video

rss
Stiahnuť flash player Pre správne prehrávanie videí potrebujete mať nainštalovaný
Adobe® FLASH PLAYER. Prosím kliknite na ikonku pre spustenie inštalácie.


Dôležité upozornenie: po stiahnutí inštalačného súboru, skôr ako ho spustíte zatvorte všetky okná Vášho prehliadača. Ak máte prehliadač Mozilla Firefox, zatvorte aj okno so zoznamom sťahovaných súborov, ak ho máte otvorené.

Po inštalácií sa zmeny prejavia až po zatvorení všetkých okien Vášho prehliadača a opätovnom spustení.

Katastrofálni sudcovia

Martin Mojžiš o platoch sudcov.

.jakub Kratochvíl

8. február 2010 | videné 4460x | reagovalo 60 ľudí

Diskusia (60)

  1. .:D :D :D od .karolll | 28. február 2010 19:28

    som prvy krat na .tyzden.sk a uz ako som sa pobavil. mi az slzy vysli od smiechu. hlavne ze vy vsetci ste tu ti najspravodlivejsi. ani som necital vsetky komenty. pripajam sa k 53. a este 39 je dobra, moj zlaty o svoje veci sa treba starat sam a ne cakat na vsetko zo sudu, nemali za teba aj zaplatit??

  2. .naša justícia - prípad pre doktora Hausa od .andrej_s | 17. február 2010 09:11

    Chápem rozhorčenie p.Mojžiša, je to stav bolestnej bezmocnosti. Spravodlivosť je bazálna podmienka dobre fungujúcej spoločnosti. Spravodlivosť je pre zdravie spoločnosti dokonca dôležitejšia ako ekonomická úroveň. U nás sa bohužiaľ po revolúcii a ustanovení demokratických princípov nestalo súdnictvo nezávislým orgánom spravodlivosti, ale stalo sa nezávislým ostrovom korupcie. Tak ako sloboda môže byť zneužitá, tak bol u nás zneužitý princíp nezávislej súdnej moci, pretože jednoducho charakterová úroveň súdnictva bola a je na takej úrovni, že takéto zneužitie umožnila. Riešenie nahradením sudcami zo zahraničia sa na prvý pohľad zdá absurdné, ale mne to pripadá smutne reálne. Dnešný stav je bohužiaľ taký že nielenže je spravodlivosť na Slovensku pošliapaná, ešte z nej vznikol aj výnosný biznis. Mladá generácia - ok, ale mementom je pre mňa rozhodnutie jedného mladého advokátskeho koncipienta stať sa sudcom. Dôvod - sú tam veľké úplatky ! Na konkrétnu sťažnosť 80% sudcov by som na mieste ministra okamžite reagoval nasledovne: znížil by som platy sudcom špeciálneho súdu na úroveň všetkých sudcov a tým by som im zavrel ústa, lebo by síce nedosiahli svoj cieľ - money , money, money, ale nemohli by nič namietať. A hneď potom by som začal pracovať na procese totálnej očisty augiášovho chlieva.

  3. .pre NEDOUKA :)) od .robo111 | 16. február 2010 17:26

    Tak sud je sudna moc. a co teraz.... aj ta k je to organ statnej moci

  4. .pre Pana Mojzisa od .robo111 | 16. február 2010 14:07

    Pan Mojzis, specialny sud nieje nadriadeny krajskemu alebo okresnemu sudu, je taky isty ako su tie dva sudy. Pritom riesil spory ktore sa vobec nedaju porovnat s tazkymi pripadmi. Specialny sudcovia niesu nadriadenii sudcovia okresnym sudcom. Pritom ich platy boli 6 nasobok vyssie. Za pracu ktora bola doslova smiesna. Neriesili vrazdy, nasilie, podvody atd... Specialny sud bol podobny sud ako v 50. rokoch. Bol to sud protiustavny, ..... nech vratia peniaze. .... sa necudujte ze ustavny sud dal krajskym a okresnym sudcom za pravdu. ... pan Mojzis, sudca Krajskeho sudu zaraba viac ako sudca okresneho sudu, .... to by sa mohlo zdat ako nadriadeny sudca .... ale nieje. Specialny sudca opakujem, je taky isty sudca podla ustvy, ako okresny alebo krajsky.

  5. .silnejsiu hlasitosť od .__Ondrej | 11. február 2010 18:51

    Zapnite lampu a posvieťte si na nich.

  6. .vyhodit aj vedcov od .simon | 11. február 2010 15:46

    mali by vyhodit aj pedagogov z vysokych skol, ved su napachnutii marxisticko - leninskou ideologiou, stale to od nich citit, ... napr. aj vo forme staranie sa niekomu do platu ....

  7. .sudcovia od .hugoboss | 10. február 2010 17:50

    nasi sudcovia su chamtivi a zavistlivi, preco sa nehlasili na specialny sud ked sa dalo? bali sa ze neprejdu cez kontroly? asi ano, a teraz chcu od nas aby sme sa im skladali k ich velkym platom? to co ma byt, preco mame platit zbabelcov?

  8. .na sudcov od .fwef | 10. február 2010 17:34

    na sudcov len palicu a poriadne ich hnat

  9. .vyhodit vsetkych. a okamzite. od .45fin | 10. február 2010 13:10

    te poziadavky na peniaze je drzost, som za nech tychto sudcov prepustia. nepotrebujeme sudcov ktorym ide len o peniaze a v mene toho dokazu obchadzat zakony. diskriminacia to nebola a ked sa tym ohanaju tak deformuju cele sudnictvo. takymto harabinovskym sudcom nemoze bezny obcan doverovat, bez mihnutia oka ich vykopnut, nech sa zivia predavanim parkov.

  10. .ad robo111 =NEDOUK "Sudcovia su vykonna moc, ktora rozhoduje o osudoch ludi. od .kalina | 10. február 2010 00:25

    Ty si najprv nastuduj nejaku basic politologiu, ked sudcov povazujes za vzkonnu moc, trdlo... a Ustavy sa radsej dovtedy ani nedotykaj....

  11. .toto je presna vizitka KOMUNISTIKYCH rovnostarov od .kalina | 10. február 2010 00:21

    ktori sedia v talaroch a na sudoch a maju byt zarukou PRAVNEHO STATU - FUJ,FUJ, FUJ !!!! So slovenskym sudnictvom treba urobit JEDNO - VYHODIT a sudcov VOLIT !!!

  12. .nuz to je tak od .grcator | 9. február 2010 23:23

    co si naivni nezni revolucionari a my vsetci s nimi zasiali, to teraz pekne vyrasilo a rozkvita v celej krase - jako vravi klasik, zopar kandelabrov na postrasenie by vobec nebolo odveci, plus uplne nevyhnutnou podmienkou civilizovaneho vyvoja mali byt tvrde basy pre vysokych papalasov (UV, StB ap.), mensie pre malych funkcionarikov, a samozrejme zakaz verejnych funkcii pre vsetkych clenov strany... o tom dufam uz dnes diskutovat ani netreba, komu to jasne nie je, ten si to co tu mame plne zasluzi

  13. .re na mojzis od .oto horak | 9. február 2010 18:02

    Pan Mojzis, nemozem si pomoct, ja vam proste zeriem. Jasne formulovany nazor, jasne formulovane konsekvencie. Vyzva: som student, ktory sem-tam pomaha vo firme drobnou administrativnou pracou, v sklade, rozvozom tovaru. Ak mate niekto za podobnu pracu viac ako nejakych 200, 300 eur za mesiac, prosim ohlaste sa mi. Podam zalobu, chcem mat tolko, kolko Vy. Nasi sudcovia pre moj uspech vytvorili dobry precedens. Mam minimalne 80 percentnu sancu, ze vo veci bude rozhodovat sudca, ktory usioloval o take iste navysenia platu ako ja. P.S.: Vskutku, hladat dovody preco zit v tejto krajine sa hladaju stale tazsie. Este ze mam take pekne zeny.

  14. .pre robo111 od .p. | 9. február 2010 17:02

    Nehnevajte sa na mna, ale argumentujete ako zadubeny clovek. Keby ustavny sud rozhodol, ze zabijanie je v sulade s ustavou, tak tiez prehlasite, ze ustavnemu sudu sa neprotireci? Asi ano, lebo ste presne toto tvrdenie napisali (bez akychkolvek podmienok na dane rozhodnutie). Ak je rozhodnutie ustavneho sudu aj sucasne zaloby v sulade s ustavou, tak je ustava ocividne zla a treba ju zmenit. A sudcov, ktori nie su schopni vidiet ake neeticka je ich zaloba (o ktorej maju navyse rozhodnut len dalsi sudcovia), treba vymenit tiez.

  15. .suhlas od .1897 | 9. február 2010 16:53

    Lepsie by som to nepovedal ako M. Mojzis, presne to si myslim aj ja.

  16. ............. od .robo111 | 9. február 2010 16:28

    Kazdemu cloveku ak bolo porusene jeho ustavne pravo, ma pravo na kompenzaciu. V Nemecku Pan Mojzis sa s tym nediskutuje a neoponuje. Mozete mat nazor, ale najprv si prestudujte ustavu slovenskej republiky, ked sa chcete negativne vyjadrovat. A Sudcovia su volene osoby dozivotne. Sudcovia su vykonna moc, ktora rozhoduje o osudoch ludi. Ak by ste vy mal sediet cely tyzden v pojednavacej miestnosti a pocuvat a rozhodovat, tie osudy, to utrpenie ludi, to nasilie, pocuvat aj tych svedkov co klamu a zavadzaju, ... a dookola to iste ... povedal by ste tie peniaze su zasluzene. O com rozhodujete vy?? o akom osude ?? o tom ci date A ci B na skuske

  17. .pre p. od .robo111 | 9. február 2010 16:20

    Sudcom na krajskych a okresnych sudoch bolo porusene ustavne pravo. Toto potvrdil aj ustavny sud, precitaj si ustavu SVK. Ak vobec jej rozumies. A ustavnemu sudu sa neodporuje. ... podla ustavneho sudu sudcovia na kraji a na okrese maju narok na nedoplatky ! Nie specializovany sud riesil vrazdy , nasilie atd... ale krajske sudy a okresne sudy, to co robil spiecialny sud take veci na okrese nariadovali trestnym prikazom. .......

  18. .chory nazor od .lacomenh | 9. február 2010 15:12

    Pan redaktor ked prirovnate zalobu sudcov ze je horsia ako vrazda tak potom nemate co robit v mediach ale v inom lekarskom zariadeni lebo priamo navadzate ludi aby vrazdili lebo to podla vas nie je strasne.Strasne je jedine to ze pani Dubovcova bazi po funkcii a rozhadala sudcovsky stav,vzdala sa funkcie sudcu lebo ju nezvladala vdaka jej prietahom v konani prisiel stat o peniaze dalej teraz zobrala z ministerstva vysoke odstupne co sa zatial nikde neobjavilo vsak naco je to biela vrana.Ale patri presne tam kam vosla medzi takych amaterov ako je SDKU.

  19. .suhlasim... od .prievidzanka | 9. február 2010 13:56

    ...s autorom. Spina je v tomto state hlboko zazrana.Cely moj aktivny zivot ucitelky bola moja dostojnost znizovana nepomerom medzi statistickym priemerom mzdy zamestanca a ucitelskym platom. A to sa dialo pred Novembrom aj po nom ... Kazdou tlacovkou premiera,nekompetentnymi rozhodnutiami ministrov tejto vlady, poslancov parlamentu etc. sa znizuje dostojnost Slovenska, ktoreho som sucastou. Eurouradnici by si mal otvorit u nas filialku - robotu by mali furt... Zakoncim starou zasadou demokracie: Z neprava nemoze vzniknut pravo" ... Stale mam pred ocami tu kopu hnoja pred Uradom vlady...

  20. ....smutné je od .zappa | 9. február 2010 12:18

    ...že žalobu podala aj p.Dubovcová

  21. .májú na to právo? od .timeo1 | 9. február 2010 12:02

    Môj názor je že slovenským súdnictvom sa dá niečo robiť. Nedá sa urobiť nič zo sudcami. Nedá sa ich naraz všetkých zrušiť a vymeniť. To v reále podľa mňa nie je možné. Čo sa ale dá je robiť niečo zo zákonmi. S tým s čim sudcovia pracujú a vykladajú si ich rôzne. Zákony treba podľa mňa zjednodušovať. Tak aby v praxi fungovali úplne jednoznačne a presne. Skladajú sa zo slov a tie sa dajú naozaj rôzne vyložiť. Nie je to ako pri číslach ktoré sú jednoznačné presné. Keď budú dobré zákony tak to môže byť potom o automatizácii, nie o názore sudcu. Tým že sa cítia diskriminovaný a podajú žalobu vlastne nemôžu nič stratiť len získať. Ale hovorí to o tom že pre našich sudcov sú dôležitejšie peniaze ako morálna spravodlivosť. Ale právo na to majú.

  22. .sposobilost vyjadrovat sa... od .p. | 9. február 2010 11:16

    Chcel by som este zareagovat na ludi, ktori tvrdia, ze docent Mojzis sa ako fyzik ma vyjadrovat (len) k tomu, comu rozumie - t.j. k fyzike. Preco si myslite, ze clovek, ktory je schopny porozumiet niecomu tak tazkemu ako kvantova teoria pola nie je schopny porozumiet inym veciam v zivote? Garantujem vam, ze (takmer) ktorykolvek fyzik by s minimalnou namahou bol schopny vystudovat pravo. Dovolim si tvrdit, aj na zaklade osobnej skusenosti, ze (takmer) ziadny pravnik by nebol schopny vystudovat teoreticku fyziku, ani keby sa snahou rozkrajal na male kococky. Kazdy mudry clovek ma pravo sa vyjadrovat k veciam ako je situacia v sudnictve...

  23. .pre jano od .p. | 9. február 2010 10:51

    Svoje pravo na rovnostarstvo mali ostatni sudcovia moznost vyuzit, ked sa mohli prihlasit na specialny sud. Nechat sa prestahovat s rodinou do Pezinku, zit v ohradenom areali a vystavovat seba aj svoje rodiny zvysenej pravdepodobnosti, ze im niekto ublizi (lebo je rozdiel rozhodovat v pripadoch organizovaneho zlocinu alebo ak sa Ferko sudi s Jurkom o 100 EUR). (Aj) za toto riziko dostavali specialni sudcovia vyssie platy a vsetci mali moznost sa o miesta uchadzat. Diskriminaciou su NEOPODSTATNENE rozdiely. Ak by to tak nebolo, tak potom v ramci vasho rovnostarstva mame uplne vsetci narok na rovnaky plat, vsak vsetci sme ludia. Naozaj nevidite absurditu toho, co tvrdite?

  24. .pre robo111 od .p. | 9. február 2010 10:44

    Pisete: "a platy specianych sudcov boli vysoko nadhodnotene za pracu ktoru vykonavali." Ak je to naozaj tak, toto sa odstrani tym, ze tieto nadhodnotene platy dostanu aj ostatni sudcovia? Pomerne vtipne...

  25. .pán docent, od .fep | 9. február 2010 10:07

    inými slovami, že spomenutých 80% sudcov ste odporučili k lopate. Áno, nech sa páči!!! Ale to platí aj o iných stavoch, fyzikov nevynímajúc. Vezmime si takýto príklad, že sa obyčajný občan začne domáhať svojich práv, požiada súdy o prešetrenie prepožičania vysokého štátneho vyznamenania kozmonautovi E.C. za jeho výlety na Mesiac. Výsledok bude taký, že fyzici to, z pochopiteľných dôvodov, nedokážu objektívne vypočítať a ani najvyšší súd s tým, z pochopiteľných dôvodov, objektívne nepohne.

  26. ................ od .robo111 | 9. február 2010 02:20

    To je nezmysel co vravi tento fyzikus, tu ide o to ze bola porusena ustava. Ustavny sud jednoznacne potvrdil porusenie zakona . Aj vzniknutie specialneho sudu bolo protiustavne, a platy specianych sudcov boli vysoko nadhodnotene za pracu ktoru vykonavali. Trestne ciny atd.. riesia krajske a okresne sudy. Tam je nesena najvacsia tarcha. .... Chybu spravil Lipsic ktory specialny sud zriadil. A sudcom na krajskych a okresnych sudoch ustavny sud jednoznacne potvrdil porusenie ich ustavneho prava , pravo take ze boli ukrateny . .... Mojzis radsej rozpravaj o tom comu rozumies ..... kvantovej fyzike

  27. .von bismarkovi od .jerzek | 8. február 2010 23:59

    importovat cele sudnictvo nepojde a ani by to nebolo dobre, v zahranici su sudcovia ktori taliansku zakazuju krize a podobne cynicke rozhodnutia. sudcovia na zapade su idioti pod vplyvom lobistov, u nas su zas chamtivci a zabetonovani rodinkari...

  28. .milí moji od .starchild | 8. február 2010 23:56

    ....vyhodiť sudcov, skôr sudkyne...milí moji, lebo súdnictvo je prefeminizované. Čo máte proti týmto (niektorým-pre korektnosť) dámam, ktoré sa do roboty chodia presúšať v hodvábnych modeloch od Escady a Cavalliho? Viete ako to tam, v starých komunistických súdnych budovách krásne rozvoniava drahými parfémami? Ja som žena, ja Vám môžem povedať, že som nikde inde nezažila takú koncentráciu výskytu originál Louis Vuitton kabeliek ako na slovenských súdoch. A na takú kabelku aj mesačný sudcovský plat ledva vystačí...čudujete sa ich nárokom?

  29. .janovi- reakcia od .dredoki | 8. február 2010 23:53

    sudcovia si robia co chcu, ukazali sa ze dokazu o svojich nezmyselnych zalobach rozhodovat v konflikte zaujmov, sudkyna ktora podala taku istu zalobu rozhodovala o inom sudcovi ktory podal takuistu zalobu...toto sa ti zda ****jano***** demokraticke? tam nie je rozpor?? sudnictvo je chore a za tejto vlady komunistov sa to ukazuje, vsetko su stare ziskuchtive kadre, ktore sa spravaju ako Bohovia. a obcania im zaplatia ich nezmyselne poziadavky, kazdy pracujuci 1000 sk a viac.. trapneee sudnictvo..

  30. .sova od .jano | 8. február 2010 23:26

    Ide o jednoduche rovnostárstvo, na ktroré majú legitímne právo a majú právo v demokratickej spoločnosti za neho aj legitímne bojovať hoc sú aj sudcovia.Nič viac nič menej. Jedine čoho sa dopustili sudcovia je že protestujú za rovnaké podmienky aké majú ich suputnici na špec sude.Celé to vaše vystúpenie len ukazuje nahotu našej demokracie. Keď sa vláda bojí ľudí tak je to demokracia ale keď sa ĺudia,sudcovia boja vlády tak je to diktatúra.

  31. .s komentarom pana fyzika sa da... od .alojz hutik | 8. február 2010 22:22

    da sa jednoznacne suhlasit.. sudcovia predviedli zalobami ze su pre peniaze schopni aj prekrucat zakony. mali sancu ist na specialny sud, ale kedze sa tak vtedy nerozhodli ako je to mozne ze teraz chcu od vsetkych obcanov aby sa im vyzbierali na ich fiktivne doplatky v milionoch korun?????????? je to tragikomicke ale viac tragi...lebo takito sudcovia su na slovensku, fakt bieda toto sudnictvo. BEZ MIHNUTIA oka vsetkych 80 percent sudcov ked sa bude dat vykopnut a zacat odznova, bez spravodlivych sudcov nema zmysel hovorit o slovensku ako o pravnom state, sudcovia ukazali ze su schopni v mene penazi zapriet aj zakony platne v tejto republike. organizoval to harabin a vsetci sa pridali, preco ma potom bezny obcan dodrziavat zakony ked sudcovia si robia co chcu???? neexistuje zakon na zaklade ktoreho si sudcovia mozu ziadat o nahradu, jednoducho si to vymysleli, nechutneee

  32. .co je este horsie od .ch. | 8. február 2010 22:02

    este horsie je ze je pravdepodobne, ze asi nie vsetci z nich to urobili uplne dobrovolne a z vlastnej iniciativy

  33. .zvyknime si od .ivan68 | 8. február 2010 22:01

    Revolucionari z roku 89', ktori konstituovali zaklady dnesnej spolocnosti, su uz prestarli, vystupuju len pri spomienkovych akciach na "Neznu" a nova generacia iniciatorov spolocenskych zmien sa nerysuje. Na Slovensku nie je ziadna tema dostatocne silna na to, aby spojila vacsiu skupinu ludi do revolucneho pohybu. Zostava nam teda len si zvyknut, ze mozno za nejakych 100 rokov sa sudnictvo samo vnutorne ocisti. Alebo pojdeme africkou cestou?

  34. .produkt neholúcie od .taran | 8. február 2010 21:31

    Sudcovia boli Víťazným novembrom oslobodení od zodpovednosti voči spoločnosti, ktorej mali garantovať spravodlivosť a rovnosť pred zákonom. A tak sa začali správať ako hyeny voči najbezbrannejším a ochotne sa preorientovali na ochranu záujmov kapitálotvorným gaunerom. Stovky beštiálnych vrahov (najmä zo zahraničia po vynesení právoplatných rozsudkov vysokých trestov odňatia slobody) prepustili z väzby na slobodu "na čestné slovo", ktorí samozrejme ihneď zmizli do svojich domovov. A mohol by som pokračovať. Jediné východisko, vyzliecť z talárov. Slovensko je už ohlodané až na kosť.

  35. .nestabilna krajina od .von Bismarck | 8. február 2010 21:23

    Na slovensku panuje karpatsky kapitalizmus vuml-ackeho typu. To, ze v istom momente bude nutne celu statnu spravu (nielen sudy) importovat zo zahranicia je takmer istota, lebo ak sa to nestane, nastane anarchia. Korupcia a mafianstvo uz dosiahlo nadkritickych rozmerov a zacina sa sirit nekontrolovatelne. Bezni ludia uz uplne uplne stratili akekolvek moralne zabrany a bude horsie.

  36. .nových sudcov od .dingo | 8. február 2010 21:00

    Poďme na to! Odvolať všetkých a zvoliť si sudcov z ľudu. Ja by som bol ako prvý kandidát. Stačí mi na začiatok 1000 euro mesačne. Preštudujem si pár zákonov alebo dier v zákonoch A JE TO! A nájde sa veľa takmer nepodplatiteľných sudcov v USA, ktorí majú dlhoročné skúsenosti s aplikovaným zákonov 200 ročnej demokracie.

  37. .čo dodať od .karči | 8. február 2010 20:59

    Čo dodať. A sudcovia sa len škeria, a postupne si všetci navzájom a potichu vyplatia po pár milionov - z peňazí ktoré im nepatria. Koncentrovaná nemorálnosť.

  38. .vsetko o tom istom: nie je dopyt po slusnosti od .db | 8. február 2010 19:21

    hlavne neprepadajme iluzii, ze medzi nimi su len starsie rocniky. v spolocnosti dorastaju rovnaki, ak nie este bezcharakternejsi jedinci, a neviem preco resp. akym zazrakom by mali byt sudcovia slusnejsi nez ich susedia ci politici. zamracena spolocnost produkuje zamracene javy.

  39. .rEVOLUCIU PROTI BOLSEVIKOM! od ..henrich | 8. február 2010 19:12

    Navrhujem: 1. Ludove sudy 2. VolenI sudcovia 3. Sudcovia z inych krajin. Prave dnes som kvoli spinavym sudom musel zaplatit exekuciu : 2 roky ma neinformovali o nicom, nebol som prizvany na sud a zrazu obalka s ekekuciou!!! SVINE NAJVYSSIEHO RANGU!!!!! Toto chce protibolsevicku revoluciu. Inak ABSOLUTNE SUHLASIM: sudcov vyhodit!!!

  40. .zVRHNUT BOLSEVIZMUS! od ..henrich | 8. február 2010 19:10

    Navrhujem: 1. Ludove sudy 2. Voleny sudcovia 3. Sudcovia z inych krajin. Prave dnes som kvoli spinavym udom musel zpalatit exekuciu : 2 roky ma neinformovali o nicom, nebol som prizvany na sud a zrazu obalka s ekekuciou!!! SVINE NAJVYSSIEHO RANGU!!!!! Toto chce protibolsevicku revoluciu. Inak ABSOLUTNE SUHLASIM: sudcov vyhodit!!!

  41. .big up! od .daniel Podhradsky | 8. február 2010 18:57

    Vyborny komentar!

  42. .reakcia na (niektore) reakcie od .p. | 8. február 2010 18:54

    Aj ked navrhovane riesenie (vyhodit sucasnych sudcov) je zrejme nerealizovatelne, plne suhlasim, ze ine riesenie neexistuje (teda asi neexistuje ziadne). Kazdy clovek so stipkou normalneho ludskeho zmyslu pre spravodlivost vidi, aka absurdna je poziadavka sudcov. Vidia to iste aj samotni sudcovia, o to smutnejsie je, ze napriek tomu nedokazu odolat pokuseniu nemoralne sa nabalit (lebo mozu). Konecne ale vsetci vidime, aki sudcovia naozaj su, a ze ak nastane konflikt ich zaujmov s cimkolvek, v 80% pripadoch vyhravaju ich zaujmy. Mali by sa hanbit. Inak ked uz sme pri mierne nerealnych (ale mozno dobrych) rieseniach sudnictva, ja som za harmonizaciu prava v EU a naslednom sudeni pripadov jednej krajiny sudcami v inej (nahodne vybratej) krajine - zabranilo by sa prepojeniu lokalnych sudcov a lokalnych previnilcov.

  43. .lampa od .sonycka | 8. február 2010 18:43

    lampa ma zacat udajne v marci

  44. .zaujímavé ! od .ivusisko | 8. február 2010 17:59

    p.Mojžiš , konečne s Vami možem plne súhlasiť , len s takým dodatkom : takýto sudcovia rozhodujú každý deň o nejakom ,,bytí či nebytí našich občanov,, !!! A pozor 80% určite zahrňuje aj sudcov ,,protiharabínskych,, !

  45. .penzista od .efo | 8. február 2010 17:47

    som penzista po 42 rocnej praci /ani den na urade prace/ mam penziu 342 eur.to mam asi zalovat ostatnych penzistov ,ze maju podstatne vyssie penzie ako ja .nizkou penziou bolo poskodene moje dobre meno a znizena dostojnost mojej osoby. na zaklade tohoto precedensu mam sancu ziskat penziu napr. 680 eur ako maju penzionovani policajti./priemerne/

  46. .sudcovia od .tutocik | 8. február 2010 17:21

    Jasné je, ze mnohi zodbornici na pravo nepojdu proti sebe. Ci uz automaticky, podvedome, alebo umyselne budu pokrivovat pravo a jeho vyklad vo svoj prospech.

  47. .sudcovia od .tutocik | 8. február 2010 17:13

    Požiadavka tých 80 % sudcov je priam zvrátená. V časoch krízy takéto niečo si dovoliť je totálne amorálne a zavrhnutiahodné. Zdôrazňujem, že človek nemusí byť odborníkom na právo a justíciu, aby pochopil, čo za zhýralosť sa to tu deje v duši sudcov. Nemienim pritom dôverovať akejkoľvek sofistikovanej sebaobhajobe sudcov, pretože jazyk práva tu bude vďaka devalvácii sebectvom v signifikantnom v rozpore s inými (a dokonca aj logickejšími) formami uvažovania. Ak je jediným účelom odbornosti slovenských odborníkov na právo a spravodlivosť obhajovanie svojej stavovskej pozície a SVOJICH teplých miestečiek v právnickej mašinérii, tak právnickému stavu nemôžem vzdať žiaden rešpekt už len z princípu.

  48. .treba o tom rozpravat od .dudulas | 8. február 2010 16:58

    suhlasim s nechvidia, ale podla mna cielom mojzisa nebolo fundovane rozpravat o problemoch sudnictva, ale vytiahnut na povrch problem o ktorom sa musi diskutovat, aby nezapadol prachom pri momentalne zaujimavych sexy predvolebnych temach

  49. .netreba byt odbornik na pravo od .dudulas | 8. február 2010 16:50

    si uvedomte, ze na to, aby clovek zistil o co tu ide, nemusi byt odbornik na pravo a sudnictvo !!! tu ide o strach z (bez)charakternosti ludi, ktori ovladaju packy a reprezentuju dbanie na spravodlivost v spolocnosti -- tito sudcovia predvadzaju skor dbanie na zneuzivanie vedomosti o fungovani systemu v prospech svojich hamiznych chutok

  50. .nešlo by to bez "krvavých očí" ? od .nechvidia | 8. február 2010 16:42

    Podľa môjho názoru ak dosiahnu tento svoj („“)nárok tak si budú nárokovať, že sú platovo diskriminovaní voči svojim kolegom v EÚ. Už len čakám kedy sa tradične pripoja k týmto resp. obdobným žalobám prokurátori, ktorí si budú nárokovať diskriminačný rozdiel voči platovému rozdielu ich kolegov Úradu Špeciálnej prokuratúry Generálnej prokuratúry. Samozrejme ja som za to aby boli dobre zaplatení o tom niet pochýb, len mi tu nejak za tých 20 rokov chýbajú sudcovia alebo prokurátori typu Falcone a Borsellino (samozrejme nie s ich tragickým koncom). P.S. Nedovolím si jednu poznámku na margo autora, snáď ma následne pán Šebej za názor nezlynčuje :o) Dúfam, že moje nasledovné slová si niekto nevyloží ako, že by som bránil autorovi vyjadrovať sa k téme súdnictvo. Ale je na zamyslenie či podobné komentáre fyzika (astrofyzika), skvelého vysvetlovača týchto tém pre nás laikov v .lampe a .týždni sú tým pravým slovníkom internetového vydania .týždňa k téme súdnictvo. Nehnevajte sa, ale aj pri takom marazme v akom sa justícia ako taká nachádza by sme si mali zachovať aspoň MY triezvy rozum, pretože, potom skĺzneme do stoky a krčmovým rečiam radikalizmu. Uvítal by som skôr názor Rada Procházku (aj keď je už člen KDH) alebo niekoho k danej téme fundovanejšieho. A nebolo by na škodu v sekcii .Súdy aby sa k predmetnej téme vyjadrili napr. sudcovia signatári 5 viet, resp. aj tí z nich, ktorí sa údajne k tejto žalobe spôsobom ctrl+c a ctrl+v pridali.

  51. .potvrdzovacky od .dudulas | 8. február 2010 16:38

    Frantisek sudcovia musia byt spravodlivi, co znamena, ze okrem znalosti prava, musia mat cit pre to, co je spravodlive a elementarne spravne. logika : oni maju? super! mozme sa na to zviest a obohatit svoje mlsne jazycky. vyuzijeme znalost zakonov, vagnost urcitych filozofickych pojmov ako dostojnost, dikriminacia a prostrednictvom ich ohybania pre svoj prospech si zvysime platy. vsak preco nie? tu nejde o spravodlivost, ale o mastenie si vlastnych vackov --- a toto spravanie je jasnou ukazkou sposobu uvazovania slovenskeho udnictva. ked toto dokazu robit oficialnou cestou, akym sposobom sa spravaju za zavretymi dverami, pri rozhovoroch na zachodoch so spustenymi splachovacmi...

  52. .nONSENS od .regula | 8. február 2010 16:22

    To bol teda fundovany nazor - odbornik na sudnictvo na slovo vzaty. Zahranicny sudcovia, stanne pravo... P. Mojzis, niekedy je lepsie mlcat , pretoze ked sa chce niekto vyjadrit za kazdu cenu, tak z toho vacsinou vznikne takyto blud a nonsens. Tlacit sa na kameru cez mrtvoly, aj ked nemate o com je nepekne a trapne.

  53. .súhlas od .vlado Mojžiš | 8. február 2010 16:18

    S návrhom riešenia sa nedá nesúhlasiť - aj keď je to u nás v našich provinčných pomeroch SCI-FI ! PS. Pripájam sa k "juroj" - Čo bude s Lampou ???

  54. .vazeny senor Mojzis : od .frantisek Paks | 8. február 2010 15:58

    prosim Vas, Vy Ste tusim boli odbornik na fyziku a astronomiu. toto VASE VYSTUPENIE bolo tragikomicke. robite aferu z toho, ze sudcovia /predtym Ste ich zanovito branili proti Harabinovi / chcu vyssie platy a nepaci sa im, ze sudcovia tzv. Special. sudu maju trikrat menej roboty. Viete= to by asi nastvalo kazdeho aj mna !!! nehnevajte sa, ale aj mna obcas skrie, ze asistenti v parlamente /niektori / pracuju pri plate 1200 eur mesacne zhruba dva dni do tyzdna. nie je to o.k. ten Vas napad so stannym pravom a cistkami sa hodi do Moskvy r. 1920 alebo do serialu A je TO! porucam sa.

  55. .lampa? od .majo2222 | 8. február 2010 15:46

    Preco neinformujete ci bude pokracovat lampa. Je smutne, ze tak kaslete na verneho divaka. Predsa ak Vas clovek pozera roky tak si zasluzi aspon informaciu o tom ci bude alebo nebude lampa. Som sklamany s Vasho postoja. Myslel som si ze Vam zalezi na divakoch.

  56. .podtrhnutie od .martin Pihulic | 8. február 2010 14:54

    Ja som kedysi pracoval na veline vysokej pece. A niekedy vznikol problem, ze sme namali pokles vzadzky,a tym padom vnikali rozne poruchy v procese. Riesilo sa to takzvanim ''podtrhnutim'' kedy sa znizil tlak, vsadzka samovolne spadla do nizsej casti pece, a nato sa naviezla nova vrstva (specialna vsadzka). A casom sa to vsetko zrovnalo a dostalo do normalu. Tak ma napadlo,ze aj to sudnictvo nepracuje dobre a tak by ho trebalo ''podtrhnut'' a zaviest sudnictvo SR novými sudcami.....takze asi tak.

  57. .toto od .ooo | 8. február 2010 14:47

    všetci sú Harabinove "deti"...

  58. .wau od .o.F. | 8. február 2010 13:55

    az som sa zasmial, ale nieco na tom bude.radsej sa nad tym zamyslat ani nebudem lebo odidem nie zajtra ale uz dnes

  59. .lampa od .juro j | 8. február 2010 13:51

    Naozaj by som rad vedel co bude s lampou.

  60. .skoda, ze to nepocujem od .vlado2 | 8. február 2010 13:48

    nabuduce hlasnejsie

Pridať komentár
captcha

Redakcia si vyhradzuje právo vymazať príspevky, ktoré obsahujú vulgárne či rasistické výrazy, a tiež tie, ktoré sú osobným útokom na redaktorov a spolupracovníkov .týždňa.

Inzercia Newsletter RSS Predplatné Články z tlačených vydaní Kontakty

Copyright © 2009 - 2010 Vydavateľstvo W Press a.s., Partizánska 2, 811 03 Bratislava, Slovensko / ISSN: 1336-653X

Design and Technology by MONOGRAM