Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Akcia .týždňa: Presvedč jedného nevoliča

Plas v opere, čo tak ho premenovať?

.peter Michalka .časopis .týždeň v ekonomike

A tak sa nám v plnej paráde a veľkej sláve skončil už 11. ročník Plesu v opere usporadúvaného po každý rok na začiatku plesovej sezóny v Slovenskom národnom divadle v Bratislave. Tí, čo ho pripravujú a zúčastňujú sa na ňom, si ho nevedia vynachváliť. Televízni diváci si môžu užiť aspoň pohľad na stoly prehýbajúce sa pod stovkami kilogramov jedla.

Na plese sa zúčastňujú skoro každý rok tí istí ľudia, tie isté „celebrity“, ktoré dostanú pozvánku od usporiadateľa, spoločnosti Orange. Tento rok ich bolo okolo 600, nikto z pozvaných za vstupenky neplatil. Veď prečo by aj, celé to podujatie sme predsa zaplatili my, klienti spoločnosti Orange v poplatkoch za používanie mobilných telefónov. Potom nie div, že na Slovensku poplatky v tejto spoločnosti za niektoré služby výrazne prevyšujú poplatky napríklad v susednom Rakúsku. Je to niečo vyše roka, čo sa prostredníctvom internetu šírili informácie, v ktorých boli porovnávané služby toho istého mobilného operátora v spomenutých krajinách.
Položil si už niekto z klientov tejto spoločnosti na Slovensku otázku, z čoho operátor každoročne  financuje Ples v opere či veľké reklamné predvianočné akcie, pri ktorých ponúka desiatky osobných automobilov? Tento rok to bolo 66 vozidiel Audi A1. Odpoveď je veľmi jednoduchá, všetko to zaplatíme my, klienti spoločnosti Orange.
Ale aby som sa vrátil späť k oslavovanému Plesu v opere. Predovšetkým si myslím, že tento ples by sa mal volať Ples spoločnosti Orange. Súčasným názvom je totiž verejnosť nezamýšľajúca sa nad financovaním celého podujatia úmyselne zavádzaná a ples je dávaný do určitej paralely s plesom, usporadúvaným v Staatsoper vo Viedni, nazývaným Opernball.
Tieto dve podujatia však spája asi len to, že sa obe usporadúvajú v historickej budove opery príslušnej krajiny. V Rakúsku je účasť na Opernball veľkou udalosťou pre celú krajinu. Ples sa začína valčíkom, ktorým sa do spoločnosti uvádzajú mladí ľudia z významných rodín. Za túto poctu pre svoje deti i za svoju vlastnú účasť si rodičia draho zaplatia. Jednotné vstupné predstavuje 385 eur. Za miesto na sedenie pri stole si treba priplatiť 260 eur.  Na plese sa zúčastňujú skutočné osobnosti krajiny, pozývané sú spravidla osobnosti politického života. Každoročne je osobnosťou plesu nejaká mediálne známa tvár a jej účasť financuje známy rakúsky podnikateľ z oblasti stavebníctva.
Významným rozdielom oboch plesov je aj úroveň vystupovania a tanečných prejavov účastníkov. Vo Viedni sa ples nesie v duchu valčíka a klasických tanečných kreácií, u nás je to aj v disko-rytme. Ďalším podstatným rozdielom je, že vo Viedni sa predovšetkým tancuje, spoločensky baví a minimálne konzumuje. U nás sa v tomto roku skonzumovalo na opernom plese 900 kg jedla.
Ak by som mohol usporiadateľovi nášho plesu poradiť, ako si vylepšiť kredit u svojich klientov, tak by mal predovšetkým znížiť poplatky za svoje služby. Účasť na Plese v opere by mal spoplatniť a výnosy zo vstupného dať na charitatívne účely. V priebehu roka by usporiadateľ mohol sledovať dianie vo vede, zdravotníctve, kultúre, športe či žurnalistike. Za určité výnimočné činy v týchto oblastiach by mohol vybrať, povedzme, 50 ľudí, ktorých by pozval na ples na vlastné náklady. Tým by sa určite zvýšila úroveň celého podujatia a tento ples by sa vnímal ako Ples v opere, a nie ako zábava  vybraných priateľov a známych za peniaze klientov spoločnosti Orange.

Autor je klientom spoločnosti Orange.
Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite