Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Akcia .týždňa: Presvedč jedného nevoliča

Dobrý díl

.anabela Žigová .časopis .týždeň vo svete

V utorok mi môj kamarát a producent Bill zavolal kvôli stretnutiu s jedným investičným bankárom. Bill má nos na zdroje financií a kontakty. V New Yorku mnohí úspešní ľudia podporujú umelcov sponzoringom, zberateľstvom a niekedy produkujú aj artové filmy. Je to pre nich vec prestíže. Pán investičný bankár už mal moje CV-čko na stole a povedal Billovi, že sa na stretnutie na pracovnom obede teší. Podporu sa mi takto v minulosti podarilo získať viackrát. A tak som si otvorila Google, nech sa pripravím.

Čítam, že pôsobil ako poradca pri predaji časopisu Wall Street Journal. Šikovný človek, ktorý sa vyzná vo vysokej hre. Možno sa nadchne aj pre môj dokumentárny film. Konečne som totiž nalomila kľúčovú svedkyňu pre záver filmu a rozhovor s ňou by sa mal nakrúcať počas jej dovolenky na Kanárskych ostrovoch. Súhlasila, že pôjde na kameru, a navrhla mi prísť za ňou až tam.
V živote producentky a umelkyne v jednej osobe nebývajú veci vždy presne nalinkované. Treba pokryť živobytie, ale zároveň myslieť na dramaturgiu poslednej scény do filmu a podobne. Pracovať s neistotou. Účty sú na stole, producentom neprídu peniaze a vtedy to nie je až také záživné. V tomto sú ľudia, ktorí chápu, že dielo stojí aj na peniazoch, kľúčoví. Lebo taká podpora neraz posunie film aj na veľké plátno. A v New Yorku treba rýchlo vyhodnotiť, čo je v danom momente great deal. Dobrý díl. Nemusí to byť práve to, na čo upriamujeme pozornosť. Toto sa mi potvrdilo, aj keď som šla na stretnutie. Bola som tam o dvadsať minút skôr a vošla som do obchodu s domácimi potrebami, aby som zabila čas. Oči mi padli na elegantné škatule na skladovanie topánok. Vyrobené zo svetlého ľanového materiálu, praktické, za výbornú cenu. Dobrý díl. Na obede som rýchlo zistila, že od tohto investičného bankára pre film podporu nezískam. Ale našla som perfektné škatule na uskladnenie topánok v mojom malom brooklynskom byte. Tak som ich vzala. A scénu na Kanárskych ostrovoch som v máji napokon nakrútila tiež.

Anabela Žigová/
Žije v Brooklyne a venuje sa tvorbe filmu. Newyorčankou je vyše dvanásť rokov. Momentálne pracuje na dokumentárnom filme Salto Mortale o mladých Slovákoch a ich vyrovnávaní sa s komunistickou minulosťou.

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite