Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Akcia .týždňa: Presvedč jedného nevoliča

Aká bude televízna jeseň

.radoslav Augustín .časopis .médiá

Padajúce lístie a prvý chlad vyženie masy z pláží späť do obývačiek. A na tento moment sa už niekoľko mesiacov chystajú televízie: nová televízna sezóna prichádza.

V jesennej ponuke sú pôvodné romantické seriály, vlastné sitcomy aj veľké licencované šou. A to všetko nadvakrát – aj na Joj, aj na Markíze. Akurát každý po svojom.
Romantiku vyvíjali televízie dlhšie, možno dlhšie ako trvá tisíc a jedna noc, ale až úspech rovnomenného seriálu dal ich nasadeniu zmysel. Markíza skúsi aj hrubozrnnú telenovelu Druhý dych, Joj sa pokúsi o Nevinných, ktorých postavila tak, aby jej priniesli nových divákov, no zároveň neurazili existujúcich. Obe novinky sa však začnú až po finále svojho tureckého inšpirátora a skúsia naň nadviazať.
Naopak je to v žánri sitcom, tam je doma Joj a Markíza je novicka, čo vstupuje na neznámu pôdu. Seriál Jojky Hoď svišťom sa odohráva v Tatrách, na pôde jej majiteľa (J&T) priam vlastnej. Markíza zas vyvinula niečo, čo sama nazýva „supersitcomom”, uvidíme či Zita na krku bude aspoň slušným sitcomom.
Veľké televízne šou nie sú tentoraz o žiadnych prienikoch či výmenách úloh televízií. Keďže tu ide o najviac peňazí, sú nadstavovanou kašou programov, ktoré tu už boli. Jedinou zmenou je, že Markíza s Let’s Dance 5 kapitulovala na tradičnú nedeľu a prenechala ju Jojke a jej Československo má talent 2. Tancovať sa teda bude v piatok. Niekto ústup musel urobiť, projekty za sto miliónov potrebujú šancu zarobiť, a to bez vzájomnej kanibalizácie.
Žiadna z veľkých domácich televíznych značiek ako Ordinácia, Panelák či Modré z neba nekončí. Naopak, portfólio sa rozširuje – v neskoršej časti sezóny pribudnú nadstavby v posledných mesiacoch úspešných programov – v prípade Markízy Farma 2 a v prípade Joj Mama, ožeň ma, ktorá nadviaže na tón zábavy programu Farmár hľadá ženu.
Televízne novinky už prinesú aj malé stanice Doma a Joj Plus, ktorým by mali pribudnúť aj prírastky. Joj Plus ešte ten svoj neoznámila, no jej mladšia profilácia ju postupne túto jeseň zmení na televíziu plnú nových kriminálnych seriálov, animákov ako Simpsonovci a Futurama, ale aj dokumentov pre mužov o vraždách, autách a stavbách. Doma zrejme obsadí pozíciu „starej dobrej” rodinnej a nekonfliktnej Markízy, keďže nová mladšia Markíza je trochu dravejšia. Mužskú časť sveta má v skupine zo Záhorskej Bystrice obslúžiť pripravovaná Markíza Cinema.
Slovenská televízia počtom noviniek patrí na začiatok tohto textu, no logikou krokov má správne miesto na záver. Objavia sa  nové seriály, zaplatené ešte z Maďaričovej zmluvy STV so štátom. Pribudnú aj denné licencované súťaže, kvízy, kuchárske šou či variácia na Hit storočia a prime-time zábavné relácie od licensora Superstar. Noviniek je toľko, že riaditeľka Zemková môže pokojne natočiť džingel, ako vystupuje z tmy a vyhlasuje nový začiatok. Novinky nie sú zlé, ale je skôr otázka, či je potrebné opäť rekonštruovať silne komerčnú Jednotku. Situácia je už úplne iná ako v roku 2004, keď sa o to snažil Richard Rybníček. Ak dnes na trhu niečo chýba, tak sú to inteligentnejšie programy pre diváka, ktorého nebavia komerčné televízie.
Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite