video

rss

Tento informačný text sa vám zobrazuje namiesto článku, ktorý ste chceli zobraziť, pretože nie ste platiaci užívateľ siete Piano. Ak chcete zobraziť pôvodný text, 

PIANO je sieť predplatného, kde za jedinú platbu 2,90 € mesačne získavate okamžite prístup k prémiovému obsahu na najvýznamnejších slovenských weboch. Nezáleží na tom, kde zaplatíte, k ostatným stránkam v sieti máte automaticky aktivovaný prístup. Nemusíte už znova nikde inde platiť ani sa znova prihlasovať. 

Netreba sa pritom báť, že vaše peniaze na predplatné idú aj stránkam, ktoré nečítate. PIANO rozdeľuje peniaze podľa toho, koľko času na jednotlivých médiách strávite. Odmeňuje tak naozaj kvalitný obsah, ktorý chcete čítať - a dáva médiám signál, do čoho investovať majú a do čoho radšej nie. 

Vaše konto je viazané na vás, nie na váš počítač. Nemôžete konto v PIANO zdieľať s inými ľuďmi, ale môžete ho vďaka pridelenému heslu využívať aj na viacerých vlastných počítačoch.

Otvoriť platobné okno s možnosťami platby 

Prečo musím platiť, nestačia médiám príjmy z reklamy?

Reklama je výborný zdroj príjmov na financovanie masového obsahu, ktorý láka veľké množstvo ľudí. Médiá však majú problém financovať z nej na webe náročnejší obsah určený pre ľudí, ktorých zaujímajú menej masové témy, hlbšie analýzy a pôvodné spravodajstvo a vlastná tvorba.

Médiá sa tradične od svojho vzniku preto väčšinou museli spoliehať na oba zdroje príjmov, od čitateľov aj z reklamy (napr. za noviny v stánku zaplatíte a je v nich aj reklama). 

Na webe médiá dlhé roky dúfali, že príjmy z reklamy budú stále rásť a tak dokážu nahradiť výpadok príjmov od čitateľov. To sa však nestalo a ak chcú médiá skvalitňovať a rozširovať svoj obsah, musia sa vrátiť k pôvodnému modelu financovania aj vďaka platbám od čitateľov.

Možnosti platby 

Zaplatiť môžete:

  • platobnou kartou Visa, Mastercard, Maestro
  • online prevodom z Tatra banky alebo Slovenskej sporiteľne
  • na faktúru Slovanetu alebo Websupportu, ak už ste ich zákazníci (ďalšie firmy budú postupne pribúdať)
  • cez Paypal 
  • prevodom na účet z ktorejkoľvek banky.

Otvoriť platobné okno s možnosťami platby

Ak vám niektorý nástroj chýba, napíšte nám na info@pianomedia.sk. 

Ako umožniť hromadný prístup pre zamestnancov

Ak chcete zabezpečiť prístup pre viac ľudí, napíšte nám a pošleme vám podrobnejšie informácie o možnostiach hromadného predplatného.

Kto všetko sa do projektu zapojil?

Aktuálny zoznam nájdete na www.pianomedia.sk.

Kde sa dozviem o sieti PIANO viac?

Pozrite si stránku www.pianomedia.sk, tam sme pripravili všetky informácie, ktoré by ste mohli potrebovať, prípadne napíšte na info@pianomedia.sk 

Ako môžem zaplatiť?

Kliknite sem a zobrazia sa všetky možnosti platby.

Zrušme povinnú angličtinu

Martin Hanus hovorí, prečo by bolo najlepšie, keby sa vláda Ivety Radičovej vzdala plánu zaviesť povinnú angličtinu od prvého stupňa ZŠ.

.jakub Julény

14. september 2010 | videné 3035x | reagovalo 24 ľudí

Diskusia (24)

  1. .dristy od .makajakopako | 10. november 2010 14:08

    Čo sú toto za dristy! Angličtina je latinčinou dnešnej doby a bez nej to nejde. Mala by sa povinne učiť už v predškolskom roku! Pravdou je, že len málo učiteľov to naozaj učiť vie.

  2. .toto je druhý Hríb od .monča | 20. september 2010 12:36

    Mňa ani tak nezaujalo to, čo Hanus hovorí, ako skôr to, ako to hovorí. Že nový Hríb. Rovnaká intonácia, mimika, všetko. :D

  3. .lemri od .gogo | 17. september 2010 19:44

    Keby sa to dalo opísať, okopírovať, nelegálne stiahnuť, potom by asi s výukou angličtiny nebol próblém. Keď sa treba rozhodnúť samostatne a samozrejme brať na seba všetky rizika to pánovi ministrovi nevonia. U konzervatívcov kliešte totality tak skoro niesú vidieť. Ale o to sila je hrozivejšia.

  4. .presne tak od .iveta Radič | 16. september 2010 13:13

    Presne tak.... neučme deti po anglicky.. učme ich po americky :-)

  5. .súhlas! od .mimo | 16. september 2010 13:07

    Súhlasím!!! A pretože máme málo kvalitných učiteľov aj ostatných predmetov, začnime jednoducho dochádzku až priamo na strednej škole.

  6. .to samus od .-.---.-..-. | 16. september 2010 11:05

    Ukrajinina? O tom som este nepocul ;-) Berlin je pekne mesto s peknym erbom. Ach, ach. Musim sa odpojit od internetu.

  7. .a co tak povinne slovanske jazyky? od .samus | 16. september 2010 10:35

    Polsky jazyk na severe a ukrajinina na vychode a severovychode :-)

  8. .... len absolventi Oxfordu, s vynimkou Cambrigu od .andrew | 16. september 2010 08:48

    Pokial vlada nezabezpeci pre vsetky skoly na vyuku anglictiny absolventov najlepsich anglickych univerzit tak naco hovorit o vyuke anglictiny inak narobime len skodu. Co takto zaviest povinu vyuku rustiny tam mame dostatok kvalifikovanych ucitelov

  9. .attention whore od .-.---.-..-. | 16. september 2010 06:57

    A povinna nemcina? Siel by som do Berlina ;-)

  10. .a je to. od .arzen | 16. september 2010 01:05

    Prepáčte mi, ale ja tomu nerozumiem. Kníh na angličtinu, cd, audio kniky, výukové vídeá, multiromy apod je toho kopa. Ešte sú aj stránky, kde je to rozdelené podľa úrovní a obtiažností a tieto materiály sa dajú stiahnuť bez vačších problémov. A že a.j nemá kto učiť? To predsa nemyslíte vážne. A čo Slovensko dosiaľ iba tvrdo spalo? Mne skôr pripadá, že slovenský národ mimo pár výnimiek (a tie to nevytrhnú) nieje schopný rozvoja.

  11. .mozno moznost vyberu od .kia Streng | 15. september 2010 22:49

    Ja som za to aby sa anglictina ucila co najskor, lebo Slovaci maju stale s anglictinou velke problemy. Jedine, coho sa trochu obavam, je fakt, ze je dokazane, ze kto sa uci ako prvy jazyk narocnejsi jazyk, tak ostatne jazyky sa mu neskor ucia lahsie. Hovorim z vlastnej skusenosti, moj prvy jazyk bol nemecky, potom francuzky a potom anglicky a teraz ked sa chcem ucit ostatne jazyky, tak mi idu velmi lahko. Doucujem takisto jazyky a vidim na svojich ziakoch potvrdenu tuto teoriu. Mozno by som dala teda moznost vyberu, ci AJ, NJ, alebo ine.......

  12. .model z pred vojny od .peter2 | 15. september 2010 19:40

    Zmatok, krtory je dnes vo vyucovani cudzich jazykov bol sposobeny druhou svetovou vojnou a naslednym komunizmom. Na nestastie vsetky slovenske vlady prispievaju svojim dielom do tohto zmatku nerozvaznym pocinanim. Treba v prvom rade vybrat dobry model. Jeden z nich bol nas vlastny, ktory bol prikladom celej strednej Europe. Bol to gymnazialny model, ktory zarucoval zvladnutie vsetkych jazykov za osem rokov studia. Vsetko sa budovalo na latincine, ktora je zakladom vsetkych modernych jazykov. vyuka bola velmi systematicka a dobre premyslena. Po osmych rokoch studia (od Primy do Octavy) maturanti vedeli latinsky, anglicky, francuzsky a nemecky. Tento model bol uspesny.

  13. .to: vleks od .milan89 | 15. september 2010 18:42

    Máme ako rodina podobné zážitky, že po návrate zo zahraničia začali nášho syna niektorí učitelia proste "dusiť" a paradoxne všetko bývalé kádre KSČ... Vedel proste jazyk niekoľkokrát lepšie ako väčšina a to bol ťažký hriech :) Tak najbližšiu výhru na olympiáde v AJ proste "prepustil" inému a až po niekoľkých týždňoch mi povedal pravdu. :) Dnes sa z toho smejeme v Skalnatých horách. Úspech na SK? Hotová katastrofa... Tá doproprajná a sociálna slovenská "ficovina" (spoločnosť) je proste zázrak... :) Skoro ako bryndzové halušky... :) Recept na jazyk? Čím skôr a hlavne formou zábavy. "Vážny" jazyk príde na rad neskôr a to celkom prirodzene. Tak, ako puberta... :)

  14. .mam uplne opacny nazor od .m0 | 15. september 2010 18:10

    ...kazde jedno dieta, ktore sa nauci Anglictinu je plus, pre tuto krajinu. Ja by som to spustil, vyclenil prostriedky na Anglictinarov, upravil kvalifikacne obmedzenia a nech si skoly zhanaju lektorov. Nech pritiahnu naspat ucitelky, ktore robia v Britanii a Irsku predavacky a babysitting. Ked to dokaze co i len 10% skol bude to mat vyznam...

  15. .dobra myslienka, ale... od .sofi-ja | 15. september 2010 17:59

    ...co tak to preklasifikovat na povinny cudzi jazyk? Preco by to mala byt prave anglictina, je mi jasne, ze je asi najviac pouzivanym dorozumievacim jazykom, ale myslim si, ze ked sa uz hrame na pluralitnu spolocnost, mali by sme mat moznost volby. Neviem... pride mi to ako rozhodnutie za cias socializmu, kedy sa vsetci povinne ucili rustinu...

  16. .najvyssi princip od .tomáš Horváth | 15. september 2010 15:30

    Od ľudí s konzervatívnym názorom na svet by som čakal, že najväčší dôraz pri kritike tohto návrhu by bol pri slove "POVINNÁ" ... Rozum sa mi zastavuje, že toto Vám pán Hanus nestojí ani za zmienku ... To považujeme rodičov za idiotov, keď im berieme možnosť rozhodnúť sa pre iný jazyk ?? Dúfam, že sa u Vás v redakcii pán Krivošík veľmi rýchlo udomácni ...

  17. .? od .bA_n | 15. september 2010 14:27

    ach jaj...ja som mala anglictinu od 1.rocnika ZS- mozno som nemala najlkvalitnejsich ucitelov, najlepsie knihy, ale po anglicky viem, aj vdaka tomu, ze som s nou vyrastala... Vsetci tu riesia kvalifikovanost ucitelov a ucebnice, ale nikto neriesi tie decka- a zdanlivo logicky predpoklad, aky spominaju, je aj realny... Ak sa ma dieta naucit anglicky, je dolezite, aby sa s nou stretavalo co najcastejsie, a ako tu uz niekto spominal- naco dabovat filmy? Treba zaviest povinne cudzie jazyky co najskor, casom by ta kvalita prisla...a preco sa nezameraju aj na ine predmety-slovencina, matematika? Tam tiez nie su uzasni a kvalifikovani ucitelia , kvalitne ucebnice uz vobec nie...

  18. .suhlasim od .majlo | 15. september 2010 14:12

    suhlasim s panom Hanusom...mam 20 rokov a mozem povedat z vlastnej skusenosti ze dlzka studia suvisi s kvalitou znalosti jazyka ovela menej ako jej intenzita a sposob vyucby. Ja som mal na zakladnej skole anglictinu myslim 5 rokov ale kedze sme sa ucili zo starych ucebnic kde boli niektore slova po cesky a ucitelky sa moc o kvalitu vyucby nezaujimali tak som z anglictiny nevedel skoro nic....Potom som prisiel na strednu skolu kde som sa naucil po anglicky celkom obstojne(dohovorim sa bez problemov) za 4 roky. Bolo to preto lebo sme pracovali s kvalitnymi ucebnicami a mali sme aj dobre ucitelku ktora donas tu anglictinu proste svojim pristupom natlacila. Preto suhlasim s panom Hanusom...kvalita a intenzita ucenia je ovela dolezitejsia ako dlzka ucenia...

  19. .dabing od .makadam | 15. september 2010 11:56

    Podľa môjho názoru, ak chceme, aby široké vrstvy obyvateľstva vedeli dobre po anglicky, je treba docieliť, aby sa u nás anglické a americké filmy nedabovali, ale dávali iba s titulkami. V krajinách, kde je tomu tak, ako napr. Dánsko, sa podľa toho čo som počul od mojich kamarátov, cudzinec dohovorí perfektne anglicky s kýmkoľvek náhodným na ulici. Tento názor podporuje aj fakt, že vzhľadom na to, že u nás v deväťdesiatych rokoch chodili seriály dabované do češtiny miesto do slovenčiny, mladí Slováci rozumejú česky lepšie ako mladí Češí slovensky, minimálne pred prvým reálnym stretnutím s českým/slovenským prostredím (aj keď je to zase len moja osobná skúsenosť). Široké vrstvy sa potrebujú vedieť dorozumieť, ktokoľvek, kto ašpiruje používať angličtinu na obchodné či akademické účely, už nebude mať problém doplniť si gramatiku a slovnú zásobu o sofistikovanejšie výrazy. Otázka znie, ako docieliť, aby sa filmy dávali s titulkami. Ak má niekto nejaký nápad, sem s ním.

  20. .vleks od ..henrich | 15. september 2010 00:00

    Jurzycu by mala premierka odvolat. Suhlasim,velke ocakavania, najvacsie sklamanie. Dalsi uradnik, ktory ani hodinu neouducil na ZS , SS a riadi skolstvo. Problem je, ze rizikom je aj samotna premierka, ked navrhovala povinnu skolsku dochadzku do 18 rokov. Politici su naozaj ludia bez zdraveho rozumu a po odbornej stranke su najvacsou skodnou svojich rezortov, cest mozno dvom vynimkam.

  21. .druhy argument 100% od .zb | 14. september 2010 20:41

    anglictinu som mala od skôlky a jedine miesto kde som sa ju skutocne naucila bola sukromna jazykova skola do ktorej som chodila a aj za to rodicia patricne platili. Lebo na zakladke ani na strednej sme sa na anglictinach neucili nic. teraz som na univerzite v Dansku a ked sa porovnam so spoluziakmi co vysli zo skandinavskych strednych skol tak ma chyta zufalstvo. Slovenske hodiny anglictiny su zufale, treba sa pozerat na kvalitu nie na kvantitu.

  22. .kritizovať je jednoduché od .josephko | 14. september 2010 19:59

    Kritizovať je to najjednoduchšie. Nepočul som však žiadne alternatívne riešenie. Je pravda, že noví angličtinári nepribudnú hneď. Je to však aj otázka finančného ohodnotenia - t.j. zákon ponuky a dopytu. Keďže po kvalitných angličtinároch je, resp. bude dopyt, tak by mal existovať povedal by som "príplatok za potrebnosť". Čo sa týka veku, odkedy je dobré učiť sa cudzí jazyk, tretiu triedu považujem za optimálnu. Čím neskôr sa človek cudzí jazyk (akýkoľvek) začne učiť, tým to ide ťažšie. A lepšie sú aspoň nejaké základy (aj keď slabé) ako žiadne.

  23. ..:: od .bombaklat | 14. september 2010 19:52

    yes

  24. .najhorsi minister od .vleks | 14. september 2010 18:51

    novej vlady je jednoznacne Jurzyca, aj ked nadeje som do neho vkladal najvacsie. Je to presne pomenovanie - pokracovatel mikolaja, ziadna zmena. nezrusi hlupe zakony, iniciuje dalsie hlupe zakony. nevyhodi neschopnych, povolava novych neschopnych, druhy mikolaj, vskutku. Naopak, Galko, od ktoreho som necakal nic, sa ukazuje ako najlepsi minister. **** k tej anglictine, predstavte si, ze sa vratia rodicia po dlhsom pobyte z usa alebo anglicka, povedzme ze maju stvrtaka, ten vie po anglicky lepsie ako cely ucitelsky zbor zakladnej skoly a bude povinny vybrat si anglictinu, co a od koho sa tam moze naucit?

Komentáre do diskusie môžu pridávať len predplatitelia Piana. Zaregistrovať sa môžete tu.


Redakcia si vyhradzuje právo vymazať príspevky, ktoré obsahujú vulgárne či rasistické výrazy, a tiež tie, ktoré sú osobným útokom na redaktorov a spolupracovníkov .týždňa.

Inzercia  Newsletter  RSS  Predplatné  Články z tlačených vydaní  Kontakty

Copyright © 2009 - 2012 Vydavateľstvo W Press a.s., Partizánska 2, 811 03 Bratislava, Slovensko / ISSN: 1336-653X

Design and Technology by MONOGRAM