Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Belasé šialenstvo

.marek Vagovič .časopis .téma

Na každom domácom zápase má vypredané. V Bratislave aj v širokom okolí vládne už niekoľko týždňov hokejová eufória, ktorá pripomína zlaté časy slovenskej reprezentácie. Ako je možné, že na nenávidený Slovan sa dnes chodia baviť fanúšikovia z celej krajiny?

.pred každým zápasom ruskej KHL to vyzerá rovnako: bratislavský klub pustí do obehu necelých päťtisíc lístkov, ktoré sa cez Ticketportal predajú v priebehu hodiny. A je jedno, či má byť súperom Slovana vlaňajší víťaz ligy Dynamo Moskva s Alexandrom Ovečkinom, alebo málo známy Sibir Novosibirsk. Aktuálne už dokonca nezoženiete lístky na najbližšie štyri domáce zápasy Slovana. Štadión má síce kapacitu 10 000 ľudí, no polovica miest je rezervovaná pre permanentkárov a VIP klientov. Kto chce vidieť hokejový Slovan, môže skúsiť šťastie až v druhej polovici novembra. Zápas s Torpedom Nižnij Novgorod ešte nie je v predaji.
S výbornými výkonmi Slovana, ktorý má ako nováčik elitnej KHL šancu prebojovať sa do play off, sa zvýšila aj frekvencia dresov, tričiek, šálov či šiltoviek s logom klubu v hlavnom meste. A to dokonca aj počas dní, keď sa nehrá hokej. „Záujem o suveníry vzrástol päť- až sedemnásobne,” hovorí generálny manažér bratislavského klubu Maroš Krajči. Ľudia v meste aj širokom okolí žijú hokejom, pričom na zápasy Slovana chodia fanúšikovia až z okruhu 300 kilometrov. Na Ovečkina si kúpili lístky aj Česi, Rakúšania, Poliaci či Maďari. „Podľa informácií z ticketportálu máme obrovskú enklávu fanúšikov aj v Parndorfe a okolí, kde je veľa Srbochorvátov. Odtiaľ chodia celé autobusy,” tvrdí Krajči.
Slovanu sa zároveň podarilo takmer nemožné – aspoň čiastočne otupiť averziu voči klubu, s ktorou sa už roky stretáva na štadiónoch po celom Slovensku. Dnes dokonca nie je výnimkou, keď mu fandia aj východniari. „Pred pár mesiacmi som si to nevedel predstaviť. Dnes je to skutočnosť – fandím hokejovému Slovanu. Ešte na jar som držal prsty Košiciam vo finále našej ligy. Tešil som sa z každého gólu, ktorý padol do belasej brány. Teraz ma góly do bránky Jaroslava Janusa zlostia,“ napísal na stránke .týždňa jeden z nich, bloger Marián Zimmermann.  
„To napätie sa určite zmiernilo – keď nie je konfrontácia, nie je ani averzia. Hlavný motív sa stratil,” myslí si Krajči. Podľa neho to však súvisí aj so skladbou mužstva – v Slovane totiž momentálne pôsobia aj bývalí hráči Trenčína, Košíc a podobne: “Chceme, aby sa z neho stal slovenský klub v Bratislave.” Súčasne platí, že v Slovane hrá veľa potenciálnych reprezentantov, takže mnohí fanúšikovia si ho stotožňujú s národným tímom. Slovan zrejme dodnes ťaží aj z vlny eufórie, ktorá vládla na bratislavskom štadióne počas vlaňajších majstrovstiev sveta (MS) v hokeji. Zápasy navyše sprevádza skvelá sprievodná šou.     

.biznis v Rusku
Slovan koketoval s myšlienkou vstúpiť do KHL už pred piatimi rokmi. V tom čase však nemal k dispozícii minimálne 10 miliónov eur, čo je podmienka, aby mohol hokejový klub pôsobiť v ruskej lige. Vedenie Slovana začalo o KHL seriózne uvažovať až vlani na jar, keď bol v Bratislave dokončený nový štadión. „Počas MS sme si uvedomili, akú eufóriu dokáže táto hala vytvoriť. Vzápätí prišli aj prvé ponuky od vedenia KHL. Jej šéfovi Alexandrovi Medvedevovi sa páčilo zázemie, hotel, organizácia šampionátu aj kultúra našich ľudí,” hovorí Krajči.  
Vstup Slovana do ruskej ligy bol od istej miery aj ekonomickou nevyhnutnosťou. Klub totiž platí mestu Bratislava za prenájom haly 750-tisíc eur ročne. Keď sa vrátil Slovan z Ružinova na nový štadión, kde odohral zvyšok vlaňajšej sezóny, narazil na tvrdú realitu – vypredané boli len zápasy s Košicami, Skalicou či Popradom, inak zívala hala prázdnotou. Zo vstupného by klub náklady na prenájom štadióna neutiahol, preto začal uvažovať aj o iných možnostiach. Jednou z nich bola spoločná česko-slovenská liga, rokovania však rýchlo stroskotali.
Napokon teda prichádzala do úvahy len KHL. „Ešte raz sme to celé prepočítali, pričom sme išli aj do určitého rizika. Uvedomovali sme si, že druhý raz už takáto ponuka nemusí prísť,” hovorí Krajči. Slovan napokon zohnal 11 miliónov eur, keďže KHL prilákala sponzorov z celého Slovenska. Napriek peniazom, ktoré vložili do klubu, si však nekládli žiadne podmienky. Ako protihodnotu môžu využívať VIP zóny v blízkom hoteli či skyboxy na štadióne, pozývať si na zápasy svojich partnerov a podobne. Slovan im dokáže zabezpečiť aj mediálny priestor, počas zápasov sa ich značka objaví v 25 televíznych prenosoch.
Krajči však otvorene priznáva, že motiváciou podnikateľov, ktorí sponzorujú Slovan, je aj snaha presadiť sa na perspektívnom ruskom trhu. „Toto je jedna z možností, ako sa dostať k dôležitým kontaktom. Za každým ruským klubom totiž stojí silná fabrika, nejaký gigant, respektíve oligarcha.” Na každý zápas v Rusku preto cestuje s klubom osem až desať podnikateľov. „Samozrejme, nič im nemôžeme sľúbiť. V rámci našich kontaktov s manažérmi klubov sa im však snažíme sprostredkovať stretnutia s dôležitými ľuďmi. Určite pomáha, keď príde nejaký sponzor do Ruska s nálepkou partnera hokejového klubu,” dodáva Krajči.
Podmienky si, naopak, kladie KHL, ktorá garantuje svojim reklamným partnerom určitú exkluzivitu. Slovan musel preto ukončiť napríklad spoluprácu s automobilkou Škoda, keďže jedným zo sponzorov ruskej ligy je aj Chevrolet. Rovnako musel odstúpiť od zmlúv s mobilnými operátormi – v prospech ruského Megafonu, hoci ten u nás nepôsobí. Slovan nemá žiadny profit ani z predaja televíznych práv, keďže všetky mediálne práva – internet, televíziu aj rozhlas – riadi marketing KHL. Krajči súhlasí, že to nie je celkom štandardné. „Na druhej strane, oni zase financujú napríklad rozhodcov, čo je u nás záležitosť klubov.”

.desať reprezentantov
Odborníci sú s doterajším pôsobením Slovana v silnej KHL spokojní. „Zatiaľ to hodnotím veľmi pozitívne. Samozrejme, ešte je len začiatok súťaže, o konečnom umiestnení sa bude rozhodovať až niekedy okolo Vianoc, respektíve po Novom roku. Až vtedy sa ukáže, aké silné to mužstvo je. Ale momentálne hrá veľmi sympatický hokej,” povedal .týždňu tréner slovenskej hokejovej reprezentácie Vladimír Vůjtek.
Zatiaľ sa Slovanu darí najmä doma, vonku vyhral len dva zápasy. Podľa Vůjteka to môže byť dôsledok viacerých faktorov: „Doma má stále vypredané, hľadisko ich ženie dopredu. Výsledky zápasov v Rusku, ktoré idú v rýchlom slede, môžu ovplyvniť aj náročné presuny, časový posun a podobne.” KHL je navyše omnoho kvalitnejšia súťaž ako slovenská extraliga – tempo aj fyzická náročnosť zápasov je teda neporovnateľne vyššia.  
Podľa Vůjteka sú však hráči Slovana dobre trénovaní, takže by mali bez problémov zvládnuť aj približne 50 zápasov v ruskej lige. „Navyše hrajú pravidelne na štyri útoky, čím šetria aj sily. V poslednej tretine sú potom schopní ešte vystupňovať tempo.” Vůjtek dnes vidí v klube asi desať potenciálnych reprezentantov. „Možno ich bude osem, možno dvanásť. V každom prípade by to mal byť základ národného mužstva.”  
Podľa neho výborne chytá brankár Jaroslav Janus, po príchode Ľubomíra Višňovského a Andreja Sekeru sa zlepšila aj hra obrany. Vůjtek súhlasí, že odchodom Slovana utrpela domáca liga – kvalitou aj nižším záujmom divákov. „Na druhej strane, mladší hráči majú teraz veľkú motiváciu dostať sa do Slovana. Pre reprezentáciu je navyše výhodné, že Slovan hrá kvalitnú súťaž, pretože hráči si lepšie zvyknú na medzinárodný hokej.”
Vůjtek však nie je presvedčený, že do KHL by mali vstúpiť aj ďalšie slovenské či iné mužstvá. „Je otázne, či by nešla KHL kvalitou dole, respektíve, či by sa postupne neprispôsobila slovenskej či českej lige. Myslím, že aj vedenie KHL si uvedomuje, že jeden tím z každej krajiny bohato stačí, aby zachovali dobrú úroveň ligy,” tvrdí slovenský tréner.

.poprad ako výstraha
Aj podľa bývalého juniorského trénera a uznávaného hokejového odborníka Jindřicha Novotného je prospešné, že Slovan vstúpil do KHL. „Jej význam ešte stúpol, keďže sa nehrá NHL, takže aj na Slovensku máme možnosť vidieť kvalitných hráčov zo zámoria. Určite to pomáha aj reprezentácii, keďže naši hráči hrajú v náročnej lige zápasy pod tlakom.”
Podľa Novotného je však otázne, či vydrží Slovanu forma až do konca súťaže. „Vyjde vám jeden zápas, ktorý vás nakopne, a potom to ťaháte ďalší mesiac. Raz však nešťastne prehráte, a potom sa v tom topíte.” Ale zatiaľ hrá Slovan nad očakávanie dobre, pôsobí dosť sebavedome, myslí si Novotný. “Ak mu to vydrží do novembrovej reprezentačnej prestávky, myslím, že má našliapnuté do play off.”
Novotný oceňuje, že popri starších, skúsených hráčoch ako Višňovský, Sekera či Miroslav Šatan pravidelne hrávajú aj mladší hráči ako Libor Hudáček či Martin Štajnoch. Prekvapilo ho, naopak, že menej priestoru dostáva brankár Branislav Konrád. „Na druhej strane, Janus zatiaľ chytá veľmi dobre. Chápem, že teraz je to hlavne o bodoch, časom by však mohol dostať viac šancí aj Konrád, ktorý tiež chytal vlani veľmi dobre.”
Podľa Novotného nemusí účinkovanie Slovana v KHL výrazne uškodiť ani slovenskej lige. „Je pravda, že záujem divákov je menší, keďže teraz sa všetko sústreďuje na Slovan. Extraliga však získala zdatného nástupcu v Piešťanoch, keďže nikto nerátal, že budú hrať tak vysoko. Momentálne sú štvrté, čo je pre mnohých prekvapenie. Väčší priestor dostávajú aj mladí hráči, napríklad vo Zvolene.” Podľa neho sa záujem o domácu ligu zvýši v zime, keď bude mať futbal prestávku a ľudia prestanú chodiť do záhrad.
Novotný, ktorý minulý rok komentoval aj niektoré zápasy Popradu v KHL, je zároveň presvedčený, že Slovan má lepšie mužstvo ako Poprad, takže má v ruskej lige aj väčšiu šancu. „Aj v Poprade bolo vždy vypredané, na konci si však pokazil reputáciu presunmi hráčov, na ktorých neboli peniaze, mužstvo sa postupne rozpredalo a skončilo. Poprad bol zrejme od začiatku myslený ako prechodný jav, a tak to aj dopadlo. Slovan je na tom aj z hľadiska marketingu podstatne lepšie.”

.kultúra na štadióne
Vstup Slovana do elitnej ruskej ligy kultivuje aj publikum. Na zápasoch sa povzbudzuje slušne, diváci nehádžu na ľad žiadne predmety. Raz sa stalo, že niekto hodil na plochu zapaľovač, bezpečnostná služba na štadióne ho však okamžite spacifikovala. „Zároveň ho zoskenovali, takže najbližšie dva mesiace nevstúpi na štadión,” upozorňuje Krajči. Podľa neho totiž udeľuje KHL za podobné incidenty vysoké pokuty, až do výšky niekoľko tisíc eur. Ako je však možné, že na rozdiel od zápasov futbalového Slovana, kde to často vyzerá ako vo vojnovej zóne, dokážu ľudia na hokeji rešpektovať stanovené pravidlá?
„Dlho sme kvôli tomu sedeli s hokejovým fanklubom Slovana, prvé rokovania boli až na hrane verbálnej únosnosti. Samozrejme, že zazneli aj hlasy, že žiadni Rusi nám nebudú diktovať. Najväčšie problémy nám pritom robili 17-roční chlapci, ktorí Rusov nikdy nezažili. Dali sme im však jasne najavo, že ak bude niekto preukázateľne vulgárny, bude mať nevhodný transparent a podobne, tak bude vyvedený a na štadión sa nedostane hoci aj rok,” tvrdí Krajči. Na štadióne sa nemôžu používať ani megafóny, fanúšikovia sa tiež nemôžu vyzliecť do pol pása.   
Ak to niekto poruší, má problém, keďže celú halu snímajú kamery. „Ja si dnes viem priblížiť a skontrolovať každého fanúšika – kadiaľ prišiel na štadión, ako dlho bol v bufete či na toalete, respektíve, či sedí na správnom mieste,” hovorí Krajči. Záznamy zo zápasu musí klub pre potreby polície zálohovať mesiac. Trestom za porušenie pravidiel je spomínaný zákaz vstupu na štadión – od jedného mesiaca až do troch rokov. Mimochodom, kluby KHL musia na každom zápase fotiť všetky transparenty a posielať ich aj s prekladom do Ruska. Na štadión chodia aj agenti KHL, ktorí si fotia plagáty aj sami. Kluby o nich často ani nevedia.  
Vedenie Slovana sa zároveň snaží prilákať na zápasy najmä rodiny s deťmi. Kameraman klubu ich preto cielene vyhľadáva v publiku. Počas každého prerušenia hry či reklamnej prestávky musí minimálne dvakrát nasnímať dve, tri deti. S réžiou komunikuje cez vysielačku, pričom dostáva aj pokyny, kam má ísť – za pekným mladým dievčaťom v drese, sympatickým chalanom a podobne. „To sú veci, ktoré podvedome fungujú, takže ľudia, ktorí to vidia v televízii, si povedia, že nabudúce prídu na štadión aj so svojimi deťmi či kamarátmi,” dodáva Krajči.

.rusi v Bratislave
Doma má Slovan pravidelne vypredané, vonku je to však s jeho fanúšikmi podstatne slabšie. Na zápasy v Rusku zatiaľ chodia len desiatky fanúšikov klubu – väčšinou ľudia, ktorí žijú a pracujú v Moskve a okolí. „Svoje, zrejme, zohráva časový posun aj komplikovaná preprava. Navyše nejde o lacnú záležitosť,” vysvetľuje Krajči. Väčší záujem o cestovanie z Bratislavy bude zrejme až vtedy, keď sa Slovan dostane do play off. V tejto fáze súťaže sa totiž hrajú dvojzápasy, takže cesta do Ruska bude mať väčší zmysel. Hoci táto krajina je niekedy nevyspytateľná, podľa Krajčiho nemal Slovan počas tripov v Rusku vážne problémy. „Máme dohodu s jednou ruskou firmou, ktorá nám zabezpečuje kompletný servis. Zatiaľ sa nemôžeme sťažovať na stravu ani úroveň služieb. Spravidla bývame v štvorhviezdičkových hoteloch.”
Viac fanúšikov zatiaľ cestuje opačným smerom – na zápasy KHL v Bratislave chodí v priemere okolo 150 ruských fanúšikov. Časom však možno predpokladať, že v prípade atraktívnych zápasov, respektíve play off, bude ich počet stúpať. Hlavné mesto Slovenska je totiž obľúbenou destináciou Rusov – na vlaňajšie MS v Bratislave ich prišlo okolo tritisíc.  Väčšina z nich sa ubytovala v štvorhviezdičkových hoteloch, pričom míňali dosť veľa peňazí. „Rusi si na výletoch a dovolenkách užívajú. Za svoje peniaze chcú dobrý servis, pričom v reštaurácii si pokojne objednajú tú najlepšiu fľašu vodky alebo whisky,” hovorí František Fabián zo spoločnosti Tour4u, ktorá sa minulý rok starala o ruských fanúšikov, ktorí prišli na svetový šampionát.
Zopár zbohatlíkov prišlo aj s milenkami, pričom sa ubytovali v päťhviezdičkových hoteloch. „Niektorí doslova rozhadzovali peniaze a správali sa egocentricky,” spomína Fabián. Istý bohatý podnikateľ napríklad zaparkoval svoj mercedes pred jedným luxusným hotelom v Bratislave, pričom ho odmietol preparkovať do garáže. Zamestnancom hotela sa potom vyhrážal, že z toho môžu mať vážne problémy. Väčšina ruských fanúšikov nerobila žiadne problémy. „Správali sa primerane, takí Slovinci boli divokejší,” tvrdí Fabian. Rusov pritom nezaujímal len hokej, ale aj slovenská história či kultúra. „U nich sú veľmi populárne poznávacie zájazdy. Bratislava bola povinná jazda, potom si robili výlety do Viedne, Budapešti, Prahy či Bojníc.”
Podľa Fabiána boli Rusi veľmi spokojní, pričom si cenili aj to, že veľa ľudí na Slovensku stále hovorí po rusky. „Ich spokojnosť zrejme súvisela aj s tým, že mali od Bratislavy oveľa nižšie očakávania – od mesta, služieb aj organizácie MS. Nehovoriac o tom, že náš štadión je v porovnaní s tými, na ktorých hrajú ich tímy, prepych. Je tam výborné prostredie, atmosféra aj fanúšikovia, ktorých nám závidia.”

.výlet za 600 eur
Spoločnosť Tour4u spolupracuje aj so Slovanom, ktorý ju na svojej stránke odporúča ruským fanúšikom. Predaj zájazdov na bratislavské zápasy KHL však firma začne až v najbližších dňoch. „Ruský trh nie je jednoduchý, je tam aj jazyková bariéra, keďže Rusi spravidla nehovoria inými jazykmi. Navyše majú určitú nedôveru k partnerom, s ktorými doteraz nespolupracovali,” vysvetľuje Fabián, prečo nadviazali kontakty s ruskými partnermi až teraz, keď už je KHL v plnom prúde.
Najviac hokejových fanúšikov zrejme príde z Moskvy, ktorá má v lige až tri kluby. Navyše ide o najväčšie ruské mesto, kde je aj najväčšia kúpyschopnosť obyvateľstva. Veľa ľudí v Moskve má tiež víza do Európy alebo diplomatické pasy. Z tohto mesta sa navyše pravidelne lieta do Bratislavy, respektíve na rakúsky Schwechat. Podľa Fabiana však budú na zápasy KHL cestovať iní Rusi ako tí, ktorí navštívili Bratislavu počas MS.
„Skôr bežní fanúšikovia ako manažéri, ktorí nemajú čas chodiť na každý zápas. Ale aj oni budú míňať, taká je ich mentalita.”
Pritom nejde o lacnú záležitosť. Priemerne totiž minie ruský fanúšik na výdavky spojené s cestou do Bratislavy minimálne 500 eur. Len víza stoja 35 eur, lístok na zápas od 10 do 16 eur. Letenka je od 150 eur do 400 eur, izba za noc v slušnom hoteli v priemere 100 eur. Spolu s transfermi, taxíkmi, jedlom a bežnými výdavkami to môže byť aj 600 eur. Mimochodom, Rusi boli podľa prieskumu, ktorý robila bratislavská Ekonomická univerzita, štvrtou najpočetnejšou skupinou zahraničných fanúšikov, ktorí prišli vlani na hokejový šampionát do Bratislavy.

.o hokeji v ruštine
O tom, že Rusi radi navštevujú hlavné mesto Slovenska, svedčí aj to, že v prvom štvrťroku tohto roka ich prišlo do Bratislavy o 58-percent viac ako v rovnakom období minulého roka. „Netvrdím, že je to len dôsledok dobre zorganizovaných MS, hoci podľa spomínaného prieskumu bola spokojnosť fanúšikov ohodnotená známkou 4,3 z 5,” tvrdí Ľubomír Andrassy, hovorca primátora Bratislavy Milana Ftáčnika. Rusi však často spájajú návštevu Bratislavy s návštevou Viedne. Zápasy Slovana v KHL sú navyše v jednom tripe so zápasmi Lev Praha.
Počas vlaňajších MS minuli fanúšikovia v Bratislave viac ako desať miliónov eur. Podľa Andrassyho môže preto hlavné mesto z KHL len profitovať – ekonomicky, aj z hľadiska prezentácie vlastnej značky. „Zároveň tým predávate aj Slovensko ako také. Krajinu totiž predáva metropola.” Bratislava využíva lukratívne reklamné plochy na štadióne – v spolupráci so Slovanom promuje svoje aktivity aj obchodníkom a politikom z Ruska, ktorí prídu na zápasy KHL. „Na našej internetovej stránke máme aj rubriku v ruštine. Počas MS sa nám osvedčilo aj vydávanie hokejových noviniek v ruštine. Teraz to robí klub a agentúra SITA, my im dodávame podklady,” hovorí Andrassy.
Vedenie mesta si od KHL v Bratislave sľubuje aj zvýšený záujem ruských fanúšikov, ktorí žijú v Rakúsku alebo v Česku – najmä podnikateľov a majiteľov firiem, ktorí sympatizujú s jednotlivými klubmi. „Možno ich nie je až tak veľa, ale niekedy je zaujímavejšie osloviť troch vplyvných podnikateľov, ktorí prídu napríklad na zápas Slovana s CSKA Moskva,” tvrdí Andrassy. Najskôr s nimi komunikuje klub, keďže ako prvé si musia objednať lístky na zápas – spravidla do skyboxov na hokejovom štadióne. „Ak sa črtá nejaký zaujímavý projekt, klub nás kontaktuje a my im potom pripravíme stretnutie s primátorom.”

.politika ich nezaujíma
Rusko, samozrejme, nie je len o hokeji a biznise, ale aj o komplikovaných politických pomeroch a určitom deficite demokracie. Ani KHL nie je len športová záležitosť – aj tam zasahuje politika, pričom niektorí odborníci tvrdia, že liga je len nástrojom, ktorým chce prezident Putin získať stratený politický vplyv Ruska vo východnej Európe (viac v rozhovore so zasväteným znalcom ruských pomerov Alexandrom Dulebom). Podľa Krajčiho sa to však preceňuje. „Všetkému ruskému dávame isté mystérium, za všetkým hľadáme akúsi novú KGB, nový režim, respektíve nový nástroj, ako nás ovládať.”
Rusi sa vraj pri rokovaniach so Slovanom nikdy nesprávali povýšenecky. „Ani sme nikdy necítili žiadny politický tlak, respektíve nikto nás nežiadal, aby mohli byť na zápasoch ich politici,” tvrdí Krajči. Podľa neho sa skôr naši politici radi ukazujú na hokeji, aby sa potom mohli stretnúť napríklad s riaditeľom ruských železníc. „Určite sme im bližší ako takí Česi. Hovoríme po rusky, v každom z nás je kus ruskej duše. Nemáme právo riešiť ich vnútornú politiku, ktorá nám nijako neubližuje. Našou politikou je šport a politickou stranou Slovan,” tvrdí Krajči.  
Kritické hlasy, že Rusom nadbiehajú, respektíve, že sa im vo všetkom prispôsobujú, generálneho manažéra Slovana nijako zvlášť netrápia. „Je mi to jedno. KHL je dnes najkvalitnejšia liga v Európe, ktorú vytvorili Rusi. Navyše ide o obrovskú krajinu s veľkými možnosťami vrátane biznisu. S ohľadom na budúcnosť klubu musia ísť city aj stigma roku 1968 bokom. Európska únia, Nemecko ani Anglicko mi z hokejového hľadiska nedokážu zabezpečiť to, čo mi dnes ponúka KHL,” uzatvára generálny manažér Slovana.
Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia
.posledné
.neprehliadnite