Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Médiá

.časopis .médiá

TELEVÍZIE Verejnoprávny teleshoping
Štvrtok, 16:30 popoludní. Čo tak skontrolovať, na čo idú štyri eurá šesťdesiat centov za služby televízie verejnosti? Jednotka láka na zdravé matrace, Dvojka na skvelý parný mop s nadstavcami. Trojka by obvykle lákala tiež, ale prestala vysielať. Teleshopping sa stal tichým morom zahlcujúcim vysielanie Slovenskej televízie. Nie sú peniaze, nie je čo vysielať, preto nikto nemá čo pozerať a následne obchodníci nemajú čo predávať. V teleshoppingu sa točia menšie peniaze a záujemcovia sa hlásia sami.
Televízie na teleshoppingu nezarábajú – často sa financuje aj cez provízie z predaného tovaru, navyše žerie drahocenný čas. Bežnej reklame stačí 30 sekúnd, aby sa pokúsila aspoň dostať do povedomia diváka, teleshopping potrebuje presvedčiť na nákup, a to trvá pár minút.
Z vysielania Markízy či Joj sa preto televízne nákupy presunuli na menšie stanice. Všetky okresné firmy sa teraz hrnú do prázdnych miest v štruktúre Slovenskej televízie pre lacný zárobok.
Zákon STV umožňuje venovať denne vyše pol hodiny reklame a telenákupu. Reklama z limitu veľa neuhryzne, telenákup ho spotrebuje všetok, takmer do minúty. Napríklad na júl Jednotka plánuje jedenásť teleshoppingov denne, Dvojka šesť. Prvý kanál ich vysiela medzi 8:00 a 20:00, druhý dokonca aj večer. Venovať hodnotný podvečerný či večerný čas lacnému telenákupu, to si už môžu okrem STV dovoliť len lokálne televízie. Tieto mesiace STV divákov naučí na jej kanály už ani neprepínať. Stojí tých pár drobných za to?
.radoslav Augustin INTERNET Pápežov tweet o portáli news.va
Bol to jeho prvý, a s najväčšou pravdepodobnosťou aj posledný tweet. No práve preto je historický. Benedikt XVI., ktorý nepoužíva internet a dokonca ani počítač, si koncom júna sadol k iPadu, aby spustil nový informačný portál Svätej stolice news.va. Následne to oznámil aj na Twitteri. „Drahí priatelia, práve som spustil news.va. Nech je pochválený náš Pán Ježiš Kristus! S mojimi modlitbami a požehnaním, Benedikt XVI.“Aj keď informácia obletela celý svet, najmä vďaka záberom 84-ročného pontifika nesmelo sa dotýkajúceho tabletu, nešlo o žiadnu prelomovú udalosť. Svätá stolica je na internete prítomná už niekoľko rokov. Jej oficiálna stránka vatican.va existuje už vyše pätnásť rokov. Ale je pravda, že v posledných rokoch sa prítomnosť cirkvi na internete posilňuje. Rozhodujúci bol rok 2009, keď Vatikán spustil portál pope2you.net, ktorý užívateľom umožňuje prístup k vatikánskemu kontu na Facebooku, YouTube či stiahnutie aplikácie pre iPhone alebo iPod, cez ktorú možno zdieľať texty, audiá či videá o aktuálnom dianí v cirkvi. „Oddnes stačí mať iPhone alebo iPad a viete, čo sa deje doma u pápeža,“ povedal pri príležitosti spustenia portálu news.va arcibiskup Claudio Maria Celli, predseda Pápežskej rady pre spoločenské komunikačné prostriedky, ktorá stránku zastrešuje. Zároveň zdôraznil, že nový portál nebude vytvárať originálny obsah, ale len skoncentruje spravodajstvo oficiálnych vatikánskych médií na jednom mieste.
.imrich Gazda       TLAČ Koniec News of the World
News of the World nebol hocijaký bulvár, ale takzvane úctyhodný – aspoň vzhľadom na svoj vek a vo Veľkej Británii dlhovekosť často súvisí s kvalitou. Tento nedeľník vychádzal 168 rokov a predával 2,8 milióna výtlačkov týždenne. Podľa slov Jamesa Murdocha, (syna Ruperta Murdocha), ktorý News of the World riadil, ho čítalo viac ľudí ako ktorékoľvek iné anglicky písané noviny. Lenže to, čo James Murdoch nazval „dobrou prácou týchto novín“, teda „boj proti zločinnosti, odhaľovanie nešvárov“ poškvrnil veľký škandál. Redakcia News of the World využívala informácie získané hackovaním mobilných telefónov. Údajne môže ísť až o 4-tisíc osôb, ktoré boli takýmto konaním zamestnancov či externých spolupracovníkov redakcie postihnuté. Medzi postihnutými sú celebrity, ale aj vojnové vdovy a rodina zavraždenej tínedžerky, do ktorej mobilu sa investigatívci z redakcie dostali, počúvali odkazy v jej stránke, dokonca časť odkazov vymazali. Rodine tým poskytli falošnú nádej, že ich nezvestná dcéra žije a odkazy si vymazáva sama. Pre verejnosť to bola posledná kvapka. Od NoW sa odvrátili inzerenti a Murdochovci rozhodli o konci News of the World. V nedeľu vyšli NoW poslednýkrát. Princíp novín ako NoW je však večný – ľudská zvedavosť na intímnosti druhých. Pravdepodobne sa NoW znovuzrodí pod inou značkou. A ak nie, tak jeho nedeľné „povinnosti“ prevezme dosiaľ šesťdňový denník The Sun, tiež z murdochovskej stajne.
.marína Gálisová
Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia
.posledné
.neprehliadnite