video

rss

Tento informačný text sa vám zobrazuje namiesto článku, ktorý ste chceli zobraziť, pretože nie ste platiaci užívateľ siete Piano. Ak chcete zobraziť pôvodný text, 

PIANO je sieť predplatného, kde za jedinú platbu 2,90 € mesačne získavate okamžite prístup k prémiovému obsahu na najvýznamnejších slovenských weboch. Nezáleží na tom, kde zaplatíte, k ostatným stránkam v sieti máte automaticky aktivovaný prístup. Nemusíte už znova nikde inde platiť ani sa znova prihlasovať. 

Netreba sa pritom báť, že vaše peniaze na predplatné idú aj stránkam, ktoré nečítate. PIANO rozdeľuje peniaze podľa toho, koľko času na jednotlivých médiách strávite. Odmeňuje tak naozaj kvalitný obsah, ktorý chcete čítať - a dáva médiám signál, do čoho investovať majú a do čoho radšej nie. 

Vaše konto je viazané na vás, nie na váš počítač. Nemôžete konto v PIANO zdieľať s inými ľuďmi, ale môžete ho vďaka pridelenému heslu využívať aj na viacerých vlastných počítačoch.

Otvoriť platobné okno s možnosťami platby 

Prečo musím platiť, nestačia médiám príjmy z reklamy?

Reklama je výborný zdroj príjmov na financovanie masového obsahu, ktorý láka veľké množstvo ľudí. Médiá však majú problém financovať z nej na webe náročnejší obsah určený pre ľudí, ktorých zaujímajú menej masové témy, hlbšie analýzy a pôvodné spravodajstvo a vlastná tvorba.

Médiá sa tradične od svojho vzniku preto väčšinou museli spoliehať na oba zdroje príjmov, od čitateľov aj z reklamy (napr. za noviny v stánku zaplatíte a je v nich aj reklama). 

Na webe médiá dlhé roky dúfali, že príjmy z reklamy budú stále rásť a tak dokážu nahradiť výpadok príjmov od čitateľov. To sa však nestalo a ak chcú médiá skvalitňovať a rozširovať svoj obsah, musia sa vrátiť k pôvodnému modelu financovania aj vďaka platbám od čitateľov.

Možnosti platby 

Zaplatiť môžete:

  • platobnou kartou Visa, Mastercard, Maestro
  • online prevodom z Tatra banky alebo Slovenskej sporiteľne
  • na faktúru Slovanetu alebo Websupportu, ak už ste ich zákazníci (ďalšie firmy budú postupne pribúdať)
  • cez Paypal 
  • prevodom na účet z ktorejkoľvek banky.

Otvoriť platobné okno s možnosťami platby

Ak vám niektorý nástroj chýba, napíšte nám na info@pianomedia.sk. 

Ako umožniť hromadný prístup pre zamestnancov

Ak chcete zabezpečiť prístup pre viac ľudí, napíšte nám a pošleme vám podrobnejšie informácie o možnostiach hromadného predplatného.

Kto všetko sa do projektu zapojil?

Aktuálny zoznam nájdete na www.pianomedia.sk.

Kde sa dozviem o sieti PIANO viac?

Pozrite si stránku www.pianomedia.sk, tam sme pripravili všetky informácie, ktoré by ste mohli potrebovať, prípadne napíšte na info@pianomedia.sk 

Ako môžem zaplatiť?

Kliknite sem a zobrazia sa všetky možnosti platby.

23. výročie sviečkovej manifestácie

Pri príležitosti 23. výročia sviečkovej manifestácie výstupila so svojím príhovorom aj rakúska novinárka Barbara Coudenhove-Kalergi.

.anna Kratochvílová

25. marec 2011 | videné 1975x | reagovalo 12 ľudí

Diskusia (12)

  1. .re:chocholko od .misox | 31. marec 2011 11:10

    V poslednom prispevku nas oboch sme boli v takej vzajomnej relacii, ze jeden hovoril o koze a druhy o voze. Som rad, ze sa pokladas za mladsieho ako si. Ja ti nevyvraciam tvoje "mlade" nazory, ale ani ja sa nezastavam byvaleho rezimu. Len chcem este dodat, ze ten byvaly rezim, nazyvany ako materialisticky (slovo odvodene od materializmu hlasaneho komunistami) bol vlastne mozno viac duchovny (naklonenejsi kulture) ako je terajsi rezim, ktory sa mi zda az prilis materialisticky (a to doslovne). Je to sice vec kazdeho jednotlivca, no na kulturne vyzitie su potrebne aj podmienky. Dnes kazdy pozera len a len po zisku, po vyhodach a pod. Teda po materii. Na ostatne kasle. Zaostava, a to dost znacne, v snahe o akesi vlastne vnutorne duchovno cloveka. Menej ludi cita, menej ich chodi do divadla, na koncerty. Mozno je to preto, lebo kultura nesmierne zdrazela. Navyse, dnes ti isti predstavitelia kultury (spisovatelia, herci a pod.) uz davno sluzia svojim novym chlebodarcom a zabudli uz na to, ze predtym sluzili inym chlebodarcom. Zabudli davno na svoju minulost. Obratili kabaty. Navyse, stavaju sa este do ulohy akychsi mentorov a dokonca kriticky poukazuju na inych, ktori urobili od r. 1989 mozno ovela mensie kotrmelce ako oni sami, avsak dnes sa nejdu potrhat od angazovanosti a nadsenia pre dnesnu kulturnu fazonu spolocnosti. A o to ide. Clovek nikdy nemoze byt stastny len jednostrannym uspokojenim svojich potrieb. Potrebuje mat pracu, ktora ho bavi, potrebuje mat moznost kulturne sa vyzit - nie vsak citanim bulvaru, pozeranim trapnych serialov v TV, sledovanim primitivnych "reality shows" a pod., potrebuje si zasportovat (najma mladez) - no nema kde, a ak aj ano, tak za velke peniaze. *** No a toto vsetko sa, zial, zatial v tejto spolocnosti skor nedari ako dari. Ochudobnuje to kazdeho z nas, ochudobnuje to kulturu, ochudobnuje to sport - dnes uz len deti bohatych ludi mozu hrat napr. hokej, futbal a pod. Obycajni ludia (teraz nemyslim Matovica a spol.) jednoducho na to nemaju. A to sa uz dost jasne vypomstilo v sporte, kde ideme dolu vodou uz roky. Nad vodou nas drzia len profesionali hrajuci za tazke "prachy" v zahranici. No aj ti postupne "vymru". Co bude potom? *** Takze nezdielam celkom tvoj optimizmus, ze dnesok je jednoznacne a vo vsetkom lepsi ako bol "vcerajsok". Vcerajsok bol taky, aky sme si ho sami vytvorili, a dnesok je takym tiez. Nikto iny ho za nas nezlepsi. Mozeme to urobit iba my sami. No nevidim, ze by sme to (zatial) robili smerom k lepsiemu. Skor naopak.

  2. .pre Misox od .chocholko | 31. marec 2011 00:13

    Tipuješ zle. Som už stará škola. Môj prejav a štylistika písania, môžu, uznávam, vyznieť opačne. A mňa to teší, lebo sa cítim mladší :-) 1) Píšeš: "Paradoxom k tvojmu nazoru je, ze dnes - podla teba lepsej vlady - ma napr. Smer taku podporu, ze by dokonca mohol vladnut sam." - Nepísal som lepšej vlády (aj keď to je v porovnaní s bývalým režimom pravda), ale celkovým životom vtedy a teraz. Teraz máš možnosti, o ktorých sa nám predtým ani nesnívalo. To snáď ani nemusím znova spomínať. Paradoxne, aj minulá vláda, ktorú som považoval za najhoršiu možnú, až katastrofickú pre vývoj slobody a demokracie na Slovensku, BOLA lepšia, ako bývalý režim. Pretože, aj keď sa urobili mnohé neprávosti, arogancie moci a to mysliac aj na, z pohľadu silného štátu, ktorý má páky na všetko, to, ako využili zbitie študentky maďarskej národnosti vo svoj prospech a iné, stále sa nestrielalo na hraniciach, neodsudzovali politických väzňov a nepohodlných pre režim na trest smrti, či "len" do uránových baní s celou rodinou do štvrtého kolena. Komunizmus, alebo ak chce niekto, socializmus, bol dobrý, podobne ako fašizmus len na jednu vec. Aby sme sa z nich poučili a nikdy už nedovolili, aby sa tieto ukrutnosti vrátili späť.

  3. .re: chocholko od .misox | 30. marec 2011 09:47

    Aj s tebou sa da v niektorych veciach suhlasit. Tipujem vsak, ze si este mlady a v minulom rezime si vobec nezil, aspon nie ako dospely. Ja naopak ano, takze mi nechaj laskavo pravo na svoj nazor, najma ked sa to tyka zivota, ktory som sam prezil. Viem urcite lepsie ako ty ako som sam vtedy zil. Mimochodom, neviem z coho usudzujes, ze sa zastavam predosleho rezimu. Ja som v predoslom prispevku povacsine len realne hodnotil to, co je teraz a minulosti som sa takmer nedotkol. Hadam az na toho funkcionara strany. A to bola pravda. Koho raz zo strany vylucili, ten si uz nikdy naozaj 'necvrnkol'. Nie ako dnes. **** Ty vsak pises: "V týchto veciach sme ešte len na začiatkoch, "poďakujme" sa ľuďom, ktorí volili zlodejskú bandu mečiarovcov, slotovcov a ficovcov, ktorí zákony schvalovali na svoj obraz a pekne ich pod ich záštitou využívali pre svoj prospech." **** Podla teba tito "novi" resp. staronovi, co vladnu teraz robia nieco ine? Mozes oponovat, ze takych sme si zvolili. No, ale to neplati len na tychto "novych", ale platilo to vzdy, na vsetkych. V kazdej etape vyvoja po r. 1989 slobodne volili ludia, ti ludia, ktori na Slovensku zili a ziju. Co si zvolili to mali. Paradoxom k tvojmu nazoru je, ze dnes - podla teba lepsej vlady - ma napr. Smer taku podporu, ze by dokonca mohol vladnut sam. To azda potvrdzuje tvoj nazor, ze tito "novi" su lepsi? Ak by boli, mala by byt ich podpora azda v opacnom garde. Nemyslis? **** Pokial ide o Romov, tak ak to nevies, za byvaleho rezimu museli pracovat. Inak nedostali detske pridavky. V obcianskom preukaze museli mat peciatku zamestnavatela. Ak Rom neodpracoval aspon urceny pocet dni v mesiaci, nedostal detske pridavky. Je sice pravda, ze vzdy to vedel nejako obist - odpracoval tie dni a potom to "zapichol". Porusil tym zakon a mohla ho stihat policia. No k Romom vzdy bol benevolentnejsi vztah statnej moci ako k inym obcanom, to je pravda. Dnes vsak Romovi staci poriadne kricat a natahovat ruky a dostane vsetko co chce. Je to ako v Kocurkove - "len aby sme v hanbe (pred svetom) nezostali". Obycajny obcan, hoci aj tazky invalid, ci docasne nezamestnany, to ma daleko horsie. No ma svoju hrdost a nevydiera stat ako Romovia.

  4. .úvaha od .fg | 29. marec 2011 19:35

    Komunizmus bol zlý systém. Ale, demokracia je tiež zlý systém. Skúsim takúto úvahu. Dnešná generácia neuvažuje o tom ako si dopestovať obilie a ako chlieb upiecť, ale ako si ho kúpiť. Nervozita plynie z toho, že naň nie sú peniaze a je potrebné ich získať. Čím viac, aby som bol úspešnejší ako môj sused. Platíme za všetko, pretože to je trhová ekonomika. Vytráca sa láska a úcta človeka k človeku. Na to je výraz, že chýba radosť zo života. Ak by som to chcel dostať na začiatok, pracujem preto, aby som mal čo jesť, kde bývať a čo si obliecť, všetko ostatné je navyše, to čo mi Pán Boh darúva. Dnes mám pocit, že tí mladí sa ženú za niečim, čo je tak iluzórne, umelé a nepodstatné, že to nie je vôbec o tom, o čom život je. Chceli sme mať vlastný štát. Chceli sme sa osamostatniť od Čechov, aby sme boli viac sebestační a samostatní. Je smutné, keď počujem tvrdenia, že privatizácia je dobrá, pretože zahraničné vedenie si spraví poriadok, aspoň tam nie sú "darmožráči", s čím sa žiaľ, dá súhlasiť. Kradne sa. Tak radšej predávame. Ibaže predávame veľké podniky, dôležité podniky. Spravodlivo zmýšľajúci človek je doslova vykorisťovaný. Chlapi výplaty prepijú alebo prehrajú. Ďalší ich vlievajú späť do systému, pretože kapitál produkuje kapitál. Takže obyvateľstvo sa nerozvíja, nemá peniaze, ale Nemc alebo Američan ich má. Úprimne a poctivo pracujúci Slovák, pracujúci za 333,- Eur vo vlastnom štáte, nie cudzom, teda nerozvíja cudzí štát, ale za nižšiu mzdu pracuje pre svoj vlastný národ, nebude mať dostatok peňazí na vzdelanie a budúcnosť pre svoje deti, aby tu mohli žiť a pracovať. Takže pôjdu späť do fabrík. Ibaže nás teraz skupujú zahraniční investori a politici a ich podnikantelia vlastných ľudí vykorisťujú. Keď nás tu skúpia, keď stratíme pôdu, tak budeme mať demokraciu, ale stratíme štát, budeme robiť na "panskom". A sme tam , kde sme boli. Naši politici majú zaujímavú taktiku. Najprv sa osamostatniť. Potom sa predať. Prečo ? Pretože sme to nezvládli duchovne, mrálne a vedomostne. Boží sedliak vie, že si chlieb musí upiecť, kapitalista si myslí, že si chlieb kúpi.

  5. .pre Misox: od .chocholko | 29. marec 2011 14:11

    Ja súhlasím so všetkým, čo si napísal, okrem jednej veci - myšlienky, že za bývalého režimu sme sa mali lepšie. Nemali. Len už sme na to zabudli. Dotkol si sa viacero tém, ktoré sú zaujímavé a výstižne si ich opísal. Aký idealista? Nikdy som ním nebol, nerobím si ilúzie o našej krajine. Veď som aj písal, že tu nefunguje ešte mnoho vecí, tak, ako by sa "patrilo" po 23 rokoch. Ale... Za to, čo sa tu v politike dialo, si môžeme len my sami. Keď sme nespokojní, nedemonštrujeme, len frfleme a postupom času si na to zvykneme. To je problém, ktorý sme tiež zdedili po minulom režime a nie a nie sa ho zbaviť. Neviem, koľko máš rokov, ale toto "keď nejaký špičový komunista čosi ukradol..." nebolo celkom tak. Aj vtedy platil dvojitý meter, tak, ako žiaľ aj teraz. Čo sa týka toho "úzkeho okruhu vyvolených (ktorých pripúšťaš aj ty)", tak to tiež žiaľ nie je až taká úzka skupina... Neviem, ako si myslel tú poznámku v zátvorke. Samozrejme, že vidím, že takých je a je ich dosť. To by som musel byť slepý, aby som ich nevidel. No Ty si myslíš, že mi nevadia? Že ich akceptujem? Som toho názoru, že zákon má platiť pre každého rovnako, či je bohatý a má známosti, alebo nie. Či je kamarát prezidenta, alebo nie. Či je potomok vysokopostaveného policajta, alebo politika, alebo nie. Skrátka žiadne výnimky, žiadne rodinkárstvo by v normálnej krajine nemali existovať. A ak sa tak stane, v závislosti od závažnosti prípadu vysoká pokuta, alebo basa, či oboje. A pekne vysoké tresty + strata licencie, mandátu (lekári, sudcovia atď.). V týchto veciach sme ešte len na začiatkoch, "poďakujme" sa ľuďom, ktorí volili zlodejskú bandu mečiarovcov, slotovcov a ficovcov, ktorí zákony schvalovali na svoj obraz a pekne ich pod ich záštitou využívali pre svoj prospech. Dalo by sa písať ešte veľa, ale nemám toľko času. Posledná poznámka ohľadne neprispôsobivých. Aj tento problém, ktorý sme pred sebou tlačili 20 rokov, ale nikto ho nemal snahu riešiť, je z veľkej väčšiny problém, ktorý sme spôsobili my svojou nečinnosťou. Mal by sa skopírovať a zaviesť schopný systém z krajín, kde tento balík zákonov funguje desiatky rokov a majú na ňom vychytané už všetky muchy. Napr. ten švajčiarsky. Musíš odpracovať 5, či 10 rokov, prestávka nemôže byť viac, ako pár mesiacov, až potom si zaslúžiš sociálne dávky. Kto ničí majetok, rabuje, tomu by mali byť automaticky odňaté dávky + ak má deti, tie do detských domovov, aby mali aspoň šancu začať nový slušný život. Z osady skoro nikto právnikom, či lekárom nebude... Aj ten, kto má nadanie, sa skôr dostane na zlé chodníčky. Teda máme ešte čo doháňať za vyspelými krajinami. No a kto nostalgicky spomína na "zlatý" socializmus, nech sa páči, odporúčam Kubu, Severnú Kóreu, Čínu... Verím a chcem veriť, že Slovensko aj vďaka novej vláde, bude kráčať dobrou cestou. Keď padne, tak už nikdy tu nič schopné vládnuť nebude.

  6. .re:chocholko od .misox | 29. marec 2011 09:44

    To si taky idealista, ked pises to co pises? Nevidis kolko svinstva (mozno vacsieho ako predtym) sa dnes deje v moralke, v medziludskych vztahoch, v snahe nehrabat si ci najviac na ukor inych??? Ked nejaky spickovy komunista vtedy cosi ukradol, vylucili ho zo strany, zobrali mu majetok a do smrti si uz "necvrnkol". Dnes? Ked v nejakej strane cosi vyparati - napr. Durkovsky v KDH - tiez ho sice formalne vylucia, no majetok mu nechaju a po case, ked verejnost trocha na veci pozabudne, ho bud opat prijmu do KDH, alebo sam prejde do inej strany - napr. do SDKU *** Narodny dochodok je len jeden (tak ako predtym), ibaze jeho rozdelovanie je ine, ovela horsie. Pritom ten dochodok nie je ovela vyssi ako predtym (ak vobec je vyssi). Cim viac si z neho uchmatne uzka skupina vyvolenych (tych dokonca pripustats aj ty), o to menej sa ujde ostatnym. Podobne ako ked mas na stole obrus, chytis ho v jednom bode a vysoko ho vytiahnes. Samozrejme, obrus ma pevne rozmery, takze zo znacnej casti stola jednoducho zmizne - odokryje holy stol. Nepredstavitelne rozdiely medzi ludmi vznikajuce hned po r. 1989 pomocou schvalne prijatychbenevolentnych zakonov pokracovali vyse 20 rokov a stale pokracuju - to je ten hlavny problem dneska. *** Druhym problemom su asociali - Cigani (pardon, Romovia) a bezdomovci. Ti prvi su ovela vacsim problemom, lebo na rozdiel od bezdomovcov dostavaju socialne davky, ktore im platime my vsetci. Bezdomovci sa aspon snazia si cosi vyzobrat, ci ziskat predajom Nota bene. Romovia, ti veru nie. Vsetko maju zadarmo a este zvysoka kaslu na akukolvek povinnost - co i len posielanie deti do skoly. *** Tretim problemom je mafia - vsetci o nej vedia a vidia co robi, no uradom stale "chybaju dokazy" a nepredstavitelnym predlzovanim sudnych procesov s mafianmi, ktroych aj dostanu, stat len demonstruje svoju bezmocnost. *** Stvrtym problemom su nepoctivi podnikatelia - t.j. seda ekonomika. Dnes moze podnikat kto chce s cim chce, bez akychkolvek pravidiel a bez ohladu na to, ci to vobec vie, alebo nie. Vznikaju tam megapodvody, ktore odcerpavaju dalsie peniaze. *** Aj ked sa mi uz nechce vymenovavat dalej, lebo by sa dalo pokracovat takmer do nekonecna, piatym problemom su neschopni ludia - v politike, na uradoch, v policii, v skolstve, v rozlicnych agenturach (casto uplne zbytocnych) a v mnohych dalsich oblastiach. *** Treba spomenut aj skostnatelost EU a jej uradnicky charakter - typicky eurouradnik Figel sa nam (zial) vratil a zacal mutit vodu aj na Slovensku. Niekedy mi EU pripada horsia ako byvale RVHP. RVHP z Moskvy tlacila hlavne na ekonomiku, EU vsak tlaci na vsetko, chce unifikovat vsetko. Boli casy, ked chceli predpisovat dovolenu zakrivenost uhoriek a bananov. *** Takze na zaver - kto ma peniaze (a tych je dost malo) - ten si cestuje, stavia vily, kupuje auta a mnohi z nich este aj dalej kradnu, kto peniaze nema, ten sa musi snazit vyzit tak ako sa da. Iba ti (ne)stastnui Romovia sa snazit vobec nemusia. Kedze je rec o nabozenskej akcii (svieckovej demonstracii) tak v nabozenskom zmysle su Romovia ako "to vtactvo nebeske - neseju, neznu a predsa ich panboh zivi". Zial toho panaboha musime suplovat vsetci z nasich dani.

  7. .pre Sovieta: od .chocholko | 29. marec 2011 00:24

    Dnešný systém sa NEDÁ ANI POROVNAŤ s tým, čo tu bolo pred rokom 1989. Mrzí ma, že mnoho ľudí si pri tejto príležitosti a porovnávaní s predchádzajúcim režimom spomenie len na výhodu slobody slova. Aké iné výhody ešte máme? Zabudli ste, aké to bolo pred rokom 1989? Dnes môžme, ak chceme, podnikať, cestovať, pracovať v zahraničí a tam aj žiť, sme členmi EÚ a NATO, môžme skoro všetko to, čo mali ostatné demokratické krajiny v časoch, keď my sme tu budovali "svetlejšie zajtrajšky". Nikto iný, len my, môžeme za to, akých ľudí sme si zvolili po páde bývalého režimu. Už v roku 1990 bol najoblúbenejším politikom súdruh Čič, komunista ako hrom. Zastávam názor, že Nežná bola naozaj nežná a mala byť viac krvavejšia. Tých, ktorí túto krajinu zhumplovali a vykrádali po "páde" režimu, sme mali povešať a v ideálnom prípade by mal byť komunizmus a všetky jej odnože zakázané, podobne, ako fašizmus. Lenže... Väčšine ľuďom sa žilo za komunizmu dobre, resp. si zvykli, že za nič dostanú všetko. Teraz je iná doba, to "všetko" si musíš, ak nie si "vyvolený", t.j. politik, sudca a pod. s konexiami (česť výnimkám), odpracovať a zaslúžiť. mM: To je práve ten problém. Predstavovanie. Každý si niečo predstavoval, ale kto pre to, aby to tak nebolo, aj niečo urobil? Nechali sme to na takých, ako Mečiar a jeho partičku, ktorí mali mandát od občanov si "pretvoriť" túto krajinu na svoj obraz. Nechali sme ho vládnuť a nechali sme túto krajinu položiť až na dno. A to všetko pre igelitky, klobásky a pivo na mítingoch. Ach, ešte aj pre tie sľuby. Slováci budú vždy radšej počúvať litánie o namazaných ústach medom, ako realitu, že šetrením sa dostaneme ďalej. Tu je taký paradox. Každá "sociálna" vláda vykradne, vytuneluje všetko, čo sa len dá a tá nasledujúca, pravicová, musí začať šetriť. Po 4 rokoch sa väčšinou však vždy máme lepšie, ako na začiatku. No aj tak si znova zvolíme tých, kvôli ktorým sme si museli uťahovať opasky. Je tu ešte veľa čo vylepšovať a ani zďaleka nie sme tam, kde bolo také Rakúsko, alebo Západné Nemecko pred 40 rokmi. Podľa mňa na tej úrovni, hlavne mentálne a myslením, budeme o takých 30 rokov. Doba sa zmenila, len myslenie veľkej väčšiny z nás nie. A to je tá najväčšia katastrofa, akú sme (ne)dobrovoľne po bývalom režime zdedili. No nemôžem v žiadnom prípade súhlasiť, že dnešný systém nie je lepší, ako ten minulý. Je neporovnateľne lepší. Len sme už tak spohodlneli, že si nevieme dostatočne spomenúť na život predtým.

  8. .fG, soviet od ..henrich | 27. marec 2011 15:47

    suhlasim s nazormi, materializmus je tu zurivejsi ako na Zapade, bezduchost sa rozmaha tam, kde je vakuum, kde ludia, ktori maju co povedat, sa nechaju vytesnit technokratmi a oportunistami. Problem vidim vo viacerych rovinach: jednak je tu nejaky prirodzny vyvoj, teraz neprezivame jeho najkrajsiu tvar. Problem je vsak aj v tom, ze ludia, ktori maju chrbtovu kost a intelekt, su pasivni (morlaka a intelekt su prekazkou uspechu). Zivot a dejiny vsak jednoznacne potvrdzuju, ze myslienka vitazi nad hmotou, hodonoty nad absenciou hodnot. Ak sa zorganizuje akokolvek maly pocet ludi okolo kvalitnych myslienok, zvitazia. Otazka je, preco su pasivni.

  9. .soviet máš bod :) od .fG | 27. marec 2011 11:58

    Aj keď tento systém je o čosi lepší. Duchovne je prázdny. Štát sa skryl za trh a trh si žiada odpad. Niečo ma na tomto systéme zaujalo. Nepoznám myšlienku, cieľ toho štátu. Národné, politici nahrádzajú európskym. Ako by sme zabudli, že sme národ a že by sme mali myslieť jeden na druhého. Nová generácia je generácia sebecká, vulgárna a materiálne orientovaná bez zmyslu života. Ale čo čakať od výchovy takých polorodín, takých tatkov a mám. Politici, klobúk dole ... zbohatli ste, máte byty po 50 000,- Sk, pekné autá a chodíte na zahraničné dovolenky. Už len to zdravie, to zdravie aby bolo.

  10. .sviečková manifestácia od .soviet | 26. marec 2011 11:04

    Sviečková manifestácia konajúca sa v roku 1988 i novembrové udalosti z roku nasledujúceho možno neboli sami o sebe až tak zlé, niektoré požiadavky ľudí boli bezpochyby legitímne, ale zlé bolo to, čo prišlo po týchto udalostiach. Dnešný systém nie je lepší, než ten pred rokom 1989. Síce je pekné, že ľudia môžu vysloviť svoj názor (až na niektoré výnimky) takpovediac slobodne, ale je im to na nič, pretože nikoho z vrchnosti názor ľudí nezaujíma. Ak nepočítam obdobie dvoch mesiacov pred konaním volieb.

  11. .suhlas s necervenym od .mM | 26. marec 2011 09:50

    Ta "sloboda a demokracia" ma tiez prekvapila. predstavoval som si pod tym naozajstnu slobodu a naozajstnu demokraciu. Namiesto toho je tu nieco cervene prefarbene na modro, zeleno, fialovo, bielo, purpurovo atd. Slobodny otroci druci na demokratickych otrokarov vo vlastnej krajine. Som sklamany a zhnuseny. Slobodneho ducha a lasku ziadny statny system ani nabozenstvo nikdy, nikde a nikto neobmedzil. Ludsku hlupost ano, a velmi lahko.

  12. .... ó áno ! od .nečervený | 25. marec 2011 22:46

    Čas letí a už je to 23 rokov, čo sme sa nádejali, že boľševik bude zničený a slobodná viera nahradí ponižujúcu "príslušnosť k davu"... ( Na nežnosť kapeme priatelia, na nežnosť !!! )

Komentáre do diskusie môžu pridávať len predplatitelia Piana. Zaregistrovať sa môžete tu.


Redakcia si vyhradzuje právo vymazať príspevky, ktoré obsahujú vulgárne či rasistické výrazy, a tiež tie, ktoré sú osobným útokom na redaktorov a spolupracovníkov .týždňa.

Inzercia  Newsletter  RSS  Predplatné  Články z tlačených vydaní  Kontakty

Copyright © 2009 - 2012 Vydavateľstvo W Press a.s., Partizánska 2, 811 03 Bratislava, Slovensko / ISSN: 1336-653X

Design and Technology by MONOGRAM