video

rss

Tento informačný text sa vám zobrazuje namiesto článku, ktorý ste chceli zobraziť, pretože nie ste platiaci užívateľ siete Piano. Ak chcete zobraziť pôvodný text, 

PIANO je sieť predplatného, kde za jedinú platbu 2,90 € mesačne získavate okamžite prístup k prémiovému obsahu na najvýznamnejších slovenských weboch. Nezáleží na tom, kde zaplatíte, k ostatným stránkam v sieti máte automaticky aktivovaný prístup. Nemusíte už znova nikde inde platiť ani sa znova prihlasovať. 

Netreba sa pritom báť, že vaše peniaze na predplatné idú aj stránkam, ktoré nečítate. PIANO rozdeľuje peniaze podľa toho, koľko času na jednotlivých médiách strávite. Odmeňuje tak naozaj kvalitný obsah, ktorý chcete čítať - a dáva médiám signál, do čoho investovať majú a do čoho radšej nie. 

Vaše konto je viazané na vás, nie na váš počítač. Nemôžete konto v PIANO zdieľať s inými ľuďmi, ale môžete ho vďaka pridelenému heslu využívať aj na viacerých vlastných počítačoch.

Otvoriť platobné okno s možnosťami platby 

Prečo musím platiť, nestačia médiám príjmy z reklamy?

Reklama je výborný zdroj príjmov na financovanie masového obsahu, ktorý láka veľké množstvo ľudí. Médiá však majú problém financovať z nej na webe náročnejší obsah určený pre ľudí, ktorých zaujímajú menej masové témy, hlbšie analýzy a pôvodné spravodajstvo a vlastná tvorba.

Médiá sa tradične od svojho vzniku preto väčšinou museli spoliehať na oba zdroje príjmov, od čitateľov aj z reklamy (napr. za noviny v stánku zaplatíte a je v nich aj reklama). 

Na webe médiá dlhé roky dúfali, že príjmy z reklamy budú stále rásť a tak dokážu nahradiť výpadok príjmov od čitateľov. To sa však nestalo a ak chcú médiá skvalitňovať a rozširovať svoj obsah, musia sa vrátiť k pôvodnému modelu financovania aj vďaka platbám od čitateľov.

Možnosti platby 

Zaplatiť môžete:

  • platobnou kartou Visa, Mastercard, Maestro
  • online prevodom z Tatra banky alebo Slovenskej sporiteľne
  • na faktúru Slovanetu alebo Websupportu, ak už ste ich zákazníci (ďalšie firmy budú postupne pribúdať)
  • cez Paypal 
  • prevodom na účet z ktorejkoľvek banky.

Otvoriť platobné okno s možnosťami platby

Ak vám niektorý nástroj chýba, napíšte nám na info@pianomedia.sk. 

Ako umožniť hromadný prístup pre zamestnancov

Ak chcete zabezpečiť prístup pre viac ľudí, napíšte nám a pošleme vám podrobnejšie informácie o možnostiach hromadného predplatného.

Kto všetko sa do projektu zapojil?

Aktuálny zoznam nájdete na www.pianomedia.sk.

Kde sa dozviem o sieti PIANO viac?

Pozrite si stránku www.pianomedia.sk, tam sme pripravili všetky informácie, ktoré by ste mohli potrebovať, prípadne napíšte na info@pianomedia.sk 

Ako môžem zaplatiť?

Kliknite sem a zobrazia sa všetky možnosti platby.

F. Šebej: Politické pytliactvo SAS

Komentár Františka Šebeja o „lacnej“ marketingovej kampani strany SAS.

.branislav Závodský

17. september 2009 | videné 8394x | reagovalo 62 ľudí

Diskusia (62)

  1. .doba minula od .zendrax | 14. december 2010 01:01

    tyzden,slabo,horsie .......

  2. .uplne vedla od .zendrax | 14. december 2010 00:59

    ruska skola

  3. .sebej, Sebej od .fero3 | 23. september 2010 15:00

    Lacne automobily su adekvatne preto, lebo tato krajina je najchudobnejsia z EU, a je neadekvatne a nemoralne za takychto okolnosti uzivat luxus. Ano, minister vo Fabii by vyzeral lacno, a nekompetentne - aky v skutocnosti aj je. So zavistou to nema nic spolocne. Co sa tyka poctu poslancov, akceptujem Vase stanovisko - ma racionalne jadro. Ale - 20 rokov "demokracie" v tejto krajine dokazalo, ze 150 poslancov je len mrhanie peniazmi. Mozete snivat o dvojkomorovom parlamente - taky tu nie je a nebude. Ale ludia nesnivaju - chcu znizit zbytocne straty penazi a pocet darmozracov. K tomu populizmu - vox populi, vox dei. Slovenskej politike velmi chyba akceptovanie vox populi. Preto to tu je tych 20 rokov len historia rozkradania verejnych penazi. A to nepisem zo zavisti, ale preto, lebo mi vadi rozkradanie.

  4. .a je to od .arzen | 3. apríl 2010 17:19

    A ktorá že to strana má poľovný lístok?

  5. .vtieravé otázky? od .skrupinka | 8. marec 2010 23:38

    Vtieravé otázky typu: Načo ich tam toľko je? Prečo berú také veľké peniaze, keď tam ani nesedia... sa mi často derú na myseľ... Obyčajní ľudia musia otočiť každý cent, prečo by nemohli aj politici...? Takže tie otázky sú úplne v pohode...Veď úlohou kampane je osloviť ľudí, priblížiť sa im a zaujať ich!!! Populizmus (definícia)- politická taktika spočívajúca vo vystupovaní na verejnosti tak, že sa zdôrazňuje pochopenie pre problémy ľudí a prípadne sa im aj sľubuje bez reálnych podkladov; tiež vo význame zaujať za každú cenu, bez ohľadu na vec samú. Teda až samotné správanie po voľbách ukáže, či ide o populizmus... Aspoň nikomu nesľubujú dvojnásobné platy... Načo sú nám luxusné reprezentačné budovy, priestory, autá atď.? Moderná Bratislava s modernými budovami ministerstiev na reprezentačnej úrovni? Odzrkadľuje tento obraz stav žijúcich ľudí napr. na východnom slovensku...? Koho potrebujeme ohurovať? Niektorí politici by si zaslúžili trabanta a nieto ešte fábiu!!!

  6. .ha od .genie | 5. november 2009 20:27

    Kauzalitu ? Hmm, si zober príklad Švajčiarska, tam politici nie sú platení, pretože sa tam berie politika ako Služba vlasti, občanom, je to ako keby poslanie ... Všestko záleží na politickej kultúre , pričom tá naša je skutočne nevyvinutá. Vládne limuzíny, áno čelný predstavitelia štátu by mali mat iný status ako ostatní v krajine, ale prečo to prehánat ?? prečo staviate drahé BMW do kontrastu k Fabiam ?? Zníženie počtu poslancov, áno , pán Šebej sám povedal, že to nič nezmení na reprezentácii občanov, lenže tích 50 poslancov ušetrí krajine ročne obrovské peniaze , ved si zoberte kolko poslancov sa ani nezúčastnuje zasadaní parlamentu. Ano, kvalita poslancov je doležitá, ale kvalita poslancov a zníženie počtu poslancov može byt v konečnom dosledku omnoho efektívnejšie riešenie . Bikameralizmus je pre našu malú krajinu zbytočný. Sposobovalo by to iba spomalovanie procesu schvalovania zákonov , zahmlievaniei rozhodovania , roztrúsenie politickej zodpovednosti a dalším nemalým problémom by bolo enormné zvýšenie nákladov na politický proces

  7. .pohlad z ineho uhla od .p.Matlovic | 7. október 2009 18:01

    Zdravim Vas, pan Sebej. Najskor by som chcel zdoraznit ze voci Vam a vasim nazorom chovam uctu uz dlhe roky. Dovolil by som si vsak reagovat na Vas komentar... I ked je mozne vyhodnotit referendove otazky ako populisticke, je potrebne sa sustredit na jeden zasadny rozdiel...toto je populizmus, ktory, na rozdiel od Ficovho populizmu, setri verejne vydavky. Vsetky populisticke gesta pana Fica nas,danovych poplatnikov, stoja nemale peniaze(vianocne dochodky, dotacie sukromnym baniam, prispevky na hypotekarne uroky atd..). A co sa tyka limitu na vladne vozidla...myslim,ze Vasa reakcia v podobe predstavy ministrov jazdiacich na Fabiach je scestna a nema ziaden logicky zaklad. Urcite Vam je znamy system nakupu automobilov pre vladnu garnituru..nakupuje sa bez DPH a bez ciel, co znamena, ze do navrhovaneho limitu 40.000 euro zmestite najluxusnejsi Superb, Passat ale i Eckovy mercedes. A ked sa na takychto autach mozu vozit ustavni cinitelia v Cesku, preco by sa nemohli u nas?

  8. .bohuzial od .osem Konzervativnych Slovakov | 28. september 2009 18:17

    musim s tym komentarom suhlasit..

  9. .zdravím pán Šebej od .peter ar | 26. september 2009 11:05

    Výstižná a potrebná (psycho)analýza "myslenia" niektorých. Populizmus (na Slovenksu je to "asi" tak..) je často najľahšou cestou k dosiahnutiu cieľa....stojí za uváženie - o aký cieĺ ide tým, ktorí siahajú po takomto lacnom (s prímesom gýču) prostriedku získavania si priazne.

  10. .suhlas od .petotot | 23. september 2009 13:32

    f.sebej nezviazany sulikovym populizmom zase prisiel s rozumnou myslienkou. s cim najblizsie pride Sulik?

  11. .populizmus SAS od .m€ | 23. september 2009 11:45

    "Veľký omyl je len predstava, že populizmus pre hlúpe masy možno poraziť (prebiť) vyšším populizmom pre, hm, „mentálne stredné vrstvy" obyvateľstva." P.Schutz komentare.sme.sk

  12. .lacný populizmus SaS od .vieraK | 23. september 2009 11:41

    výstižný komentár pán Šebej, ďakujem, pritom sama som liberálneho zmýšľania; prosím, nedajte sa odradiť negatívnymi ohlasmi

  13. .sAS a populizmuz od .jozyffeq | 21. september 2009 09:12

    Ako ziskat urcitu skupinu ludi ktora ma rada populisticke reci a gesta? Mne sa zda ze problem serioznych stran je v tom ze sa nesnazia aspon o ziaden naznak priblizeniu sa kvacsinovej populacii :) preto ich vzdy populisticke strany prevalcuju. Myslim si ze kazda strana ak to mysli setriozne s dobrom slovenskeho naroda a ak jej pomozu k tomu urcite populisticke tahy tak je legitimne ich pouzit. Len zostava otazka ci SAS je takou stranou. Miki by bez urcitej davky populizmu nevyhral ani jedny volby :) a dobre spravil ze ich vyhral. Teda ak ma strana populisticke temy vyvazene temami vaznymi tak je to podla mna ziaduce pre celkovy vysledok aj pre dobro spolocnosti.

  14. .ciastocny suhlas od .winterfresh | 20. september 2009 13:38

    To, ze je to mucholapka na jednoduchych volicov je uplne jasne. Pojem obycajny jednoduchy volic asi p.Sebej nepozna. Bohuzial tem rozhoduje o intelektualnej mensine. Ohladom limuzin suhlasim s p. Sebejom, ze by mala vlada mat zodpovedajuci autopark. Otazka je ci su nutne caste vymeny a to hlavne v case krizy? Su to nevyhnutne nakupy? Asi nie. Ohladom poctu poslancov p.Sebej zamerne opomenul zasadny fakt rocnej uspory. V celkovom rozpocte by to bolo zanedbatelne , ale pre zopar skol by sa jednalo o velke peniaze. Sulik za par mesiacov dokazal pomerne dost. Mozeme sa bavit ci zneuziva populizmus, alebo ci vie temu povedat jednoduchou zrozumuitelnou recou.

  15. .pan Sebej, od .henrich ondrusek | 19. september 2009 20:06

    nabuduce ocakavam Vas komentar proti Figelovi, potom zasa proti niekomu inemu, ako psychologicke priznanie vlastnej frustracie a zlyhania. Cely narod s napatim ocakava, ake ma nazory pan Sebej. Este by sa mohol pridat pan Zajac. A sme nedockavi, ake vazne temy nastolite: napr. ci by Slovensko nemalo mat inu humnu, alebo nemal by mat parlament tolko komor, az kym by sa tam nedostali aj pan Sebej a spol? Krcovito sa udusate vo vami vykonstruovanej zatrpknutosti voci svetu, aby ste aspon pre seba v zrkadle imitovali rebela, velikana ducha, hrdinu. Vas permanenty disidentsky postoj je vsak len rafinovana forma pychy, ktora Vas nepusti nad 0.1%. Je tazke zit v narode, kde 99.9% su hlupaci, vsak, pan Sebej?

  16. .veď o nič nejde, len niekto prebral zbrane od .patarakmichal | 19. september 2009 20:00

    populárnej populistickej ľavice, aby tiež oslovil sugestibilnejšieho voliča. Nepokladám za potrebné komentovať to, je to aj taká tajná nádej, že by to mohlo SAS vyjsť...Konceptuálne súhlasím s pánom Šebejom, nie však v potrebe kritizovať kampaň SAS. Predchádzajúce kampane KDH o slušnej politike alebo Dzurindove sľuby boli oveľa viac komentovania hodné...

  17. .som veľmi sklamaný pán Šebej... od .laci z Košíc | 19. september 2009 16:25

    Vždy som si myslel, že máme rovnakých nepriateľov. A zrazu toto... Ficovi ste spravili veľkú radosť.

  18. .hmmmmmm od .vw | 19. september 2009 00:38

    whatever p. Sebej

  19. .poznamka od .komentator | 18. september 2009 22:31

    Suhlasim s jednym z diskutujucich, ktory poznamenal, ze Sebejove vety typu "A tiež ma udivuje, koľko naslovovzatých odborníkov na politický marketing sa tu vyrojilo. Sme jednoducho talentovaný národ :-)" - su uplne zbytocne, ba co viac, vypovedaju nieco o schopnosti zniest kritiku svojich slov. Vecne vyjadrenie to nie je a vtipne tiez nie. Keby to bolo prve podobne vyjadrenie p. Sebeja v diskusii, nechal by som to tak. Ale nebolo to po prvy raz, co podobne zareagoval. Vediet napisat dobry komentar k tomu ci onomu je jedna velka vec, ale vediet dostojne prijat aj kritiku na svoju adresu (dokonca aj ked nie je 100% opravnena) bez jemneho zhadzovania spoludiskutujucich - to je mozno este vacsia vec ((myslim, ze az potom je mozne zacat cloveka povazovat za skutocneho intelektuala)).

  20. .sssddd to vystihol :-) od .seprenon | 18. september 2009 21:46

    Už ma ani neudivuje to, že aj napriek tomu, že väčšina disktujúcich zdravými a racionálnymi argumentami posunula Šebejov komentár na úroveň štvrtej ligy, pán Šebej si aj naďalej myslí, že len on jediný má zdravý rozum a všetci ostatní sa ničomu nerozumejú. Ako to tu tak čítam, tak ľudia z týždenníka týždeň by si mali už začať dávať pozor, aby ich týždenník ľudia nečítali už len z "nízkych pohnútok" - aby sa zasmiali a počudovali sa nad zvláštnymi úsudkami týchto žurnalistov. A aby neskončili tak, že ich bude čítať iba Osem Konzervatívov Slovenska...

  21. .da sa oslovit masy bez populizmu? od .xerox | 18. september 2009 21:15

    Konzervativec Sebej kritizuje liberala Sulika za populizmus a tvari sa pri tom ako muz zasad. Lenze jeho zasadovost je ocenovana necelym percentom v politickej realite na Slovensku. Este vacsi populista Fico sa im obidvom smeje so 45 percentami volebnych preferencii. Na co je potom ta jeho slusna zasadova politika,ked nema a nebude mat nikdy nijaku podporu?

  22. .pan Šebej od .tomas.teicher | 18. september 2009 19:45

    Vám ako novinárovi slúži ku cti že kritizujete aj pravicu a nič jej nedarujete. A my internetoví diskutujúci, "mediálni odborníci" sme zase radi ak začne nejakej pravicovej strane dariť, to je jedno ktorej. Každý má svoj uhol pohľadu. A sme aj ochotní jej odpustiť nejaké triky. Samozrejme, rozkrádanie a klientelizmus je už za hranicou prípustnosti, politik nesmie ukradnúť ani korunu. Kedže ste zhodou okolností aj politik OKS, človek sa nevyhne tomu, že to čo poviete ako novinár, je to vyjadrenie aj predstavitela tejto strany.

  23. .nazor od .sssddd | 18. september 2009 18:30

    p. Sebej .. vam nacisto Sibe .. starnete a stracate rozum... na beton ste utajeny ficovolic

  24. .re: F.Sebej od .gode | 18. september 2009 18:19

    "Vy si viacerí naozaj myslíte, že podmanivé otázky apelujúce na primitívnejšie časti centrálnej nervovej sústavy postačujú na to, aby odlákali Ficových či Slotových voličov priamo do košiara pravice a liberálnej ekonómie?" Myslite si, ze keby na tych billboardoch bol vysvetlovany napr. odvodovy bonus, malo by to vacsi efekt? Alebo inak, co vlastne navrhujete? Ako by ste vy odlakali Ficovych alebo Slotovych volicov? "O potrebe šetrenia verejných financií nemám ani štipku pochýb, ale napríklad tých 400 ukradnutých kamiónov dreva by zafinancovalo poslanecký zbor na dlhší čas. Nehovoriac o celej tej zápave verejného plytvania, ktoré nemá nič spoločné s platmi či autami politikov." Ved prave preto by bolo dobre, aby v parlamente bolo OKS, SaS atd..potom sa moze zacat realne setrit, ale preco by sa v kampani nemohlo propagovat setrenie "par drobnych" na limuzinach, pokial to funguje a napomaha k tomu, aby sa do parlamentu dostala strana, ktora potom bude realne setrit? Co je podfuk na tom, ked sa strana propaguje znizenim poctu poslancov alebo lacnejsimi autami pre politikov? Co je preboha na tomto podfuk? Preto, ze to neriesi najhlavnejsie problemy SR je to podfuk? Nedava to zmysel.. A na zaver, vasa posledna poznamka bola uplne zbytocna, pretoze vobec netreba byt naslovovzaty odbornik na politicky marketing, staci sledovat vysledky SaS a OKS v prieskumoch a vo volbach, a clovek vidi...

  25. .o porozumení od .františek Šebej | 18. september 2009 17:41

    Už som sa nechcel zapájať, ale pozorujem, že väčšina diskutujúcich úplne ignoruje, čo som už napísal, resp. že to nečítala, tak ešte raz. Naozaj si mladý (pravdepodobne) priateľu myslíte, že som niečomu neporozumel? Ako že mi chýba dostatočne bystrý um, aby som nahliadol genialitu politickej stratégie? Ubezpečujem vás všetkých, že som tej bilboardovej stratégii porozumel veľmi dobre, a preto som to okomentoval. Vy si viacerí naozaj myslíte, že podmanivé otázky apelujúce na primitívnejšie časti centrálnej nervovej sústavy postačujú na to, aby odlákali Ficových či Slotových voličov priamo do košiara pravice a liberálnej ekonómie? Nuž budete prekvapení, ale nepostačujú. Iba zamoria ešte viac už i tak dosť zamorený priestor verejného diskurzu. O potrebe šetrenia verejných financií nemám ani štipku pochýb, ale napríklad tých 400 ukradnutých kamiónov dreva by zafinancovalo poslanecký zbor na dlhší čas. Nehovoriac o celej tej zápave verejného plytvania, ktoré nemá nič spoločné s platmi či autami politikov. A áno (keď u je reč o tej kampani), ani ja si neprajem, aby politici šoférovali ožratí. Sám som bol podpísaný, ešte ako člen parlamentu, pod návrhnmi na zrušenie poslaneckej imunity a vždy by som to znovu rád urobil. Ale zdá sa mi, že o tom tá celá kampaň nie je. Tá je o "získavaní bodov", čiže o populizme. Vám to možno nevadí, ale mne áno, lebo - napriek tomu, že SaS aj Richardovi Sulíkovi aj trochu fandím - nič, čo sa začína podfukom (a populizmus je podfuk), nemôže končiť poctivou prácou. Ten podfuk sa zabuduje do systému a zostane tam. No a na záver - nekritizujem to v mene OKS, ani ako člen OKS. OKS nie je v spore s SaS. To iba ja osobne, redaktor a uvažujúca osoba, si beriem právo komentovať, čo okolo seba vidím, keď sa mi to nepáči. A tiež ma udivuje, koľko naslovovzatých odborníkov na politický marketing sa tu vyrojilo. Sme jednoducho talentovaný národ :-)

  26. .velmi lacne... od .ivanB | 18. september 2009 17:22

    ...na Vas, pan Sebej. Naozaj mi nejde do hlavy, preco sa .tyzden vsemozne snazi pochovat SaS. Asi Vas stve ich takmer 5 percent v poslednych volbach, a ze s SaS sa teraz "pocita", co sa Vasej strane nikdy nestalo, napriek konstantne najlepsiemu programu. K prispevku: V prvom rade zavadzate o vozeni sa na Fabiach- co by si osobnost Vasho formatu mohla odpustit. 40000 plne postaci na "dostojne" vozidlo pre drvivu vacsinu stanych funkcionarov. Suhlasim, "ekonomicke" referendove otazky su z hladiska statneho rozpoctu takmer bezvyznamne. Maju vsak za ciel predstavit aj "jednoduchsim" obcanom jeden z "idealov" strany, a to setrne a zodpovedne narabanie s verejnymi zdrojmi. Vasa reakcia sa mi zda mierne prehnana a vobec nie potrebna Musite Sulikovi odpustit jeho privelku praktickost a malo idealizmu. Je najvacsou nadejou slovenskej liberalnej pravice.

  27. .lieky a STV od .antinari | 18. september 2009 16:57

    opat- lieky su zanedbatelna polozka, to Vam asi povie kazdy odbornik na zdravotnicyvo. povedzme, ze ja som laik. polozka su rontgenove snimky {2 snimky= 3 az 5 tis. sk}, transfuzia krvi, operacie a podob. nikde nepisem, ze je niekto totalne zdravy... spravne- co ak raz bude STV lepsia a vyrovna sa povedzme aspon ORF. takze preto platime. kedze nie Ste vo vrcholnych organoch Sas, prajem uspesne zviditelnovanie. adios

  28. .re: antinari od .rastislav Petrík - SaS | 18. september 2009 15:21

    Nepochopím ako sa dá prirovnať zdravotníctvo ku STV. Argument že "kazdy mesiac im do poistovni odchadzaju peniaze a mnohi to nikdy nevyuziju" je absurdný. Štatisticky každý rok stúpa spotreba liekov, stúpa počet diabetikov, alergikov, chorých na rakovinu. Som zvedavý ANTINARI koľko totálne zdravých ľudí by ste mi priviedli, koľko vôbec poznáte. Ale presne o tom to je - lebo čo ak raz ... Ale čo ak raz STV?

  29. .zdravotnictvo a kultura {Petrikovi} od .antinari | 18. september 2009 14:43

    otazka prispevku na STV je naozaj takmer irelevantna, vazeny pane. rovnako su tisicky ludi zdravotne poisteni, kazdy mesiac im do poistovni odchadzaju peniaze a mnohi to nikdy nevyuziju. Mozno su dvakrat za aktivny zivot na infuzii a raz maju narazenu kost. ale pltia si to, lebo, co keby.... {boli napriklad postreleni pri nesikovnom policajnom zasahu- to je len priklad} dalej obcan plati zo svojich dani aj kulturu a to aj lesny pilcik alebo stolar, ktory divadlo navstivil raz v zivote. vidite, ake lahke je vase argumenty spochybnit.?? zatial dovi.

  30. .plny suhlas od .ape | 18. september 2009 14:38

    politik musi aj reprezentovat ... kolkokrat som sa hanbila za poslakyne KDH, ked boli chudery doobliekane ako posledne suchty od varechy (akoby "na to nemali", tiez sa mi to zdal byt isty druh primitivneho populizmu) ... "je to pravda odveka, ze saty (aj sluzobne auta) delaji cloveka" ... a k postaveniu to jednoducho patri ... ale s ostatnym tiez plne suhlasim ... JFK a Jacqueline ... to bol parik ... Obama s tou svojou zienkou sa tiez snazia ich kopirovat ... sa mi vidi ... problem slovenskej politiky je zarucene ceeelkom inde, nez v troche reprezentacie a slusneho vyzoru ...

  31. .re: peto od .rastislav Petrík - SaS | 18. september 2009 14:24

    Keď som hovoril že väčšina nepochopila, myslel som väčšina tu diskutujúcich. Naopak, väčšina ľudí s ktorými sa stretávame na podpisových akciách to chápe a nemá s tým žiadne problémy. A čo sa týka koncesionárskych poplatkov - my ich nechceme zrušiť bez náhrady - nech sú STV a SRo financované zo štátneho rozpočtu. Aj tak sa to deje formou dotácií, lebo vedenie STV je neschopné (alebo veľmi schopné v inom SMERE). Problém je v tom, že my ich chápeme ako daň - musia ich platiť aj ľudia ktorí nie že nepozerajú TV, ale ju ani nemajú resp. nemajú rádio. Pritom títo ľudia platia normálne dane, tak prečo by ich mali platiť ešte raz?

  32. .vladny bavorak od .ddd | 18. september 2009 14:08

    Prednedávnom som videl ministra školstva vo svojom vládnom bavoráku, všimol som si, že auto, v ktorom prišiel bolo BMW 750,prečo to nebolo BMW 730? On potrebuje na svoje vozenie, väčšinou v meste auto s objemom motora 5 l ??? Myslim, že by mu kludne stacilo auto s objemom "len" 3 l, nie?

  33. .tuzexovy Bon od .tuzexovy Bon | 18. september 2009 14:00

    Mne sa na F. Sebejovi paci to ako poeticky nazval tento bilboardovy entertainment SiS opravujem SaS, ako politicke pytliactvo. Treba mat ale trpazlivost, SaS ma stale nadej sa zbavit politickeho hochstaplerstva.

  34. .@rastislav Petrík od .peto | 18. september 2009 13:59

    Rastislav, je v poriadku agitovat za svoju stranu, ale skus byt prosim tolerantny aj k inym nazorom. Napr., ja so Sebejom suhlasim, a vobec si nemyslim ze by sme "nepochopili o čo ide". Ale keby to tak aj bolo, nie je to hlavne vasa chyba, ze spravite kampan, u ktorej "vacsina nepochopila o co ide"? ;-)) Ja napr. to obmedzenie poctu poslancov chapem ako snahu znizit naklady, ale aj tak suhlasim so sebejom, ze to je setrenie na nespravnom mieste....v celkovom aspekte je to zanedbatelna polozka, a z vasej strany ide naozaj skor o populizmus. Aj ked vezmem tie ostatne body referenda...vladne limuziny, tie populizmus, zrusenie koncesionarskych poplatkov: nesuhlasim, slovensky rozhlas ma jedno z najkvalitnejsich spravodajstiev v SR zo vsetkych medii (nie len radii), urcite radsej zaplatim par korun kazdy mesiac aby existoval, ako by sa mal skomercnit ako vsetci ostatni...Jedina dobra vec su tam tie volby cez internet, za to som. Ale aby si ma nechapal zle - ja SaS fandim a chcem aby sa dostala do parlamentu. Ale zo zaciatku by to skor chcelo trosku viac pokory a pocuvania druhych a ucenia sa od skusenejsich. Slovensko ma svoje problemy, ktore treba riesit, a ten napad s referendom bol dobry na zviditelnenie sa, ale bohuzial do toho co aktualne slovakov trapi a co realne je problem, do toho ste sa vobec nestrafili. Vela zdaru v dalsej praci!

  35. .rekcia od .rastislav Petrík - SaS | 18. september 2009 13:37

    Prečítal som si niektoré reakcie a je zrejmé, že väčšina v čele s p. Šebejom nepochopila o čo ide. Takže veľmi stručne: 1, Zníženie počtu poslancov je výsostne o znížení nákladov - podľa nás si tak malá krajina ako je Slovensko nemôže dovoliť platiť toľko poslancov (chcel som napísať darmožráčov ale nie všetci sú). 2, Je jasné že ministri sa nemôžu voziť na Fábiách, ale ide o to, že dnes sa tu na miliónových limuzínach vyváža kde kto, aj ľudia ktorí na to absolútne nemajú nárok. A to chceme zaraziť. 3, Aj keby tie bilboardy boli fialové alebo makové, dosiahli to o čo v tejto chvíli ide najviac - zviditeľnili SaS! Veď keby ich nebolo, kto z Vás by vedel že nejaká SaS existuje? A teraz ste venovali nemalý čas tomu že ste ich komentovali, Vaše komentáre bude čítať X ďalších ľudí ktorí sa tak o nás dozvedia. Skvelé, ďakujeme! Inak názory p. Šebeja nekomentujem, má na ne právo aj keď s nimi nesúhlasím. Vyjadrené názory sú osobné názory autora, nie oficiálne stanovisko SaS.

  36. .limuzíny a poslanci od .nechvidia | 18. september 2009 13:10

    Pán Šebej tento krát Vás naozaj nechápem a nevidím rácio v tomto komentári. Tvrdiť, že lacné auto = lacný politik resp. neschopný a dávať k tomu priamu úmeru, práve to je nezodpovedné. Ja som síce ten bilboard nevidel, ale pochybujem, že niekto tým myslel aby sa ministri vyvážali na Škode fábia. Naozaj vidím rozdiel medzi cenou auta do 1.5mil. a povedzme 3.5-4.5 mil. Pre mňa za mňa nech prezident, predseda vlády, predseda parlamentu a majú top limuzíny, ale preboha načo sú ostatným ministrom a predsedom ústredných orgánov štátnej správy, predsedovi NR SR, GP SR, predsedom samosprávnych krajov atď. atď. Povedaď odveké klišé, že sa jedná o závisť bez nejakých ďalších argumentov je hmm nepoužijem slovo populistické, ale skôr vágne. Ak sa nemýlim prezident CŘ Václav Klaus sa vozí na Škode Superb. A určite by sme našli aj iné príklady. Škoda Superb, KIA Opirus, Ford Mondeo atď. vôbec nie sú nedôstojné automobily. A k zníženiu poslancov len toľko, že nevidím ani najmenší problém proporcionálne zmenšiť trebars aj o 1/3 ich počet. Veď ruku na srdce, koľko z nich reálne aspoň z médii poznáme. Tí, ktorí poznajú napr. Listy Federalistov (Federalista) a systém bŕzd a protiváh (checks nad balance), Vyhlásenie nezávislosti s Ústavu USA, teda Hamiltonovky, Madisonovky, Jayovky, či Tocquevillovky (ale aj v neposlednom rade Montesquikovky, Lockovky na kontinentálny sytém) tak vie, že čítanie a štúdium je to síce skôstné avšak v naších končinách resp. právno-politickom systéme a obyčaji a spoločnosti čo sa týka dvoch komôr veľmi vzdialené. Systém bŕzd a protiváh predsa je inkorporovaný aj do našej Ústavy SR a od toho sa prelína celým právnym poriadkom. Uvidíme ako sa vyexponuje dvojkomorový systém v ČR.

  37. .nazor p. Sebeja je jeho osobny nazor a velmi zly od .peter2121 | 18. september 2009 13:00

    p. Sebej, zaver Vasho vystupenia ma dost prekvapil, zaroven ma prekvapil vas nazor ze Fabia stoji 40.000 Eur co pri kurze 30,126 robi najkych 1.205.040 Sk. Tak to je velmi draha Fabia p. Sebej a myslim si ze do 40.00 Eur by sa mohol kludne vozit aj minister. Vas nazor o 2 parlamentoch je zaujimavy a urcite, zial pri dnesnom systeme fungovania parlamentu, by riesil situaciu. ALE VRATME SA k otazke referenda. Nehnava Vas ze poslanci v ramci parlamentnych stretnuti su v mimo ? resp sa ani neopravedlnia ? Preco by sme namohli mat 100 dobre fungujucich poslancov ???? aj to ste tam spominali, aby poslanic dobre pracovali, toto je na personalmom obsadeni kazdej strane a poctivisti cloveka - poslanca. Presne toto riesi referendum. Bude tam 100 poslancov, ktory budu mat zaujem pracovat. p. Sebej, NESUHLASIM S VASIM NAZOROM a som prekvapeny ze v poslednej vete ste upozornili obcanov, pripada mi to akoby ste upozornovali pred BMG invest investovanim ....

  38. .par slov o Sulikovi (pre Roba) od .antinari | 18. september 2009 12:21

    prosim Ta k tym bilboardom= oni nie su ani farebne zaujimave. zeleno-modro-biele, skratka nic moc. Ja som si ich tiez vsimol, ale iba preto, lebo ziadne ine na uliciach nie su. proti Ficovym bilbordom alebo Ruskovym to nie je absolutne nic. Ti tam dali aspon Benovu ci Pariskovu.. Sulik tam dnes nema koho dat. Sulik neprerastol rozmer smetiarskej firmy, ktoru jeden cas riadil. mal som moznost hovorit s jednym smetiarom, ktory s nim pracoval a hovoril mi o jeho vztahu k zamestnancom nejake pikosky. nebudem to rozvadzat, nehodi sa to. Takisto jeho referendum o zastrckovom zakone, o ktore sa usiloval je smiesne. Ked je nejaky problem s STV, tak to nie je toto. problem STV je aj v nedostatku financii ale najma v dogmatickom nazerani na publicistiku. preto tam moze byt napr. Blaha, ktory je skutocne dinosaurom. Sulik, keby bol co k comu, by mohol navrhnut zrusenie platenia dani, pre mladych zivnostnikov do 25 rokov, ktori su siroty /nemaju ani 1 rodica). je to asi tiez somarina, ako ostatne zalezitosti, ktore su z dielne Sas , ale dava mi to viac logiky.-:)

  39. .re: pre bp od .rob | 18. september 2009 11:44

    Vyzeny bp, uplatnujete na billboardovu komunikaciu principy, ktore nie su platne pre billboardovu komunikaciu... resp. mozete ich na nu uplatnovat, ale ci z toho bude burcujuci billboard by som pochyboval... Urcite je dobre aj pri konstrukcii HESLA ci VYKRIKU vychadzat z overenych faktov, ale na billboade vzdy lepsie zafunguje HESLO ako HOLY FAKT. Bilboard je proste ulica... tam nemozete byt decentny, lebo si ho nikto nevsimne... billboard vzdy musi byt aspon trochu hulvatsky a aj populisticky. To je komunikacia urceny VSETKYM. HESLO moze mat racionalne jadro, ale burcuje predovsetkym emocie. A samozrejme si nebudeme navravat, ze volic voli hlavou... toboz na Slovensku... volic voli prevazne srdcom az pudmi a volebne programy necita nikto... Na sirsiu komunikaciu (de facto znacky) SaS bola podla mojho nazoru billboardova kampan vynikajuca. Navyse ste vo svoje odpovedi dali do analogie VOLICI SAS a VOLICI SNS. To tam nie je :-) Tam je analogia SLUSNY PRACUJUCI A DANE ODVADZAJUCI OBCAN versus KRIMINALNY GAUNER, KTORY ZIJE NA UKOR OBCANOV. Samotny billboard teda ma logiku a ma predovsetkym velmi zavazne posolstvo.

  40. .... od .vladimír Mikuš | 18. september 2009 11:27

    tie kecy o fábiách...ts ts ts...nie sme malé deti...

  41. .dodatok od .vW | 18. september 2009 11:03

    mne by viac ucarilo, ak by sa politici zacali vozit do prace MHDckom. To by som ocenil.

  42. .hmmmmmm od .vW | 18. september 2009 10:59

    Pan Sebej, netvarte sa, ze ste nepochopili. Ako maju oslovit okrajove skupiny voliace SMERu ako takymto lacnym marketingom. 3450 E mesacne krat 50 to je 172 500E rocne plus dalsie vydavky na asistentov je to dostatok penazi na zachranu jednej skoly. Vy trpite chorobou OKS. Hned idete na ludi zlozito a potom ste tam, kde ste okolo 0,5%. Nesuhlasim s tymto komentarom, je treba rozdavat podpasovky tak, aby vyhravali ti co hrubu politiku robia, vsak pan Sebej.

  43. .pán Šebej od .m&m | 18. september 2009 09:51

    Tentoraz ste úplne mimo (často sa nestáva, že s Vami nesúhlasím) a do značnej miery sa mi zdá absurdné, aby ste zrovna vy, člen OKS (marketigový neschopáci - s prepáčením), kritizovali niekoho marketingovú komunikáciu. Ak nedokážete ako strana osloviť širšiu verejnosť tak sa staviate do role skupinky salónnych intelektuálov, ktorá len všetkými opovrhuje a nemá reálne možnosť nič užitočné presadiť. Táto miera populizmu zo strany SaS je pre mňa osobne ešte akceptovateľná.

  44. .nezmysly od .lol | 18. september 2009 09:40

    To su vsetko nezmysly o dobre platenych manageroch a statnych uradnikoch. Statny uradnik nikdy manager nebude. Je plateny z lupeze a nikdy nebude pocitovat existencny tlak ako naozajstny manager. Je to prave Sebej, kto tu rozsiruje populisticke myty o statnych uradnikoch vraj manageroch. Stat ma byt minimalny. Cim menej penazi mozu ti vraj statni "manageri" rozkradnut, tym lepsie. Sulik je tiez populista, ale je aspon vacsi realista na rozdiel od tychto "elitarov". Je vsak tiez naivny v jednom, ze si mysli, ze "odbornici" v statnom sektore nieco vyrazne zmenia. Iba uspory nieco zmenia - mnozstvo rozkradnutych penazi.

  45. .pokial SaS od .sidney | 18. september 2009 09:35

    dodrzi aspon z casti, co hlasa, nie je problem ich nevolit. Vzdy lepsie ako nevolit. Pozn. Pan Sebej, radsej sa zamyslite nad tym, kde skoncila DS. V koho rukach a koho pricinenim.

  46. .kampan zacina od .peto | 18. september 2009 09:29

    ak je konanie SaS politickym pytliactvom vo vodach populizmu tak potom je Sebej jednym z ulovkov, lebo sa na tento marketing chytil ... podstatne je to ze sa o tychto veciach diskutuje na sirsej ako parlamentnej urovni ... ale to si pan Sebej, ktory pre stromy nevidi les neuvedomuje .... vdaka za reklamu pre SaS ... cele toto vystupenie vlastne chce povedat ze v OKS su mudri ludia ale nepojdu sa predat lebo je to pod ich uroven ... SaS ma minimalne rovnako ak nie ovela viac schopnych ludi ako OKS akurat chape jednu vec ze na zmenu systemu je potrebne mat aj moc ... jasne ze otazky su od pasa ..... ale su to veci co si politici voci sebe sami neschvalia ... a to je podstatne ... ale tvrdit ze pokial bude mat ministerstvo financii auta do 1,2 MIO byvalych SKK a bude to zvlastne? ved ide len o auto preboha ... ako sa to ma odrazit na konani statnych organov? to miesto strati na lukrativite ked budu mat Skodu SuperB? a ak som spravne pochopil pre p. Sebeja nie je problem so zmenou zo 150 na 100 poslancov .... podla neho by sa nic nezmenilo .... vlastne to povedal len preto aby sa vyjadril ako to vidi on .... 2 komorovy parlament .... hmmmmm takze preto to vytiahol? podla mna je jedno aj druhe riesenie prvoplanove ale ak si mam vybrat tak s ohladom na velkost slovenska a vykonnost parlamentu si beriem radsej volbu SaS Cely tento komentar je lacnou reklamou konzervativcov ... ktori sa tvaria ze ziadnu reklamu nepotrebuju a je to mimo ich ligu ... ibaze slinky velmi tecu ked je v hre pravicovy volic .... a body z kopania do mierne populistickej ale racionalnej liberalnej pravicovej strany sa budu ratat .... nic ine na to len ... shame on You Mr. Sebej

  47. .pán Šebej od .rasťoX | 18. september 2009 09:01

    ...ja si myslim,že sa politike venujete dost dlho nato aby ste vedel,že naozaj su voliči z vačšej časti "politický analfabeti"a riadia sa pudmi.Poznám mnoho šikovných a pracovitých ľudí,ale debatovat s nimi o politike je debata o ničom.Nechápu absolutne súvislosti ako to funguje.A to,že mám pravdu o tom analfabetizme dokazuje to,že je SNS,HZDS vo vysokej politike a Smer má také preferencie aké má.Ja si myslím na rozdiel od Vás,že SaS sa síce "venuje" na bilbordoch tak trochu "pudovým" témam,ale cez to všetko su to veci ktoré sa dajú reálne presadiť v referende ktoré by malo byt v den volieb.A porovnávať SaS s tou demagogiou a klamstvami čo šíril Fico pred volbami?Ved to bolo klamstvo v priamom prenose a všetci rozumní vedeli,alebo minimálne tušili,že tu prichádza k moci "malý mečiar".To,že dnes už neviem ktorý bol ako premier vačšie zlo pre Slovensko len dokumentuje,že su ako cez "kopirák". V jednej Lampe raz Štefan Hríb povedal: "To,že chcem aby politici neklamali a nekradli,tebe sa to zdá ako prehaná požiadavka?"To bola otázka na jedného diskutujúceho ktorý Štefana Hríba tak trochu podpichol v tom,že je "dokonalý".Ja si to nemyslím a skor považujem Štefana H za naivného idealistu v tejto veci a to nieje dobré.Pretože politika je reálne o osobných záujmoch,o moci,korupcii,klientelizme a tak je to všade.Všade za stranami pri moci stoja rôzne finančné skupiny,podnikatelia záujmi a všade aj vo vyspelých demokraciách sa korumpuje a "kradne".Len rozidel je miera!!! Miera toho ako politici dokážu klamat,ako dokážu kradnut,kde su ich mantinely a či maju popritom nejaký záujem robit niečo pre národ,krajinu ,robit politiku ktorá je prospešná.To čo nám teraz vládne teraz je čisté zufalstvo.Ale možeme si zato sami.

  48. .neškodný populiznus od .tomas.teicher | 18. september 2009 08:58

    Moznoze Sulikove bolbordy aj su populizmom, ale je to neskodny populizmus v porovnani s inym, napriklad tym Ficovým. Fico svojimi hlupostami vážne zasahuje do ekonomiky do chodu krajiny. Keby aj mal parlament len 100 poslancov podla mna sa nezmení skoro nič. Oveľa podstatnejšie otázky v Sulíkovom referende sú aj tak tie o koncesionárskych poplatkoch a poslaneckej imunite. Každý politik občas neodolá populizmu, ale ten Sulíkov je fakt ešte únosný. Sulík patrí medzi desiatku politikov, ktorí keď argumentuje, používa fakty, dáva si námahu argumentovať číslami. Ja by som radšej videl spoluprácu OKS s SAS ako ich spory, navyše nie o tak dôležitých veciach.

  49. .re: skoda od rob od .bp | 18. september 2009 08:05

    "Skoda, ze pan Sebej si nevybral na komentovanie ten billboard, ktory hlasa: NAS VOLIC SA ZIVI PRACOU, A NIE PREDAJOM EMISII :-)" . Ani volic SNS sa nezivi predajom emisii. Nimi sa zivia clenovia strany, pripadne ich sponzori. Ten billboard nema logiku.

  50. .zamyslime sa od .františek Šebej | 18. september 2009 01:38

    Ja viem, že Richard Sulík nemôže na bilboardoch vysvetľovať odvodový bonus. Ale viem tiež, že apel tohto druhu (drahé limuzíny a pod.) je apelom na pudy a nie rozum a patrí do arzenálu pouličných tlčhubov. Áno, môže to zabrať, ale zároveň to predpokladá (aj vaše úvahy o tom, kto sú vlastne voliči), že volič je tak trochu menejcenný dement a treba mu ponúknuť seno, lebo knižkám nerozumie. Prosím, aj to je postoj a na istú časť obyvateľov to môže zabrať - sú to, mimochodom, tí istí, ktorí naleteli na podobné triky Ficovi a nie je to špecifikum iba pre Slovensko. Nepovedal som ten komentár do kamery ako zástupca OKS, ale ako uvažujúci človek, a nekonzultoval som to ani so Štefanom Hríbom, ktorý nepatrí k šéfredaktorom, ktorí by diktovali svojim spolupracovníkom aké majú mať názory. Populizmus je kalkuláciou s dvomi vecami - s pudmi a s hlúposťou. Je to nepoctivá kalkulácia a neverím, že sa za ňou môžu skrývať vysokokvalifikovaní odborníci, ktorí, keď ich tie blbé triky vynesú k moci, tak prídu s múdrymi riešeniami. To všetko tu už bolo. Radím preto skepsu a zdravý rozum. A tiež trochu vkusu.

  51. .skoda od .rob | 18. september 2009 01:20

    Skoda, ze pan Sebej si nevybral na komentovanie ten billboard, ktory hlasa: NAS VOLIC SA ZIVI PRACOU, A NIE PREDAJOM EMISII :-)

  52. .vám touž hrabe od .rasťoX | 18. september 2009 00:44

    pán Šebej...spamatajte sa.SAS chce na limuzíny 40 klackov EUR...Ja si mylsim,že 1,2mil,alebo 4,5 mil je teda dost rozdiel.Zníženie počtu darmožráčov..../tolko ich je v parlamenete ,že je to až do plaču/mi tiež príde ako posun vpred.Že má 3tefah H.problem so Suklíkom OK,ale nemusioa všecti v týždni byt ako ovce,že?Alebo musia?? Anoi su to lacné témy pre jednoduchu Slovač.Pretože sme dostatočne blbý národ ,musí sa Sulík tak trochu prisposobit a zautočit na menej podstatné temy,čo tupci pochopia.Pretoež billbord o odvodovom bonuse ani moc nezaberie.Ja toto Sulikovcom nevyčítam ani najmenej....že idu tak trochu "efektívne".Skor ma udivuje,že tu máme jednu lastovičku a aj tu pán šebej,hanus,hríb rad vzduchovkaou obstreluje.A ked nám tu bude vládnut dalšie 4 roky hranol...prajem týždnu čo najvaic supersúdných sporov s jasným výsledkom.Možno sa spamatáte potom.

  53. .mimo od .jakub Nedoba | 18. september 2009 00:04

    Teraz je podla mna p. Sebej uplne mimo. Bilbord SaS o znizeni poctu poslancov vobec nehovori o nejakom obraze Slovenska, ale skor o setreni nakladov na platy poslancov. Otazne je, ci by sa znizenim poctu poslancov ozaj usetrili peniaze, co nemeni nic na fakte, ze p. Sebej striela vedla. Takisto, ostatne bilbordy SaS poctivo sledujem a este som nevidel taky, co by hovoril o vyvazani sa poslancov (ci vladnych predstavitelov) v limuzinach, skor som zaregistroval bilbord o tom, "ci chceme, aby poslanci jazdili opiti", o com sa asi vobec nemusime bavit, to nechce nikto (tento bilbord je narazkou na zrusenie priestupkovej imunity). Bilbordy su mozno lacne a populisticke, ale ako inak sa dostat na Slovensku do pozornosti ? To ma Sulik na bilbordoch beznemu obcanovi vysvetlovat, co je Odvodovy bonus (co je mimochodom vynikajuca vec z programu SaS, preco p. Sebej nehovori o nej ?). Z tohto uhla pohlada mi pripada ako mimoriadne lacny prave tento prispevok p. Sebeja (o to viac, ze sam je clenom inej politickej strany).

  54. .slovo pragmatizmus je Vám cudzie? od .seprenon | 17. september 2009 22:15

    Už dlhšie pozorujem, že áno. Rozumný človek by nemal konať ako strnulý a ťažkopádny idealista. Všetci vieme, že väčšina obyvateľov tohto národa má menej výkonnejší rozumový aparát a aj preto vyzerá zloženie parlamentu tak, ako vyzerá. Všetkým racionálnym vadí táto vláda, niektorým aj opozícia. Zároveň však vedia, že situácia sa ťažko pohne. Pretože ak by sa objavila strana s kvalitným a odborným programom za ktorou by nestáli diletanti, tak by sa nedostala ku slovu, pretože by sa v tejto republike našlo sotva 5% ľudí, ktorí by volili niečo nepopulistické. Nie som naivný, avšak strana SaS sa mi v súčasnosti javí ako najserióznejšie a najodbornejšie politické zoskupenie, ktoré má najmenšie sklony k rabovaniu verejných zdrojov (spolu s OKS). Avšak to na Slovensku stačí možno na jedno percento (ako má OKS). Ak chce niekto reálne niečo v politike zmeniť, potrebuje mať viac ako 5% hlasov, to iste dobre viete. A aby mal niekto viac ako 5% hlasov, musí vytiahnuť aj mierne populistické témy. Inak, populista je niekto až vtedy, ak neplní svoje sľuby. Mne sa zatiaľ javí, že SaS nemá žiaden nesplnený ani nezrealizovateľný cieľ. Mimochodom, netuším, prečo so slovom "populizmus" narábate skoro ako so slovom "diabol". Na záver - ak sa horná cena vládnych limuzín obmedzí na 1,2 milióna, tak neznamená, že sa budú všetci vyvážať vo fábiách za 300 tisíc. Názorná ukážka demagógie, ktorú ste ponúkli a proti ktorej tak bojujete.

  55. .nesuhlas od .gode | 17. september 2009 22:00

    Povedal by som, ze reakcia charakteristicka pre cloveka z OKS :) Ano, da sa suhlasit, ze prezentacia strany SaS je v niektorych pripadoch viac ci menej populisticka. A ano, drahe auta ministrov naozaj nie su najvacsim problemom tejto krajiny. Ale su tie navrhy skodlive, je to naozaj tak zle propragovat novu stranu takymto sposobom, ak je to ucinne? Treba rozlisovat medzi takymto populizmom, kedy sa navrhuje nieco, co mozno nie je az tak podstatne, ale nie je to ani zle(auta) resp. je to vyslovene dobre(100poslancov) a ludi to oslovuje a populizmom, kedy sa problem zjednodusuje a podava natolko "ludovym" jazykom, ze sa zavadza a meni podstata veci(Fico). Alebo inak, predstavme si ze sa SaS aj vdaka takemuto marketingu dostane do parlamentu a presadi naozaj dobre veci, ktore realne pomozu. Kto bude vtedy uzitocnejsi? OKS so svojou vysoko intelektualnou a nepopulistickou kampanou alebo SaS? A nakolko musi Fico a spol. este zruinovat tuto krajinu, kym sa konecne zacneme zamyslat nad tym ako sa ho da realne porazit?

  56. .re. od .stur | 17. september 2009 21:31

    Politicke pytliactvo, fakt skvele! Skoda ze v pripade reakcie na Palka sa skor recnilo ako rozmyslalo.

  57. .dobre video od .pavel matejka | 17. september 2009 21:20

    toto je pre zmenu celkom vydarene video. suhlasim s nim. poslancov parlamentu vobec nie je tak vela. ide skor o pravne vedomie a zodpovednost voci obcanom. tiez si myslim, ze dvojkomorovy parlament, ako existuje v CR nie je zly napad. dnes na to este nie je politic. vola, ale mozno raz bude..

  58. .pC od .henrich Ondrusek | 17. september 2009 21:09

    Pan Sebej, osobne som zastancom znizenia poctu poslancov na 99 (neparny pocet ako prevencia pred patovou situaciou). K Vasim argumentom: 1. Znizenie poctu poslancov ma maly, ale predsa vplyv na kvalitu poslancov (tych najhlupejsich, neviditelnych, si strany nebudu davat na prve miesta). 2. Argumentovat "Otcami zakladatelmi" pri odovodneni bikameralneho systemu je nepoznanie suvislosti. USA su federaciou a jedna komora zohladnuje pocet volicov v state, druha dava kazdemu statu rovnaky pocet mandatov. Dvojkomorovy parlament v republike je len intelektualne zdovodnena snaha o dalsie koryta pre "vizionarov" a "otcov" narodov. V Taliansku napr. dvojkomorovy parlament vobec neplni svoj zmysel, v Britanii je Snemovna Lordov formalna s takmer nulovymi pravomocami. Ako pomohol Cechom? Je to uplna zbytocnost a nezmysel. Vyrovnavajucou silou moze byt urad prezidenta (ok, Gasparovic nic moc, ale myslite si, ze druhu komoru parlamentu by volil iny elektorat ako ten, ktory zvolil Gasparovica, SNS, HZDS, Smer a opozicne neschopne strany?). Je tu priestor pre garanciu nezavislosti sudnictva ako velmi silneho hraca v systeme delenia moci. Ale dvojkomor. parlamnet v SR? Prosim Vas, pan Sebej, netarajte. Znizili ste sa k politickemu pytliactvu a intelektualne predstieranemu snobstvu. Pan Sebej, uznavam Vase miesto v politickom spektre, ale myslim, ze vam chyba sebareflexia, prilis a nekriticky kopirujete nekopirovatelne, z USA ste si urobili modlu(vnimam pozitiva aj negativa USA). Mimo aktualnej temy: je mi luto, ze potencial OKS , ludi okolo Tyzdna sa nepremenil, ustrnuli ste v intelektualnej zatrpknutosti voci vsetkemu, co nie je vo Vasej mentalnej linii, vyznavate, ako to svojho casu nazval Palko, nacionalizmus naruby. v poslednej dobe sklzavate do PC (polit. korektnosti): napr. v otazke Romov. Daleko od Ameriky, ktora pre Indianov, ktorych nevyvrazdila, vytvorila rezervacie . S pozdravom Henrich Ondrusek

  59. .komentár od .milkan | 17. september 2009 20:38

    Tak pre takéto komentáre Vás p.Šebej obdivujem. Má to hlavu a patu.Človek hneď vie s čím súhlasí a s čím nie. Mám na Vás dve otázky. 1.Ak by súčasné trio vládlo ďalšie volebné obdobie aké vidíte budúce výhliadky občanov Slovenska vo vzťahu k (ne)zamestnanosti,vyrovnávanu regionálnych rozdielov,cestovania za prácou a pod. 2. Netýka sa veľmi témy. Ale veľmi by mňa zaujímalo kedy a ako ste sa dostali ku cvičeniu karate.

  60. .sebej od .pro-rock | 17. september 2009 20:08

    rovnako ako fero sebej aj ja vidim v tychto dvoch prikladoch ktore vypichol istu davku popullizmu...priklad limuzin trochu prizemny a priklad poslancov utopicky. Myslim ze ani nemusim blizsie zdovodnovat preco...Mna ale vobec nepoburuje ze sa SAS uchyluje aj tymto smerom. Narozdiel od pana Sebeja si myslim, ze takyto styl oslovovania volicov moze byt ucinny a zaroven nemusi byt nutne skodlivy. ved co je skodlive na tom ak nabadaju ludi (bezohladu na to akymi prostriedkami a na ake city hraju) k sposobom setrenia v statnej sprave. Prvy pripad nie je o presedlani ministra financii do fabie, je to aj o zavedeni pravidiel a hranic aby kdeaki prednostovia kkrajskych uradov nejazdili ako burzuji...a znizenie poctu poslancov? povedzme si rovno - nebol by ten obrazok dostatocne jasny aj s mensim poctom pixelov pan Sebej? a to su uz dva priklady ako setrit na vyvolenych a nie na luze...to je politicke PR ktore oslovuje volicov a nie budovanie novych programovyych timov so starymi tvarami...

  61. .pekne od .polvlado | 17. september 2009 20:06

    len kratucko chcem. Suhlasim. ps: podla mna zaujimavejsia tema ako "fic.karikatury", tak som zvedavy, ci sa aj tu rozprudi taka diskusia. (nemyslim si to:)

  62. .limuziny od .bp | 17. september 2009 19:03

    Suhlasim s Ferom Sebejom. Kto bude na tych ministerstav robit? Manazeri stvrtej triedy? Naopak, ak plat ministra je hlboko pod urovnou platov vrcholovych manazerov a specialistov, hlboko pod urovnou platov v niektorych statnych podnikoch, budu tieto posty lakat bud neschopnych alebo takych, ktori na ten post pridu kradnut. Plat singapurskeho premiera je 2.5 mil. USD. V tejto krajine prakticky neexistuje korupcia. Ja tam vidim kauzalitu.

Komentáre do diskusie môžu pridávať len predplatitelia Piana. Zaregistrovať sa môžete tu.


Redakcia si vyhradzuje právo vymazať príspevky, ktoré obsahujú vulgárne či rasistické výrazy, a tiež tie, ktoré sú osobným útokom na redaktorov a spolupracovníkov .týždňa.

Inzercia  Newsletter  RSS  Predplatné  Články z tlačených vydaní  Kontakty

Copyright © 2009 - 2012 Vydavateľstvo W Press a.s., Partizánska 2, 811 03 Bratislava, Slovensko / ISSN: 1336-653X

Design and Technology by MONOGRAM