video

rss

Tento informačný text sa vám zobrazuje namiesto článku, ktorý ste chceli zobraziť, pretože nie ste platiaci užívateľ siete Piano. Ak chcete zobraziť pôvodný text, 

PIANO je sieť predplatného, kde za jedinú platbu 2,90 € mesačne získavate okamžite prístup k prémiovému obsahu na najvýznamnejších slovenských weboch. Nezáleží na tom, kde zaplatíte, k ostatným stránkam v sieti máte automaticky aktivovaný prístup. Nemusíte už znova nikde inde platiť ani sa znova prihlasovať. 

Netreba sa pritom báť, že vaše peniaze na predplatné idú aj stránkam, ktoré nečítate. PIANO rozdeľuje peniaze podľa toho, koľko času na jednotlivých médiách strávite. Odmeňuje tak naozaj kvalitný obsah, ktorý chcete čítať - a dáva médiám signál, do čoho investovať majú a do čoho radšej nie. 

Vaše konto je viazané na vás, nie na váš počítač. Nemôžete konto v PIANO zdieľať s inými ľuďmi, ale môžete ho vďaka pridelenému heslu využívať aj na viacerých vlastných počítačoch.

Otvoriť platobné okno s možnosťami platby 

Prečo musím platiť, nestačia médiám príjmy z reklamy?

Reklama je výborný zdroj príjmov na financovanie masového obsahu, ktorý láka veľké množstvo ľudí. Médiá však majú problém financovať z nej na webe náročnejší obsah určený pre ľudí, ktorých zaujímajú menej masové témy, hlbšie analýzy a pôvodné spravodajstvo a vlastná tvorba.

Médiá sa tradične od svojho vzniku preto väčšinou museli spoliehať na oba zdroje príjmov, od čitateľov aj z reklamy (napr. za noviny v stánku zaplatíte a je v nich aj reklama). 

Na webe médiá dlhé roky dúfali, že príjmy z reklamy budú stále rásť a tak dokážu nahradiť výpadok príjmov od čitateľov. To sa však nestalo a ak chcú médiá skvalitňovať a rozširovať svoj obsah, musia sa vrátiť k pôvodnému modelu financovania aj vďaka platbám od čitateľov.

Možnosti platby 

Zaplatiť môžete:

  • platobnou kartou Visa, Mastercard, Maestro
  • online prevodom z Tatra banky alebo Slovenskej sporiteľne
  • na faktúru Slovanetu alebo Websupportu, ak už ste ich zákazníci (ďalšie firmy budú postupne pribúdať)
  • cez Paypal 
  • prevodom na účet z ktorejkoľvek banky.

Otvoriť platobné okno s možnosťami platby

Ak vám niektorý nástroj chýba, napíšte nám na info@pianomedia.sk. 

Ako umožniť hromadný prístup pre zamestnancov

Ak chcete zabezpečiť prístup pre viac ľudí, napíšte nám a pošleme vám podrobnejšie informácie o možnostiach hromadného predplatného.

Kto všetko sa do projektu zapojil?

Aktuálny zoznam nájdete na www.pianomedia.sk.

Kde sa dozviem o sieti PIANO viac?

Pozrite si stránku www.pianomedia.sk, tam sme pripravili všetky informácie, ktoré by ste mohli potrebovať, prípadne napíšte na info@pianomedia.sk 

Ako môžem zaplatiť?

Kliknite sem a zobrazia sa všetky možnosti platby.

Š. Hríb: Robíme si zo Slovenska odporný štát

Zákon na podporu vlastenectva je prejavom našej vnútornej úbohosti.

.anna Kratochvílová

4. marec 2010 | videné 12395x | reagovalo 60 ľudí

Diskusia (60)

  1. .pre fiki alebo miki ? od .zurino | 13. marec 2010 16:31

    Obavam sa, ze to co ty prajes p. Hribovi sa jedneho dna stane tebe. Kazdy, kto druhym ublizuje slovami alebo skutkami jedneho dna na to doplati. Co z tvojich ust vychadza, to aj si.

  2. .triezvy pohľad na vec... od .linda79 | 11. marec 2010 01:43

    Prečítala som si nasledovné riadky od mladej študentky a plne s ňou súhlasím. 1. Nie som prívrženec SNS, p.Slotu, p.Rafaja, ani žiadnej koaličnej politickej strany 2. nie som NACONALISTA 3. som iba občan, ktorý má rad svoju krajinu 4.nesúhlasím s výrokmi typu "načo mi je národná hrdosť, keď nemám prácu", národná hrdosť by mala byť hodnota, tak isto ako česť či poctivosť 5.vlastenecký zákon nepokladám za najšťastnejsie riešenie 6. ale nepáči sa mi, že národné povedomie a vlastenectvo sa stalo rukojemníkom politických strán, lebo týmto sa zbytočne iba zakrývajú skutočné problémy tejto krajiny, ktoré treba riešiť...

  3. .zloduch !!! od .fiki | 10. marec 2010 12:04

    takych zloduchov ako je ten satanhrib mame v republike zial velmi vela!!! Nikto nenuti 5 mil. obyvatelov, su nas miliony takych, ktori mame radi Slovensko, milujeme ho, uctievame hymnu aj symboly!!!!Kedy si tak uz odisiel na smetisko dejin!!!!!!!!!!!!!!!! Pista ! Velmi skodis, si nedobry clovek!!!!!!!!!!!!!!!!! Tieto dristy rozpravaj svojim najblizssim a nezatazuj nimi celu spolocnost 5 mil. obcanov!!!!!!! Nech ta pan boh skara!!!!!!!!!!!!!!!!!! miki

  4. .nečudo od .rALF | 10. marec 2010 09:24

    Vôbec sa nečudujem že sa deje to, čo sa deje. Slováci volia vždy obraz samého seba a drvivá väčšina Slovákov je primitívna. Moderní nacionalisti bez štipky vedomostí o histórii, politike a všeobecne, aspoň má Slota svojich voličov. Tisíce komunistov na dôchodku, ktorí opustia svoje domy len keď idú po rožky alebo keď idú voliť si neuvedomujú že vládu volia inej generácii a za pár centov na vianoce sú schopní zvoliť Fica. Mám pocit že sa v prvom rade musia zmeniť ľudia, až potom možno budeme mať aj koho voľiť, niekoho kto nás nebude nútit k vlastenectvu (čo musí v prvom rade občan cítit v sebe z nejakého dôvodu) ale niečo pre nás naozaj spraví. Hanbím sa za našu vládu, kôli nej sme nasmiech celému svetu.

  5. .nenavistny Hrib od .lola | 9. marec 2010 22:33

    „Nešťastná krajina, v ktorej sú slová „vlastenec“ považované za nadávky...“ Alexander Solženicyn, 1998

  6. .typická hríbovina - čistá demagógia od .adamS | 9. marec 2010 00:06

    Keby sa Hríb zachoval nestranne a nepovedal len A, ale dopovedal aj B, tak by musel povedať aj to, že v tej odpornej Kanade majú také odporné zvyky, že deti na základných a stredných školách nútia hymnu nie počúvať, ale spievať, a nielen v pondelok, ale každý deň. A dokonca tí odporní Kanaďania malé deti neučia spievať detské pesničky, ale hymnu, a dokonca tie malé deti odporne zneužívajú a organizujú súťaž o najmladšieho speváka hymny, ktorej sa zúčastňujú už trojročné deti. Dôkaz na videu - pozor, nevhodné pre maloletých a citlivejších - video zobrazuje odporne zneužité kanadské deti, to druhé dokonca odporne zneužité postihnuté deti: www.youtube.com www.youtube.com

  7. .aj mne je zle.... od .soros | 8. marec 2010 23:58

    Pan hrib mne prislo tiez zle ked som sa dozvedel ze tyto "disidenti" boli plateny zapadaom....

  8. .vlastenectvo od .tyrsel | 8. marec 2010 15:55

    P. Hríb. S Vašim názorom na vlastenecký zákon bez výhrad súhlasim. Chcem dodať len jedinú vetu: HANBA !!!! TAKÉMU EUROPSKEMU ŠTÁTU KTORÝ SI OD SVOJICH OBČANOV VLASTENECKÉ CÍTENIE VYNUCUJE ZÁKONOM !!!! Ďakujem Vám a nevzdávajte sa, nech svet vie že na Slovensku žijú aj normálni slušní ľudia.

  9. .reakcia na pána Hríba od ."íha" | 8. marec 2010 15:19

    Pán Hríb, je mi Vás ako osobu veľmi ľúto. Pľujete na všetko, vždy a všade. Viď Vaše účinkovania v televíziach. Ak by ste bolo čo len trošku rozumný chlap, prestali by ste vymývať mozky tým, ktorí ani nevedia o tom, o čom je Zákon o vlastenectve. Od´ˇdte v pokoji na dôchodok

  10. .robíme si zo Slovenska odporný štát od .jolimama | 7. marec 2010 23:17

    Ďakujeme Vám a Vám podobným Slovákom akým ste vy Pán Hríb Dáte nám nádeje , že časť tej malej krajiny patrí aj nám, a môžeme sa tu cítiť ako doma (prepáčte za moju slovenčinu, vždy som mala len trojku znej) Jolimama

  11. .náš priateľ z cudziny od .kovanda | 7. marec 2010 22:19

    nám k vlasteneckému zákonu pekne po trnavsky viacerým napísal: Ja som to už okomentuval doma. Som povedal : Tým Slovákom už *****. Ešče aj hymnu scú mládeži znechucit.

  12. .hnus od .winterfresh | 7. marec 2010 14:58

    Tiez verim, ze tento zakon presvedci dalsich slusnych ludi, ktori nechceli ist volit aby nakoniec isli. 12.6. bude sanca nieco zmenit potom sa uz budu moct iba cudovat. Pokial by to nebola pravda, bol by cely zakon na smiech.

  13. .naša budúcnosť ? od .jaroslav Stehlík | 7. marec 2010 07:47

    Samého ma zaráža že k prijatiu spomínaného zákona o vlastenectva sa hlásia aj ľudia,ktorý sú inteligentný a ktorých si inak vážim.Čím to je že si istá skupina občanov potrebuje dokazovať svoje prehnané vlastenectvo.Samozrejme korene siahajú do histórie, kedy Slováci boli nútený neustále bojovať o svoju identitu.Ale až tam sa nechcem dostať. Tragédiou pre mňa je ,že sa zase ďalej vzďaľujeme modernému štátu, kde by chceli žiť mladý,šikovný ľudia,ktorý majú v budúcnosti tvoriť hodnoty pre nás všetkých.Kto je schopný sa postarať sám o seba sa nikdy nestotožní s obmedzovaním slobody.Ovce ,ktoré potrebujú svojho vodcu tu skutočne žijú o čom svedčia percentá vo voľbách.Kým pre ľudí bude národným hrdinom opitý Jano,ktorý Slovensko pripravil o miliardy,ale vie buchnúť po stole za národnú hrdosť tak sa určite dočkáme aj iných tupých zákonov.

  14. .vlastenci postavme sa proti hanebnemu "vlasteneckemu" zakonu od .jFK | 6. marec 2010 22:50

    Skolaci, studenti a vsetci obcania so skutocnym vlasteneckym citenim postavme sa na odpor proti tomuto nechutnemu "vlasteneckemu" zakonu- paskvilu.

  15. .ludia ako hrib znevazuju tento stat od .lola | 6. marec 2010 17:44

    p. Hrib ludia a cela ta vasa banda jednostranne orientovanych novinarov uz roky znevazuje tento stat, jeho jistoriu, jeho myty, skandalizuje jeho demokraticky zvolenych predstavitelov, dava priestor politikom, ktori neuznavaju SR( ako bol Orban) , znevazuju vysetrovacie organy Slovenska, manipulujete s pravdou (Malinova), zneuzivaju a prehanaju cokolkvek, zasadne negativne a vyslovene prehanate vsetko co sa deje Slovensku, skandalizujete aj veci, ktore ste predchadzajucom obdobi pehliadali, len preto, ze nevladnu vasi nominanti. Ta nenavistan a hystericka reakcia nasich janiciarskych novinarov akurat dosiahne to, ze ludia opat si uvedomia, kto nenavidi tento stat a kto kasle na tento narod a kto mu skodi . Mne bol ten zakon doposial lahostajny, ale vy ste ma presvecili, ze je potrebny.

  16. .pan Hrib, suhlasim s tym co ste povedali od .maria | 6. marec 2010 17:35

    Verim, ze vlastenecky zakon nastartuje k volbam aj ludi co nemienili ist volit a verim, ze v parlamente uz slotovci a im podobni nebudu sediet... len mi je luto, ze opozicne strany sa jednoznacne nepostavili proti takemuto zakonu a zaroven verim, ze prezident zakon nepodpise...

  17. .súhlasím od .jS | 6. marec 2010 17:20

    Súhlasím, tiež som znechutený. Ale ešte viac z ľudí, presnejšie slovenského národa. Zopakujem otrepané: máme parlament a vládu akú si zaslúžime, alebo akú si zvolíme. Ak by sme boli naozaj "kresťanský" národ, so všetkými pozitívnymi atribútmi, ktoré kresťanstvo predstavuje, o Slotovi by sme ani nevedeli, že existuje. Ostal by medzi svojimi z mokrej štvrte v krčme, kde vskutku patrí. Nie je jeho hanbou ako reprezentuje Slovensko. Je to hanba voličov. Platí to nielen o ňom.

  18. .názor od .jDS | 6. marec 2010 16:39

    Ja so samotným zákonom na podporu vlastenectva žiadny problém nemám. To, že kto ho presadil ma až tak nezaujíma. Problém vidím v texte hymny, napr."Slováci ožijú". Pokiaľ by hymna bola prejavom úcty a štátu, je to v poriadku, pokiaľ tam majú ožiť iba Slováci, je to chyba. Dokonca idem do krajnosti, prečo by nemohol byť napríklad text hymny preložený aj napr. do maďarčiny?.....

  19. .bol som tiež v Kanade od .stibino | 6. marec 2010 10:51

    po Olympiáde som už doma, ale presne ako povedal Števo, kanadská hymna sa spievala všade a s nadšením. Toto, čo sa robí u nás, je prejavom zakomplexovanosti istých ľudí, ktorí pôsobia v politike - teda SNS.

  20. .slušnosť zatiaľ nie je samozrejmosťou, aj keď by ňou mala byť od .radiar | 6. marec 2010 04:29

    Pod komentár Roberta Hekša sa kedykoľvek podpíšem. Dokonca, ak by chcel kandidovať,tak ho budem aj voliť. Národ potrebuje konečne spoznať pravé hodnoty a začať v ne veriť a konať podľa nich. Ku "vlastneckému zákonu" - z tejto bandy tupých hláv ešte nič rozumné a zmysluplné nevzišlo. Vlastenectvo je dôstojný a nasledovaniahodný cit, no prikázať ho zákonom, to je absurdistan. Takých nekompetentných hlupákov, akých opätovne nanominovali do parlamentu voliči vládnych strán, si Slovensko nezaslúžilo. SNS ako predstaviteľ niečoho, voči necítim ani rešpekt ani autoritu, ale iba ľútosť, nám predsa nemôže diktovať čo máme a čo nemáme robiť. Nesúhlasím so všetkým, čo Štefan Hríb hovorí, ale s týmto komentárom sa stotožňujem. Osobne ma robí vlastencom hrdosť na rusku Kuzminovú, hlavne jej skromnosť a poctivá práca, ktorou dosiahla vynikajúce športové úspechy v drese Slovenska. Na druhej strane, "vlastenecký zákon" ma núti hanbiť sa za tú malosť a obmedzenosť, akou sa prijatím tohoto zákona prezentujeme pred svetom. Hanba vám, všetci, ktorí ste to dopustili.

  21. .znechutení... od .linda79 | 6. marec 2010 02:51

    Slovensko nie je bahno! Svet nie je biely, alebo čierny. Podľa mňa neexistuje vyslovene dobrá a vyslovene zlá politická strana. Tým že súhlasím s hraním hymny sa nestávam sympatizantom SNS. To na väčšinu ľudí neplatí... SNS si získava voličov "rómskou otázkou". Určite veľa ľudí politiku ignoruje a veľa ľudí je znechutených o tom svedčí vysoké percento nevoličov- veď všetci kradnú, povie si obyčajný občan... (a vaša lampa to len potvrdzuje). Chápem kam smeroval Štefan Hríb týmto komentárom, ale ako sa píše v jednej reakcii - Preto treba spievať hymnu a myslieť si svoje (...zastavme ich bratia, veď sa oni stratia, Slováci ožijú... ). Tam je odpoveď.

  22. .reakcia od .macek | 5. marec 2010 23:51

    Je mi velmi luto,ze nemozem zit doma na Slovensku som utecenec ...preco neodide Slota ,Belousova,Meciar atd?Preco musia utekat mlady ludia ktory chcu slusne zit?

  23. .som vlastenec ale nie zakonom prikazany od .slovensky Vlastenec | 5. marec 2010 22:21

    Povazujem sa za vlastenca. Mam rad svoju vlast a som na nu hrdy. Postupne si ale hladam stale tazsie to co je pre mna to najkrajsie na Slovensku. A v poslednom case mam pocit, ze je to v sucasnosti akysi pocit, ze by som mal byt hrdy na svoju vlast a na rodnu zem, svojich predkov. Neviem ako vy, ale ja mam v izbe na stene pri pocitaci zavesenu malu Slovensku vlajku. Dal som si ju tam asi pred 15 rokmi. Nikto ma nenutil a spravil som to preto, lebo som to tak citil, ze si ju chcem zavesit. Nikdy som o tom nikomu nevravel, nebolo preco. Je to moja osobna vec, dnes sice som to napisal, ale len preto aby som poukazal na stupidny zakon, ktory vo mne vyvol odpor a hnus. Chcel som vlajku dat dole, ale nedam, lebo Slovensko, zem mojich predkov za to nemoze za to aki hlupaci mu v sucasnosti vladnu. Ale ako vsetko zle aj tito odporni pseudovlastenci sa stanu minulostou a pevne dufam, ze uz v najblizsich volbach to bude posledny raz co budem pocut o Slovenskej protiNarodnej Strane a hlavne nechutne a psychopaticke nazory Ozrana, Blaznivej a toho uboheho ozranovho nohsleda.

  24. .tak! od .lubos Klestinec | 5. marec 2010 20:06

    ... pán Hríb, súhlasím s Vami. slovensko sa stalo stokou a bahnom, zdraví rozum už dávno emigroval. Je mi z toho zle ... tiež. Zo slovenska sa stala krajina zlodejov, opilcov a primitívov ... ten parlament je len odrazom stavu krajiny. Úbohé to slovensko ...úbohé ...

  25. .ako dalej? od .the_son_of_man | 5. marec 2010 18:18

    Uvedomuje si Hrib, ze pripsel k tomuto zosunu? - Hrib bol nespravodlivy sudca, lebo kazdeho kto nesplnil jeho vysoke moralne poziadavky hadzal do jedneho vreca. V jednom vreci skoncil Dzurinda, aj Fico, Meciar, Rusko aj Slota... - Nemam nic proti vysokym moralnym standardom, lebo su iste spravne. Ale mam vazne vyhrady proti nespravodlivost, proti tomu, ze sa vidi svet ciernobielo, ze sa hovori: vsetci co nesplnili su rovnaky. - To nie je pravda a kazdy, kto riadil kvalitu a snazil sa dosahovat vyssiu kvalitu vie, ze DOBRY/ZLY, 0/1 nie je informacia, ktora pomaha zlepsovat. - Odporucam precitat Hribovi nieco malo o riadeni kvality a o dolezitosti taguciho funkcie, ktora je spravodlivo ohodnocuje odchylky. - Hrib svojim kratkozrakym a nebojim sa to nazvat pysnym pristupom je spoluzodpovedny za to, ze male zlepsenie nie je odmenovane. - Ked nie su male zlepsenia, nie je zlepsenie ziadne. Ba naopak, gauneri vidia, ze male zhorsenie nie je vobec penalizovane. - To cele vedie k tomu, ze to ide od 9 k piatim a Hrib bude lamentovat, ze "ludia moralne na vyske" odchadzaju. - Uvedomuje si Hrib, ze prave sa potvrdilo, ze "ked brali suseda nekrical som, ked brali svokru nekrical som, ked brali zenu, deti nekrical som, ked beru mna uz nema kto kricat"? - Ano sam pomahal vystvat "o malo" lepsich... teraz lamentuje, ze vyhanaju dobrych... - Hrib by mal do seba vstupit, lebo jeho posobenie je vodou na mlyn Ficovi a inym zlodejom.

  26. .ale Fico ni eje nebezpecny od .the_son_of_man | 5. marec 2010 18:04

    Ked pred sa volbami 2006 diskutovalo o nebezpecnosti Fica pre slovensko, tak Hrib a Schutz bohorovne hovorili, ze Fico nemoze vazne uskodit. Ako nazvat "vyrobit odporny stat" inak nez vazne uskodenie? Zaujimalo by ma, kedy Hrib (spozna a najma) prizna, ze sa 2006 mylil.

  27. .odporný štát od .sculptura | 5. marec 2010 17:42

    Myslím, že zo Slovenska robíte odporný štát vy, p. Hríb. Nemám rád grobianov zo SNS, ale ani ja by som nehlasoval proti zákonu o vlastenectve, ak neponižuje iné národnosti. Radšej by som bol za to, aby všetci občania uzákonili zákon o svojej vlasti, o ale zrejme niečo také je, ak predpokladám zákon o štátnych symboloch. Ak z toho robíte číru vypočítavosť, vlastne patríte do rovnakého koša ako tí grobiani zo SNS, len v inej farbe (vo vašom prípade asi v modrej). Je pekné, že Dzurinda nás priviedol do EU a NATO a jeho zásluhou tu máme 2. pilier a Euro, ale príncíp "veď podopíme tých našich" tu bol aj za jeho vlády. Ak má byť spoločnosť iná, mal by platiť princíp "veď podporíme tých lepších". V tomto prípade je alternatívou k zákonu o vlastenectve nula, nie je nič lepšie, pretože okrem toho zákona nie je nič. A to urobila opozcia.

  28. .diagnoza Belousova od ...na TA3 | 5. marec 2010 17:16

    Pozrel som tu diskusiu aj ja na TA3ke.. Nechapem kto voli ludi ako je Belousova... Je to jedna psycholabilna zakomplexovana ucitelka z Kysuc, ci odkial. Na konci diskusie sa tam skoro rozplakala ze Miklosko neni spravny vlastenec. Slovensko je uz davno strateny pripad... Ani Taliansko sa na nas nechyta.. Takychto exotov mame len my. Spominam si ako byvaly cesky premier za Socialnu demokraciu Milso Zmena odporucil poslancom zo SNS psychiatricke liecenie.. Bohuzial sa nepomylil v diagnoze, je mi to luto, ze musim o SNS citat kazdy den v novinach.. Je mi z toho poriadne spatne tiez.. Suhlasil som so vsetkym co povedal Miklosko, len nemusel hlasovat za toho ludaka Hlinku ze je to otec naroda.. Tiez poriadna kravina... Ja uz zacnem citat len sport..

  29. .pozri sa na seba stevko od .tom | 5. marec 2010 16:22

    som politicky nestranny, pan hrib nepaci sa mi, ze si dovolite urazat druhych ludi aj ked su akokolvek nedôstojni, pricom si tu vasa redakcia vyhradzuje pravo na mazanie prispevkov, ktore by mohli vyjadrit to iste co si dovolujete vy! pokial ma chcete presvedcit, ze ste seriozny novinar, tak zacnite vyhrabavat spinu aj zo svojich radov, KDH a ludia tam su neni svati a farari takisto

  30. .skoda od .juraj123 | 5. marec 2010 15:35

    Pan Hrib, mna uz to na Slovensku prestava bavit a to myslim vazne. Vediem s manzelkou dlhsiu dobu diskusiu o odchode z tejto krajiny lebo sa tu citim uplne k nicomu. Som smutny, som neštastný a znechuteny. Mame 30rokov, chceme mat deti, ale asi nie tu. Demokracia je o ludoch a tu demokracia nikdy nebude lebo tu su ini ludia... je mi to luto...skoda

  31. .ad martin stanik od .peter4 | 5. marec 2010 15:13

    nato je je dobry liek: VYSTAHUJ SA!

  32. .ach ta politika od .jana Kissová | 5. marec 2010 14:56

    jsem češka žijící roky na Slovensku a plně souhlasím s tím,co říkáte o politicích.Když v jednom státě uzákoní do nebe volající hovadinu,tak netrvá dlouho a druhý stát přinde s ještě větší blbostí.Věřte mi,vím,o čem mluvím. Za ty roky jsem už několikrát litovala,že jsem si vzala za manžela muže z jiného státu a to jen díky neskutečné "inteligenci" českých a slovenských politiku. A co se týče té hymny?Muj názor je ten,že zase ve vládě přišli na pěknou hovadinu.Já se hymnu naučila ve škole,umím ji stále,když ji slyším,mám slzy v očích a automaticky se mi vybaví plno krásných míst z mojí vlasti.HYMNA je píseň státu,máme ji zpívat s hrdostí a ls láskou v srdci.A toho žádný zákon nedocílí.

  33. .hovoril si mi zo srdca od .jano | 5. marec 2010 14:17

    a za to ti ĎAKUJEM, Jano z Gemera - radový hrdý občan Slovenska s maďarskou národnosťou. Milujem Slovensko a za nič ho nedám! Len sa hanbím za tú háveď v parlamente čo hlasovalo za absurdný zákon.

  34. .negativizmus od .petotot | 5. marec 2010 14:16

    fakt by to chcelo menej toho negativizmu a viac burcovania a vzdoru. hlavne od Vas Stefan by som cakal, ze sa postavite do prvej linie a poviete dost. podme, zbavme sa ich konecne raz a navzdy! stacilo!

  35. .klamstvo od .janxyz | 5. marec 2010 14:12

    hned prva veta a uz klamstvo, kde kto koho nuti spievat slovesnku hymnu? :-) keby schvalili madarsku hymnu a vlajku vsetci by ste boli ticho :-)

  36. .nádej od .peter Kováč | 5. marec 2010 13:44

    Ešte je tu nádej p. Hríb, že "veci" sa majú inak ako ich vidíte Vy. nie že by som nesúhlasil, že zákon o vlastenectve je urážajúci čo do obsahu aj formy, ale ako Vám povedal F.Gál, chýba Vám vnútorná sloboda a ste príliš negativisticky zameraný ,a to je chyba...

  37. .tOTO SI POZRITE... od .ryan | 5. marec 2010 13:30

    "Drahé Slovensko" porovnávajú so Severnou Kóreou vo svetovej tlači v súvislosti s vlasteneckým zákonom. Píše sa o Slovákoch ako o najzakomplexovanejších ľudí Európy. A všetko pravda... Bohužiaľ :(( PJONGJANG AN DER DONAU (BURKHARD BISCHOF - Die Presse) diepresse.com

  38. .sme trápni od .marianka | 5. marec 2010 13:24

    1.Na vlastenecké pocity nepotrebujeme zákon.Stačí niečím obohatiť svet, prispieť nejakými hodnotami ľudskej civilizácii, podať svetový výkon, nestrápniť sa pred svetom. A vtedy príde vlastenecký cit úplne samozrejme a prirodzene. 2. Ak nepoznajú deti hymnu, nech si na tom viac dajú záležať učitelia hudobnej výchovy a literatúry. V rámci učiva nech to zodpovednejšie preberú na hodinách.3.V niektorých štátoch majú silnejšie prejavy vlastenectva, to áno. Ale majú na to dôvod. Sú na niečo konkrétne hrdí.Nie je za tým legislatíva.

  39. .neuveritelne plac, smiech cisty uzas od .bonkas | 5. marec 2010 12:50

    Musim suhlasit s panom Hribom pretoze nic ine mi nezostava. Vsetko co povedal je uplna pravda. Tymto zakonom si viacej vlastencov neziskame, vsak vlastenectvo sa nepreukazuje spevom hymny, pretoze sa musi spievat. Spievat hymnu ma byt kazdeho osobna vec a kto proste neciti tak, ze ju spievat chce a ma ju spievat z donutenia asi sa z neho vacsi vlastenec nestane. Je to smutne, ze takyto zakon presiel. Pan Hlina krasne ukazal oneho dna kto v parlamente vladne "stado ministerskych oviec". peace

  40. .... od .ape | 5. marec 2010 12:50

    No, ja som bola takto "zosypana", ked tu v tejto krajine nikto ani nepipol proti Lisabonskej zmluve, ked sa chystala ... vsade ticho ... aj .tyzdni ... aj styria musketieri, ktori sa teraz tak hrdinsky posledny rok (dva?) spravaju ... az pri schvalovani sa chovali ako sa patri, ale prevencia ziadna ... teraz sa chysta Duhovy Pride Parade - pochod ulicami Blavy a koncert (zeby konzekvencia LZ?) a kazdy je zas ticho ... popri tomto mi "kauza hymna" pripada "neskodne" ....

  41. .smutne od .martin258754 | 5. marec 2010 11:35

    Suhlasim s tebou Stefan. Je to naozaj smutne ze sa z nas stava ludacky stat. Smer ma daleko od Socialnej demokracie, mozno tam smeruje (zda sa ale ze smeruje opacnym smerom), ale este je na mile vzdialeny hodnotam socialnych demokratov.. Mne je tiez z toho smutno..

  42. .výhru "zaviní" prehrávajúci súper. od .jozef Śátek | 5. marec 2010 09:54

    Pán Hríb súhlasím, lebo viem o čom hovoríte. No dosť čiernobieleho pohľadu a jednostrannosti. To, že tu tupci získali navrch, to že nám rozkazujú kedy a čo spievať alebo si myslieť, to predsa je ich víťazstvo, ale aj niekoho prehra. Tváriť sa sklesnuto a ukazovať prstom na tých "vládcov" je útek od vlastnej zodpovednosti. Už si nepamätáte nato, že si do svojho kruhu zobrali P. Ruska ? Už si nepamätáte, že vládli za pomoci mečiarových odpadlíkov ? Už si nepamätáte, že vyhodili šéfa NBÚ J. Mojžiša len preto, lebo sa nepáčil urazenému Dzurindovi ? Už si nepamätáte nato, ako ma pošpinil V. Palko ako minister a dal na moje miesto toho, čo teraz tak "perfektne" vyšetruje emisie, nástenky, mýto ... ? Nie, nehľadajte v tom osobnú zatrpknutosť, to je len vecné konštatovanie tých schodíkov, ktorými oni padli a tí terajší vystúpali hore. Apropós, prijatie zákona o vlastenectve nebol jediným "pokĺznutím" poslancov. Prijali ďalší "sprostý" zákon o preukazovaní pôvodu majetku, v jeho zárodku protiústavný a všetci o tom vedia. A hlasovali za aj V. Paliko, D. Lipšic, aj ostatní opozičníci. Opäť sa posunuli o jeden schod dolu a "tí" postúpili o jeden hore. PS : najlepšou zbrańou proti nim je použitie ich vlastnej zbrane. Preto treba spievať hymnu a myslieť si svoje (...zastavme ich bratia, veď sa oni stratia, Slováci ožijú... ). Tam je odpoveď.

  43. .je to tak od .jozef.petrovic | 5. marec 2010 09:41

    suhlasim z komentarom Stefana Hriba

  44. .... od .oto horak | 5. marec 2010 09:35

    Sposob, akm si nasa vlada na nas vynucuje prislusnost k vlastnemu stadocku, povazujem za chory. Prirovnal by som to k stavu, kedy by partner z cirej lasky ku svojej millvanej priatelke ju kazdy pondelok nutil preukazovat, ako strasne ho miluje, najlepsie za zvuku a spevu nejakej zamilovnej pesnicky. Tiez by pri sebe z cistej lasky musela nosit odznaky jej lasky k nemu, tak by u seba mala "preambulu" ich predmanzelskej zmluvy, vo vacku by noslia zaramovany obrazok milovaneho a pod. Jednoducho, idealny stav, ze? Na obvinenia by partner krical: Co je na tom zle, ved sa strasne lubime? ... SNS je strana, ktora posobi casto represivne a v tomto pripade direktivne, apelom na vyvolanie akoze-cit z nas zamerne robi ovce a my jej este tlieskame. SNS sa zrejme domnieva, ze vlastenectvo mozno nadefinovat a vycerpat ho v nejakej definicii, v praxi aplikovanej do pondelnajsich skolskych hymien a apod. ... a obligatne, ucastnit sa pondelnajsich hymnickych predstaveni pri predstave, ze si mame akoze pestovat vlastenencky cit pri vedomi toho, ze nas k nemu maju vychovavat ludia ako slota, belousovova, rafaj, janusek, stefanov a pod., je tragikomicka, trapna a smutna fraska.

  45. .opakujem to este raz. od .sidney | 5. marec 2010 09:20

    Stat zalozeny na podvode, nemôze fungovat. Narod, co si nevazi sam seba, nie je narodom. Narod, co sa bori 100-ky rokov napr. s alkoholizmom, asi tazko dokaze vychovat slusnych inteligentov a vlastencov v jednom.

  46. .predvolebná kampaň od .ľuboš Moravčík | 5. marec 2010 08:43

    V tejto diskusii sa mýlia dva pojmy... vlastenectvo a nacionalizmus. Vlastenectvo je podľa môjho názoru pozitívny vzťah k hodnotám, ktoré stelesňujú to čo je pre nás Slovákov vzácne (kultúra, história, umenie, pohostinnosť ??,príroda ...) a nacionalizmus je smer, ktorý sa vyvinul v 19. storočí a roztrhal Európu na tzv. národné štáty, aby sa po storočiach mohla opäť zjednotiť. Ja sa pýtam načo nám nacionalizmus je? skúste sa porozprávať so študentami stredných škol o ich vzťahu k Maďarom (väčšina sa v živote so žiadnym nerozprávala)... nájdete kopec skrytého rasizmu a nacionalizmu... ak si niekto myslí že spievaním hymny v škole vybuduje pozitívny vzťah k Hviezdoslavovi, Tatarkovi, slovenským maliarom , sochárom, skladateľom, prírode... tak je veľkom omyle... prečo mám taký dojem že sa mi niekto snaží nahovoriť (páni Rafaj, Slota, pani Malíková) ako má vyzerať ten správny Slovák. Má byť hrdí nacionalista spievajúci hymnu. Takto to nefunguje. Hymna je symbolom slovenskosti a tá má nejaký obsah. A to akým obsahom sa tento pojem snaží naplniť politická garnitúra Smeru a SNS je mi odporné. Fakt že sa prostredníctvom tejto témy snaží niekto pred voľbami ukázať aký veľký Slovák je, je prejavom dobrej analytickej schopnosti ako populisticky zahrať národnou kartou pre voľbami.

  47. .tento zákon je dosť malé zlo na také silné reči.... od .kika | 5. marec 2010 07:10

    sú tu aj iné PIKOŠKY. Počuť Mečiara ako obhajuje právny štát a ľudské práva, to je INÁ KÁVA :-))) K téme "vlastenectvo": Decká NEPOZNAJÚ štátnu hymnu, keď sa hrá nevedia, čo to je a ani ako sa majú pri jej hraní/spievaní (ak ich niekto naučil slová) správať. Nevadí mi, že ich to v škole naučia a tiež mi nevadí, že si to pripomenú aj dospelí. Vadia mi POLITICI PARAZITI, ktorí si z toho robia predvolenú tému a je mi jedno z ktorej strany barikády kričia. Keby s týmto návrhom zákona prišiel napr. pán Mikloško alebo Lipšic, tak aj pán HRÍB by spieval inú "hymnu".

  48. .láska k národu... od .linda79 | 5. marec 2010 00:52

    ... s tým, že deti majú spievať hymnu každé pondelkové ráno nemám žiaden problém... veď opakovanie je matkou múdrosti... No láske k tejto krajine, štátu, či národu ich to nenaučí... ... smutné je, že sa kvôli tomu budú "musieť" opraviť školské rozhlasy... Veď tie by predsa mali fungovať vždy!!! ... vtip je, že ak ho prezident podpíše, tak bude platiť od 1. apríla... ... a kto zaplatí vlajky? Koľko vydržia? Neviem ako Vás, ale mňa celkom dojímal pohľad na spievajúcu Nasťu...

  49. .co to brvno vo vlastnom oku? od .lol | 4. marec 2010 23:46

    Pan Hrib, ale nieco podobne nechutne nam pripravila aj vasa oblubena cirkev a jej strana KDH, ked nam nanutili zmluvu s Vatikanom a podporu cirkvi z penazi vsetkych danovych poplatnikov. Nehovoriac, ze to urcite viac stoji.

  50. .tak a uz Ti je lepsie ? od .pes | 4. marec 2010 20:11

    madam Soralova. snad hej. to s tou virginity je vcelku pikantne. ale vies co, da sa to .. da sa bojovat za mier. aspon myslim. rovnako sa da niekoho dokopat, aby Ta mal rad. kazdy den ho buchnatovat a kopat az si Ta nakoniec oblubi. CXlovek je schopny vsetkeho.

  51. .fighting for peace is like fu...ng for virginity !!! od .lucia Šoralová | 4. marec 2010 18:49

    Je pravdou, že neoplývame veľkou národnou hrdosťou. Nakoniec, vždy sme sa krčili za niekým /maďari, češi, rusi/. Ale prikázať hrdosť zákonom, to je ako donútiť niekoho, aby vás ľúbil... Pripomína mi to socialistický " Boj za mier." V tejto súvislosti mi napadá jeden anonymný nápis na múre : "Fighting for peace is like fu...ng for virginity !!!"

  52. .... od .martin Stanik | 4. marec 2010 17:30

    je mi zle zo slovenskej republiky.

  53. .fighting for peace is like fucking for virginity !!! od .lucia Šorálová | 4. marec 2010 16:51

    Je pravdou, že národnej hrdosti nemáme na rozdávanie. Nakoniec, vždy sme sa vedľa niekoho krčili.../maďari, rusi, češi/. Ale prikázať národnú hrdosť zákonom? To je ako donútiť niekoho, aby vás ľúbil... To je v duchu socialistického hesla " Boj za mier" To mi pripomína jeden výstižný výkrik - anonymný nápis na múre : Fighting for peace is like fucking for virginity !!!

  54. .oH od .ivandahabivan | 4. marec 2010 16:46

    ... ako bolo fajn v Kanade, nie je nahodou sport vo forme svojho "nacistejsieho" prejavu -OH najvacsim prejavom nacionalizmu? Mavanie vlajkami a skandovanie mena statu mi pripomina vojakov, ktori prave utocia na nepriatela. NIe je vitazstvo vitazstvom nad narodom a zabudame na konkretny sport? Niekto povie ze to je boj ferovymi prostriedkami.....Este ma napada jedna otazka. A za co a za koho sportuju "narodni" sportovci mimo OH? Mozno sa Vam zda, ze je to mimo prispevku ale myslim si, ze je to odpoved na to co sa deje u nas....sme narod len ked bojujeme proti niekomu-niekto nas zvolava zobrat vlajky do ruk

  55. .nesuhlas od .peter4 | 4. marec 2010 16:11

    Stefan, mrzi ma, ale nesuhlasim s Tvojim komentarom. Kanadania spievaju podobne ako Americania svoje hymny prirodzene, lebo su pysny nacionalisti. U nas to chyba, lebo my sme narod bez ziadnej hrdosti, poddani a neisti sami so sebou. Takyto narod pracuje zvycajne pod diktaturou pretoze nie je schopny sam odf srdca spievat svoju hymny aj bez diktatu, bude sa zato hanbit. V USA sa denne v skolach dava slub zastave, nie je to nariadene, ale kazda skola to "nuti" deti robit. Ja s tym nesuhlasim a predsa aj moje deti su k tomu nuteny. O akom odpornom state potom rozpravas? Svet nie je iny este horsi. Je smutne, ze nenormalny ludia robia normalne veci zatail co normalni ludia robia nenormalne veci. Moj otec bol za komunistov hodeny do zalara zato lebo spieval "Kto za pravdu hori" co je ako slovenska hymna, vlastenecka. Komunisti boli proti vlastenectvu preco chces byt aj Ty? Nechapem, prosim vysvetli.

  56. .robíme si zo Slovenska odporný štát od .nechvidia | 4. marec 2010 16:04

    Odporný štát si robíme práve teraz v parlamente a to pri prerokovaní a následnom hlasovaní o novele Ústavy SR v nadveznosti na schvalovanie zákona o preukazovaní pôvodu majetku. Môžte tu frašku pozerať Live. zdroj: mmserv.nrsr.sk

  57. .slusnost nieje dar, ale samozrejmost od .robert Hekš | 4. marec 2010 15:55

    Slovaci neustale cakaju na svojho Janosika, ktory ich vykupi z 'toho' v com sa nachadzaju. Je az nepochopitelne, ze nas narod, ako aj mnoho inych, si nedokaze uvedomit, ze kultura tych, ktorych si volia, sa rovna kulture ako zaobchadzaju s volicmi a s touto krajinou. Je nepochopitelne, ako dokazu donekonecna prehliadat klamstva. Ak je politicka scena odrazom naroda, tak mi je luto, ze nas narod sa sklada z buranov a arogantnych egoistov bez naznaku respektu. Neviem ake su riesenia na vseobecne vzdelavanie naroda v oblasti zdraveho rozumu. Zatial mi situacia u nas pripomina viac uspesnu snahu sebevraha ako snahu o skutocne pocuvanie. Stale sme nevysli z krciem a preto su nase ideali stelesnene v hodnotach zakladnych a strednych skol, teda v principe "ten mu to ale dal!!!" bez ohladu na pouzite prostriedky ako su klamstva a nekonecna arogancia a drzost. Aj ked som bol pri prevrate dieta, dobre si pametam ako pan prezident Vaclav Havel hovorieval o SLUSNOSNOSTI. Tu vie kazdy simulovat, aj ked vacsina politickeho spektra sa nesnazi ani len o to, niektory na arogancii maju postavenu svoju strategiu. Slusnost je predsa nieco co mame od malicka, nieje to nic comu by sme sa museli ucit. Slusnost je to ako zaobchadzame s ostatnymi, ako o nich premyslame. Zufalo sa pytam, kedy sa budeme aspon snazit zacat chapat, ze podla toho ako niekto zaobchadza s ostatnymi, bude zaobchadzat aj s nami? Ved je to to najjednoduchsie.

  58. .iba škoda , že od .jakub Uhnavý | 4. marec 2010 15:23

    v opozícii si tak radi nechajú skákať po hlave ludmi ako malikova, a nevedia ich už konečne zotrieť argumentačne, faktami a iba tíško pozerajú do zeme.....a v najhoršom budú ochotní s nimi spolupracovať, ak sa pridajú všetci. smutné . dúfam, že raz konečne prídu politici čo sa budú za svojich voličov " biť" !

  59. .chvalabohu, Štefan od .martin Poliačik | 4. marec 2010 15:06

    Odpornosť alebo neodpornosť štátu zďaleka nie je určovaná iba skupinkou ľudí, ktorí mu vládnu. Inak súhlasím so všetkým, čo si povedal.

Komentáre do diskusie môžu pridávať len predplatitelia Piana. Zaregistrovať sa môžete tu.


Redakcia si vyhradzuje právo vymazať príspevky, ktoré obsahujú vulgárne či rasistické výrazy, a tiež tie, ktoré sú osobným útokom na redaktorov a spolupracovníkov .týždňa.

Inzercia Newsletter RSS Predplatné Články z tlačených vydaní Kontakty

Copyright © 2009 - 2012 Vydavateľstvo W Press a.s., Partizánska 2, 811 03 Bratislava, Slovensko / ISSN: 1336-653X

Design and Technology by MONOGRAM