Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Adela Show ostáva, lebo moderátorka je populárna

.radoslav Augustín .časopis .médiá

Večerné televízne správy o udalostiach dňa uzatvárajú deň ako posledná formalita všade na svete. V Amerike však majú ešte menej serióznu, no o to zábavnejšiu dvojičku. Prichádza na rad ako posledný program v prime-time, teda predtým, ako masy vypnú televízor a idú spať. Namiesto udalostí sú stredobodom výrazní ľudia.

Najmä talk-master  (moderátor), najvýraznejší z výrazných, ktorý prezentuje svoje názory a pohľady na udalosti, ktoré sa spomínali v správach. Neočakáva sa žiadne odosobnenie, práve naopak. Očakáva sa drzosť, spochybňovanie, irónia. Denne k tomu vyspovedá iného zaujímavého človeka. Jediným kritériom je, aby vytŕčal z masy. Toto sú americké one-man late-night šou.
Po celom svete sa snažia o kópie. Aj na Slovensku. Pred desiatimi rokmi boli celkom zaujímavé pokusy televízie Luna so Stanom Radičom alebo Milanom Markovičom. Najlepšie predpoklady – silnú osobnú značku, stabilnú pozíciu v šoubiznise a skúsenosť so šou, ale aj talk – však má až Adela Banášová. Preto si užíva najlepšie miesto pre každodenne vysielanú nočnú talkshow v najsledovanejšej komerčnej televízii. 
Šou sa začala ako kópia americkej late-night-šou s malou obmenou – bez orchestra hudobníkov, ale so špecifikom v podobe asistujúcich glosátorov. To posunulo Adelu hneď od začiatku do menej výraznej polohy, no zrejme to viac vyhovovalo jej naturelu. Adela Show je najdlhšie trvajúci pokus, vysiela sa už celú jednu televíznu sezónu. Kam dospel?
 Reakcie na aktuálne dianie sa postupne úplne stratili. Pre zníženie nákladov sa totiž všetky (teraz už len tri) časti nakrúcajú vopred a naraz. Rozhovory Adely a hostí sú pre skrátenú stopáž (25 minút) vyabstrahované do sledu výrokov zaujímavých pre bulvár. A panel glosátorov, ako druhá zložka šou, funguje ako krčmové reči ľudí, ktorých považujú za súčasť celebritného sveta, no oni z toho majú zábavu. A tiež ide v podstate o defilé kontroverzných, až vulgárnych výrokov („Môžete si s ním niekto zasúložiť?" spýta sa Adela. „Sorry, som pííííp," povie Sajfa). 
Šou je veľmi drzá a odvážna, preto viaže v televíznom zmysle skôr „mladých" divákov a skôr bohatších, z väčších miest. Je to dobrá cieľová skupina pre inzerentov v dobrých časoch, no trochu nešťastná. Je jej totiž málo, no nie zas až tak, aby to bolo na zrušenie. Je to presne toľko, koľko by stačilo konkurenčnej Joj na úspech. A možno aj to je dôvod, prečo má Adela takú dôveru a toľko šancí zostať na obrazovke Markízy. Len čo by talkshow Adele zobrali, mohla by pokračovať inde. A to by sa neoplatilo viac, ako vyrábať pre ňu 3 x 25 minútovú šou týždenne. Inej tvári – menej populárnej, ako je Adela Banášová, by už Markíza dennú talkshow zrejme bez ľútosti zrušila.
Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia
.posledné
.neprehliadnite