Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Médiá

.časopis .médiá

TELEVÍZIE Neštandardný pomer
Povinnosť spustiť dva nové kanály do roku 2012 má Slovenská televízia preto, aby podporila digitalizáciu. Napríklad Trojka mala priniesť šport v špičkovej kvalite obrazu. A rady ľudí na HD televízory. Výsledok? Väčšinu dňa vysiela monoskop. A tak bude mať STV opäť kanály dva. Trojku zrušia a prípravy štvrtého, dokonca piateho kanála zastavia. Nejde ani tak o nepozerateľný program. Ten stojí len časť nákladov, ktoré sa dajú zraziť dolu. Problém je, že STV je rukojemníkom jedného komerčného distribútora signálu. Vysielanie na troch kanáloch vyšlo tento rok takmer na 14 miliónov eur. Kompletná výroba programu, aj s akvizíciami, dabingom či upútavkami vyšla na 24 miliónov. A tento pomer nie je štandardom. V zahraničí sa dostávajú do fázy, že počet kanálov je irelevantnou témou –ich počet môže byť neobmedzený. Nové služby ako Google TV či Netflix šíria TV program na televízne obrazovky cez rýchly internet. Charakter televízie sa zmení, bude predovšetkým výrobcom a on-demand archívom obsahu. Zapnúť na jeden mesiac špeciálnu stanicu pre olympiádu bude také bežné a ľahké, ako spustiť k nej špeciálnu internetovú stránku, a potom ju vypnúť. U nás však na budúcnosť ešte neprišiel čas. Zrušenie povinnosti spustiť ďalšie stanice je pre slovenské reálie múdrym prvým krokom. Hneď v druhom by bolo dobré riešiť, prečo STV musí dávať tretinu rozpočtu na distribúciu signálu. Bude to ťažké. Štefan Nižňanský už stihol podpísať nevypovedateľné zmluvy aj na digitálnu éru.
.radoslav Augustín, Mediálne.sk

ROZHLAS Rádio Hey neuspelo, mení majiteľa

Jediné súkromné rádio zamerané na českú a slovenskú hudbu zmení majiteľa a zrejme aj hudobný formát. Rádio Hey, ktoré pôvodne zakladal a mal viesť hudobník Vašo Patejdl, po piatich rokoch zatrúbilo na ústup. Český investor, ktorému projekt patrí, totiž už dlhší čas hľadal vhodného kupca, a podľa najnovších informácií ho zrejme našiel.  Rádio Hey by však nemalo byť predané za trhovú cenu, ale skôr za symbolickú sumu. Jeho nový majiteľ sa bude musieť vyrovnať so všetkými kladmi a zápormi projektu. Tento obchod naznačuje, že český investor definitívne uznal neúspech projektu na slovenskom trhu. Rádio Hey jednoducho nezaujalo poslucháčov, a nebolo to len programom. Jeho hudobný formát totiž nebol postavený na prieskumoch trhu, ale na viere, že podobný projekt jednoducho „musí fungovať". Českí majitelia podcenili investície do techniky, ľudských zdrojov, do marketingu. Rádio Hey malo ambíciu konkurovať veľkým rádiám typu Expres či Fun, ale s podstatne nižším rozpočtom, a prevádzkou na úrovni regionálnych staníc. Zodpovedala tomu aj počúvanosť, ktorá mohla konkurovať len malým rádiám. Rádio Hey doplatilo na nesprávnu stratégiu, ktorá spočívala v tom, že len prebralo formát a niektoré prvky z českej strany, ale neprispôsobilo ich dostatočne špecifikám slovenského trhu. Po piatich rokoch sa tak ďalší z českých investorov na Slovensku popálil a poučil.
.juraj Koiš, RadioTV.cz

TLAČ Peter Tóth rieši celebrity, módu a lifestyle

Kariéra Petra Tótha je úplne neuveriteľná a nepochopiteľná. Keď ako celkom mladý muž nastúpil do denníka Sme, považovali ho za veľký talent. Prišiel so silným kresťanským presvedčením, s pozoruhodnou odvahou a veľmi jasným názorom na Mečiarovu vládu. Dobre písal, dokázal si zohnať dôležité zdroje a išiel do všetkého naplno. Rýchlo sa stal hviezdou, ktorú obdivovali politici i čitatelia. Peter Tóth získal sebavedomie a začal svet okolo seba nielen opisovať, ale aj ovplyvňovať. Nestačilo mu už byť novinárom, akoby v tejto sfére dosiahol, čo chcel a začal hrať rôzne čudné hry s mafiánmi, tajnými službami, politikmi. Z redakcie musel odísť, keďže bolo vážne podozrenie, že má aj iného zamestnávateľa. Tak sa stal šéfom kontrarozviedky, potom podnikal a okrem iného zrejme poslal anonymné udanie na Vladimíra Palka. Stal sa podozrivou persónou, ktorá akoby stratila predstavu o svete a svojom mieste v ňom. A teraz sa opäť vracia do médií. Ako zverejnilo Medialne.sk, Tóth bude šéfovať novému časopisu Gala, ktorý bude najmä o celebritách, móde, cestovaní, wellnese či varení. Znie to trošku ako zlý vtip. Časopis vraj nebude vyvolávať škandály, bude prosto o životnom štýle. Naozaj je to bizarná kariéra – od slávneho investigatívneho novinára cez šéfa kontrarozviedky a podivného podnikateľa až k šéfredaktorovi lifestylového časopisu. Ale v prípade Petra Tótha človeka asi už vôbec nič neprekvapí.
.eč
Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia
.posledné
.neprehliadnite