Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Manželstvo na dohodu

.iva Mrvová .pavol Kosnáč .časopis .lifestyle

Je to ako z historického filmu. Keď sa stretnú približne tretíkrát, povedia si celoživotné áno. Dohodnutým manželstvám sa darí i v súčasnosti a ...

... ponúkajú často paradoxne viac, než si dokážeme predstaviť.

Extáza príťažlivosti, biele šaty a medové týždne pri mori, do ktorého nevkročili. Nebol čas. Úvod do manželstva je v našom svete pulzujúci, vášnivý a plný lásky. Existuje však aj iný svet, napríklad ten Trejvirov. Mladý muž svoju snúbenicu spoznal podobne, ako väčšina jeho kamarátov: cez zoznamovaciu agentúru. Videli sa párkrát, aj to najmä vďaka skype. Prvýkrát sa skontaktovali pred piatimi mesiacmi, dnes im rodiny pripravujú svadbu. Neľúbia sa, no obaja so sobášom súhlasia a na manželstvo sa tešia. Dohodli sa predsa.

Zatiaľ čo Európa vymiera a manželský zväzok vníma čoraz väčší počet ľudí ako historický prežitok, India funguje na celkom inom princípe. Ak sa mladí na západe rozhodnú vziať, vzájomná emocionálna náklonnosť je základ. V Indii nie. Napriek tomu, že romantická láska je stále populárny koncept v celej krajine, reálne sa na ňu príliš nehľadí. Argument pre neuzavretie manželstva v zmysle „neľúbim ho“ neexistuje. Nemusia sa ľúbiť, majú sa zobrať. A ono to funguje. Po manželstve tam dnes mladí nielen stále nadmerne túžia, riešia ho ešte navyše cez zoznamovacie agentúry. A vyzerá, že im to klape.

vyklikať si toho pravého

Najväčšia a najviac navštevovaná agentúra Shaadi oslavuje tento rok svoje dvadsiate narodeniny. Na jej stránke je prihlásených viac ako 35 miliónov ľudí, teda toľko, koľko ľudí žije v Kanade. Vlastný úspech založila Shaadi predovšetkým na skorom vstupe do kyberpriestoru. Keďže sú Indovia ľudia tráviaci nadpriemerne veľa času online, bola to dobrá voľba. Nejde však o typickú stránku určenú na randenie. Chodenie je v Indii aj dnes pomerne neakceptovateľné. Namiesto toho sa hľadá partner na manželstvo, a to čím skôr, tým lepšie.

Na rozdiel od rôznych západných agentúr či webstránok sú indické zoznamovacie agentúry oveľa serióznejší biznis. Profily na ich stránkach si s túžbou po manželskom zväzku vytvárajú tak muži, ako aj ženy. Proces pokračuje písaním motivačného listu, ktorý okrem tradičných otázok zahŕňa aj zdôvodnenie výberu agentúry či doloženie referencií. Nevyhnutné je vyplniť dvadsaťštyri kategórií, podľa ktorých konkrétne Shaadi hľadá možné zladenie. Uviesť je potrebné preferencie, vierovyznanie, zdokladovanú výšku platu a podobne.

 

Celý článok si môžete prečítať, ak si kúpite Digital predplatné .týždňa. Ponúkame už aj možnosť kúpiť si spoločný prístup na .týždeň a Denník N.

predplatiť

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia
.posledné
.neprehliadnite