Video
video
rssTento informačný text sa vám zobrazuje namiesto článku, ktorý ste chceli zobraziť, pretože nie ste platiaci užívateľ siete Piano. Ak chcete zobraziť pôvodný text,
PIANO je sieť predplatného, kde za jedinú platbu 2,90 € mesačne získavate okamžite prístup k prémiovému obsahu na najvýznamnejších slovenských weboch. Nezáleží na tom, kde zaplatíte, k ostatným stránkam v sieti máte automaticky aktivovaný prístup. Nemusíte už znova nikde inde platiť ani sa znova prihlasovať.
Netreba sa pritom báť, že vaše peniaze na predplatné idú aj stránkam, ktoré nečítate. PIANO rozdeľuje peniaze podľa toho, koľko času na jednotlivých médiách strávite. Odmeňuje tak naozaj kvalitný obsah, ktorý chcete čítať - a dáva médiám signál, do čoho investovať majú a do čoho radšej nie.
Vaše konto je viazané na vás, nie na váš počítač. Nemôžete konto v PIANO zdieľať s inými ľuďmi, ale môžete ho vďaka pridelenému heslu využívať aj na viacerých vlastných počítačoch.
Otvoriť platobné okno s možnosťami platby
Prečo musím platiť, nestačia médiám príjmy z reklamy?
Reklama je výborný zdroj príjmov na financovanie masového obsahu, ktorý láka veľké množstvo ľudí. Médiá však majú problém financovať z nej na webe náročnejší obsah určený pre ľudí, ktorých zaujímajú menej masové témy, hlbšie analýzy a pôvodné spravodajstvo a vlastná tvorba.
Médiá sa tradične od svojho vzniku preto väčšinou museli spoliehať na oba zdroje príjmov, od čitateľov aj z reklamy (napr. za noviny v stánku zaplatíte a je v nich aj reklama).
Na webe médiá dlhé roky dúfali, že príjmy z reklamy budú stále rásť a tak dokážu nahradiť výpadok príjmov od čitateľov. To sa však nestalo a ak chcú médiá skvalitňovať a rozširovať svoj obsah, musia sa vrátiť k pôvodnému modelu financovania aj vďaka platbám od čitateľov.
Možnosti platby
Zaplatiť môžete:
- platobnou kartou Visa, Mastercard, Maestro
- online prevodom z Tatra banky alebo Slovenskej sporiteľne
- na faktúru Slovanetu alebo Websupportu, ak už ste ich zákazníci (ďalšie firmy budú postupne pribúdať)
- cez Paypal
- prevodom na účet z ktorejkoľvek banky.
Otvoriť platobné okno s možnosťami platby
Ak vám niektorý nástroj chýba, napíšte nám na info@pianomedia.sk.
Ako umožniť hromadný prístup pre zamestnancov
Ak chcete zabezpečiť prístup pre viac ľudí, napíšte nám a pošleme vám podrobnejšie informácie o možnostiach hromadného predplatného.
Kto všetko sa do projektu zapojil?
Aktuálny zoznam nájdete na www.pianomedia.sk.
Kde sa dozviem o sieti PIANO viac?
Pozrite si stránku www.pianomedia.sk, tam sme pripravili všetky informácie, ktoré by ste mohli potrebovať, prípadne napíšte na info@pianomedia.sk
Ako môžem zaplatiť?
M. Mojžiš: Ministerstvo školstva nerobí správne kroky
13. január 2011 | videné 3660x | reagovalo 36 ľudí
Diskusia (36)
-
.súhlas v jednej veci od .zuzana F | 21. január 2011 14:07
Pán Mojžiš má pravdu v tom, že minister napráva školstvo od "strechy", čo ani podľa mňa nie je dobré. Toľko problémov, ktoré by bolo treba vyriešiť je na stredných školách, že oproti tím je VŠ štúdium v pohode. Gymnáziá už vôbec neslúžia účelu, na ktoré boli zriadené, ich úroveň rapídne klesá, pretože systém financovania na hlavu ich núti v rámci zachovania školy a tým aj práce pre učiteľov brať žiakov, ktorí by na týchto školách nemali byť. Čo ostane na ostatné stredné školy? Pán minister by sa mal osobne pozrieť aké peklo je učiť na stredných odborných školách, kde majú učitelia ešte prvý rok aj zviazané ruky nezmyselným zákonom o povinnej školskej dochádzke a s niektorými žiakmi nemôžu spraviť nič len trpieť ich vyčíňanie celý rok. Priala by som pánovi ministrovi, aby si to skúsil a za tie peniaze, čo učiteľ dostane.
-
.podvod od .surshu | 20. január 2011 20:02
A ked som opisoval pri zapocte a potom som ziskal titul tak mam teraz moralnu zavaznost sa nechat pozbavit titulu?
-
.skolstvo celkovo od .ja(ro) | 19. január 2011 09:48
A kedy sa bude riesit klucova otazka, ktora sa tyka vsetkych ucitelov (od materskych skol po vysoke): otazka nasho spolocenskeho postavenia a financneho zabezpecenia (ktore spolu uzko suvisia)? Desat rokov pracujem v skolstve (prvych 5 na strednej, druhych 5 na vysokej) a napriek velkym prislubom v davnej minulosti si musim mat popri praci vedlajsi prijem, aby som dokazal splacat hypoteku, starat sa o domacnost a rodinu (a to mame dva prijmy v domacnosti a nechodime na ziadne luxusne dovolenky -- sme radi ked sa nam tu a tam podari vypadnut z mesta na vikend). A ked si vezmeme, ze si ucast na konferenciach (ktore su technicky sucastou mojej prace) hradim z vlastneho vrecka, tak mi je z toho celeho na vracanie. Milujem ucenie. Ale to nehodnoti nikto. Nikto to ani nevie zmerat. Meraju sa len publikacie, percentily a kadejake ine matematicke chobotiny, ale nikto nedava pozor na to, ci ucitelia (na vsetkych stupnoch skol) svojim studentom aj nieco davaju. Co keby niekto raz pochopil, ze skoly su PREDOVSETKYM o uceni. A keby niekto raz aj uznal, ze podmienky hodnotenia humanitnych smerov a technickych, resp. prirodovednych smerov, nemozu byt rovnake. So much to do -- cely ten system je treba SKUTOCNE zreformovat. Zatial sa udiali len pro-forma reformy, ktore akurat ucitelom pridali pracu BEZ toho, aby na nu vytvorili podmienky. Navrhujem nejaky strajk. Preco mame my ucitelia byt poslednymi vechtami tejto spolocnosti?
-
.praveze najvyssi cas nie? od .contemplater | 17. január 2011 14:23
na margo pohorsenia p. Mojzisa s napadom pozriet sa blizsie na uplatnenie absolventov mozno povedat len pravy opak - je najvyssi cas, ze ministerstvo sa konecne zobudilo. ako inak prestanu vysoke skoly produkovat absolventov s minimalnou pridanou hodnotou pre ich buducich zamestnavatelov? kvalita vyucby na nasich VS je skutocne na alarmujuco nizkej urovni. trh vzdelavania vsak nezacne fungovat normalne bez dostatocnych informacii o kvalite sluzieb, ktore poskytuje. a tu nemozno hodnotit cez pocet citacii ci pedagogov, ale jedine cez realny karierny postup absolventov po ukonceni studia. nie je pravda, ze skolam chybaju moznosti, ako to robit. staci si pozbierat emailove adresy studentov a zaslat dotaznik. pokial ide o metodologiu, inspirativnych sposobov je vo svete dost (vratane CR). vid napr luciaklestincova.blog.sme.sk
-
.neplatnosť diplomov od .dana Sokolska, Mgr. | 15. január 2011 22:15
Je absurdné hlavne to, že sa môže vôbec stať to, že je nejaké štúdium na pofidérnej VŠ, ktorá v podstate nie je schválená.A že tí študenti vlastne netušia, že škola nemá akreditáciu, že sú niekoľko rokov namočení až po uši v podvode. Jediní, ktorí odvedú robotu, sú učitelia. Tí sa asi aj poslední dozvedeli, že učili na škole, ktorá vlastne neexistovala.. Fyzikálne vyjadrené - boli úplne mimo , v nejakej inerciálnej sústave. KDE bolo Ministerstvo školstva vtedy, keď sa ten celý cirkus s falošnými diplomami začal, ČO robilo Ministerstvo školstva, keď už vedelo o podvode, KOMU išli peniaze zo školného.AKO JE MOŽNÉ, že je toľko falošných univerzít, len chudáci pedagógovia sú praví. Sú to rukojemníci. Chudáci.
-
.reakacia_2 od .ing.Jela Tumpachová, rodená Stoličná | 15. január 2011 11:21
Platy VŠ profesorov idú zo štátnych peňazí? Záujem štátu by mal byť cez spätnú väzbu poznať ich efektívne využitie. Som hrdá na Univerzitu Komenského v Bratislave. Mala som možnosť cez akt odovzdávania Bc. diplomu netere súkromnej VŠ školy v Hodoníne, s odovzdávaním diplomu Ing. diplomu netere na Trenčianskej univerzite a Bc. diplomu syna na UK v Bratislave. V Hodoníne zbytočne emotívne, vliezajúce pod kožu, proste "nesympatické". V Trenčíne, v Bratislave profesionálne, "akademické", s vážnosťou, dôstojnosťou. Teraz zrejme porovnávam VŠ súkromné a štátne. Týka sa témy? Pán Mojžiš, ďakujem za Váš príspevok. Videla som Vás, rada, niekoľkokrát "Pod lampou".
-
.názor od .ing.Jela Tumpachová, rodená Stoličná | 15. január 2011 10:44
Každá spätná väzba je užitočná. Prieskum uplatňovania VŠ vzdelaných je dôležitý. Bude zároveň odrážať/ovplyvňovaný stav jednotlivých časti národného hospodárstva, niektoré aj "zanedbané". Aktivity na sledovanie uplatnenia a výšky platu nie je zlý nápad. Nie je možné, aby sme sa zaoberali len platmi sudcov, v minulosti lekárov, štátnych úradníkov. Zaoberajme sa aj napr. platmi v priemysle, nemyslím len manažérske pozície, alebo práve disproporciu medzi niektorými manažérskými platmi s ostatnými pozíciami. Zaujíma ma drevársky priemysel. Technická univerzita vo Zvolene, drevárska fakulta.
-
.absurdny napad, od .cigorin | 15. január 2011 10:08
ono to az taky absurdny napad nie je. napr. v CR je pravnicka osoba povinna poskytovat statistickemu uradu informacie o podnikani. nie je vobec nemozne centralne evidovat typ poskytovanej sluzby, jej cenu a vykonavatela. takisto nie je ziaden problem zakonne zabezpecit centralnu evidenciu kvalifikacie provnickych osob a ich partnerov.
-
.prezentácia univerzít od .nowhere Catastrophe | 15. január 2011 09:58
Ja myslím, že prezentovať kvalitu univerzít prostredníctvom uplatnenia absolventov v praxi je na mieste. Neviem, či navrhovaný spôsob je správny. Čo tak, keby to robili nejakí nezainteresovaní ľudia. Ale sú takí v tejto krajine...
-
.na také veci od .dianaS | 15. január 2011 03:16
slúžia štatistické a sociologické prieskumy. Podľa počtu VŠ vzdelancov na SK by mala krajina prekvitať múdrosťou ale na každom kroku, v každej pozícii, všade samí arogantní vychcanci.
-
.v Čechách fungujúci systém od .m.Malek | 14. január 2011 23:53
je inšpiratívny, ale súhlasím s tým, že vynucovať ho je hlúposť.Fetiš s publikáciami a citáciami je hrozný a malo by sa aj s ním, ako takým, niečo robiť (som rád, že aj pán Mojžiš naznačil, že mu prekáža). Premlčacia doba je aj pre tiež mňa nepochopiteľná, ale priznám sa, že nepoznám ani zdôvodnenie MŠ.Ak by si pán Mojžiš prečítal zopár rozhovorov s ministrom Jurzycom (mimochodom aj v .týždni) zistil by, že minimálne v hlave ministra existujú aj SŠ a ZŠ a veľa návrhov na odstránenie (aj spomínaných) chýb spojených z ich fungovaním.Je samozrejme otázne, kedy príde k nejakým reálnym krokom.Angličtina bez kvalitných učiteľov a dostatočného počtu hodín, je aj podľa mňa úplne zbytočná.Obidve bude ťažké zabezpečiť.Problémom je aj, že minister nevie svoje kroky odkomunikovať.
-
.pre demo od .mat | 14. január 2011 23:08
len preto ako sa to vola nemusi clovek do toho ist s tym, ze sa nepokusi nic vopred zistit, nemyslim, ze by prave jurzyca hral partizana, staci sa spytat. hento spominane opatrenie by ma tiez zaujimalo preco a naco a tiez mi zdviha obrvy. ale pristup, ze: tak taka hovadina, to co uz ako mohlo koho napadnut je hlupost. mne neprinesie nic a martin mojzis sa moze tvarit ako ze to prekukol bez jedineho faktickeho argumentu. a pritom, s jurzycom tu bol dva krat rozhovor a vyzeralo to, ze to je velky analyzator. je preto pravdepodobne, ze to nejako zdovodnene ma a nie je to nejake mikolajovske ad hoc rozhodnutie. o to viac by ma zaujimalo ako to je a o to menej ma zaujima ako silno si chce martin verejne ulavit.
-
.pre mat od .demo | 14. január 2011 22:44
táto rubrika sa volá video komentáre čo sú vyslovené názory. Ináč mňa tiež až nadhodilo, keď som kdesi počul o tom sledovaní úspešnosti absolventov. To by snáď mala byť príprava na zavedenie akýchsi limitov na počty prijatých na základe úspešnosti školy? Ak je toto zmyslom takýchto nezmyslov, tak dávame zbohom aj tomu poslednému, čo tu ešte v našom vysokoškolskom systéme máme. Potom musia logicky nasledovať už len umiestnenky pre absolventov ...
-
.fajn poznamka od .romannn | 14. január 2011 21:27
Pacila sa mi pozanmaka pana Mojzisa o tom ze Min. skolstva riesi problemy hlavne na vsokych skolach a stredne a zakladne skoly su v podstate nechane na pospas svojmu osudu. Naozaj trafil klinec po halve !
-
.hm od .mat | 14. január 2011 20:26
co keby martin mojzis namiesto dojmologickeho mudrovania spravil s jurzycom rozhovor o tom, co sa na min edu pripravuje/nepripravuje a skusil z neho vypacit dovody, pre ktore sa rozhodli pre uvedene kroky. martina mojzisa mam rad ale takto trepat bez toho aby uviedol, ze sa pokusil overit si aspon jeden fakt (napr, zdvihnem telefon a zavolam na ministerstvo, alebo emailom poziadam o info, ked uz idem recnit) je podla mna cire diletantstvo. osobne som sa z toho co hovori dozvedel iba tolko, ze martin mojzis pozera spravy a co v nich je sa mu nepaci. naco mi je taka informacia? tu mam aj bez neho.
-
.ako??? od .jaroslav Trokan | 14. január 2011 17:57
je zaujimave, ze na Masarykovej univerzite s tym nemaju žiadny problem :D
-
.leopold od .böttcher | 14. január 2011 16:17
Určite je dôležité, boli VŠ hodnotené a financované viac podľa kvality, a menej podľa kvantity. Pána Mojžiša mám rád, jeho pokojný a zrozumiteľný výklad. Vďaka ze upozornenie na MŠ, priznám sa že som automaticky vnímal pána Jurzycu ako kompetentného odborníka. Ale zdá sa, že vo výsledku sú čudné návrhy.
-
.no tak uz to chodi od .misox | 14. január 2011 12:15
ked su vsade sami POLITICKI NOMINANTI. A to nielen na poste ministra skolstva, ktory nikdy (okrem vlastneho studia) so skolstvom nemal do cinenia. Laik nemoze nikdy na nijakom poste dosiahnut take vysledky ako odbornik. Vsetci ministri (aby som nekrivdil, tak takmer vsetci) na svojich postoch len BOJUJU a nadavaju na predchodcov. Nie som napr. vobec zastancom Harabina, ale kto vcera sledoval na TA3 Temu dna, musi priznat (ak nie je zadubenec), ze sa ukazal v ovela lepsom svetle (pokial ide o informovanost, kompetentnost a realne aktivity) ako neustale BOJUJUCA, niecoho stale chtiva (avsak nevie coho a ani to nevie povedat bez akehosi jej typickeho cudneho 'zadychavania sa', ba az koktania) ale hlavne neinformovana ministerka spravodlivosti. Az od Harabina som sa napr. musel dozvediet, ze medzi sudcov, ziadajucich o doplatenie rozdielu oproti platom specialnych sudcov, patri aj slavna sudkyna (a cuduj sa svete, teraz poslankyna SDKU) Dubovcova. Od ministerky, ktora BOJOVALA proti takym sudcom (zial len 'hubou'), som sa to v tejto relacii nedozvedel. Iba ti INI su zli (spominala stale meciarovcov, ako keby vsetci sudcovia boli len meciarovci), Dubovcova z SDKU zrejme nie je. Alebo, ze by o jej ziadosti ministerka nevedela???
-
.treba sa živiť poctivou prácou od .anka | 14. január 2011 08:03
a v dnešnej rašiacej znalostnej spoločnosti to nejde bez kvality poznania - t.j. teoretických poznatkov i praktických skúseností a zručností súčasne. Starovekí myslitelia rozlišovali merateľné poznatky, teoretické (ako aparavidya) a vyššie poznanie, know-how, praktické zručnosti a teoretické skĺbené, komplexné poznanie (paravidya). Bez tohto rozlíšenia nemá význam hovoriť o obsahovej reforme, ani o žiadnej reforme. Napr. úspešný pilot nie je ten, čo ovláda teóriu, ani úspešný hoteliér, či lekár. Ale ktorý dokáže vzlietnuť bezpečne s pasažiermi a bezpečne pristáť. Ktorý riadi úspešný hotel, kto dokáže vyliečiť pacienta aspoň v strednodobovom intervale. Takíto odborníci medzi nami existujú. Poznajú "know-how". Majú osobnostné kvality, nielen odborné znalosti a zručnosti, majú komunikačné sch., sociálnu inteligenciu a charakter. Spravidla sú zodpovední a nebývajú politicky zaradeníl. A zaiste by neprijali funkciu byť na vrchole pyramídy v rezorte, ktorý neovládajú ani teoreticky ani prakticky. V ktorom nikdy nepracovali, tobôž nemajú za sebou profesijný vývin od najnižšej úrovne po vyššiu. Kto potom riadi ministerstvo? Nie ten človek a jeho tím, ktorý má vízie, know-how, program reformy premyslený a prežitý od piky, vylepšujúci sa celé desiatky rokov, ALE zlepenec karieristov, fušerov, čo fušujú do toho, čomu nerozumia, sem-tam nejakí asistenti, praktici, ktorí si udržali stoličku v novej vláde, nejakí teoretici - a tak tu máme znovu to, čo po celé obdobie partokracie - straníckych nominantov pružných ako gumový panák. Zrejme je to prechodná etapa, až kým sa to samé nezrúti, keď sa na čelo pyramídy dostane najobľúbenejší herec, či moderátorka v straníckom drese. kým nespadnú klapky...že profesijný vývin nie je o politickej nominácii, a poskytnutej kariérnej šanci ale o "paravidya", vyššej kvalite poznania, za ktorou sa skrýva celoživotné úsilie, silná osobnosť, prax a úcta k odborníkom, ľudia živiaci sa poctivou prácou.
-
.myslím, že MŠ SR je orientované správnym od .m€ | 13. január 2011 23:07
smerom - k sebe - že súdruh štátny tajomník?
-
.a kde su titulky pre nepocujucich? od .samus | 13. január 2011 22:52
Hm?
-
.lumpárne Jurzycu a Beblavého od .jarek | 13. január 2011 22:30
Zastaviť úpadok vysokých škôl, skúsim pánovi pomôcť, keď už nevie, čo robiť: 1. Povyhadzovať neschopných Mikolajových úradníkov, ktorých tam stále živia. 2. Zrušiť lobistickú akreditačnú komisiu. 3. Zrušiť choré pravidlá komplexnej akreditácie, veď už skoro všetky univerzity sú A, teda špičková medzinárodná kvalita. 4. Zmeniť systém garancií študijných programov, jeden prestárnutý profesor vedu na Slovensku nezachráni. Aj tak všetko robia asistenti. 5. Tituly viazať na prácu a nie do smrti, profesori dnes nemusia ani pohnúť prstom, iba lebediť si na Olympe. Mnohí ostatným bránia v kvalifikačnom raste. 6. Garantom musí byť celý kolektív a jeho výsledky a nie jeden profesor, ktorého študenti ani asistenti celý mesiac nevidia. Nefetišizovať tituly. 7. Prehodnotiť hodnotenie vedy, systém je kvantitatívny a nie kvalitatívny. Body sa dávajú za nič a veda sa iba predstiera. 8. Znížiť počet univerzít a VŠ takto: zlúčiť dve univerzity v jednom meste (BA, KE, Trnava, BB...), techniky, hnojariny a veteriny priradiť ako fakulty ku klasickým univerzitám. 9. Zrušiť chorý štátny grantový systém, VEGA, KEGA, APVV, čo je iba najdrahšia a najskorumpovanejšia forma prerozdeľovania štátnych peňazí. 10. Cez štátny grantový systém sa dofinancováva SAV, v súťažiach sú tradične na prvých miestach. Filozofiu grantovej podpory treba úplne prepracovať. 11. Nezaťažovať vedeckých pracovníkov prebujnelou administratívou, vyrábajú tony papiera k ničomu. Viď štátne granty v angličtine, komplexná akreditácia... 12. Nebudovať chorú konkurenciu medzi univerzitami, keď sa už pomaly nenávidia a nie spolupracujú. UK sa tvári tak, že ju všetci iní oberajú o peniaze... 13. Zjednotiť kritériá na udeľovanie docentúr a profesúr. Tí, čo za komunizmu alebo po revolúcii lacno prešli, dnes mladým uťahujú, habilitovať sa nemajú šancu ani do 60 rokov života. Slabí, ktorí v minulosti prešli, systém uzavreli. 14. Rozhýbať stojaté vody, skostnatelosť a začať už skutočne koncepčne pracovať. 15. Nedávať stále humanitné vedy do jedného balíka s prírodnými. 16. Nedávať za ministrov školstva najschopnejších zbytočných straníkov, ktorí neboli v škole 30 rokov. Posledný normálny minister školstva bol po revolúcii Pišút.
-
..... proti vetru od .vskiper | 13. január 2011 22:20
Pana Mojzise si vazim, ale ted jsem mel pocit ze hleda problemy kde nejsou. Moje alma mater se o sve alumni pomerne intenzivne zajima (bez zakonne povinosti) a nemam pocit, ze by "nemela zadnou moznost zjistit" jak se uplatnuji jeji absolventi. Pokud to skola, kde pan Mojzis vyucuje nevi, neni chyba v ministerstvu.
-
.ako motivovat od .slsvajka | 13. január 2011 22:00
Problem skolstva je v tom, ze tazko najst kriterium hodnotenia, ktore by zohladnovalo kvalitu. Citacie? to je malo. Uplatnenie na trhu? podla Martina Mojzisa ulet. Radsej by som si pozrel komentar, kde by MM hovoril o toml, ako sa to da a nie len vsetko zvozit, ze Mikolajova reforma zla, aanglictina zla, zistovanie uplatnenia na trhu zle, ucebnice zle. Chrobak Truhlik moze byt popularny len kratkodobo.
-
.fajn od .matus Pucala | 13. január 2011 21:57
presne... presne... presne... utvrdzujem si ze u mna M. Mojžiš je fajn clovek a jeden z oblubencov .tyzdna
-
.reportaz od .peter2 | 13. január 2011 21:17
Dobry komentar, dobry hlas, rozumna analyza. Vysoka uroven.
-
.kONECNE od ..henrich | 13. január 2011 20:50
niekto v mediach povedal, co pisem do kazdej diskusie o skolstve: klucove je ZS, SS, ktorym sa vobec nevenuje medialna pozornost. Nie je to coolove, neposobi to intelektualsky snobsky. Este by som velmi ocenil, keby niekto z kompetentnych v mediach alebo v politike zaujal postoj k nazoru, ze sucasny model financovania skolstva likviduje uroven vzdelavanaia na Slovensku. Henrich
-
.hejej od .machuľa | 13. január 2011 20:09
Ministerstvo školstva robí správne kroky. Krok za krokom. Peňazí málo blížime sa spoplatneniu. Začínajú od VŠ lebo každý sa chce v tejto spoločnosti líšiť titulom. Poviná angličtina, lebo angličtina je teraz in. Pán Doc. RNDr. Martin Mojžiš, PhD ste racionálne uvažujúci človek. Myslíte si, že p.minister školstva Eugen Jurzyca je neschopný človek?
-
.mojzis od .noname | 13. január 2011 19:46
Zda sa, ze p. Mojzis nevie, co je Urad prace, nevie, co je studovat na VS a nevie, co je dnes potrebne na ZS a SS. Podla mna treba vyrazne preriedit VS, zjednodusit, no neochudobnit ZS a zpraktizovat SS.
-
.to vLubos od .thomy.cz | 13. január 2011 19:27
Anglictina podla mojho nazoru zlym krokom nie je, no sposob, akym ju MS zaviedlo, je dost nestastny. Niektore mensie skoly s tym mozu mat znacne problemy, nemusia mat dostatocne kapacity apod. Okrem toho, myslim si, ze realne sa kazdy ziak s anglictinou pocas svojho studia stretne, bez ohladu na zasah MS, bez toho to totiz nejde...
-
.to munko od .thomy.cz | 13. január 2011 19:24
Negeneralizoval by som to do roviny "obmedzit spolocenske a humanitne vedy", to je podla mna prilis trufale... Rozhodne ale povazujem za potrebnu racionalizaciu studijnych odborov, a to vsetkych typov, vratane technickych, a to tak, aby, ako uvadzate, zodpovedali poziadavkam trhu. Napad zdanit je podla mna smiesny, dane nie su dobra motivacia, nakoniec, podniky si casto aj sami a dobrovolne zakladaju skoly (vid Zeleziarne Podbrezova), skor by som navrhol rozne ine formy participacie firiem na vzdelavani, nakoniec, aj vyskum je pre podniky dolezity, cez rozne granty by skolam pritiekli peniaze a zaroven by firmy mali vzdelanych pracovnikov a eventualne aj nejake inovacie. Na to ale treba vytvorit priaznive legislativne prostredie a motivovat, mozno najma, skoly. Posledny bod: konkurencia v skolstve funguje a v znacnej miere.
-
.nesuhlas od .thomy.cz | 13. január 2011 19:17
Dovolim si ciastocne nesulhasit s p. Mojzisom. Pokial su moje informacie spravne (zo sprav a agentur podotykam), malo by ist v pripade odoberania podvodne ziskanych titulov o odoberanie bez sudu, sud by sluzil ako odvolacia instancia. Ako spravne hovorite, zapojit do toho sudy uz od prveho stupna by bolo uplne zbytocne. Tituly by teda mali odoberat priamo skoly, a ta trojrocna lehota je podla mna tiez opravnena, nakolko ten titul je este dostatocne "cerstvy" a VS sa touto otazkou dokaze efektivne zaoberat. Sud moze tituly odobrat predsa vzdy. Dalej, napad o zbere informacii o uplatneni absolventov povazujem za dobry. V CR (kde studujem) existuju statistiky uplatnenia absolventov (nie do takej miery ako podla Vasich slov planuje minister, no su to statistiky vyuzitelne a, najma, maju vypovednu hodnotu). Myslim si, ze by bolo mozne najst isty model a mieru ako to zabezpecit. Stotoznujem sa s Vasim suhlasom ohladom vyssieho odmenovania za citacie v prestiznych periodikach. A suhlasim s Vami aj v otazke ZS a SS, kde su podla mna vazne problemy, ktore na riesenie este len cakaju. V SR je vela zleho na roznych stupnoch skol a naraz sa to robit neda. Ci ministerstvo zacalo zo spravnej strany posudit neviem. Este kratko k "jakupovi", ved to je vsetko cielom, zmenit ten system platenia VS na zaklade poctu studentov, tym dojde k uvolneniu financii a budu moct porast platy. Ak ste na to neprisli, prameni to z nepochopenia suvislosti. PS: pozor na gramatiku, neposobi dobre ak sa clovek vyjadruje k skolstvu s navrhmi a neovlada elementarnu gramatiku...
-
.regulovať od .munko | 13. január 2011 19:04
Čo sa týka vysokých skôl, ako už tu chalan povedal, znížiť počet absolventov humanitných a možno aj spoločenských vied, asi o tých 30%, a začať regulovať vysoké školstvo podľa toho, čo si vyžaduje trh, čiže hlavne firmy, neziskové organizácie a verejná správa, a hlavne čo láka nových investorov. A možno aj v strednom školstve. Možno zaviesť aj špeciálne dane firiem, ktoré podnikajú v určitom odbore napr. automobilový priemysle nech sa podiela na financovaní učilíšť a priemyselných škôl v ich odbore a pod. Samozrejme to sú všetko regulácie, čo odporuje liberalnej a konzervativnej politike, lenže v určitých odvetviach ako školstvo konkurencia nefunguje, proste si to treba priznať a s kľudom regulovať.
-
.povinna anglictina od .vLubos | 13. január 2011 18:59
Preco nie je povinna anglictina spravnym krorokm??
-
.pekne povedane od .jakup | 13. január 2011 18:48
vo vsetkom suhlas... treba zvysit platy ucitelom, znizit pocet VS studentov o 30% (hlavne humanitne smery), zmenit sposob odmenovania skol a prijmania odb. asistentov
-
.kONECNE od .vleks | 13. január 2011 18:38
Konecne to niekto povedal nahlas. Absolutny suhlas s kazdym slovom okrem jedneho - nie v "poslednom" case, ale od uplneho zaciatku ministerstvo skolstva nerobi spravne kroky. Jurzyca je najhorsi minister vlady, mne sa zda, ze este horsi, ako bol Mikolaj. Ten robil nespravne kroky tiez, ale aspon mal jasno v tom, co a preco robi.
Komentáre do diskusie môžu pridávať len predplatitelia Piana. Zaregistrovať sa môžete tu.
Redakcia si vyhradzuje právo vymazať príspevky, ktoré obsahujú vulgárne či rasistické výrazy, a tiež tie, ktoré sú osobným útokom na redaktorov a spolupracovníkov .týždňa.
Copyright © 2009 - 2012 Vydavateľstvo W Press a.s., Partizánska 2, 811 03 Bratislava, Slovensko / ISSN: 1336-653X
Design and Technology by MONOGRAM