Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Akcia .týždňa: Presvedč jedného nevoliča

Číslo týždňa - 15

.rži .časopis .týždeň v ekonomike

15 percent zo sumy, ktorú naša vláda z verejných financií vyčlenila na „šrotovné“, využili občania na nákup áut, vyrobených na Slovensku.
Vyplýva to z novej analýzy makroekonomického analytika Unicredit banky Davida Derenika, zverejnenej na konci minulého týždňa. „Zjednodušene sa dá povedať, že 85 percent šrotovného podporilo hlavne výrobu v zahraničí, čo znamená, že z celkových výdavkov 1,67 miliardy korún išlo na podporu slovenskej výroby iba 248 miliónov korún, zatiaľ čo zahraniční producenti dostali benefit na úrovni 1,4 miliardy korún,“ píše sa v spomínanej analýze. Tieto údaje sú len približné, isté však je, že slovenskí daňoví poplatníci peniazmi, ktoré vláda použila na podporu predaja automobilov, podporili oveľa viac firmy zo zahraničia než tie, ktoré pôsobia na Slovensku. Ak teda predseda vlády po prvom kole šrotovného vyhlásil, že ide najmä o prejav našej „solidarity“ s ďalšími európskymi krajinami, ktoré prijali obdobné opatrenie, mal pravdu. Zostáva dúfať, že po dvoch kolách šrotovného bude vláda schopná naplniť obsah slova solidárnosť nejako zmysluplnejšie.
.rži
Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite