Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Popcorn Jura Malíčka

.juraj Malíček .časopis .lifestyle

Ročne štartuje tak dvadsať nových seriálov, maximálne z jedného z nich sa stane udalosť, skutočný veľký hit, globálny, trendsetterský, originál medzi kópiami, ten jeden-jediný, vyvolený. The One. Fenomén odrážajúci ducha doby, seriál presahujúci vtipnosť k pomenovaniu čohosi zásadnejšieho.

Vymyslieť taký sitcom cielene sa nedá, také čosi sa sitcomu môže iba prihodiť. Spontánne, efektom snehovej gule spustenej z kopca. Neexistuje také promo, ktoré by divákov prinútilo pustiť si ďalší diel, neexistuje mechanizmus, ktorý divákov umelo priláka, neexistuje kampaň, ktorá zabezpečí, aby sa zo sitcomu stal SITCOM.
Funguje to tak od čias I Love Lucy dodnes, pričom platí, že súčasťou spoločného kultúrneho vedomia, globálnej diváckej pamäti sa stanú iba tie sitcomy, ktoré sú skutočne masovo divácky obľúbené. Hlasy kritikov nepočuť, establishment pri tom nedisponuje žiadnou mocou. The Addams Family, M.A.S.H., Alf, Priatelia, mainstream si pamätá iba tie najdôležitejšie. Z aktuálne vysielaných sa takouto inštitúciou môže stať Dva a pol chlapa, Ako som spoznal vašu matku, či Teória veľkého tresku, na akékoľvek závery je však priskoro.
Televízie sa snažia, aby mali v tomto závode na super dlhú trať vždy aspoň niekoľko bežcov. Normálna štafeta, a platí to takmer doslova. Sitcomy sa totiž vysielajú v blokoch, alebo jeden nahrádza druhý.
Tak sa do širšieho povedomia začali dostávať Men At Work, sitcom, ktorý televízia TBC nasadila do vysielania bezprostredne po skončení aktuálnej série Teórie veľkého tresku. Prvé štyri epizódy nič moc, platí však, že na každú ďalšiu sa dívalo podstatne viac ľudí, ako na predchádzajúcu. Efekt snehovej gule začína fungovať. Zápletka smrdí banalitou, štyria muži, jeden z nich sa čerstvo po rozchode znova vrhá do randenia. Pracujú v tom istom časopise, oživujú rodové stereotypy a každý z nich sa dá charakterizovať jedným slovom. Macho, podpapučiak, suverén, trtko. Ako Carrie, Samantha, Miranda a Charlotte, aj o sex v meste ide, akurát uhol pohľadu je skreslený inak. Ak by sme žili v normálnom svete, o Men At Work by sme už nikdy nepočuli, čosi mi však vraví, že sme svedkami zrodu novej legendy. Kiež by som sa mýlil.
Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite