Video
video
rssTento informačný text sa vám zobrazuje namiesto článku, ktorý ste chceli zobraziť, pretože nie ste platiaci užívateľ siete Piano. Ak chcete zobraziť pôvodný text,
PIANO je sieť predplatného, kde za jedinú platbu 2,90 € mesačne získavate okamžite prístup k prémiovému obsahu na najvýznamnejších slovenských weboch. Nezáleží na tom, kde zaplatíte, k ostatným stránkam v sieti máte automaticky aktivovaný prístup. Nemusíte už znova nikde inde platiť ani sa znova prihlasovať.
Netreba sa pritom báť, že vaše peniaze na predplatné idú aj stránkam, ktoré nečítate. PIANO rozdeľuje peniaze podľa toho, koľko času na jednotlivých médiách strávite. Odmeňuje tak naozaj kvalitný obsah, ktorý chcete čítať - a dáva médiám signál, do čoho investovať majú a do čoho radšej nie.
Vaše konto je viazané na vás, nie na váš počítač. Nemôžete konto v PIANO zdieľať s inými ľuďmi, ale môžete ho vďaka pridelenému heslu využívať aj na viacerých vlastných počítačoch.
Otvoriť platobné okno s možnosťami platby
Prečo musím platiť, nestačia médiám príjmy z reklamy?
Reklama je výborný zdroj príjmov na financovanie masového obsahu, ktorý láka veľké množstvo ľudí. Médiá však majú problém financovať z nej na webe náročnejší obsah určený pre ľudí, ktorých zaujímajú menej masové témy, hlbšie analýzy a pôvodné spravodajstvo a vlastná tvorba.
Médiá sa tradične od svojho vzniku preto väčšinou museli spoliehať na oba zdroje príjmov, od čitateľov aj z reklamy (napr. za noviny v stánku zaplatíte a je v nich aj reklama).
Na webe médiá dlhé roky dúfali, že príjmy z reklamy budú stále rásť a tak dokážu nahradiť výpadok príjmov od čitateľov. To sa však nestalo a ak chcú médiá skvalitňovať a rozširovať svoj obsah, musia sa vrátiť k pôvodnému modelu financovania aj vďaka platbám od čitateľov.
Možnosti platby
Zaplatiť môžete:
- platobnou kartou Visa, Mastercard, Maestro
- online prevodom z Tatra banky alebo Slovenskej sporiteľne
- na faktúru Slovanetu alebo Websupportu, ak už ste ich zákazníci (ďalšie firmy budú postupne pribúdať)
- cez Paypal
- prevodom na účet z ktorejkoľvek banky.
Otvoriť platobné okno s možnosťami platby
Ak vám niektorý nástroj chýba, napíšte nám na info@pianomedia.sk.
Ako umožniť hromadný prístup pre zamestnancov
Ak chcete zabezpečiť prístup pre viac ľudí, napíšte nám a pošleme vám podrobnejšie informácie o možnostiach hromadného predplatného.
Kto všetko sa do projektu zapojil?
Aktuálny zoznam nájdete na www.pianomedia.sk.
Kde sa dozviem o sieti PIANO viac?
Pozrite si stránku www.pianomedia.sk, tam sme pripravili všetky informácie, ktoré by ste mohli potrebovať, prípadne napíšte na info@pianomedia.sk
Ako môžem zaplatiť?
F. Mikloško: Pre cirkev bude odluka oslobodením
Rozhovor s Františkom Mikloškom o tom ako by mala byť oddelená cirkev od štátu.
.jakub Kratochvíl .anna Kratochvílová3. marec 2011 | videné 6110x | reagovalo 78 ľudí
Diskusia (78)
-
.ad od .oknarb | 21. marec 2011 23:39
aaa
-
.pre cirkev odluka bude oslobodením od .elisabeth123 | 12. marec 2011 13:34
V každom prípade to nebude jednoduche- odluka cirkvi od štatu, a ako už bolo povedane -oslobodenie od penazi-k radosti všetkých občanov v dnešnej ekonomicky vyspelej SR Kto ponesie zodp. ked masy ludi budu musiet vystúpit z cirkvi lebo nebude na cirkevne poplatky.
-
.pre komentujúcich z 9. marca od .pavol Dunák LTS n.o. | 12. marec 2011 00:38
Pred hodinou, teda 11. 3. 2011 o 22:18 hod., sa udiala v našej Galaxii energetická Zmena a bude nasledovať Zmena v myslení aj konaní ľudí!!! Prieť sa niekym o jasnú vec ako si cirkev uzurpovala moc a že sú tam úchylní reprezentati... alebo ľahko si žiť špekulanti..., či zaoberať sa tým kto čo a či vôbec chápe, že čo píšem, by už bol pre mňa nie tak zabitý čas!!! Lámte si hlavy ako len chcete a majte si v nich čo len chcete!!! Ja som s tou svojou a s tým medzi ušami... veľmi spokojný. No, pozorne si prečítajte nasledovné a možno z toho pochopíte, že raz sa úplne ľahko dopracujete k poznaniu a mysleniu, ktoré teraz ešte vôbec nemáte a vôbec vám nedochádzajú súvislosti ako a z čoho vzniká chaos aj disharmónia. 11. března tohoto roku ve 22 hodin 18 minut vstupuje po téměř devadesáti letech obří planeta Uran do jarního znamení Berana. Co lze očekávat? Uran do tohoto znamení sice už před časem na krátkou dobu vstoupil, ale ještě se vrátil zpět do znamení Ryb, aby nyní vešel do "chrámu jara" na několik let. Uran prezentuje sílu revoluční, energii prudkých proměn, nečekaných zvratů, ale též nových a neotřelých nápadů, z nichž se rodí i převratné činy. Jeho vstup do znamení Berana přináší doslova vír nové síly, nové vůle, nové naděje na změnu všeho zatuchlého a vyčpělého. Nenechme si tento zázrak ujít a zkusme si spoluprocítit onen proces přeměny. Jelikož Beran je nejen znamením kardinálním, ale především prvním znamením Zvěrokruhu, prezentuje zcela primární, zcela kardinální hodnoty, jimiž jsou především Vůle, Idea a Síla Víry. Beran je světlo v temnotách, vůle žít a tvořit, jít za "svou hvězdou" vzdor všem úkladům a nesnázím. A nyní velký Novátor, Originál a Revolucionář Uran doslova vtrhne do domu rozbřesku nových ideí a vůle je uskutečnit! Zúčastněte se, chcete-li, tohoto úžasného daru aktivně... V praxi to můžeme udělat třeba tak, že v ten večer zapálíme svíčku s myšlenkou na svůj dosavadní život, jemuž poděkujeme za vše, co nám dal i vzal, leč s kterým se tímto aktem loučíme. Buď svíce dohoří sama, anebo ji prostě ve 22.18 sfoukneme a zapálíme svíčku novou. Pak louskneme prsty s myšlenkou na to, že Teď začínáme život nový. Tím zažehneme plamen a světlo proměny sebe samých, odkud tak jako tak musíme začít, chceme-li měnit svět kolem sebe. Stačí si představit, že onen malý plamínek postupně zapaluje pomyslnou vatru našeho bytí a začít plně prožívat tento nádherný pocit celou svou bytostí. Nemusíme na to nikoho upozorňovat, neboť mohutné plameny vatry budou beztak vidět už z dáli... A namísto toho abychom oslňovali a spalovali, soustřeďme se pouze na to abychom dokázali prostě svítit a hřát... A k tomu vám všem přeji mnoho Radosti, Víry, Naděje a Lásky.
-
.pre itsno od .gincai.p | 9. marec 2011 20:00
v amerike je 250 milionov ludi z toho povedzme polovica veriacich. ak pocitame s jednym duchovnym na 1000 veriacich tak to mame okolo 125 000 . dalej skrtnime jednotku, ved o jednotku menej nie je az taky rozdiel. ostava 25000 duchovnych cize jeden na 10 000 obyvatelov (moze byt ?) . z toho je tebou spominanych 25 pripadov, ktore sa dostali na svetlo to jest 0,1 % pedofilov medzi duchovenstvom. statisticky nie velke cislo a v porovnani s celou spolocnostou tiez. neviem co sa snazis dokazat. na druhej strane ak je cirkev platena u nas statom a to viacmenej iba platy pre duchovnych a zaroven sa od fararov vyzaduje vzdelanie v tejto oblasti, tak sa stane, ze mnoho mladych ludi (a najma chlapcov) studuje teologiu v prilis mladom veku a najma u katolikov, kde je celibat povinny sa potlaca sexualita, ktorej nasledkom sa casom moze prejavit uchylka. je to nevyzretostou mladeho cloveka, ktory sa rozhoduje pre knazstvo z vlastnej vole (ci okolia) a menej z povolania Duchom. dalsia vec je senzaciechtivost niektorych skupin obyvatelov a napriklad pripad "frantiskani", ked sa zamerne utoci na cirkev s cielom zdiskreditovat. clovek je zo svojej podstaty casto chybujuci tvor a vinimiek bolo prilis malo (jedna) aby sme[si] mohli pausalizovat. na druhej strane preslapy netreba prehiadat a ututlanat....
-
.to si nepomenoval spravne, pavoldunak!! od .osgood | 9. marec 2011 14:21
ze ti niekto nerozumie, co pises a potrebuje vysvetlivky, a nema odozvu a atdatd ╠═ problem je ten, ze trepes dve-na-tri akoby tebou nieco lomcovalo ╠═ zorad si to najprv v tom priestore medzi ušami a POTOM burcuj !!!
-
.pre všetkých vysvetlenie, čo je to egoizmus... od .pavol Dunák LTS n.o. | 9. marec 2011 10:51
Egoizmus v dnešnej podobe, je vrcholovo najdokonalejšie zmenežovaný a organizovaný, teda sofistikovaný kanibalizmus... Obrazne povedané: Keď tlupa hladných domorodcov... bola kedysi dávno hladná, tak si jedného alebo niekoľkých súkmeňovcov... uvarila!!! A dnes si tlupy... s dokonalou technikou, zbraňami a vypočítavou fylozofiou cez psychiku uvarili masy ľudí, aby ich tlupy... (v bankách, korporáciách, cirkvách a vládach) boli nie len najedené ale aj energeticky na-sýtené a mali svoje istoty bez ohľadu na Slobodu, demokraciu a láska sa stala len sprofanované slovo!!! To znamená, že sofistikovaný egoizmus je dosiahnutý vrchol v našej evolúcii ako takej a to musí definitívne padnúť, ak chceme Žiť...a Byť Šťastnými na Zemi!!! Ja osobne nepatrím do žiadnej tlupy..., aby bolo každému egoistickému primitivovi jasné, a preto, že som domorodec - Človek na Zemi, tak sa nenechám akousi zverou v ľudskej podobe zjesť...!!! Ja tu nie som na to, aby niekto zo mňa ťažil peniaze, prácu a už vôbec nie energiu..., z ktorej svine... priberajú na váhe - majú tučné kontá alebo len nekresťanský plat, kým iný sú hladný aj s celými rodinami - viď stav na Slovensku v rámci zdražovania základných potravín a energií...!!! Ak tomu opäť niekto nerozumie, tak nech si to nasmeruje na neurochirurgickú kliniku a dá si urobiť lobotomiu v mozgu, aby ho nestrašili myšlienky, že bude úplne zožratý viacerými tlupami..., samozrejme sofistikovane, inteligentne a možno aj bez fyzickej bolesti.................................., pretože tzv. skupinovojá terapiou cez zákony to tlupy... (vlády, cirkvi a banky) dokážu naraz a rýchlo - viď úpadok ľudí a hrozba vojny...................................
-
.pre všetkých od .pavol Dunák LTS n.o. | 9. marec 2011 09:35
Kto nerozumie tomu čo píšem a nemá odozvu vo svojom srdci, že je Bytosťou, s ktorou ako s Človekom nemá právo nikto na Zemi manipulovať..., tak nech si ida daľ urobiť lobotomiu mozgu a tak bude mať istotu, že v tej hlave nemá čo rozmýšľať........................................................ Bude mať v hlave ticho.....................................
-
.pre všetkých od .pavol Dunák LTS n.o. | 9. marec 2011 09:29
Ak by som mohol a bol Ježišom, tak všetky svätostánky zbúram a rozhádžem ich majetok ako to On urobil v jednom chráme peňazomencom...! (Ten obrázok... dokonca poznáme práve od uzurpátorov... moci!!! Poznáte to?) Toto by som urobil bez mihnutia oka...! A prečo????? Lebo každé náboženstvo je len ľudský politicko mocenský výmysel, ktorý v Matrixe slúži sebe pre moc a pre božstvo peniaze..., no a darí sa im preto, lebo všetci veriaci sú slepí otroci...!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Keby za 2000 rokov bol zámer cirkvi iný, tak už je dávno ľudský egoizmus zabudnutá história ako kanibalizmus...!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
-
.pre gincai.p aj iných... od .lTS n.o. | 9. marec 2011 09:11
Ak by dostávali občianske združenia a neziskovky od štátu aspoň na platy pre terajších dobrovoľníkov, ktorý robia za darmo a ešte dávajú zo svojho na činnosti pre ľudí, tak by som sa neodvážil tu napísať ani bodku... Ale ja som doslova nasratý, keď vidím čo robí cirkev a ešte viac, keď to nevidia jej prívrženci..., pretože to dáva priestor napríklad aj na takéto - viď dnešná správa z TV: Ardiecéza vo Filadelfii dočasne zbavila úradu 21 rímsko katolíckych kňazov, ktorí sú podozriví zo sexuálneho zneužívania detí!!! Ich mená sa objavili v správach z vyšetrovania, ktoré trvalo dva roky a vyústilo do obvinení voči dvom kňazom, bývalému kňazovi a učiteľovi v katolíckej škole za znásilňovanie mladých chlapcov!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Takých káuz je celá kopa a koľko toho ešte ľudia nevedia, čo sa deje za múrmi kláštorov, v kostoloch a chrámoch vie len Boh... A ja sa len čudujem, že ako je to možné, že tam Boh nezasiahne, keď je vraj najbližšie na tých miestach - božích stánkoch, aby zvrhlíci v sutane nesiahali na dieti?!?!?!? Som presvedčený, že tam nie je presne tak, ako nikdy nebol na žiadnom bojisku, na ktorom si cirkev uzurpovala moc a prelievala krv nevinných a presne tak nie je ani dnes na bojisku, keď sa prelieva krv v Líbyi aj keď je tam iné náboženstvo!!!! Zatiaľ som ale nepočul, aby znásilňoval deti niekto v občianskom združení alebo neziskovke, lebo majú zabezpečený prísun malých detí ako mini-štrantov alebo žiakov...!!!!!! A že na slovensku takéto hnusné aktivity kňazov nemáme??? Omyl, pravda je podobná ako vo Filadelfii, Belgicku, Nemecku atď. , len sprostí Slovesnkí veriaci nechcú vidieť tú pravdu hnusnú...!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
-
.presne od .erazmus | 8. marec 2011 14:53
štát by mal cirkvám pridať a nie im brať. Duchovní robia daleko viac, ako sú zaplatení. treba vyčleniť aspoň 50 milíonov na budúci rok. Veď len za hlúpe stravovanie na školách, ktoré sa vôbec nezrelizovalo, budú daňoví poplatníci platit 24 miliónov Euro.
-
. lol : ty si sekularista ako Kaddafi od .pustna srnka | 7. marec 2011 22:59
lol: ty si sekularista ako Kaddafi, aj Tvoja kultura reci je typicka skor pre dzamahiriju.
-
.pre lol od .klasik | 7. marec 2011 15:36
lol vidím, že kultúra prejavu nie je tvojou silnou stránkou, keby si na sebe trocha popracoval, asi by ináč vyzerala tvoja reakcia. To, že si liberál to je tvoj problém, no neurážaj ma, že som súdruh. Veď ja hovorím práve o tom, že bolo potrebné, aby bol býval zákon, ktorým by komunistická strana odškodnila zo svojich majetkov (má ich dosť) všetkých ktorým ublížila ( niekde aspoň pozostalých) a všetkých ktorých okradla, teda aj Cirkev. Prečo by odškodnenie malo ísť z našich daní, keď je zodpovedná za to komunistická strana. Verím, že v tom so mnou súhlasíš. To, že taký zákon nebol (asi to niekomu vyhovuje) to už nie je moja vina. Ďalej k tomu, že keby si sa ocitol na ulici, ako bezdomovec a štát by sa na teba vykašlal, na to si vôbec nereagoval, čo je pochopiteľné keď človeku dôjdu argumenty. A nakoniec ja nehovorím že by štát mal financovať všetko, to tu už pravdaže bolo, ale práve to, čo je prospešné pre jeho občanov.
-
.pre lol od .gincai.p | 7. marec 2011 12:59
skusim sa opytat trochu inak. z ineho uhla pohladu. veriaci by si platili prevadzku cirkvi , kostolov a aktivit. boli by od statu nezavisli. viacmenej nezavisle by pomahali biednym. robili by to dobre a mali by schopnych ludi, ktori by to robili, no boli by povedzme v nejakom meste 2 a starali sa o 20 - 30 ludi ci rodin (tolko by po financnej a rozsahovej stranke zbor utiahol). no v meste by bolo potrebne takto pomoct 200 - 300 rodinam ci jednotlivcom, no mesto by nevedelo tieto sluzby zabezpecit. no v cirkvi ci zbore by bolo dost ludi, ktory by boli schopny toto robit. povedzme, ze by stacilo dalsich 8 pracovnikov. je v zaujme mesta (statu, spolocnosti) aby cirkev na tychto ludi dostala grant ? (obcianske zdruzenia dostavaju). zaujima ma ci by podla teba aj vtedy boli paraziti . (lebo teraz stat na cirkvi nedava vela, viacmenej iba cast platov a na kulturne pamiatky. nezdanovanie prispevkov cirvi od jednotlivcov je namieste, lebo tie peniaze uz raz normalne zdanene boli )
-
.klasik od .lol | 7. marec 2011 12:28
O com to splietas? Pokial viem, tak cirkev odskodnuje stat, cize vsetci danovi poplatnici vcitane tych, ktorych tiez komunisti podusili a prave vobec ju neodskodnuju komunisti. Taranie o najbiednejsich je uplne od veci. Ja kritizujem cirkev za to, ze parazituje na state. Ak sa bude starat o najbiednejsich za svoje peniaze, ktore ziska z dobrovolnch zbierok, tak ju za to kritizovat urcite nebudem, prave naopak. Hitlera spominaj svojej babke, ale mna z toho vynechaj. A co sa tyka mrhania statu na ine veci (eroticke filmy), tak s tebou uplne suhlasim. Nic take by stat nemal robit. Ale to ze to robi nie je vobec ziaden argument pre to , ze by mal financovat aj nejaku paraziticku nabozensku organizaciu. To by sa potom dalo argumentovat, ze by mal financovat vsetko, a aj to tu uz bohuzial bolo, drahy sudruh.
-
.monca od .lol | 7. marec 2011 12:17
Vies kam si strc svoje odporucania. V prvom rade prestan ludi otravovat so svojimi spolkami parazitov, ak sa ti nepacia moje reakcie. Ta vasa vlezlost uz prerastla vsetky medze. Ta tvoja cirkev prave zlikvidovala poznatky vedy a kultury starych civilizacii, takze ohanat sa trivialitami ako gramatika a pismo, ktore boli vynajdene uz tisice rokov pred vasimi trapnymi spolkami je ubohost na pohladanie.
-
.pavol Dunák LTS n.o : z 0,1% mas tucny podiel od .fialka | 7. marec 2011 00:09
pavol Dunák LTS n.o : z 0,1% mas tucny balik prispevkov Ty, preto uz vieme na com vsetkom ficis
-
.pre lol reagujúceho na monču od .klasik | 6. marec 2011 23:54
lol, Tebe ide len o možný zisk, Cirkvi ide o právo a milosrdenstvo. Veď tu nikto nehovorí o tom, aby Cirkev odškodňovali všetci, ale iba tí ktorí ju okradli, teda komunisti. Veď komunisti ( aj tí, ktorí prehodili kabáty) majú dosť majetkov, z ktorých by mohli nielen Cirkev, ale aj ostatných okradnutých doodškodňovať! Cirkev je súčasťou spoločnosti tak, ako aj Ty. Z toho, čo má, rozdáva hlavne tým najbiednejším, na ktorých sa štát vykašlal. Alebo snáď odsudzuješ Cirkev za to, že sa stará o tie nejzákladnejšie potreby tých najbiednejších?! Buď tak dobrý a napíš, čo si Ty urobil pre tých najbiednejších. Alebo chceš povedať, že tí bedári nemajú právo na nič?Toho názoru bol aj Hitlér, ktorý hlásal, že prežiť majú právo len najsilnejší. A čo, ak sa aj Ty ocitneš na ulici? Si azda taký frajer, že tebe sa to nemôže stať? Takých už bolo! Vtedy, keď by si bol na ulici a nedokázal by si sa odraziť z dna a štat by sa na teba vykašlal, vtedy by ti Cirkev vyšla v ústrety, lebo ona nerobí rozdiely. A nebolo by ti trápne, že tá hŕstka chudobných veriacich sa skladá aj na teba? Ak sa pokorná a láskavá Cirkev stará o chudobných ( o.i. aj misie ), je to podľa teba parazitické? A čo je potom úlohou štátu? Štát vynakladá nemalé prostriedky napr. na nemravné, erotické a akčné filmy, ale to ťa asi netrápi. Ale trápi to mňa a mne podobných!!! A čo my?! My snáď nemáme právo odmietnuť takéto mrhanie financiami, ktoré sú tvorené aj z naších daní? Keď vymyslíš taký model financovania, pri ktorom ja neprispejem ani centom z mojích daní na to, čo pokladám za zbytočné, nemorálne, škodiace, alebo mnou absolútne nevyužívané (napr.športové štadióny ...), potom môžeš apelovať na odluku Cirkvi od štátu.
-
.zajtra to bude už asi 5000 ľudí... od .pavol Dunák LTS n.o. | 6. marec 2011 18:50
Zajtra to bude už asi 5000 ľudí, ktorí si vypočuli Ferkovu propagandu... a komentárov na toto je cca 0,1%. Podotýkam, len jedna desatina percenta!!! 99,9% ľudí sa nevyjadruje!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Na jednej strane je to dobré, lebo čítali by sme ich celé dni a tak strácali čas, no na druhej strane strácame čas aj tak, lebo naše rôzne rozlišné názory na vec ako takú samotnej veci aj tak nepomôžu. V praktickej rovine, teda reálne pre život naše komentáre neprinášajú žiadny efekt!!! Vypočutý príspevok od Ferka je len propaganda, ktorá niekoho možno motivuje a utužuje vlastnú vieru v cirkev, no komentáre na veci nemenia nič, ak si odmyslíme to, že sa medzi nimi sem tam poškriepime a sem tam si do niekoho rýpneme aj keď sa osobne nepoznáme. A práve tento nebadaný aspekt, že do seba tzv. zapárame, je varovný signál a v dnešnej dobe už SOS na vlastnú našu záchranu, lebo Byť schopným ľudstvom tvoriť v Láske ako Jeden Celok bez vedenia cirkví a politikov, nám je ako keby cudzia a nepoznaná vlastnosť!!! Takže ďaľšie moje a vaše komentáre aj tak skončia na tzv. smetisku názorov a len ťažko si viem predstaviť, že čo z toho vyťaží v prospech všetkých ľudí samotný zadávateľ témy redakcia TÝŽDEŇ. Vlastne takú malú predstavu mám, že záleží im to na tom, čo už tiež ide mimo nás všetkých, že komu je sympatizantom... My všetci sme len ako mienkotvorcovia urobili obraz..., ktorý použije, ak ho použije, práve zadávateľ témy a aj samotný Ferko... Touto cestou teda každému zainteresovanému na tejto otázke prajem úspech v osobnom aj Bytostnom raste, pretože ohlas na danú tému sledujete veľmi pozorne!!! Aj Ferko sám osobne!!! Čo s tým urobíte je už naozaj len vaša vec, pretože za seba hovorím: Ja už viac k téme nemám čo dodať, pretože korupcia, zlodejstvo, uzurpovanie moci či bezbrehá honba za peniazmi sa musí zastaviť úplne z inej strany - cez každého vlastné vnútorné srdce...!!!!!!!!!!!!!!!
-
.pre lol od .monča | 6. marec 2011 17:07
lol, dovolila by som si odporúčiť Ti následovné: 1./ častejšie vyhľadať ticho, kvôli možnosti vnoriť sa do vlastného svedomia, 2./ cvičiť sa v schopnosti porozumieť prečítanému textu, 3./ dobrorečiť Cirkvi za to, že vieš vôbec čítať a písať (sv. Cyril a Metod)
-
.lol od .meno | 6. marec 2011 12:51
Odkedy sa Ferko oženil, má až prekvapivo triezve názory.
-
.meno od .lol | 6. marec 2011 12:09
Jasne, ked stat rokradaju ini, tak moze aj "moralna autorita" paraziticka cirkv, vsak ty "krestan"?
-
.juraj62 od .lol | 6. marec 2011 12:08
Tak potom treba specialne spoplatnit tym, ktori si uplatnia danove ulavy kvoli prispievaniu na cirkev sluzby policie, sudov a inych statnych institucii. To by sa vam nabozenskym parazitom tak pacilo, aby vam osttani viac prispievali na ochranu statom a vy by ste si financovali svoju cirkev.
-
.vyčelniť 0,2 percenta ročne zo štátneho rozpočtu na cirkvi od .meno | 6. marec 2011 09:43
ja osobne ako občan tejto republiky nepodporím žiadnu politickú stranu, ktorá vezme minimálnu mzdu duchovným. A to len preto, že dobrý Cisár (panovník, v moderných dejinách vláda) vie, čo jeho obyvatelia potrebujú. Ak cirkvi vykonali v roku 2009 vyše 1,8 milióna bohoslužieb, tak je zrejmé že je tu dopyt po duchovne. Viera má byť prístupná každému. Preto má byt platená zo štátneho rozpočtu. Nie však z daní, lebo cirkev nie je štát. Církev sa má starať o duchovno a nie o dane. A my občania platiaci dane máme sa postarať o naších duchovných. Takže je úplne namieste, že sú platení zo štátneho rozpočtu. Tender na mýto stál 700 milónov euro. ročné náklady na mzdy duchovných sú iba smietkou oproti tejto mýtnej lúpeži. na slovensku vyrástli finanćné skupiny, ktoré obtiahli daňových poplatníkov o miliardy a títo istí teraz kričia, aby sa odstihli mzdy duchovných.
-
.ferko Miklosko na Hrad od .konvalinka | 6. marec 2011 09:04
Ferko Miklosko by bol dobry prezident aj pre nas liberalov.
-
.oprava od .gincai.p | 6. marec 2011 01:22
100 000 euro
-
.odluka? od .gincai.p | 6. marec 2011 01:20
preco nie? ale lepsie je uvist asi priklad preco je to mozne a hlavne ako a kde su pripadne potiaze. som sucastou zboru cirkvi bratskej v leviciach. pocet clenov zboru je okolo 395 + 100 deti. podla vyrocnej spravy zboru je rezia zboru okolo 100 00 euro. mavame vyrovnany rozpocet. dotacia statu pre nas zbor sa pohybuje okolo 20% - ktora je na platy zamestnancov (4) ich platy sa tak pohybuju okolo 500 euro mesacne + im zbor nieco doplaca. vsetko ostatne ako rezijne naklady na budovu, misijnu cinnost a ine aktivity su v rezii clenov zboru. okrem modernej modlitebne (sice ma 25 rokov ale je multifunkcna) zbor prevadzkuje aj pracu s bezdomovcami, mladeznicke centrum a rozbiehame dom seniorov . tito vsetky aktivity si platime z vlastneho vrecka - kazdy podla moznosti a slobodnej vole. mnohy to beru ako desitok, niektori davaju viac. neberiem to tak, ze davame na cirkev, ale vraciame to co sme dostali a snazime sa hospodarit s tym co nam bolo zverene. ti z nas ktori nie su majetny prispievaju svojim casom (napriklad) v sluzbe (aktivitach). kazdy podla moznosti a obdarovania. nie je vsetko tak ako by mohlo byt, a daju sa robit veci aj lepsie, no problemy sa nikomu nevyhybaju, ale daju sa prekonavat. ak by prisla uplna odluka statu od cirkvi, tak by sme si trosku utiahli opasky, ci sa viac snazili. ano niektore skupiny v nasom okoli by spociatku pocitili tuto odluku. mozno menej aktivit pre deti, bezdomovcov, nudznych ci dochodcov alebo nevykureny kostol v nedelu. no verim, ze by to bola iba mala prekazka -> pre nas zbor. odluku by vsak pocitili mensie zbory s menej clenmi a skor velke cirkvi ako katolici ci evanielici , kde je kostolov (ktore su aj historicke pamiatky) vela a aktivnych clenov je malo. ano pocitili by to aj nase menie zbory (pocetnostou), kde len nedavno postavili kostoly (z vlastnych zdrojov - vacsinou prispevkov zo vsetkych zborov) a este nie su financne zabezpeceny (napriklad splatene uvery). ak by bola odluka statu od cirkvi tak by som to neriesil extra danou pre cirkev ci kulturu, ci presuvanim casti dane pre cirkev. nech sa ludom znizia dane plosne o tie 2,3 ... % a kto chce nech ich da podla svojej vole do zvonceka ci ide radsej do kina ci divadla a bude zabezpecena aj cirkev a aj kultura. ....... ps: kultura a aj cirkev ak by bola pritazliva, tak ma navstevnikov, ktori ju udrzia nad vodou aj bez statnych dotacii = odluka je nie mozna , ale potrebna a na prezitie nutna a postacujuca podmienka. oddeli sa zrno od pliev. co ma potencial prezije a nekulturnesie to asi nebude ako je teraz. kto je kulturne zalozeny, tak je a kto nie je tomu ani dotovanie kultury nepomoze.
-
.pavol Dunák LTS n.o. : uz si sa prezradil na com ficis od .prvosienka9 | 6. marec 2011 00:50
pavol Dunák LTS n.o. : uz si sa do naha prezradil na com ficis.
-
.súhlasím by som s p. Mikloškom od .juraj62 | 6. marec 2011 00:22
čo sa týka možnosti rozhodnúť sa odviesť časť daní buď na cirkev alebo na kultúru, ale len pod podmienkou, že tým čo nebudú prispievať na kultúru bude vstup na kultúrne podujatia osobitne spoplatnený. Viem, že je to nerealizovateľný nezmysel, preto je jednoduchšia a aj spravodlivejšia cirkevná daň. Nechápem. čoho sa cirkev bojí, veď podľa štatistík je u nás viac ako 80% veriacich. Čo sa týka ostatných vecí ako výhrada vo svedomí, náboženská sloboda, ... tie by sa mali riešiť našimi zákonmi a nie nejakými jednostrannými zmluvami s Vatikánom, ktorý nie je pre náš štát žiadny partner - to by mohol niekto požadovať uzavrieť zmluvu napr. aj s Mekkou, čo by sa už p. Mikloškovi asi nepáčilo.
-
.pre pavla LTS od .... | 5. marec 2011 22:01
Pavol, len aby tebe nebol Princíp Bytia jasnejší ako jasný... :) Vieš ako sa hovorí, kto komu jamu kope, sám do nej padá :)
-
.plna odluka cirkvi od statu od .abc | 5. marec 2011 19:38
o com to toci pan Miklosko, aky model? Stat nema ziadnu povinnost z Ustavy starat sa o sukromnu pravnicku osobu, toboz nie nabozensku. Co ma stat vyberat, organizovat nejake prispevky pre sukromnu spolocnost. Stat nema byt ziadnym vypalnikom pre sukromne pravnicke osoby, vytvarat nejaky model, kontrolovat ho, kdo dava, kdo dava, kdo nedava, atd. Je to zalezitost vylucne prislusnej komunity, nech si to organizuje sama pre seba a nech dotoho nemiesaju ziaden stat!!! No a k vatikanskym zmluva, len jedno: Odluka cirkvi od statu zacina podanim Vatikanskej zmluvy na Ustavny sud. Obisla ho a na tento paskvil dokument uzavrety s nejakym mestkym statom, ktory nie je aniu clenom OSN je v kazdom bode sporny s nasou Ustavou!!!
-
.cirkev a budúcnosť od .andrej Stewanský | 5. marec 2011 17:57
Cirkev bola ako jeden z politických subjektov. Silne participovala na politickej moci. Aj dnes participuje, ale skryte, hoci vplyvne. V podstate cirkvi ide viac o politiku ako o vieru. Viera v boha je len prostriedok ako ovládať masy. Politici vedeli, že cirkev ovláda široké masy, preto jej robili ústupky aj teraz robia. Naši politici, najviac KDH sa priživuje na viere a na cirkvi. Hoci každý aj malé dieťa vie, že politika je špina, tak prečo cirkev sa mieša do politiky a politici zneužívajú vieru. Hoci celé roky aj súčasnosť hovorí o tom, že politici KDH rovnako kradnú, klamú ako politici z iných partaji.
-
.suhlasim s Ferim od .marekVB | 5. marec 2011 17:26
tích znalcov cirkvi čo tu trepu svoje somariny si nevšimaj tak ako si ich nevšima nik. Plus demokracia je idealna forma ak su ludia rozumní inak zlyháva presne tak ako ked mal Mečiar a teraz Fico 40%
-
.haha je zabavny od .vyryvac | 5. marec 2011 15:48
ze vraj prijat obidve zmluvy aby sa uspokojili obidve strany :-))) ani jednu zmluvu, ziadnu odluku cirkvi netreba, len nech ich dalej korumpuje stat a tym budu ciernohabitnici stale odpudivejsi pre obcanov
-
.rozodnieva sa...!!! od .pavol Dunák LTS n.o. | 5. marec 2011 15:35
Niektoré komentáre sú skutočne zábavné a aj tie na moju adresu. Takže zvedavcom, že: na čom fičím / či nie som zo Strážnej Veže... odkazujem, že môžete byť spokojní ľudkovia: ani v jednom ste sa netrafili... No a pokiaľ niekto nechápe, že o čom píšem, tak tomu je na príčine nedostatočná informovanosť a slabo otvorené Vedomie... Aj ja som bol niekedy neinformovaný a nevedomí vo veci ako takej, že o čom toto naše Bytie je, ale raz prišiel deň a môj záujem o Bytie Človeka na Zemi má odvtedy v mojom živote prioritu. Je to na prvom mieste v mojom živote a tak by to má byť ako PRVÉ u každého. Bez toho či niekde patrí, nepatrí... alebo, že ten je náš a tak mu budeme kryť chrbát... Ja vo svojom živote nepotrebujem niekam patriť a nemusí mi nikto kryť chrbát, no plne si uvedomujem, že každý jeden človek na Zemi je môj brat či sestra. Ale ak je dotyčný/á egoistický primitív, tak ho nikdy neodsudzujem, avšak na sprostosť ho za to upozorniť môžem (nech sa spamätá)... Všetci máme slobodnú vôľu a preto máme aj tieto možnosti komunikácie, no každý má iný spôsob komunikácie a tá zároveň rýchlo ukáže, či sme Celok, alebo len egoistický kritici, ktrorí niekomu buď držia chrbát alebo iných nenávidia, lebo nie je ich riťovlez... Takže ja do zadku liezť nebudem žiadnej cirkvi, ani sekte, ani politikom a už vôbec nie nejakému jednotlivcovi, ktorý si presadzuje svoje egoistické záujmy... Nech sa predo mňa postaví ako človek a veľmi rýchlo uvidí vysvetlenie Princípu Bytia. Potom už nebude o sebe pochybovať ani sekundu aj keď tu nebudem... Tento rok bude Princíp Bytia jasný každému a verte mi, že pre mnohých ľudí to bude veľmi nepríjemné poznanie... Zem sa ozve, ako sa už dávno neozvala... a aj Ferkovu propagandu ľudia prekuknú...!!!
-
.pan miklosko, od .cigorin | 5. marec 2011 12:23
volba medzi odvodom povinneho desiatka cirkvi alebo kulture v state kde ma katolicka cirkev 70% zastupenie snad uz od dob sremsko-mitrovickeho svatopluka nie je mozne nazyvat odlukou ... to, ze ma cirkev monarchisticke a skostnatele struktury, je kazdemu jasne... to co je uz menej jasne, je jej podiel na inovaciach a pokroku... skuste to vysvetlit lepsie... lebo aj v sucasnosti porovnanie katolickeho Slovenska napr. sekularnych Ciech v tomto vasom modeli pokrivkava
-
.odluka od .xo | 5. marec 2011 09:12
odluka cirkvi od štátu znamená, že cirkev nebude z daní platená vôbec. Odluka ďalej znamená, že bude záisla od finančných darov mecenášov a svojich ovečiek. naviac vznikne konkurencia medzi civilným náboženstvom reprezentovaným štátom a konvenčním náboženstvom. Preto netreba zamieňať.Co patrí Cisárovi dávajme Cisárovi, čo patrí Bohu, dávajme Bohu. Iba tak zabezpečíme rovnováhu. Naviac od Boha sme to dostali zadarmo a zadarmo máme dávať.
-
.monca od .lol | 4. marec 2011 23:51
Ty si chudera pekne vymleta. To akoze cirkev bola jedina, koho komunisti okradli a obrali o perspektivu a mozny zisk? Ti ostatni, ktori boli tiez okradnuti sa teraz maju skladat na odskodnenie parazitickej cirkvi? Ty aj niekedy rozmyslas? Ked sa ini prizivuju na state, znamena to snad, ze aj moralna autorita - cirkev sa ma prizivovat? Ked jeden kradne, tak moze aj druhy - krestan? To si nam chcela zvestovat podla krestanskej moralky? Hnus.
-
.odluka? prečo?! od .monča | 4. marec 2011 23:35
Je až nepochopiteľné to volanie po odluke Cirkvi od štátu. Veď Cirkev ešte stále nebola dostatočne zrehabilitovaná. Komunistické živly, ak jej majetok vrátili (určite nie stopercentne), tak v dezolátnom stave. Veď v minulom režime sa z daní aj veriacich ľudí (proti ich vôli) financovalo mnoho zlých vecí, napr. dozorcovia väzníc pre nespravodlivo väznených, eštebáci, nezmyselná komunistická propagandistická literatúra (a neboli to malé čiastky) atď. Aj v súčasnosti sa zo spoločných daní (teda aj z daní veriacich) financujú mnohé záležitosti, činnosti a podujatia, ktoré sú pre veriaceho síce indiferentné, no nikdy ich nevyužije. Dokonca sa z týchto spoločných daní (proti vôli veriacich) financujú aj také záležitosti, ktoré sú v rozpore s morálkou veriacich. Tak prečo teda toľko výhrad proti tomu, aby sa aj Cirkev (nositeľka solidárnosti a kultivovanosti) financovala zo spoločných daní ?!
-
.sak cekaj boh ce skare od .viri | 4. marec 2011 22:36
-
.pavol Dunák LTS n.o. Ty si asi od Straznej veze od .semafor | 4. marec 2011 22:04
pavol Dunák LTS n.o. Ty si asi od Straznej veze, co trpezlivo mrznu v podchode..
-
.pavol Dunák LTS n.o. Na com ficis ty? od .inzulin | 4. marec 2011 22:00
pavol Dunák LTS n.o. Na com ficis ty?
-
.pavol Dunák: a nielen to od .jfk | 4. marec 2011 21:58
pavol Dunák: "Ferko, takže cirkev naučila ľudí hospodáriť? Nuž prečítajte si ľudia, že čomu teda ľudí cirkev naučila!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!" A nielen to, cirkvi zachovali a udrzali nasej civilizacii klulturu, cirkvi zachovali a udrzali nasej civilizacii vzdelanie,cirkvi zachovali a udrzali nasej civilizacii moralku postavenu na Desatore, cirkvi zachovali a udrzali nasej civilizacii spravodlivost, cirkvi zachovali a udrzali nasej civilizacii koncept demokracie, paradoxne napriek tomu, ze jej vnutorna organizacia je monarchisticka, cirkvi zachovali a udrzali nasej civilizaciu nadej, ze neskonci v chaose, ale funguje na pravidlach.
-
.feroš: vyhradu vo svedomi si uplatnuju clenovia cirkvi od .sebastian9 | 4. marec 2011 21:50
feroš : vyhradu vo svedomi si uplatnuje clovek, ktory je napr. clenom Zidovskej obce, RKC, etc. Toto zakladne ludske pravo sa uplatnuje aj v najliberalnejsich krajinach ako Nizozemsko. Feros, ty si ale najskor klon od Kaddafiho alebo Lukasenka.
-
.rE: bombaklat bombaklat od .lopticka | 4. marec 2011 21:44
Len stat a jeho institucie maju povinnost si volit demokraticky svojich predstavitelov, vo vstetkych ostatnych spolkoch, zdruzeniach, cirkvach, lozach, kolokviach, mozu pokojne slobodne fungovat na monarchistickych principoch.
-
.rE:.zabíjaní diabetici. od .michalHalko | 4. marec 2011 21:30
prečo ? pretože to čo je fungujece má zabehané cesty a tie netreba meniť . Predsa tam musia dosadiť svojich, aj na úkor kvality
-
.viackrát som si vypočul Ferka, no slovom: HRôZA!!! od .pavol Dunák | 4. marec 2011 16:01
Za každým, keď píšem komentár, tak Ferko mi z videa do toho kecá... No a poviem iba jedno: Nomen est ome. Názov je dôležitejší než obal, obal je dôležitejší než obsah... A v prípade cirkvi táto slovná hračka, ktorá funguje, je jej skutkami a aj skutkami veriacich napĺňaná do bodky!!! Ide vždy o totálne premyslený psychologický postup ako dobehnúť ľudí a nemá nič spoločné s čistou duchovnosťou!!! Realita je presne opačná, než sú prezentované náboženské slová!!! Prečo? Nuž vždy ide o moc!!! A novodobé náboženstvo peňazí je nástroj na ovládanie ľudí a ťažby z ich práce aj životov!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
-
.globálna lož. off-label marketing vo farmacii od .pavol Dunák LTS n.o. | 4. marec 2011 15:28
Ferkovi a aj celej cirkvi odkazujem, že nech sa oboznámia presne, že čo robia "veriaci" vo farmacii a ako cez off-label marketing a reklamu zabíjajú ľudí!!! Pre nenopísateľné zisky urobia farmaceutické firmy všetko bez ohľadu na životy a bez ohľadu na prísahu lekárov a lekárnikov!!! Off-lebel marketing je silnejší likvidátor ľudí ako boli všetky genocídy do kopy!!! A keď ani tento smrtiaci fakt s KDH a cirkvou či náboženstvami nepohne, tak o tejto tzv. genocíde vedia a majú z toho zisk!!! Zisk z chorôb a smrti!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
-
.takže cirkev naučila ľudí hospodáriť...?! od .pavol Dunák | 4. marec 2011 14:24
Ferko, takže cirkev naučila ľudí hospodáriť? Nuž prečítajte si ľudia, že čomu teda ľudí cirkev naučila!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
-
.zabíjaní diabetici... od .pavol Dunák LTS n.o. | 4. marec 2011 14:19
Diabetik je doživotne odkázaný na svoju dávku inzulínu! A už v roku 2005 zmizol z trhu... posledný zvierací inzulín!!! Takzvaný ľudský inzulín je v skutočnosti geneticky vyrobený inzulín a je to čistá chémia spôsobujúca mnoho alergií a iných ochorení!!! No a tak má takzvaný humánny inzulín nežiaduce účinky, dokonca mimoriadne závažné nežiaduce účinky!!! Hlavným problémom je, že pri používaní nového inzulínu diabetik horšie vníma pokles hladiny cukru v krvi, prípadne si ho uvedomí príliš neskoro alebo vôbec nie! Môže to spôsobiť stratu vedomia, a aj spôsobuje, takže diabetik nevie, kedy si má dať ďalšiu dávku inzulínu!!! Je to úplná tragédia, že diabetikom sa vzala možnosť výberu medzi rôznymi druhmi inzulínu. Ľudia, ktorých sa uvedené problémy týkajú, sa oprávnene pýtajú: Prečo osvedčený liek jednoducho stiahli z trhu?! Ako to, že sa umelo a vedome obmedzil dopyt po zvieracom inzulíne, ktorý je vlastne prírodný tak, ako keď konzumujeme bravčové mäso?! Prečo lekári a kompetentní na príslušných miestach neuznávajú zvierací inzulín ako prostriedok alternatívnej liečby?! Veď na svete, a teda aj na Slovensku, je veľa diabetikov a medzi nimi aj veriaci..., ktorí ešte stále potrebujú zvierací inzulín, lebo ich organizmus ten takzvaný humánny inzulín neznáša!!! Takže: Prečo cirkev nezasiahla so svojou výhradou vo svedomí do radov lekárov, lekárnikov a najmä výrobcov inzulínu a nepobrala im diplomy za doslova zabíjanie ľudí?! Žeby biznis? ÁNO!!! Aha, a aj asi preto nie, lebo diabetikov až tak netreba ako náhradu za nich, teda deti...!!! Ak tomu Ferko nerozumie, tak nech sa už teraz schová pred Bohom... spolu s celou cirkvou, ktorá potichu... dopustila jeden z najväčších farmaceutických podvodov na ľuďoch a mnoho diabetikov už zbytočne umrelo!!! A kostol... im v tom nijako nepomohol!!! Ba práve naopak, nemocný človek ostal slepý a vo viere jednoducho umrel skôr, než tu niečo na Zemi mohol a mal pochopiť!!! A ďalší KDH egoistický primitív na čele policajtom, vymyslel zákon, že dôchodcovia, najskôr diabetici, musia pravidelne chodiť k lekárom na prehliadky, aby mohli mať právoplatné oprávnenie na vedenie motorového vozidla, teda vodičák...!!! Teda práve k tým lekárom, ktorý majú vedomosť o škodlivosti genetického - umelého inzulínu a práve ten lekár mu nedá pečiatku... na lekárske vysvedčenie a potom diabetikovi policajt zoberie vodičák!!! Diabetik potom nech hodí pešo a so stále horším a horším zdravím, lebo diabetes sa nedá vyliečiť inzulínom, a nech s ním drbne hocikde o zem a exitus...!!! Ale aspoň neohrozuje cestnú premávku...!!! KDH stan... plný bláznov, mám vás na dostrel... a nedám vám šancu na obhajobu, pokiaľ ma neupálite alebo nepribijete na kríž ako výstrahu...!!! Ja sa vás ale nezľaknem, je vám to jasné vy blázni monarchistický...?! Máte ale šancu, ak dáte ľuďom naozaj pokoj a necháte nás TVORIŤ SLOBODU V LÁSKE!!! O ktorej tiež tak pekne, ale len rozprávate...!!!
-
.lopticka, lopticka. od .bombaklat | 4. marec 2011 12:00
ani generala si pesiaci nevolia, ani brezneva si nezvolili volici, ani Hu Jintao nebol zvoleny volicmi... ano, tak ako jeho kolegovia, aj papez je autokrativny samec. papa je pastier veduci stado veriacich, co nie su schopni sami sa rozhodovat. na vsetko potrebuju navod. nie nahodou ich papa vola oveckami. /// demokracia, sloboda prejavu, rovnopravnost zien... europa je to co je nie vdaka krestanstvu ale napriek nemu.
-
.žiadny nárok od .feroš | 4. marec 2011 10:59
Cirkev nemá žiadny nárok na niečo také ako je výhrada vo svedomí. Na odluku cirkvi od štátu nie je potrebná zložitá diskusia. Cirkev vlastní tretinu pozemkov Slovenska, v prvom rade musí začať platiť dane. Minimálne v tej výške, ako všetci ostatní. Cirkev nemá čo robiť v štátnych školách. Cirkev si musí urobiť reformu morálky tak, aby sa dostala z hľadiska morálky na priemernú úroveň v spoločnosti.
-
.obycajny podraz od .lol | 4. marec 2011 09:20
O akych zmluvach to blaboli sudruh Miklosko? Preco by mal mat stat akukolvek zmluvu s nejakym spolkom? Aku zmluvu o financovani ma so statom sukromny podnik? Taliansky model? Cize nasilim prinutit ludi platit bud na kulturu/charitu alebo cirkev? Preco by sa nasilie malo pouzivat kvoli comukolvek z toho? Je to snad prejav kultury alebo krestanskej lasky? Je to iba dalsi podvod, ktory sa bigoti snazia presadit.
-
.fM má pravdu,ale... od .slavius | 4. marec 2011 08:04
Už aby to bolo! Nedám im ani cent a tým sa im budem snažiť pomôcť. K tým zmluvám len toľko: Najprv dôraznú odluku a po prirodzenom prečistení od pliev, dôraznú výhradu vo svedomí.
-
.diktátorská cirkev od .pavol Dunák LTS n.o. | 4. marec 2011 00:55
Ak niekto z Ferkových rečí nevníma mocenský systém a polapenie veriacich do pasce cirkvi, ktorá chce výhradou vo svedomí ovládať svoje ovečky a v podstate talianskou výhradou si od ovečiek vynútiť prispievanie, pričom už na kultúru a charitu peniaze nepôjdu, tak ten nevnímavý človek zároveň zatracuje demokratický princíp a je za diktátorske centralizovanie moci niekomu, kto sa nepodieľa na spravovaní štátu... Cirkevná monarchia má najkrvavejšie ruky počas uzurpovania svojej moci a dnešný monarchistický psychický teror páchaný na veriacich je proste v absolútnej profesionálnej dokonalosti a prídu si na svoje aj bez politického zázemia...!!! Tomu hovorím totálna diktatúra s totálne premysleným pokrytectvom cirkvi!!! A dodávam, že toto ľudia v tomto roku pochopia a tak sa na cirkev vykašlú až sa všetkým ich predstaviteľom uvarí mozog... A cirkev veľmi správne tuší, že jej hrozí rozpad a preto chce aby boli rýhlo a naraz prijaté obe zmluvy... Kto toto nevidí, je slepým veriacim a pre správnosť dodávam, že nie viera ma viesť človeka, ale otvorené Vedomie priamo napojené na Všeho Vedomie. Nastáva čas transformácie človeka v sebe samom a ten, kto sa bude len vo viere po kostoloch špotať..., tak ten ostane úbožiak vnútorne neslobodný a nepochopí silu Lásky aj keď sa doserie...!!! Veriaci jednoducho ostane vnútorne bez Slobody a bude závislý na cirkvi, teda bude zvonku niekym riadený a nebude sa riadiť sám v rámci transformácie, ktorá je už vlastne TU!!! Opakujem, kto nevidí mocenské riadenie cirkvou, tak je slepý človek a keď Ferinko toto všetko vie a aj tak zavádza, tak sa má na čo tešiť v očistci...
-
.papeza za urcitych hranicnych okolnosti mozu volit tusim aj laici od .barnabas2 | 3. marec 2011 23:46
Papeza za urcitych hranicnych okolnosti mozu volit tusim aj laici.
-
.len cirkev na skale mohla pretrvat a pretrva od .barnabas1 | 3. marec 2011 23:43
Papez je z historickej tradicie najstarsou kontinualne demokratickou procedurou nastupovania do uradu na zemi. A je to tak dobre, ze v RKC o tom rozhoduju len ti, co prijalli Sviatost knazstva a nie laici.
-
.diskusia sa začala... od .magda_kotulova | 3. marec 2011 23:41
Konečne... A bude veľmi ťažká... Aj konečné rozhodnutie.
-
.bombaklat : uz si videl aby vo futbalovom klube trenera vyberali fanusikovia? od .lopticka | 3. marec 2011 23:31
bombaklat : uz si videl, aby vo futbalovom klube trenera vyberali fanusikovia?
-
.súhlas avšak... od .michalHalko | 3. marec 2011 23:22
Cena, nie koľko budeme platiť cirkvi, ale koľko to bude práce oddeliť od seba tak zrastené inštitúcie ( to už čosi stáť bude). Bez cirkvi by dosť vecí na slovensku fungovalo inak : čo lepšie, čo horšie neviem posúdiť ,nemám úplne jasno kam až bude siahať takéto odlúčenie. Ani bez železníc si neviem fungujúci štát predstaviť (pri tých našich cestách dvakrát nie) a tie tiež treba sponzorovať, a nikto ich(vďaka bohu) od štátu neodlučuje.
-
.pekne od .rOCKY | 3. marec 2011 21:28
Vyborrny nazor, uprimne to myslim. Nielen odluka ale aj vyhrada vo svedomi, na to sa dost casto zabuda a pritom to je ovela dolezitejsia vec pre slobodu cloveka.
-
.príspevok. od .ján Lavrík.st | 3. marec 2011 19:00
Bratia a sestry, veriaci aj ateisti, Slováci, vraj holubičí národ, pamätajte a nezabudnite lebo Vám to história otrepe o hlavu a to Vás môže bolieť, teda: Skutočnú demokraciu, slobodu a prosperitu nie je možné dosiahnuť bez MORÁLKY A MRAVNOSTI.
-
.treba si ozrejmiť pojmy Ferko od .oknarb | 3. marec 2011 18:25
dohadovanie štátu a cirkvi bude dlhodobé,ak vobec k nej dojde. Aj vďaka tomu,zisťujem, že pod pojmom odluky si každý predstavuje niečo iné...pod talianskym modelom,ktorý doporučujete,predsa o odluku neide. Ak som to správne pochopil,tak vy budete platiť napr.18 %/štátu/+ 2% /cirkvi/.Ja mám platiť 20 ?! %/štátu/.To však budem diskriminovaný,prečo mám platiť štátu o 2% viac??! ako vy.To Vám nenapadlo?Ak by ste nástojil,že však aj ja budem platiť štátu len 18% a 2 % dám na kulturu,to Vám tiež nemože prejsť.Názor - nedáš na cirkev, tak dáš na kulturu...ale ja ani naňu nechcem dať.Prečo ja mám dať a vy nie...To sa odrežú veriaci od kultury,lebo na ňu neprispievajú a bude prístupná len "liberalom"? Staviate ľudi do nerovnoprávneho postavenia. Zaraža ma ďalšia vec. Nejako automaticky si veriaci myslia,ža peniaze pre cirkev bude vyberať štát a zadarmo? To sňaď nie! Ak k tomu dôjde,tak dúfam,že za poplatok! Moj názor na odluku je,že sama cirkev ako svoprávna organizácia si určí výšku svojho poplatku ako aj sposob výberu peňazi a na to dohodu so štátom ani nepotrebuje. Inak samozrejme všetci budú plaiť štátu rovnakú daň
-
.1x suhlasim s Mikloskom od .mM | 3. marec 2011 18:04
Prvy krat v historii s Mikloskom suhlasim!
-
.monarchia?!?! od .camo | 3. marec 2011 17:13
Viete načo je dobré, keď o niektorých dôležitých veciach rozhoduje jeden človek? Preto, že v situácii v akej sa tento svet nachádza vo vedomí rizík, ktoré hrozia, si jednoducho nemôžeme dovoliť, aby si každý robil čo sa mu zachce. Riziko zneužitia je z veľkej časti závislé na tom, ako sa potenciálna obeť nechá zneužiť a ako sa tomuto zneužitiu vystavuje v šanc. Si radi ľudia povedia:,,Tak nech sa o nás starajú,, a z toho vzniká demencia, ktorá dáva tým hore oprávnený pocit nadradenosti. Je to teda chyba tých čo sa nevedeli ozvať.
-
.lTS n.o. od .pavol Dunák | 3. marec 2011 16:45
Pán Mikloško je pre cirkev tak pravičiarsko a mocensky zmýšľajúci, ako každý jeden doterajší diktátor na Zemi!!! A keď sa nepočuje a nerozumie tomu svojmu o čom mele..., tak nech toho radšej nechá a nech nerobí totalitársku propagandu pre cirkev. Tento rozhovor jasne deklaruje, že cirkev chce mať svoju moc medzi veriacimi a nech už cirkvi do toho nezasahuje žiadna politická nestabilita... Takže presne o tom je to prijatie oboch zmlúv naraz a preto sa mu páči talianská verzia moci...!!! Nemecká verzia moci mu už nie je až tak po chuti aj keď i tá dáva cirkvi nenormálne silné postavenie a ovládanie veriacich...!!!
-
.cirkev od .leonid brežnev | 3. marec 2011 16:16
Za komunizmu som z cirkvi nevystúpil, ale pri odluke uvažujem o neplatení poplatkov. Cirkev je svetská a viera je nekonečná.
-
..RE: jajer - zlo od .narodniar | 3. marec 2011 16:13
A Ty si predstavitel coho? Debila alebo imbecila?
-
.zlo... od .fajer | 3. marec 2011 16:07
úpla odluka cirkvi,a odovzdanie poľnohospodárskej pôdy,daň ako každý právny subjekt...cirkev je predstaviteľom zla,
-
.ad paplon od .vleks | 3. marec 2011 15:59
-
.titulka .týždňa od .paplon | 3. marec 2011 15:47
kto je na tej titulke prosím? v časopise som sa to nedozvedel a nemám sa koho spýtať, strašne ma to zaujíma a neviem to zistiť, diky
-
.a pan miklosko... od .miro_kocur | 3. marec 2011 15:30
uz pocul napr. o konstitucnej monarchii? pripadne vie o tom, ze okrem monarchistickej katolickej cirkvi existuju aj ine cirkvi, kde sa uplatnuje tzv. kongregacno-prezbyteralny model kde nefunguje "zla" demokracia ale ine formy participacie veriacich na cirkevnej samosprave... Velmi nekompetentne vyjadrenia. Nuz co. O financovani si myslim toto: www.sietovka.sk
-
.problém závislosti Cirkvi sa odlukou nerieši od .giulio | 3. marec 2011 14:54
Odlukou prestane byť Cirkev závislá na štáte a začne byť závislá na finančných príspevkoch svojich členov. Hrozí väčšie riziko, že bude zvýhodňovať solventnejšie ovečky pred tými chudobnejšími.
-
.nepocuvajte od .peter2 | 3. marec 2011 14:52
Miklosko nie je najlepsi zdroj informacii a mudrosti. Co si tento clovek mysli je naivne.
-
.kdejaky SK-CZ blbecek si odluku cirkvi od statu predstavuje... od .osgood | 3. marec 2011 14:22
...sposobom, ktory v svojej mdlej mysli sam oznacuje (mozno aj pravom) za kracerovsko-liberalny ═ cosi ako vetu:"tu mas svoju sutanu a širák a pakuj sa, uz od nas slobodomyselnych MYSLITELOV nedostanes ani floka ty parazit" ╠ no a preto sa "liberalom" u nas tak preferencne darí... ╠ V U.S.A. - oblubenej krajine tohto tyzdennika - politicke označenie "liberal: sa povazuje za decentnejšie formulovanu politicku nadávku...
-
.bombaklat od .gincai.p | 3. marec 2011 14:12
p. Miklosko: "demokracia (v cirkvi) je zla, nefunguje lebo nahrava demagogom. cirkev musi ostat autoritativnou monarchiou - ano musi, jediny panovnik ostava trojjediny Boh. nejde o biskupov a kler. aj ked nie vsetci vo vedeniach cirkvi v tom maju jasno. trosku som poupravil vas citat a dal ho do spravneho kontextu.
-
..:: od .bombaklat | 3. marec 2011 14:05
p. Miklosko: "demokracia je zla, nefunguje lebo nahrava demagogom. cirkev musi ostat autoritativnou monarchiou" //// aha... toto su tie krestanske hodnoty europy! takze demokraciu mozeme skrtnut, este by ma zaujimalo, ako je to v ramci cirkvi so slobodou prejavu a s rovnopravnostou zien... respektive, ako je to vlastne s krestanskymi korienkami europy?
-
.len aby Ferko, od .misox | 3. marec 2011 13:43
len aby to bolo oslobodenie. V kazdom pripade to bude oslobodenie od penazi - k radosti takmer vsetkych obcanov.
Komentáre do diskusie môžu pridávať len predplatitelia Piana. Zaregistrovať sa môžete tu.
Redakcia si vyhradzuje právo vymazať príspevky, ktoré obsahujú vulgárne či rasistické výrazy, a tiež tie, ktoré sú osobným útokom na redaktorov a spolupracovníkov .týždňa.
Copyright © 2009 - 2012 Vydavateľstvo W Press a.s., Partizánska 2, 811 03 Bratislava, Slovensko / ISSN: 1336-653X
Design and Technology by MONOGRAM