video
rssTento informačný text sa vám zobrazuje namiesto článku, ktorý ste chceli zobraziť, pretože nie ste platiaci užívateľ siete Piano. Ak chcete zobraziť pôvodný text,
PIANO je sieť predplatného, kde za jedinú platbu 2,90 € mesačne získavate okamžite prístup k prémiovému obsahu na najvýznamnejších slovenských weboch. Nezáleží na tom, kde zaplatíte, k ostatným stránkam v sieti máte automaticky aktivovaný prístup. Nemusíte už znova nikde inde platiť ani sa znova prihlasovať.
Netreba sa pritom báť, že vaše peniaze na predplatné idú aj stránkam, ktoré nečítate. PIANO rozdeľuje peniaze podľa toho, koľko času na jednotlivých médiách strávite. Odmeňuje tak naozaj kvalitný obsah, ktorý chcete čítať - a dáva médiám signál, do čoho investovať majú a do čoho radšej nie.
Vaše konto je viazané na vás, nie na váš počítač. Nemôžete konto v PIANO zdieľať s inými ľuďmi, ale môžete ho vďaka pridelenému heslu využívať aj na viacerých vlastných počítačoch.
Otvoriť platobné okno s možnosťami platby
Prečo musím platiť, nestačia médiám príjmy z reklamy?
Reklama je výborný zdroj príjmov na financovanie masového obsahu, ktorý láka veľké množstvo ľudí. Médiá však majú problém financovať z nej na webe náročnejší obsah určený pre ľudí, ktorých zaujímajú menej masové témy, hlbšie analýzy a pôvodné spravodajstvo a vlastná tvorba.
Médiá sa tradične od svojho vzniku preto väčšinou museli spoliehať na oba zdroje príjmov, od čitateľov aj z reklamy (napr. za noviny v stánku zaplatíte a je v nich aj reklama).
Na webe médiá dlhé roky dúfali, že príjmy z reklamy budú stále rásť a tak dokážu nahradiť výpadok príjmov od čitateľov. To sa však nestalo a ak chcú médiá skvalitňovať a rozširovať svoj obsah, musia sa vrátiť k pôvodnému modelu financovania aj vďaka platbám od čitateľov.
Možnosti platby
Zaplatiť môžete:
- platobnou kartou Visa, Mastercard, Maestro
- online prevodom z Tatra banky alebo Slovenskej sporiteľne
- na faktúru Slovanetu alebo Websupportu, ak už ste ich zákazníci (ďalšie firmy budú postupne pribúdať)
- cez Paypal
- prevodom na účet z ktorejkoľvek banky.
Otvoriť platobné okno s možnosťami platby
Ak vám niektorý nástroj chýba, napíšte nám na info@pianomedia.sk.
Ako umožniť hromadný prístup pre zamestnancov
Ak chcete zabezpečiť prístup pre viac ľudí, napíšte nám a pošleme vám podrobnejšie informácie o možnostiach hromadného predplatného.
Kto všetko sa do projektu zapojil?
Aktuálny zoznam nájdete na www.pianomedia.sk.
Kde sa dozviem o sieti PIANO viac?
Pozrite si stránku www.pianomedia.sk, tam sme pripravili všetky informácie, ktoré by ste mohli potrebovať, prípadne napíšte na info@pianomedia.sk
Ako môžem zaplatiť?
P. Zajac: Trnka je pre nás nedôveryhodný
Rozhovor s poslancom parlamentu a predsedom OKS Petrom Zajacom o tom, ako podľa neho generálny prokurátor Dobroslav Trnka nekoná v niektorých závažných kauzách.
.branislav Závodský27. august 2010 | videné 4691x | reagovalo 43 ľudí
Diskusia (43)
-
.pán generálny prokurátor Zajac! od .stanoKE | 21. október 2010 20:45
Bez otáľania prevziať funkciu GP a bezodkladne poriešiť všetkých nepriateľov! Vy sám sebe ešte veríte? Ja si myslím že už tá doba je preč...Len tliachate do vetra
-
.vy ste nedoveryhodny od .lucias123 | 15. september 2010 08:37
Pre vacsinu ludi ste nedoveryhodny vy a vasi kumpani z OKS, . Neby t vytahu Mostu, tak sa nikdy nedostanete do parlamentu, nemate mandat obcanov Slovenska, len hrstky a je to vlastne podvod, ze tam sedite
-
.kamdomesta.sk/bratislava/obcan/notari-advokati-tlmocnici/advokati/trnkova-zuzana-judr/ od .job | 31. august 2010 22:18
-
.oR SR od .foj | 31. august 2010 22:11
Vyhľadávanie podľa priezviska a mena fyzickej osoby ( len v aktuálnych záznamoch ) Priezvisko: Trnková Meno: Zuzana Typ osoby: fyzická Súd: akýkoľvek Stránka: 1 / 1 Záznamy: 1 - 7 / 7 Dátum: 31.8.2010 Meno Obchodné meno subjektu Výpis Zbierka listín 1. Zuzana Trnková HOTELTEC s.r.o. Aktuálny Úplný 2. Ing. Zuzana Trnková HONT Hontianska Vrbica, s.r.o. Aktuálny Úplný 3. Ing. Zuzana Trnková Západoslovenská vodárenská spoločnosť, a.s. Aktuálny Úplný 4. JUDr. Zuzana Trnková BISEC, s.r.o. "v likvidácii" Aktuálny Úplný 5. JUDr. Zuzana Trnková MORTYLEN, spol. s r.o., v likvidácii Aktuálny Úplný 6. JUDr. Zuzana Trnková SAD Leasing, a.s. Aktuálny Úplný 7. JUDr. Zuzana Trnková ZG RECYCLING - CEBA, a.s. " v likvidácii " Aktuálny Úplný
-
.trnkovci v kauze H. Malinova od .fog | 31. august 2010 22:04
www.fakty.sk Oznamovateľ si vymieňa sms-ky s Kaliňákom Peter Korček, ktorý podal trestné oznámenie na Hedvigu Malinovú, počas Lexovej éry pracoval v slovenskej tajnej službe. V posledných rokoch bol asistentom poslanca KDH Petra Gaburu. Asistentom toho istého poslanca je manželka generálneho prokurátora Zuzana Trnková. Preto mnohý dávali oznámenie do súvislosti s tým, že Dobroslav Trnka súril, aby dievča zobrali na zodpovednosť, ale Korček popiera, že by tieto dve veci spolu súviseli. Včera nášmu denníku uviedol, že ak by si to dobre premyslel, aké nepríjemnosti privodí manželom Trnkovcom, tak oznámenie nepodá, ale viedol ho cit pre spravodlivosť. Podľa tvrdenia aj on bol prekvapený, keď vyšlo najavo, že okrem neho aj iný podal oznámenie, ale podľa neho toto iba dokazuje, že obaja robili tak z presvedčenia a nie z poverenia iných. „Chcel som vedieť, čo sa stalo, ako sa to stalo, preto som využil svoje občianske právo. Ale nepodal som trestné oznámenie na Hedvigu Malinovú, ako to uvádzali v tlači, iba som oznámil úradným orgánom, že mám vážne podozrenie, že niekto dehonestuje dobré meno Slovenska. Pritom som žiadal, aby preskúmali postup polície, či počas vyšetrovania nezneužili svoju právomoc. Doteraz o tom nepadlo ani slova nikde, ale ja to môžem dokázať,“ tvrdí Peter Korček, ktorý už nie je asistentom Gaburu. Aj jeho informovali o detailoch vyšetrovania Korček je toho názoru, že stranícki protivníci Gaburu vyžili to, že on písal oznámenie, a preto sa dohodli s Gaburom, že zrušia pracovnú zmluvu. Kauzu Malinovej sleduje naďalej a víta, že generálna prokuratúra konečne urobila krok. „Práve to som chcel dosiahnuť, lebo je vecou nás všetkých, aby pravda vyšla najavo. Ja sa nehnevám na Hedvigu Malinovú, ale hlboko ma uráža, že pre ňu padá tieň na všetkých čestných Slovákov,“ argumentuje. Korčeka neprekvapuje, že ho nevypočuli. Práve preto podal oznámenie na neznámeho páchateľa a nie na Malinovú, aby k tomu nedošlo. „Som iba občanom, ktorý uviedol svoje podozrenie a nie oznamovateľ na Hedvigu Malinovú, ako ma nazvali novinári. Chcel som dosiahnuť, aby ako poškodeného ma polícia zobrala do evidencie a mohol by som nahliadnuť do zápisnice, ale to nevyšlo. Nie je to škoda, lebo o detailoch vyšetrovania ma vždy informovali, ak som o to požiadal,“ priznáva Korček. Robo, to nebolo treba Muž, ktorý aj do telefónu cituje články zo zákonníka a používa právnu terminológiu hovorí, že on sám síce nie je právnikom, ale už dlhé roky sa pohybuje v takom prostredí, že sa vyzná v paragrafoch. Napriek tomu nevidí v tom nič mimoriadne, že do zápisnice mohli nahliadnuť minister vnútra a policajný prezident, hoci na to má právo iba advokát. „Chcel by som vidieť toho policajta, ktorý neukáže zápisnicu svojmu predstavenému, ak ho o to požiada,“ argumentuje Korček. Za jedinú chybu Kaliňáka považuje jeho vyhlásenie, že prípad sa ani nestal. „Vtedy som mu poslal sms, že to nebolo treba,“ povedal. Opýtali sme sa ho, či je v takom dobrom vzťahu s ministrom, na čo odpovedal, že ako asistent poslanca mal výborné styky. Na otázku, kam asi zmizlo zo zápisnice jeho podanie, odpovedal, že nevie. „Musí byť niekde, lebo ja som ho osobne zaniesol v septembri 2006 na generálnu prokuratúru a v podateľni opečiatkovali kópiu, ktorú stále vlastním. Zatiaľ ju nechcem zverejniť, ale aj na to príde čas,“ povedal. Preklad z denníka Új Szó (4. októbra 2007, č. 228, s.2) --------------------------------------------------------------------------------
-
.zuzana Trnková u Gaburu od .fos | 31. august 2010 22:00
Zuzana Trnková – Manželka generálneho prokurátora Dobroslava Trnku je v trinásťčlennom asistentskom tíme poslanca KDH Petra Gaburu. Ten hovorí, že sa poznajú už asi päť rokov a že Trnková ako komerčná právnička pracovala pre firmy, v ktorých pôsobil aj on.
-
. v Kauze H. Malinova by mala vypovedat aj Trnkova manzelka od .fof | 31. august 2010 21:54
v Kauze H. Malinova by mala vypovedat aj Trnkova manzelka. Sam GP Trnka je v pripade Malinova v konflikte zaujmov, lebo je aj mozne, ze jeho manzelka stoji za podanim na H. Malinovu. Vypočujú v kauze Malinová manželku generálneho prokurátora? BRATISLAVA, 24.08.2009., 20:51 | TASR Chce to jej advokát, ktorý aj tri roky po je presvedčený o útoku na svoju klientku. Hedviga Malinová-Žáková na výsluchu. (Foto: TV Markíza) Na Generálnej prokuratúre (GP) SR dnes vypovedal policajt, ktorý v roku 2006 vyšetroval údajný útok na Hedvigu M. Tento muž, ktorý následne vyšetrovanie aj zastavil, dnes podľa advokáta mladej ženy Romana Kvasnicu odpovedal na všetky otázky rovnako, s tým, že na jej výsluchy si už nepamätá. Hedviga Malinová: Slovenskej polícii už neverím Ďalší dvaja policajti budú k tomuto prípadu na GP vypovedať ešte v utorok (25.8.). V spravodajskej relácii o tom dnes informovala Televízia JOJ s tým, že advokát Hedvigy M. chce vypočúvať aj manželku generálneho prokurátora SR Dobroslava Trnku. "Podľa môjho názoru nesmú existovať žiadne rozpory medzi tým, čo skutočne odznelo z jej úst počas výsluchu," vyjadril sa Kvasnica pre televíziu. Je totiž presvedčený o tom, že jeho klientka si útok v roku 2006 nevymyslela. Hedviga Malinová-Žáková na archívnej snímke. Podľa informácií televízie chce, aby bola k prípadu vypočutá aj Trnkova manželka, pretože pracovala v jednom tíme s mužom, ktorý na Hedvigu M. podal trestné oznámenie. "Aby boli vypočuté všetky osoby, ktoré pracovali u pána poslanca Gaburu v čase, keď bolo podané trestné oznámenie na Hedvigu M., teda prípadne, kto všetko spolupracoval s pánom oznamovateľom na tomto trestnom oznámení, ktoré akceptovala GP vedená pánom doktorom Trnkom," zdôvodnil Kvasnica. Malinová: Na detektor lži pôjdem, ale iba v zahraničí! Trnka sa vyjadril, že nevidí dôvod, prečo by on mal proti tejto skutočnosti niečo namietať. Ako ale televízia informovala, prokurátor, ktorý má výsluch v súčasnosti na starosti, jej vypočúvanie už dávnejšie zamietol ako neopodstatnené. Kauza Hedvigy M. začala takmer pred tromi rokmi, keď 25. augusta 2006 pred ôsmou ráno po ceste na štátnice mali vtedy 23-ročnú študentku nitrianskej univerzity napadnúť dvaja neznámi útočníci. Dôvodom malo byť to, že hovorila do telefónu po maďarsky. Útočníci údajne študentku zbili a popísali jej blúzku protimaďarskými heslami. Polícia 11. septembra 2006 trestné stíhanie zastavila s tým, že skutok sa nestal, o čom neskôr na tlačovej konferencii informoval aj minister vnútra Robert Kaliňák, pričom si vtedy so sebou vzal aj dôkazy. Študentka sa neskôr vyjadrila, že policajti na ňu pri výsluchu vyvíjali psychický nátlak, aby sa priznala, že klame. Rozdiel v počiatočných výpovediach Hedvigy M. bol v tom, že na rozdiel od pôvodnej výpovede ju páchatelia nenapadli kvôli telefonátu vedenom v maďarčine, ale pre rozhovor s dvojicou v aute s maďarskou poznávacou značkou. Necelý mesiac po údajnom útoku podala študentka prostredníctvom svojho právneho zástupcu sťažnosť na Okresné riaditeľstvo PZ v Nitre a nitriansku prokuratúru voči zastaveniu trestného stíhania. Po uplynutí ďalšieho mesiaca prokuratúra jej sťažnosť zamietla ako nedôvodnú. Na to nasledovalo trestné oznámenie na Hedvigu M. za zavádzanie orgánov činných v trestnom konaní. Fyzická osoba, ktorá ho podala, si neželala byť menovaná. V decembri 2006 sa Hedviga M. obrátila na Ústavný súd (ÚS) SR. V sťažnosti, s ktorou však neuspela, namietala porušenie svojho základného práva na ochranu pred neľudským a ponižujúcim zaobchádzaním, ako aj práva na súdnu a inú ochranu a práva na právnu pomoc pred štátnym orgánom. Porušiť ich mali svojim konaním polícia a prokuratúra. Študentka sa v tom čase obrátila aj na Európsky súd pre ľudské práva v Štrasburgu. Študentku maďarskej národnosti polícia obvinila z krivej výpovede a krivej prísahy 14. mája 2007. Polícia a prokuratúra trvali na tom, že si útok z augusta 2006 vymyslela. V auguste 2007 sťažnosť Hedvigy M. voči obvineniu nitrianska krajská prokuratúra odmietla. Policajný prezident Ján Packa však len niekoľko dní predtým pripustil, že študentku zbili, ale nie spôsobom, ako uviedla. Polícia a prokuratúra sa v prípade vyšetrovania kauzy Hedvigy M. dopustili aj pochybení, ktoré mali vplyv na vyhodnocovanie dôkazov. V septembri 2007 to tvrdil generálny prokurátor Dobroslav Trnka, ktorý v tej súvislosti zriadil päťčlenný špecializovaný tím, čím prípad prevzala Generálna prokuratúra SR. V septembri 2008 Trnka avizoval, že v prípade sa už vykonali všetky úkony, čaká sa na znalecké posudky, dôkazy sa vyhodnotia a prípad sa uzavrie. Prípad dostal medzinárodný rozmer a podpísal sa aj pod ochladenie slovensko-maďarských vzťahov.
-
.podnikatelske aktivity Trnkovej manzelky od .golfista | 30. august 2010 21:38
Je mozne, ze Trnku mali Ficoidi v hrsti pre cudne podnikatelske aktivity manzelky generalneho prokuratora.
-
.>>.dog od .nechvidia | 30. august 2010 17:23
Za súčasnej účelovej právnej úpravy by ním byť nemohol. Aj keď bol v minulosti predsedom Ustavnemu sudu ČSFR alebo iná osoba, ktorá je napr. profesorom na právnickej fakulte + "super-turbo právny majster sveta a priľahlých galaxií" (berte to ad absurdum) sa nemôže stať Generálnym prokurátorom ak nie je prokurátorom v čase voľby NS SR a následným vymenovaním prezidentom SR.
-
.generalnym prokuratorom by mal byt Ernest Valko od .dog | 30. august 2010 16:46
Dobrym generalnym prokuratorom by mohol byt Ernest Valko. Uz sefoval Ustavnemu sudu CSFR. Dvojica Spisiak -Valko to by bolo nieco! Niektorym skupinam a ludom prisatym na state by sa naozaj zle spavalo.
-
.fIcova ponuka Radicovej od .celzium | 30. august 2010 16:35
Ocakavam, ze Fico da ponuku Radicovej, ze podpori zakon o zuzeni imunity /vyluc. sudcov/, bude ale pozadovat "svojho" cloveka za GP ako "garanta", ze sa zrusenie imunity akoze nebude zneuzivat voci opozicii.
-
.trnka ako stoparsky pes od .jfk | 30. august 2010 16:29
Demokrati sa po novembri 89 sustredili na kotovanie SIS a MV SR, na GP kaslali, to nechavali SDL-komunistom. Pritom GP je dolezitym klucom k nastoleniu spravodlivosti. Ustavne kompetencie mu umoznuju polahky stopnut zdlhavu pracu policie.. Z Trnku sa tak na GP stal Ficov stoparsky pes. Na novu volbu GP si treba vybrat cestneho a moralneho cloveka bez komunistickej minulosti splnajuceho podmienky zakona. PS. Satek je zial intrigan takze ten urcite nie.
-
.trnka by mal chodit do parlamentu po spickach od .felicia | 30. august 2010 16:17
Trnka ako generalny prokurtor, by mal chodit do parlamentu na hiringy po spickach, tak ako chodia do kongresu na hiringy po spickach napr. americki generali. Trnku treba este raz predvolat a naucit ho, ze je pred zakonodarnym zborom , ktory je jeho kreacnym organom. Parlament je organ, ktory ho nielen moze, ale aj ma povinnost tahat za usi.
-
.pan Trnka bez pochyb zlyhal !!! od .sasa.k5 | 29. august 2010 23:57
Jeho vysledky za 7 rokov su velmi slabe az nedostatocne !!!Diletantsky postup v pripadoch Tupy,Malinova, a niekolkych dalsich?!A CDcko od Vlada bude asi namiesto Trnku dekodovat jeho nasledovnik XY dalsich 7 Rokov !!!Myslim ze je zrejme, ze spravodlivost na slovensku sa nemoze opierat o jedneho cloveka.!Bratranci ,sesternice a akekolvek rodinne vazby su garanciou korupcie a inych spolocenskych nespravodlivosti!!!Ja osobne nevidim svetlo na konci tunela!!!No stale verim, ze nadej umiera posledna!!!Su ludia ktori na diskusiach ako je tato moju vieru posilnuju!!!Dakujem ze ste!!!!!!
-
.hľadanie od .ev | 29. august 2010 20:20
Celé roky komunizmu sa vytvárala reťaz zvazkov medzi komunistami a trvá dodnes. V dnešnej dobe už vačšina ľudí nemá záujem o to ,aby to takto pokračovalo. Ak sa človek za totality chcel niekde dopracovať,musel vstúpiť do strany.Niektorí z nás to odmietli a prajú si,aby významné funkcie žiadni komunisti -ani ti bývali,ani terajší nezastávali. To že niektorí členovia aj dnešných strán sa takto správajú,ako uvádzate,je pravda,ale napriek tomu komunizmu stačilo.
-
.a je to od .arzen | 29. august 2010 19:32
Ale je doveryhodný človek. Riadi sa takými zákonmi, ktoré poslanci odhlasovali. Keď príde na lámanie chleba tak sa poslanci nevedia dohodnúť na tom ani koľko je hodín.
-
.pre ev od .milan palkovic | 29. august 2010 16:56
nemyslim si, ze kamen urazu pri osobe general. prokuratora je clenstvo ci neclenstvo v KSC, alebo previazanost niektorych pravnikov v tejto institucii s minulym rezimom. je to bohuzial zlozitejsie.. lukrativne ponuky na cinnost alebo "necinnost" alebo zahmlievanie su totiz pokusenim pre kazdeho. napriec vsetkymi stranami.
-
.hm, ako dalej? Zmenite zakon o prokurature? od .kalina | 29. august 2010 08:07
Osobne si myslim, ze Trnka sa dost statocne brani manipulacii roznych "politikov" a "novinarov"... Nepaaci sa mi tlak, ktory na GP vyvíjate VY.
-
.nezávislosť od .ev | 29. august 2010 07:29
zdalo sa zo začiatku,že by pán Trnka mohol byť slušný človek.Ale postupne preukázal,že je poplatný vládnúcej skupine,najma tej z komunistického prostredia,A ked dokázal konať vo veci Majského tak ,ako konal,už nebolo čo čakať od neho v smere jeho povinností voči občanom. V tejto spoločnosti je problém,že vyššie postavení ľudia sa svoje správanie ani nesnažia skrývať,oni považujú za samozrejme ,že sú nad občanmi a robia veci ,ktoré nemajú, s naprostou samozrejmosťou .Necítia ani trocha,že by mali byť prvými,čo sú strážcami zákona. článok 4 komunistickej ústavy ,ktorý hovoril,že viac ako zákon ,je záujem strany ,majú hlboko v Krvi a mysli.Rozhodne by nový prokurátor nemal byť bývalým členom KSč.
-
.trnkove motivacie od .milan palkovic | 29. august 2010 01:24
ked sa Trnka stal gen. prokuratorom nic extra som si nemyslel. relativne mlady, snad bezuhonny Zahorak s beznou vizazou. Milan Hanzel bol skuseny a seriozny. Latka pre Trnku nebola nizko. Vazne pochybnosti som zacal mat, ked Trnka /mozno tobolo dvakrat/ prevzal od Vl. Meciara CDcko s menami tych hracov, co na velkej hre nebankovych subjektov poriadne zarobili. Fakt, ze to CDcko priniesol Meciar bol pre media lahky terc a CDcko bolo takmer ihned spochybnene. Toto hralo opat do karat Trnovi, ktory celu vec odlozil ad acta. Bez ohladu na to ci je Meciarovo Cdcko stopercentne vierohodne, preco nemohla verejnost poznat mena zo zoznamu ?? preco sa stale zakryva, kto profitoval z tejto necistej hry? Nazory su vselijake-aj take, ze Trnka sa zacal mat materialne velmi dobre. Tazko povedat. Nedivim sa, ze sa p. gen. prokurator nechce zaoberat kauzou Hedviga. tyka sa jednej, nezaujimavej osoby. su vsak veci, ktorymi by sa zaoberat mal.
-
.trnkove motivacie od .milan palkovic | 29. august 2010 01:15
eqvea
-
.nuz skvele sa pocuva tento demokraticky srd a-la -OKS od .osgood | 28. august 2010 22:11
a ked to zhrnieme, chceli by ste v podstate len minimum __ chceli by ste svojho prezidenta __ chceli by ste vedenie parlamentu svojimi ludmi __ svojich najvyssich sudcov __ svojho prokuratora __ svojich ustavnych sudcov __ svojho sefa policie __ svojho ombudsmana __ svojich kontrolorov na kazdom stupni __ a nielen na styri roky, ale na osem ... no ale v zaujme reforiem radsej na 12 ... alebo viete čo - radsej na 40 ... to je take symbolicke, osvedčene čislo __ jaaj - oni by to nemuseli byt vasi ludia, len aby veci videli a posudzovali tak spravne ako vy!!! __ esteze tak, uz som sa nalakal, ze vas vsetci pani zajaci demokracia akosi zacina tlačiť na každom úde...
-
.známa zľudovelá pravda : od .nečervený | 28. august 2010 21:56
" Na Slovensku sme všetci bratranci a sesternice " nás znova len posunie k pravde, že aj pán Trnka je náš bratranec... ( Aspoň toho črvenšieho spektra...) Generálny prokurátor by mal byť pochopiteľne nezávislý a absolútne profesionálny ! Ako, to dosiahnuť, keď všetci sme bratranci a sesternice..................???
-
.>>.decomplicator od .nechvidia | 28. august 2010 20:50
Oki zjavne máme obaja iný náhľad na spoločnosť a systém, ktorý je zdravý a ktorý je chorý (v marazme). /// K "dokazu nepochopenia podstaty prokuratury a elementarnych fundamentov, na ktorych stoji a pada jej nezavislost, nehovoriac o odbornych predpokladoch kandidata na gen. prokuratora, ktory stoji na jej cele." Vás ja presviedčať nebudem, nech si diskutéri urobia názor, kto z nás niečo nepochopil a kto z nás zastáva aké názory (aj tie právne). Veď ako som povedal o tom je aj diskusia. Ostatne s fundamentálneho hľadiska nemám nič proti vzniku štátneho zastupiteľstva alebo aj reformovanej prokuratúry ako takej. Dokonca by som išiel ďalej a to možnosti zavedenia súkromnej žaloby do Trestného poriadku alebo aj možnosti zavedenia podpornej žaloby do Trestného poriadku ako tradičných inštitútov, ktoré uznáva celá rada Európskych štátov. Predsa len ubehlo 60 rokov od ich používania takže som realista (ale na to tu určite nie je čas a ani priestor). Súhlasím s Vami ale v tom, že ak sa niečo začne robiť nech je varovný prst "vyuzil Lipsicov system na MS a v SR" ako aj v tom, že som realista ohľadne ústavnej väčiny v NR SR (90 hlasov) na nejakú systémovú zmenu.
-
.nedôverychodnost od .lucia123 | 28. august 2010 20:33
medzi nedôveryhodnych mozme zaradit aj panov z tyzdna: kusierik galis hrib atd... vsetci dojedneho podporovali a stale podporuju americku vojnu v iraku, zalozenu na klamstve.
-
.4 nechvidia od .decomplicator | 28. august 2010 17:58
Vyjasnit vyjasnene sme si nemohli, nevyjasnene ostava nevyjasnenym. Pises o marazme, ktory tu vladne (podla mna prilis silne slova v suvislosti s rezortom, ktory je na tom z hladiska systemu Statnych organov snad najlepsie), no zaroven opakovane prehliadas snahy podriadit Gen. prokuraturu pod vladu, pricom nevahas navrhovat opatrenia, z ktorych niektore su sice zaujimavym nametom na vecnu diskusiu a osobne s nimi nemam najmensi problem, avsak tie na ktorych bazirujes v konecnom dosledku smeruju prokuraturu ku skutocnemu marazmu spocivajucom v diletantizme, ktoreho je v tomto state pomaly na kazdom kroku uz beztak viac nez dost. Vo svojom poslednom prispevku uz sice pises, ze “určite by sa našla aj iná osoba z radov advokátov, sudcov a prokurátorov“, avsak tvoj navrh na nominaciu J. Sateka bol popri zamysleniu sa nad marazmom, ktory tu podla teba vladne sucasne dokazom nepochopenia podstaty prokuratury a elementarnych fundamentov, na ktorych stoji a pada jej nezavislost, nehovoriac o odbornych predpokladoch kandidata na gen. prokuratora, ktory stoji na jej cele. Takze v kontexte doterajsej diskusie, resp. vymeny nasich nazorov nasledujuci rezultat: ( 1 ) z uz nizsie uvedenych dovodov nevidim najmensi problem v tom, ze v case volby gen. prokuratora, kandidat musi byt prokurator, pokial splna podmienku piatich rokov justicnej praxe (vid. prax prokuratora, sudcu alebo advokata), alebo je preukazatelne vedeckou alebo inou vyznamnou osobnostou v odbore prava, ak je najmenej 20 rokov cinny v pravnickom povolani. Je uplne prirodzene, ze prioritne by mali byt kandidati na gen. prokuratora vyberani z osobnosti v ramci rezortu prokuratury (rovnako ako kandidati na akekolvek funkcie v sudnictve vyberani zo sudcov) a pevne verim, ze inak tomu nebude ani v pripade volby noveho gen. prokuratora. Byt na mne, isiel by som dalej a presadzoval by som podmienku, aby kandidat na gen. prokuratora musel byt v poslednych piatich rokoch prokuratorom. Ziadne nominacie z prostredia mimo rezortu na poslednu chvilu. ( 2 ) pokail ide ucelove zneuzitie sucasneho systemu volby gen. prokuratora, ktore opakovane namietas ako hlavny problem, brani mu prinajmensom dvojita kontrola, a to ci uz zo strany NR SR, ktora gen. prokuratora voli, tak zo strany RP SR, ktora je najvyssim samospravnom organom prokuratury. ( 3 ) z nizsie uvadzanych dovodov som sa jedno volebne obdobie gen. prokuratora, pricom dlzka volebneho odbobia by mala byt nie kratsia ako dlzka sucasneho volebneho obdobia, t.j. nie kratsia ako 7 rokov a nie dlhsia ako sucet dvoch volebnych obdobi, na ktore je dnes mozne zvolit jedneho kandidata, t.j. nie dlhsia ako 14 rokov. Osobne povazujem za idealnu dlzku jedneho mozneho volebneho obdobia gen. prokuratora 8-10 rokov. ( 4 ) zasadne som proti akymkolvek snaham podriadit Gen. prokuraturu vlade, pricom toto > spravy.pravda.sk < povazujem za nebezpecnu hru, ktora sa moze vypomistit nam vsetkych bez ohladu na to, aka vlada bude v buducnosti pri moci. Neskoro sa bude vyhovarat na druheho "Harabina", pokial niekto v buducnosti zneuzije/vyuzije navrhovany system prokuratury tak, ako Harabin zneuzil/vyuzil Lipsicov system na Ministerstve spravodlivosti a v Sudnej rade. Nastastie, na zmenu systemu prokuratury treba 90 hlasov poslancov NR SR. RESUME: Stupnujucu sa hysteriu okolo Gen. prokuratury a osoby D. Trnku vnimam v kontexte bliziacej sa volby gen. prokuratora ako aj v kontexte snahy novej vlady podriadit si Gen. prokuraturu.
-
.>>.decomplicator od .nechvidia | 28. august 2010 14:22
1. Tak aspoň sme si vyjasnili, že generálnym prokurátorom, môže byť len prokurátor teda osoba spomedzi prokurátorov /// 2. Až potom nastupuje predpoklad vek 40r a aspoň päť rokov vykon justičnej praxe. /// 3. Ďalší odsek nám krásne definuje čo sa považuje za justičnú prax (prax prokurátora, sudcu alebo advokáta). /// 4. Nevkladajme mi do úst (resp. klávesnice) cit: "ze by sa gen. prokuratorom mohol stat ktokolvek s pravnickym vzdelanim len preto, ze ma spravne politicke zafarbenie" /// 5. Môj návrh na nomináciu JUDr. Šáteka bol len zamyslením sa nad marazmom aký tu vládne (teda spontánnou reakciou), pričom určite by sa našla aj iná osoba z radov advokátov, sudcov a prokurátorov, pričom nesmie byť diskriminajúca, že len z radou prokurátorov. /// 6. Bok po boku s novelou zákona č. 153/2001 Z. z. musí ísť aj novela zák. 153/2001 Z. z. /// 7. Uvedené ust. okolo justičnej prace by mohli byť aj doplnené o právnu prax a popri nej zadefinovaná aj iná právna prax /// 8. Nevidím nič zlé nad právom gen. prokuratora uchadzať sa o tento post na dve funkcné obdobia, pretože sa tým legitimizuje jeho spôsobilosť opätovne vykonávať túto funkciu aj jeho predchádzajúcou činnosťou na čele toho monokratickej inštitúcie /// 9. Problém skôr vidím v 7 ročnom období. Skôr by som ho navrhol skrátiť tak ako u prezidenta na 5 ročné. /// 10. Jedno 14-ročné obdobné ako navrhujete Vy sa mi zdá v monokraticky riadenej inštitúcii za kontraproduktívne a zabetónovaním inštitúcie ako takej. /// Záver: Myslím, že diskusia je na to aby diskutéri diskutovali a vymieňali si svoje názory (a riešenia) na veci verejné v danom prípade s prívlastkom "sui generis".
-
.4 nechvidia od .decomplicator | 28. august 2010 13:25
Pri vsetkej ucte, nesuhlasim. Postrada sa tym akakolvek odborna erudicia pre vykon funkcie gen. prokuratora. Osobne nevidim nic spatne na tom, ze v case volby gen. prokuratora kandidat musi byt prokurator, pokial splna podmienku piatich rokov justicnej praxe (vid. prax prokuratora, sudcu alebo advokata). Aby tento system nebol ucelovo zneuzivany, od toho su tu predsa poslanci NR SR, ktori gen. prokuratora volia, ako aj Rada prokuratorov SR. Tak ako si neviem predstavit, ze by sa predsedom Najvyssieho sudu alebo Sudnej rady stal nesudca, rovnako si neviem predstavit, ze by sa gen. prokuratorom mohol stat ktokolvek s pravnickym vzdelanim len preto, ze ma spravne politicke zafarbenie, avsak nema justicnu, prip. ani len advokatsku skusku, nehovoriac o justicnej praxi ako takej. Treba si uvedomit, ze gen. prokurator dava legitimitu nizsim prokuratorom- uplatnuje sa tu princip hierarchickej nadriadenosti, kedy ten vyssi moze nariadovat nizsiemu, alebo aj prevzat vec. Aj preto je postavenie gen. prokuratora unikatne (nad nim nik nie je), co zarucuje jeho nezavislost od politickej moci. Za problem skor povazujem skutocnost, ze gen. prokurator sa moze uchadzat o dve funkcne obdobia. Takto totiz moze mat prirodzenu tendenciu uz niekolko rokov pred druhou volbou vyhoviet vacsine poslancov, ktori ho budu volit a tento stav jeho funkciu politizuje. Urcite by bolo prospesnejsie, pokial by bol gen. prokurator voleny len na jedno volebne obdobie, hoci aj na strnast rokov. Takze prepac, ale ale model, ktory popisujes je z praktickeho hladiska postaveny na hlavu, rovnako ako napad s J. Satekom, ktory sa cely svoj produktivny vek venoval policajnej praci a zrazu by si z neho chcel mat gen. prokuratora bez akejkolvek justicnej praxe (pozn. proti Satekovi nic nemam, ovela lepsie si ho vsak viem predstavit ako prezidenta, prip. viceprezidenta PZ).
-
.re decomplicator od .diplodokus | 28. august 2010 12:52
Samozrejme, ze je tu viac pochybnosti vo viac pripadoch, nielen v pripade HM. HM je ale vypukly pripad, ktory kazdy pozna, kde obcan taha za kratsi koniec so statnou masineriou platenou z jeho dani. Treba si uvedomit, ze politika je aj o marketingu, tento pripad kazdy pozna, je lahko komunikovatelny. Systemove riesenie tohto pripadu pomoze aj vsetkym obdobnym pripadom, kde sa obcania marne snazia o spravodlivost. Trnka je pasivny (nech uz ma na to akekolvek dovody) najma pri okatych kauzach.
-
.trnky a ine ovocie od .stano Kalman | 28. august 2010 11:55
Ked vas tak citam a pocuvam Zajaca ta ma napada ze ci je podla vas je normalne ked clovek ktory zastava post generalneho prokuratora neriasi to co by riesit mal, a je normalne to ze Malinova este nie je vyriesena ani po styroch rokoch, zrejme ucelovo? Ja si naopak myslim ze by sa zislo v sudoch a prokurature povymetat kuty a poslat prec ludi ktory za komunizmu posielali ludi sediet za kadejake nesympatie voci rezimu. Prave justicia je to hnile jablko v kosi z ovocim. Ted bude trnka vecne argumentovat preco neriesi, tak nech si tam sedi aj sto rokov, ale kym nebude robit co ma, tak tam nema co robit.
-
.>>.decomplicator od .nechvidia | 28. august 2010 11:43
Nemáte pravdu. Vyložte si prvú vetu: „Za generálneho prokurátora môže byť vymenovaný len prokurátor,...“. A história nám dáva za pravdu. To znamená, že v čase aktu voľby v NR SR (nie návrhu) musí uvedený kandidát spĺňať kritérium, že kandidát musí byť prokurátorom. A to nie je správne. Potom nastávajú také excesy ako v roku 2003, kedy sa poslanec (advokát) NR SR JUDr. Ábelovský chcel narýchlo vzdať mandátu poslanca len preto aby ho vtedajší genpro Hanzel vymenoval za prokurátora. Pod tlakom prokurátorov Rady prokurútorov tak Hanzel nespravil. Preto je nutné zákon novelizovať tak by sa ak si niekto zmyslí, nemohol takouto účelovou klučkou stať prokurátorom len preto aby sa mohlo uchádzať o voľbu genpro v NR SR. Veď to je účelovo-zvrátené. Je zaujímavé, že v zák. 154/2001 Z. z. o prokurátoroch … zákon v ust. § 6 ods. 5 pripúšťa aby avšak to už samotný Gen.prokurátor. môže výnimočne odpustiť vykonanie odbornej justičnej skúšky uchádzačovi o funkciu prokurátora, ktorý je preukázateľne vedeckou alebo inou významnou osobnosťou v odbore práva, ak je najmenej 20 rokov činný v právnickom povolaní. Opakujem ešte raz: Celý systém je zámerne nastavený tak aby sa Generálnym prokurátorom mohla stať len osoba s pomedzi prokurátorov. No a viď. môj predchádzajúci príspevok => potom je to len klišé...
-
.4 nechvidia od .decomplicator | 28. august 2010 11:13
"Samozrejme uvedené ust. poznám. Ale ak chce táto vládna koalícia s prokuratúrou niečo robiť nie je to len tá skutočnosť, že zoberú niekoho z pomedzi prokurátorov." Este raz: "Za justičnú prax podľa odseku 3 sa považuje prax prokurátora, sudcu alebo advokáta.", t.j., nie len spomedzi prokuratorov. BTW. GP SR nie je ako ministerstvo, ze tam posadis politicky poslusneho "manazera" bez akejkolvek odbornej erudicie a ide sa bacovat... A na zaver otazka: Co je spatne na sucasnom systeme prokuratury a preco? Osobne totiz povazujem prokuraturu za ejdnu z mala naozaj nezavislych a fungujucich ustanovizni v SR a nebyt politicky motivovanej kauzy Malinovam ktora je zivena ucelovo, o prokurature sa v mediach docitas len v suvislosti s trestnymi ozanemniami, ktore na seba podavaju politici. Komu vadi, ze prokuratura je od vlady nezavisla? Nová vláda si chce podriadiť Generálnu prokuratúru spravy.pravda.sk Toto je jednoducho zo strany politikov nebezpecna hra, ktora sa moze vypomistit nam vsetkych bez ohladu na to, aka vlada bude v buducnosti pri moci.
-
.nekoná? od .jojo8908 | 28. august 2010 11:10
Nekoná? alebo len nekoná tak, ako Zajac a Hríb chcú? Lebo to je rozdiel
-
.4 diplodokus od .decomplicator | 28. august 2010 11:01
Ked uz si sa rozhodol samopasovat za hovorcu P. Zajaca a miesas tu sudnictvo s prokuraturou, mohol by si skusit odpovedat aj na ostatne otazky. Zajac dokola omiela jedinu(!) kazu- Malinova, poukazuje na prietahy, z ktorych vini GP, dokonca konkretne osobu D. Trnku obvineniami, ako sa osobne Trnka snazi zametat za touto kauzou a pod. To, ze cela vec sa natahuje je fakt, nie vsak na GP. Kazdy, kto sa o tuto kauzu co i len minimalne zaujima vie, ze vec stoji na znaleckom posudku profesora Labaša, ktoremu len pred nieco vyse mesiacom boli zabezpecene kompletne zdravotne materialy, ktore dovtedy nemal k dispozicii, a to prave az na zasah prokuratorta (tie materialy mu "niekto" nevydal, premyslaj). Osobne Trnka sa v minulosti viackrat jasne vyjadril, ze akonahle GP obdrzi znalecky posudok okamzite bude rozhodnute vo veci samej. Napriek tomu sa tu najdu politici typu Csaky, Zajac a pod. ktori dokola potrebuju zivit kauzu Malinova z politickych dovodov a ludia ako ty, ktori im to hltaju aj s navijakom bezu ohladu na vysledky prace GP v kauzach, kde prave vdaka prokurature SR usetrila miliardy (vid Gabcikovo, Transpetrol, Tipos atd.).
-
.>>decomplicator od .nechvidia | 28. august 2010 10:44
Samozrejme uvedené ust. poznám. Ale ak chce táto vládna koalícia s prokuratúrou niečo robiť nie je to len tá skutočnosť, že zoberú niekoho z pomedzi prokurátorov a snahy podriadiť rozpočet GP SR pod MS SR. Je nevyhnutné aby bol novelizovaný práve zákon 153/2001 Z. z. Vo vyspelých demokraciách je zvykom, že do vysokých justičných funkcií sa dostávajú renomovaní právnici a nie len osoby, ktoré sú v systéme kde je predpoklad, že už vtom čase museli pristúpiť na nepísané pravidlo „ak chceš s vlkmi žiť musíš s nimi viť“. V opačnom prípade to zase bude len klišé ...
-
.štb od .mikudyk | 28. august 2010 10:21
Neviem ako Vám, ale mne to video jednoducho nejde prehrať. Žeby štb úradovala..? :)
-
.to decomplicator od .diplodokus | 28. august 2010 10:10
P. Zajac hovori v mene mnohych ludi, pretoze mnohym ludom vadi ten bordel v slovenskom sudnictve, tipujem to na 90 percent populacie. Co sa tyka doveryhodosti - bol niekedy zapleteny do nejakej korupcnej afery, alebo zneuzivania moci? NIE.
-
.p. Zajac od .decomplicator | 28. august 2010 09:46
v mene kolkych ludi hovori Peter Zajac? Pre kolkych ludi je doveryhodny ci uz on sam, alebo mikrostrana OKS? Kto by bol pre P. Zajaca doveryhodny na post noveho generalneho prokuratora? Aky nazor ma P. Zajac na snahu sucasnej vlady dostat Generalnu prokuraturu SR spolu s Najvyssim sudom a Sudnou radou pod kontrolu Ministersterstva spravodlivosti SR?
-
.4 nechvidia: od .decomplicator | 28. august 2010 09:24
§ 7 ods. 3 zák. č. 153/2001 Z. z. o prokuratúre v znení neskorších právnych predpisov: za generálneho prokurátora môže byť vymenovaný len prokurátor, ktorý dosiahol vek najmenej 40 rokov a aspoň päť rokov vykonával justičnú prax, ak s vymenovaním súhlasí. Splnenie týchto podmienok overuje národná rada pred hlasovaním o návrhu na vymenovanie. § 7 ods. 6 zák. č. 153/2001 Z. z. o prokuratúre v znení neskorších právnych predpisov: Za justičnú prax podľa odseku 3 sa považuje prax prokurátora, sudcu alebo advokáta.
-
.mam kandidata na prokuraturu od .milan Palkovic | 28. august 2010 02:50
mam vybornu kandidatku, p. Zajac. nie, nemyslim Harabina ani Tothovu. spravte generalnym prokuratorom pani Annu Vittekovu. Skusena, sympaticka pravnicka, byvala statna tajomnicka za Smer na min. spravodlivosti. Co Vy na to ? ukazete svoju nadstranickost, galantnost a zmysel pre odlahcenost v politike. Uvidite, ako dobre by na prokurature bacovala. vazne..
-
.dzurindova vláda mu dala požehnanie od .nechvidia | 27. august 2010 21:48
Len aby bolo jasné. V roku 2004 teda za II. Dzurindovej vlády ho zvolilo 84 poslancov NR SR. II. Dzurindova vláda mala v koalícii 78 poslancov. A kto by mal byť novým gen.pro? Hmm ťažko povedať v tomto štáte. Ja by som určite nominoval bývalého šéfa Úradu boja proti korupcii plk. JUDr. Jozefa Šáteka. Všetky predpoklady na to má a bola by to aj satisfakcia za Palkov politicko - mocenský vyhadzov.
-
.pravda od .ev | 27. august 2010 21:26
Dobrý den,pán Zajac,ocenujem,že niekto povedal pravdu o Prokuratúre.Len chcem povedať,že tých kauz ,v ktorých sa pán Trnka choval zvláštne,je viac.Odmietol prijať svedectvo ludí,ktorí sa sami rozhodli upozorniť na pravdivú skutočnosť pri udalosti.
-
.aj pre mna od .k. | 27. august 2010 20:48
je pan Trnka nedoveryhodny. Potesi ma jeho vymena.
Komentáre do diskusie môžu pridávať len predplatitelia Piana. Zaregistrovať sa môžete tu.
Redakcia si vyhradzuje právo vymazať príspevky, ktoré obsahujú vulgárne či rasistické výrazy, a tiež tie, ktoré sú osobným útokom na redaktorov a spolupracovníkov .týždňa.
Copyright © 2009 - 2012 Vydavateľstvo W Press a.s., Partizánska 2, 811 03 Bratislava, Slovensko / ISSN: 1336-653X
Design and Technology by MONOGRAM