video

rss

Tento informačný text sa vám zobrazuje namiesto článku, ktorý ste chceli zobraziť, pretože nie ste platiaci užívateľ siete Piano. Ak chcete zobraziť pôvodný text, 

PIANO je sieť predplatného, kde za jedinú platbu 2,90 € mesačne získavate okamžite prístup k prémiovému obsahu na najvýznamnejších slovenských weboch. Nezáleží na tom, kde zaplatíte, k ostatným stránkam v sieti máte automaticky aktivovaný prístup. Nemusíte už znova nikde inde platiť ani sa znova prihlasovať. 

Netreba sa pritom báť, že vaše peniaze na predplatné idú aj stránkam, ktoré nečítate. PIANO rozdeľuje peniaze podľa toho, koľko času na jednotlivých médiách strávite. Odmeňuje tak naozaj kvalitný obsah, ktorý chcete čítať - a dáva médiám signál, do čoho investovať majú a do čoho radšej nie. 

Vaše konto je viazané na vás, nie na váš počítač. Nemôžete konto v PIANO zdieľať s inými ľuďmi, ale môžete ho vďaka pridelenému heslu využívať aj na viacerých vlastných počítačoch.

Otvoriť platobné okno s možnosťami platby 

Prečo musím platiť, nestačia médiám príjmy z reklamy?

Reklama je výborný zdroj príjmov na financovanie masového obsahu, ktorý láka veľké množstvo ľudí. Médiá však majú problém financovať z nej na webe náročnejší obsah určený pre ľudí, ktorých zaujímajú menej masové témy, hlbšie analýzy a pôvodné spravodajstvo a vlastná tvorba.

Médiá sa tradične od svojho vzniku preto väčšinou museli spoliehať na oba zdroje príjmov, od čitateľov aj z reklamy (napr. za noviny v stánku zaplatíte a je v nich aj reklama). 

Na webe médiá dlhé roky dúfali, že príjmy z reklamy budú stále rásť a tak dokážu nahradiť výpadok príjmov od čitateľov. To sa však nestalo a ak chcú médiá skvalitňovať a rozširovať svoj obsah, musia sa vrátiť k pôvodnému modelu financovania aj vďaka platbám od čitateľov.

Možnosti platby 

Zaplatiť môžete:

  • platobnou kartou Visa, Mastercard, Maestro
  • online prevodom z Tatra banky alebo Slovenskej sporiteľne
  • na faktúru Slovanetu alebo Websupportu, ak už ste ich zákazníci (ďalšie firmy budú postupne pribúdať)
  • cez Paypal 
  • prevodom na účet z ktorejkoľvek banky.

Otvoriť platobné okno s možnosťami platby

Ak vám niektorý nástroj chýba, napíšte nám na info@pianomedia.sk. 

Ako umožniť hromadný prístup pre zamestnancov

Ak chcete zabezpečiť prístup pre viac ľudí, napíšte nám a pošleme vám podrobnejšie informácie o možnostiach hromadného predplatného.

Kto všetko sa do projektu zapojil?

Aktuálny zoznam nájdete na www.pianomedia.sk.

Kde sa dozviem o sieti PIANO viac?

Pozrite si stránku www.pianomedia.sk, tam sme pripravili všetky informácie, ktoré by ste mohli potrebovať, prípadne napíšte na info@pianomedia.sk 

Ako môžem zaplatiť?

Kliknite sem a zobrazia sa všetky možnosti platby.

Treba ísť do ulíc

12 : 45 | .rozhovory dňa

Rozhovor s gymnazistom Adamom Kurtom, ktorý držal pred parlamentom hladovku za zrušenie poslaneckej imunity. Čo robí, čo ho hnevá, čo chystá.

.anna Kratochvílová .jakub Kratochvíl

24. február 2010 | videné 2729x | reagovalo 24 ľudí

Diskusia (24)

  1. .gesto.. od .michaelaK | 10. marec 2010 15:01

    od adama to bolo sice iba gesto, ale bol to aktivny protest..nemyslijm si ze bol az taky naivny aby cakal ze tak dokaze hybat svetom ci co. preco tu vravite ze nedava riesenie ?? akoby mal mat 17 chalan riesenie, ked ho nemamemy sami, dospeli ktori tuto spolocnost nevieme zmenit? ktori s oblubou frfleme, pritom sa pasivne prizerame a kazdu akciu, protest ci rebeliu - nad tym zdvihame obocie !! preboha dokedy bude v tomto dtate panovat nazor ze ludia sediaci v parlamente su vsemocni ? viete co je demokracia ? VLADA LUDU ! netrepem tu teraz snad dake dristy typu zmenme system od zakladov, kapitalizmus do hrobu a podobne...kedy si ludia uvedomia ze tieto veci su verejne, a oni maju pravo sa k nim vyjadrit, ich ovplyvnit...este nas stat nie je v stadiu aby sme uspesne vplyvali na jeho chod - bohuzial - ale preco ideme ako slepe ovce ? kto sa odvazi odsudit adama za to ze prejavil svoj nazor ?? toho sa spytam - ano, a kde je ten vas ?? dost dlho som zila vo francuzsku aby som pochopila ze nie len ze ludia mozu nieco zmenit, ale ze su to prave mladi, lebo su to prave ti ktori maju najviac odvahy prejavit nesuhlas ! tak skuste pootvorit klapky svojej konzervativnosti a zabudnut na stereotyp ze mladi su nerozvazni, lahkomyselni resp pomatani ako som si tu precitala !!

  2. .najhorsie na Slovensku ... od .marko | 28. február 2010 12:30

    ... je prave to, ze vacsina ludi povazuje to co tu je za nieco normalne. Tak ako vacsina nazorov pod tymto videom. Mna praveze velmi milo prekvapuje, ze chalan ma velmi dobry nos na to co je dobre a co nie. A s tymi mediami trafil klinec po hlavicke. Ked si spomeniete co bolo v spravach este tak pred 10 rokmi a co je teraz, je to vyrazny posun nespravnym smerom. Kedysi este existoval aj zahranicny blok sprav. Dnes sa to vsetko stihne za 1 minutu a ostatne su naozaj blbosti, ktore nam nic ale naozaj nic nedavaju. Jasne, ze v dnesnej dobe si kazdy moze najst na nete co len chce, ale bohuzial drviva vacsina ludi na SK ziskava svoje informacie prave z televizie.

  3. .tyzden upada............... od .soros | 26. február 2010 15:22

    PRE BOHA teda tyzden dobre upada.... robit rozhovor s pomatenym pubertakom o vseobecnom blahu a vseobecnom zlu....no HROZA....ved ani nevedel co mali napisane na transparente ale riesil tam ochranku ze ich pustila.... asi ani necakal ze to vyvesia..skor ze mu niekto jednu vrazi a bude z toho skandal....... BOZE TO SU TAKE TRYSTY ZE NA TO ANI NEBUDEM PODROBNEJSIE ROZOBERAT.... mal by si najst babu a najst iny sposob ako si liecit svoje traumy, pubertu a komplexy...... MOZNO KED POJDE DO ULIC TAK MU TO PSYCHICKY POMOZE..ALE TO ASI TAK VSETKO.....

  4. .smejem sa na naivnych blbcoch od .jarop | 26. február 2010 15:16

    Smejem sa lebo mi to pripomina naivnych blbcov ktori tvrdili 17 novembra ze protekcia uz nebude len vyspela spolocnost haha Slubili sme si lasku a teraz su tu odstrceny, ale v podstate je to smutne lebo tak isto su odstrceni aj slusni ludia Je zaujimave, ze redakcia chce mazat prispevky ktore utocia na redaktorov, uznavam nemalo by sa utocit nikam to nevedie, ale ked utoci redaktor na citatela je to v poriadku to uz osetrene nemaju

  5. .naivita... od .marian P | 26. február 2010 13:24

    V poslednych prispevkoch tu viaceri narazali na adamovu "naivitu". Podla mna je vsak naivna skor predstava, ze ist volit nieco zmeni. Uz 20 rokov sa tu striedaju rozne strany a je jedno, ci boli skor lave, prave, konzervativne ci liberalne. Efekt bol stale rovnaky - domotat obcana planymi recami a naplnit si vrecka. Realita je taka, ze v zasadnych otazkach ako poslanecka imunita, preukazovanie povodu majetku a podobne nikdy neurobili to, co slubovali. Politika sa zial scvrkla iba na predvolebny marketing a povolebnu zlodejinu a preto obdivujem to, ze tento chalan otvorene povedal to, co si vsetci myslia. Smutne na tom je prave to, ze vacsinu politikov netreba volit, ale vysetrovat! Drz sa Adam!

  6. .je "mile" ze aj tento chlapec dostal priestor od .vlado p. | 26. február 2010 09:47

    ale pripajam sa k uz vyslovenemu nazoru, ze je to neskutocne naivne, co v Adamovom veku (este) nie je hriech. Avsak, mal by sa trosku zamyysliet nad tym, odkial berie informacie a kto najviac ovplyvnuje jeho nazory. U mladych sa povazuje za legitimne, ked chcu ist stale proti systemu...ale trochu konstruktivnejsie by nazaskodilo a zamysliet sa, co potom v tych uliciach, ked tam uz budu. Najviac ma vsak asi znechucuje, ked pocujem od maldych, ze vsetci v politike su zlodeji, co je im vtlkane do hlav najma, aj Adamom kritizovanymi, mediami. Kazdy jeden politik bude sledovat svoje politicke zaujmy! je to normalne, pre mna ako obcana je podstatne, ci sa vdaka nemu krajina bude uberat lepsim smerom a ci sa mi tu bude zit dobre. (A uz sa tu zilo lepsie ako dnes...) Tak treba trosku reality a pozitivnejsieho pohladu do Adamovho sveta... A AK CHCE DOKAZAT, ZE MU NAOZAJ IDE O VEC, TAK POJDE VOLIT!!! ps: mimochodom, myslim, ze p. Hrib je jednym z tych pripadov, kde naivita podobna tej Adamovej, uz je nemiestna.... to len tak na okraj ;)

  7. .slušný človek nesmie voliť? od .slavo Molnár | 25. február 2010 19:21

    Jedine, čo na ňom oceňujem je, že sa aktivizuje. Bohužiaľ to čo hovori je dosť naivné... Neviem, či si predstavuje, že po ďalej revolúcii (alebo akýmkoľvek iným spôsobom výmeny politickej triedy) prídu do politiky dokonalí ľudia? Jedna už bola a z nasmerovala nás na lepšiu cestu akou šlo Slovensko predtým. Sme na ceste k demokracii a ona nikdy nebude ideálna. Áno, o demokraciu sa treba biť, ale nie bezhlavo. Skladá sa z dvoch sfér: moci a legitimizujúcemu ľudu. U nás zlyháva práve ĽUD, pretože jeho úlohou je reflektovať moc a keď aj "spoločensky uvedomelí" ľudia ako je Adam Kurta podrývajú demokraciu svojou snahou po ideálnej spoločnosti mottom: Nevoliť, ísť do ulíc; skončíme pri cykle: revolúcia, revolučná vláda, korupčná vláda, revolúcia... Nie, tvorba demokracie je postupný a pomalý dej. Tá naša je ešte mladá a treba ju šľachtiť práve tým najzákladnejším rysom demokracie: voľbami. Druhá vec. Spomínal že je slovenská politická trieda ničená "recykláciou". SaS je nová strana tvorená takmer výhradne nováčikmi v politike, takže ak mu prekáža nejasná minulosť ostatných strán je tu jedna možnost. Ak by ani to nestačilo môže si založit vlastnú stranu. Takže aby som použil jeho slová (ktoré sú mimochodom v kontexte veľmi neuvážané) "slušný človek" MUSÍ ísť voliť.

  8. .do ulíc? od .fefe | 25. február 2010 18:58

    Zostal som zahanbený mladým chlapcom, ktorý otvára oči podobným ako ja, ktorí rezignujú a vylučujú možnú zmenu. Vidiac marazmus morálky posvätený novým Mesiášom, ktorý prihrial už Mečiarom vymyslenú " teplú vodu" v oveľa kvalitnejšom prevedení. Kvalitnejšia v skúsenosti z čias minulých a poučený podať demagógiu v novom šate, ale s tým istým podtónom. Dokedy je možné oblbovať slovenského voliča nevie nikto. Všetky doteraz poznané limity boli prekročené a mantinely sú v nedohľadne.

  9. .chce to radikálny rez od .karci maly | 25. február 2010 17:51

    Adam Kurta: "Treba výjsť do ulíc, tam sa dejú veci a tam sa dajú aj zmeniť." / / / Áno, dali by sa zmeniť, ale bola by potrená nová revolúcia (poriadne radikálna, nielen taká naoko) s novým systémom, ktorý by nebol ani na báze komunizmu, ale ani kapitalizmu. Nie nadarmo sa vraví - zlatá stredná cesta. Komunisti aj kapitalisti tliachajú o demokracii, ale realita je úplne iná. V tomto systéme nech by prišiel k moci úplne nový človek, iná nová strana, všetko by zostalo po starom. Ľudia boli, sú a budú vždy chamtiví a sebeckí. Vždy budú v prvom rade hľadieť na seba, svoje bruchá a svojich známych, až potom na tých druhých. Sami od seba sa nezmenia. Toto, čo vidíme nie je demokracia, to je LEGÁLNE (!) bezbrehé plnenie si vlastných kešení vyvolených (na úkor ostatných) , ktorí su pri válovoch. Zmeniť to, v tom je jeden maličký háčik - oficiálne tu totiž už tú slobodu, demokraciu, a slobodné voľby máme. Tak - aký problém?! :-)) :-((

  10. .maria kovacova od .karci maly | 25. február 2010 17:26

    maria kovacova: "Netvarme sa tak ze ked uz mame demokraciu tak je vsetko v poriadku." / / / A viete prečo to ani zďaleka nie je v poriadku? Pretože žijeme v obrovskej lži a zároveň v obrovskom omyle a zavádzaní, že tu nejakú demokraciu máme. Že tu máme demokraciu je asi taká pravda, ako to, že pred revolúciou sme budovali komunizmus. Mimochodom, komunisti tiež neustále kvákali o demokracii, ľudských právach a podobných báchorkách. Chyba nie je ani tak v ľuďoch, ako v systéme, ktorý DOVOĽUJE to, čoho sme svedkami. prešli sme z jedného politického extrému do druhého. Žiadne kompromisy, žiadny stred. Takto v súčasnosti vyzerá demokracia:::::::::=> Masy majú pocit, že žijú v demokracii. Môžu slobodne kritizovať, koho len chcú. Verejne nadávať, na koho len chcú. Žijú ale slobodnejšie? Vždy za nich rozhodnú tí, čo majú v rukách moc. Nezakazujú. Všetko povoľujú. No vždy si urobia len a len to, čo chcú jedine oni. Potichu. Alebo poriadne nahlas s tým, že plnia vôľu ľudu.

  11. .adam Kurta od .loli | 25. február 2010 15:30

    Neuveritelne, keby bolo takych ako Adam viac! Nemozem viac suhlasit s tymi volbami. Slusny clovek v tomto state uz naozaj nema koho volit. Cela ta banda je na jedno kopyto. Drzim palce!

  12. .mlady kurta od .maria kovacova | 25. február 2010 11:51

    tento mlady chlapec vobec nie je pomotany len vidi veci realne, co mnohi z nas uz ani nedokazu vidiet.Treba aby mladeho studenta podposrili vsetci ktori skutocne nemaju koho volit.A ze nema co ponuknut v proteste alebo v uliciach.Co by nie aj ked je demokracia su tu prvky ktore treba riesit zodpovedne a brat na pranier ako justicia a korupcia napr. v skolstve kde sa neberie osobna zodpovednost a vobec ziadna .To su veci skutocne velmi dolezite keby sme uz ine ani neriesili. Netvarme sa tak ze ked uz mame demokraciu tak je vsetko v poriadku

  13. .adamov problém. od .robert Mihaly | 25. február 2010 00:01

    zbystrel som už keď som videl foto adama pred NR SR v niektorom z printových médií. Chlapec sem spontánne prišiel vyjadriť nesúhlas so zneužívaním poslanecke imunity. Bolo by to v poriadku i keby nemal riešenie, bolo to gesto a toto gesto je pochopiteľné aj keby do problematiky nevidel ďalej ako po počiatočný nesúhlas s týmto porušovaním. Jeho problém však nastal keď si ho zobral pod patronát pán Sýkora z oz Vzdor! (zvláštna odnož bolševistického hnutia s nie príliš veľa členmi, čo im ale paradoxne pred dvoma rokmi nebránilo spolčiť sa s fasci pohrobkami zo slovenskej pospolitosti pri organizovani akcie - Kosovo je Srbsko). Nová iniciatíva, ktorá je tam tiež spomínaná - Stop arogancii v politike je teda taktiež zastúpená spomínanými "spojímesasovšetkými" komunistami, ktorý menia skrývajú význam za demokraticky prijateľnejšie výrazy, ktorí podľa môjho názoru Adama s istým cieľom zneužili. Heslo treba ist do ulic totiz taktiez nie je z jeho hlavy a opäť ho má nasvedomí spomínané hnutie. I s odhliadnutím od tohto a i s odhliadnutím od spomínaných nejasných zámerov, JE TO TAK. vela veci nie je v poriadku. Ja voliť pôjdem, ale určite nebudem voliť populistov (a mám pochybnosti či SMER ešte stále stojí na populistickom čele) a nepôjdem ani do ulíc so zneužitým Adamom a mladíkmi s kosákmi a kladivami v červenom.

  14. .ok od .oto horak | 24. február 2010 23:09

    Drzim Vam Adam prsty v obcianskej angazovanosti, potrebujeme ju ako soľ. Teší ma, že mladí ľudia prejavujú záujem o veci verejné, pretože stále platí bismarckova myslienka, ked sa clovek nebude zaujimat o politiku, zacne sa ona zaujimat o neho. Tiez dakujem tyzdnu, ze aktivity tohto mladeho cloveka prezentuje. Mam vsak k panovi kurtovi vyhradu, ak si ju mozem dovolit - domnievam sa, ze generalizuje, pricom pre svoje obecne zavery nema nijaku evidenciu. Skutocnost, ze politika je svinstvo bez ohladu na politickej tricko, je vskutku intelektualne velmi malo plodny vykrik, ktory pocujeme v kazdej krcme tretej cenovej skupiny a nemusime pre neho chodit do mienkotvorneho tyzdenika. Tiez mi prilis nevyhovuje moralizovanie mladeho muza, pohorsovanie sa, jeho znalost toho, ako by to malo byt, preco tak tak nie je atd. Ako sa hovori, co je Vam do mna. V tomto som asi ideologicky poskodeny liberal. Kazdopadne, este raz, vela zdaru a diky tyzdnu.

  15. .ideáli od .radoslav Praznovsky | 24. február 2010 22:02

    treba nájsť sadu cieľov či ideálov , ktorá je menej deštruktívna než to s čím prichádza ľavopravá politická maškaráda. Pretože problém nie je v tom , že sú na vedúcich miestach nesprávny ľudia a treba ich vymeniť sa šikovných a schopných ale problém je v tom , že ktokoľvek iný kto tam príde v kontexte agendy či cieľov tohto systému spraví veľké h., tak ako všetci klauni, prospechári, dobrodruhovia, megalomani, zločinci pred nimi. Já to vidím tak, že si počkáme na nukleárnu výmenu medzi Iránom a Izraelom. Ale potom už to pôjde ako podľa scenára. A o 10000 rokov budú historici písať o bájnej civilizácii piatich kontinetov. P.S. keď pôjdeš do ulíc tak si nezabudni zobrať hŕbu kľúčov, aby bolo čím štrngať. Lebo v 1989 nám to bohovsky pomohlo.

  16. .riesenia od .radoslav Praznovsky | 24. február 2010 21:45

    Keď chceme niečo riešiť či vyriešiť treba si zadefinovať problém. A čo je tým problémom? Čo chcú ľudia zmeniť na spoločnosti? Já mám obavy, že tu sa jednota ľudí triešti dostatočne na to aby sa vôľa vôbec niečo robiť nenašla a celé to išlo samovoľne niekam podľa mňa do totálneho kolapsu. Až z tejto skúsenosti vyplynie ponaučenie ale s tým sa nedá nič robiť. Komu niet rady tomu niet pomoci. Podľa mňa to ponaučenie bude, že ľudia majú držať spolu a nie zabíjať sa a plieniť ekosystém v mene prospechu, úspechu, pokroku slobody a demokracie. Hríb by najlepšie urobil , keby pomohol sprostredkovať celú tu masu informácií kolujúcich na internete , ktoré sa ešte stále posmešne nazývajú konšpiračné teórie. Opýtajte sa premiéra prečo sa nedá zaočkovať. Thiomersal (jedna s najtoxickejších foriem ortute používaná vo vakcínach v USA ako konzervant)by mu určite okrem podpory imunity oprášila mozgové závity.

  17. .to Zemko od .martin89PO | 24. február 2010 21:16

    podpalit parlament by nebol zly napad :D

  18. .hmm od .jozef Toman | 24. február 2010 21:12

    Jeho posolstvo - podme do ulic a nevolme nikoho... V tom rozhovore nam vela o sebe nepovedal, akurat ze je zanieteny nieco urobit... co je sice dobre (ba az vyborne), ale skoncit to moze vselijako... >>> Studentske hnutia v 20. storoci...

  19. .! od .kris | 24. február 2010 20:50

    drzim palce Adam!

  20. .... od ..henrich | 24. február 2010 19:55

    1.Jeden z rozdielov slovenskych a napr. anglickych medii je v tom, je anglicke media reflektuju na problemy obcanov, ak niekto pride s iniciativou, nejaka skupina ludi alebo jednotlivec ma problem, robia sa o tom reportaze, problem sa dlhodobo v mediach pertraktuje. Na Slovensku je pre media dolezite, co povedal Jano na Misa a co si o tom cele mysli Anca z tej istej strany alebo politolog Dezo, ktory nikoho nezaujima. Preto noviny nekupujem, TV nesledujem. 2. Z politkov naozaj niet koho vybrat, preto volit nema zmysel. Politici su voci obcanom robvano hluchi a slepi ako media. Mam podobne ( a horsie) skusenosti. Preto suhlasim, volit nema zmysel, niet koho. A volit len preto, aby tam nebol Jozko, ale jemu podobny skorumpovany, karieristicky, sedy, neinvencny Misko v inom sacku, dakujem. 3. A.K., nenechaj sa znechutit slovenskymi alibistickymi zbabelcami a zapecnikmi, ktori nikdy nic nedosiahnu, nebudu mat nazor, odvahu ani kreativitu nieco urobit, budu len kritizovat tych, ktori nieco robia.

  21. .v pohode od .martina m. | 24. február 2010 19:50

    myslim ze je to urcite lepsie ako nerobit NIC, resp. len frflat a nadavat ako my zvysni: )) niekde zacat treba...aj ked pravda je, ze netreba pri tom skoncit..kazdopadne moj respekt patri adamovi: )

  22. .? od .xyz | 24. február 2010 19:50

    preco nehovori o svojich dalsich aktivitach, ako je boj proti cirkvi, kt sa zucastnuje ?

  23. .treba ist do ulic od .marta Rajkova | 24. február 2010 19:31

    Podla mna je to velmi pozoruhodny chlapec. Odvazny, ma rozhlad. Je skvele vidiet, ze dnesna mladez predsa nie je lahostajna voci spolocenskym problemom. Nie je fer odpisat ho preto, ze nema konkretne riesenia. Ved to je to najtazsie - najst ich. A kto z nas vobec ma riesenia? Nech prvy donho hodi kamenom...

  24. .? od .tomas Zemko | 24. február 2010 19:17

    tento chlapec je trosku pomotany. typicky predstavitel cloveka, ktory sa hrnie do takychto veci, hovori ze sa zastava obycajnych obcanov, tvrdi ze je vsetko primarne zle, len nedava ziadne riesenia ako to vylepsit. okrem nejakych jednorazovych aj ked dobre myslenych akcii. jeho riesenie je... treba ist do ulic... a co tam? zacat sa modlit? drzat tyzden hladovku? podpalit parlament?

Komentáre do diskusie môžu pridávať len predplatitelia Piana. Zaregistrovať sa môžete tu.


Redakcia si vyhradzuje právo vymazať príspevky, ktoré obsahujú vulgárne či rasistické výrazy, a tiež tie, ktoré sú osobným útokom na redaktorov a spolupracovníkov .týždňa.

Inzercia Newsletter RSS Predplatné Články z tlačených vydaní Kontakty

Copyright © 2009 - 2012 Vydavateľstvo W Press a.s., Partizánska 2, 811 03 Bratislava, Slovensko / ISSN: 1336-653X

Design and Technology by MONOGRAM