Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Janoska Ensemble: Zabudnite na Vivaldiho

.marian Jaslovský .kultúra

Nedávne Dni starej hudby som nezanedbal. Strojom času som sa dostal do 15. storočia vďaka fantastickému švajčiarskemu Ensemble Sollazzo, úsvit veku moderného klarinetu som si ušami ohmatal pri vystúpení Róberta Šebestu a Ladislava Fančoviča.

Janoska Ensemble: Zabudnite na Vivaldiho ANDREAS BITESNICH

stará hudba nie je vždy úplne láskavá k  vyjazdeným cestičkám v našej hlave, dosť často odbočí na zvláštne miesta. Často sa neviete do nej len tak položiť a užívať si. Aspoň ja to tak mám, vyrastal som v úplne inom hudobnom prostredí. Potom pri počúvaní premýšľam nad mnohými súvislosťami, hlava pracuje, emócie sú trochu v úzadí.  Preto som privítal úvodný koncert festivalu Viva Musica, ktorý patril svetoznámemu Janoska Ensemble. Je to súčasné, je to trochu jazz, ktorému rozumiem. A hlavne, bude to show.

Janoska Ensemble založili traja bratia z Bratislavy – Ondrej a Roman Janoska (husle) a František Janoska (klavír) – spolu s ich švagrom Juliusom Darvasom (kontrabas). Od začiatku sa orientovali na crossover klasiky, (gypsy) jazzu a všeličoho, napríklad latinskamerickej hudby či balkánskej hudby a túto fusion nazvali Janoška style. Týmto konceptom, postaveným na absolútne nekompromisnej virtuozite, doslova dobyli svet, hrali v najslávnejších koncertných sálach a spolupracovali s ultraTOP umelcami (spomeňme Bobbyho McFerrina, Al Jarreaua, Richarda Galliana a pod.). 

Nie som úplne cieľová skupina a v „Janoska style“ som celkom zorientovaný nebol, hlavne, nevedel som, do akej miery prerábajú originály. 

 

BEZ VÁS SA NEPOHNEME

Pridajte sa do komunity predplatiteľov, ktorí pohnú Slovenskom a prečítajte si odomknutú verziu tohto článku.

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite