Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Akcia .týždňa: Presvedč jedného nevoliča

Profesionáli v lesníckej akcii

.eva Čobejová .časopis .médiá

Celá kauza, ktorá sa udiala v Lesy SR, má v sebe aj jeden zaujímavý mediálny rozmer.

Do informovania verejnosti o zlom hospodárení, politickom riadení a rozkrádaní v tejto štátnej firme sa zapojil komunikačný odbor tejto firmy, ktorý inak patrí priamo pod generálneho riaditeľa. Aj vďaka tomu, že zamestnanci tohto odboru naplno využili svoje mediálne skúsenosti, sa lesnícky protest dial celkom profesionálne – petícia, otvorený list, demonštrácia na námestí, dôveryhodné informácie pre médiá, výzva premiérovi, trestné oznámenie... Nie div, že minister pôdohospodárstva Stanislav Becík okamžite obvinil „päťčlennú skupinu nespokojencov v Lesoch SR na čele s komunikačným odborom“, že nenašla odvahu, obišla dozornú radu aj jeho samého a sťažovala sa priamo premiérovi Robertovi Ficovi. „Nechcem byť pod tlakom nejakej novej VPN-ky po dvadsiatich rokoch," povedal zaskočený Becík, neuvedomujúc si celkom, čo hovorí, keď pripomína podnikové pôsobenie VPN v ponovembrových časoch. Vo fabrikách sa vtedy zväčša odvolávali neschopní a politicky dosadení šéfovia.
Ale otázka teraz znie: môžu ľudia, ktorí majú byť maximálne lojálni k firme a ktorí sú zodpovední za jej pozitívny imidž na verejnosti, zrazu verejne hovoriť o rozkrádaní vo firme a organizovať petície proti svojim šéfom? Nespreneverili sa ľudia z komunikačného odboru Lesov SR svojmu poslaniu? Ak by sme to brali čisto technokraticky, určite sa nesprávali ako chladní profesionáli, ktorí stopercentne plnia príkazy svojich nadriadených. Lenže ľudia z komunikačného odboru nerobili akciu na vlastnú päsť, iba sa pridali k tým zamestnancom, ktorí upozorňovali, že firma je bohapusto rozkrádaná. Peter Gogola z komunikačného odboru pre .týždeň povedal: „Všade teraz čítam, že sme to pripravovali, že sme mali scenár, ‚noty´ priamo
od Fica, politické zadanie a podobné nezmysly. Nič z toho nie je pravda. Sme obyčajní ľudkovia, bez politických ambícii, bez prepojenia na mocných a vplyvných ľudí tejto spoločnosti. Máme jednu spoločnú vlastnosť: ctíme si pravdu, česť a spravodlivosť. Keď sa to napíše, vyzerá to až trápne.“
A zároveň vysvetľuje to, čo sa mnohým nepozdáva – ako to, že táto vzbura lesníkov našla vo vláde celkom dobrú odozvu? „To, že sme boli vo svojom snažení (zatiaľ) úspešní, súvisí s našou profesiou: rozumieme práci s médiami, komunikácii a marketingu,“ tvrdí Gogola. Napokon, šéfom komunikačného odboru Lesov SR je Jozef Marko, ktorý je v mediálnej branži dobre známy ako bývalý hovorca VSŽ. Zažil v nich tri zaujímavé éry – rezešovskú, eichlerovskú i goodishovskú. Napísal o tejto svojej skúsenosti knihu Tri životy hovorcu. Jozef Marko bude môcť po tejto skúsenosti s lesníckou vzburou napísať ďalšiu zaujímavú knižku.
.eva Čobejová
Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite