Video
video
rssTento informačný text sa vám zobrazuje namiesto článku, ktorý ste chceli zobraziť, pretože nie ste platiaci užívateľ siete Piano. Ak chcete zobraziť pôvodný text,
PIANO je sieť predplatného, kde za jedinú platbu 2,90 € mesačne získavate okamžite prístup k prémiovému obsahu na najvýznamnejších slovenských weboch. Nezáleží na tom, kde zaplatíte, k ostatným stránkam v sieti máte automaticky aktivovaný prístup. Nemusíte už znova nikde inde platiť ani sa znova prihlasovať.
Netreba sa pritom báť, že vaše peniaze na predplatné idú aj stránkam, ktoré nečítate. PIANO rozdeľuje peniaze podľa toho, koľko času na jednotlivých médiách strávite. Odmeňuje tak naozaj kvalitný obsah, ktorý chcete čítať - a dáva médiám signál, do čoho investovať majú a do čoho radšej nie.
Vaše konto je viazané na vás, nie na váš počítač. Nemôžete konto v PIANO zdieľať s inými ľuďmi, ale môžete ho vďaka pridelenému heslu využívať aj na viacerých vlastných počítačoch.
Otvoriť platobné okno s možnosťami platby
Prečo musím platiť, nestačia médiám príjmy z reklamy?
Reklama je výborný zdroj príjmov na financovanie masového obsahu, ktorý láka veľké množstvo ľudí. Médiá však majú problém financovať z nej na webe náročnejší obsah určený pre ľudí, ktorých zaujímajú menej masové témy, hlbšie analýzy a pôvodné spravodajstvo a vlastná tvorba.
Médiá sa tradične od svojho vzniku preto väčšinou museli spoliehať na oba zdroje príjmov, od čitateľov aj z reklamy (napr. za noviny v stánku zaplatíte a je v nich aj reklama).
Na webe médiá dlhé roky dúfali, že príjmy z reklamy budú stále rásť a tak dokážu nahradiť výpadok príjmov od čitateľov. To sa však nestalo a ak chcú médiá skvalitňovať a rozširovať svoj obsah, musia sa vrátiť k pôvodnému modelu financovania aj vďaka platbám od čitateľov.
Možnosti platby
Zaplatiť môžete:
- platobnou kartou Visa, Mastercard, Maestro
- online prevodom z Tatra banky alebo Slovenskej sporiteľne
- na faktúru Slovanetu alebo Websupportu, ak už ste ich zákazníci (ďalšie firmy budú postupne pribúdať)
- cez Paypal
- prevodom na účet z ktorejkoľvek banky.
Otvoriť platobné okno s možnosťami platby
Ak vám niektorý nástroj chýba, napíšte nám na info@pianomedia.sk.
Ako umožniť hromadný prístup pre zamestnancov
Ak chcete zabezpečiť prístup pre viac ľudí, napíšte nám a pošleme vám podrobnejšie informácie o možnostiach hromadného predplatného.
Kto všetko sa do projektu zapojil?
Aktuálny zoznam nájdete na www.pianomedia.sk.
Kde sa dozviem o sieti PIANO viac?
Pozrite si stránku www.pianomedia.sk, tam sme pripravili všetky informácie, ktoré by ste mohli potrebovať, prípadne napíšte na info@pianomedia.sk
Ako môžem zaplatiť?
Š. Hríb: Figeľov byt ukazuje na vážny problém
Prideľovanie mestských bytov je pokračovaním rozkrádania z veľkej politiky.
.anna Kratochvílová5. október 2010 | videné 15220x | reagovalo 135 ľudí
Diskusia (135)
-
.pán Hríb od .junior25 | 15. november 2010 14:35
Rád by som sa s Vami na túto tému porozprával.Nečakám, že po voľbách kauza byty utíchne. Skôr naopak.
-
.no nie niekolko milionov od .canaris | 25. október 2010 12:19
Ale medzi 12-15milionmi ...to nieje kec pan Hrib
-
.klamstvá o prideľovaní bytov od .copy | 12. október 2010 17:41
Klamstvá o prideľovaní bytov Odkedy vyplávala na povrch táto prasacina, chodila mi po rozume bytová historka z našej rodiny. Píšem si s bratom: "Každú stredu mali stránkové dni v plesnivej chodbičke na miestnom úrade. Ako z Bulgakova. Sedel som tam vždy so spľasnutou igelitkou s vecami do školy a poslanci v oblekoch s plnými štrngajúcimi igelitkami a darčekovými košmi sa predbiehali." "Najviac ma irituje to, že neuprednostnili mladú rodinu s dieťaťom, ktorá by za zdevastovaný byt dala všetko na svete. A dali byt dobre zarábajúcemu politikovi s trojizbákom v Petržke." Zdá sa mi, že určitá motivovanosť pri obrane Figeľa prevážila a len málokto volá po zozname tých, ktorí byt v polovici 90. rokov NEdostali. Ako to teda vyzeralo, keď si o byt požiadal bežný človek? Predovšetkým som nikde doteraz nezazrela informáciu, že na to, aby si človek vtedy mohol podať žiadosť o byt v Starom meste, musel mať trvalé bydlisko v Bratislave I. Bez toho jednoducho žiadosť neprijali. Keď si teda o byt požiadali bežní ľudia, napríklad Ján Fifeľ z Hornej Maríkovej alebo Peter Schwarz z Petržalky, mali byť okamžite odmietnutí. Ďalšia podmienka: žiadateľ nemohol byť súčasne užívateľom inej nehnuteľnosti (toto platí dodnes). Bez porušenia tejto podmienky by dnes nebolo pár politikov, ktorí obetavo vrátili mestu nádherné byty v iných štvrtiach. Človek bežný si podal žiadosť a chodil sa pýtať, ako sa jej vodí - ak chcel, tak hoci aj každú stredu. Žiadosť sa posudzovala pravidelne každý mesiac na neverejnom zasadnutí komisie. Poradovník, o ktorom dnes tvrdia, že neexistoval, visel na nástenke na chodbe a menil sa po každom zasadnutí. Jeho zmeny boli výsledkom prehodnocovania žiadosti a kritérií. Medzi kritériá patrilo: ako dlho čakáš, koľko máš detí a na koľkých metroch štvorcových sa s koľkými postavami tlačíš. Každý mesiac bolo pridelených asi 10 bytov. Človek bežný s manželkou mali o byt požiadané asi 5 rokov - až do chvíle, kým sa o bývanie nepostarali iným spôsobom a žiadosť nestiahli (čo bolo v roku 1997 práve z dôvodu užívania inej nehnuteľnosti). Keďže sa po ich sobáši a príchode prvého potomka na svet (1994) tlačili v dvojgarsónke u svokrovcov piati a manželka s trvalým bydliskom v Starom meste mala žiadosť podanú už dávnejšie, ešte za slobodna, ich štartovacie podmienky boli vzhľadom na uvedené kritériá veľmi nádejné. V dotazníku našli aj otázku na výšku sumy, ktorú sú ochotní do bytu investovať. Uviedli tam najviac, koľko vedeli, a zároveň písomne prejavili ochotu prevziať akúkoľvek dieru, resp. nebytový priestor. Obrana Figeľova totiž na začiatku vzbudzovala dojem, že sa postaral o jeden-jediný zdevastovaný byt v okrese, ale realita je taká, že zničené byty sa prideľovali úplne štandardne - preto aj tieto otázky v dotazníku. Roky plynuli a bytová anabáza mala niekoľko pamätihodných medzníkov. V jednej chvíli sa objavila možnosť, že ak žiadateľ o byt sám objaví opustený, resp. nevyužívaný byt alebo bytový priestor, má prednostné právo na jeho pridelenie, pokiaľ sa zaručí, že ho dá do poriadku. Začalo sa behanie po Starom meste, na ktorom som sa občas zúčastnila aj ja. Brat so ženou takto dali mestu niekoľko tipov na priestory, ktoré mesto zakaždým pridelilo niekomu inému. Na prízemí domu, kde vtedy žili u svokrovcov, umrela stará pani. Na úrade im povedali, že im byt prideliť nemôžu, lebo nemá sociálne zariadenia (mal ich). O niekoľko mesiacov sa tam nasťahoval chlapík z Michaloviec, príslušník Mestskej polície, ktorému ho pridelili, a čulo majstroval. Poradovník bol/nebol na nástenke a onedlho sa ukázalo, že s ním narábajú ako Vasilisa Premúdra. Bežní ľudia sa po niekoľkých rokoch ocitli na 3. mieste a mierne rozrušení čakali na najbližšie zasadnutie bytovej komisie. Po ňom zistili, že sa z tejto pozície ani nehli, ale zmizlo meno tu z 10., tam z 15. miesta. Úradníkov sa spýtali, čo to má znamenať. Dozvedeli sa, že poradovník je predpripravený materiál, na ktorý komisia môže, ale nemusí prihliadať. Človek, ktorého vtedy videli prvýkrát, im s plechovým ksichtom povedal: "Vy ste študenti, nie ste pre mesto prospešní." Tak sa vysvetlilo, ako prišiel k bytu mestský policajt. Po tomto pochopili, že úradníci si z nich robia srandu, poťažmo, že kvetiny nechľastajú (bratova svokra tam raz prišla s kyticou), a našli si na stredu užitočnejší program. Vzhľadom na toto všetko je z medializovaných prípadov známych ľudí zatiaľ pre mňa prijateľná len Žitňanská. Čo si mám myslieť o Hlinovom bezprácnom, len pol roka trvajúcom spôsobe, ktorý opisuje tu? Ešte mi tam pekných pár informácií chýba, ale pokiaľ bol v opisovanom období pridelený v Starom meste byt čo len jedinému bezdetnému človeku, ktorého teda uprednostnili pred trojčlennou rodinou, možnosti sú dve: buď sa stala krivda, alebo pravidlá magistrátu boli/neboli podobne ako poradovník. Prečo by politik nemohol bývať v Petržalke alebo na Dlhých dieloch, som nepochopila vôbec, ale bolo by veľmi nešťastné, keby sa hromozvody stali iba z ľudí, ktorí byt dostali (či už si budú kupovať odpustky, alebo nie). Oveľa väčší problém totiž predstavujú ľudia, ktorí im tie byty dali. Smrdí to korupciou ako zmoknutý pes. Dvadsať rokov máme samosprávu, ktorá majetok mesta nezveľaďuje, ale rozdá či ináč prehajdáka, a to spôsobom, ktorý už ani nemôže byť menej transparentný. Ako by asi vyzeralo majetkové priznanie riaditeľky verejnoprávneho rádia, ktorá má nielen medzi múrmi tejto inštitúcie milú prezývku Pozemková? Prečo ho nikto od nej nechce? Kde vzala pred takmer dvadsiatimi rokmi trištvrte milióna len na rekonštrukciu, ktorú dokonca uvádza na svoju obhajobu? Pokiaľ to poriadne nevysvetlí, mala by lietať v poriadnom maléri (starostkou Starého mesta bola od roku 1990, predtým robila v galérii a na pamiatkovej správe; byt si nepridelila v roku 1992). A ako je možné, že dnes bez akejkoľvek sebakontroly vypúšťa takéto táraniny: "... veď koho by dnes už zaujímalo, že Weiss dal Starému Mestu za hnusnú dieru byt v perfektnom stave v Petržalke? Alebo Mikloš za byt, ktorý nebolo možné prideliť, krásny nový byt na Dlhých Dieloch?" Nebolo možné prideliť trojizbový byt? Asi nebolo dosť záujemcov alebo mal metre kosoštvorcové. Klietku hanby máme v bývalej mestskej vodnej priekope, ale celý magistrát od roku 1989 do nej aj tak nenapcháme. Načim o iných priestoroch popremýšľať. Nataša Holinová, pondelok 11. októbra 2010 09:37 Čítajte viac: holinova.blog.sme.sk
-
.reakcia od .jozef.k | 12. október 2010 11:26
Vypocul som si komentar od pana Hriba, myslim, ze bol vystizny a spravny, a aj som precital reakcie. Naozaj nechapem ludi, ktori sa p. Figela tak neskutocne zastavaju a stale melu dookola o tom, ako aj ini podobne dostali byty, ako pan Figel chcel stabilizovat situaciu v rodine, v akom dezolatnom stave bol byt a pod. Pan Miliczki, jano a podobni zabudaju na jeden dolezity fakt - pan Figel je spickovy politik, ktoreho pri kazdej prilezitosti vidim rozpravat o moralke, spravodlivosti, cestnosti. Ked mu bol za danu sumu predany byt, na vsetky svoje vyhlasenia zabudol, lebo vsak, vsetko bolo legalne a zakonne. Kde vsak je moralka tohto spickoveho politika? Naozaj, prestante sa ho uz zastavat, nech si to teraz cele vyzerie, ze sa vtedy nestaral o to, preco dostal byt za taku nizku cenu a nezakrocil, aby sa aj ine byty prestali takto "rozdavat". A jeho reci o tom, ze da ten byt na dobrocinne ucely?? Hm, z platu, ktory teraz dostava ako minister a penazi, ktore mu chodia z Bruselu, si to moze bez problemov dovolit. P.S.: Mozno by som sa ho mal opytat, ci nechce stabilizovat moju rodinnu situaciu, ja mu za ten byt dam, no, budem grand, 30 000 eur.
-
.svedomie od .dauphin | 12. október 2010 07:30
Zákon porieši len malú časť tohoto problému. Jednak nebude dokonalý a bude sa dať obísť (už vidím biele kone v sociálnej núdzi ako erdžia so žiadosťou v ruke). Hlavne to ale nerieši osobnú zodpovednosť - kultúrny politik by mal okamžite odstúpiť aby zachoval aspoň zbytok dôveryhodnosti svojej politickej strany a celej vládnej koalície. Morálka, svedomie a daľšie našim politikom cudzie veci opäť dostali na frak...
-
.všetko dobre od .eli | 9. október 2010 23:36
Ďakujem za reakciu! Súhlasím so všetkým. Neviem celkom posúdiť, ako vyznel môj príspevok, ale ja osobne situáciu vidím vcelku optimisticky. Tento stav rozvrátenosti morálky a chaosu podľa mňa dosahuje svoj vrchol - vidíme to každý deň nielen v médiách /vynorujú sa všelijaké kauzy, ktoré sa ešte donedávna tutlali a akoby sa to teraz už nedalo, akoby sa to začínalo vymykať spod kontroly a valiť sa samospádom/, ale aj okolo seba v každodennom živote. Napr. u nás na pracovisku sú asi ako všade inde "vyvolení", ktorí sa roky priživujú na iných. Zdanlivo sa ešte nič nedeje, ale cítiť, ako melú z posledného, keďže tí slušní si začínajú uvedomovať absurdnosť celej situácie. Pracujú čo najlepšie, keďže sú priamo alebo nepriamo zastrašovaní stratou zamestnania a ďalšími šikanovacími taktikami, ale začínajú si uvedomovať, že tí, ktorí ich zastrašujú, sú od nich v skutočnosti závislí a nie naopak, ako sa to všeobecne tvrdí. Samozrejme, s uvedomením rastie sebavedomie aj odvaha. Aj keď na povrchu sa zatiaľ nič zvláštne nedeje, parazitovanie sa nevyhnutne chýli ku koncu. Podľa mňa systém, ktorý sa tu prácne budoval, krachuje a množstvo absurdností, akých sme momentálne svedkom, vidím ako signál jeho neudržateľnosti. Želám všetko dobré a hlavne pevné presvedčenie, že všetko sa postupne mení k lepšiemu! Ako som napísal, ja už tie zmeny vidím!
-
.eli, si moj clovek od .vsetko dobre | 9. október 2010 18:22
Neviem kto si co si, ale toto je jeden z najzaujimavejsich prispevkov. Toto je tragedia tohto naroda, ze sa nevieme ozvat, zasiahnut, ked je to potrebne (az potom sme hrdinovia, ak sa veci uz zacinaju masovo hybat, tak ako v ´89-tom). Ty si spriaznena dusa, ktora pomenuvava veci velmi presne, ale riesenie je tiez v nedohladne, neviem ho popisat ani ja. Viem ako by to MOHLO fungovat, posledna tretina Tvojho prispevku to jasne popisuje, ale takto to fungovat nikdy nebude, bohuzial. Pretoze chamtivost a sebeckost vzdy porazi dobro a spravodlivost. Moje dlhodobe skusenosti su bohuzial velmi negativne, co sa tyka pomoci inym, a nielen na pracovisku(!). Okamzite ako sa ti, ktori sa vyhrabu zo svojich problemov (aj zasluhou inych), otocia o 180. Nie vzdy, ale vo vacsine pripadov ano. Tu vidim hlavny problem, ze ludia velmi rychlo zabudnu na to, co bolo, a tak isto velmi rychlo potom chcu dohnat to, co "stratili". Castokrat sa z nich nasledne stavaju este vacsie svine ako ti, ktori nepravost pachali na nich samotnych. Velmi tazka situacia. Kto je na vine? Niekto vravi, ze tento krvilacny kovbojsky kapitalisticky system, ini zas, ze ludia. Vraj ludia boli, su, a budu svine jeden na druheho, a taki boli aj za socializmu. To je sice pravda, ale treba popravde priznat, ze za socika AZ take svine neboli. Ta bezcharakternost, chamtivost, a chut po moci a peniazoch aj cez mrtvoly sa prejavila v plnej parade az v tomto systeme, bohuzial. To "bohuzial" preto, pretoze som nikdy v strane nebol a s komunistami som mal len problemy pre svoju prostorekost. Vsetko dobre.
-
.pravica v BA safarila, hruba ciara nie je mozna. od .praviciar | 9. október 2010 00:08
Tu pritomnym nedochadza, ze zial pravica v Bratislave, zvlast v Starom meste safarila ako sa dalo celych dvadsat rokov. Pridelovenie bytov bolo jednym fuzom takehoto sfarenia. Je tiez pravda, ze postkomunisti a lavica rozkradala cele Slovensko v ovela vacsej miere. Ale inventura, zvlast ked premierka Radicova si postavila kredo vlady na slusnosti, transparentnosti a nekradnuti, je nutna. Ci sa to tyka Figela, Miklosa ci Zitnanskej. Zitnanskej garzonka by sa hodila napr. tyranej rodine, takych je v BA neurekom.
-
.k voľbám od .eli | 8. október 2010 22:12
Diskusia k podvodným bytom je široká, veľa ľudí sa zdá byť pobúrených, čo je opodstatnené. Prídu však voľby a obávam sa, že mnohí budú s nadšením voliť p.Vášaryovú, ktorá sa tiež zúčastnila tejto zlodejiny, inteligencie nemá ani za náprstok, o schopnostiach viesť mesto a morálke ani nehovoriac. Ja si myslím, že zodpovední za stav, aký tu je, sme my všetci. Zamyslite sa: zastanete sa napr. na pracovisku kolegu, s ktorým sa nespravodlivo zaobchádza? Zaobídete sa na pracovisku bez intrigovania a prihrievania si polievočky u šéfa na úkor slušných? Zdanlivo to nesúvisí s veľkými, miliónovými kauzami, ale v skutočnosti je to všetko o tom. Tie veľké kauzy sú len odrazom zbabelosti a úbohosti mnohých Bratislavčanov, ktorí sa síce v tomto prípade opodstatnene rozčuľujú, ale podľa mňa je čas začať od seba v každodennom živote. Vidím nespravodlivosť? Ohradím sa. Šikanujú kolegu? Zastanem sa ho. Dajú hlasovať na schôdzi za nehoráznu hlúposť, ale v prospech šéfstva? Nezodvihnem ruku. Atď., atď. Ale to je tu na Slovensku, alebo lepšie povedané v Bratislave /celé Slovensko nemá zmapované/ hudba z Marsu. Hlavné, že v sobotu pôjdeme do záhradky grilovať. Že roky podrážam kolegu - nuž, jeho smola, že je poctivý! Niekto však robiť musí...
-
.pravda od .diskusia andrej | 8. október 2010 13:28
K tejto diskusii, jedine,co mozem vyslovit,je : Bludny kruh chudoby.
-
.janko, Janko, od .sergej malacek | 7. október 2010 22:10
normalne si ma rozosmial, az mi slzy vyhrkli... a zaroven som zistil ze byvas sakra daleko od Bratislavy, pretoze nemas ani sajn vo co go. Totiz, taku volovinu by ziaden Bratislavcan ani nikto z okolia, alebo znaly veci nevyslovil. Ze - "Bratislavčan však mal právo o taký nájomný byt požiadať." Clovece, keby si vedel a videl, kolko ziadosti o byt malo obrovske mnozstvo Bratislavcanov uz zaciatkom ´90 tych rokov (ale aj predtym - vtedy byty dostavali hlavne clenovia partaje) popodavanych (rodiny s detmi tlaciace sa u rodicov, popripade u svokrovcov, na podnajmoch, a pod.), tak by si v zivote takuto vetu nemohol napisat. Drviva vacsina dostala velke kulove a museli si na svoje nove byty vybavit milionove hypoteky, ktore mnohi z nich dodnes splacaju a vela z nich este dlho bude. Ale sak v poradku, aspon si ma dobre zabavil, hoci je to skor do placu - hlavne pre tie rodiny, co si ziadost podali , ale bohuzel, takych panov Figelov tu vtedy bolo viac, takze Bratislavcania mali a maju smolu. Velmi dobre to vie aj Figel a preto urobil akoze "veeelkodusne" gesto. Ak by naozaj bol charakter, tak by byt vratil mestu a navzdy by vypadol zo vsetkych politickych stoliciek. Takto je to velmi diskutabilne a nejasne, ci to jeho charitativne darovacie gesto nie je len tak naoko. Ak Figel skonci za par rokov v politike, mozno sa potichucku do svojho charitou prevadzkovaneho bytu vrati (alebo niekto z jeho deticiek) a povie si - mozete mi vsetci ********, taky je zivot, silnejsi pes ****. Otvor oci, Janko, nova doba. A - neznas mapu. :-)))
-
.ad Sergej Malacek od .jano | 7. október 2010 19:58
Nie je to také jasné. Neznamená, že keď sa niekto narodil v Bratislave má nárok na nájomný byt a potom ho môže odkúpiť. Tak isto ho nemal ani Figeľ. Bratislavčan však mal právo o taký nájomný byt požiadať. Takéto právo mal aj Figeľ a preto požiadal. Keďže počet bytov je obmedzený, je samozrejme, že ho nemohol dostať každý
-
.ad jano - papezskejsi ako papez od .sergej malacek | 7. október 2010 10:55
Jano, nevidis do toho, tak nemudruj, ty papez. :-) V poriadku je to u tych ludi, ktori ako stari bratislavcania dlhodobo (niektori aj 20 - 30 - 40 rokov) byvali vo _svojich_ bytoch, ale nemali ich vo svojom _osobnom vlastnictve_. Ich kupou sa stali aj ich _vlastnikmi_ (takto sa odpredavali byty co v nich ludia dlhodobo byvali v celej republike, nielen v Bratislave). TOTO VSAK NIE JE FIGELOV PRIPAD! On prisiel do Ba odniekal z tramtarie, byval v Ba v podnajmoch a byt za babku mu bol "ponuknuty". Inym mladym rodenym Bratislavcanom s detmi(!) neostavalo a neostava nic ine, ak sa chceli k nejakemu bytu dostat, len ho kupit za TRHOVU cenu, tj. z tych almuzien dlhorocne splacat milionove uzernicke hypoteky. Toto je zasadny rozdiel a gro celehej Figelovej kauzy. Je to uz jasne, pan Papez? :-) PS. Samaritan Figel byt hodla velkodusne "darovat" charite. Nj, s prijmom pol melona mesacne by som aj ja bol taky "frajer" - nema problema. :-))
-
.kauza Figel od .wlad | 7. október 2010 10:40
poukazuje hlavne na stadovitost a absenciu inteligencie v slovenskom novinarskom stave. Tie byty dostaval kde-kto, nielen politici a hlavne - je to vyse desat rokov stare a vobec nie natolko zavazne.
-
.bytománia od .lemensky | 7. október 2010 10:33
už od roku 1991 sa konalo to čo je dnes o Figeľovom byte. Ak si preberete v Bratislave kto to dával tak ako to je u Figelovi dávali všetci. Nie len byty ale i nebytové priesrory a tie do 48 hodín sa prekvalifikovávali na byty. Špecialistom bol Ďurkovský. Bratislave je legislatíva, ktorá je priam neuveriteľná každy starosta a prímátor môže do 10 rokov prideliť nebytový priesto podľa svojho zámeru a potom následne tento priestor sa predá nájomcovi. Prokuratúra na tento podnet v roku 1999 odpovedala do dvoch rokoch je v zákone predať a tak, starostovia nájomcom predávali ostošesť.
-
.pán Hríb a toto ste čítali ;) !!!??? - či už len rozprávate a nepočúvate ;) (ako to bolo kedysi) od .ondrej Miliczki | 7. október 2010 09:48
KDH: Reakcia na článok Figeľ má byt skoro zadarmo v SME BRATISLAVA 5. októbra - Dnešný článok v denníku SME o byte predsedu KDH Jána Figeľa považujeme za zavádzajúci a niektoré časti sú vytrhnuté z kontextu. Ján Figeľ ako opozičný politik požiadal mesto o byt v roku 1996. Počas obdobia, kým mu bol pridelený, býval v troch rôznych podnájmoch s manželkou a tromi deťmi. V roku 1999 pribudlo štvrté dieťa. Byt mu bol pridelený až v roku 2000, čakal naň štyri roky. Byt bol v dezolátnom stave, nasťahovať sa do neho dalo až v roku 2001 po rozsiahlej oprave. Chceme zdôrazniť, že výzvu na odkúpenie bytov dostali naraz všetci nájomníci v tomto dome a za rovnakú jednotkovú sumu. Navyše sa o tomto všetkom už písalo v minulosti, naposledy aj pred voľbami v roku 2010. Porovnávania so súčasnými kauzami pri prideľovaní bytov v Starom Meste považujeme za neférové a krátko pred komunálnymi voľbami aj za účelové.
-
.najbohatší od .ja | 7. október 2010 08:42
Všimol som si, že najbohatší majú vždy všetko zadarmo. Aj preto sú najbohatší.
-
.zastavi rozkradanie miest ??? od .oK | 7. október 2010 00:27
myslim ze uz je neskoro,aj ked hlavny komunalny siber hovori,ze este jeho vnuci budu mat co kradnut;-)
-
.rôzne metre od .jano | 6. október 2010 23:11
Podľa uvedených informácií byt dostal Figeľ a veľa ďalších ľudí. Všetko podľa zákona. Mal si Figeľ pýtať inú cenu za byt ako ostatní? Všetky najomné byty sú do dnešného dňa s regulovaným nájomným. Ak by boli regulované ceny zrušené už dávno, nebol by vznikol ani tento problém. Všetko by sa bolo predávalo za trhové ceny. Aký je rozdiel medzi Figeľom, Miklošom, Žitňanskou, alebo Petrekom. Žiadny. U nich je to v poriadku u Figeľa nie. Mal si pýtať inú cenu? V rozpore so zákonom? Ľudia spamätajte sa a nebuďte pápežskejší ako pápež.
-
.tojejedno od .nedolezite | 6. október 2010 23:02
Preco nikto nepovie nech sa tie byty... pozemky... verejny majetok... predava klasickou aukciou? a na internete. a s povinnym zverejnenim. Lezie mi uz krkom az fetisizacia elektronickych aukcii pri nakupe. ano su fajn, ale je to len nastroj, ktory niekto pouziva. kedze vsak beham pracovne dost po samospravach, poznam par takych, ktore skutocne robia verejne aukcie a obecne ci mestske byty predavaju tymto sposobom. a cudujsasvete- casto za trhove ceny! len musi byt vola....
-
.pred par dnami od .horodova | 6. október 2010 21:55
ste nepustili moju reakciu von, ked som napisala, ze nam vladnu gauneri, ze poctivy, slusny clovek nema siroke lakte a keby aj chcel ist do politiky vo forme sluzby dobre robit, tak nemoze, nema na to zaludok. Idu tam iba ti, co maju siroke lakte, lebo politicke posty su mastne zaplatene, cim zabezpecia seba a svoje rodiny aj na niekolko generacii. A je to tu, uz ste na to prisli? Aky tu rozdiel medzi komunistami a terajsimi politickymi spickami - pretvarka.
-
.cyH od .jaze | 6. október 2010 21:01
Aký priliehavý výraz, že ´gesto´. Áno, bolo to gesto. Gesto priznania, že nebolo všetko v poriadku, a nielen vo finančných transakciách, ale aj vo svedomí pána Figeľa . Je normálne, aby niekto za svoje naozaj _poctivo_ zarobené peniaze, zodpovedajúce prínosu pre spoločnosť, si _poctivo_ kúpil byt a potom pod tlakom verejnosti, len tak z čistého samaritánstva a LEN z jeho presvedčenia, že na konci života mu zostáva iba to, čo ROZDAL, tak byt "daroval"? "Daroval" byt, ktorý dostal za babku, za hrsť fazule - doslova, oproti tomu aké drahé byty sú nútení si zaobstarávať ľudia s 200x (!!!) menším príjmom, ako má Figeľ. Ľahko a bez akejkoľvek ujmy sa rozdáva takto získaný byt, ak dotyčný má mesčný príjem okolo pol milióna Sk mesačne!! A to ešte vôbec nie je jasné, čo a kto je to tá "charita". Celkom kľudne môže ísť o akúsi dohodu, počká sa zopár rôčkov, pokým pán Figeľ nezmizne z politickej scény a byt bude opäť jeho, resp jeho detí, alebo príbuzných. /././././ S týmto však súhlasím: "p. Figela na tomto fore zjazdili pod ciernu zem za tuto kvazi kauzu do 24hod, pricom na obhajobu niehoho ineho nevahaju tasit tie najcudesnejsie argumenty." Taký je život. Je na výbere šéfa .týždňa, koho tu roznesú na padrť a koho nie... :-)
-
.20. výročnie od .leobar | 6. október 2010 20:38
Nič nové, toto sa tu deje od začiatku 90. rokov. Stačí si iba vybaviť mená starostov a primátorov a neskôr aj ich majetky...
-
.pre jaze od .cyH | 6. október 2010 20:17
Mily Jaze, na temu polemika a samaritanstvo za mozeme bavit, ked podobne gesto spravia aspon dvaja dalsi "bedari", ktorym bol byt takto transparentne prideleny :-) Moja poznamka smerovala skor k tomu, ze p. Figela na tomto fore zjazdili pod ciernu zem za tuto kvazi kauzu do 24hod, pricom na obhajobu niehoho ineho nevahaju tasit tie najcudesnejsie argumenty.
-
.pAN HRIB ESTE STE NESKONCIL od .palo kahanec | 6. október 2010 20:04
Pista klobuk dole pred tvojim hereckym vykonom k Figelovi, uprimne, necakal som ze sa vobec zmozes aspon na takuto kritiku, ale ty PAN MORALNY by si mal vyzvat k vysvetleniu ako prisiel k bytu Milan Lasica s Magdou Vasaryovou, Lasica predsa prispeva do Tyzdna a snad by si nechcel aby Ti tam pisal clovek s podozrenim nemoralneho podvodnika. Opytaj sa ho za co kupil bytik, a ci na neho nemal.
-
.klientelizmus a samaritán. od .jozef Śátek | 6. október 2010 18:36
Musím uznať, že p. Hríb sa k veci postavil chlapsky, poznajúc jeho väzby práve na KDH a jej politikov. Zároveň však nech mi odpustí, niektoré jeho "tvrdšie" vyjadrenia nemali koncovku. Ak hovorí, že ak niekto v centre Bratislavy dostane byt l56 m2 za 50 tis. Sk, tak to je "fantázia", treba opraviť, že to je "podvod" a bez fantázie. Ak p. Hríb hovorí, že všetci ľudia nakoniec o všetkých politikoch hovoria, že sú "rovnakí" treba dodať a upresniť, že "rovnakí zlodeji". Nazývajme veci pravými menami a tým, čo skutočne si ľudia (teda aj my) o tom myslíme. Inak dnes tomu všetkému J. Figeľ nasadil korunu. Zahral sa na samaritána a prehlásil, že "svoj" byt dá na charitu. Treba jasne uviesť veci na pravú mieru : byt bol získaný klientelistickým spôsobom t.j. v rozpore s dobrými mravmi a preto by J. Figeľ mal byt vrátiť mestu a zobrať si svojich 54. Ak chce p. Figeľ niečo chudobným dať, tak nech to dá zo svojho, potom mu aj zatlieskam, inak je to zasa len o politických kľučkách.
-
.cyH od .jaze | 6. október 2010 16:16
Milý cyH, myslíš si, že ľudia sú blbí a nevedia o čo tu v skutočnosti ide? 1. Byt dáva charite. Akej? Ešte sa nevie. Tiež námet na polemiku... 2. Ak by bol skutočne charakter, vyhľadal by si nejaké viacdetné rodiny, s poctivo starajúcimi sa a pracujúcimi rodičmi, bez vlastnej strechy nad hlavou, a daroval by to tým, ktorí si to najviac zaslúžia, poprípade by prebehlo verejné žrebovanie. 3. Pánu Fígeľovi sa pri jeho plate, ktorý je rádovo niekoľko stotisíc korún(!!!) ľahko hrá na samaritána a charakterného človeka. Ten byt ktorý tak "nezištne" daruje charite, si pán Fígeš kedykoľvek kúpi za pár jeho mesačných príjmov. Tak sa skľudni a uvedom si koho obhajuješ.
-
.figeľ dá svoj byt na charitu od .cyH | 6. október 2010 15:58
www.sme.sk Pozrite sa na toto gesto a pokojne sa môžete ďalej venovať obhajovaniu (i) vulgárnych nadávok kormidelníka reprezentácie, (ii) "PZH" a (iii) "konzultantov".
-
.re:.kača od .froschYankee | 6. október 2010 15:20
aj keby, poberat "odstupne" po dobu troch rokov (vacsina ludi si taky dlhy cas zamestnanie ani neudrzi) 11.000 Eur je vysmech zdravemu rozumu a akemukolvek zmyslu pre primerane ohodnotenie. svedka a rakusanka (jedine dve komisarky) mali aspon tolko slusnosti, ze sa tohoto tzv. odtupneho vzdali.. Figel? parafrazujem Mihala: FUJ!
-
.na obranu Figela od .mattie | 6. október 2010 15:12
damy a pani= rozdiel medzi ziskanim bytu uplne do daru a medzi tym ako ziskal byt Jan Figel je pre objektivneho cloveka badatelny. Figel neziskal podla informacii SME byt, ktory sa blystal cistotou a mal funkcne socialne zariadenia plus interier. Ziskal byt, ktory podla novin zrekonstruoval za vlastne. Toto urcity rozdiel je. Vrazil do toho vlastny cas a peniaze. Ako vsetci vieme, rekonstrukcia vzdy stoji minimalne dvesto alebo tristo tisic Sk. Jeden moj pribuzny ziskal byt v centre, ktory ako stresny byt kompletne zrekonstruoval za cca 1 milion korun, byt ziskal tiez za 1 milion, ale pred viac ako 10 rokmi. Figela si ako politika cenim a nemyslim, ze by bol na majetok.
-
.re: Forintovi - Petrovi Tatárovi od .lubomir | 6. október 2010 14:33
Forint, nevravel som, ze dostal prideleny byt. Ale,ze vraj ziskal byt v Starom Meste za vyhodnu cenu. Ak mas udaje za kolko kupil tu strechu, bolo by zaujimave porovnat odkupenie strechy Petra Tatára a ceny Jana Figeľa za zdevastovany byt.A tiez kolko do toho jeden aj druhy investovali a kolko bola trhova cena v tom case a dnes. A potom posudit,ci to bolo fér a pod.
-
.ešte didatok pre káču od .hilda | 6. október 2010 14:29
Už len samotný fakt, že niekto má v dnešnej dobe (vraj morálny, poctivý a spravodlivý politik) ako politik príjem 14 000 euráčov, je nonsens. Veď to je takmer pol milióna korún mesačne!!! To je vôbec normálne a morálne, aby takúto nehoráznu sumu prijal vraj hlbokoveriaci katolík? Ale čo tam po svedomí, veď keď dávajú - treba brať. Tak ako aj ten byt, doslova - za babku. Vraví sa tomu - legálna zlodejina, keďže žiaden zákon porušený nebol. To je doneba volajúca nespravodlivosť a Figeľ si pokojne povie, že on má svedomie čisté. Trt a štyri orechy, povedal by Julo.
-
.tolko 'socialne citliveho' obserkavania jednoducheho faktu od .osgood | 6. október 2010 14:23
... ze politik zo samozvane "slušnejšej časti politickeho spektra" sa dopustil nehorazneho chmatáctva s požehnaním zamerne deraveho zakona... ┬ az humanistické kŕče vyvoláva objavny postreh z 21.storocia, ze v Bratislave nedostava byt ten kto ho potrebuje, ale ten kto je aj s paprčkami vo válove tam, kde pritekaju najhustejšie pomyje ... co sa k tomu da povedať a neuraziť... ┬ a do obserkavania este zapliesť vraždu Remiaša ... este mohli pan sefredaktor spomenut vrazdu Tupeho a medialno-politicke utrpenie Hedvigy Maliny ┬ to skutočne len kmeňový, každopadne verný modracky zväzáčik dokaže pri tomto veľmi šetrne popisanom nehoraznom čine ex-€U-komisara s naučeným permanentne melancholickym ksichtom, a šijou skromne naklonenou do prava, zacat obhajobu štýlom "a Fico snad nekradol??? ..." ┬ k comu tie zdanlivo rozhorčene tlachy a navrhy akoby malo zacat pridelovanie bytov... ┬ proste - tento politicky melancholik a exemplarny slušňačik viacmenej dostal byt o rozlohe 150 metrov štvorcových za sumu, za ktoru sa neda kupit ani parkovacie miesto na rovnakej ulici, kde sa ta radostna kúpa odohrala ┬ a tomu tam dole, ktoremu sa ziada Lampa s Figelom na tuto temu, nech si pozrie Lampu z predstavovania pravicovych cherubinov ┬ v nej Hrib dava Figelovi otazku'preco sa v kampani spaja s Durkovskym, uz povestne znamym z roznych kauz' ┬ teraz ma odpoved, preco asi... ┬ Figel okamzite po Hribovi vybehol "pan Durkovsky je slusny clovek" ┬ a Stefan investigativne sa odmlcal - ved nebol dovod, predsa hovoril s jednym zo slusnych politikov a slusnejsia cast volicov prave dojate pozerala, ako laskavo moze prebiehat predvolebny "vnutropravicovy boj"
-
.to kača od .hilda | 6. október 2010 14:18
kača: "Kritizovať, že pri plate 14000 € dostal byt za 54000 SKK je somarina." / / / Bože, kačena, aspoň sa ho nezastávaj takýmto alibistickým spôsobom a netvár sa, že on bol v tých časoch nejaký nesolventný chudáčik. Samozrejme, že v tých časoch nemal taký príjem ako dnes, ale VŽDY bol na tom tisíkrát lepšie (ako člen vrcholovej politiky), ako iní, ktorí si svoje byty DODNES splácajú desťročia, a ešte stále ich splatené nemajú! Tak o čom sa tu bavíme, Vasilisa premúdra?
-
.ha, potvrdilo sa, "argumenty" ako hrom! :-)) od .koloman Drabek | 6. október 2010 14:05
potvrdilo sa to, co som sem pisal vcera: "Figel...vsetkymi moznymi aj nemoznymi sposobmi bude vysvetlovat a argumentovat, ako je vsetko v absolutnom poriadku. Aj co sa jeho svedomia tyka." - - - - - Vsetko je vraj "transparatne", cela transakcia prebehla v ramci a podla litery "zakona", nie je si vedomy nicoho "nemoralneho", vytahuje sa stara - uz raz pretraktovana kauza (lebo inym politikom sa neotrieskavaju ich kauzy uz roky rokuce, ze nie?), viackrat spomenul, ze bol neustale mimo domu(to je, preboha, co za argument???), ze uz bol vtedy otec troch deti (aha, ini ludia deti nemali a nemaju...), a podobne superargumenty... preboha, on sa ten Figel aj obcas pocuva a kontroluje, co hovori? Je to na bliti...hnus...
-
.figeľ od .kača | 6. október 2010 13:30
vedel F v roku pridelenia bytu, že bude mať v roku 2010 plat 14000 €? Podľa dostupných údajov týždenne cestoval na východ do Vranova, jeho manželka čakala štvrté dieťa. Asi mal dôvod kúpiť byt v BA. Máme kritizovať, odkiaľ zobral peniaze na kúpu bytu a potom rekonštrukciu. Ale prosím v reáliách doby nadobudnutia bytu. Kritizovať, že pri plate 14000 € dostal byt za 54000 SKK je somarina.
-
.nepoziadas " o socialany byt" od .mojzis | 6. október 2010 13:15
ChvalaBohu , ze napr. premierka Radicova je v tomto cista, aj V. Palko, bol a zostal v byte v Petrzalke, tiez. Frantisek Sebej, zostal byvat v Petrzalke a nepoziadal o "socialny" byt v Starom meste.. Asi aj Lipsic ne-poziadal o socialny byt. ----Hosana-----. 11. Nepoziadas- ako politik o socialny byt!
-
.pysta-idealista, od .salamoon | 6. október 2010 13:15
sorry mate, ale ty si dlhodobo uplne mimo kazdodennych zivotnych realii ... akekolvek komentare su myslim zbytocne ...
-
."BYTY?" od .gALIBA | 6. október 2010 12:45
SPIRALOVITY VYVOJ JE NAMIESTE... A CO "VCUL" PAN REDAKTOR. VARANASI!
-
.nechutne od .jojo12345 | 6. október 2010 12:45
tu sa ukazuje ze najvacsia zlodejina sa deje v komunalnej politike. A ta nieje vobec pod kontrolou. Ked nieco urobi fico, dzurinda, slota su o tom plne noviny....ale o tom t nevie nikto. Toto je nechutne skorumpovany stat az na kost v kazdej sfere....kazdy je niekomu nieco dlzny, ale ze kazdy....
-
.hrib nevedel, ze Figel vyfukol byt niekomu, kto ho potreboval ovela viac od .muchotravka | 6. október 2010 12:34
Hrib vtedy nevedel , ze Figel sa dostal k bytu s rozlohou 150m2 v starom meste za 55.000 SK, a vyfukol tak byt niekomu, kto ho potreboval ovela viac.
-
.pan Hrib a vy sa angazujete? od .shimey | 6. október 2010 12:21
pamatam si ako ste na diskusnom vecere s Janom Figelom komunikovali zovialne a aj ste mu tykali. som zvedavy, ci pri najblissom stretnuti budete mat tolko odvahy do oci mu povedat: "Janko, nezachoval si sa spravne!"
-
.nevolim od .xorxee | 6. október 2010 11:56
a nechmi niekto skusi povedat, ze tym podporujem fica, budem sa mu smiat. navrat fica podporuje sucasna koalicia svojim chovanim. mal som dojem, ze by sme konecne mohli mat ako - tak civilizovanu europsku (ked uz nie lepsiu) vladu, ale ocividne su to papalasi ako kedysi. nemam koho volit, smitec, dovidenia. btw pan dostal z OKS, ktory preukazal velku mieru pre cest a odiseil z komisie pridelujucej tie byty ma tiez maslo na hlave - zverejnenim sa to mohlo zastavit, miesto toho alibisticky schoval hlavu do piesku.
-
.bohužiaľ od .ďuri | 6. október 2010 11:10
dokedy si budeme vyberať medzi horším a lepším zlom, to zlo tu stále bude, či už je to koalícia alebo opozícia... ale pravdupovediac môžeme za to my ľudia. Zleniveli sme, prestalo nás dianie okolo nás zaujímať. Dnes už nikto nevýjde do ulíc a nepresadzujeme si svoje práva. Sme ako poslušné stádo a nasledujeme toho kto má sladší hlas. Nezabúdajme, že politikov si vyberáme sami a možnosť niečo zmeniť ako prvý máme my, napriek tomu, že to bude podľa mňa trvať ešte niekoľko generácii pokiaľ tento národ sa naučí žiť s demokraciou a nie len sa to slovo naučí vyslovovať...
-
.zas to nie je az taka drama od .ape | 6. október 2010 10:48
no, zas je hanba, ked eurokomisar nema byt ... keby som bola na jeho mieste, tak toto asi tiez vyuzijem ... a pokladam to za minimalne "kradnutie" (aj ked porusenie principu tu je) ... pche, sa pozrite na inych zo sucasnej garnitury... a teraz, poradca Radicovej - JKB - byva v akom byte? ... ako sa k nemu dostal? ... tiez bol v poradovniku? a ci byva v podnajme? ... chudaci kadehaci, teda ti vo vysokej politike, podla mna nekradli, a ked tak minimalne a skor by som to nazvala, ze si "iba" prilepsili a kazdy to vidi ... ale ti, co kradli vo velkom, to nevidi nik ...
-
.podla mna by... od .joe | 6. október 2010 10:41
...politci (poslanci a ina "haved") mali pocas volebneho obdobia pracovat len "za gastrace", t.j. nemali by dostavat nijaky plat len zadarmo jedlo a byvanie. Potom by sa ukazalo ako VAZNE to myslia s touto "touto-krajinou"!!!! A toto vobec nie je utopia, skutocne mravni a eticki ludia by to dokazali (a dodnes to aj dokazuju na inych miestach a poziciach!!! Kto citas rozumej!!!! Kto nerozumies nauc sa citat!!!!)
-
.ved dobre od .ape | 6. október 2010 10:39
ze o tom hovorite ... ale kde vy zijete? ... ked sa tak cudujete ... tolko dier je v zakonoch ... ti, co vedia kradnut a maju odvahu sa maju ako prasce v zite ...
-
.je ich cely zoznam... od .joe | 6. október 2010 10:38
...ktori prisli lacno k bytom: Ako napr. taky Miki????
-
.rovnaky meter od .fero haluska | 6. október 2010 10:36
no ja by som sa z toho jeho bytu velmi nepos***. napriklad v kosiciach staci byt vybyvat a aj bez platnej najomnej zmluvy vam pridelia novy...
-
.slepota od .dood | 6. október 2010 10:36
Neviem preco niekto nepovie fakt ze podla zverejnenych cisel v denniku SME sa v roku 1994-2002 pridelilo spolu vyse 900 bytov z toho cca 50 bytov ludom blizkym uradu a poslancom. Tak co sa tu vsetci tvaria akoby normalny clovek nemal sancu. Robia tu z komara somara. Nech sa radsej riesia kauzy kde stat prisiel o miliony eur a zodpovedni sa nam smeju z televiznej obrazovky do ksichtu
-
.dvojaky meter Stefana Hriba od .stevo6 | 6. október 2010 10:31
Figel mal ist na to inak, mal si zalozit nejaku srocku, napriklad Jezis Kristus Consulting, ziskat od mesta zakazku za 1,12 miliona eur bez DPH, zorganizovat 20 ludi, ktori by odviedli mestu nejaku realnu pracu v hodnote cca 300 000 eur a dnes by bol oproti pokutnemu ziskaniu bytu v pluse o cca 20 milionov Sk a Stefan Hrib by ho nepranieroval ale obhajoval
-
.rE. aK od .beatnik | 6. október 2010 10:23
Mikloskov pripad je ina vec. Byt uz mal, dokresluje to aj adresa doboveho oznamenie o konani svieckovej demonstracie. www.upn.gov.sk
-
.pan Hrib od .tkc | 6. október 2010 10:16
V case volieb ste v jednom komentri povedali ze CHCELI BY STE VIEDET na vlastne oci cloveka , ktory sa postavi za Fica. Je chcem vidiet Vas ci sa postavite napriklad teraz za Figela. ----- A to sme len na zaciatku ich vlady. Pockajme si styri roky... Ak sa prevalia dalsie kauzy tejto vlady odidete zo zurnalizmu ? Odidete so slovami ludia zavadzal som vas a neprimerane som pomahal hajzlom dostat sa do vlady?
-
.byt ferka mikloska od .aK | 6. október 2010 09:55
... a čo tak byt Ferka Mikloska, ktorý dostal ako predseda SNR a nemusel naň 4 roky čakať. Nebolo by fér zverejniť aj tieto informácie ? Či máme na každého iný meter ? :)
-
.bRATISLAVA NAHLAS od .magnificencia | 6. október 2010 09:41
Vazena pani premierka Radicova, svojho casu ste sa vyjadrili, aky ste mali obrovsky problem ako ucitelka VS so splacanim hypoteky, ked zomrel Vas manzel, skvely clovek Stanko Radic. Vo vlade mate ludi / Figel, Miklos, Zitnanska/ ktori prisli k bytom tak, ze ziadnu hypoteku nepotrebovali. Prisli k bytom tak, ako by chceli prist k bytu miliony Slovakov, ale im to privilegium nebolo dopriate. Vazena pani premierka, ako sa Vam bude sediet s tymito ludmi v jednej vlade? Ako chcete spravovat krajinu Lepsieho Slovenska? Dokazu este obcania rozlisit co je to Lepsie Slovensko a kto ho vobec reprezentuje?
-
.a este nieco... od .bozena | 6. október 2010 09:31
vsetkym tym, ktori tu trepu o akejsi zavisti. To akoze ked niekto poukaze na ktorehokolvek mafiana, tunelara, alebo korupcnika, ze je hajzlik, pretoze svoj majetok nenadobudol poctivym sposobom, tak ide o zavist? Zamyslite sa nad tym, vazeni "moralisti". Mam silny pocit, ze prave ti, ktori maju slovicko ´zavist´ neustale na jazyku, tak ti zavidia najviac.
-
.kDH od .richardM | 6. október 2010 09:29
To KDH neuveriteľným spôsobom morálne upadlo po odchode ľudí ako bol Mikloško a Palko. Na druhej strane je to aj chyba staromešťanov, že si nedávajú pozor na to, koho volia.
-
.osobe z nickom - 1a od .bozena | 6. október 2010 09:25
Clovece, ty si cely svoj koment pokaslal uz uvodnou vetou: "Bez J. Figeľa by dnes Slovensko nebolo tam, kde je." Si demagogicky hlupacik, a co je najhorsie - vobec si to neuvedomujes. Totiz, ta tvoja veticka sa da aplikovat na spustu nasich vrcholnych slovenskych predstavitelov, ktori "nieco" urobili pre Slovensko, ale pritom to boli tiez vychcani hajzlici, ktori si "prilepsili", kde sa len dalo, a je uplne jedno z ktoreho politickeho tabora. Takze ta tvoja uvodna veticka je zavadzajuca a irelevantna.
-
.k tomu "ze treba zmenit zakon" od .fpetras | 6. október 2010 09:24
vyzva: kradnite, klamte, zneuzivajte system !! a robte to rychlo kym nezmenia zakon. ...tu netreba menit zakony lebo to ziadny predkladatel nevie predvidat co sa ako dokaze zneuzit lebo to sa jednoducho predvidat neda. nikde na svete sa to neda. ak sa nebudeme riadit moralkou a spravodlivostou nemame sancu prezit...ja si myslim ze tu uz ide o zvazenie zavedenia anglo-americkeho modelu prava, lebo na system pozitivneho prava jednoducho nemame. vyhadzat polku sudcov a zmenit cely pravny system. a pre novych sudcov nastavit jasne a prisne kriteria v postihoch a samoregulacnych mechanizmoch.
-
.boj proti korupciji od .pavel Vlček | 6. október 2010 09:20
Všetci, ktorí hovoria o boji proti korupciji, alebo nevedia o čom hovorija, alebo vedome zavádzajú. Boj proti korupciji je nezmyseľ ako boj za mier. Každý boj predpokladá dve bojujúce strany, avšak v "boji proti korupciji" sme na jednej strane my všetci a na druhej zasa my všetci. Korupcija je ideológija a ideológija ide poraziť len inou ideológiou. U nás všetci bojujú proti korupciji, ale len tých druhých ! Zmena zákonov je na mieste, ale viacerých !
-
.z papalaskych bytov domace detske domovy od .hostel | 6. október 2010 09:19
Keby p. Figel urobil pre SR cokolvek dobre, pridelenie bytu je naprosto neprijatelne!!!! Vyzyvam FIgela, Miklosa, Zitnansku, aby pridelene byty vratili a mestka cast ich pouzila ako domace detske domovy. PS. Po vydokladovani /blocky-tak ako bezni smrtelnici ich predkladaju napr. do stavebnej sporitelne/ im mesto moze naklady na rekonstrukciu bytu refundovat. Je Bratislava naozaj Hostel?
-
.boj proti korupciji od .pavel Vlček | 6. október 2010 09:18
Všetci, ktorí hovoria o boji proti korupciji, alebo nevedia o čom hovorija, alebo vedome zavádzajú. Boj proti korupciji je nezmyseľ ako boj za mier. Každý boj predpokladá dve bojujúce strany, avšak v "boji proti korupciji" sme na jednej strane my všetci a na druhej zasa my všetci. Korupcija je ideológija a ideológija ide poraziť len inou ideológiou. U nás všetci bojujú proti korupciji, ale len tých druhých ! Zmena zákonov je na mieste, ale viacerých !
-
.vyzva na vratenie bytov Mestkej casti Stare Mesto od .kde domov muj | 6. október 2010 09:07
Obcania Bratislavy a SR! Vyzyvame Miklosa, Figela, Zitnansku aby vratili pridelene byty mestkej casti Stare mesto! Vyzyvame NR SR aby zakonm vyvlastnila Meciarovi vilu Elektra a Ficovi Vinicu! Vyzyvame NR SR aby prijala zakon, ze byty pridelovane obcami a mestkymi castami nebolo mozne odkupovat do osobneho vlastnictva.
-
.slová nepomôžu, ani lenivosť niečo urobiť od .anka | 6. október 2010 09:06
Sme papučová kultúra, konzumná spoločnosť, pohodlní. Preto "systém" zlýhava. Spravodlivosť je zmrazená, zákony a paragrafy pokrivené, sudcovia majú pre každého iný meter. Tu nejde o závisť, vôbec nebanujem, že som ako Bratislavčanka odišla z Blavy po sobáši ako tehotná absolventka VŠ, lebo sa nedalo dočkať bytu. tak sme si takto riešili bytovú otázku, ako mnohí iní Bratislavčania, odchodom. Ani si nebúcham hlavu o stenu, že som mala vstúpiť neskôr do strany a získať znovu v BA byt. Je to o integrite osobnosti, dokázať sa postarať o seba, a neparazitovať. A najmä je to o posilnení či udupávaní etických všeľudských hodnôt. A nepodľahnúť manipulácii, že my sme tí "morálni" a oni sú ti zlí. Klobúk dolu pred novinármi. riadne čistenie Augiášovho chlievu! Nečakám od týchto politikov, osobností, že si nasypú popol na hlavu a napravia, čo zdeformovali, že posledné zbytky dôvery v politikov, v dobro v spoločnosti nenechajú zhasnúť. Ale bude výstrelom z Auróry, ak začnú kotkodákať, ako tie byty veľmi potrebovali, ako to zlá,zlá opozícia vyťahuje aby ich čistých ako ľalia pošpinila. Škoda Bratislavy takto zhuntovanej aj politikmi - prisťahovalcami.
-
.re 1a od .igor novak | 6. október 2010 09:05
zbežne som prebehol komentáre a najma váš komentár s podpisom 1a ma zaujal.celkom mu však nerozumiem.píšete že pán fígel robil dobré meno sr v eu.opravte ma ak sa mýlim ale tuším bol za to aj platený a nie ako obyčajný ludia.a ja netvrdím že páni fico a mečiar boli lepší.nie.ale počuvame dlhé roky o dostojnej starobe /kdh pred volbami/ a nová politická kultura,stop kradnutiu atd.a naraz sa dozvieme že predseda tejto strany /kdh/ dostane byt za facku,dostojna staroba ide mimo, ved podla toho isteho predsedu je spravodlivejsie dat vsetkym vyssiu dan na potraviny a ine ako zvysit dan podnikatelom.proste volil som kdh a teraz je mi z toho nanič.a že ten byt dostal pred rokmi, to má byť ako ospravedlnenie?fakt je ze podla mna je pan figel,a cele kdh kedze ho drzi na poste predsedu, zbor bezcharakternych ludi, ktorí moj hlas už nikdy nedostanu.nikdy.jednoducho pan figel dokazal ze každy, bez výnimky, politik je zlodej a podvodník, ktorý ludí potrebuje len a jedine a výlučne len v den volieb.inak su prenho navýsost nezaujímavý a jeho obťažujuci hmyz ktoreho sa treba zbavit.proste ma vyliečil z toho že aspon kdh su ako tak čestní a slušní politici.
-
.dakujem Stefan od .osem Konzervativnych Slovakov | 6. október 2010 09:03
v takyto komentar som dufal.
-
.rE. lubomir od .forint | 6. október 2010 08:57
Peter Tatar nedostal prideleny byt! V jeho pripade islo o odpredaj starej strechy. Na tejto streche si za vlastne peniaze postavil svoj byt. Je to uplne nieco ine, ako dostat byt za babku ako k nemu prisli Miklos, Figel ci Zitnanska. Tato kauza byt je nahorazna, ale zakladne rozlisovanie by malo zostat zachovane.
-
.poculi sme slovo Panovo! od .cigorin | 6. október 2010 08:55
Amen. Modlime sa. Bože, z anjelovho zvestovanie vieme, že tvoj Syn, Ježiš Kristus, sa stal človekom; prosíme ťa, vlej nám do duše svoju milosť, aby nás jeho umučenie a kríž priviedli k slávnemu vzkrieseniu. Skrze Krista, nášho Pána. Amen. Latinska riviera: www.youtube.com
-
.sNP II. Zacnite s vystahovanim! od .sNPII | 6. október 2010 08:51
TU Slobodny vysielac Banska Bystrica: Zacnite s vystahovanim! - Figela z prideleneho Bytu - Mikosa z prideleneho Bytu - Zitannskej z prideleneho Bytu - Meciara z uchmatnutej Elektry - Fica z lacneho podarovania Vcinice
-
.peter Tatár od .lubomir | 6. október 2010 08:49
Komentar pana Hriba je v poriadku. Ale potom nech Tyzden pouziva rovnaky meter aj na ostatnych politikov a napr. aj politikov OKS (ktorych si inak vazim). Ziskanie bytu Petra Tatára v Starom Meste udajne tiez nie je v poriadku.
-
.super od .dagi | 6. október 2010 08:45
.všetci sme z jedného adama a evy... .ak by Vám ponúkli byt za 50,000 Sk určite by ste brali aj vy .aj ja .keď ide o vlastne peniaze, sme všetci rovnakí, katolík, humanista, ateista či znovuzrodený.... :D
-
.to krasny & to kuklino od .1a | 6. október 2010 08:40
to krasny: 1. nejde len o strany, ktore su teraz pri moci, ale aj tie, ktore tam boli pred 4, 8, 12, 16 ci 20 r. ... 2. bytova mafia je medzi exekutormi a sudcami, ktori im odklepavaju nenromalne prikazy tokuklino: 3. dufam, ze ak J. Figel nepodnikol nic v tejto veci, ze tak coskoro urobi 4. nech tak urobia aj vsetci takto zvyhodneni politcici za 20 r., nielen niekto, koho si nejaka sovinisticka novinarka da do titulku svojho clanku a nech sa tak urobi pri rovnakej pozornosti medii, pri akej sa tato stara vec opatovne vytiahla
-
.mate pravdu treba zmenit zakon od .hryzun | 6. október 2010 08:32
Po prve treba zrusit zakon, ktory je obsolentny a umoznuje najomcom skonfiskovat cudzi majetok za smiesnu cenu. Po druhe, treba zrusit aj dalsi podobny pozostatok komunizmu, ako je regulovane najomne co sa uz tyka len par desiatok vychytralcov. Po tretie, treba zrovnopravnit majitela byty s najomnikom, pretoze dnes vychytraleho najomnika ak nechce, majitel z bytu nikdy nedostane. Vysledkom bude, ze sa konecne rozbehne trh s najomnym byvanim, ako je to prirodzene vo vyspelych krajinach.
-
.nielen zmena zakona je riesenim od .kuklino | 6. október 2010 07:26
Pan Figel, ste vzhladom na vaznost takejto kauzy povinny doplatit Staremu Mestu rozdiel medzi nadobudacou cenou a trhovou cenou v case kupy bytu. Takyto priklad je dehonestaciou vsetkych reci o podpore rodiny zo strany KDH. Ak sa hnutie, ktore uz rokmi dramatickym tempom straca svoj nastrbeny kredit nespamata zostava mu len cesta na pohrebisko dejin. Pan Figel, ako Vas volic Vas ziadam o razantne kroky spojene s riesenim vzniknutej situacie.
-
.je to poriadné svinstvo,nemorálnosť. od .krasny | 6. október 2010 06:55
A takíto bytoví mafiani,krytí svojimi politickými stranami-v tomto prípade OKS,SDKU-DS a predovšetkým KDH nás bežných občanov sa snažia poučovať o morálke,vyhlasujú nezmieritelný boj proti korupcii.
-
.trochu racionality do tej medialne vzbudenej závisti od .1a | 6. október 2010 02:12
Bez J. Figeľa by dnes Slovensko nebolo tam, kde je. Prečo? 1. Nikto v by v Bruseli dostatočne dôrazne neupozorňoval na to, aby sem niekto chodil kontrolovať čo sa tu deje s eurofondami. 2. Smer by dostal sľúbený balík peňazí na diaľnice mesiac pred voľbami a začal by stavať úseky, o ktorých pred tromi rokmi vravel, že dnes budú dostavané, a vo voľbách by mal 40 %. 3. Keby chcel, mohol ešte týždeň po voľbách prijať ponuku Smeru a zostavit tak vládu v úplne inom obsadení, než je dnes (grécka cesta). hrušovský by po skúsenostiach spred štyroch rokov nemal problém niečo také urobiť. To že sa tak nestalo je okrem stovky iných vecí aj vďaka tomu, že tento človek dostal možnosť urobiť to, po čom túžili a zrealizovali statisíce iných ľudí v posledných desatročiach: presťahovať sa tam, kde bude môcť najlepšie robiť svoju prácu. Je možné pochopiť, že väčšina ľudí, ktorí museli dlho drieť, aby si kúpili čo i len malý byt v Bratislave je po opätovnom zverejnení týchto informácií ("Ako Figeľ k bytu prišiel") nahnevaná. Predtým by si ale mali uvedomiť pár vecí. Posledných pár rokov sme boli svedkami nafukovania realitnej bubliny až po jej splasnutie. Prieskumy, ktoré robili ľudia z realitných kancelárií končili závermi, že cenu bytov v Bratislave nezvyšuje iba to, že je to jediné mesto na Slovensku, ktoré je tesne nad priemerom životného štandardu EU, ale aj skutočnosť, že predajcovia bytov sami dvíhajú priemernú cenu (pýtajú za starý byt s hrdzavým potrubím vodovodu a ktovie akými vadami cenu takmer ako za nový byt). Zdá sa, že Vás táto správa zasiahla akoby viac než kauzy vrážd mečiarovej vlády. V súčasnosti má byt s rozlohou 150 m2 v Starom meste väčšiu hodnotu, než objednávka na likvidáciu všetkých ministrov vlády - ak sa na vec pozeráte čisto cez prizmu peňazí, asi aj preto spomínate vraždu Remiáša. Cenu pozemkov v meste nezvyšuje len blízkosť Viedni, ale aj politická objednávka - ktorá demokratická krajina má vo svojej ústave už v desiatom článku zakotvené sídlo hlavného mesta? Ďalšia vec - byty sa takto prideľovali x rokov, dalo by sa povedať že bez ohľadu na politický režim na tomto území. Nesúhlasím s tým a zákon by nemal byť v tejto veci tak benevolentný, ale to nie je dôvod, aby som zahltil Figeľovu schránku na ministerstve výzvami k odstúpeniu z funkcie... Prečo sa toľko nemedializujú ostatné prípady? Ak už chceme ovoriť o terajších koaličných ministroch, kto urobil pre Slovensko viac? Mikloš, ktorý neurobil ani jedno rozhodnutie či reformu z vlastnej hlavy, alebo Žitňanská, ktorá doteraz prakticky vyučovala obchodné právo na vysokej škole? Medializácia desať rokov známych informácií môže pre súdneho človeka, ktorý sa nenechá zaslepiť okolnosťami, vyznievať komicky. Keď sa ale bližšie pozrieme na to kto a prečo prichádza práve teraz v jednom nemenovanom denníku s takýmito "nechutnými správami" typu bulváru, tak zistíme, že nejde o komédiu, ale tragikomédiu. Veľa zdaru a jasnú myseľ pri zamýšľaní sa nad touto "kauzou".
-
.ministerka spravodlivosti je politicky knokautovana od .felicia | 6. október 2010 01:35
Zial pre bezneho obcana je prideleny byt pre sucasnu ministerku spravodlivosti Zitnansku stokrat do oci bijuca vec, ako ten Harabinov telefonat s mafianom. Dokonca tvrdim, ze 100 telefonatov Harabina s mafianom nevymaze skrivodlivost v pridelenom byte pre bezneho Slovaka v Hrboltovej a nielen tam.
-
.symbol krestanstva alias standartna cena od .sranda | 6. október 2010 01:18
Pipo, takato naivita ako je u teba, sa neprejavi ani u troj rocneho dietata. Ty si si ozaj myslel, ze pravicova pro zapadna politika je ta spravna cesta? Heh, na zasmiatie. Kde sa podeli tvoje tvrde slova, ako zlodej, banda, atd... Sklamal ta tvoj pravicovy politik? Alebo mas strach? Politik, ktory hra za farbu krestanov, no to hamba. Schovava sa za symbol krestanstva a kradne ako straka. Pipo, toto si volil a podporil. Hambis sa za to?
-
.obcianska peticia za zakon navracajuci byty, haciendy a vinice ludu SR od .novembrova defenestracia | 6. október 2010 01:17
Obcianka peticia za zakon navracujuci byty, haciendy a vinice ludu SR. NR SR sa dna 17. novembra 2010 uzniesla na tomto zakone. Pri prilezitosti 21. vyrocia Novembra 89 sa na zaklade zakona NR SR vyvlastnuju pridelene byty: J. Figela, I. Miklosa, L. Zitnanskej.., vyvlastnuje sa vila Elektra V. Meciara, vyvlastnuje sa vinica R. Fica. Zakon nadobuda platnost dna 17. novembra 2010.
-
.kto vie este o takom byte od .jozefhamar | 6. október 2010 00:58
Este ze som toto videl. Citim sa byt strasne bohaty clovek, ze nakolko bytov ja mam v centre BA, nevie este niekto o jedno. Dufam, ze uz sa zaslepenci zobudzaju a zacinaju vidiet aka je tato ich vladna banda.
-
.zitnanska od .fero z horneho konca | 6. október 2010 00:38
Este polozim jednu otazku: Ako môze byt Zitnansky ministerska spravodlivosti? Nie je to tak trochu maximalna nehoraznost za 20 rokov? Ved to sa vylucuje, spravodlivost a takeho "kupovanie" bytov..., je to fakt nehoraznost s akou som sa nestretol. Miklos, Lasicu atd. nejdem ani spominat, je mi z toho zle..., boli to pre mna do urcitej miery vzory, najmä Lasica, ale teraz mi je z toho fakt zle
-
.k figelovi a jeho BYTOVEMU standardu od .standard | 6. október 2010 00:32
figel povedal ze cena bytu bola standardna, to vlastne znamena ze spominanych 50 tisic korun je standardna pre kazdeho obcana tejto republiky. figel zaraba dajme tomu 100 tisic korun ako poslanec, stacilo mu pracovat 15 dni svojho zivota a kupil si byt, ine rodiny pracuju cely zivot na jeden byt on ho ma za 15 dni prace a este povie ze je to standardne. tak nech vlada da ludom taky standard, za 50 tisic korun byty, Figel co ty na to???????
-
.bytík od .jarnek | 6. október 2010 00:25
jeden bytik ziskat v roku 2003 ...za 55 tisic korun..co je cena jednej horsej felicie v tej dobe...tak to je sila za taku smiesnu sumu bezny clovek nedostane ani jednoizbovu garsonku... a nie to 150 m2 v blave a kolko je este takych politikov co maju vysoke platy a vyuzivaju kazdu moznost... slota fico meciar zitnanska.. miklos dzurinda....bugarovci...
-
.a co taky Miklos? od .hlava XX | 5. október 2010 23:33
Byty odkúpil za pár tisíc, ako to umožňoval zákon. Za neetické to nepovažuje. Odôvodňuje to tým, že bol v mimoparlamentnej politickej strane - DS, ktorá však v Bratislave bola silná. Pracoval ako šéf MESA 10. bratislava.sme.sk ak nechcete ostat v zazitej poze bresuceho psa SDKU ako Vas vacsina ludi vnima, vyjadrite sa aj k tomuto.. ps: to prispevky na tomto fore sa nezverejnuju online? najprv musia prejst rukami cenzora ktory posudi ich ideologicku a moralnu vhodnost??
-
.vzdy odhlasovali od .poi | 5. október 2010 23:32
aspon vieme, preco miestni/mestski poslanci vzdy odhlasovali a uradnici vzdy schvalili - predaje pozemkov, obmedzovanie mhd, buranie pko, zmluvy a zmluzvicky, bratislavske mrakodrapiky etc. vzdy sa nasiel enjaky ten bytik za 100 000 skk, ci za najomne 30€ na mesiac
-
.a co taky Miklos? od .dusko | 5. október 2010 23:30
Byty odkúpil za pár tisíc, ako to umožňoval zákon. Za neetické to nepovažuje. Odôvodňuje to tým, že bol v mimoparlamentnej politickej strane - DS, ktorá však v Bratislave bola silná. Pracoval ako šéf MESA 10. bratislava.sme.sk ak nechcete ostat v zazitej poze bresuceho psa SDKU ako Vas vacsina ludi vnima, vyjadrite sa aj k tomuto..
-
.figel a tak... od .fero z horneho konca | 5. október 2010 23:25
Musim sa priznat, ze ked som vcera videl ten clanok o Figelovom byte, tak mi prislo z toho vsetkeho zle, nechcem tu byt nejaky teatralny a pateticky, ale trosku mi to pripomenulo situaciu spred mnohych rokov, ked som bol platonicky zalubeny do nejakej dievciny a snival, ze budem s nou, tie bezne sny a nejak zvlastne mi opät po dlhsom case zovrelo srdce, ked som sa dozvedel, ze clovek, ktoremu som tak nejak veril, ze slusnost zvitazi - ,ze politik nemusi byt klamar, ktory vytrhava veci z kontextu na to, aby bol uspesny, ze nemusi vedome zavazdat, zadlzovat krajinu a bagadelizovat take zasadne temy akou je odkaz Novembru – je v podstate obycajny zbabelec, ktoremu nie je cudzie spravit nieco taketo nechutne a amoralne. Nechcem tu nejak moralizovat, ale to vcera bola dost rana pod pas. Clovek niecomu urcity cas veri, presviedca okolie, casto sa aj s nimi hada a tvrdi, ze vsetko bude lepsie a potom pride Figel, ktory to nielen vyvrati, ale aj znici nejake tie idealy. Vzdy ma stvalo, ked niekto hovoril, ze KDH su farizeji, najmä SNS a HZDS, to ma dost stvalo, ale mam taky pocit, ze im zacinam rozumiet...
-
.závisť od .ptr | 5. október 2010 23:17
podnecujete závisť, p. Hríb. Je to obyčajná slovenská krpatá závisť. Tá narobila už veľa zlého. Vy by ste určite aj na Kristovi našli dosť chýb, p. Hríb. ... ukrižuj ho! ach, jaj, krpata slovenska zavisť. kto by už chcel byť dnes na slovensku politikom? Slušný človek? Aby ho nivočili donekonečna? Závistliví chudáci si zaslúžia len politiikov, ktorí budú kradnúť a podvádzať vo veľkom. Odísť z tejto krajiny. ... Nemohol by si už Štefan, konečne priniesť aj niečo pozitívne? Už si aj ty v žurnalistickej žumpe? Doteraz som si myslel, že politika je najhnusnejšie povolanie. Nie je! Žurnalistika je hnusnejšie! A to som si myslel, že Hríb je výnimka! Tak si len podnecujte tú závisť! Dôsledky si ponesiete, každý sa bude zodpovedať. Vy šírením závisti škodíte ľuďom nepomerne viac.
-
.slušnosť od .poznámka 1 | 5. október 2010 23:10
Kde je tá slušnosť, o ktorej toľko kážu? Obracia sa z toho žalúdok. Divné ale je , že sa to začalo prepierať až teraz.
-
.škoda od .rpg | 5. október 2010 22:58
Prosím Vás načo toľko rozčulovania sa. Škodíte len svojmu zdraviu. Že cena je nehorázne nízka to je predsa každému jasné. A to, že ešte veľa vecí tento pán skrýva je vysvetlením o jeho niekedy nie príliš príčetnom pohľade.
-
.stredovek neskoncil od .booyakasha | 5. október 2010 22:55
stredovek trva - a ten socik co stale trva bol vpravde cistym feudalizmom... nuz, sme na vychode, ale nezufajte, vsak aj Chiracov synacik dostal v centre Pariza za babku socialny byt s 200+ m2... to sa deje v kazdom feudalnom sociku, aj v tom francuzskom
-
.a čo VAS kamarat František Mikloško od .janakjo | 5. október 2010 22:44
ten mal taký istý byt, tiez je hajzel? A čo Palko, ktorý ulieval špinavé peniaze cez fiktívnych sponzorov KDS. Si rovnaký hajzel ako oni.
-
.zoznam osob za rozne roky od .sdfasdf | 5. október 2010 22:44
126. Lasica Milan Dostojevského rad 11, 98. Krivošíková - Kopasová Iveta Bartókova 3, 101. Hlina Alojz Štúrova 1, 94. Kresánek Peter Palisády 55, 80. Nvota Juraj Konventná 2, 43. Rehák Jozef Šancova 32, 62. Mikloš Ivan Kozía 28, 97. Záhradník Peter Krížna č. 7 NZ ll.m., 47/99 Kinčes Pavol Ing. Štefánikova 7 NZ v spise SPP, 5/99 Filan Boris Palisády 59 NZ v spise, 49/01 Slovák Dušan Mgr. Panenská č. 27 NZ v spise,
-
.transparentnosť nadovšetko od .miro Toman | 5. október 2010 22:44
To je dobré mäso pred komunálnymi voľbami, len neviem, prečo idú práve teraz po všetkých známych i neznámych, ktorí dostali byt v súlade s pravidlami prideľovania v BA. Ak sú blbé (tie pravidlá), treba ich zmeniť, to je zásadný problém. Ja by som radšej chcel vedieť, kto a prečo ich také blbé navrhol a prečo ich potom nezmenili. Keby mala BA podobné pravidlá ako BB, tak sa to nestane. Neviem, prečo podhadzujú tie mená ľuďom len tak bez vysvetlenia príčin a dôvodov. Dokonca dnes som videl v SME všetky doterajšie zoznamy pridelených bytov v BA. Mne sa napr. nepáči ten Šipoš z roku 2004, a vám kto? Až mi to pripomína treťosektorový bulvár. Len aby sme sa raz z tej transprentnosti nestransparentnili tak, že už nebudeme vedieť, kto je kto.
-
.figeľ od .figeľ | 5. október 2010 22:42
Hádanka: Lachvaty gadžo s Čekľova. Kto je to ? No predsa Figeľ.
-
.figeľ od .evita | 5. október 2010 22:41
Pán minister Fígeľ - víno pije a vodu káže, ako roku rokúce celé KDH!!!!!!!!!
-
.mnoho inych dostalo lacno byt v BA ... od .jurajv | 5. október 2010 22:37
preco vsetci aj p. Hrib, zrazu zaostrili na Figela ? Osobne sa p. Hribovi divim, pretoze to vyzera, ako keby recnil student, co prave konci zakladnu skolu v 17tich rokoch. Je to cele cudne, kedze ja osobne som este v 2006 kupil 3-izbovy byt v BA za 2.500.000 SKK a predaval mi ho pan podnikatel, ktory dovaza na SKK dlazbu a obklad zo zahranicia. On v tom case odkupil byt od mesta za 30.00 SKK !!! Pritom sa este tvaril, za aku neskutocne nevyhodnu cenu pre neho, mi predava stary 20rocny byt... Preco tu nevidime podobnost, pretoze tento pan nie je politicky cinny, viidtelny ? Takychto pripadov bolo urcite vela, poukazujem na min. tento pripad, pritom nie som ziadny fanusik p. Figela, no zda sa mi tato kritika jednostranna a ucelova so snahou ... a bud sa p. Hrib blizi k senilite, alebo ma nedostatocne informacie, ci mu dobre zaplatili a posledna moznost, on dostal taky byt tiez, len krici "chytte zlodeja". Smutne, aky ma dvojity meter ...
-
.byt od .hribka | 5. október 2010 22:32
Pan Hrib, Váš návrh je dost neférový. To postihne akurát tak bežných ludí, ktorí nemajú na kúpu bytu za trhovú hodnotu a nemajú žiadnu šancu na hypotéku. Ja bývam v dvojizbovom byte uz dvadsať rokov. Doteraz mi ho nepredali, lebo v roku 1992 sa ho rozhodli zaradiť do kategorie služobných bytov a súd v roku 1993 rohodol o tom, ze mi maju prideliť náhradný byt. Pan Jahelka z časti Nove mesto v Bratislave, ktorý je taky pyšný na jeho bytovú politiku (vid. článok v Pravde - 5.10.) za 17 rokov vždy odpisal, ze žiadne byty nemajú. A teraz podla Vášho návrhu by som byt za ktorý platím 20 rokov nájomné mala odkúpiť za trhovú hodnotu? Resp. by som ho odkúpiť nemohla, lebo také peniaze nemám a hypotéku by som nedostala, takže vďaka Vášmu návrhu mi zostane ulica. Hlavné, že papálaši si už svoju bytovú situáciu poriešili.
-
.divim sa od .duralex | 5. október 2010 22:32
ze sa divite. Byty sa tymto sposobom pridelovali aj za byvaleho rezimu a v kazdom meste, nielen v Bratislave. Vzdy existovala tzv. primatorska rezerva. Nech sa nikto nehneva, ale vytiahnut to pred komunalkami ako kauzu, pricom je to vec vseobecne znama ... kludne pokracujte dalej.
-
.a je to od .arzen | 5. október 2010 22:24
Neviem prečo p.Fígeľovi závidite. Šíril dobré meno Slovenska v zahraničí, bojuje s predraženými dialnicami, tendrami je odborník na to čo robí, bojuje s krupciou, je presvedčený kresťanský demokrat, európsky myslí, proslovensky koná. Dobré by bolo ho pozvať pod lampu.
-
.rofl od .hildegarde tchuchkofsky | 5. október 2010 22:06
figelov byt je rovnaky problem, ako rehakov .tyzden
-
.fujtajbl od .froschYankee | 5. október 2010 21:55
fuj aj tomu trojrocnemu!! 11tis. odstupnemu ktore Figel berie z Europskej komisie.. ten clovek mi bol vzdy sympaticky, ale na toto mozem povedat len FUJ! a HNUS! ZIADNY z nasich politikov nie je takych penazi hoden. Ani jeden.
-
.aj ja kupim od .rudd | 5. október 2010 21:45
Ja by som tiež bol kúpil ak by mi mesto dalo takú ponuku. Chybu urobil ten čo predal a nie ten čo kúpil. Ale ak ani mesto neporušilo zákon potom je to účelove a diskreditačne vytiahnuť túto vec po 11 rokoch. Fígeľ musel niekoho poriadne na***ť ale ja to nie som.
-
.mikloš od .david | 5. október 2010 21:33
pánovi Miklošovi to akosi záhadne všade prejde aj tu aj na markíze, keby nebolo stv1 zas o tomto dobrom človeku nič dobré neviem, i keď je aktuálne namočený v rovnakých dobrých veciach ako pán Fíglovatý
-
.bLAVA od .peterr | 5. október 2010 21:21
denis ty mas absoluutnu PRAVDU!! SUHLAS! peniaze sa vyhadzaju von oknom, zabudol si este spomenut, aka je otrasna situacia v doprave a ako sa predrbali peniaze urcene na METRO!! kedy konecne bude??! uvahy o elektrickach a podobnych blbostiach su len zaplata pre hlupakov..na vyriesenie dopravnej situcie v bratislave nepomoze nic ine ako klasicke tazke METRO
-
.dubak od .ferinkoe | 5. október 2010 21:07
kks tento HRIB sa vzdy tvari ako DUBAK dulezity je jak h..ovno s makom ten ma starosti s bytmi zase..a hovori to ako by bol na pohrebe
-
.hovorime o rokoch 1996 a 1999, od .laborec | 5. október 2010 20:52
vtedy Figel komisarom nebol a urcite nemal plat 14.000 Eur. Figel zastavenim predrazenych dialnic (tak, ako Galko vo vojenskej sfere) svojimi krokmi ide proti peniazom velkych biznis-ludi - ak chcete mafie. Preto museli vytiahnut teraz tuto 11-rokov staru uz pranierovanu kauzu na Figela.
-
.problém je, že už nevešiame zlodejov, ako za Jakeša od .antipravica | 5. október 2010 20:41
ako po 1948 roku, keď ľud zlodejom zobral moc a v nakradnutých majetkov zriaďoval škôlky Treba povolať Jakeša
-
..:: od .bombaklat | 5. október 2010 20:37
slovo "privatizacia" je odvodene od latinskeho "privare" co v doslovnom preklade do slovenciny znamema "okradnut".
-
.smutok zo situacie mesta od .denis | 5. október 2010 20:16
nechcem byt svina ale toto je predsa verejne znama vec. Ved toto sa predsa dialo uz davno za p. Kresanka a teraz rovnako aj Durkovskeho ktoreho povazujem za najhorsieho primatora za celu existenciu Bratislavy. Pozrime sa ako BA funguje: Ja a Ty si robia co chcu, nicia povodnu architekturu mesta s pomazanim poslancov a primatora. Za kratke obdobie sa 3x menila dklazba v meste aj ked sa vedelo ze tato technologia ktoru mame sa neosvedcila vedla vo Viedni. Co je to okolo Maxikovej fontany???? Toho debila co to vymyslel by som chcel vypatrat, nemyslim architekta ale toho co mu to nakukal... Ako je mozne ze primator mesta neprotestoval ako numero uno proti "krasnemu kralovi slovakov" ved hrad je integralnou sucastou mesta aj ked patri SNR. Keby nebolo Durkovskeho tak Bratislava by mala dodnes najvacsiu raritu : jediny a najstarsi archviv na svete nachadzajucisa od pociatkov mesta podnes v budove starej radnice. P. primator to radsej vopchal do CO skladov a Motesickeho palaca kde to pekne zmoklo vdaka prestavbe f. Ja a Ty. Kosice maju mestsky archiv vo svojich rukach, mesto ma holu rit.. Dal ho do skolky! Byty, PKO, Nabrezie G. L. Slobodu su len malou castou toho ako toto mesto funguje a doklada koho si bratislavcania volia za primatorov, starostou a poslancou. Tato pakáž až na par vynimiek by od pociatkov mesta az do roku 1945 nevydrzala v Mestkej rade dlhsie ako mesiac. Mestania by ich defenostrovali a zakazali im vstup do mesta. Toto mesto malo do roku 1945 svoje jatky, vinohrady, mnozstvo budov, divadla, viechy, dielne. Co ma dnes? NIC, VOBEC NIC LEBO TATO PAKAZ CO SEDI V ZASTUPITELSTVACH NEVIE NIC TINE IBA KRADNUT, PODPLACAT, NECHAVAT SA PODPLACAT A KECAT.. NIC VIAC. Aka hanba pre stare SLOBODNE KRALOVSKE MESTO BRATISLAVA!!!!
-
.to laborec: od .dalinqoo | 5. október 2010 20:13
Ja som vravel len o dvojakom metri a keby si chcel vedieť volil som jednu z koal.strán. Nie som žiadny obhájca Fica, skôr obhájca toho, kde vidím pravdu.
-
.ked od .tomas Hlavac | 5. október 2010 18:21
pozeram Boletusa Satanisa tak mu verim ako tomu ze dvojicky spadli vdaka teroristom z jaskyne. Je to chalan mimo reality zijuci. ;-) Vsak Pipo?
-
.to dany od .jojik | 5. október 2010 18:11
>Ruku na srdce,kto s nás by to neurobil,keby mal tú možnosť.< ////////////// A sme doma!!! Tak presne takto rozmýšľa drvivá časť Slovákov, a je jedno či sú modrí, červení, alebo zelení. Lenže potom, moji milí, to isté platí aj o Ficovom establishmente - v súvislosti s jeho legálnymi zlodejinami si tiež môžeme povedať: Ruku na srdce,kto s nás by to neurobil,keby mal tú možnosť? Haha, ale to je niečo uuuuuplné iné, veď oni sú tí zlí, však? :-))))) Svine nenažrané sú to všetko - kmplet. Hanba im, vraj kresťania, morálni a slušní ľudia, vraj - nová politická kultúra. A pritom jeden chrapúň väčší, ako druhý. Je to podobná sebránka ako ficovci. Katastrofen...taká vláda jak - P**a z hoven...:-)))))
-
.legalizovani okradaci od ..henrich | 5. október 2010 18:06
Verim, ze tato farizejska strana bezduchych tunelarov na kazdej urovni pojde cestou HZDS. V mojom blogu blog.tyzden.sk som naivne veril, ze p. Figel je tym, koho hra. Som rad, ze som toto farizejske hnutie nevolil. Neadekvatne financne vyhody plynuce z funkcie eurokomisara, byt v centre BA za 50 000 SK. To je ich krestanstvo v praxi, nie zbozne znejuce blaboly.
-
.ad dany od .peeter01 | 5. október 2010 18:01
keby som mal príjmy 10.000 euro mesačne, tak ja by som to nespravil, lebo nie som sviňa
-
.figeľ od .dany | 5. október 2010 17:35
Ruku na srdce,kto s nás by to neurobil,keby mal tú možnosť.
-
.este nieco od .peter68 | 5. október 2010 17:22
A co poviete aj na zaujimave odstupne pre exkomisarov, ktore JF podla vsetkeho stale pobera?
-
.diskuzia od .marta kosutova | 5. október 2010 17:21
Zavolajte do lampárne p Figela A NAVážAJTE SA DONHO AKO DO Fica p Hrib. Mesačne berie Fígel 14.800 eur tak by mal byt zaplatit za trhovu cenu .
-
.peter od .panik | 5. október 2010 17:10
omg, ten figel je ale dobry chrapun, toto som necakal. ked sa najvacsi krestania ohanali, ze si nechcu siahnut na znizenie platov, tak som to este ako tak chapal - chcu prispievat stale rovnako vysoko pre matku cirkev, ale po tomto.... Figel u mna klesol
-
.ziaden politik -s v e d o m i e- nema... od .koloman Drabek | 5. október 2010 16:58
S. Hrib: ..."toto su priklady z tej _lepsej_ casti politikov, ktora ma este nieco take ako svedomie..." Nie, pan Hrib, NEMA, iba sa robi, ze ma. A to _iba_ vtedy ked ma moznost prstom ukazat na tych druhych, tych vraj horsich, lebo ti kradnu a vraj aj vrazdia. Mozno by Vam padla sanka, ak by ste vedeli kolko nepriamych vrahov je aj v sucasnom politickom zoskupeni tych - vraj lepsich. Nie nadarmo sa hovori, ze politika je spinava zalezitost a ze sa v nej castokrat ide aj cez mrtvoly. Uplne v zavere hovorite: "...ak tu z tychto politikov este niekto ma svedomie, tak ocakavam, ze co najskor..." - ... a tu som cakal (uplne automaticky!), ze vetu dokoncite takto: "... si Jan Figel uvedomi, ze mat svedomie vyzera trochu inac, ze si ako cestny chlap prizna, ze musi ist prikladom, ak chce hovorit nieco o novej politickej kulture, a BYT VRATI." - To by bola cestnost, aj ked otazne je, ci by to nebola len z nudze cnost, ako v pripade I. Radicovej, ktora predcasom "v skrate" zahlasovala za svoju partacku. Myslite si, ze keby nebola na to verejne upozornena, tak jej svedomie by ju aj tak dohnalo k tomu, ze sa vzda mandatu? :-D Co sa Figela tyka, ten nielenze byt nevrati, ale vsetkymi moznymi aj nemoznymi sposobmi bude vysvetlovat a argumentovat, ako je vsetko v absolutnom poriadku. Aj co sa jeho svedomia tyka. Zapamatajte si to, co som tu napisal.
-
.majú tu vôbec od .masa | 5. október 2010 16:57
ľudia, ktorí rozhodujú o spoločnom majetku nejakú trestnoprávnu zodpovednosť? - toto treba hlavne vyriešiť. A to sa nestane. Predsa sa sami nepripravia o imunitu, alebo ak taká zodpovednosť nie je tak je to takmer ako imunita. Fígeľ by mal odísť rovnako ako Hayekovci - ak je možné nájsť politicky priechodných náhradníkov ktorým sa ešte nepodarilo nič ukradnúť. :-(
-
.starý od .jj | 5. október 2010 16:53
dobrý Š. Hrííb ešte z Domina?
-
.figel hlboko sklamal :-( od .k. | 5. október 2010 16:50
Volila som KDH, som hlboko sklamana.
-
.ad Alžbeta od .peeter01 | 5. október 2010 16:45
ked bývate v nájme u súkromníka, tiež by vám mal byt odpredať za zostatkovú účtovnú hodnotu alebo "TO JE INÉ"...? Uvedomte si, že ten byt nie je byt nájmcu, ale mesta=obyvateľov a mesto má povinnosť hospodáriť s majetkom v prospech všetkých, nie zvýhodňovať 1 osobu na úkor obyvateľov, ktorí platia dane... TAKZE ano, byt by mal byť predaný za trhovú cenu.
-
.ešte od .alžbeta | 5. október 2010 16:41
Ešte by som doplnila, že už teraz platí zákon, podľa ktorého musia samosprávy pri predaji a prenájme vypisovať súťaž a predávať alebo prenajímať tak, aby boli podmienky pre obec čo najvýhodnejšie.
-
.šokovaný hríb od .karolll | 5. október 2010 16:40
neskoro, ale predsa, náznaky prezretia, otvorenia očí. Na toto miesto by sa hodil odkaz na iné videjko, v ktorom nás nechybujúci hríb presviedča, že vyriešil odvekú otázku ľudstva, čo je zlo. Asi 5 - 10 minút pekne rozpráva, že zlo je hzds, sns a smer. Dobro sú tí druhí. A kto to nevidí, je pako.Musí to byť pre neho šok, svet nei je čiernobiely. Ďaľší šok nastane, keď zistí, že mierotvorci z usa majú tiež nejaké malé škrabance na svojej povesti. (Neviem nájsť to video, o zle, ak o ňom viete, dajte odkaz. Bude to veľmi poučné.)
-
.ako sa tu niektori vyvrsuju na jednej kauze od .laborec | 5. október 2010 16:36
Pockam si na vysvetlenie Figela. Napriek tomu jedno napisem - zda sa mi strasne smiesne a premotivovane ako sa tu niektori jedinci napr. dalinqoo vyvrsuju na kednej kauze zastupcu tejto vlady, pritom je to len slaby odvar megakauz Ficovej vlady, pri ktorych sa absolutne nevyvodzovala ziadna politicka zodpovednost.
-
.ja si myslim od .fico je piča | 5. október 2010 16:35
je uplne v poriadku ked niekto robi napriklad v tescu nakupcu a dostáva od dodavatelov všimné v podobe všelijakych predmetov od firmy a figel si to podla mna zasluzi, nerobte sa svatymi, šak aj hríb ma tiez urcite vyhody, ktore zase kazdy nema...akoze ste spravodlivy teraz, ked sa navazate do figela?spolocnost na slovensku bude spravodliva, ked bude fico, mečiar a slota v base a tam spáchajú samovraždu
-
.návrh od .alžbeta | 5. október 2010 16:34
No s tým návrhom p. Hríba to nie je také jednoduché. Predstavte si, že má niekto v nájme byt 30 rokov, 30 rokov platí nájom a po 30 rokoch Vám ho môže obec odpredať. Na byt by ste mali mať v tom prípade predkupné právo. No ak by sa zaviedol mechanizmus ako chce p. Hríb, tak by sa na ten byt musela vyhlásiť súťaž a s veľkou pravdepodobnosťou ten nájomca po 30 rokoch skončí na ulici bez bytu, pretože vždy sa nájde niekto, kto bude mať viac peňazí ako ten, čo za 30 rokov nemal také príjmy aby si mohol kúpiť iný byt, ledva stačil pokryť nájomné + energie. A aj na to odkúpenie ešte bude potrebovať pôžičku. Mnoho obcí v posledných rokoch stavalo obecné byty, ktoré musia byť 30 rokov nájomnými a tí ľudia, ktorí sa tam nasťahovali tajne dúfajú, že si ich po uplynutí 30 ročnej lehoty budú môcť odkúpiť. Ak by ste im povedali, že budú musieť o tie byty súťažiť s podnikavcami a zbohatlíkmi, tak asi zinfarktujú.
-
.jemnosť od .dalinqoo | 5. október 2010 15:42
Som rád, že kritizujete, ale chýbala mi tam tvrdosť akou ste sa opierali do Fica resp.minulej vlády. Pri Ficovi by ste asi rozprávali úplne iným tónom. Čo by som ja rád videl, je Lampa s Figeľom teraz a nepríjemne sa do neho pustiť.
-
.fYI od .miro_kocur | 5. október 2010 15:41
-
.figelovi od .misox | 5. október 2010 15:34
Fuj, fuj, fuj!!!!!
-
.pripomienka od .igor2222 | 5. október 2010 15:26
Za podmienky, ze je tato informacia pravdiva, som hlboko sklamany osobou pana Figela. O politikoch som si nerobil ziadne iluzie, no tento politik ma doposial udrziaval v skupine optimistov.
-
.konecne od .varanasi | 5. október 2010 15:24
sa pan hrib po volbach prebudzate - vitaz berie vsetko. je to velmi smutne v tejto krajine...
-
.odpoved od .ev | 5. október 2010 14:19
Súhlas so všetkým,ale žiadne výnimky.
Komentáre do diskusie môžu pridávať len predplatitelia Piana. Zaregistrovať sa môžete tu.
Redakcia si vyhradzuje právo vymazať príspevky, ktoré obsahujú vulgárne či rasistické výrazy, a tiež tie, ktoré sú osobným útokom na redaktorov a spolupracovníkov .týždňa.
Copyright © 2009 - 2012 Vydavateľstvo W Press a.s., Partizánska 2, 811 03 Bratislava, Slovensko / ISSN: 1336-653X
Design and Technology by MONOGRAM