Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Ušami Michala Kaščáka

.časopis .osobnosti

Istý Jožko Mrkvička Spáč rozdelil sny na užitočné a

Istý Jožko Mrkvička Spáč rozdelil sny na užitočné a neužitočné. Užitočné sú tie, ktoré si zapamätáme. Mrkvičkovu vedeckú definíciu by sme mohli aplikovať aj na reklamné kampane. Jednou z najužitočnejších je tak kampaň Právo na život.


Musím pogratulovať jej zadávateľom, ukázalo sa, že išlo o odvážny počin. Keď som videl, čo sa dialo okolo, ako médiá narábali s dievčinou, ktorá bola hovorkyňou kampane, tak som ju musel začať obdivovať. (Otázky, kto to celé financuje a kto je vlastne v pozadí, boli ako zo zlej kriminálky v réžii zlého režiséra posadnutého sprisahaniami). Fotka, ktorá ukázala pravdu, zároveň ukázala, aké je niekedy ťažké pravdu prijať. Bola označená za neetickú, zlú, nemorálnu a dokonca jedného môjho kamaráta najviac pohoršilo, že je neestetická (fíha, zaujímalo by ma, ako sa mu chodí po svete počas predvolebnej kampane – i keď tam s tými sladučkými úsmevmi ide o realitu virtuálnu...).
Prekvapilo ma, že sa kampane nezastali ľudskoprávne i zvieraco- a rastlinnoprávne organizácie, ktoré tiež na naše city i rozum často útočia smutnými obrázkami. Keď sa ozvali ľudia, ktorí chceli dať kampaň stiahnuť, čakal som búrku protestov od celého spektra neziskoviek. Nestalo sa nič, je prosto ľahšie ochraňovať nejaký kmeň, buk, krasový jav či tulene, ktoré sa nás „bytostne“ netýkajú a pritom sa nedostať do konfliktu s väčšinovou mienkou. Prekvapil ma neliberálny postoj liberálov. Nerozumiem ani pokusom spájať ochranu života výlučne s vierou, mala by byť podľa mňa ľudsky samozrejmá, či je niekto katolík, materialista, ateista či satanista. Argumenty, že ide o záležitosť ženy ma ako neženu prekvapujú tiež. Mužov zbavujú práva i zodpovednosti, tí sa potom môžu tváriť tak, ako v slovenských televíznych inscenáciách – že ich sa to vlastne netýka. V reakciách sa hovorilo o všeličom, najmenej však o podstate a o hlavnom hrdinovi. Jeho odpoveď na otázku o práve na život je zrejmá, veď taký búrlivý život a snahu oň, ako v brušku, už potom nikto nezažije. Pre mňa touto kampaňou, ktorú si zapamätali hádam všetci, dostali bilbordy zmysel. Som si totiž istý, že prispela k záchrane mnohých životov. Naozaj užitočné.


.michal Kaščák

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia
.posledné
.neprehliadnite