Video
video
rssTento informačný text sa vám zobrazuje namiesto článku, ktorý ste chceli zobraziť, pretože nie ste platiaci užívateľ siete Piano. Ak chcete zobraziť pôvodný text,
PIANO je sieť predplatného, kde za jedinú platbu 2,90 € mesačne získavate okamžite prístup k prémiovému obsahu na najvýznamnejších slovenských weboch. Nezáleží na tom, kde zaplatíte, k ostatným stránkam v sieti máte automaticky aktivovaný prístup. Nemusíte už znova nikde inde platiť ani sa znova prihlasovať.
Netreba sa pritom báť, že vaše peniaze na predplatné idú aj stránkam, ktoré nečítate. PIANO rozdeľuje peniaze podľa toho, koľko času na jednotlivých médiách strávite. Odmeňuje tak naozaj kvalitný obsah, ktorý chcete čítať - a dáva médiám signál, do čoho investovať majú a do čoho radšej nie.
Vaše konto je viazané na vás, nie na váš počítač. Nemôžete konto v PIANO zdieľať s inými ľuďmi, ale môžete ho vďaka pridelenému heslu využívať aj na viacerých vlastných počítačoch.
Otvoriť platobné okno s možnosťami platby
Prečo musím platiť, nestačia médiám príjmy z reklamy?
Reklama je výborný zdroj príjmov na financovanie masového obsahu, ktorý láka veľké množstvo ľudí. Médiá však majú problém financovať z nej na webe náročnejší obsah určený pre ľudí, ktorých zaujímajú menej masové témy, hlbšie analýzy a pôvodné spravodajstvo a vlastná tvorba.
Médiá sa tradične od svojho vzniku preto väčšinou museli spoliehať na oba zdroje príjmov, od čitateľov aj z reklamy (napr. za noviny v stánku zaplatíte a je v nich aj reklama).
Na webe médiá dlhé roky dúfali, že príjmy z reklamy budú stále rásť a tak dokážu nahradiť výpadok príjmov od čitateľov. To sa však nestalo a ak chcú médiá skvalitňovať a rozširovať svoj obsah, musia sa vrátiť k pôvodnému modelu financovania aj vďaka platbám od čitateľov.
Možnosti platby
Zaplatiť môžete:
- platobnou kartou Visa, Mastercard, Maestro
- online prevodom z Tatra banky alebo Slovenskej sporiteľne
- na faktúru Slovanetu alebo Websupportu, ak už ste ich zákazníci (ďalšie firmy budú postupne pribúdať)
- cez Paypal
- prevodom na účet z ktorejkoľvek banky.
Otvoriť platobné okno s možnosťami platby
Ak vám niektorý nástroj chýba, napíšte nám na info@pianomedia.sk.
Ako umožniť hromadný prístup pre zamestnancov
Ak chcete zabezpečiť prístup pre viac ľudí, napíšte nám a pošleme vám podrobnejšie informácie o možnostiach hromadného predplatného.
Kto všetko sa do projektu zapojil?
Aktuálny zoznam nájdete na www.pianomedia.sk.
Kde sa dozviem o sieti PIANO viac?
Pozrite si stránku www.pianomedia.sk, tam sme pripravili všetky informácie, ktoré by ste mohli potrebovať, prípadne napíšte na info@pianomedia.sk
Ako môžem zaplatiť?
Lampa v balíku
Diskusia V. Palka a F. Šebeja o Rómoch, kriminalite, extrémistoch a mnohom inom. Moderoval Štefan Hríb.
.anna Kratochvílová .jakub Kratochvíl24. august 2009 | videné 9184x | reagovalo 41 ľudí
Diskusia (41)
-
.ale ale pan šebej )))) od .canaris | 25. október 2010 11:56
ved vasa politixcka cinnost je zalozena na nizkom pude a demonizacia kazdeho,kto ma iny nazor ako vy.vasa kampan bola zalozena na primitivnej nenavisti.Osobujete si pravo vraviet kto je intelektual a kto nim nieje .ste talibanec
-
.problemy a pseudoproblemy od .stanoKE | 11. september 2009 11:51
pan Sebej, Vase vsetky formulacie o teme su konzistentne, vzorovo jasne, vhodne priamo bez upravy do skolskych ucebnic (katolickych aj moslimskych, ai. ludskych). Vyborne Ste zahrnul problem tvorby, agregovania a sirenia informacii. Informacia je dnes rovna nabitej dalekonosnej zbrani, ublizujucej, niciacej a zabijajucej. Pan Palko toto zjavne nechape. Jeho informacna nanosekunda by mala patrit sem. Nova definicia: 1 ns = doba ktora uplynie medzi dvomi podivnymi vyrokmi VP za podstatnej podmienky, ze v blizkosti sa nachadzaju mikrofony a kamery. pan Palko, Poctivost = skromnost a pravdivost voci sebe samemu a nie neuvazene hulvatske trieskanie slov okolo seba. Vase ucelove videnie sveta je hlboko lajdacky nevkusne a rasisticky riskantne. Extremizmus zacina pri vyhladavani, agregovani a publikovani extremnych hodnot a udajov. Svojim sposobom ste zufaly clovek. Vasu nepodarenu stranicku publicitu tvorite za cenu vyvolavania diabla? Pokial viem exorcisti maju skor opacnu ulohu. Chodte sa poctivo vyspovedat aspon raz. Boha by zaujimali hlavne Vase ambicie a co, resp. koho Ste schopny pre ne obetovat. Spomente si na parizske vytrznosti, poulicne nicenie a nasilnosti. Ako pomenovali novinari akterov? "Pristahovalci, vacsinou z arabskych a inych rozvojovych krajin". Necitite Vas modus?. V skutocnosti je takychto ludi mozne pomenovat iba ako zmes poulicnej luzy, chudobou frustrovanych uboziakov na okraji spolocnosti. Uz bol len krok ku protiarabskym pogromom. Nastastie sa to vdaka vacsine rozum pouzivajucich obcanov Francuzska upokojilo. Revansisticki stvaci stichli a luza sa rozpustila v normalnosti vsedneho dna. pan Hrib, Dakujem za genialnu otazku ku uvodne teme. "Preco si s tym prisiel Vlado prave teraz?" Po tejto otazke nastal v replikach VP zvlastny zlom. Zacal pracovat s pamatou a konkretnymi faktami. Pociatocny retoricky naboj za zbostenie statistiky sa kamsi vytratil. Slovo VYTRATIT SA, je oi. dobrym riesenim pre vsetkych, co nemaju schopnost pravdivo vidiet vlastnu skrivenu tvar.
-
.hmmmmmm od .vw | 31. august 2009 02:43
Od pana bohorovneho V. Palka sme sa vobec nedozvedeli ci to zverejnovanie statistik je vlasne ciel alebo cesta k nejakemu rieseniu. Vlastne na koniec pan bohorovny Palko povedal, ze to (rozumej romsky problem) nema riesenie. Takze zverejnovanie statistik je konecny ciel. Aj taky maly fuzkaty okolo roku 1936 zacal merat a delit na rasy az z toho nakoniec vzisli pogromy a kurenie ludskymi telami. Musim povedat, ze z debaty vzisiel pan Sebej ako ten rozhladenejsi v probleme. lebo kriminalitu romov nevyriesi verejne pranirovanie, verejne popravy, verejne kamenovanie, verejne bicovanie. Problem romov vyriesi citlivy pristup hlavne k mladsim generaciam, a snaha ich niecomu naucit, na nieco zmysluplne ich navyknut (nie na dalsie davky a vymeny "vybyvanych" bytov za nove) No proste V. Palko bol a je arogantny bigotny katolicky politik.
-
.pravda z roku 1888 verzus dnesok od .enkidu_1 | 28. august 2009 01:30
www.zvedavec.org Pani Orgovanova, vy si z nas asi tu robite prdel: "A podnecovať už aj tak vysoké napätie v spolunažívaní je nebezpečné." Ako clovek z tejto oblasti mate svoje slovo k teme, tak ste mali riesit tie 2 hovada co ubili stareho cloveka (a x dalsich pripadov co sa do medii ukazu len okrajovo - diskusia obycajne zrusena). Namiesto toho pokrcite plecami a ide sa dalej. Na teror vasho kmena upozorni Pospolitost a su najhorsi na svete. Karty na stol: 1) nebyt romskeho teroru voci nam, gadzom (cize neromom = neludi?), nemusela by byt ani Pospolitost. 2) Sebej dlhodobo masiruje verejnu mienku svojimi clankami o krvilacnych araboch, a pritom ORIGINALneho cigana (cize priemernu vzorku) videl akurat na obrazku. 3) statistika ukaze pravdu, to co vieme, ale vieme ze nieje mudre povedat lebo budeme "rasisti". Problem prebuble do otvoreneho konfliktu ako v Madarsku. Potom bude na romsku sebareflexiu uz neskoro, pani Orgovanova.
-
.to uz je vrchol od .jaroslav Smatana | 27. august 2009 23:42
Pocuj Klara, reagujem na Tvoj ostatny prispevok. Pises: " Už pani Kamilka mi píše "moja zlatá" (ešte že mi netyká) " - - - Tak po prve, na nete sa tyka bezne a je to uplne normalne. Nic nezvykle, nic neslusne. To, ze Tebe to nie je zname, je Tvoj problem. Po druhe, dalej pises: "To, že každý druhý príspevok je neslušný k Rómom vám vôbec nevadí, veď sme si zvykli." Tak to je vrchol, Tebe vadi neslusny prispevok k romom?? Panenkoskakava, a co cakas, ze ich budeme nebodaj velebit? To, ze Ty si slusna a slusne vystupujes, nikoho nezavazuje k tomu, aby nehovorili a a nenapisali pravdu o DRVIVEJ VACSINE romov! A je to otrasne kruta pravda. Ty, a Tebe podobni akozehumanisti, este urazlivo vyskakujete a utocite demagogickymi a zavadzahucimi recickami. Neuveritelna drzost. Zatial mozes byt rada, ze bieli maju ESTE STALE dostatok trpezlivosti. Ak raz pohar pretecie (pokial sa nieco radikalne v spravani romov nezmeni), lahko sa moze stat, ze pridu aj celostatne hromadne protesty. Uz je to fakt na hrane. Je to nieco podobne, ako zivot za totality. Vsetko sa len dusilo pod pokrievkou, komunisti sa len opeknovali, obhajovali neobhajitelne, ale v celom narode to vrelo odporom a hnusom k nim. Ty Klara, Ty tak isto prispievas svojim postojom a nazormi k eskalacii napatia a hromadenia nenavisti voci romom. Ak si myslis, ze to nie je pravda, tak Ta ubezpecujem, ze sa hlboko mylis.
-
.dodatok od .antinari | 27. august 2009 23:12
myslim, ze najuspesnejsi clovek, ciastocne indianskeho povodu v USA je C harles Bronson, znamy ako filmovy osamely zabijak. Steven Seagal je myslim eskimak. aj tito dvaja su svojski ako herci, ale prosim, klobuk dolu pred ich uspechom...
-
.romsky stat alebo jedna iluzia. od .antinari | 27. august 2009 23:09
vazeny pane, romsky stat je iluzia. ak by to nebola iluzia uz by existoval v Rumunsku alebo v Spanielsku, kde je tiez dost Romov. je to iluzia, rovnako ako indianska republika v USA. Indiani v USA sa takisto nevedia chovat, pestuju hazard a casto su aj alkoholici. to nie je rasizmus, ale smutna realita. viem, bol som tam v jednej rezervacii. aku taku sancu maju Indiani miesani s bielymi. staci sa pozriet, kolko je indianskych senatorov a aky maju vplyv. Indiani nie su horsi ako druhi, su len ini, specificki. taka je realita.
-
.ešte čosi od .birnyX | 27. august 2009 22:50
Vďaka Bohu za Hríba. Tieto diskusie sú niečo tak nadštandardné v tom súčasnom politickom bahne.. Ja vám fandím všetkým trom, aj keď možno nie so všetkým súhlasím, ale to že má niekto odvahu ísť aj proti prúdu a nie sa nechať unášať ako skapatá ryba, v tom vás berem ako hrdinov. A ešte ma napadlo: Si predstavte, že by tam s nimi diskutoval aj Slota alebo Fico. Aký by to bol strašný priepastný rozdiel. V mentalite, hodnotách, charaktere...
-
.romsky stat #2 od .niejedolezite | 27. august 2009 20:07
Ta myslienka je silna, ale potrebuje lidra. Niekoho, kto da Romom sebavedomie a silu, narovna chrbaty a nauci ich byt hrdym narodom. Ten lider tu este nie je, ale je to len otazka casu. Som presvedceny ze vacsina z diskutujucich nema kvoli svojim predsudkom ani sajnu o com hovorim. Vidite len Romov z osady, a tak ste uplne slepi.
-
.romsky stat. od .niejedolezite | 27. august 2009 19:50
Tieto hlupe reci, ktore tu vedu rasisti su dokazom toho, ze Romovia sa musia zjednotit a bojovat za vlastny stat. Romske hnutie je nedospele a rozdrobene, politicky neuvedomele. Ale nebude to tak stale. Romsky narod ma vela inteligentnych a vzdelanych ludi, ktori vsak maju obavu sa prihlasit k Romom zo strachu. Strachu z rasistickych hlupakov, ktori si svoje zivotne zlyhania a komplexy ventiluju na Romoch. Romovia, hore hlavu, raz ten cas pride!
-
.pani Klare od .klnk | 27. august 2009 18:18
pani Klára, ako Rómka dobre viete, ze Romovia nie su doma nikde, ani na Slovensku, ani v Maďarsku, Rumunsku, Bulharsku, Cesku, Polsku, Anglicku, Kanade, proste nikde, nechceli vás ani v Indii odkial pochádzate, pretože vaša mentalita je mentalita ničnerobenia a vyciciavania, čo z toho že ste sa tu narodili, keď nič z vás? nechceme vás tu, nie ste žiadnym prinosom, lezte si pri TV cely zivot dakde v Antarktide
-
.reakcia2 od .klára orgovánová | 27. august 2009 15:14
vážený diskutujúci antinari. Ako som už napísala, prvý krát som sa zapojila do diskusie prostredníctvom internetu, s uvedením svojho celého mena, nie anonymne. Dôvodom bola verejná dlhá a nezmyslená prezentácia p. Palka a k nej je treba niečo povedať. Keďže píšete priamo mne, tak reagujem, je to môj posledný príspevok. Viem, že takéto diskusie nič neriešia, ale skúsila som. Predpokladám, že nepatríte k tým, ktorý s návrhmi politikov slepo súhlasia a nemajú svoj názor a nemyslím si, že máte predsudky. Ale predsa ste sa chytili. Už pani Kamilka mi píše "moja zlatá" (ešte že mi netyká) a vy zase ako malému dieťaťu prikazujete "Ste romka, brali Ste na úrade vlady veľký plat, Ste menšina, tak sa chovajte slušne". Pritom zjavne viete o koho ide, že som dospelá žena a že asi nepatrím k tým, ktorí vám vykrádajú záhrady, že som v téme za 20 rokov asi aj niečo dobré urobila. Mojou chybou je, že som si dovolila a zrejme na váš vkus asi dosť sebavedomo, povedať, že už na vás niekedy nemám trpezlivosť. To, že každý druhý príspevok je neslušný k Rómom vám vôbec nevadí, veď sme si zvykli. A o tom je celá diskusia o nebezpečnom návrhu p. Palka. Nie sme zrelí na takúto štatistiku. Nikdy ste nerozlišovali a nikdy nebudete, pokiaľ sa na Rómov budete pozerať iba ako na Rómov. Narodila som sa v tejto krajine, som jej občiankou, neprisťahovala som sa, takže mi patrí rovnako ako vám, som tu doma a ústava mi povoľuje priznať sa k takej národnosti, k akej sa sama rozhodnem. Žijem tu spolu s ostatnými občanmi pekný život, správam sa rovnako za každej vlády a občas stratím trpezlivosť s ukecanými politikmi. Pozdravujem Števa Hríba a ďakujem za rekacie.
-
.pani Orgovanova, chovajte sa slusne.. od .antinari | 27. august 2009 00:19
aj mna zarazila Ta vasa formulacia, ze mate bozsku trpezlivost s gadzami, cize nami vsetkymi, co sme belsi od Vas... no, naozaj to je nevhodne. Ste romka, brali Ste na urade vlady velky plat, Ste mensina, tak sa chovajte silusne. malokedy pouzivam tuto formulaciu, ktora je oblubena u ex ministra Davida Ratha, ale teraz mi to neda. Ani Ja nesuhlasim so vsetkym, co hovori p. Palko, ale Vy ste este horsia. jednym z problemov Slovakov v zahranici je aj to, ze sa nevedia chovat slusne, u ludi ako Vy pani Orgovanova, to plati trojnasobne... ked som bol v USA, snazil som sa zaradit do spolocnosti, do systemu a byt aspon tak dobry ako americki cernosi. nehovoriac o tom, ze som chodil medzi ludi slusne obleceny a cisty. snazil som sa z americkej spolocnosti do seba absorbovat vsetko pozitivne. a urcite som sa nesnazil davat dokopy s problemovymi emigrantmi , napr. z Bieloruska. Co robite Vy? zamyslite sa nad sebou a nevytvarajte iba dalsie trable.. adios.
-
.riesenie romskeho problemu od .anonym | 26. august 2009 18:16
Nechcem tu nikoho napadat ani urazat (ako to zial robi velka cast diskutujucich), ale postavit sa k veci konstruktivne. Romsky problem tu je uz desatrocia ak nie starocia a riesit sa ho pokusali rozne rezimy a vlady, ale vzdy bezuspesne. Ja by som jeden navrh mal. Zijeme v demokratickej spolocnosti, kde nie je pripustne v zakonoch rozlisovat ludi podla ich rasy. Dany navrh sa teda tyka vsetkych ludi bez ohladu na to ci su bieli alebo cierni. V rodinach dlhodobo nezamestnanych a odkazanych na socialne davky je vysoka pravdepodobnost, ze ani deti nebudu vychovavane k tomu, aby sa vzdelavali a pracovali. Takyto obcania su v spolocnosti nezelani, poniektori z nas by sa ich najradsej nejako zbavili alebo ich vystahovali. Nebolo by lepsie, keby sa takyto ludia vobec nenarodili? NAVRHUJEM: Ak zena splna nasledovne podmienky: 1. VEK 18 - 25 rokov, 2. NEZAMESTNANA (aj jej muz) A DLHODOBO (minimalne 2 roky) ODKAZANA NA SOCIALNE DAVKY, 3. Ma uz aspon 1 DIETA, potom sa moze tato zena dat DOBROVOLNE z vlastnej vole STERILIZOVAT a STAT JEJ za to ZAPLATI ednorazovy prispevok, napr. 3000 EUR. Komentar: - Nie je to diskriminacne ani rasove, plati pre vsetkych rovnako. - Je to humanne, zena musi mat minimalne 18 rokov, uz aspon 1 dieta a rozhoduje sa dobrovolne. - Je to ekonomicke ako pre danu osobu tak aj pre stat. Osoba ziska jednorazove prostriedky, ktore mozu zvysit jej zivotnu uroven (mozu byt pripadne vyplatene postupne v ucelovych davkach). Stat usetri, pretoze jednorazovy prispevok je ovela menej ako vyplacat pridavky na dieta, socialnu podporu a pripadne aj naklady spojene s kriminalitou (policia, vaznice). - Podmienky je mozne optimalne vyladit, napr. vek 18 - 30 rokov alebo suma odstupnovana podla veku alebo poctu deti. Pani politici, pani novinari, skuste sa nad tymto navrhom zamysliet a pripadne ho vytiahnut na verejnu diskusiu! Dakujem.
-
.zhrniem to do pointy od .to je uplne jedno | 26. august 2009 17:09
raz vystupil v ktorejsi televizii stary fuzaty cigan s fajkou. za chrbtom dreveny vozik a v nom cely jeho majetok, stare vrece a cosi v nom. na otazku, co hovori na to, ze ich vystahovali ako neplaticov a teraz stoji na ulici, si len potiahol z fajky, zadumene pokyval hlavou a po chvili povedal: CO TO JE UZ LEN ZA STAT, KTORY SI NEVIE UZIVIT ANI SVOJICH CIGANOV! vazeni - presne o tomto to je. v jednej vete zhrnul celu ich zivotnu filozofiu. a kym sa s tym nieco neurobi, mozu sa vsetci hodit aj o zem.
-
.nevideli od .s4llo | 26. august 2009 16:55
cigana v ciganskej osade nazivo a diskutuju o tom :( som rad ze som to nevidel
-
.reakcia od .klára orgovánová | 26. august 2009 12:56
vážení diskutujúci, je to prvý krát, čo som sa rozhodla na niečo reagovať takýmto spôsobom, aj za cenu urážok. Myslím si, že nie je podstatné čo sa hovorí ale kto to hovorí. Ak politik, mienkotvorný človek hovorí tak neodborne a povrchne o téme, ktorá je veľmi vážna, tak to nie je v poriadku. Pán Palko hovorí....."je to prvé, čo ma napadlo" a navrhne štatistiky, pritom ich mal, má a vie, ako to naozaj je. Prečo takéto jednoduché návrhy od politika tohto kalibru, prečo nie kvalifikovaný návrh pre boj s kriminalitou, napríklad mladistvých. Poznala som takmer všetkých politikov, ktorí mali v agende rómsku problematiku Každému z nich bolo potrebné vysvetľovať to isté. Niežeby nechápali, ale vyžadovalo to ich dlhodobú podporu. Prežili svoje volebné obdobie a odišli. Aj naša trpezlivosť v predkladaní návrhov "mocným" má medze. Ani ja , ani mne podobní sme nikdy nepovedali, že kriminalita Rómov vo vzťahu k ich počtu, nie je vysoká. Veľmi dobre poznáme rómske getá a životné stratégie ich ľudí ako prežiť. Mnohí sú veľmi vynaliezaví a verte, že vieme, koľko patológie tam je. V roku 2004 sme urobili veľký maping rómskych osídlení na Slovensku a máme množstvo údajov. Na nich boli položené mnohé vládne politiky. Urad, ktorý som zastupovala robil analýzu činnosti policajných špecialistov pre prácu v rómskych komunitách. Prečo pán poslanec o tom nevie nič konkrétne povedať. Som za to, aby sa urobila štatistika kriminality v rómskych osadách. Potom hľadajme súvislosti. Pre ľudí v obciach, ktorí žijú v blízkosti osád sme urobili oveľa , oveľa viacej ako pán Palko. Starostovia sú presýtení témou, znechutení, často bezradní a mnohí robia veľmi veľa. Potrebujú konkrétnu pomoc, popisovanie situácie už máme dávno za sebou. A podnecovať už aj tak vysoké napätie v spolunažívaní je nebezpečné.
-
.intelekt zacina stat za ho...bahno od .palo Andrejko | 26. august 2009 12:26
to co hovori Palko mi pripada uplne normalne a momentalnie urcite nie take nebezpecne ako vsetky reakcie naookolo . ludia vy sa preberte, spamätajte, zobudte a stipte sa do ruky az kym sa nezobudite z toho falosneho sna ci co to zijete - jediny politik chce aby sa veci pohli dalej (JEDINY!!!) a naivisticka banda pseudointelektualov ci akejkolvek vrstvy sa zacne ako vzdy - odbavovat. Nie riesit, odbavovat! CITATELIA - VY STE HANBA A NEBEZPECIE. Tento prispevok nic nevyriesi, ale urcite viac ako vy. Vy to len zhorsujete, lebo len mudrujete a nie ste schopni cokolvek podniknut. Ste pecivali, hnidy, nic z vas nesala viac ako neochota robit, lebo chcete len mudrovat a nadavat. Nie ste ochotnií konat. To je megahanba. Lenze, este menej konaju cigani a je nepochopitelne, ze z tolkeho poctu co ich je nie je znamy ani jeden sebavedomy lider. Anoi cigani su megaproblem, ale zdaleka nie taky nebezpecny ako ked problem nevidim resp. nechcem vidiet. A pani Klara Orgovanova nech radsej pokracuje vo svojej bozskej trpezlivosti, ved ako vieme, cigani idu do neba za nase prachy
-
.pani Klárike Orgovánovej od .kamilka | 26. august 2009 11:37
Odkazujete Palkovi: "Neurobili ste vôbec nič a mali ste možnosť." - - - Moja zlatá, tento štát (dokonca aj za socializmu!) už urobil pre cigánov toľko (vrátane Palka), a je už neúnosné, ako cigáni "vracajú" ponúknutú pomoc, podporu, výhody, fin. dotácie, byty, prídavky, atd., atd... Už aj samotná Anina Botošová priznáva a uvedomuje si, že problém nie je v bielych, ale v cigánoch samotných! Tak láskavo - netrepte hlúposti. Na záver uvediem citát jednej diskutérky, ktorý presne vystihuje momentálnu bezútešnú situáciu, ktorú nemajú na svedomí bieli, ale len a len cigáni samotní: "Myslis, ze ked ja vidim sfetovanu spindiru, ako zaroven fajci aj koji, ze nemam pocit, ze potkan je sympatickejsi tvor? Uprimne povedane, ak sa nic diat nebude povedzme 10 rokov a objavi sa nieco ako Liga severu, nemozem povedat s urcitostou, ze ich volit nebudem, ak pocit ohrozenia a zlost prevladnu... Osobne si myslim, ze sme v tom az po krk a vybuch sa dostavi, nielen tu, ale celoeuropsky. Politika makkeho srdca zlyhala." Amen.
-
.štatistika od .stano M. | 26. august 2009 09:58
Ad. 1. Pán Palko, ak bude kriminalita rómov vysoká, budeme ju zverejňovať, no ak sa ukáže, že nie je nad normál, tak sa zverejňovať nemusí? Takže ak to bude pre rómov negatívne, tak to predhodíme verejnosti, pozrite, akí sú kriminálnici. No ak sa zistí, že rómovia nepáchajú trestné činy nad priemer bielej populácie, teda pre rómov pozitívne, tak toto už zverejňovať nemusíme. Takže negatívne áno, pozitívne nie? Ako sa to volá, demokracia či pravda? Ad.2 Pán Palko, pracujem v bezpečnostných zložkách už 15 rokov, a viete, ako sa riešil rómsky problém za Vášho ministrovania? Nijako. Ako ste riešili problém rabovačiek, ktorými sa tak radi chválite? Dali ste policajtom do rúk obušky a ukázali ste im smer. To bolo všetko. Môžete mať názor na rómov ako politik, ale ako minister vnútra ste neurobil vôbec nič, neodvolávajte sa, prosím, na svoje pôsobenie na MV.
-
.pani Kláre Orgovánovej od .misox | 26. august 2009 09:51
Zaujala ma Vaša formulácia "...naozaj by sme sa k vám nemali vyjadrovať, ale prekročili ste aj moju božskú trpezlivosť s gádžami", a to prinajmenej z dvoch dôvodov: 1) celá debata sa nesie v presne v opačnom zmysle, teda, že "gádžovia" už majú dosť rómskej kriminality a žiadajú ju riešiť. A naznačujú, že ak k riešenie nepríde od štátu, prijmú "pomocnú ruku" extrémistov 2) kde beriete tú drzosť, keď sama (ako bývalá splnomocnenkyna vlády, ktorá tzv. rómsku problematiku mala prinajmenej spoluriešiť) veľmi dobre viete, že Rómovia bezpracne prežívajú, ba až rozkvitajú (najma v populačnej explózii a bezpracnom "užívaní si" výsledkov práce "gádžov" vo forme sociálnych dávok bez akejkoľvek snahy sa vlastnou prácou pričiniť o svoju životnú úroveň), a to práve vďaka !gádžom". Buďte rada, že "gádžovia" majú ešte božskú trpezlivosť s takýmto stavom ich zneužívania Rómami. Alebo chcete povedať, že Vy a Vaši Rómovia by bezpracne chceli po gádžoch ešte viac? A navyše im ešte poza ich chrbty, či dokonca tvárou v tvár i s použitím násilia, kradnúť ich majetok a fyzicky im ubližovať?
-
.romsky teror od .hulk | 26. august 2009 08:02
antifaarmyi strasne klames sam vies ze to vobec nie je pravda co vravis. romske trestne ciny sa u nas bagatelizuju a zahladzuju po nich stopy.policejti si z romamy podavaju ruky a dokonca som videl ako aj rom dal policajtovi cez hubu a nic policajt v klude odisiel a to za bieleho dna policajt bol v sluzbe. u nas romovia jazdia aj bez vodicakov policejti len kyvnu chodte a hotovo
-
.ale, ale... od .džízess | 26. august 2009 06:53
pani Klára, nie tak, ´že všetci Slováci sú alkoholici´, mali ste napísať, že všetci alkoholici sú bastardi.
-
.biely politik? od .klára orgovánová | 26. august 2009 04:23
Pán Palko , naozaj by sme sa k vám nemali vyjadrovať, ale prekročili ste aj moju božskú trpezlivosť s gádžami. Táto trápna diskusia je dobrá na jednu vec. Ukázalo sa ako vás téma rómskych ghét vôbec nezaujíma a nič o tom neviete a preto sa budem vyjadrovať priamo k vám. Ako politik a bývalý minister nepoznáte ani najzákladnejšie údaje, nikdy ste neprečítali žiadnu literatúru k téme, o ktorej tak nekompetentne hovoríte. Žiaľbohu, nie ste jediný. Ako bývalá splnomocnenkyňa slovenskej vlády, nie ako "nejaká rómska predstaviteľka", som sama povedala, že kriminalita u Rómov je vysoká a že o tom vieme a snažíme sa s tým niečo robiť. Nič nové nevymyslíte. Štatistiky o Rómoch existovali a existujú , zverejňovali sa aj na stránkach MV. Vy ako bývalý minister ste s nimi mohli pracovať. Neurobili ste vôbec nič a mali ste možnosť. Takže teraz nemám žiadny dôvod vám veriť, že to myslíte dobre. Spôsob, akým hovoríte o nepokojoch z roku 2004 je zarážajúci. Vy ste nečítali správy SIS, vy neviete ako to naozaj bolo a kto Rómov k rabovačkám podnecoval? A neboli to úžerníci. Vaša vláda potrebovala hovoriť o "rómskych" nepokojoch a nie o "sociálnych", vedeli ste, že k Rómom sa pridávali aj iní ľudia, potrebovali ste presadiť sociálnu reformu. V deň, keď ste s 1500 vojakmi dali obkľúčiť osadu v Trebišove a nariadili ranný útok , pri ktorom sa bili ženy aj deti, som bola za vami a oko ministrovi oznámila, čo sa deje. Povedali ste mi, že neviete o tom, že bijú Rómov ale viete o tom, že poškodili policajné auto kameňmi. Hneď po mojom odchode bola zvolaná mimoriadna vláda. Dodnes ste mi nedali odpoveď na jednu otázku, ktorú som vám ako splnomocnenkyňa vo svojom liste dala. Ako ste vyšetrili smrť mladého človeka-Róma, ktorý po zásahu ležal mŕtvy v potoku prikrytý kobercom. Vaša arogancia vám zrejme zabránila odpovedať na akékoľvek otázky, podobne ako sa vysmievate teraz. Vašimi postojmi, výrokmi aj zmýšľaním kriminalizujete všetkých Rómov. Vy určite nemôžete uznať fakt, že tých Rómov, ktorí kradnú je menej tak ako je menej Slovákov, ktorí sú alkoholici. Ja si naozaj nemyslím, že všetci Slováci sú alkoholici, aj keď ich na psychiatrii, kde som ich ako psychologička liečila, bolo asi 90%.
-
.občan od .anna Koptová | 25. august 2009 22:32
1. Pán Palko, Váš úmysel možno bol dobrý, ale žiaľ veľmi,veľmi nečistý. Vašu prísnu politickú kalkuláciu (udržať sa v parlamente) prezrádza Váš trápny smiech pri pasážach, ktoré neviete vyargumentovať, lebo Vy sám tomu neveríte, čo nám "tlačíte do hláv". Neexistuje žiadna rómska kriminalita. 2.Existujú len občania (napr. občan X.Y., občan A.K., atď), ktorí sú trestno-právne zodpovední za svoje konanie, ak spácháli trestný čin, resp. priestupok. Rómovia sú v prvom rade občanmi Slovenskej republiky a keď sa prihlásia k svojej etnicite, tak potom sú aj príslušníkmi rómskej národnostnej menšiny. Páni, vo vašej "intelektuálnej" diskusii chýba práve rozmer občiansky. 3.Spájanie etnicity s kriminalitou je trestuhodné, nech jej autorom či šíriteľom je ktokoľvek (napr. Palko, Kotleba, Koptová...) Keby sa našiel šikovný právnik, (v Štrasburgu, možno v Haagu) by vytĺkol z tejto politickej a mediálnej hystérie voči Rómom nemalé peniaze. P.S.: Pán poslanec, čo tak iniciovať v parlamente programy adresnej zamestnanosti občanov, ktorí dlhodobo poberajú dávky v hmotnej núdzi a ak títo odmietnu pracovať, potom ich treba vylúčiť zo sociálnej siete a tiež im odoprieť akúkoľvek finančnú pomoc. Nikomu netreba dať nič zadarmo!
-
.pozor na opalovanie od .mario111 | 25. august 2009 19:59
Pan Palko pozor na Vasu pekne opalenu pokozku. Ked sa ujmu Vase statistiky a tato vlada presetri Vas tender na poziarnicke auta, mozno Vas ako podozriveho pachatela daju do statistickej krabicky medzi Romov.. to viete, systemom pozriem a vidim..
-
.heh palko, od .vyryvac | 25. august 2009 14:21
mna len prekvapuje ze s bliziacimi sa volbami aj vy z ineho sveta mate problemy s ciganmi a dalsie podobne ako v nasom svete..
-
.statistiky od .edwood | 25. august 2009 13:45
nuz statistiky su velmi pruzna vec. Staci vybrat dve nesuvisiace veci a hladat suvislost. Napriklad porovnat lavakov a pravakov a statisticky vyjde cislo, ze jedna skupina pacha viac trestnych cinov ako druha. Dajte iny test - a zistite napriklad ze blondaci piju viac ako tmavovlasi. Modrooki budu vyssi ako zelenooki. Co vsak z toho vyplyva? Nic. Porovnajte kto pacha viac trestnych cinov - su to volici SNS alebo SMK? Co s takymito vysledkami a udajmi? Vzdy jedna skupina ma ine parametre ako skupina druha. Ziadne dve skupiny nie su rovnake. Porovnajte trestnu cinnost ludi so zakladnym vzdelanim a vysokoskolskym vzelanim. Co vam vyjde? A co s tym urobite? Teda okrem toho, ze to robi nenavist.
-
.rozvazne a triezvo od .kristina | 25. august 2009 13:10
Palka sledujem roky a ma nenormalne silnu integritu. Ako psycholog to vidim a analyzujem. Aj teraz posobi pokojne, rozvazne, aj ked sa to vo vnutri zomiela. Udernost nie je vo vypluti vulgarnosti ako u Slotu, ale v cinoch...Vystupuje ako vrcholovy zapadny politik. Len tak dalej, som na vas hrda! Ani zdaleka nie je v polit. dochodku, jeho cas pride!
-
.add.: hej sce od .syn*rom | 25. august 2009 12:42
Riešenie je - znemožniť Rómom incest a nech sa sicke medzietnicky prekrížia. Potomkovia budú chytrí po Rómoch a pekní po iných etnikách.
-
.for SHIMEY od .antifaarmyi | 25. august 2009 12:15
ideovo budem rasizmus, nacizmus a fasizmus nenavidiet ako sa len da ... presne tak ako kazdy iny normalny clovek hocikde na svete. tolko k tebe ty inteligent ala kotleba.
-
.k diskuzii. od .noel novak | 25. august 2009 09:47
Po vypočutí diskuzie k problematike rómskej kriminality a jej štatistickému zverejňovaniu, by som odporučil zverejniť aj ďalšie kritéria. V relácii bolo uvedené , že žiadna iná skupina obyvateľov , či už ich delíme podľa národnosti alebo podľa vierovyznania, nie je nápadná kvôli kriminalite a nevzbudzuje obavy u spoluobčanov , len Rómovia. Je to pravda. Skutočnosťou je aj to, že len Rómovia majú u nás takmer 100 % nezamestnanosť, minimálne vzdelanie. Z toho vyplýva ich bezvýchodisková situácia, nezodpovedné konanie , schopnosť utratiť podporu v prvé dni, zadlžovanie sa u úžerníkov, u mladých drogy, alkohol. Nie je prekvapujúce , že rodičia nabádajú svoje deti k trestným činom, posielajú ich kradnúť, pretože nemajú čo jesť, nemajú v zime čím kúriť. V sociálnom štáte, o ktorom radi niektorí hovoria, by bolo vhodné sa po rokoch dopracovať aspoň k náznakom komplexného riešenia, ktoré by zahrňovalo aj pomoc pri zamestnanosti, pri vzdelávaní , aj pri riešení kriminality. Rómovia, sami, bez pomoci , nie sú zárukou, že by sa sami z tejto neutešenej situácie vedeli dostať. Štatistické údaje im v tomto nepomôžu.
-
.racial differences EXIST od .snoopie | 25. august 2009 08:34
www.ojp.usdoj.gov Racial differences EXIST, with blacks disproportionately represented among homicide victims and offenders
-
.nie je zmerat, ako zmerat od .jakubci | 25. august 2009 01:59
Je az neuveritelne, ako je pan Palko schopny bohurovne postulovat kauzalnu suvislost medzi rasou a kriminalitou, co jeho navrh implicitne predpoklada. V opacnom pripade by jeho statistiky boli uplne irelevantne. Co aj mimochodom su. Rasa je prilis vagny koncept sluziaci skor na zjednodusene esencialisticke a ciernobiele uvahy sedliackeho rozumu. Ako vedecky relevantny koncept je nepouzitelna. A k tomu vsetkemu ta nadovsetko do oci bijuca pravda. Uf! "Zmerat" chvost pava a kriminalitu Romov je znacny rozdiel. V druhom pripade nejde len o jednoduche a nevinne meranie a statistiku. Ani o jednoduchu pravdu, ktoru sa bojime hovorit. Takto zasadeny problem i argumentacia su postavene na hlavu a ignoruju to, cim je tento navrh nielenze problematicky a diskutabilny, ale zvrateny a uplne mimo. Taketo "riesenie" a takto postavena statistika nie je o romskej problematike, ani o kriminalite Romov, ale o nasom zaostalom pristupe k rieseniu socialnych problemov. Pre buducnost navrhujem urobit statistku o tom, ze "cernosi" behaju rychlejsie.
-
.debata od .cigorin | 24. august 2009 23:25
Tato diskusia britskych konzervativcov je omnoho lepsia www.youtube.com Pan Palko, je tragedia, ze taki ludia ako vy su elita. To je mozne iba na tom smutnom Slovensku.
-
.vlad sme stebou od .karol jadas | 24. august 2009 22:48
Hlava demokrata v piesku dvíha hlavu extrémistu.
-
.buzeranciki zo zaslubenej zeme od .hej sce | 24. august 2009 21:54
sicke trojo, same dristy, ziadne riesenie
-
.krimi od .guny | 24. august 2009 19:12
súhlasím so Šebejom- kriminalita je kriminalita a na ňu netreba žiadne zvlášť štatistiky čo sa týka rasy, národnosti...a hoci cigánov- rómov nemám rád lebo sa väčšinou rozkrikujú a myslia si, že môžu všetko aj medzi nimi sa nájdu výnimky, ktorí žijú slušne.
-
.correction od .shimey | 24. august 2009 19:05
"podtext" mall byt "syndrom"
-
.brvno ci smietka ? od .shimey | 24. august 2009 19:03
hej antifaarmyi, ak ti vadi etnicka neznasanlivost, preco nezacnes tym, ze prestanes praktizovat ideovu neznasanlivost ? (alebo co je potom "katolik s tisovskym podtextom"). v Palkovych postojoch vidia etnicku, ci inu neznasanlivost prave pacienti tejto choroby. a ak slepy ide viest slepeho, vieme kam padnu obaja.
-
.koment od .antifaarmyi | 24. august 2009 17:19
toto je jeden humus pan palko. obcan je obcan a nie vyslachteny pes oneho alebo henteho druhu. znovu vas vyzivam navrhnite riesenia a nie etnicku neznasanlivost cez cisla. inak ste len dalsim katolikom s tisovskym syndromom. ja som z vychodneho slovenska a viem ake je tazke byt s nazorom na tzv strane ciganov, lebo hoc co sa stane a nikto to nevidel tak sa to hodi na ciganov. policia im nasiva nevyriesene pripady cez ustne dohody! toto tiez zahrniete do svojich statistik? ci mate nejake kuzlo ktorym nasite pripady vynechate? na slovensku nikto viac netrpi ako romovia, nikto v EU nie je takto odstrkovany a ponizovany. mam za to ze takato statistika by viedla len k prehlbeniu problemu etnickej nenavistia a da akesi papierove pravo vacsine ktora ho moze zneuzit strasne kruto.
Komentáre do diskusie môžu pridávať len predplatitelia Piana. Zaregistrovať sa môžete tu.
Redakcia si vyhradzuje právo vymazať príspevky, ktoré obsahujú vulgárne či rasistické výrazy, a tiež tie, ktoré sú osobným útokom na redaktorov a spolupracovníkov .týždňa.
Copyright © 2009 - 2012 Vydavateľstvo W Press a.s., Partizánska 2, 811 03 Bratislava, Slovensko / ISSN: 1336-653X
Design and Technology by MONOGRAM