Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Médiá

.časopis .médiá

TELEVÍZIA Spojiť Jednotku a Dvojku?
Už je to fakt dosť únavné počúvať o STV jedno a to isté: nemá peniaze, je na kolaps. Minulý týždeň tú vetu o cisárových nových šatách povedal predseda Dozornej komisie Miroslav Galamboš. Rade STV zdôraznil, že ustanovizeň, na ktorú majú dozerať, je v platobnej neschopnosti a hrozí jej finančný kolaps. Podľa Galamboša by sa malo pristúpiť k radikálnemu riešeniu, ktorým by mohlo byť aj zlúčenie Jednotky a Dvojky. Najprv by však takúto zmenu zákona o STV musel odobriť parlament. V jeho súčasnej podobe by sa možno zhoda na takomto riešení aj našla, keďže vládnuca koalícia má teraz dosť iných starostí, ako sypať ďalšie eurá do kolabujúcej verejnoprávnej televízie. Bolo by spojenie Jednotky a Dvojky dobrým riešením? Čoraz viac hlasov sa prihovára za totálne zrušenie STV, ale možno by stálo za úvahu skúsiť najprv jeden kanál, ktorý by plnil verejnoprávnu funkciu tak, ako sa to občas darí Dvojke – keď uvádza náročnejšie filmy, dokumenty. Mohla by sa vrátiť aj investigatíva či dobré diskusné relácie. Za pokus by to určite stálo, hoci STV by mala pred sebou mimoriadnu výzvu, čakalo by ju prepúšťanie, celková reštrukturalizácia, na ktorú bude potrebný nový schopný manažment. Možno sa napokon aj tento pokus ukáže ako slepá cestička vedúca k ďalšej finančnej diere, ale za pokus by to stálo.
.eva Čobejová
TLAČ Zlé noviny
Kornel Földvári, Tomáš Janovic, Daniela Kapitáňová a Fero Jablonovský odmietli ďalej písať pre denník Pravda. Externisti nesedia priamo v redakcii, netýkala sa ich prvotná výmena zamestnancov priamo v redakcii. Zmeny po nástupe nového majiteľa vidia najmä pri bežnom čítaní novín a preto je čudné, že neodišli už skôr. Lebo zmeny sú dramaticky viditeľné.
Tomáš Czwitkovics na Mediálne.sk výstižne napísal, že nová cieľovka Pravdy má potenciál 40 percent, čo pri pohľade na voličské preferencie hovorí za všetko. Veď z biznisového hľadiska, a za každým veľkým médiom je biznis, by nemalo zmysel robiť na takom malom trhu denník obsahovo identický so Sme. Kultúrne stĺpčeky teda môže prísť písať niekto iný, koho si vyberie už nová redakcia. Ale koho z tých, ktorí sedia do cieľovky? Pred troma týždňami mala Pravda vo víkendovej prílohe tému o vlastnej histórii. Vladimír Jancura, jeden zo služobne najstarších novinárov v redakcii, napísal, že z Pravdy sa opäť stali „nezávislé ľavicové noviny”. Lenže produkcia našich ľavicových periodík typu Slovo je plná žlče, konšpiračných teórií, nekončiaceho sa nadávania na kapitalizmus, a samozrejme, Američanov. Poprekrúcané fakty a lacné argumenty, často v podaní známych plagiátorov. Doplnené obrázkami z internetu. Ak Pravda má byť tou natoľko žiadanou názorovou alternatívou v tlači, tak je jasné, prečo sa ľavicovým médiám nedarí. Pretože na Slovensku zatiaľ ukázali len alternatívu nekvality. Ukážte prstom na „lavicovú” alternatívu Földváriho, Janovica či Kapitáňovej. A tých 40 percent voličov Smeru si skôr kúpi bulvár ako zlé noviny.
Radoslav Augustín, vedúci on-line projektov TREND Holding
TELEVÍZIA Kriminálka Staré mesto
„Chcel som ukázať bežnú policajnú rutinu, klasickú realitu všedných dní,“ povedal v promo rozhovore autor námetov jednotlivých vyšetrovaných prípadov, spisovateľ Dominik Dán, a divákov, ktorí by čakali naháňačky, strieľačky a horiace autá, označil za povrchných. Dobre, som ten vnímavý divák, čo podľa Dána ocení skutočnú detektívku bez zveličovania a ktorý očakáva rodinný seriál s kriminálnou zápletkou, ako to pomenoval režisér filmu Ján Sebechlebský. Zatiaľ som videla najmä veľmi veľa dobre nasnímaných záberov Starého Mesta ako vo všetkých zveličujúcich akčných seriáloch o CSI, lenže pred nimi ani za nimi žiadny pútavý príbeh o žene-matke, zamestnanej zhodou okolností na kriminálke, nebol. Zatiaľ som videla len Zuzanu Fialovú hrajúcu koketnú Zuzanu Fialovú, ktorá síce nemá žiadnu výraznú charakterovú chybu, ale ani žiadnu prednosť okrem krásnych očí a odhodlania pracovať v teréne na úkor rodiny. Vôbec, o charaktere a motivácii všetkých postáv som sa dozvedela niečo zaujímavé len z promo materiálov (aj to len na stránkach ČT!). Tento seriál má podozrivo veľa autorov námetov a dramaturgov, zato v titulkoch sa neobjavil žiadny scenárista, čo by až tak nevadilo, keby jeho utajenú prácu bolo vidieť na výsledku (na stránke ČT je odtajnený Alex Koenigsmark). Nie je to zlé, na slovenský priemer je to dokonca dobré, ale nemá to zatiaľ žiadnu výraznú vôňu a chuť. Chcem veriť, že len zatiaľ. 
.elena Akácsová
Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia
.posledné
.neprehliadnite