Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Koaličná kríza pokračuje. Remišová si nevie predstaviť pokračovanie koalície bez sebareflexie

Tvrdohlavý hlavonosič. Recenzia knihy o Etiennovi Cornevinovi

.peter Zajac .kultúra .knižnica

Neviem, ako prišiel Alexander Balogh na nápad napísať knihu o Etiennovi Cornevinovi (Etienne Cornevin: Z Paríža do slovenských ateliérov. Bratislava: Denník N, 2020), a nevedel som ani to, ako prišiel na nápad napísať knihu o Jánovi Langošovi. Urobil však dobre.

Tvrdohlavý hlavonosič. Recenzia knihy o Etiennovi Cornevinovi

napokon, je všade a pri všetkom, neviditeľný a ako všetci neviditeľní má vždy tak trochu moc nad všetkými viditeľnými. Niečo ho spája s Etiennom Cornevinom aj s Janom Langošom. Takíto ľudia sa vymykajú bežným pravidlám úspešnej viditeľnosti, pohybujú sa však s pokojnou istotou, ktorá im zabezpečuje pozornosť. Taký je azda už len Gusto Matijek.

Dosvedčuje to aj jedna z historiek v knihe, v ktorej Daniel Fischer opisuje štvordňovú výstavu v M pavilóne dnes už neexistujúceho bratislavského Parku kultúry a oddychu. Na vernisáži bolo podľa neho „okolo tristo ľudí, medzi nimi aj Milan Šimečka starší a Dominik Tatarka, ktorých som osobne pozval. Etienne, ktorý tam čítal svoj text a bolo to jeho prvé otvorenie výstavy, bol neuveriteľne nervózny, až sa z pléna ozval hlas Jána Langoša: Etienne, nebuď nervózny, veď si doma!“

 

Celý článok si môžete prečítať, ak si kúpite Digital predplatné .týždňa. Ponúkame už aj možnosť kúpiť si spoločný prístup na .týždeň a Denník N.

predplatiť

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia
.posledné
.neprehliadnite