video
rssTento informačný text sa vám zobrazuje namiesto článku, ktorý ste chceli zobraziť, pretože nie ste platiaci užívateľ siete Piano. Ak chcete zobraziť pôvodný text,
PIANO je sieť predplatného, kde za jedinú platbu 2,90 € mesačne získavate okamžite prístup k prémiovému obsahu na najvýznamnejších slovenských weboch. Nezáleží na tom, kde zaplatíte, k ostatným stránkam v sieti máte automaticky aktivovaný prístup. Nemusíte už znova nikde inde platiť ani sa znova prihlasovať.
Netreba sa pritom báť, že vaše peniaze na predplatné idú aj stránkam, ktoré nečítate. PIANO rozdeľuje peniaze podľa toho, koľko času na jednotlivých médiách strávite. Odmeňuje tak naozaj kvalitný obsah, ktorý chcete čítať - a dáva médiám signál, do čoho investovať majú a do čoho radšej nie.
Vaše konto je viazané na vás, nie na váš počítač. Nemôžete konto v PIANO zdieľať s inými ľuďmi, ale môžete ho vďaka pridelenému heslu využívať aj na viacerých vlastných počítačoch.
Otvoriť platobné okno s možnosťami platby
Prečo musím platiť, nestačia médiám príjmy z reklamy?
Reklama je výborný zdroj príjmov na financovanie masového obsahu, ktorý láka veľké množstvo ľudí. Médiá však majú problém financovať z nej na webe náročnejší obsah určený pre ľudí, ktorých zaujímajú menej masové témy, hlbšie analýzy a pôvodné spravodajstvo a vlastná tvorba.
Médiá sa tradične od svojho vzniku preto väčšinou museli spoliehať na oba zdroje príjmov, od čitateľov aj z reklamy (napr. za noviny v stánku zaplatíte a je v nich aj reklama).
Na webe médiá dlhé roky dúfali, že príjmy z reklamy budú stále rásť a tak dokážu nahradiť výpadok príjmov od čitateľov. To sa však nestalo a ak chcú médiá skvalitňovať a rozširovať svoj obsah, musia sa vrátiť k pôvodnému modelu financovania aj vďaka platbám od čitateľov.
Možnosti platby
Zaplatiť môžete:
- platobnou kartou Visa, Mastercard, Maestro
- online prevodom z Tatra banky alebo Slovenskej sporiteľne
- na faktúru Slovanetu alebo Websupportu, ak už ste ich zákazníci (ďalšie firmy budú postupne pribúdať)
- cez Paypal
- prevodom na účet z ktorejkoľvek banky.
Otvoriť platobné okno s možnosťami platby
Ak vám niektorý nástroj chýba, napíšte nám na info@pianomedia.sk.
Ako umožniť hromadný prístup pre zamestnancov
Ak chcete zabezpečiť prístup pre viac ľudí, napíšte nám a pošleme vám podrobnejšie informácie o možnostiach hromadného predplatného.
Kto všetko sa do projektu zapojil?
Aktuálny zoznam nájdete na www.pianomedia.sk.
Kde sa dozviem o sieti PIANO viac?
Pozrite si stránku www.pianomedia.sk, tam sme pripravili všetky informácie, ktoré by ste mohli potrebovať, prípadne napíšte na info@pianomedia.sk
Ako môžem zaplatiť?
Vladimír Burjan: Učiteľom treba dať slobodu
Rozhovor s riaditeľom spoločnosti Exam Vladimírom Burjanom o tom čo spravila minulá vláda so školstvom a čo by mala spraviť nová.
.jakub Kratochvíl27. júl 2010 | videné 3883x | reagovalo 14 ľudí
Diskusia (14)
-
.cojanato od .pietro | 30. júl 2010 14:50
Keď som šiel učiť (po revolúcii), mal som ideály a chuť. Počas prvého roka som prišiel o ideály a stále ma oberajú o chuť... Vždy som sa snažil naučiť žiakov ako sa majú učiť, učiteľ nikoho nič nenaučí, kto sám nechce. Ak nevytvoríme aj medzi žiakmi, aj medzi učiteľmi, aj medzi školami formu súťaží - ako to chceme zlepšiť? Počas rokov praxe som žiakov zapájal do rôznych súťaží, aby sa sami mohli porovnať, akí sú dobrí (tým som aj ja mal spätnú väzbu). Mám zopár víťazov, úspešných riešiteľov a platovo som na tom tak, ako učiteľ, ktorý nerobí navyše nič...??? Sám som hradil poštovné na rôzne korešpondenčné semináre (škola na to nemá peniaze), presvedčiť rodičov o úlohe Kompara (veď treba za to zaplatiť), presvedčiť žiakov (veď treba úlohy riešiť). Asi plávam proti prúdu, je ľahšie sa nechať unášať prúdom. Moji bývalí žiaci majú neraz násobné platy, nečudujem sa im, že ma v školstve ľutujú... Pýtajú sa ma, prečo neodídem... Lebo? Lebo ma tá práca baví...
-
.sutaz od .gabika35 | 30. júl 2010 08:41
Dakujem za fundovany rozhovor na temu skolstva. Ja by som dodala este jedno: nedostatok konkurencie. Ak budu vsetky skoly robit to, co im bude diktovane zhora a nebudu moct vybocit z nariadenych metodik a kurikul, tak budu vsetky na jedno kopyto a rodicia budu vyberat skoly podla bydliska, nie podla kvality. 20 rokov pocuvame, ze aby boli sluzby lepsie, je potrebne konkurencne prostredie. Aj skolstvo je sluzba a ziaci su klienti. Ak dame skolam moznost vytvorit si svoje know-how a podla neho sa predat, potom mozeme rozpravat o nejakej kvalite. To by vsak chcelo viac sukromnych zriadovatelov a podporu sukromneho skolstva. Byvala socialisticka vlada sukromnym skolam naopak brala (s povedomim v spolocnosti, ze ak chce mat rodic dieta v sukromnej skole, nech si za nu plati - no ved aj plati, ale nemoze platit vsetko, najma ak hovorime o zakladnom skolstve). Moje dieta je v sukromnej skole a vidim, ze sa to da aj napriek vsetkym tym polenam, ktore im hadzali pod nohy pocas predchadzajucich par rokov. A nie je to o peniazoch, je to o spravnom vybere ludi a ich spravnom vedeni. Myslim, ze slovenska spolocnosti je bohuzial nastavena tak, ze "co je verejne, na tom nam nezalezi". Co sa tyka ohodnotenia ucitelov, ja ako ucitelka by som privitala odmenovanie kvality vo vyucovani, ale zarovena j trestanie lenovosti a nedoslednosti v praci ucitela. Tabulkove platy nikdy nic nezohladnili a nezohladnia. Po takmer 20 rokoch ucenia na VS (a skvelej spatnej vazbe na moje vyucovanie od studentov) a s titulom PhD, moj plat sa pohybuje okolo 700 euro. A najlepsie je na tom to, ze aj plat mojho kolegu, ktory ma ten isty titul, pricom je to jeden lenivy hajzlik,ktory nenauci nic, na studentov nikdy nema cas a v skole sa objavi 2x do tyzdna, pretoze si zaraba inde. Mna to teda poriadne demotivuje. O byrokracii pomlcim, lebo ta mi zabera asi 30 % pracovneho casu, ktory by som vedela vyuzit ovela efektivnejsie.
-
.učiteľ otrok rodičov i spoločnosti od .ladislavStančík | 28. júl 2010 22:47
Kto sa pozerá na učiteľa z pohľadu 2 mesiacov prázdnin, ďalších prázdnin, je chorý a súci na vyliečenie vo forme, aby si to skúsil. Učiteľ odučí 6 hodín denne a k tomu ďalších minimálne 6 hodín venuje príprave na ďalší deň. Úrad práce, polícia a ďalšie inštitúcie ho zavaľujú vyplňovaním množstva papierov, ktoré nie sú spoplatnené - na iných inštitúciách si za ne občan zaplatí. Učiteľ je vystresovaný!!! Nutne musí mať možnosť odísť na slušný zabezpečený výsluhový dôchodok.Odviesť ZŠ spod miest a obcí pod štátnu správu, inak to pôjde stále nižšie a nižšie. Kedy sa učiteľská obec zobudí a prejavý svoj názor aj štrajkom???
-
.papierova birokracia od .momi | 28. júl 2010 21:58
Jedno sa však bývalému ministrovi odoprieť nedá: vo zvýšení školského papierovania a množstva povinného vypisovania školskej dokumentácie nemá konkurenciu asi v celej ére slovenského školstva. Problém je len v tom, že tí učitelia nemajú čas sa pripravovať na vyučovanie a venujú sa len papierovej robote. Lebo keď príde kontrola, papier nepustí. A deti? Koho to zaujíma?...... A to si ani neviem predstaviť, ako budem ako 62 ročná babička učiť prváčikov písať mojou trasľavou rukou prvé písmená. Či budem ešte schopná ich to naučiť. Mám 20 rokov za sebou a ešte 20 rokov pred sebou a v kútiku duše dúfam, že si spoločnosť uvedomí vážnosť vzdelania a po 25 - 30 rokoch budú učitelia mať možnosť odísť do výsluhového dôchodku. Alebo len na psychiatriu?
-
.výborne od .mP | 28. júl 2010 10:53
Výborný pohľad, súhlasím s Vami. Mikolaj bol najhorší minister akého som za ta 12 rokov v školstve zažila. To nebolo ministerstvo, to bola demolačná čata školstva!!!
-
.škola od .ev | 28. júl 2010 08:18
Vážený pán Burjan,ako dlhoročná učiteľka Na zš súhlasim s Vami,že tento posledný minister bol považovaný za jedného z najhorších.pritom učiteľia sú zvyknutí si autority ctiť.Hodnotenie cez kredity sa javí ako nevhodné všetkým. Nedáva to ľudom možnosť šancí,ale niektorí sa budú tlačiť postupovať a niektorí by mali za nich učiť,tak vyznieva dojem.Učiteľia učia radi a dávajú do toho zo seba čo najviac,aj ked sú podmienky neľahké. Ostávajú na škole aj s menšímplatom,lebo učiť znamená aj tvoriť.Ked si deti vediete,vidíte aj výsledky a to je pre učiteľa hodnota - a to vidím a j na prichádzajúcich mladých učiteľoch. To sa meria len ťažko. Ako učiteľka AJ som začínala v 90 rokoch. Mali sme možnosť každy mesiac isť na stretnutia s americkými lektormi.Boli vynikajúci.Oni totiž povedali-Kolegyne,ak chcete,pridem k Vám na školu a ukážem Vám,čo chceme- Ano,nie trojhodinové prednášky,ale dialog Bol tam nával,všetci sme sa domáhali toho,ab sme tam mohli ísť.Dnes obyčajný učiteľ nemôže ísť nikam,lebo je tlačený zo všetkých strán Najdôležitejšie je práve to papierovanie a nie či deti vedia. Nesúhlasím s vami ohľadne otvorenosti školy. Sú tam deti a môže prísť hocijaký agresívný násilnik.Ani Vy si nenecháte deti v otvorenom dome .Práve pre násilie okolo nás je potrebné deti aj chrániť eva
-
.učiteľom treba dať od .darina Starnova | 28. júl 2010 08:14
Za 2 mesiace chcel Mikolaj urobiť čo Česi robili za 2 až 4 roky. Z učiteľov urobil podnožku rodičov ba aj žiakov. Zvýšili sa útoky na učiteľov - rómski žiaci a ich učitelia sú mimoriadne agresívni. Mentálne nezvládajú nároky školy variant B je pre väčšinu nezvládnuteľný). Potrebujú inú štruktúru vzdelávania: rozložiť učivo na viacej rokov a v triedach znížiť počet ich žiakov. Platy učiteľov majú ísť po štátnej linke a nie cez starostov!!! Základné školstvo z ústavy má byť v štátnej správe a nie pod verejnou správou. Učitelia majú odchádzad do výsluhového dôchodku po 25 rokov práce na ZŠ a SŠ.
-
.re:pre luhar od hedvygy od .olganatalia | 28. júl 2010 08:10
...neviem o akých školách rozprávate, že sa zrekonštruovali a inovovali? Robím v školstve a to čo rozpráva pán Burjan je pravda. Súhlasím so všetkým čo hovorí...možno Vaša škola dostala nejaké peniaze, ale ak sa pozriete na školské objekty sú ošarpané, sivé, zastaralé, strechy zatekajú....ak chce učiteľ študovať všetko si zaplatí z vlastného vrecka... pomôcky si vyrábame samé...ak chceme niečo nakúpiť, musíme čakať na koniec roka či nám nejaký cent zvýši...stávame sa pisateľmi na úkor učenia...o platoch učiteľov ani radšej hovoriť nebudem...a ak by som pokračovala bolo by to na celý článok...ak ste počúvali pána Burjana, nekritizoval a nerozoberal iba posledné štyri roky, ale celých 14 rokov v školstve!!!
-
.to red big komanc od .ginčai p. | 28. júl 2010 01:05
statne zakazky na opravy skol bol asi lukrativny biznis (sirokostav a podobne f). no mikolaj do vynovenych skol nanosil kopy hnoju a vravel tomu reforma.
-
.to hedvyga od .maroš | 28. júl 2010 00:34
ale zrekonstruovat skoly neznamena ze sa moralka na skolach zmenila, s panom Burjanom suhlasim, tento rok som dostudoval strednu skolu a z roka narok to napätie vo vnutri skolstva ide hore, ja sa priznam mna to ztohto jedneho hladiska v skole nebavilo, ale inak uznavam ze z technickej stranky skoly napreduju.
-
.fico bol pohromou pre Slovensko od .fil | 27. júl 2010 22:59
Fico bol kulturnou pohromou pre Slovensko, podobnej vpadu Tatarov na nase uzemie.
Komentáre do diskusie môžu pridávať len predplatitelia Piana. Zaregistrovať sa môžete tu.
Redakcia si vyhradzuje právo vymazať príspevky, ktoré obsahujú vulgárne či rasistické výrazy, a tiež tie, ktoré sú osobným útokom na redaktorov a spolupracovníkov .týždňa.
Copyright © 2009 - 2012 Vydavateľstvo W Press a.s., Partizánska 2, 811 03 Bratislava, Slovensko / ISSN: 1336-653X
Design and Technology by MONOGRAM