Bonnie Prince Billy and Cairo Gang: Wonder Show Of The World, Domino
Americký pesničkár Bonnie Prince Billy je jedným z tých hudobníkov, ktorých jednoducho musíte objaviť. Dokonca aj keď držíte vo svojich rukách ktorýkoľvek z jeho albumov, nie je isté, či neprepočujete jeho nádhernú hudbu. Bonnie totiž skladá piesne pre tých, ktorí chcú počúvať. Oboma ušami, celým telom. Jeho najnovší počin Wonder Show Of The World je po predchádzajúcich countryových nahrávkach skôr folkový a vďaka nadpozemských zborom, ktoré sa znenazdajky ozvú v pozadí, má blízko k prvému albumu CSN. Albumu svedčí aj lo-fi atmosféra pesničiek, Bonnie je skutočný odborník na hudbu, ktorá na prvé počutie znie ledabolo, môj strýko by povedal, že je nedbalý elegán,  a možno aj amatérsky. Ale práve v tom tkvie sila jeho nahrávok.
5/5

Crystal Castles Crystal Castles Universal

Crystal Castles sú Ethan Kath a Alice Glass. Pochádzajú z Toronta a pred dvoma rokmi nahrali fascinujúci, dráždivý album, v ktorom ukázali, ako veľmi milujú deštruktívne zvukové vlny, vrčiace staré synťáky a fyzicky útočiace basy. Album sa volal Crystal Catles. Nový album sa volá tak isto (niekde je označený aj ako II.), ale hudba na ňom je iná. Milovník hlukových stien by povedal, že je viac popový, my hovoríme, že je zvukovo a hudobne bohatší. Hoci otvárajúci track Fainting Spell (a pár ďalších kúskov) naznačuje, odkiaľ Krištáľové zámky prišli (z anarchistickej krajiny punku, kde sa len gitary zmenili na elektronické mašinky), celková atmosféra albumu je čistejšia, Alice Glass dokazuje, že je šikovná speváčka, tracky sa menia na piesne. Od popových prefabrikátov majú ďaleko: výberom samplov (Stina Nordenstam, Sigur Rós), zašpinenými zvukmi, agresívnymi mixmi stále útočia, hoci už s krásou a gráciou. Zopár piesní by mohlo byť kratších a starých synťákov by mohlo byť viac. Počúva sa to výborne. To, ako sa na to tancuje, zistíme na Pohode.
4/5

Bigott - This Is The Beggining Of A Beautiful Friendship  Grabaciones En El Mar

Všetci v mojom okolí, ktorí jeho hudbu poznajú, hovoria, že na nich dobre pôsobí. Čím? Predovšetkým melódiami, harmóniami, zvukmi akustických nástrojov. Pritom nám ponúka praobyčajnú klasickú piesňovú formu a jednoduchosť ostrúhanú až na dužinu. Všetko je akoby dôverne známe, počuť  odkazy na Dylana, Velvet Underground, Nico, Swans, Calexico, a spolu s jeho mužným hlasom, ktorý vraj hladí po srsti nežné pohlavie, by to teda mala byť lahôdka. Bohužiaľ, tento jeho nový, v poradí tretí album nie je taký atraktívny ako predchádzajúci Fin. V inštrumentálnej časti prevažujú gitarové akordy ako z  folkovej učebnice, čo vyznieva tuctovo. Napriek tomu niektoré skladby unášajú.  Napríklad  The Jingle. Človek by povedal, že Bigott je dobrý americký pesničkár. A predstavte si...je to Španiel.  I keď španielky prízvuk v jeho angličtine ho prezrádza.
4/5

Tobacco Maniac Meat ANTICON RECORDS

Tom Fec aka Tobacco si vďaka prvej nahrávke Fucked Up Friends vyslúžil status elektronického anarchistu. Textár experimentálnej kapely Black Moth Super Rainbow sa na sólovom projekte zabáva s analógovými synťákmi, pomocou ktorých tvorí drsný lo-fi noise s hiphopovou príchuťou. Jeho najobľúbenejší album je Mellow Gold od Becka, a práve tohto zvukového chameleóna tu počujeme v úlohe hosťa na dvoch trackoch (Fresh Hex, Grape Aerosmith). Čím pochmúrnejšie vyznieva šestnásť krátkych skladieb, tým spokojnejší sa zdá ich autor. Spev (či skôr hlasy) rád utápa v elektronickej temnote (Motorlicker, Heavy Makeup, Lick the Witch), obľubuje spájať škripot cimbalu, spätné väzby, kazeťáky, vocodery, bicie... Možno paradoxne, no vďaka týmto (tak trochu archaickým?) postupom sa mu podarilo vytvoriť síce ťažkú, ale aj novátorskú a originálnu platňu.
4/5