video

rss

Tento informačný text sa vám zobrazuje namiesto článku, ktorý ste chceli zobraziť, pretože nie ste platiaci užívateľ siete Piano. Ak chcete zobraziť pôvodný text, 

PIANO je sieť predplatného, kde za jedinú platbu 2,90 € mesačne získavate okamžite prístup k prémiovému obsahu na najvýznamnejších slovenských weboch. Nezáleží na tom, kde zaplatíte, k ostatným stránkam v sieti máte automaticky aktivovaný prístup. Nemusíte už znova nikde inde platiť ani sa znova prihlasovať. 

Netreba sa pritom báť, že vaše peniaze na predplatné idú aj stránkam, ktoré nečítate. PIANO rozdeľuje peniaze podľa toho, koľko času na jednotlivých médiách strávite. Odmeňuje tak naozaj kvalitný obsah, ktorý chcete čítať - a dáva médiám signál, do čoho investovať majú a do čoho radšej nie. 

Vaše konto je viazané na vás, nie na váš počítač. Nemôžete konto v PIANO zdieľať s inými ľuďmi, ale môžete ho vďaka pridelenému heslu využívať aj na viacerých vlastných počítačoch.

Otvoriť platobné okno s možnosťami platby 

Prečo musím platiť, nestačia médiám príjmy z reklamy?

Reklama je výborný zdroj príjmov na financovanie masového obsahu, ktorý láka veľké množstvo ľudí. Médiá však majú problém financovať z nej na webe náročnejší obsah určený pre ľudí, ktorých zaujímajú menej masové témy, hlbšie analýzy a pôvodné spravodajstvo a vlastná tvorba.

Médiá sa tradične od svojho vzniku preto väčšinou museli spoliehať na oba zdroje príjmov, od čitateľov aj z reklamy (napr. za noviny v stánku zaplatíte a je v nich aj reklama). 

Na webe médiá dlhé roky dúfali, že príjmy z reklamy budú stále rásť a tak dokážu nahradiť výpadok príjmov od čitateľov. To sa však nestalo a ak chcú médiá skvalitňovať a rozširovať svoj obsah, musia sa vrátiť k pôvodnému modelu financovania aj vďaka platbám od čitateľov.

Možnosti platby 

Zaplatiť môžete:

  • platobnou kartou Visa, Mastercard, Maestro
  • online prevodom z Tatra banky alebo Slovenskej sporiteľne
  • na faktúru Slovanetu alebo Websupportu, ak už ste ich zákazníci (ďalšie firmy budú postupne pribúdať)
  • cez Paypal 
  • prevodom na účet z ktorejkoľvek banky.

Otvoriť platobné okno s možnosťami platby

Ak vám niektorý nástroj chýba, napíšte nám na info@pianomedia.sk. 

Ako umožniť hromadný prístup pre zamestnancov

Ak chcete zabezpečiť prístup pre viac ľudí, napíšte nám a pošleme vám podrobnejšie informácie o možnostiach hromadného predplatného.

Kto všetko sa do projektu zapojil?

Aktuálny zoznam nájdete na www.pianomedia.sk.

Kde sa dozviem o sieti PIANO viac?

Pozrite si stránku www.pianomedia.sk, tam sme pripravili všetky informácie, ktoré by ste mohli potrebovať, prípadne napíšte na info@pianomedia.sk 

Ako môžem zaplatiť?

Kliknite sem a zobrazia sa všetky možnosti platby.

F. Šebej: Guantanamo u nás?

O prijatí troch ľudí, podozrivých z terorizmu.

.jakub Julény

19. január 2010 | videné 3284x | reagovalo 48 ľudí

Diskusia (48)

  1. .factcheck od .macko1 | 20. február 2010 15:49

    Faktické chyby v tomto komentári som sa snažil zhrnúť tu. blog.tyzden.sk

  2. .popravit od .templar | 4. február 2010 18:25

    Kto chce kam pomozmemu tam, v tomto pripade k Alahovi.

  3. .guantanamo od .lev | 30. január 2010 04:38

    Slovensko nema ziadnu obligaciu prijat Islamistov. Ak Slovensko prijme niektorych, vystava s riziku ze islamisti budu aktivny na Slovensky, nebezpecne. Obama nevie co robit, on prislubil ako plan zizkat urad prezidenta a sam nevedel nic, nula o com rozprava. Ako kolvek si nekto mysly o Bushovi, veci su take ako su teraz, co bolo.... bolo, co je....je. Obama je orator v zmysle Castro, Hugo a mnoho komunistickych prvich predsedov, mnoho horuceho vzduchu, velka bublina a nic vnutry. Obama prisiel na to ze zavret Gitmo nebol najlepsi slub a tak je medzi kamenom a tvrdym miestom, co robit. Obama teraz vie ze by nemal zavret Gitmo, v tomto pripade Bush bol na spravnej kolaji. Ako kolvek vsetko je, Slovensko by nemalo prijat ziadnych veznov.

  4. .rozumne od .robert6 | 26. január 2010 22:48

    velmi dobre premyslene. starsi a skuseny clovek sa zamysla co je za vsetkym. Fico je mozno priklad"dvojiteho"agenta, ktory pracuje aj pre Moskvu aj pre Washington

  5. .spravodlivi amici a nadsenec americkej rozpinavosti od .dresdko | 24. január 2010 17:24

    amiericania su jedna vleka banda, ktora sa hra na spravodlivych, najprv podporovali vojensky sadama husajna potom ho dali obesit.. vrazdia kade tade, s vyhovorkami o demokraci slobode a ludskych pravach..ich reci vsak koncia pri cinskych hraniciach a pri vaznici guantanamo. s cinou potrebuju obchodovat cize si do nic nedovolia, na guantaname týraju nelegitimne vaznenych zajatcov. tento narod je pre mnohych slovenskych akoze vzdelancov ten najspravodlivejsi narod zo vsetkych. k nim patri aj tento pan co mudro hovori na videu. treba si vsak naliat ciste vino a spomenut si ze cely americky narod je len banda priselcov z europy..cize anglicania francuzi spanieli a podobni, ktori privandrovali do ameriky a chamtivo ju ovladli, vrazdili povodnych inidianov a potom sa vrazdili medzi sebou. to je historia, cize narod to moc neni..je to len banda. tato rozpinava banda sa chce rozpinat po celom svete. so slovami ..donesieme vam demokraciu a ochranime ludske prava sa vrhla na irak a cely ho zbombardovala zdesvastovala a samozrejme ovladla to najcenejsie cize ropu. pan intelektual sebej je velky nadsenec ameriky, ktovie preco? ja to neviem ale zda sa mi ubohy. keby vrazdili americania rusov tak pan sebej by sa priklonil na stranu americanov. jednoducho je cely pomyleny. ani ma teda neprekvapuje jeho postoj na vaznov v gunataname.

  6. .sudy od .igiginp | 24. január 2010 17:13

    asi by ich nemal sudit nik ze? pan sebej nechce aby ich sudili civilne sudy a dokonca ani vojenske.. nech si s nimi americania robia co chcu ..takto premysla pan sebej.. ludske prava pre islamistov neplatia..pre zidov samozrejme ano.. sebej je nedemokrat a skoda slov.na neho.. hnus

  7. .protirecive dristy naivneho snilka od .jarop | 24. január 2010 10:51

    Pan Sebej protirecite si najprv poviete ze by ich nemal sudit civilny sud ale vojensky a potom tvrdite, ze to niesu vojaci.Tak kto by ich mal sudit?Inokedy tvrdte v inom prispevku ze zakon ineho statu by nikdy nemal platit v inom state ked ste komenntovali pocinanie Britanie a Izraela a teraz je odla vas normalne ked americke zakony sa budu vztahovat na prislusnikov inich krajin Inokedy zasa vraj sme spojenci a su zavazky teraz ze mi sa do toho nemame co zapajat Uvedomte si dristate Casto si protirecite a tiez ste raz dristali ze take veci by mal sudit sud medzinarodny akcia bola medzinarodna teraz trepete ze by ich mali sudit americania Ti americania co po svete vyvrazdili tisicky nevinnych ludi

  8. .pre tMFL od .radoslav Praznovsky | 23. január 2010 22:07

    1. Ani náhodou nie som novinár, božeuchovaj. Nik ma neplatí za moje príspevky.Moja motivácia sa ťažko popisuje ale vyplýva z životnej skúsenosti. Surfovanie po internete a pátranie po tom čo sa naozaj deje nie je nič pre mňa. Navyše veľa mojich príspevkov jednoducho vymazali a tie čo zostanú sú ,ako tak sledujem,len výkriky to prázdna alebo podnety na pohoršovanie. X ľudí strávilo prakticky celý život výskumom a zhromažďovaním informácií. Stačí si to preštudovať. Práca týchto ľudí je obsiahla a dôkladná. To či je to fabrikácia je len na tvojom posúdení alebo skontrolovaní zdrojov. Ale treba si to aspoň prečítať. Žurnalistika ktorá je založená na prekladoch Washington Post, Guardian či NewYork Times je len demonštráciou jej úbohého stavu. Dôvod prečo väčšina ľudí ani nepomyslí na venovanie pozornosti príčinám monštruózneho zla, ktoré kompletne ničí to čo robí človeka človekom a vedie nás do záhuby či otroctva či pekla nepredstavitelných proporcií je, že sme všetci boli už pripravený na akceptovanie prizmy nazerania na svet ktorej súčasť je aj plná akceptácia zla ako šumu na pozadí veľkej makroekonomickopolitickej hry. Takto to chápe aj psychopat a megalomaniak v jednej osobe Zbigniew Brzezinski vo svojej publikácii The Grand Chessboard. Pre takýchto "típkov" nie je žiadne mučenie dosť dobré aby si uvedomili, že ľudia nie sú mravci. Navyše tento sympaťák vyzerá ako "reptilian". Už len šupiny mu chýbajú. 2. Toto by ťa mohlo nahlodať: WTC cca 500m , 180000ton železa a ocele. asi 100 m od vrcholu narazí lietadlo. Následkom poškodenia nosných konštrukcií v mieste zásahu a ich prehriatí požiarom sa stane toto: Nosníky kolabujú naraz tak , aby nedošlo k vychýleniu vrchu budovy do strany a jeho prevrhnutiu, tj. narušenie statiky budovy bolo dokonale symetrické tak, že výsledný vektor sily pôsobil kolmo na dol a zostalo to tak po celý čas kolapsu tj 350 zvyšných metrov. Teda nosníky sú deštruované pod váhou vrhu budovy a to symetricky všetky naraz a povoľujú bez odporu.(voľný pád je 9.2 sek , s videa vyplýva trvanie cca stopni si) Po kolapse sa vytvorý mrak zpudrovaného betonu ktorý pokryje celý Manhattan. Prvý hasiči ktorí dorazili na scénu po kolapse hovorili o lávovom poli poloroztaveného železa. Existuje video ukazujúce magnetickú ruku vyberajúcu veľký kotúč červenožltého železa. Panoramatické infračervené snímky vykazujú v oblasti základov budovy niekoľko sto stupňové teploty.Fyzici vypočítali , že také množstvo teplo nemôže vygenerovať letecký benzín atmosferickým horením. Jeden nosník (crosssection) dlhý niekoľko desiatok stôp,vážiacii 100 ton preletel vyše sto metrov a zapichol sa do susednej budovy tak že zničil roh štyroch podlaži , je tiež video o tom. A toto celé sa stalo obom vežiam . Tá al Qaeda má magické schopnosti. Je to naozaj hrozba rozširovania slobody a demokracie treba ich zastaviť za každú cenu. Pre podporu myslenia a lepší chrup ti odporúčam konzumovať soľ s prídavkom fluoridu sodného.

  9. .miestny inteligent od .karolll | 23. január 2010 12:32

    žartíky... chcel som aj zareagovať, aj nechcel... A prečo reagujem? No tak túto konšpiráciu som ešte nepočul. Milý tMFL, ty naozaj tvrdíš, že nielenže saddám tie nešťastné zbrane mal, ale že doteraz sú niekde v iraku ukryté? konkrétne v kovových kontajneroch? A aj dôkaz predkladáš - nemohli sa vypariť.... No... Bolo by to smiešne,ale ... Je vás viac, ktorí čítate len a iba tú správnu stranícku tlač, (t.j. sme a týždeň, ako v tomto neuveriteľnom videjku konštatuje jeden výlupok www.tyzden.sk Malá rada - čítaj aj iné názory, postav sa k nim kriticky a skús si názor vytvoriť sám. Nebuď labuď :-), ak chceš niečo kritizovať, najprv sa s tým oboznám. Inak sa môže stať, že budeš pôsobiť nerozhladene a hlúpo. M. Mojžiš: "SME a týždeň je jediný môj zdroj informácií". Uvedené video, 4min, 9 sec. Sodoma-komora, aký to ideál komunistických inžinierov ľudských duší... A k veci: quantanámo je jeden obrovský akt štátneho terorizmu, keď boli mučení často nevinní ľudia. Tieto určite psychicky narušené obete usa lifrujú po svete ako kusy mäsa (citát). Šebej je zásadne proti, nie nedemokraticky, ale antidemokraticky neschvaľuje prepúšťanie ľudí, kt. nebola dokázaná vina. Pravdu má v tom,že môžu byť potenciálne nebezpeční. Zamlčiava, že pred pobytom v quantanáme mnohí potenciálne nebezpeční neboli. A ešte do toho zamontuje fica. O autoroch tejto situácie nič, lebo sú ideovo blízky. Veď Bush bol dobrý prezident.

  10. .pre miestnych inteligentov od .tMFL | 22. január 2010 17:45

    po precitani prispevkov niektorych tunajsich prispievatelov je myslim namieste otazka, ake su ich pohnutky prispievat prave sem. Ze preco? No preto, lebo rozhodne neposobia ako pravidelni a "dobrovolni" citatela .tyzdna. Takze ked pominieme tych, ktori su len ocividne pomyleni (to na margo napr. prispievatela, ktory tu znovu omiela uz stokrat omielanu otazku irackych wmd bez toho, aby sa dokazal hlbsie zamysliet nad faktom, kde teda tie wmd su - kedze je dokazane, ze Saddam mal tony chemickych wmd a nedokazal vysvetlit, kde sa "stratili". Zeby sa vyparili? Aj s kontajnermi, v ktorych boli skladovane? Hm..). Su tu aj taki, ktorych prejav dava tusit, ze maju uz iste skusenosti so zurnalistikou - a prave tu je cudne, vzhladom na ich nazory, preco citaju .tyzden, resp. preco prispievaju do tejto diskusie? Zeby si plnili povinnosti? Namatkovo - páni karolll, radoslav Praznovsky, m. Stefanovic... - je to sucast vasej pracovnej naplne? Mimochodom p. m. Stefanovic - ako si predstavujete to "dvojrocne monitorovanie" - to akoze sa budu kazdu prvu stredu v mesiaci hlasit na obvodnom oddeleni PZ? Alebo ich budu dva roky "monitorovat" agenti SIS? Skuste to trochu objasnit... No a ze nas minister vnutra spolu s p. Eddinsom "jasne ubezpecili", ze ziadne rizika s prichodu tych troch dzihadistov nehrozia, tak to ma naozaj "upokojilo" a asi nebudem sam. F. Sebej ma cistu pravdu - zase raz sme vsetci rukojemnikmi, tentoraz v zaujme predvolebneho PR sudruha F. No a k tym "nevinnym guantanamskym nestastnikom" - mozno sa tam najdeu aj taki, ale ono je to tak - ak pojdete v Dunajskej Strede (napr.) do baru, o ktorom je vseobecne zname, ze su tam caste policajne razie, pretoze sa tam schadzaju gangstri a luza najroznejsieho druhu, nuz ak aj napriek tejto vedomosti zavitate do takeho baru, potom by ste sa nemali cudovat, ked budete musiet pri razii kuklacov lezat na zemi vedla fetaka, prostuitutky a drogoveho dilera... Kde tych "nevinnych" pochytali? V skole? Vyvliekli ich z domu od sledovania telenovely? Preco ich vlastne chytali? To nemali co robit? Maju taku nudu, ze si musia vymyslat taketo zabavky? Nezda sa vam, vazeni, ze to s tym zbytocnym a dost stupidnym antiamerikanizmom predsa len uz prehanate?

  11. .1*** od .iw2b | 22. január 2010 13:47

    Velmi hutny komentar, pan Sebej. Maximalne suhlasim s Vami, dokonca aj s formulaciou Vasich otazok... Nie vzdy sa Vam podari vec vystihnut tak presne, ale toto bolo naozaj bezchybne, takze 1***

  12. .pre martina pihulicui od .radoslav Praznovsky | 21. január 2010 19:49

    Ja netvrdím ,že všetci väzni čo sú zatvorení na Guantanamo nič neurobili. Ale tiež s toho že sú zavretí nevyplýva ich vina. To potom by si mohol povedať , že politický väzni komunizmu napr. aj J. Čarnogurský či Václav Havel boli vinný! A mnohí iní odvisli alebo išli do uránových baní. A tvoj argument je ?...no šak to boli zlí komunisti tí čo ich uveznili. A ja keď poviem , že sú to zlé USA ktoré uväznili tých na Guantaname neprávom tak ako rozsúdiš tento spor? Nijak všetko je v rovine viery ovplyvnej politickým svetonázorom či sympatiami a prípadne podopreté "overenými" či "dôveryhodnými" informáciami . **** Toto je všetko informačná vojna a z podstaty veci vyplýva, že človek má, a to aj väčšina novinárov , len sprostredkované informácie a ja svoje tvrdenia opieram tiež o prečítané knihy a dokumenty a videá uverejnené na internete. **** Ale to čo môžeš urobiť je položiť si otázku či všetka tá deštrukcia, utrpenie ľudí, devastácia ekosystému je prirodzený proces, čo sa stalo a kedy , že se to celé zlomilo smerom ku deštrukcii. Fenomému zla a deštrukcie sa venovalo veľa ľudí, a je toho plný internet, desiatky dokumentov, filmov tísice strán kníh. Treba sa len do toho pustiť. Ja za teba domácu úlohu neurobím. **** pokiaľ ľudia neprestanú veriť nezmyslom tak sa svet zmeniť nedá a tie nezmysli sú napr: peniaze pravicovolavicová paradigma darwinizmus -monštruózna teória na živenie fašizmu a nazeranie na ľudí cez prizmu slabých a silných - je to grandiózne dielo zla

  13. .martinovi pihulicovi ...si smiesny a naivny.. od .daidalos | 21. január 2010 17:52

    Neviem či by si bol taký mudry,ak by tvoj príbuzný bol obetou leteckeho naletu v podani NATO.Ak by napr. tvoja dcera vyletela do vzduchu v Afganistane alebo Iraku len preto ze americke stihacky maju podzrenie..alebo keby tvoja dcera bola znasilnena alebo zastrelena ,sak vies omyly sa v okupacii stavaju, aj potom by si bol taký mudry? naivny a smiesny si zial ty... tych vaznov by zadrzali na stalo keby na nich mali nejake dokazy o terorizme..za to davaju dozivotie...ak nahodou nevies... cize..si smiesny a naivny..thats all.. to iste plati aj na sebeja kalinaka lajcaka

  14. .hugovi chavezovi od .daidalos | 21. január 2010 17:46

    nevinni alebo nedokazatelne vinni,,...dobry titulok patri sa nan zareagovat..cize..americania mozu dat do dobytcakov alebo do klietok hocikoho z krajin ako je afganistan a irak len preto ze maju podozrenie?? preco tych ludi nesudia, ci americky narod je taky nadradeny ze moze zobrat z ineho uzemia z okupovaneho uzemia ludi a pozatvarat? kazdy ma pravo na spravodlivy sud...ale vo svete ameriky to tak nefunguje, oni ich nemusia ani sudit..jednoducho ich pozatvarali masovo.. vypocuvali mucili ponizovali a niektorych podla vsetkeho aj umučili... nebudme predsa naivni..tento americky narod je obycajny odpad.. mna by zaujimalo preco medzinarodne trestne tribunali sudia kadekohoo.. srbov , kadejakych politikov,,sadama husajna a podobnych..a ked sa stanu zlociny na civilistov zo strany ameriky pripadne NATO...nik sa tym nezaobera...oni maju dovolene letecke utoky na cisterny pri ktorych zahynie niekolko desiatok ludi deti..nik sa tym v mediach nezaobera... jednoduche vysvetlenie..media su v rukach tychto imbecilov.. pan sebej je intelektualne deformovany.. ma komplex z ruskeho naroda preto sa priklana k zidovsko americkemu vladnemu zoskupeniu..to je cele.. a k tym zajatcom..ak.. ich teraz chcu pustit..a nie vaznit znamena to len tolko ze na guantanamskych zajatcov nemaju dokazy..cize ich nepravom drzali..pretoze len za podozrenia sa nemučí...u americanov sa samozrejme mučí..kvoli ich nadradenosti

  15. .pre radoslav Praznovsky od .martin Pihulič | 21. január 2010 17:38

    Neviem či by si bol taký mudry,ak by tvoj príbuzný bol obetou islamských fanatikov.Ak by napr. tvoja dcera vyletela do vyduchu v Londyne, alebo bola v lietadle ktore malo vyletiet do vzduchu len nedavno ( Lagos - Detroite) aj potom by si bol taký mudry? A atentatnikom bol prepustený legitimním sudom napr v USA, pre nedostatok dokazov? Si uplne smešny a najivný. Americania nemaju čo robit tak chytaju bezvýynamných Arabou a potom ich len tak tríznia....si smešny!

  16. ..Nevinni ci nedokazatelne vinni ? od .hugo.chavez | 21. január 2010 16:31

    Obavam sa toho, ze by vazni z Guantanama boli len taki nevinni typci. Asi by sa neoplatilo Americanom prevazat nejakeho neskodneho pastiera koz alebo prispateho orezavaca makovic cez pol sveta do Guantanama. Mozno aj taky sa tam najde. Obama teraz len nestiha terminy a snazi sa casti vaznov zbavit bez nekonecnych sudov, ktore by boli prenho v konecnom dosledku politickou prehrou, aj ked Guantanamo nie je jeho maslo na hlave. A ze budeme mat na Slovensku o troch viac ? Myslite, ze by v nasej xenofobnej krajinke dokazali nejako mohutne organizovat teroristicke bunky ? Neostane im nic ine, len sa dat na cestu pokánia :-) Taky je plan...

  17. .nesuhlas od .didogu | 21. január 2010 15:41

    s nazormi pana sebeja nesuhlasim, jednoducho sa s tym neda suhlasit, vaznov z vaznice guantanamo treba prepustit pokial nic nespachali. proamericky postoj a schvalovanie proamerickych postojov je pre pana sebeja vrchol jeho intelektualnej vybavi, keby nebolo ameriky cely svet je strateny...ach jaj pan sebej...

  18. .co to ten sebej trepe?? chori sebej od .regularny | 21. január 2010 15:34

    vazni z guntanama nemaju prava...lebo nemali uniformu a tak podobne, to je sila, ti ludia pan sebej maju rovnake prava ako aj ty.. americania im tie prava ale zobrali lebo americania mozu vsetko, ked sa rozhodnu zobrat prava tebe cteny sebej tak ti ich zoberu a najdu si velmi mudre vysvetlenie. este pan sebej spomina ze by bola chyba sudit ich na civilnych sudoch.. to je trapnee co hovori. na civilnom sude alebo dajme tomu na vojenskom pokial maju americania dokazy nech ich obzaluju ale ak nemaju tak preco ich nepravom drzia? co su to zvierata ze ich zatknu do klietok a tam ich drzia roky bez toho aby ich obzalovali a dokazali im vinu?? mozu ich tam vypocuvat mucit ponizovat len preto ze americania im odobrali prava..konkretne uz aj ludske prava,.. pan sebej je dobry demagog, podla neho je normalne ak niekoho vaznia, ponizuju nahych pred vlciakmi, ked ich takychto fotia ked ich ktovie ako mucia mozno aj vrazdia. ste chory pan sebej je mi luto...

  19. .guantanamo.neschopny kalinak a hlupy lajcak,proamericky ODPAD od .negrooo | 21. január 2010 15:25

    guantanamo bolo porusenim prav vaznov ktorych tam americania mucili a bezpravne vaznili. a teraz prepustaju tychto vaznov lebo im nic nedokazali ?? preco k nam?? nech si ich umiestnia do svojej krajiny.. krajiny neobmedzenych moznosti s obmedzenymi ludmi /mentalne/ vo vlade. a nasa skvela vlada nam ich tu dotrepe, je to nenormalne, ak nic nespravili nech ich pustia naspat do rodnych miest a ak sa o nich ti /"najspravodlivejsi zo spravodlivych"=/americania boja tak nech ich umiestnia vo svojej amerike a nech im daju ochranu, my tych vaznov nechceme, a lajcak s kalinakom nech nezatahuju slovensko do tychto kravin.. co ked nam tu o 10 rokov vyhodia daco do vzduchu? pan sebej si mozno mysli ze sa slovaci idu hrat na spojencov s tymi vrahmi z ameriky... americania si bombarduju v iraku afganistane koho chcu... deti zeny starcov... a za svoje zlociny ich nikto nesudi... vsetci co sa pchaju americanom do zadku su obycajny ODPAD

  20. .re ivanhoe od .martin Macko | 21. január 2010 09:08

    Leitmotiv videa je, ze Fico si robi PR (navsteva Bieleho Domu) na ukor bezpecnosti ludi na Slovensku. ANI JEDNO z tychto tvrdeni pan Sebej vo svojej "analyze" nicim nepodoprel. Ci Fico niekam pojde je mi celkom jedno. Ovela viac vadi, ked pan Sebej nalepkuje vaznov z Guantanama za krvilacnych nebezpecnych teroristov, ktorych nesmieme pustit von, bez jedineho konkretneho argumentu. Vacsina ludi vaznenych na Guantaname bola nevinna a pustili ich bez vznesenia obvinenia (cca 420 zo 775 en.wikipedia.org Tuto skutocnost si vsimlo aj sme.sk (www.sme.sk a to fakt neviem preco pan Sebej ignoruje. Dalsie zavazne (a nepodlozene) tvrdenie je, ze prepusteni sa po navrate zapajaju opat do Al Kaidy a pokracuju v terorizme. Sprava Pentagonu sice vravi o 14 %, ktori tak urobili, ale pri podrobnejsom skumani (napriklad sprava zo Seton Hall University of Law, alebo clanok NY Times www.huffingtonpost.com sa ukazuje, ze mnohi z tychto "recidivistov" nie su obvineni z nicoho ineho nez z kritizovania pomerov na guantaname. Z clanku v NY Times (www.nytimes.com In the end, the Pentagon has given out the names of only 12 former detainees who can be independently confirmed to have taken part in terrorist acts directed at American targets, and eight others suspected of such acts. This is about 4 percent of the 534 men who have been released.It seems fair to say that the much-hyped 14 percent figure is likely a large overstatement of former Guantánamo inmates who have taken up arms. Ja nechcem utocit na osobu pana Sebeja, ale ked si porovnam jeho vyjadrenia a overitelne fakty, musim povedat, ze video obsahuje skor krcmove reci a nie komentar analytika.

  21. .kamosi od .ivanhoe | 21. január 2010 06:12

    A som zabudol dodat, ze s Obam si urcite padnu do oka, ak ho teda Barack vezme na milost a venuje mu 30 minut slavy.

  22. .pR od .ivanhoe | 21. január 2010 04:22

    Ci vazni predstavuju nebezpecenstvo alebo ci je na tom nieco pravdy, ze si tie bruselske mierove holubice z toho robia agendu, nehodlam, lebo je to vedlajsie. Letmotiv Sebejovho prispevku je predsa PR, ktore si Fico cez navstevu Bieleho domu rozhodne robit ide, o tom niet pochyb. Ved je to typicky Ficov marketing, aky predvadza celu svoju politicku karieru. A treba uznat, ze to robi dobre, aj ked ho teda nemusim(e).

  23. .ad Šebej od .peeter | 21. január 2010 01:34

    1. väzni nie sú "mimo jurisdikcie" 2. zatvorenie guantanáma je dôsledok jeho nezákonnosti 3. prijatie je cena za spojenectvo a legitiimizácia zásahov 4. o žiadne priateľstvo nejde, ide vždy o konkrétne záujmy pán Šebej tak tento Váš koment bol asi na takej úrovni ako to vyjadrenie, že STV nepozeráte ALE zároveň "viete", že je STV slabá a pozeráte teda Markízu :))))) a občas TA3 ... neviem, či máte taký zmysel pre sebaironiu alebo ste fanúšik absurdných textov a la Becket

  24. .eSĽP ako "hulubica" od .nechvidia | 20. január 2010 23:37

    A na margo “snahy zapáčiť sa EÚ mierovým holubiciam, ktoré si spravili z kritiky Guantanamo jednoducho svoju agendu” naozaj odporúčam prečítať si všetkým minimálne nielen predposledný odsek článku Andreja Bána: Vydať či nevydať .týždeň 01-02 2010. Zdroj: www.tyzden.sk

  25. .pre martina pihulicu od .radoslav Praznovsky | 20. január 2010 22:13

    Poznáš individuálne osudy týchto väzňov od kolísky až po ich uveznenie aby si ich mohol súdiť? Ty ani nevieš či boli uznaný vinnými na základe svetských zákonov. Poznáš vôbec ich mená? Teba by som dal zatvoriť na Guantanamo aspoň na dva týždne, nechal ťa za motúz za krk ťahať po podlahe nahého, zbyčoval ťa . A to nie je to najhoršie čo by sa ti mohlo existuje celá paleta zábavných hier pre sadistov. ...a potom by som ťa nechal prečítať ako sa niekto baví na tom, že si nevinný.

  26. .re: nie su nebezpecni od .martin Macko | 20. január 2010 21:35

    Musim iba suhlasit s tym co napisal karoll. K tomu, ze "musia byt nebezpecny lebo su zavrety". Nehnevajte sa, to sa neda nazvat inak ako hlupostou. Vacsina z ludi co tam boli zavreti (podla wiki 420 z 775) boli prepusteni bez toho, ze by boli co i len OBVINENI nie to este sudenI. Proste ich zobrali, odviezli cez pol sveta, drzali v nehumannych podmienkach, mucili a potom ,casto po niekolkych rokoch, pustili bez ospravedlnenia alebo obvinenia z cohokolvek. Taka je situacia. Na guantaname boli (a mozno este su) zadrziavani nevinni ludia. Nehovorim, ze vsetci z guantanama su svatci, ktorym sa len ublizuje, lebo to je rovnaka hlupa generalizacia ako ked pan Sebej o vsetkych povie, ze su vsetci teroristi. To, ze to o nich hovori americka vlada nie je ZIADNY dokaz. Omyly a nespravne informacie, ktore vychadzali z oficialnych miest su tak jasne zdokumentovane, ze len ignorant to moze popierat. Ak si niekto chce precitat spravu o Guantaname od skutocnych zurnalistov, ktory sa drzia faktov odporucam tuto reportaz www.harpers.org o jasnych nezrovnalostiach v oficialnej verzii 3 "samovrazd" na guantaname. Je zalozena na analyze oficialnej spravy, ktoru vykonala Seton Hall University of Law, a na ocitych svedectvach vyznamenanych vojakov, ktory vtedy mali straz. Pri vsetkej ucte k panovi Sebejovi, dufam, ze len nevie o com rozprava.

  27. .ad., bezpecnost. od .m. Stefanovic | 20. január 2010 21:31

    vcera minister vnutra ako aj p. Eddins z americkej ambasady jasne ubezpecili, ze ziadne bezpecnostne rizika ohladne prichodu ludi z Guantanama nehrozi. okrem toho, p. Pihulic , minister. zahranicia povedalo, ze maju byt viac ako 2 roky monitorovani. takze nic mimoriadne. a navyse sme prejavili solidaritu.

  28. ..:: od .bombaklat | 20. január 2010 20:55

    teroristi bojovali mimo právneho rámca? :-} nebojovali v uniforme… jaká šebejovina! :-} akože uniforma legalizuje zabíjanie? keby mali mundúr veci by boli iné a správali by sme sa k nim "slušnejšie"? okrem toho, podla akého právneho rámca bola naša invázia do Iraku "právna"? ako sa veci majú s Afganskou vojnou? 9/11 bolo plánovane vo Virginii, Paríži, na Floride a v Hamburgu, financie a posádku dodala Saudská Arábia … prečo teda Afganistan? nuž, pre modré oči "špecialistov" na islamský terorizmus. traja guantanamo zajatci sú na slovensku vítaní rovnako ako slovenskí vojaci v Iraku. kto spackal dve nezmyselne vojny proti teroru, proti krajinám, ktoré nemali s 9/11 nič spoločne, ten musí znášať aj násadky.

  29. .nie su nebezpecny :-) od .martin Pihulic | 20. január 2010 18:58

    Velmi som sa pobavil, ked vyhlasili,ze ti traja co ma ju prist na Slovensko ''nie su'' nebezpecny. Asi preto boli zavreti na Guantaname, ze nie su nebezpecny. To uz sii myslia,ze ludia na Slovensku su totalny idioti. Inak co sa tyka prispevku pana Frantiska '' Frantu'' Sebeja, v podstate z nim suhlasim. Hlavne s tou castou o resocializaciu ''a la'' Jemen a Saudska Arabia. Sam som videl v Britanii o tom dokumentarny film natacani priamo v Saud. Arabia. Vyhadzky von, zeny,bazen....myslel som si, ze si robia snad srandu. Este jedna vec, ked bol na Slovensku zadrzany alzircan Labsi tak sa ''SIS-ka'' vyjadrila,ze predstavuje vazne bezpecnostne riziko....

  30. .o konšpiráciách od .karolll | 20. január 2010 17:16

    niektoré veci ťažko komentovať, napríklad slabomyseľné videjká, aby som mierne pozmenene súhlasil s f. šebejom. Ide o neuveriteľnú zmes čohosi, najviac z toho trčí vyvolená nadradenosť nad slovačou, ktorá fica zvolí obama - neobama. Druhou výraznou ingredienciou tejto zmesy je spomenutá závisť príslušníka politickej strany, kt. v rámci sr získala toľko hlasov, ako osobne a jednotlivo nie celkom prvosledoví politici smeru. Inak, každý sa môže pomýliť a omylnosť je bežná ľudská vlastnosť. Aj tých, kt. arogantne kádrujú a urážajú bezhodnotových slovákov. Dôležité je pripustenie si omylu. Alebo to bola konšpirácia na ktorú slovač nenaletela? www.oks.sk V tomto prostredí je ale akési kajanie sa viditeľné rovnako často, ako lochneska. Iste existuje, ale dokázať ... Keby len to, tento myšlienkový týnk - tánk na existencii irackých zbraní hromadného ničenia trvá. Tiež si prosím povšimnite, ako má vyzerať správny prezident: www.tyzden.sk Tá podobnosť so zosmiešňovaným , na stránkach týždňa, seat pretekárom libanončanom gašpim... Ďalej si nemyslím že pravda je triedna, ako tvrdili komunisti, tiež si nemyslím, že k domnelým delikventom treba prfistupovať selektívne. Ak je nehorázny zatykač na izraelčanku vydaný v zahraničí, www.tyzden.sk Takže, nezdá sa autorovi, že zatknutie, unesenie do tretej krajiny (na neslobonú kubu, sic!) a potom prepustenie na slobodu ľudí, kt. neboli a nebudú väznení, pretože na to neexistuje právny nárok, ako konštatuje f. šebej tiež trošíčka nehorázne? Inak, súhlasím s f. šebejom, že títo nevinní ľudia (alebo sme demokrati a odsúdime ich, alebo sa vrátime do stredoveku a preventívne ich budeme lámať na kolese, resp. moderný waterboading), po pobyte na jedinom demokratickom mieste na kube - quantanáme, nemajú nejaký veľký dôvod včleňovať sa do západnej kultúry, dobrodenie kt. si užili mierou vrchovatou. Neviem, či sa mám smiať, alebo plakať.

  31. .r imbaugh od .james Simmons | 20. január 2010 15:58

    Dakujem za odpoved. Ja ho osobne nepodporujem, lebo niektore nazory ma naozaj divne, aj ked najdu sa aj veci v ktorych s nim suhlasim. Neviem ci ste poculi jeho vyjadrenia o pomoci Haiti, tak tu davam prepis (moze aj niekto iny z komentujucich vyjadrit nazor ak chce) -- Limbaugh: "I do believe that everything is political to Obama. Everything this president sees is a political opportunity, including Haiti, and he will use it to burnish his credentials with minorities in this country [U.S.] and around the world, and to accuse Republicans of having no compassion. ... We've already donated to Haiti. It's called the U.S. income tax." ...odpoved Roberta Gibbsa [White House Press Secretary]: "I think in times of great crisis, there are always people that say really stupid things. I don't know how anybody -- I don't know how anybody could sit where he does, having enjoyed the success that he has, and not feel some measure of sorrow for what has happened in Haiti."

  32. .o konšpiráciách od .františek Šebej | 20. január 2010 15:29

    To, čo som vyslovil, nie je konšpiračná teória, ale hypotéza, ktorá sa buď potvrdí, alebo nie. Skúsim ešte raz a pomaly. Aký má dôvod Fico robiť Amerike a Obamovi láskavosti? Nota bene keď doteraz nevynechal ani jednu príležitosť kopnúť si aspoň verbálne? Jediný predstaviteľný dôvod je ten, že za to doistane protihodnotu. On, Fico, nie Slovensko. Čo to môže byť pred voľbami? Usudzujem, že PR a návšteva v Bielom dome sa dá predať slovenským voličom ohromne. Okrem toho počúvam, že na tom naši diplomati už dlhšie pracujú, na čom nie je, koniec koncov, nič zlé. Vyslovil som to celé preto, lebo inak si náhlu Ficovu ústretovosť voči Američanom neviem vysvetliť. Neverím, že sa v ňom prebudil proatlantický duch. K tým väzňom - oni predsa nebudú u nás väznení, na to neexistuje nijaký právny titul. S najväčšou pravdepodobnosťou sa budú u nás pohybovať úplne voľne. Zľahčovacie reči o tom, že sú to tí neškodní džihádisti, mi pripadajú tak trochu slabomyseľné. Zvyšné "diskusné príspevky" sa mi nechce komentovať. Pre Jamesa Simmonsa - Rusha Limbaugha veľmi nemám ako počúvať, ale z toho čo viem, má na mnohé veci v americkej politike podobný názor ako ja. Ak vás to zaujíma, tak názorovo veľmi blízky mi je aj Charles Krauthammer.

  33. ..Koordinovana akcia od .hugo.chavez | 20. január 2010 13:02

    Ked uz konspiracne teorie vladnu svetom, tu sa crta dalsia. Co myslite, naco boli vsetky tie natahovacky okolo Velkeho Slavkova a teraz Starej Lesnej ? Len sa pripravovala poda, a to doslovne, na nove slovenske Guantanamo. Od Kuby uz aj tak nemame daleko. A z Lesnej na popradske letisko dojdu traja nasi novi imigranti aj peso. Vsak budu mat len zopar vzoriek v batohu. Call ich sice oznaci, dostane maskrtku, ale u nas sa predsa vybusniny z batoziny nevyberaju. A takto (teraz uz nasi) traja krali z Vychodu priletia mozno az do Ameriky. A az tu nadvazujem na Herr Sebejovu hypotezu s navstevou u Obamu. Len aby to chalani stihli do volieb ...

  34. .žiadna konšpirácia! od .karollll | 20. január 2010 12:56

    p. šebej určite nie je konšpirátorom, lebo a teraz ho pomerne presne parafrázujem - konšpirácie sú ópiom pre ľudí lenivých duchom. www.oks.sk Inak, veľmi by ma potešilo, keby obama prijal fica - už čo i len z toho dôvodu, že v nasledujúcom videokomentári by f. šebej nebol čiernobiely, ale zelený od závisti. K obsahu komentára iba toľko - aký človek, taká reč.

  35. .vláda nekomunikuje, len oznamuje od .julian | 20. január 2010 12:49

    To je klasický prípad keď absolventi MGIMO (MZV SR) robia nadprácu pre cudziu veľmoc a proti záujmom Slovenska. Tak ako nebolo Slovensko pripravené na masívnu účasť v medzinárodnom krízovom manažmente (pád lietajúcej rakvi v Hejciach), tak nie je slovenská verejnosť a predovšetkým bezpečnostný sektor pripravený na takéto riziko akým sú Afganci v Humennom a väzni z Guatanama.

  36. .ad Kyros od .helga | 20. január 2010 12:45

    Hádam do väzenia nepôjdu, nie? Veď sme ich prijali, lebo sú nevinní, takže do väzenia nepatria...ani na Kube, ani v USA, ani inde...alebo ako to teda vlastne naozaj je?

  37. .otazka pre pana Sebeja. od .james Simmons | 20. január 2010 11:36

    Napisal by som vam na mail, ale nenasiel som ho na stranke. Chcem sa opytat, aky mate nazor na Rusha Limbaugha?

  38. .a co slovenske veznice od .kyros | 20. január 2010 11:09

    Zaraza ma, ako mohol Fico taketo nieco nechat na slovensku justicnu straz. Po Harabinovom bacovani si clovek vie predstavit ako to tam moze vyzerat. Koli trom ludom a troche PR neskutocne narastie robota v jednej zo slovenskych veznic(tipujem Ilava alebo Leopoldov). Ved samotnej byrokracie je tam uz neskutocne vela teraz. Ako s nimi budu komunikovat? budu ich drzat s inymi veznami? Nakolko specialne bude s nimi nutne zaobchadzat? Proste strasne vela starosti za PR. Lutujem zamestnancov z tej veznice kam pojdu.

  39. .ale veď: od .rubin | 20. január 2010 10:38

    Šebej súhlasí tiež,lenže falošná hrdosť mu to nedovoľuje povedať preto,lebo to je práca terajšej vlády a to musí byť proti aj keby neviem čo.Demokrat enem pro nás a naše decka!!!!!

  40. .prevychova od .akynali | 20. január 2010 01:06

    My sme skvela krajina na prevychovu, vid nasa zasielka do Irska.

  41. ...ved svet nie je ciernobiely... od .lukas OinOdin Hric | 20. január 2010 00:23

    ..ved svet nie je ciernobiely... hlavným cieľom teroru je strach strach USA viedol k tejto neľudskej väznici ale nikde nie je písane že všetci väzni boli teroristami preto ma mrzí že s reakcie Slovákov (hlavne medií a niekoľkých blogou) je cítiť taký vleky strach

  42. .a je to od .arzen | 19. január 2010 22:38

    Tích troch do cely s Lojzom,Polgárim,Labzim a prenášať ako reality šou. Zlatý radar.

  43. .gIMO od .129 | 19. január 2010 22:38

    Pan Sebej, ste jednym z najinteligentnejsich zurnalistov, a preto je nesmierna skoda tej notorickej a lahko predvidatelnej tendencnosti. 1)Obama zavrel Guantanamo aby sa zapacil Europe: GIMO bolo dlho obrovskym preslapom v ludsko-pravnej agende, nici image USA vo svete.... zavriet ho co najskor je to najlepsie co mohol spravit...mali by ste rovnaky komentar aj keby to spravili republikani? 2)Teroristi z guantanama: Novinami po celom svete obleteli spravy ako su v Guantaname zadrziavane deti, ludia, ktorych americania zatykali ako „na beziacom pase“ len pre podozrenie, udanie, atd. Neverim, ze clovek, ktory dokaze pracovat tak dobre s „open source“ taketo veci nezachytil. Preco potom to pausalne hodnotenie? 3)Je viac nez pravdepodobne, ze SVK prijme prave takych a teda integracia nemusi byt NEVYHNUTNE problematicka. Jasne, ze je v danej teme vela spornych bodov (napr. preco Ich vobec USA „prerozdeluje“ po svete), ale taka dagmotacika istota a ohybanie faktov aby bolo vsetko konzervativne, proti multikulti, protiobamovske, ...ved svet nie je ciernobiely...

  44. .par vyhrad od .martin Macko | 19. január 2010 21:44

    Zatvorit Guantanamo je spravne. Bohuzial to je v Obamovom ponati iba PR akcia. Je absolutne jedno ci ich buduu vaznit na guantaname alebo v amerike. Zadrziavat ludi bez vznesenia obvinenia, bez moznosti sa akokolvek obhajit, na dobu neurcitu to su totalitne praktiky, ktore nemaju v demokratickej spolocnosti co hladat. To, ze su to vsetko teroristi mozu vraviet iba zle informovani ludia. Bolo tam nespravodlivo zadrziavanych vela ludi. Jeden priklad za vsetkych en.wikipedia.org Tvrdenie, ze su to vsetko teroristi nie je vo vacsine pripadov podlozene nicim inym nez cestnym slovom americkej vlady. Kazdy kto ma pamat a trochu rozhlad co dialo poslednych 8 rokov musi vediet, ze to nemoze stacit. Americka armada/vlada casto nevravi pravdu. Vid. Prva verzia pribehu vojacky zajatej v Iraku Jessici Lynchovej (en.wikipedia.org | Smrt vojaka Pata TIllmana (en.wikipedia.org | Tonklin Bay incident, WMD v Iraku a aj armadna sprava o samovrazdach vaznov na Guantaname ma vazne nedostatky, podrobnejsie o tom tu: www.salon.com Bohuzial by sa dalo dlho pokracovat. Guantanamo je samozrejme problem, ale riesenim je vysporiadanie sa s vaznami a nie presuvanie ich medzi lokaciami. USA sa musia vratit k hodnotam, ktore hlasaju, pretoze inak je zatvorenie Guantanama prazdne gesto.

  45. .prijatie vaznov. od .m. Stefanovic | 19. január 2010 20:08

    uz davnejsie som spomenul v jednom clanku, ze Europa a jej predstavitelia {podla autora holubice} nemozu byt dlhodobo pokrytecki- teda na jednej strane kritizovat skarede Guantanamo a vsetko co s vaznenim a vysluchmi suvisi a na druhej strane neprijat od USA ziadost o pomoc pri zatvoreni tejto vaznice. napokon Americania sa snazia len podelit o tychto vaznov. Je spravne, ze sme voci Usa spravili toto ustretove gesto. okrem toho, uloha vaznic, resp. napravnovychovnych zariadeni je prevychova, cize apriori povazovat vsetkych vaznov za teroristov a skodcov do buducna nie je spravne. az cas ukaze, ako sa veci vyvinu. a nakoniec vyvoj v Europe bol za poslednych 40 rokov zaujimavy tak ci tak a Europa ma s tymto typom ludi skusenosti.

  46. .konšpirácia - veď uvidíme od .palo Mráz | 19. január 2010 19:38

    Pán Šebej predostrel jednu z možných interpretácií, ktorá bude, koniec koncov, do pár mesiacov buď potvrdená, alebo vyvrátená. Prečo ho teda obviňovať z "ficofóbie" ("ficoaverzia" - to by som pochopil:-)

  47. .konspiracia od .divak | 19. január 2010 18:16

    ficova navsteva bieleho domu a navyse "predvolebna" - to je uz pokrocila "ficofobia"

  48. .trochu príliš konšpiračné... od .danoslav | 19. január 2010 17:48

    1. Zďaleka nie všetci zajatci v Guantáname sú teroristi. Samotní Američania pripúšťajú, že niektorí z nich sú držaní úplne nevinne. 2. Nie je tá konštrukcia s Ficovou návštevou Bieleho domu trochu prekonšpirovaná? To by fakt USA pri takejto citlivej veci bez problémov nabehli na takéto priehľadné hry s niekým globálne tak bezvýznamným ako je R. Fico? 3. Prečo v zimnej bunde? :-D

Komentáre do diskusie môžu pridávať len predplatitelia Piana. Zaregistrovať sa môžete tu.


Redakcia si vyhradzuje právo vymazať príspevky, ktoré obsahujú vulgárne či rasistické výrazy, a tiež tie, ktoré sú osobným útokom na redaktorov a spolupracovníkov .týždňa.

Inzercia Newsletter RSS Predplatné Články z tlačených vydaní Kontakty

Copyright © 2009 - 2012 Vydavateľstvo W Press a.s., Partizánska 2, 811 03 Bratislava, Slovensko / ISSN: 1336-653X

Design and Technology by MONOGRAM