Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Zaplaťte! Prosím

.filip Olšovský .časopis .technológie

K našim končinám sa postupne približuje ďalší front dlhoročnej vojny o spoplatňovanie obsahu na webe. Na jeho čele stojí tentoraz mnohým známy generál Adblock.

Pod týmto článkom sa nachádza malá reklama. Prosím, zapozerajte sa ňu. Aspoň na pár sekúnd. Dúfam, že si ju neprekrývate rukou a dobre na ňu vidíte. Najlepšie, keby ste si názov firmy vygúglili a úplne ideálne aj niečo objednali. Bude vás to stáť pár sekúnd času a veľmi nám tým pomôžete. No iba ak chcete, do ničoho vás nenútime. Dohodnutí? Dohodnutí. Písomný súhlas nepotrebujeme, takáto tichá dohoda nám úplne stačí. Ďakujeme.

Trochu drzé, nie? A najmä úplne nereálne. Skúste si však túto tichú dohodu preniesť do online sveta. Mnohí tvrdia, že tam už niekoľko rokov panuje a treba proti nej bojovať. Aby totiž online reklamy zaujali, sú čoraz dotieravejšie a graficky nápadnejšie. Nečakane vyskakujú spoza každého rohu a do očí nám mávajú našou vlastnou históriu vyhľadávaní. Existuje však spôsob, ako s nimi vybabrať. Volá sa Adblock a jeho najpoužívanejšiu verziu Adblock Plus si za posledný rok stiahlo vyše 72 miliónov užívateľov.

Adblock po nainštalovaní do prehliadača robí presne to, čo naznačuje jeho názov – blokuje všetku reklamu. Nielenže tým stránky čistí o všetok ten nechcený balast, ešte aj o niekoľko desiatok percent zrýchľuje ich načítavanie. A to všetko úplne zadarmo. Sen technicky gramotnejšieho užívateľa, ktorý trval niekoľko rokov. Až kým sa neozvala druhá strana tichej dohody, ktorej takýto stav príliš nevoňal.

 

Celý článok si môžete prečítať, ak si kúpite Digital predplatné .týždňa. Ponúkame už aj možnosť kúpiť si spoločný prístup na .týždeň a Denník N.

predplatiť

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia
.neprehliadnite