Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Koaličná kríza pokračuje. Remišová si nevie predstaviť pokračovanie koalície bez sebareflexie

Budú kvóty! Dôvod k radosti?

.juraj Kušnierik .kultúra

Prezident Kiska podpisom novely zákona o vysielaní a retransmisii potvrdil zavedenie kvót na vysielanie slovenskej hudby v rádiách. Aké sú plusy a mínusy tohto nariadenia?

Budú kvóty! Dôvod k radosti? Image Source/profimedia Ešte viac slovenskcýh hitov do rádií. Mladí ľudia už vraj nepočúvajú slovenskú hudbu.

o prípadnom zvýšení podielu slovenskej hudby v slovenských rádiách sa hovorilo dlho. Zhruba odvtedy, keď Rádio Expres a následne aj jeho konkurenti začali svoj program “formátovať” podľa telefonických prieskumov, v ktorých respondentom púšťali kúsky piesní, zaznamenávali ich reakcie a podľa nich vytvárali vysielacie playlisty. Takto formátované rádiá sa ukázali ako veľmi úspešné, keďže – ako hlásal reklamý slogan Rádia Expres – hrali samé hity. A v takto formátovaných rádiách pomerne prudko klesol podiel slovenskej popmusic.

Mohlo to byť preto, lebo slovenský pop, s výnimkou pár hviezd, poslucháči nechceli. Alebo to mohlo byť dôsledkom toho, že stredný prúd slovenskej populárnej hudby bol jednoducho nezaujímavý. A nakoniec to mohlo byť aj vďaka tomu, že formátovači do telefonických prieskumov zaujímavejší pop typu Pary či Pudingu pani Elvisovej nezaraďovali. Nech už to bolo akokoľvek (v skutočnosti išlo určite o kombináciu všetkých troch dôvodov), slovenskej hudby sa v rádiách hralo menej.

Hudobníci hlavne staršej generácie, ktorým začínal vysýchať zdroj príjmov z tantiém sa preto 31. januára 2013 obrátili priamo na poslanca Smeru Brixiho so žiadosťou o pomoc.

 

Celý článok si môžete prečítať, ak si kúpite Digital predplatné .týždňa. Ponúkame už aj možnosť kúpiť si spoločný prístup na .týždeň a Denník N.

predplatiť

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia
.posledné
.neprehliadnite