Trikrát a dosť! Hudobné recenzie 6

.filip Olšovský .tomáš Slaninka .kevin Karabin .kultúra

O akustických Placebo, Grimes a jej štúdiovke, ktorá víťazí vo viacerých anketách o album roka a švédskej experimentátorke Anne von Hausswolff.

Trikrát a dosť! Hudobné recenzie 6 Rebecca Blackwell/AP/SITA Marec 2014: Skupina Placebo počas vystúpenia na pätnástom ročníku festivalu Vive Latino v Mexico City.

Placebo: MTV Unplugged
(Virgin EMI)

Existovali časy, keď boli Placebo zaujímavou kapelou. S nenapodobiteľným vokálom Briana Molka, zaujímavým príbehom a industriálnym gitarovým drajvom. Okolo týchto premenných si dokázali vybudovať fanklub, ktorý bez problémov absorboval ľudí z celého sveta. Placebo sa stali britskou kapelou, ktorá oveľa viac zaujala za hranicami svojho rodného ostrova. Prakticky neexistovalo leto, počas ktorého by sa Brian Molko so svojou partiou aspoň raz nezastavili na niektorom z okolitých festivalov. Mali známe hity (Every You, Every Me, Meds, Song to Say Goodbye), vydávali nové skladby a lákali masy fanúšikov. Časom sa však stala úplne logická vec. Placebo sa unavili a opozerali.

„Pri opakovanom počúvaní sa tak či tak dostaví ten istý pocit - Placebo začínajú byť nudní.“

Stelesnením tohto trendu bol ostatný album Loud Like Love. Nebol zlý. Niektoré skladby z neho boli dokonca v náznakoch výborné a chytľavé. No ako celok bola vyše dva roky stará štúdiovka skôr rozpačitá a priemerná. Placebo zneli (a na nasledujúcom turné aj vyzerali) unavene. Napriek tomu hrali ďalej a v zbesilom tempe oslávili svoju dvadsaťročnicu. Naposledy zastávkou v MTV.

Hlavným pozitívom čerstvého live albumu je, že Placebo sa na aranžmány svojich piesní nevybodli rovnako, ako na spomínanom turné. Sedemnásť unplugged verzií vyskladali dôsledne a s citom skúsených hudobníkov. Skladby síce nemajú (a pri takejto príležitosti by asi ani nemali mať) ani zlomok pôvodného drajvu, vo väčšine prípadov to však vôbec neprekáža. Spomalené hity (Meds!) s hosťujúcimi muzikantmi sú zaujímavým osviežením známeho prejavu kapely. Pri opakovanom počúvaní sa však tak či tak dostaví ten istý pocit - Placebo začínajú byť nudní.

Za predposlednú skladbu (pred obligátnym koncertným koncom The Bitter End) svojho setu si Placebo vybrali hit kapely The Pixies Where Is My Mind?