Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Harry Potter a Dary smrti 1

.juraj Malíček .časopis .film

Nie je to zlý film, ani márny, len trpí tým, že producenti potrebujú vysať z kostí umierajúcej ságy všetok špik, preto posledný diel rozdelili na dve časti. Razom sú preč Rowlingovej drísty o plnej autorskej kontrole nad dielom, ak by jej na filmoch skutočne záležalo, nedovolí rozseknúť román, ktorý má aj tak problém držať pokope.

Hľadajú sa horcruxy, čriepky Voldemortovej duše, hľadajú sa dary smrti, riešia sa vzťahy, a predsa je toho zúfalo málo. Divák blúdi beznádejou podobne ako ústredná trojica, ktorá je donútená žiť mimo Rokfortu. Toto je najväčší problém tohto filmu i knihy, absencia prostredia, ktoré ságu definovalo. Škoda, lebo to vôbec nie je zlý film, nie v očiach fanúšika, ktorému sa bridí to, čo sa z jeho ságy stalo. Spotrebný tovar. Niekoľko scén a pasáží je totiž fascinujúcich, emocionálnou silou zobrazovaného i filmárskym majstrovstvom človekom lomcujú skutočné emócie, pretože tento príbeh je nesmierny čistý v tom, čo je jeho ústrednou témou. Boj DOBRA a ZLA, ak sme ho prisúdili deťom, tak len preto, že na čosi podobne silné už sa my dospelí nedokážeme dívať bez ironického úškľabku. Dokážeme, nie všetci, ale dokážeme. Harry Potter je výnimočný, škoda ho, kvôli tým kupcom, čo z jeho chrámu vyháňajú ducha. O jeho nesmiernej sile svedčí aj to, že im to ide ťažko.
Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite