Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Akcia .týždňa: Presvedč jedného nevoliča

Médiá

.časopis .ostatné

RÁDIÁ Šesť nových žánrových rádií
Slovenský éter je od začiatku apríla bohatší o šesť nových rádií. Nejde však o klasické stanice, aké poznáme z FM pásma, ale o nové internetové doplnky k celoplošným Jemným melódiám. Ich spriaznená spoločnosť spustila internetovú stránku www.mojeradio.sk, na ktorej vysielajú: dve rockové, jedno tanečné, jedno hiphopové, oldies a jazzové rádio. Všetky rádiá prinášajú alternatívu k súčasnej ponuke rozhlasových staníc, majú profesionálne urobenú zvukovú grafiku a jingle, a hudba je vyberaná rovnakou metodikou ako v Jemných melódiách – s ohľadom na vkus poslucháča. Práve interaktívne plánovanie hudby by malo patriť medzi významné prednosti nových staníc. Okrem doterajších postupov pri testovaní hudby prostredníctvom špecializovaných agentúr by internetová stránka šiestich rádií mala obsahovať aj online hudobné testy, ktoré môžu pomôcť pri lepšej profilácii jednotlivých programov na základe požiadaviek cieľových poslucháčov. Rádiá zatiaľ vysielajú len cez internet, ale pripravuje sa rozšírenie do káblových rozvodov a digitálnych platforiem. Na slovenskom trhu ide o zaujímavý a nadčasový počin. Nové rádiá síce vysielajú iba hudbu bez moderovaného slova, ale aj tak môžu byť dobrou alternatívou k existujúcej ponuke FM staníc. Tvorcovia projektu na čele s podnikateľom Martinom Lengyelom vďaka tomu získajú účinný argument voči kritikom, ktorí nemusia práve Jemné melódie. Ponúkajú alternatívu, a s pokojným svedomím môžu povedať, že pre rozvoj a pluralitu hudobných formátov na slovenskom trhu urobili viac ako ktokoľvek iný.
Juraj Koiš, RadioTV.sk


TELEVÍZIA Vysiela NATO
Druhý apríl sa stal dňom, keď Severoatlantická aliancia spustila svoj najnovší mediálny projekt – internetovú televíziu pod názvom Natochannel. Jej cieľom je zlepšiť imidž NATO a konkurovať spôsobu, ktorým na fóre nových médií bojujú protivníci Aliancie. Tí využívajú internet na šírenie svojej propagandy už dávno a efektívne. NATO ústami svojho šéfa Jaapa de Hoop Scheffera priznalo, že čo sa týka videa, nachádza sa „kdesi v dobe kamennej“. „Extrémistické skupiny, ktorým v Afganistane čelíme, sa veľmi rýchlo naučili úspešne využívať platformy nových médií. Potrebujeme zabezpečiť, aby sa NATO popasovalo s mediálnymi výzvami 21. storočia,“ vyhlásil zase dánsky premiér Anders Fogh Rasmussen, ktorého vláda tento projekt financuje. NATO bude mať v Afganistane niekoľko televíznych štábov, ktoré budú nakrúcať dianie a umiestňovať materiál na internet, kde bude dostupný pre verejnosť, ale aj pre žurnalistov na ďalšie spracovanie. Aliancia dúfa, že sa jej tak podarí ovplyvniť svoj obraz v médiách a nakloniť si verejnú mienku. Je pravda, že svetové médiá sa venujú viac útokom rebelov a násilnostiam než tomu, čo sa v Afganistane podarilo: napríklad podľa NATO dnes navštevuje školu šesťkrát toľko afganských detí ako v roku 2001 a od roku 2004 bolo otvorených vyše 4-tisíc zdravotníckych zariadení.
Prvou výzvou však bude, aby si Natochannel získal dôveryhodnosť objektívnym spravodajstvom. Ak by nadobudol imidž propagandistického média, jeho misia by bola zbytočná.
.marína Gálisová
Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite