autor

.jozef Ryník

Študoval ekonómiu  a históriu. Po práci na Historickom ústave SAV a Múzeu mincí a medailí odišiel študovať do Austrálie. Po návrate pracoval ako redaktor ekonomického časopisu Profit. V týždni má je zodpovedný za ekonomickú sekciu.

.denník Jozef Ryník

Údržbárska vláda

Vo štvrtkovej relácii Pod lampou hľadali moderátor Štefan Hríb a jeho hosť Martin Šimečka priliehavý názov pre terajšiu slovenskú vládu. Nenašli ho, ale horšie je, že ani naša vláda sama nevie, ako by sa mala charakterizovať.

Dane a spravodlivosť

Tak nám pravicova vláda zvýšila dane. Kto ich volil, môže byť sklamaný. Veď si mnohí dobre pamätame ako niektorí z dnešných ministrov pred voľbami sľubovali, že dane sa zvyšovať nebudú. Kto však vie, čo všetko môže spôsobiť hrozivý skoro 8-percentný rozpočtový deficit, zoberie najnovšie opatrenia vlády ako menšie zlo.

Zakopané sa stalo centrom gýča

Veľa Poliakov, ktorých som spoznal, mi tvrdilo, že radšej chodia na lyžovačku či letnú turistiku do našich teda slovenských Tatier. Ich argumenty boli jasné.

Pomýlená solidarita

Ak sa strana volá Sloboda a Solidarita človek by od jej členov čakal, že budú vyznávať princípy liberalizmu, ale aj spolupartičnosti k menej schopným obyvateľom štátu.

Nevolili ste ma, ste blbci!

Takto by sa dala zjednodušiť reakcia Jána Slotu na prepad jeho strany vo voľbách. Namiesto sebareflexie, odstúpenia z pozície predsedu strany reagoval po svojom.

Predvolebné bilboardy sú úbohé

Cez víkend som cestoval severozápadným Slovenskom až do Spišskej Novej Vsi. Keďže som nešoféroval všímal som si predvolebné bilbordy politických strán pri ceste. Až na stranu SaS im chýbala kreativita a boli nudné. Skúsim zhodnotiť niektoré z nich.

články

rss

Nostalgia za komunizmom stále žije!

.jozef Ryník

31. máj 2010 | prečítané 2777x | reagovalo 30 ľudí | hodnotené 3.6 | hodnotilo 60

Možno poznáte reláciu, ktorá už dlhšie beží na ČT2  s názvom Retro. Popisuje každodenný život za 40 rokov v socializme. Je to veľmi poučné a kiež by tento program prevzala aj STV. Autori a moderátori sa totiž neobmedzujú iba na suché púšťanie dobových záberov z každodenného života, ale úsmevnú, ale aj tragickú realitu vtedajšieho života aj trefne komentujú. To napríklad relácia Noc v archíve, ktorá beží na STV je slabý odvar, kde sa moderátori snažia glosovať vtedajšiu dobu, ale vyvoláva to skôr súcitné úsmevy a povzdych : Veď nebola nám za socializmu až tak zle.

Včera večer však okrem Retra pustila ČT2 aj hodinový dokument Kreácie rekreácie, ktorý ma zmrazil. Išlo o dokumentovanie retro zájazdu, ktorý zorganizovala cestovná kancelária v štýle zájazdov ROH (Revolučné odborové hnutie, teda komunistické odbory). Na zájazd sa prihlásili zväčša starší ľudia, ktorí si chceli pripomenúť zjavne staré dobré časy, keď boli mladí. Ale boli tam aj mladší účastníci, ktorých rodičia zobrali na zájazd, aby videli ako to bolo. Zájazd ROH bol dobre zorganizovaný a organizoval život a voľný čas aj rekreantom, tak ako to bolo zvykom v minulosti. Žiadne prejavy individualizmu sa netolerovali. Organizátori mali pripravenú rozcvičku, spoločné tance, túry, výjazdy do reštaurácii. Nechýbala ani sovietska zástava, vlajka ROH, budovateľské pesničky a pionierske šatky. Mladšie ročníky sa zjavne nudili, staršie si užívali. Viac ma, ale zarazili komentáre rekreantov na bývalý režim. Spomínali na to, ako cestovali do NDR za 300 korún. Už nespomenuli, koľko sa zarábalo. Tiež nepochopili, prečo zájazdy ROH boli akože zadarmo. Pretože režim bral ľuďom povinne členské príspevky a časť platu, aby im potom ponúkol ako almužnu zájazd do Tatier či k Balatónu, kde boli zúfale služby. Zato odboroví papaláši sa rekreovali inak a inde.  Rekreanti sa sťažovali aj na to, že majú dnes malé dôchodky, ale nechápu, že za to môžu komunisti, ktorí im celý život brali z platu peniaze a neusporili im na dôchodok nič. Dokonca organizátorka zájazdu, dnes by sme ju nazvali animátorka, si zaspomínala ako jej bolo dobre, že ju mama, kuchárka v tatranskom hoteli, brala malinkú hrať sa do práce, pretože si nemohla dovoliť byť na materskej dovolenke. Sic! V socialistickom raji ženy museli pracovať namiesto, aby boli doma s deťmi. Animátorka povedala: „bol lepší systém, bol poriadok“. Jediné v čom mali rekreanti pravdu bolo, že družné zájazdy spájali ľudí viac ako dnešné individuálne výlety.

Nesúdim týchto dôchodcov, možno im naozaj bolo za komunizmu dobre, boli mladí a mali istotu zle platenej práce. Načo sa sťažovať? Treba iba počkať kedy táto generácia odíde z verejného života.

priemerné hodnotenie: 3.6  ~  hodnotilo: 60
 
1 2 3 4 5

ohodnoťte článok od 1 do 5

Diskusia (30)

  1. .koreň problému... od .dedo,Blažov | 17. október 2010 16:48

    Ja som dôchodca,na minulý režim nespomínam s láskou,ale ani dnešná vládna garnitúra-od Mečiara po Mikloša-ma nenadchýňa.Myslím si,že sme nemali žiadny socializmus a nemáme ani demokraciu.Len vládu prefíkaných manipulátorov.Ale-tak nám treba!

  2. .omg od .wolfak-rospi | 14. jún 2010 09:42

    zarazilo ma ked som zacal citat' pozeral som reportaz.. setky reportaze ohladom komunzimuco su v dnesnom systeme odvysielanie su vzdy za zamerom ukazat aky boli zli vrahovia a nvm este jake bulvarne zvasty...pisal redaktor ze mali malee platy.. dnes clovek nema ani praci na svk kde este nejaky plat!!! mali plat aspon vyzit as postarat sa o rodinu a nejako o seba ....... co cloveku je viac potrebne... chodit po ulici ako sa mu za chce v obleceni co vyzera ako papagaj ci strechu nad hlavou a byt z rodinou stastny ze zajtra o tu strechu nepridem?...

  3. .bolo lepšie od .tomko81 | 9. jún 2010 14:13

    Za komunizmu bolo jednoznačne lepšie. A dôvod ? Bol som mladý. A moje deti, tie sa majú "super". Každému podľa zásluh.

  4. .biela demagogia od .gabriel Balinth | 7. jún 2010 11:23

    Komentar c. 20 od Kamila Kozaka je presna definicia "slobody" ci uz na Slovensku alebo tu v USA, kde tu zijem vacsinu svojho zivota. Volebny proces tu v USA je uplne osprostovanie priemerneho "volica". Ono ten volebny proces sa takmer neodlisuje od volieb za tzv. "komunistickeho rezimu" lebo demokracia tu v Statoch je tiez len takzvana!. Je to kafkovcina, haskovcina, cirkus, masove osprostovanie atd.. To co komunizmus sluboval slubuje aj americka "sloboda" co je vylozena iluzia pre massy. Honba za dolarom je najvyssi ciel vacsiny obyvatelov; a vtej honbe ludia stracaju moralku, etiku, spolucit a ludske vztahy. Da sa este viacej pridat ale to si uz sami pridajte!

  5. .hlupák od .ryník | 6. jún 2010 12:55

    pán ryník, napísať "chybycka" dokáže len antikomunistický hlupák, ako ste vy

  6. .jap od .sobotka | 3. jún 2010 22:04

    Vacsina mu to nezere. Skor opacne, mnohi mu to dali vyzrat. Aj ked je to houby platne a mas pravdu. Na kazdom druhom pracovnom mieste su neschopni a netalentovani amateri. A takito sa potom cuduju ze co je toto za narod...Neviem pisat, nemam stylistiku, neovladam pravopis, nooo ...co by som tak mohol robit? Aaaaa, uz to mam, pojdem robit redaktora, alebo budem pisat do novin, jupiiii...

  7. .dnes nemaju pracu ziadnu od .jap | 3. jún 2010 19:48

    Prispevok hodny 4 ka zakladnej skoly. Sa pozrite aku pracu a ako platenu maju casto ludia na vychode???Ziadnu a nijak platenu. Vy mate to stastie, ze je tu dost hlupich citatelov z IQ , ake mate Vy co vam zeru vase clanky. Co k tomu dodat pobavil ste ma dnes si moze par riadky zverejnt hoc aky amater.Proste mate istotu publikovania blbych a primitivnych clanok

  8. .to sidney od .akyna | 3. jún 2010 15:44

    Mozete mi, prosim, blizsie vysvetlit pojem 'jednoduchi ludia'? Napadne mi to totiz pripomina 'pracujuci lud', 'lud', 'poctivych pracujucich'.....Nech sa viem zaradit. Dakujem.

  9. .karol Vazina od .dochodca Peter | 3. jún 2010 14:46

    -Dosledok komunistickeho bacovania- Scasti S Vami suhlasim, ale podla mojho pozorovania a vnimania vsetkeho, co sa okolo nas deje, hlavne vo vysokej politike, medzi financnymi zralokmi, lobistickymi vplyvnymi skupinami a superpodnikatelmi uzko napojenymi priamo na politikov, tak podla mna je to hlavne(!) vdaka vsetkym tym, co boli od ´89 doteraz pri moci a valovoch, s prepacenim. Tu za tych 21 rokov uleteli kdesi do sukromnych vackov nie miliony, ale stovky miliard, mozno aj viac, a este stale ulietavaju. S komunistickym bacovanim suhlas, ale to boli len taki pristipkari, taki doslova amateri, co sa tyka rozkradania v porovnani s tym, co deje dnes a s dnesnymi legalne a poctivo nadobudnutymi majetkami vyvolenych, velka cest mimoriadnym vynimkam. Oci a rozum mi este akotak sluzia. :-)

  10. .hmm od .karol Vazina | 3. jún 2010 10:39

    dochodca Peter, nedochadza Vam jedna vec, to ze si dnes nemoyzte dovolit cestovat, je prave dosledkom komunistickeho bacovania. nemecki, holandski alebo americki dochodcovia cestuju po svete vo velkom, ruskych, madarskych ci slovenskych je na cestach pomenej. preco asi?

  11. .re: lajos od .jrynik | 2. jún 2010 21:28

    lajos, nerobim z ludi blbcov, len ma zarazilo, ze nechapu suvislosti. Iste je to nostalgia aj za mladostou, ale boli tam naznaky, ze aj za rezimom je im smutno. Za to, ze dnes maju dochodci nizke dochodky mozu aj komunisti. Aj 20 rokov po nich. Ved sporenie na dochodok je dlhodoba zalezitost. Kedze si ludia, kvoli nizkym platom a prezierani ich penazi statom nic nanasetrili maju nizke penzie. Ak by pracovali 20 rokov v kapitalizme tak maju v roku 1989 nasporene v druhom ci tretom piliery alebo v hocijakom komercnom pripoisteni. Kedze platili vsetko do 1.piliera tak nemaju nic a musia dufat, ze stat im da nejaku almuznu ak neskrachuje, potom im neda nic.

  12. .re:Sidney od .jrynik | 2. jún 2010 21:20

    Iste aj dnesni dravi kapitalisti porobili vela blbosti,presne to co spominate, i ked devastacia prirody asi bola horsia za komunistov. Auta som spomenul iba ako viditelny priklad, nie dolezity. Slovensko mam schodene cele a viem, ako vyzera aj vychod aj juh a netesi ma to. Regionalne rozdiely tu boli vzdy a este budu. Na Kubu som vas neposielal preto, ze by som vas chcel urazit, len ako priklad.

  13. .pan dochodca Peter od .chevychase | 2. jún 2010 20:21

    Pan Peter, ak ste naozaj boli v tych casoch zaryty antikomunista, patri Vam vsetka moja ucta. A myslim, ze chapem, ako sa citite. Viem si predstavit ze takto nejako to vidi podstatna cast tej generacie. Na stare kolena skoncili na hranici existencnej urovne. Na druhej strane ale zaroven vidim totalnu zatrpknutost a porazenectvo, proste ste zanevreli na vsetko. Moj nazor je, ze hlavne toto je jedna z najvacsich skod ktore u nas komunizmus napachal. Jednoducho do ludi zasadil to, co ich teraz obera o normalnu chut a energiu zmenit veci okolo seba a vo svojom zivote, a radsej len nadavat a kritizovat vsetko naokolo. Je to jeden z tych najzakernejsich dopadov, podla mojho nazoru. Vidim to na svojich starych rodicoch, snazim sa s nimi nepohadat, ani ich nepoucovat, skor im len hovorim svoj nazor na vec, a ked uz nic ine, vidim, ze vedieme kultivovanu debatu, v ktorej si to moj dedo aspon niekedy trocha uvedomi. Neocakavam od neho ze sa nejako zmeni, od svojich 20tich do 60tich zil v komunizme, uplne mi staci ked mu aspon niekedy dokazem dodat energiu alebo zlepsit naladu. Hadkami sme si uz presli, nema to zmysel.

  14. .pre mino6 od .lajos | 2. jún 2010 12:32

    ak tu niekto trepe tak si to ty a ani o tom netusis, a ani nemozes...ten clanok neni len hodnotenim trapnej relacie, on hodnoti celkovu uroven vtedajsich zajazdov a rekreacii za komousa. a ta je fest skreslena. rynik robi z tych ludi blbov a ze smutia za komunizmom. si naivny a naivny je aj rynik. to neni nostalgia za komunizmom, to je nostalgia za ich mladostou, ked im bolo dobre a citili sa na tych vyletoch prijemne. rynik pise totalne hluposti, ze za ich male dochodky mozu komunisti. 1. to nasi drahi ponovembrovi disidenti-revolucionari sposobili, ze komunistov nedali mimo zakon (netvrdim, ze ich mali vesat, mohli ich iba odstavit zo statnych a verejnych funkcii) a nechali ich pekne krasne bacovat a safarit az do dnesnych casov, im mozeme dakovat za to, co nam to tu dnes vladne. krajina bola vtedy este relativne bohata a mali sme moznost doslova v priamom prenose vidiet, ako ju nasi drahi predstavitekia, ktori boli zrovna pri koryte rozkradaju. a veruze meli z coho a veruze si aj nakradli. tak, ze to vystaci niekolkym generaciam dopredu 2. vyhovarat sa po 20-tich rokoch na komunistov, to uz ani neni blbe, to uz je tragickokomicke. uz aby sa pominula tato nestastna generacia, ktora pokial si bude pamatat socializmus, dovtedy sa nan a na komunistov bude vyhovarat. presne tak, ako sa jedna vlada vyhovara na druhu a kazda vraj musi prijimat nejake nestandardne opatrenia, lebo ta predchadzajuca vsetko dovrzala a prave ti, co su pri moci to idu dat doporiadku. komunista - nekomunista, jeden podvodnik vacsi, ako druhy. takze sa tyka ich myslenia, ich hrabivosti a ich moralky, je uplne jedno aky rezim zrovna mame.

  15. .pre: sidney od .mino6 | 2. jún 2010 11:07

    Čo to trepeš? Ten článok je hodnotením trápnej relácie v TV, ktorú si ty určite nevidel, tak tu nepleť vek autora. Nikto z vás si ten článok poriadne neprečíta a potom vypisujete sprostosti.

  16. .re: pan Rynik od .sidney | 2. jún 2010 09:27

    Ano suhlasim s hornou polovicou, ta druha je na polemiku. Chodte sa pozriet na vychod, sever a juh stredneho Slovenska. O centrach miest pomlcim - komousi zburali historicke jadra a novodobi burzuovia, alebo ak chcete po spanielsky - pequenos burgues zahustili sidliska, zdevastovali zivotne prostredie atd. Jeden priklad za vsetky - skladka Pezinok. Podla aut hodnotite uroven spolocnosti ?! Ano, pisat a kvakat môze hocikto o hocicom a hlavne polopravdy, vsak ? Mimochodom, pan Rynik, mna na Kubu nemusite posielat, viete o kubancoch asi velke h...o - un grande eldoz. Z coho sudite, ze spominam na stare a este k tomu dobre casy ? Robite velmi prchke usudky na 34-rocneho chlapa. Je to slabota pan Rynik. Viacej cestovat a zhovarat sa s jednoduchymi ludmi by Vam nezaskodilo. A hlavne pokory celemu Tyzdnu, pani krestania.

  17. .jozef Kristian + mino6 od .dochodca Peter | 1. jún 2010 21:14

    Tak potom som podla vas aj ja blazon a stary komous, hoci som v strane nikdy nebol, ani som ku komunistom neinklinoval. Naopak, nemal som ich v laske. Ale bolo by naozaj seriozne aby sa niektore veci neprekrucali a nezvelicovali. Ako nekomunista som absolvoval niekolko zajazdov a rekreacii u nas aj v zahranici. Niektore boli fantasticke niektore menej, ale vzdy bolo veselo a zabava. Vela zalezalo aj na kolektive a atmosfere. Ludia boli omnoho priatelskejsi, sudrznejsi a otvorenejsi. To sa s dnesnym individualizmom a uzatvorenostou neda porovnat. Kazdy len sam za seba. Nikto nie je schopny a ochotny urobit nieco bezprostredne ziste, prijemne a uzitocne pre inych. Len pre seba a svojich najblizsich. Sebectvo, pohrdanie chudobnejsimi, duchovna prazdnota. Ale spat k tym rekreaciam. Boli sme v niekolkokrat v Tatrach, na Taloch, na Zemplinskej, na Pieninach, v Liptovskom Jane, na Domasi, v Marianskych Laznach, ale aj v zahranici na Balatone (mimochodom tam sme sa mali skvele, aj sluzby boli slusne - v r. 1981), v Bulharsku, v Juhoske... Hoci som bol vzdy zaryty antikomunista a padu totality som sa uprimne tesil, paradoxne v tomto rezime mi zatial nebolo dopriane sa dostat nikam. Nie ze by som nechcel, ale nemozem. Zmojho dochodku mi to nevyda. Takze zijem v slobodnej krajine, v slobodnom rezime, ale musim trcat doma, lebo mam co robit, aby som vyzil z toho co dostanem ked mam vyplatu dochodku, nie aby som chodil po dovolenkach a rekreaciach. Cely zivot som snil pozriet sa do statov... no nic, dnes uz po tom ani tak netuzim ked vidim aka kultura, styl zivota a hodnoty sa na nas valia spoza mlaky. Tema bola dovolenky a rekreacie, tak som sa vyjadril, ake som zazil ja za totaca. Dakujem aspon za tuto moznost vyjadrit sa, hoci to je tak vsetko, co ma dnes robi slobodnym, bohuzial. Sloboda slova a prejavu, takze dakujem. Dakujem pekne... ...

  18. .to Sidney od .jrynik | 1. jún 2010 20:45

    Pan Sidney, Neviem kde sa podeli majetky komunistickych organizacii, ale asi ich rozkradli ako pisete byvali komunisti prezleceni za meciarovych privatizerov. Ja netvrdim, ze demokracia a kapitalizmus su rezimy bez chyb, ale su stokrat lepsie ako totalita a komunizmus. A co sa vytvorilo za 20 rokov demokracie? Ved sa pozrite okolo seba len na vozovy park, ktory sa prehana po cestach, opravene centra miest.... to su tie viditelne veci, ale moznost slobodne cestovat, studovat co chcete, kde len chcete, pisat co len chcete, vyjadrovat sa o com len chcete. Ak je toto malo tak si kupte zajazd na Kubu a zaspominajte na stare dobre casy.

  19. .blazni od .jozef Kristian | 1. jún 2010 12:35

    Heh tusim tu dnes komentuju len adepti na deportaciu do sev korei :) Tam to mate krasne dotiahnute do konca. Tam si mozte uzivat rezim, specialne ten pan kamil s tou "bielou demagogiou" :)) a ak by ste tam nahodou nemali co jest, tak sa este stale mozete pokusit stravit napr jozkovu gramatiku....

  20. .otázka od .mino6 | 1. jún 2010 11:57

    O čom to tu všetci meliete? Videl niekto z vás tú reláciu? Mám 50 rokov a chodil mi mráz po chrbte s toho blbinca. On komentuje tú reláciu, to nikto z vás nepochopil? Asi ste všetci čo ste zareagovali starí komouši! Je mi z vás zle a je mi jasné prečo je u nás populárny taký kretén ako Fico, je jedným z vás!!!

  21. .panovi Rynikovi. od .sidney | 1. jún 2010 11:42

    Pan Rynik, ked ste uz nacali temu, ziadam Vas teda, ci by ste nemohli zistit, kam sa podeli vsetky tie majetky Vami zaznavanych komunistickych organizacii ROH, PO, Zväzarmu, ZCSSP, zväzu zien, sportovych klubov, CO, milicii........ Z Vasho clanku mam skôr dojem, ze vsetci ludia v byvalom rezime boli stadom volov a krav. Co napriklad vytvorila garnitura akoze elity Slovenska za 20 rokov pre ludi ? Co ste si Vy, mladsi vytvorili za 20 rokov pre seba ? Vsak sa len neustale medzi sebou zeriete a zaoberate blbostami. Odpovedzte.

  22. .chybycky od .mon | 1. jún 2010 09:54

    HA HA HA ze mam v clanku "chybycky" a nie su to hrubky. Tak pardon, ale napisat "v hotely", "odborový papaláši ", plus niekolko zlych ciarok, a perly typu "Treba iba počkať KEĎ táto generácia odíde z verejného života." alebo dokument, "ktorý ma zamrazil". Mňa na tomto clanku "zamrazuje", ze s takouto slovencinou nie ste len obycajnym blogerom, ale normalnym redaktorom .tyzdna.

  23. .kamilkovi kozakovi od .jrynik | 1. jún 2010 08:44

    Mily pan Kozak, neviem preco na vykanie nemate dovod a z coho ste odvodili, ze som mlade ucho, ktore nezazilo komunizmus. Mam 34 teda aspon 13 rokov som si ho zazil, i ked to nie je vela, ale moji rodicia ho prezili naplno a takisto stari rodicia. Okre toho co som nestihol prezit to som si precital a literatury o zlocinoch komnizmu je vela. Neprecital som si od vas ani jeden argument, ktory by vyvracal moje tvrdenia, preco nebolo dobre za komunizmu, preco neboli skvele ROH rekreacie. Ano mam v clanku chybycky to sa stava, nie su to hrubky len par ciarok a zly pad. To sa da opravit. Okrem toho chyby mate v prispevku aj vy. Vyjadrujte sa prosim k faktom a nie k forme Kto ma argumentami presvedci, ze za komunizmu tu bolo lepsie ma u mna pivo :-)

  24. .jožkovi Ryníkovi od .kamil Kozák | 31. máj 2010 21:01

    Jožko, budem Ti tykať, pretože na vykanie nemám dôvod. Prepáč, ale si nedouk a prostý človiečik, ktorý sa nejakou neznámou cetou (priznám sa, pre mňa nepochopoteľnou) dostal k písaniu, a ktorý si neváži svojich čitateľov. To, že Tvoj článok je značne demagogický, to by sa dalo takým ´uchám´ aj odpustiť. Pisálkov, ktorí bývalý režim na vlastnej koži nezažili, ale za to presne vedia, ako sa vtedy žilo, je ako maku. Ale tá Tvoja štylistika, gramatika a pravopis! Katastrofa. Úroveň slabšieho tretiaka na základnej škole. Ešte niečo k tomu obsahu. Silne pritiahnuté za vlasy, realita zďaleka nebola taká, ako to popisuješ Ty. Za bolševika sa nežilo ľahko, ale je potrebné, aby sa o tej dobe písalo pravdivo, neskreslene. Tak, ako skreslene sa píša o dnešnej dobe vraj slobody a demokracie. Milý Jožko, prešli sme z jedného extrému do druhého. Z červeného do bieleho. Prečo bieleho? Pretože samotní amíci tento systém už dávnejšie nazvali ´biela demagógia´: {Masy majú pocit, že žijú v slobode. Môžu slobodne kritizovať, koho len chcú. Verejne nadávať, na koho len chcú. Žijú ale slobodnejšie ? Vždy za nich rozhodnú tí, čo majú v rukách moc. Sú však rafinovanejší, ako boli komunisti. Nezakazujú. Všetko povoľujú. No vždy si urobia len a len to, čo chcú jedine oni. Potichu. Alebo poriadne nahlas s tým, že plnia vôľu ľudu.}

  25. .ad 6.pad slova hotel od .vleks | 31. máj 2010 19:03

    fajn, ze ste ten lokal opravili, ale este trosku tomu chyba, spravne nie je ani v hotely, ani v hotele, ale v hoteli. Iste, poviete, pravopis nie je taky dolezity ako obsah, ale ja prestavam vnimat obsah, ked zakopavam o take polena. Ved predsa staci poslat ten text korektorke pred uverejnenim, a hotovo. Vela stastia. ps. relacia noc v archive nie je zla, jej cielom je nieco ine ako v ceskom retre. Zvlast dobri su obaja moderatori Noci v archive. Nekricia, neafektuju, su prirodzene vtipni. Jedna z mala veci, ktore si na stv pozriem.

  26. .pravopis od .lukáš | 31. máj 2010 14:27

    Nechápem, čo ich na tej žurnalistike vlastne učia. Aspoň gramatiku by ich naučiť mohli.:)

  27. .ad mon od .vleks | 31. máj 2010 12:51

    naozaj, autor ma na novinara (sic!) biedny pravopis, ciarky a dlzne nie su jeho silnou strankou. Rovnako ako 6.pad slova hotel. Je to na paetku, ale myslim si, ze na tu uz je neskoro.

  28. ....dobrý článok od .zappa | 31. máj 2010 12:41

    ...akurát že to čakanie ma otravuje ...pretože tu ide o NÁŠ čas a nie o ich...oni to právo stratili pred 20 rokmi

  29. .slovencina od .mon | 31. máj 2010 12:28

    uf strasne hrubky! clovek, ktory chce blogovat, by mohol mat zvladnute aspon zaklady slovenskeho jazyka

  30. .pan Rynik, od .sidney | 31. máj 2010 12:09

    to su teda slusne dristy. Mna by skôr zaujimalo, kde zmizli tie vsetky majetky po KSS, PO, ROH. Nevlastnia ich nahodou synovia, dcerenky, vnuci, pravnuci nomenklaturnych kadrov-casnikov, stbakov..... ?

Komentáre do diskusie môžu pridávať len predplatitelia Piana. Zaregistrovať sa môžete tu.


Redakcia si vyhradzuje právo vymazať príspevky, ktoré obsahujú vulgárne či rasistické výrazy, a tiež tie, ktoré sú osobným útokom na redaktorov a spolupracovníkov .týždňa.

Inzercia  Newsletter  RSS  Predplatné  Články z tlačených vydaní  Kontakty

Copyright © 2009 - 2012 Vydavateľstvo W Press a.s., Partizánska 2, 811 03 Bratislava, Slovensko / ISSN: 1336-653X

Design and Technology by MONOGRAM