Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Slovo Brata Filipa

.brat Filip .časopis .osobnosti

Toto isté by som písal, keby sme s Fínmi vyhrali. Nechcem sa dotýkať notoricky známych tém, ale je jasné, že sú fanúšikovia a Fanúšikovia. Medzi nimi je priepasť nepochopenia vecí, čo sa dejú.

Tí druhí sú mi v niečom ukrutne sympatickí. Vedia, aká je ich farba a za každých okolností s ňou idú von. V dobrom aj zlom. A po prehrách neraz plačú, ako na pohrebe. Nedokážu si ich dať za klobúk a tváriť sa, že „čučko ham”. Myslím, že vytrvalosť a vernosť patria k sebe a zanikajú, keď človek stráca vieru. To následne zabije aj nádej.
Mrzuto znášam situáciu, ktorú som aj v bratských komunitách zažil niekoľkokrát: nie v priebehu niekoľkých dní, ale v priebehu jedného zápasu dokázali hokejistov vyniesť do neba, ale po dvoch rýchlych góloch zatracovať, posielať domov peši a znechutene odísť od telky. A potom sa znenazdajky vracali, lebo počuli môj víťazoslávny pokrik: Góóóóól!
Ten odchod z priameho prenosu je vlastne umelá ochrana pred bolesťou sklamania. Pripomína mi to situáciu, keď sa u nás istému traktoristovi narodil postihnutý syn. Mal mierne vykrútenú ruku a nohu ťahal za sebou. Keď v krčme s kamarátmi zapil smútok, a nie narodenie, po príchode domov mačovsky povedal žene: „Ak si chceš rodiť chrontavé deti, tak choď do p...“ Nejdem do detailov. Potom odišiel, neskôr sa stal alkoholikom, zatiaľ čo jeho žena sa príkladne starala o syna.
Ak by som mal nájsť aspoň jedno pozitívum na správaní sa hoci aj ultras fandov Slovana a Spartaku, tak by to bola práve vytrvalosť a vernosť. Tá schopnosť poznania vlastnej farby a systematické hlásenie sa k nej. Vari nie toto dnes najviac chýba v manželstve alebo kňazstve? A ešte niečo: Prezident Roosevelt chcel mať svojho času v poradnom tíme iba ľudí, ktorí už zažili nejakú vážnu životnú prehru. Prečo asi?
Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia
.neprehliadnite