Video
video
rssTento informačný text sa vám zobrazuje namiesto článku, ktorý ste chceli zobraziť, pretože nie ste platiaci užívateľ siete Piano. Ak chcete zobraziť pôvodný text,
PIANO je sieť predplatného, kde za jedinú platbu 2,90 € mesačne získavate okamžite prístup k prémiovému obsahu na najvýznamnejších slovenských weboch. Nezáleží na tom, kde zaplatíte, k ostatným stránkam v sieti máte automaticky aktivovaný prístup. Nemusíte už znova nikde inde platiť ani sa znova prihlasovať.
Netreba sa pritom báť, že vaše peniaze na predplatné idú aj stránkam, ktoré nečítate. PIANO rozdeľuje peniaze podľa toho, koľko času na jednotlivých médiách strávite. Odmeňuje tak naozaj kvalitný obsah, ktorý chcete čítať - a dáva médiám signál, do čoho investovať majú a do čoho radšej nie.
Vaše konto je viazané na vás, nie na váš počítač. Nemôžete konto v PIANO zdieľať s inými ľuďmi, ale môžete ho vďaka pridelenému heslu využívať aj na viacerých vlastných počítačoch.
Otvoriť platobné okno s možnosťami platby
Prečo musím platiť, nestačia médiám príjmy z reklamy?
Reklama je výborný zdroj príjmov na financovanie masového obsahu, ktorý láka veľké množstvo ľudí. Médiá však majú problém financovať z nej na webe náročnejší obsah určený pre ľudí, ktorých zaujímajú menej masové témy, hlbšie analýzy a pôvodné spravodajstvo a vlastná tvorba.
Médiá sa tradične od svojho vzniku preto väčšinou museli spoliehať na oba zdroje príjmov, od čitateľov aj z reklamy (napr. za noviny v stánku zaplatíte a je v nich aj reklama).
Na webe médiá dlhé roky dúfali, že príjmy z reklamy budú stále rásť a tak dokážu nahradiť výpadok príjmov od čitateľov. To sa však nestalo a ak chcú médiá skvalitňovať a rozširovať svoj obsah, musia sa vrátiť k pôvodnému modelu financovania aj vďaka platbám od čitateľov.
Možnosti platby
Zaplatiť môžete:
- platobnou kartou Visa, Mastercard, Maestro
- online prevodom z Tatra banky alebo Slovenskej sporiteľne
- na faktúru Slovanetu alebo Websupportu, ak už ste ich zákazníci (ďalšie firmy budú postupne pribúdať)
- cez Paypal
- prevodom na účet z ktorejkoľvek banky.
Otvoriť platobné okno s možnosťami platby
Ak vám niektorý nástroj chýba, napíšte nám na info@pianomedia.sk.
Ako umožniť hromadný prístup pre zamestnancov
Ak chcete zabezpečiť prístup pre viac ľudí, napíšte nám a pošleme vám podrobnejšie informácie o možnostiach hromadného predplatného.
Kto všetko sa do projektu zapojil?
Aktuálny zoznam nájdete na www.pianomedia.sk.
Kde sa dozviem o sieti PIANO viac?
Pozrite si stránku www.pianomedia.sk, tam sme pripravili všetky informácie, ktoré by ste mohli potrebovať, prípadne napíšte na info@pianomedia.sk
Ako môžem zaplatiť?
Sulík, Bugár, Hríb, Hanus
Záznam prvej časti diskusie z Univerzitného pastoračného centra.
.anna Kratochvílová .jakub Kratochvíl .jakub Julény14. máj 2010 | videné 15842x | reagovalo 64 ľudí
Diskusia (64)
-
.potraty - otazka nepomeru miery rozhodovania otca od .ch. | 2. jún 2010 17:33
musim sa vyjadrit k logickej chybe, ktoru pan Hrib urobil pri tom, ked panovi Sulikovi vycital jeho postoj k potratom. Snazil sa ako keby argumentovat, ze nie je pravda, ze otec ma k tomu co povedat menej ako matka a ako keby sa to snazil odvodit z toho, ze to dieta je oboch, lebo ho obaja splodili. Musim dopredu povedat, ze povazujem potrat za vrazdu, ale stale dokazem vidiet tuto logicku chybu: ano, je pravda, ze za pocatie su otec aj matka zodpovedni spolu, ale potrat nie je zabranenie pocatiu! Keby sme sa bavili o zabraneni pocatiu, tam naozaj ma rovnako rozhodovat matka aj otec. Lenze potrat je zabranenie donosenia a porodu a to je uz plne domena matky. Otec ma nepochybne mensi podiel (nehovorim ze ziadny, pre moj argument staci aj keby ten podiel bol 49.99%) na donoseni a porode - a preto ma podobny podiel aj pri rozhodovani o potrate. Som smutny z toho, ze na tuto chybu pan Sulik neupozornil pana Hriba.
-
.stavka od .andrej_g | 24. máj 2010 13:12
Pan Hrib, Uvedomujete si ze tu stavku (zo 40 minuty) by ste aj s panom Bugarom prehrali? Pripadne by mohla byt remiza pan Sulik vazne povedal ze Fico hovoril o krajne nesocialnych reformach. Dodal sice ze "mal pravdu" ale myslim ze pointa tej jeho vetu bola o Ficovi. To podla mna znamena, ze mal pravdu v tom ze povedal to co povedal.
-
.pánovi Kaníkovi od .modus | 22. máj 2010 20:00
Ľudo, vysvetlite mi, prečo ste sa nič neurobili s dôchodkami silových zložiek, keď ste sa už pustili do dôchodkovej reformy? To sú čo za vynímoční ľudia, keď idú (môžu) do dôchodku po 20 odprac. rokoch, dostanú odstupné, bohový dôchodok, počítaný úplne podľa iných pravidiel a z iného vrecka, a môžu spokojne ešte robiť, najčastejšie na pôvodnom mieste. Prečo ste sa do tých pravidiel nepustili keď bola na to šanca???
-
.ad ludo kanik od .andrej_s | 20. máj 2010 01:06
I am sorry, ale Ludo Kanik sa definitivne diskvalifikoval ako politik a obhajca akejkolvek spravodlivej politiky v momente, ked v r.2003 absurdnym rozhodnutim dal facku elementarnej spravodlivosti, ked rozdelil dochodcov na SK do dvoch prijmovych kategorii na zaklade casoveho momentu odchodu do dochodku. Tak zrazu clovek odideny do dochodku do r.2003 mal napr.dochodok cca 10tis.Sk, pricom clovek s identickou charakteristikou odideny do dochodku po r.2003 mal cca 15.tis.Sk. Nieco tak absurdne nespravodlive je principialne neospravedlnitelne. Ja to ani nedokazem pochopit, je to arogancia moci, ignoracia spravodlivosti, etiky, hlupost, alebo co vlastne ?
-
.dELIKATESA od .paulo | 18. máj 2010 15:44
Oplati sa co poviete? www.youtube.com
-
.super od .winterfresh | 18. máj 2010 14:47
Skvela diksusia! Vyborne otazky, uvolnena atmosfera, humor. Dakujem.tyzdnu
-
.kEDY POKRACOVANIE??? od .froschyankee | 18. máj 2010 09:57
slubili ste pokracovanie, snad to nerenderujete tyzden.. sem s pokracovanim!
-
._ od ._ | 18. máj 2010 03:37
sulik je horsi populista ako slota ... samozrejme plodenie povazuje pol na pol a 9mesiacov povazuje za viacej ako cely zivot ... takisto ako marihuana je droga a je zvlastne ako sa sulik stavia na svojom blogu za potraty a proti alkoholu ked ten ma take iste ucinky ... skratka ako keby slota loboval za to, ze byt pod vplyvom nie je trestne a mala by to byt dokonca polahcujuca okolnost
-
.pre nechvidia od .peter29 | 17. máj 2010 22:37
Problem je v tom, ze ten zakon je nezmyselny. Tebe nevadi ze peniaze z tvojich dani idu na "vysetrovanie" toho ze nejake deti si vypestuju burinu? Nebolo by lepsie ich presmerovat na boj proti skutocnym drogam(pervitin, heroin)? Okrem toho ten zakon porusila vacsina mladych ludi dajme tomu do 30 rokov. Zavreme ich vsetkych do basy?
-
..kriminalizacia marihuany od .nechvidia | 17. máj 2010 21:51
Netreba porušovať zákon a nebude treba platiť, KEÚ PZ, vyšetrovateľa, znalca, prokurátora, prípadne sudcu a pod.
-
.kriminalizacia marihuany od .peter29 | 17. máj 2010 18:26
Nesuhlasim s tym co tu niekto pisal, ze kriminalizacia uzivatelov marihuany "nie je vazny problem". Ako pre koho. Pre mna je dost velky problem ked sa chcem po desiatich hodinach narocnej psychyckej prace trochu zrelaxovat a dat si jedneho "praska" (ekvivalent jedneho piva alebo poharu vina) a koli tejto "nehoraznosti" som podla zakona zlocinec. Sice sa drviva vacsina tychto pripadov skonci "iba" podmienkov, ale treba brat do uvahy aj to, ze pri takomto trestnom stihani treba platit vysetrovatela, prokuratora, sudcu a obhajcu pre obzalovaneho (pokial nema vlastneho). Tieto peniaze a cas tych ludi by sa dali vyuzit efektivnejsie v boji proti skutocnej kriminalite.
-
.marihuana od .legionar | 17. máj 2010 14:12
1. S marihuanou sa tu robi nieco podobneho ako robia v moslimskych krajinach s alkoholom. To, co sa deje tam s alkoholom, sa mnohym ludom u nas zda "cudne", ale to. co sa deje u nas s marihuanou, uz nie ? 2. Prestavte si svojho syna na studiach, ktoremu nejaky "dobrak" strci do vrecka zopar 'cigariet'. Ako to vysvetlite policajtom, pripadne sudcovi ?! Je to prekrasna prilezitost KRIMINALIZOVAT nepohodlnych ludi.
-
.vynikajuca diskusia od .majkl | 17. máj 2010 13:27
Vynikajuca diskusia, bol som tam a p. Bugar ma vazne presvedcil.
-
.a aby som len nevrtal od .wlad | 17. máj 2010 13:18
tak tiez velka vdaka za neuveritelne prijemnu podivanu a pocuvanu, Sulik s Bugarom su skvela dvojka, take spontanne smiechy z hladiska si naposledy pamatam u Apropo+ :)
-
.hmmm od .nazor | 17. máj 2010 12:00
SaS volit urcite nebudem, pretoze Sulik ukazuje svoj lacny populizmus a naviac jeho argumenty su polopravdive. Je to ekonom, ale k tzv. "panovi" ekonomovi ma daleko a plus, ak chce byt politikom, mal by sa naucit lepsie vyjadrovat.
-
.pre zappu od .wlad | 17. máj 2010 11:56
nie, nie je, na podporu toho stanoviska su totiz aj racionalne argumenty, obhajovat rovnake pravo k dietatu sa bez ideologie neda, pretoze rozdielnym povinnostiam a narokom na otca a matku pocas tehotenstva sa neda ujst. Ale ako vravim, marginalna tema. Kazdopadne ma najviac pobavila Hanusova vsuvka s komunizmom, argumentacna slamka jak vysita.
-
....budem rád od .zappa | 17. máj 2010 10:32
...keď sa sulík dostane do parlamentu pretože politická scéna takýto hlas potrebuje ale s jeho každou ďalšou verejnou argumentáciou som presvedčený o tom že ho voliť nebudem
-
.pre wlad od .zappa | 17. máj 2010 10:25
...rovnako je "ideologický kyd" myslieť si opak...
-
.potraty od .wlad | 17. máj 2010 10:08
Potraty su absolutne nedolezita tema, ale Sulik Hanusa s Hribom odpalkoval velmi elegantne, bavil som sa :) A to, ze dieta je rovnako oboch... to je taky ideologicky kyd, az to nie je pekne. Samozrejme, ze kedze je sucastou matkinho tela, ona ho musi 9 mesiacov vynosit a starat sa on, ma vacsie slovo ako otec, ktory skutocne prispel len tymi spermiami. Plus - pokial je to otec, ktory sa stara, je aj pravdepodobnost zasadneho nazoroveho rozdielu mensia. A poukazanie na to, ze ten zakon je zo socializmu, tak to uz bolo trapne. Aj trestny zakon je na tom rovnako, zrusime ho? pani, pani, trosku rozmyslat pri argumentacii.
-
.pan Sulik je trocha nepresny od .luborko | 17. máj 2010 07:18
V case od 38.20 o mne a mojej mame rozprava pan Sulik, ale bol trocha nepresny. 1. Ja som nebol volic Fica, ale som volil Martinakovu. Jedine vo volbvach do EP som dal hlas Smeru a kruzkoval som Benovu. 2. No a Kanik nezobral mojej mame polovicu invalidneho dochodku, lebo mama bola na riadnom, aj ked bola ZTP, ale zobral jej celu davku, ktora sa jej davala z dovodu tazkej invalidity na zakladne zdravotnicke pomocky. To len na upresnenie. Cely zmysel debaty tymto nezostava dotknuty.
-
.maryBee od .nechvidia | 16. máj 2010 23:32
Som rád, že nie som sám kto si to všimol.
-
.wow od .peter Cihlar | 16. máj 2010 22:50
congrats! najlepsia a najzabavnesia politicka diskusia, aku som kedy v zivote videl. ale boli tam silne osobnosti, tak sa asi neni comu divit. pista, dobry vykon
-
.riso222 a tvoj koment na p. Sulika od .maryBee | 16. máj 2010 21:41
skú si to pozrieť ešte raz a všimni si jeho nadčasy, jeho chybné argumentovanie a pod. Asi aj slepý človek by si všimol, že tento kvietok v politike nieje polievaný ;) .. veci, čo povedal berie spať a nevie sa poriadne prezentovať.. Bela Bugar je v tomto rozhovore osobnosť.
-
.sulik... od .morfo | 16. máj 2010 18:53
Ja mam z p. Sulika pocit, ze to bude nieco podobne ako bol p. Rusko...
-
.debata od .mihal | 16. máj 2010 18:12
pripustam, su to zaujimave debaty. stale ale postradam dolezite temy. nieco bolo naznacene verejne zakazky na internete, ale to je malo. musi byt jasne, ze aj statny uradnik ma zodpovednost pokial nehospodari zodpovedne alebo transparentne. v cechach chce top09 setrit 10% na statnych mzdach po 3 roky. odvazny plan, ale aspon to niekto navrhol. alebo co take znizovanie uradnikov, to tiez nikoho nezaujima?
-
.sulik a bugar od .petotot | 16. máj 2010 16:38
musim konstatovat, ze na rozdiel od prvej debaty s radicovou a figelom, je tato vyslovene podarena.
-
.bolo tam veľa balastu od .camo | 16. máj 2010 10:58
Rozumejte zbytočných rečí. Málo sa riešia skutočné problémy, ako napr. spomínaný darmožráči. To je vážny problém a nie marihuana. to sa dá rozumne vyriešiť jedným zákonom a nie o tom viesť siahodlhé diskusie. sulík(hoci ho nevolím, ale simpatizujem s ním), to vysvetľuje dobre a jasne. Spoločnosť vzormi ktoré ponúka núti mladých ľudí, aby marihuanu užívali. Za to ich nemožno kriminalizovať....
-
.veľmi, ale VEĽMI!!! dobrá diskusia od .saiffer | 16. máj 2010 00:09
Vtipné, inteligentné, ale otázky aj štipľavé na správnych miestach. Dozvedel som sa veľa o Sulíkovi, veľa o Bugárovi. Po tejto diskusii si u mňa spravili veľké plus SaS, Most-Híd i Týždeň. Veľmi ľutujem, že som o tejto diskusii nevedel a nemohol tam byť.
-
.hmmmmmmmm od .vw | 15. máj 2010 22:22
k volicom smeru v 2006 ak mali v 2006 18 rokov a volili prvy krat, tak v 1998 mali 10. Ako desat rocni si Meciarove casy ani nevsimli. Jedine co si pametali boli roky Dzurindovych vlad. Pre nich bol SMER v 2006 novou stranou. Ti kludne mozu byt zo SMERu sklamani a vobec nemusia byt dezorientovani
-
.vyborne pan sulik od .riso222 | 15. máj 2010 20:56
mne se pan sulik paci stale viac a viac. uplne super argumentuje, jemu staci 3 krat menej priestoru ako inym a povie 3 krat viac,navyse jeho logika argumentovania ma hlavu a petu.vo vsetkom s nim suhlasim, dufam ze sa v parlamentu resp vlade nepokazi, ze neodtrhne od reality a "obycajnych" ludi. Drzim vam palce
-
.of topic od .--- | 15. máj 2010 20:39
skoro by som povedal, ze "inteligentny" jalko mi ukradol netbuk ;-)
-
.p.Kaníkovi od .od Majky | 15. máj 2010 15:54
Súhlasím s vyjadrením, že sociálna oblasť je tak široká, že nie je možné ju robiť dokonale... je však stále robená zhora - centralizovaná - a to je to v čom za seba vidím hlavný problém. Pretože chŕlime v školstve množstvo sociálnych pracovníkov, ktorí by ju mali prakticky vykonávať a teoreticky skvalitňovať a obohacovať- no výsledok je taký, že systém a zákony to výrazne obmedzujú. Počet klientov na jedného soc. pracovníka v niektorých regiónoch (okolo 800 ľudí) nedovoľuje poskytnúť adresnú pomoc, len základnú vo forme dávok a usmernení - žiaden individuálny prístup. A tu samozrejme mohli prispieť zjednodušené a nové opatrenia za Vášho pôsobenia až doteraz,ale pýtam sa stačí to? No asi nie, keď máme na Slovensku stále takú miestami bezútešnú situáciu. Je pravdou, že vami vykonané opatrenia priniesli v mnohom zlepšenia, za seba však tvrdím, že ide stále len o systémové veci a bolo by načase prejsť k adresnejším (personál na to máme).Na margo p. Sulíka, populistické reči vnímam z každej politickej strany bojujúcej o miesto v parlamente - v predvolebnom období sa nič iné nedá asi ani očakávať. P. Sulík, je skôr dobrý ekonóm - z krajne nesociálnymi reformami to prehnal - ale ide o to, že bohužiaľ ľudia z dola ich tak vnímali - a myslím, že v tom mal aj pravdu, že to bol dôvod odchodu mnohých vašich voličov k Ficovi - lebo stredná a nižšia vrstva v tomto štáte neuvažujú rozumom politikov, ale dôsledkami vašich opatrení na ich životy. Preto tá urgentná potreba individuálnejšieho prístupu, nech je ozajstný a nie populistický. To je odkaz aj pre SaS.
-
.rodenie za peniaze od .baranao | 15. máj 2010 15:17
To fakt Tomanova zase zaviedla to platene rodenie? Prečo? To sme takí hlúpi, že si chceme vydržiavať darmožráctvo? Kto to tým rádoby Rómom (česť tým ozajstným Rómom) a iným i nerómom vysvetlí, tak aby to už pochopili, že len za to,že sa opíjajú a sú nezodpovední dostávať peniaze nebudú, že na nich robiť nechcem, že predovšetkým im takto škodiť nechcem! Som zvedavý, keď ich bude väčšina, keď už to neutianeme,z čoho budú žiť.Budú kradnúť viac a nebodaj zabíjať? To je riešenie p.Tomanová, p.Fico?
-
.majke od .ludo Kanik | 15. máj 2010 14:17
K osobnej skusenosti. Moj stryko je vojnovy invalid je nemobilny a ma nehybne nohy uz 40 rokov. otec ma odfaranych 35 rokov v bani. Presiel som mnozstvo romskych osad. Socialna oblast je vsak tak siroka a rozsiahla, ze byt tam dokonaly asi nie je mozne. Snazili sme sa urobit vela a vela sme aj stihli. Ked to porovnate s tym predtym aj potom. II pilier, danovy bonus, zakonnik prace, prospech. stip. na zakl skolach, pomocky a strava pre chudobne deti za 1 sk, poriadok v socialnych davkach. Iste sa da viac a mozno lepsie, akurat este taky nikto tam nebol. Riso si zamudruje, ale ak by chcel dospiet k vysledku aku inu cestu by navrhol ?
-
.diskusia od .divák 7 | 15. máj 2010 13:13
fakt dobrá diskusia...nie sú len nudné keci o politike. v celku zaujímavé to bolo :)
-
.pre jalko : od .richi | 15. máj 2010 12:37
Zrejme ťa bude musieť život ešte riadne poohýbať aby si upustil od svojho obmedzeného až primitívneho pohľadu. Čo sa týka bezdomovcov tak mnohí z nich sú omnoho inteligentnejší ako si vieš predstaviť, patria k nim mnohí vysokoškolsky vzdelaní ľudia, dokonca učitelia. Na väčšinu z nich si život pripravil také peklo z ktoré by si sa ty posral ! Tak skôr ako o nich budeš hovoriť ako o nejakých menej inteligentných alebo menejcenných tak sa poriadne zamysli, realita je totiž omnoho zložitejšia ako si tvoj slepačí mozog vie predstaviť.
-
.majka1 od .jalko | 15. máj 2010 11:28
To ze je niekto bezdomovec je zrejme v prvom rade chyba jeho a jeho rodicov, ze si/mu nezabezpecil/i vzdelanie a chlieb do ruk. Sulik tiez nehovori zivme ich. Chce im dat uplne minimum, aby neumreli hladom a na zvysok nech sa pripoistia sami. Uz vidim, ako to takyto malo inteligentny clovek urobi. Neurobi, peniaze pocas zivota prepije a ako so starym invalidom s nim bude rovnaky problem ako teraz. Nikde som ani nezaregistroval, aby Sulik ci SaS prisla s nejakym konstruktivnym riesenim, co s nasou statnou byrokraciou(a ostatnym, co opisujes ako problem a co problemom urcite je). Len o tom tvrdo predvolebne rozpraval. Super, takych tu bolo a bude.
-
.sulik od .jalko | 15. máj 2010 11:07
Potrat musi niekto rozhodnut, ale ten otec bude dieta tiez zivit. Aj ked si ho zena necha proti jeho voli. Mozno sa to nenosi o tom hovorit, ale pride mi to tak trochu nefer. Tiez neviem o com rozpraval pri tych davkach. Bez chyb urcite nie je nic. Ale Kanik spravil KUS dobrej prace. A asi sa dalo ist aj dalej. Aj keby niekedy vyhlasil, ze 300tis. ludi su darmozraci(co by som si uz aj tak nepamatal), asi by nebol daleko od pravdy. Tie romske zeny nezacinaju rodit ako teenagerky a nemaju vysoky nadpriemer deti len tak, bez dovodu.
-
.oprava (populistické útoky na Kaníka) od .nechvidia | 15. máj 2010 10:51
(okontroloval odpoveď skúšajúceho) správne znie: okontroloval odpoveď skúšaného.
-
.populistické útoky na Kaníka od .nechvidia | 15. máj 2010 10:47
Som rád, že sa ozval Ľudo Kaník a povedal svoj názor. To opäť vrha iný pohľad na Sulíkovo-Ficové reči. Ale OK ak má SaS snahu osloviť cca. 30% ficových voličov, ktorí boli v 2006 nespokojní, tak nech si ich aj vezme. Inak neviem či ste si všimli jednu vec: Spomenul som si na profesora, ktorí na skúške pri odpovedi študenta otvorí vlastnú knihu, ktorej je spoluautor nato aby okontroloval odpoveď skúšajúceho. To na margo akéhokoľvek predsedu strany a jeho nazerania-listovania do programu strany, ktorého je spoluautorom. / / / Čo sa týka Bélu Bugára a diskusie, tak chýbala mi tam zásadná otázka zo strany Štefana Hríba a Martina Hanusa: Nech sa už konečne pán Bugár jednoznačne vyjadrí, či koketuje zostaviť v krajnom prípade (neúspechu terajšej opozície) a nejakej imaginárnej "obete" vládu so SMEROM a povedzme KDH a pod. Myslím, že pre prípadných voličov OKS (Most-Híd), je to krajne neakceptovateľné.
-
.p.Kaníkovi od .majka1 | 15. máj 2010 10:43
Milý p. Kaník, dovolím si reagovať a vyjadriť svoj názor - naozaj by som chcela vidieť a hovoriť s tými špecialistami, ktorí na tom pracovali. vec sa ma totižto tak, že opatrenia ministerstiev - v tomto prípade MPSVaR sú robené v drvivej väčšine z prsta a bez toho, aby boli skúmané hlavne a predovšetkým z dola- teda zo zdroja, ktorého sa to týka. Že je to tak, ukazuje nielen ťažký život našich invalidných dôchodcov (mala som možnosť s viacerými diskutovať - rekordne nízke dôchodky, ťažká absencia bezbariérových prístupov... to je to čo sa len nabaľuje a zatiaľ to ani jedna vláda a minister nezlepšili -iba zhoršujú!! vrátane Vás), ale celkovo smutný systém v sociálnej sfére. Keďže ide o neziskovú oblasť, vždy bude poddimenzovaná. Možno naivne, ale poslala by som Vás a všetkých minulých a budúcich ministrov min. na pol roka pracovať s handicapovanými, bezdomovcami, náhradnými rodičmi a vidieť ich životy... a tiež ísť aj na úrady, a zas vidieť ten bordel tam - kedy úradníci za cenu udržania si prac. miesta, kašľú na to, že vidia nezmyselnosť niektorých zákonov a nariadení - veď ich sa to netýka! A tak, keď sa urobí - Vami označená ako administratívna chyba - poďme to obhájiť, ututlať, ospravedlniť. Lenže takto sa v tomto štáte ospravedlňuje strašné množstvo pochybení za cenu očistenia zopár hláv a na to podstatné sa kašle. Dovolím si povedať, že slovník a vyjadrenia p. Sulíka majú ešte čo zlepšovať! (predsa len pre porovnanie 20 r. v politike p. Bugára niečo naučí!), ale súhlasím nech je tvrdý a pritvrdí, lebo to si Vy a táto naša koalícia zaslúži - nie je dôvod aby ste sa ospravedlňovali - možnože by bolo lepšie, keby ste sa vybrali cestou priamej pomoci ľuďom v núdzi a politiku už radšej nechali tak (alebo radšej riešili rómsku bublinu, ktorá sa blíži k prasknutiu a parádnym problémom! a zastavili extrémistov, ktorí naberajú na popularite v našom národe, keďže nikto iný s tým nič nerobí). SaS a ich volebný program predstavuje v niektorých otázkach problém, v zmysle, že sa nedá zo všetkým súhlasiť - ale je tu vôbec strana, ktorej dajú inteligentní voliči 100% súhlas so všetkým ?(prepáčte všetci, ale nemôže označiť za inteligentných voličov smeru, HZDS, SNS....).. Naša politická scéna potrebuje súrne hlavne ozdravenie a ľudí s čistým štítom a hlavne ľudí, ktorí sú tu pre Slovákov a nie pre svoje peňaženky.. či je taký aj p. Sulík, je ešte predčasné hovoriť, ale aspoň ako ekonóm je dobrý a to teraz veľmi potrebujeme, nech neskončíme ako Grécko!!!
-
.8 konzerv. Slov. od .ludo Kanik | 15. máj 2010 09:48
Ved ja sa povznasam. Uz nie raz. Prave preto ma to mrzi, lebo ho dobre poznam. K invalidom. Admin. chyba bolo, ze sa naozaj preklepom, ci ako stalo ze ked nemal kus nohy, bol podla tej chybnej tabulky uznany za zdraveho. hlupost, nezmysel, to je jasne a hned sa to odstranilo. Ale, ze to prekruca Fico je jasne, ale Sulik ?? Cele sprisnenie bolo ale nevyhnutne. Ved plati do dnes. Ani Fico "socialna" vlada to nezmenila. Boli sme asi najinvalidnejsi narod v europe. Korupcia tam prekvitala. Sam dnesny Munko prehlasil ze v systeme su desiatky tisic ludi, "invalidov" ktori tam nepatria. Tak na co sa tu hrame ? A dochodky neboli odobrane tym ktori su postihnuti. bolo sprisnene posudenie. Mnohi mali napr plny invalidny, t.j. 100%. v ludskej reci je to absolutne bezvladny a nemobilny. Ale zdaleka to tak nebolo. Dnes maju mozno 75%, podla miery postihnutia. Na peniazoch to nie je ale tak vyrazny rozdiel. Pretoze filozofia bola, pomoct viac tym, ktori tu pomoc nevyhnutne potrebuju a menej tym ktorych postihnutie je lahsie. Tiez sa zabuda, ze predtym invalid nemohol zarabat. Inak mu odobrali invalidny. A tak boli vytlaceni na okraj, do stareho zeleza. Ja som to zrusil. Nikoho nezaujima kolko zarobis. Invalidne je vysledok poistenia a miery poskodenia. Btw. na platnom systeme posudzovania pracoval tim najlepsich lekarskych specialistov viac nez rok. nevycucal som si ho s prsta.
-
.paneboze, Sulik do parlamentu? od .iris | 15. máj 2010 05:13
ja by som ho nezvolila ani za predsedu triedy na gymnaziu! Clovek, ktory ma slovnik ako 'BULSHIT', sedi ako loksa na pohovke, nevie sa vyjadrit jasne a rozumne, kalkuluje s akymsi volnym volebnym priestorom z SDKU, A ZISKANIM VOLICOV sMERU, Ano katastrofa a tu marisku ani nespominam.
-
.sulik od .jozafat11 | 15. máj 2010 00:13
zavadzal preco ho volia byvali volici smeru. je takmer iste ze ide o ludi, ktori uprednostnuju agendu ktora je spolocna pre smer a sas /teda socialisticko-liberalnu agendu/ ako boj proti rkc a homo a potratovu agendu-ktore smer nenaplnil. je neuveritelne ako sulik mohol vobec pripustit myslienku ze ho volia pravicovi ludi ktori volili smer.
-
.pre luda kanika od .osem Konzervativnych Slovakov | 14. máj 2010 23:40
viem si predstavit, ze to dost nastve, hlavne ked pouzil prave ten slovnik, ktory pouzil. ale je mi popravde velmi luto, ze teraz je prvy krat, co citam o tom, ze to znizenie a rusenie invalidnych dochodkov aj pre vselijakych skutocnych chudakov, bola administrativna chyba. ak to bolo povedane vtedy, tak verim, ze vela ludi tu spravu nezachytilo..na tom kroku nebolo nic dobre, lebo takychto skutocnych invalidov, bez noh, ruk a podobne, nie je zas tak vela (nie je to zas tak vela penazi, ja by som skor rusil napriklad pridavky na deti..) a tym zopar, skutocne odkazanym invalidom, by som naozaj nic nebral.. chcem verit, ze to skutocne bola administrativna chyba, ktora sa do dvoch tyzdnov odstranila. a co sa tyka tych sulikovych rozohnenych ficoidnych reci, skus sa nad to povzniest, on nepremyslene veci hovori kazdy druhy den.
-
.sulika volit nemozem, od .laborec | 14. máj 2010 22:52
nezda sa mi az tak na urovni. Odradza ma to, ze silou mocou sa hra na liberala a populisticky voli slova. Napr. tema potratov.
-
.richard si vymyslal a opakoval Ficove nezmysly od .ludo Kanik | 14. máj 2010 21:53
som smutny ako clovek, ktoreho povazujem za priatela, bez mihnutia oka, v snahe zaujat rozprava so zapalom krcmoveho zabavaca veci ktore sa nikdy nestali. -Nikdy som nepovedal ani nevyhlasil, ze x tisic ludi su darmozraci. -nikdy som nevavol rukou. nerobim to, vtedy som si so Sulikom este vykal a ja sa tak nespravam k nikomu. - kto nemal cast koncatiny mal a ma invalidny dochodok. Administrativna chyba, ktora sa stala nedopatrenim bola odstranena do 2 tyzdnov. Sulik by to mal vediet. K praktickej stranke znizenia socialnych davok. Ked sa dostanu do vysky ako popisal aj Bugar, ked sa rodi v osadach pre peniaze, ked sa neoplati robit, lebo cez davky dostanete omnoho viac, su len dve moznosti ako to napravit. Radikalne zvysit mzdy, alebo znizit davky. Zvysenie miezd je nemozne, stat na to nema dosah a hlavne zlikvidovalo by to cely priemysel a hospodarstvo, takze zostava len to druhe. Bolo to predovsetkym voci osadam prisne, ale len sa postavili veci z hlavy na nohy. Dodnes to tak je a az na opatovnu podporu rodenia za peniaze, ktore zaviedla Tomanova sa na tom nic ani za ficovej "socialnej" vlady takmer nic nezmenilo. Ak je to krajne nesocialne, ako tvdil Sulik a protiustavne, preco ? Fico je tiez nesocialny praviciar ??? Nie. Richard si nahana volicov za kazdu cenu a nevazi slova. To nie je dobry signal. A je to plytke.
-
.vynikajuca diskusia, od .artemisia | 14. máj 2010 20:15
obaja akteri si vedeli obhajit svoje nazory, aj ked sa viac priklanam k tym pana Bugara. Sulikov smrnc a bezprostrednost, Bugarov elegantny humor...osviezenie v tomto nudnom predvolebnom obdobi.
-
.aLE uplne KONZEKVENTNE VYHRAL STAVKU HRIB od .regula | 14. máj 2010 19:31
...pretoze Sulik na zaver dodal, ze je Fico mal holu pravdu, teda Sulik tiez tvrdi, ze SDKU robila krajne nesocialne reformy...
-
.kTO VYHRAL TU STAVKU? od .regula | 14. máj 2010 19:22
podla mna ani jeden...
-
.perfektné od .vladimir | 14. máj 2010 19:19
Prvá politická diskusia v histórii Slovenska, v ktorej boli politici príjemní, presvedčiví a pohotoví, bez jedinej floskuly ale hlavne celkom uvoľnení a prirodzení. Richard Sulík 100 bodov.
-
.ďakujem od .majuš | 14. máj 2010 18:59
ďakujem za skvelú diskusiu - vďaka .týždňu si môžem nielen prečítať zmysluplné články v tomto často zábavnom slovenskom mediálnom priestore, ale vypočuť si diskusiu, ktorá obohatí a dokáže vniesť odpovede vnímavému poslucháčovi, ktorí už má dosť toho zahmlievania všade naokolo o ktoré sa snaží prevažná väčšina politikov v tomto predvolebnom rumbuchu... teší ma to o to viac, že som sa aj dobre zasmiala :) Na margo dvoch pánov politikov - o Bugárovi si už človek mohol urobiť mienku za tie roky v politike a presvedčiť sa, že patrí k tým slušným, len jeho charizma však nestačí, no volič sa na neho môže spoľahnúť - nevyrába škandály a je korektný. SaS a Sulík sú tu krátko, opatrne za seba môžem povedať, že sa snažím im veriť a dúfam, že dôveru voličov hlúpo nestratia - aj po tejto diskusii mám z neho dobré pocity, i keď nesúhlasím zo všetkými ich bodmi programu ( registrované partnerstvá, potraty...v tomto patrím ku konzervatívnym zástancom). Jednoznačne ale môžem povedať, že tisíckrát lepšie ako pre mňa afektovaná p. Radičová a stále príliš nudná KDH - bohužiaľ, za seba trvrdím, že na čele takej strany ako je SDKU, nemá čo robiť p. Radičová - stranu, ktorá priniesla reformy, zmeny... by mal viesť niekto viac ekonomicky a pragmaticky zmýšľajúci, lebo takto sa SDKU vyprofilovala...p. Radičová by ako prezidentka mohla byť- reprezentatívnu funkciu zvláda veľmi dobre, ostatné veci jej však nesedia, akurát len nech vštiepi tú slušnosť (ak je ozajstná) tým, ktorí to tak pokašľali korupčnými škandálmi v strane. No a KDH by som odporúčala, nejaký ten energy drink :)) Na záver, by som chcela vyjadriť veľkú radosť z rastúcich aktivít .týždňa a toho, že sa tu začína aj za vašej veľkej práce prebúdzať slovenská inteligencia a ovplyvňovať čoraz širšií okruh ľudí.
-
.je Hanus hribov bodygurd? od .sniper | 14. máj 2010 18:55
ten Hanus tab bol jak piate koleso na voze. Daco tam koktal o marihuana ale vobec som ho nerozumel
-
.developer od .pilo Ponth | 14. máj 2010 18:40
Nabuduce poprosim zvukovu stopu prehnat cez tzv. normalize funkciu (vyrovnanie hlasitosti). Je to riadne otravne, ked zvuk raz huci, raz je potichu. THX
-
.vdaka od .ape | 14. máj 2010 16:39
a velka ... ze to uverejnujete ...
-
.parada od .ape | 14. máj 2010 16:37
parada ... su to zaujimavi ludia a maju humor, nadhlad ... Pan Hrib vyborne ste ich "tlacili k muru" ... museli sa vymacknut ... ktovie, ci by ten Sulik zostal takyto sympaticky, keby mal moc ... nepekne sa vyjadril o handicapovanych detoch, takze mam z neho zmiesane pocity ...
-
.kultura, ... od .endy | 14. máj 2010 16:30
... teda ta slusna, mi v sucasnej politickej scene velmi chyba. Nastaste je pan Bugar svetlou vynimkou a jeden z mala tych, ktori citlivo vyberaju slova k teme. Apropo, "Johnny Cash" mi vystruhal usmev na tvari :)
-
.zaujate vedenie diskusie od .dojmonolog | 14. máj 2010 16:01
Pan Hrib nevedie diskusiu nestranne. Snazil sa aj vyuzit, ze nie je, ako si on myslel, na neutralnej pode. Velmi tendencne otazky a volene slova. Sulik najviac konkretnych odpovedi.
-
.hrib stavku prehral od .froschyankee | 14. máj 2010 15:02
pozn.... nie som volic SAS :-) (zatial)
-
.sulik go! od .diplodokus | 14. máj 2010 14:59
Budem volit Sulika, lebo spaja ekonomicky pragmatizmus s urcitou citlivostou, co je podla mna najspravnejsia cesta.
-
.dobre od .iJ | 14. máj 2010 14:47
palec hore... obaja... ci otraja? :)
-
.hSB od .richi | 14. máj 2010 14:40
super diskusia, podarená trojka :)
-
.radka od .radka | 14. máj 2010 14:34
Perfektná diskusia!!!Som sa dobre zasmiala . Pán Hríb 10 bodov za vedenie diskusie a trefné poznámky. Lol
-
.ako vzdy..odvolavam co som odvolal.. od .osem Konzervativnych Slovakov | 14. máj 2010 14:26
slubujem, co som slubil..ale bugar bol celkom dobry..
Komentáre do diskusie môžu pridávať len predplatitelia Piana. Zaregistrovať sa môžete tu.
Redakcia si vyhradzuje právo vymazať príspevky, ktoré obsahujú vulgárne či rasistické výrazy, a tiež tie, ktoré sú osobným útokom na redaktorov a spolupracovníkov .týždňa.
Copyright © 2009 - 2012 Vydavateľstvo W Press a.s., Partizánska 2, 811 03 Bratislava, Slovensko / ISSN: 1336-653X
Design and Technology by MONOGRAM