Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Akcia .týždňa: Presvedč jedného nevoliča

Minirecenzie

.časopis .kultúra

OPERA Hector Berlioz: Faustovo prekliatie; FILM Pirko; KNIHA Mike Evans: Vinyl – umění výroby desek;

OPERA
Hector Berlioz: Faustovo prekliatie, SND

Prvá hudobno-divadelná premiéra novej sezóny v SND je tak trochu cnosťou z núdze: za Berliozovu dramatickú legendu Faustovo prekliatie si v divadle bojujúcom s rozpočtovým deficitom vykážu „čiarku“ operný aj baletný súbor. Principiálne môžu byť podobné dramaturgické experimenty obohacujúce – pre umelcov aj pre publikum. V tomto prípade však realizácia vyvoláva viac otázok než spontánneho nadšenia. Výkon orchestra SND pod vedením Rastislava Štúra je korektný, aj keď nejde priam o symfonické hody. Stretnutie poetík baletnej a opernej zložky však pôsobí disharmonicky. Kým tanečníci v ilustratívnej choreografii Igora Holováča tancujú a hrajú ako o život (výborný ústredný pár Andrej Szabo a Erina Akatsuka), operní interpreti sa javiskom pohybujú raz ako v plnohodnotnej inscenácii (s postavou Margaréty stotožnená Monika Fabianová, plastický Mefisto Daniela Čapkoviča), inokedy ako v polčase skúšobného procesu. Najmä u hlavného predstaviteľa Ľudovíta Ludhu je podtitul „poloscénické uvedenie“ vnímaný až príliš doslovne: tenoristov pohľad ostentatívne zapichnutý do klavírneho výťahu ruší akúkoľvek divadelnú ilúziu aj emóciu.

 

Celý článok si môžete prečítať, ak si kúpite Digital predplatné .týždňa. Ponúkame už aj možnosť kúpiť si spoločný prístup na .týždeň a Denník N.

predplatiť

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite