Trikrát a dosť! Hudobné recenzie 7

.šimon Betina .ján Tkáč .filip Olšovský .kultúra

Prvýkrát v novom roku o zaujímavých albumoch, ktoré stoja za pozornosť. O novinkách amerických skupín YACHT a Sun Club, ale aj trochu netradične o slovenských Uspávankách.

Trikrát a dosť! Hudobné recenzie 7 Nicky Digital/Corbis/SITA November 2015: Skupina Yacht pri vystúpení na podujatí Rough Trade Records v brooklynskom Williamsburgu.

YACHT: I Thought The Future Would Be Cooler
(Downtown Records)

Elektro-popové duo YACHT vzniklo v roku 2002 ako sólový projekt Jona Bechtolta. Potom sa však k nemu v roku 2008 pridala Claire L. Evans a spolu vydali (teraz už) tri albumy a niekoľko singlov. Claire a Jona majú vždy čo povedať k stavu našej spoločnosti, keďže Claire nie je len hlasom kapely YACHT, ale aj úspešnou vedeckou žurnalistkou. Okrem iného pracuje aj ako Futures Editor Motherboardu, technologickej a vedeckej sekcie časopisu Vice.

„Najmä v titulnej piesni si Claire neberie servítku pred ústa a v rýchlom slede vyspievava niektoré z najväčších problémov modernej doby“

Preto nie je žiadnym prekvapením, že aj októbrový album YACHT sa volá I Thought The Future Would Be Cooler a ako už samotný názov naznačuje, vo veľkom sa zaoberá kritikou spoločnosti a súčasného sveta ako takého. Najmä v titulnej piesni si Claire neberie servítku pred ústa a v rýchlom slede vyspievava niektoré z najväčších, prevažne však amerických problémov modernej doby – ľahko dostupné strelné zbrane, zbytočne agresívna polícia či informačný pretlak. Piesne Matter alebo War on Women tiež ponúkajú nový pohľad na aktuálne témy ako globalizmus alebo feminizmus. Zvyšok skladieb, ktorý sa nevenuje našej večne nedokonalej súčasnosti, je odľahčenejšieho a niekedy až osobného charakteru, ako napríklad drsný lovesong I Wanna Fuck You Till I'm Dead. Ako už je zvykom, repetícia kľúčových fráz má v ich skladbách svoje stále miesto, ale napríklad v Ringtone skĺzava až do rušivej nudy.