Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Akcia .týždňa: Presvedč jedného nevoliča

Popcorn Juraja Malíčka

.juraj Malíček .časopis .lifestyle

Hoci sa Carmen (van Walraven-de Rue), Marta (Walraven) a Tamara (Vicenová) už z princípu nikdy nemôžu stretnúť, sledovať ich rozhovor by bolo nesmierne zaujímavé. Sú totiž tou istou osobou. Dcérou mafiána, vdovou po mafiánovi, mafiánkou z donútenia, popritom milujúcou zodpovednou matkou, ktorá sa stala obeťou veľmi nešťastných okolností.

Pripomína to fragment zápletky seriálu? Výborne, hovoríme totiž o pôvodnom holandskom seriáli Penzola a jeho dvoch klonoch. Americkom, ktorý sa volá Red Widow a o divácku priazeň zápasil vlani na jar, a o slovenskom, ktorý sa po masívnej promo kampani pod názvom Vdova objavil vo vysielaní JOJ-ky minulý týždeň. Gangsterka s presahom, zločin z donútenia ako jediné východisko z inak neriešiteľnej situácie, hrdinka, do ktorej by to nikto nepovedal. Máme zamiesené na riešenie veľkých morálnych dilem.
Sympatické je, že slovenská Vdova na internete ani len nepredstiera, že je pôvodná. Už sám holandský originál Penzola pracuje so zápletkou natoľko prevarenou a vyťaženou, že by si zaslúžila vlastné heslo v encyklopédii najväčších dramaturgických klišé, skôr je zaujímavé sledovať, ako si tvorcovia s tou istou premisou poradili.
Tí holandskí výborne, inak by sa Penzola sotva dočkala ďalších dvoch sezón, aj keď bola pôvodne koncipovaná ako osemdielna miniséria. Nehovoriac o tom, že si ju všimli seriáloví nadšenci celého sveta a s nimi aj Hollywood. S americkou verziou už to také jednoznačné nie je, tam sa seriál skončil s prvou sezónou. Takže miniséria, ako to pôvodne zamýšľali Holanďania, akurát nie vďaka autorskému zámeru, ale skôr preto, že seriál sa síce páčil, ale nie dostatočnému počtu divákov.  
Slovenskú Vdovu je predčasné hodnotiť komplexnejšie, pilot ma však príliš nepresvedčil. Navyše, dívať sa tretíkrát na to isté je otrava, aj keď to vlastne nie je to isté. Tu sa opisuje od originálu, tam od Američanov, verzie sa síce líšia iba v detailoch, ale zásadných, rozhodujúcich o uveriteľnosti. A v tom je problém. Slovenskej Vdove ťažko uveriť. Asi je skutočne dôležitejšie, kto nakrúca, ako čo sa nakrúca.      

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite