Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Vražda v luxuse

.juraj Malíček .kultúra .zásah

Luxus. Popretie účelnosti v prospech estétstva a hedonizmu, čosi, čo síce nepotrebujeme, ale o to viac si v tom rochníme. Akoby niekto vzal pýchu, smilstvo a obžerstvo a urobil z nich jednu jedinú estetickú kategóriu.

je to nesprávne, nemorálne, ale to človeku dôjde až po. V tom zahltení zmyslov ťahá racionalita za kratučký koniec a iba zbytočne vyrušuje. Zvykol by som si a asi by som bol ešte horším človekom, normálne cítim, ako ma opaľujú pekelné plamene. 

Toľko k Vražde v Orient Exprese, novému filmu Kenetha Branagha podľa literárnej predlohy Agathy Christie. Salónna detektívka, jeden z jej modelových príkladov. Aký zmysel má dívať sa, keď všetci vedia, ako to dopadne? Iste, je vysoko pravdepodobné, že do kina prišli i ľudia, ktorí vopred netušili, kto je vrah. Márne sa pokúšam predstaviť si, aký film videli oni. Ja som v kine zakúsil luxus. Niet na to výstižnejšieho slova. 

Hercula Poirota hrá sám Keneth Branagh a nie je to David Suchet, čo je prvá veľká devíza toho filmu.

 

Celý článok si môžete prečítať, ak si kúpite Digital predplatné .týždňa. Ponúkame už aj možnosť kúpiť si spoločný prístup na .týždeň a Denník N.

predplatiť

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia
.posledné
.neprehliadnite