autor
.juraj Kušnierik
V .týždni má na starosti kultúru. Objednáva a rediguje články o umení, hudbe, literatúre, filme, divadle a ostatných umeleckých žánroch. Sám najradšej píše o hudbe a o knihách. Predtým, ako sa stal novinárom, bol kníhkupec, pracoval v Artfore, ktorého je stále veľkým priateľom a priaznivcom. Na Rádiu_FM má každú stredu program Slová_FM. Má rád Island a o islandskej hudbe píše knihu. Je ženatý a má jednu dospelú dcéru. Blízky mu je anarchizmus, no keďže miluje slobodu a vie, že ľudia sú aj zlí, ocitá sa v prirodzenej blízkosti liberálne cítiacich konzervatívcov.
.denník Juraja Kušiernika
Drahá Bety!
Už ma nebaví písať samé nekrológy, ale v Tvojom prípade to je iné. Nejako sa mi totiž nedá uveriť, že tu už nie si.
Donna Summer a Robin Gibb
Pár dní po smrti Donny Summer zomrel Robin Gibb. Diskotéky na celom svete by mali vyvesiť čierne zástavy.
Dorotka a Johny
Dorotka Nvotová a Johny Rowett sú od dnešného dňa manželia.
Nech žije pop music!
Klasika je úžasná, džez je fascinujúci, alternatíva je pozoruhodná, ale len keď počúvame dobrý pop, chce sa nám tancovať.
Za Adamom Yauchom, a.k.a. MCA
V piatok, 4. mája zomrel Adam Yauch, známy ako MCA, rapper, producent, filmár, kľúčový člen Beastie Boys. Mal 47 rokov.
Klavíre osameli - zomrel Karol Petr
Od Mária "Geša" Gešvantnera som sa práve dozvedel smutnú správu: zomrel Karol Petr, učiteľ hudby a ladič klavírov. Na Pohode bude veľmi chýbať.
Slnko v sieti svieti
Včerajšie odovzdávanie národných filmových cien bolo celkom sympatickým podujatím.
Rómsky problém, Beautiful People, Phurikane, Šobov
Tak zvaný "rómsky problém" neriešim. Medzi Rómami však mám zopár kamarátov a veľmi by som chcel, aby sa im žilo lepšie.
Dve Agnešky
V priebehu dvanástich hodín som mal tú česť rozprávať sa s dvomi obdivuhodnými ženami: s Agnieszkou Holland a s Agnešou Kalinovou.
Za zosnulým pápežom
17. marca zomrel a 20. marca bol pochovaný Papa Abba Šenudi, alebo El Baba Šenuda, pápež koptskej cirkvi.
články
rssZopár prekvapení
Parlamentné voľby sa skončili. Na analýzy je asi ešte priskoro, na prvé dojmy nie.
.juraj Kušnierik13. jún 2010 | prečítané 5352x | reagovalo 55 ľudí | hodnotené 4.2 | hodnotilo 120
Je zopár vecí, ktoré ma na týchto voľbách prekvapilo.
Napríklad to, že s voličmi, ani s tými "národne orientovanými" nezarezonovala strašidelná kampaň SNS o "maďarskej hrozbe". Priznám sa, že som sa tej kampane obával. Zrejme zbytočne.
Prekvapil ma úspech Mostu, ktorý nabúral zaužívanú predstavu o tom, že Slováci a Maďari obývajú iné politické svety a že maďarských politikov v skutočnosti spájajú len národné a národnostné otázky.
Komplementárnym prekvapením bol prepad SMK. Nepomohol ani Orbán, ani dvojaké občianstvo, ani Slota ani Fico. Maďari dali prednosť Bugárovi. Zrejme ani obyvatelia Žitného ostrova nežijú len národnostnými otázkami.
Prekvapilo ma, že sa do parlamentu prekrúžkovali štyria kandidáti OKS. Minimálne traja z nich majú povesť múdrych intelektuálov, ktorí sa však do akčnej politiky príliš nehodia. My, ktorí ich poznáme, sme dávno vedeli, že to nie je pravda. Každému, kto ich počas minulých dvoch týždňov stretol v montérkach a gumákoch s tromi svinkami v prívese muselo byť jasné, že sú to zhovorčiví, komunikatívni a vtipní (a múdri) ľudia.
Prekvapilo ma, že ani veľmi veľa peňazí nestačí na to, aby sa z povestného hovna dal upliesť bič. Myslím na bizarný projekt strany s názvom SDĽ. Billboardy a marketing nestačí. Bez myšlienok a ľudí, ktorí ich majú v hlavách to jednoducho nejde.
Prekvapila ma sila facebooku a twitteru. Nešlo len o vymýšľanie happeningov a zvolávanie stretnutí, ale o vzájomné povzbudzovanie, inšpiráciu, o vytváranie hoci virtuálnej, predsa len dôležitej komunity podobne zmýšľajúcich.
No a prekvapilo ma, že aj v takýchto vypätých voľbách sa našlo 14.576 ľudí, ktorí sa trepali do volebných miestností len preto, aby odovzdali svoj hlas takej hlúposti, akou je Paliho kapurková.
Vlastne ma tieto voľby celé prekvapili.
Diskusia (55)
-
.múdri ludia od .tetigonia | 20. jún 2010 20:38
. Ludia, ktorí svojich politických protivníkov prirovnávajú k sviniam ... patria k múdrym luďom ?? . . Nuž Juraj neviem . . Ak nebudem súhlasiť s tvojimi politickými názormi a napíšem napr. do novín , že ......... ........v redakcii Týždňa robí SVIŇA JURAJ K. budeš aj mňa považovať za vtipného a múdreho ???????????
-
.magda kotulova od .kold | 20. jún 2010 20:08
no, ta sa ospravedlnovat nechce, takze snad vas to posilni a vnesie do zivota viac jasu a jasnosti.
-
.magda kotulova od .kold | 20. jún 2010 16:25
... a co hovori ta druha?
-
.žiadne prekvapenie... od .magda Kotulova | 20. jún 2010 14:18
Vôbec ma neprekvapilo, že sa Most s Bugárom a s OKS dostali do parlamentu. Predpokladala som, že rozumní a slušní ľudia-občania vezmú do svojich rúk volebné lístky práve s menami týchto správnych, múdrych ľudí a vhodia ich do volebných urien. Mnohí chceli, aby sa Most dostal do parlamentu ako pomoc k víťazstvu pravice voči červenému, arogantnému SMERU a jeho com.
-
.ohoho od .kold | 20. jún 2010 12:07
... oks ide na popravu, na ziadost sas. ... most nie je len most ale aj hid, pre jazykovo citlivych by to nemala byt hadanka. ... myslienky su na hovno, informacie su o inom. ... pochopil niekto paliho kapurkovu? sami povedali, ze ide o smiech cez slzy, co asi tiez nie je uplne pravda. ci islo len o marketing?, to sa im teda nevyplatilo. ja myslim, ze ich vplyv bol velky. keby uz napriklad len tym, ze v debatach mal zastupca na sebe tricko a odvahu hovorit bez toho, aby si daval pozor na to, co volici. v protiklade k ostatnym "naoblekovanym", za ktorych da niekto z vas ruku do ohna? ... ked ste volili, uvedomili ste si do dosledku, ze ste tak robili?
-
.duri z KE od .dianaS | 15. jún 2010 20:27
čo teraz vravíš ďuri je svätá pravda. Zdravím
-
.dianaS od .duri z KE | 15. jún 2010 18:06
V podstate s tebou suhlasim. Dufam ze ja sa nikdy nedostanem do poziciie, ze by som volil takuto stranu. Len som chcel povedat, ze tich 14 576 ludi urobilo podla mna o dost mensiu hlupost ako 1 795 590 ludi ktori zrobili ovela vacsiu hovadinu tym, ze nevolili (odhliadnuc od tich, co sa objektivne nemohli dostavit). Len som chcel povedat, ze pan Kusnierik nemusi byt prekvapeny z Paliho volicov, ked je tu stonasobne viac ludi, ktori robia (podla mna) este vacsiu hlupost.
-
.figelov osobny neuspech od .go | 15. jún 2010 13:56
Figel: 117 548 kruzkov Bugar: 137 913 kruzkov
-
.ahoj duri z KE od .dianaS | 15. jún 2010 12:13
vôbec Ťa nezvozím, nie. Pokiaľ ide ale o tú analógiu, poviem to takto: školáčikovia tak robia preto, lebo im nič iné neostáva, majú nerovnocenné postavenie a preto im ostáva sa len zmieriť so situáciou, a robiť takéto výstrelky, ktoré ventilujú bezmocnosť. Ale dospelý človek nie je školáčik, a ak jeho správanie je takéto , znamená to, že sám sa znižuje do nerovnocennej pozície a je potom sychopný len takéhoto vtipkovania. (Inak poznáme z čias komunizmu, ako sa všetci pri televízore nádejali, že sem tam nejaký umelec hlesne nejakú narážku na režim, samozrejme že nič sa nestalo ani režimu, ani umelcovi, ale bola to také malé uvoľnenie frustrácie, prostredníctvom humoru)
-
.dianaS od .duri z KE | 15. jún 2010 09:33
Mila Diana, Volil som KDH, za co ma mozno zvozis uplne rovnako ako za Paliho kapurkovu:) Mna nastastie este nestihli vsetci politici uplne znechutit. Ale suhlasim s tebou v tom, ze volenie Paliho ma uplne rovnaky vyznam, ako natriet ucitelke klucku zubnou pastou. Nie je to vobec idealne riesenie. Ale otazka znie podla mna inak. Ak maju skolacikovia pocit, ze ucitelka robi nieco absolutne hlupo a zle, urobia lepsie ak prestanu chodit do skoly, alebo ak jej natru klucku?
-
.mariaP od .jj | 14. jún 2010 14:41
Prečo by som ako obyčajný človek nemal voliť S, de facto predovšetkým RF. Sám osobne nemá za sebou žiadnu veľkú preukázateľnú špinavosť, napriek veľkej snahe takú nájsť. Pokútne financovanie objavené na konci kampane, ste si istá, že tajných a veľkých sponzorov, prípadne iné ako štandardné financovanie nemájú aj iní, prípadne každý? Ja skutočne nie. Koľko nehodných poslal z vlády napriek hrozbe silných rozkladných tendencií. Stál pri vzniku smetiska, sú Manovci v smere a zodpovedá za súdnictvo? Berte to iba ako cvičenie, pár minút pred Vami som si tak isto pozeral Pezinok a obdobne ma to zaujalo a asi toto by bola moja odpoveď. Ale ak spočítate SDKU a Sas, je to dosť iné. PS A to ešte v pezinsku neotváral, inak neporne veľmi užitočné a potrebné ihriská. :)
-
.mna prekvapilo vitazstvo Smeru v Pezinku od .maria P | 14. jún 2010 13:47
... a neviem, ako sa to da okomentovat, nic mi nenepada.
-
.ad katka85 od .dianaS | 14. jún 2010 11:28
oprava: nehľadaj Simon Le Bon ale správne: GUSTAV LE BON. Podľa toho by si mala vytušiť i odpoveď na otázku ohľadne môjho veku, roztržitosť nie je znakom mladosti :)
-
.rmvn od .dianaS | 14. jún 2010 11:25
mýliš sa s mostom, most je minimálne militantný, pravdepodobne ani Tvoje modlitby nebudú mať vplyv na to, že v koalícii nakoniec asi bude.
-
.ad katka85 od .dianaS | 14. jún 2010 11:22
všetko známe javy, kolektívne, skupinové myslenie, fanatizmus, psychológia davu, - napr. autor Simon Le Bon a pod. zdroje by Ti to mali ozrejmiť. Takisto psychológia sa týmito javmi zaoberá
-
.duri z KE od .dianaS | 14. jún 2010 11:17
chápam, že sa Ti nepáči, jurajove vyjadrenie na adresu voličov paliho kapurkovej, pretože sa Ťa to osobne dotklo. Ale ver mi, neukázal si vôbec zdvihnutý prst, nikomu, iba ak tak sebe. Voliť paliho kapurkovú má asi taký istý efekt ako natretie kľučky zubnou pastou učiteľkinho kabinetu malými školáčikmi.
-
.paliho kapurkova od .duri z KE | 14. jún 2010 10:15
Nesuhlasim celkom s tym, ze volit Paliho Kapurkovu je az taka somarina. Je to o 200% lepsie ako neist volit. Osobne som stretol par ludi, ktori povedali, ze nebudu volit, lebo "vsetci tam hore su prasce". Ked ma clovek takyto nazor, je podla mna ovela lepsie, ked pojde "ukazat politikom zdvihnuty prst", ako by mal len sediet na zadku doma. Prakticky vysledok je mozno rovnaky, ale aspon ten clovek vyjadri svoj nazor. A to je podla mna v nasich apatickych casoch velmi potrebne.
-
..tyzden od .jan Převrátil | 14. jún 2010 10:12
Jedina vecna poznamka spajajuca viacero diskuterov k tomuto clanku sa tyka Fera Sebeja ako novinara. Juraj, nemohli by ste nam dat aspon malu nadej, ze napriek poslaneckemu mandatu zostane Fero Sebej aj nadalej (aspon obcasnym) novinarom v .tyzdni? Jeho clanky a vyjadrenia su pre viacerych z nas nenahraditelne ...
-
.skúsim od .jj | 14. jún 2010 07:51
k Mostu. Pán Bugár sa mi ľudsky javí ako najsympatickejší politik na Slovensku a v prípade, že by Most bol na hranici voliteľnosti, bol som pripravený Most voliť. Teda, želám mu dlhodobé pôsobenie v slovenskej politike teda, pokiaľ dodrží tie verejne deklarované myšlienky, ktorými stranu zakladal a úprimne gratuljem k výsledku. Iné ale môže byť problém, v časti Maďarov môže po zbytočnom prekrúžkovaní (OKS, hoci iba z núdze som volil v 2002) nastať dosť silné sklamanie z málopočetnosti maďarského zastúpenia, čo môže byť pre stabilitu strany ako takej veľmi nepríjemné a odlev voličov v prospech SMK je, samozrejme popri iných faktoroch, veľmi ľahko predstaviteľný. A pritom je nevyhnutné, aby v parlamente Maďari boli a je veľmi dobré, aby to boli Maďari nešovinistickí. Takže, a opäť nič v zlom, ale z môjho pohľadu by p. Dostál úplne postačoval.
-
.vysvetlenie od .katka85 | 14. jún 2010 07:47
Môžem ťa ubezpečiť, že nejaké cudzie slová už poznám aj ja, hoci môj rok narodenia je skutočne 1985. Aký je tvoj? Ale čo ma zaujalo, čo presne myslíš tým: "jednoducho každá zoskupenie ľudí okolo nejakej idey, spoločného cieľa, stráca v istom bode sebakritické myslenie" ?
-
.čo ma neprekvapilo od .rmvn | 14. jún 2010 01:11
Drahý braček .... Pokoj s tebou. ....čo ma neprekvapilo, je to, že SMK neprešlo a že MOST prešlo a tiež by ma neprekvapilo, keby MOST bolo v koalicii. Zrejme to nevidíš, ale tí, ktorým ide o skutočné nepokoje na Slovensku, tak ide práve o to, aby madarské a slovenské záujmy boli na silu presadzované v parlamente a tak vznikli občianske rozbroje. --------------------------------------- Modlime sa, aby MOST nebolo v koalicii, lebo Slotove slová sa splnia, že budeme ľutovať... A to nepíšem preto, že by som bol Slotov "fanda", ale preto, lebo niekedy ľudia v hneve vedia povedať i pravdu : čo na srdci, to na jazyku. Dakujem, že si ... God bless you +
-
.ad katka85 od .dianaS | 14. jún 2010 01:00
predpokladám že Tvoj rok narodenia je 1985. Máš ešte niekoľko rokov na to, aby si prišla k rozumu. Slovo "oportunistická propaganda" mi na Tvoj vek nesedí, pravdepodobne ho máš od svojich rodičov. ("Česť" ich práci!) Vychádzaš z mylnej premisy, že intelektuáli MUSIA byť zdvorilí ľudia. Nemusia moja, nemusia. Inteligencia nie je zárukou zdvorilosti a naopak. Mne pripadala tá kampaň OKS odporná a primitívna, ale oni to robili práve pre jednoduchších ľudí, ktorých si chceli získať, lebo tých inteligentnejších ICH TYPU, už mali. A ja netvrdím že v OKS sú všetci nezdvorilí, to nie, jednoducho každá zoskupenie ľudí okolo nejakej idey, spoločného cieľa, stráca v istom bode sebakritické myslenie. Jednoducho účel svätí prostriedky. Alebo je to v tom, že intelektuálsky humor je niekedy primitívnejší než ten typu Beavis&Butthead.
-
.oKS - mentálny odpad od .katka85 | 13. jún 2010 23:33
Tí chlapi z OKS a intelektuáli? Čo neviete, čo to slovo znamená? Ako môžete označovať za intelektuála niekoho, kto verejne a opakovane označuje svojich politických protivníkov za svine? To vypovedá nielen o úrovni aktérov, ale aj ich nadšených divákov, bohužiaľ. (Aj o úrovni časopisu .týždeň, ktorý sa už dávno zmenil na pravidelnú dávku jedovatej a oportunistickej propagandy.)
-
.sa mi paci od .elanor | 13. jún 2010 22:28
ako vsetci posielaju figela prec lebo kdh ma malo percent. to si asi vobec neuvedomujete aky je figel mudry a skuseny chlap. v tejto zostave s lipsicom to myslim pojde schopne :)
-
.juraj kušnierik od .dianaS | 13. jún 2010 22:14
mňa veľa neprekvapilo, vopred som tipovala celkom dobre (podcenila som len SDKU a SAS a precenila KDH, ale v tom naopak tipovali dobre napr. sidney, kamilko a laborec, okrem KDH, to precenili všetci), viď v diskusii ku článku od majchráka. Takže ak všeobecne nejaké prekvapenie, tak nízke percento KDH oproti pôvodnému tipu.
-
.test slusnosti I. Radicovej od .volt | 13. jún 2010 21:40
Radicova dala slub, ze ked neobhaji vysledky strany z roku 2006, ze vie co ma urobit. Ockavam, ze slusne naplni tento slub.
-
.ficovi to vlastne vyhovuje od .misho | 13. jún 2010 21:39
No myslím si že pre smer to nie je až také zlé. Ak sa na to teda pozrieme z trochu iného uhla. Slovensko sa nenachádza v práve najlepšej ekonomickej situácii. Ak sa skutočne preukážu obavy analytikov v akom stave sa nachádza záverečná bilancia za rok 2009 a ako skutočne je Slovensko zadĺžené, pravicová vláda bude musieť urobiť určite zopár ,,nepopulárnych" krokov - možno zvyšovanie daní, zvyšovanie veku odchodu do dôchodku atď.... A tomu všetkému sa Fico vyhne... A o štyri roky opäť populistická politika, a ľudia sa opäť dajú nachytať...
-
.figel by mal odovzdat kluce Lipsicovi od .go | 13. jún 2010 21:26
Ano, Figel by mal priznat, ze nedosiahol pre KDH tie percenta co sluboval a odovzdat kluce Lipsicovi.
-
.i. Radicova skor nie od .kofola | 13. jún 2010 21:23
Vzhladom na to, ze I.Radicova dosiahla za poslednych 10 rokov najslabsi volebny vysledok SDKU , mal by zostavovat vladu skusenejsi a erudovanejsi I. Miklos. Ved ona to aj slubila, ze ked neobhaji vysledok z roku 2006 vzda sa tejto ambicie .
-
.nuž je to "vesela predstava" pani IR ako premierka od .osgood | 13. jún 2010 21:17
to by na tom imidži musela pracovat cela svätá štvorica _ len aby sa nedostalo Ivetke (ak sa priliš zžije s rolou premierky) drsnej odpovede od niektoreho sub-leadera na spôsob zlostneho upozornenia Bonaparta istej dame z Vysokej Spolocnosti, ktora sa pokušala politizovat proti nemu "Madamme, radím Vam opatrnosť !! Paríž nie je posteľ, a JA nie som k.kota v krajkovej košeli !!"
-
.aj mna tieto volby prekvapili, od .artemisia | 13. jún 2010 20:51
velmi prijemne. Myslim, ze z Radicovej by mohla byt dobra premierka a kedze nie je mocensky typ politika, pre taketo zoskupenie sil sa hodi. Pre zahranicie nemoze byt krajsia ukazka slovensko-madarskeho spolunazivania, ako ucast Mostu-Hid vo vlade. Z vysledku KDH som trochu sklamana, do buducnosti by som ocakavala akcnejsiu politiku.
-
.figel na uterak od .kofola | 13. jún 2010 18:50
Nieco cez 8 % pre KDH je na uterak pre J. Figela. Lipsicovi sa tak otvara priestor urobit cosi s KDH.
-
.most-hid/oks od .mato | 13. jún 2010 17:38
nie len madari sa rozhodli pre bugara ,)
-
.paliho Kapurkova od .heh | 13. jún 2010 17:19
ak by bola vyssia ucast, tak by sa hranica zvolitelnosti (5%) posunula vyssie. tym padom by sa napriklad SNS nemusela dostat do parlamentu.
-
.neviem čo si zač, kamča - či si len z formy od .osgood | 13. jún 2010 17:16
alebo čo mal ten tvoj "súcitný vzlyk" znamenať _ najskôr len jedno, ze si este v stadiu, ked sa ti ako to posledne ziada, aby ti niekto kazil radosť "z politiky"
-
.to osgood od .kamča | 13. jún 2010 17:10
Je mi Vás lúto
-
.ked vytvorili ceski protiparoubkovci koaliciu od .osgood | 13. jún 2010 16:55
bolo mozne uz podla ich verejne prezentovanych tez, bez prehrnania sa vo vate programov, konstatovat ake su prve rozpory v ich cieloch, aspon naznakove pomenovanie ich poziadaviek _ a co tito nasi praví víťazi ? _ kazdy z nich chce nase dobro, prosperujucu ekonomiku, neprejedanie buducnosti, vitazstvo slusnych ludi - ci ako vsetky tie ich vseobecne kydy boli oznacene a "pomenovane" _ az to bude rozmenene na drobne, coho nas zatial pri rozhodovaní sa ohladuplne ušetrili, potom uvidime, co to vlastne bolo zvolene _ zatial bolo jedinou poziadavkou bolo : "Riško stoj rovno a pekne drž balónik" _ tie nepodstatne veci sa dozvieme neskoršie
-
.budúcnosť Zajaca a Šebeja v .týždni??? od .majo Zimmermann | 13. jún 2010 16:35
Ako to vyzerá s budúcnosťou Petra Zajaca a Františka Šebeja v .týždni????
-
.sMER - prekvapenie od .duri78 | 13. jún 2010 15:40
jedno z tých výrazných prevapení je pre mňa tiež 35% Smeru. Zjednodušene - ich voličom sa to čo tu robili 4 roky páčilo a pribudli aj noví (aj keď asi hlavne voliči SNS a HZDS, ale na 100% aj prvovoliči). Je toto vôbec možné? Naozaj stačia ľuďom pekné rečičky v kombinácii s agresivitou, útokmi na údajných nepriateľov štátu, s trápnym kvázi vlastenectvom? Myslím, že ten volebný výsledok Smeru je hrozný... alebo presnejšie - tá masa nerozmýšlajúcich ľudí rozhodujúcich sa len na základe emócii je hrozná.
-
.vdaka patri aj Tyzdnu... od .zana | 13. jún 2010 15:31
..za ich vlozenie sa do kampane. Tiez pomohli Mostu k uspechu. Velmi sa tesim, lebo vsetci "moji" styria su tam. Vdaka celej redakcii :))
-
.poznámka k SDĽ od .duri78 | 13. jún 2010 15:17
...nepoučiteľní samozrejme :-)
-
.poznámka k SDĽ od .duri78 | 13. jún 2010 15:16
"Billboardy a marketing nestačí. Bez myšlienok a ľudí, ktorí ich majú v hlavách to jednoducho nejde." ...ale ide (viď SMER). Práveže SDĽ je natoľko populistická a slovenskí voliči sú natoľko nepoučiteľný, že ak SDĽ vydrží na scéne do najbližších volieb, tak bude aj v parlamente.
-
.@kamca od .mammamia | 13. jún 2010 15:08
Hej, aj ja si to myslim, kampan OKS bola kriticka takym roztomilym sposobom, ukazali sa ako tim (sice vytahovych rozmerov, ale fungujuci), ucinne burali tie predsudky, ze nic ine nerobia, iba citaju alebo pisu knihy a debatia po kaviarnach a bavili sa pri tom. Ta kampan bola pribehova, ja si ju teda dost dobre zapamatam, dalo sa tam do bezvedomia vymyslat vtipne prirovnania, bohatstvo asociacii so zvieracou risou je naozaj velke, cize kopec srandy, ktora uz davno nie je srandou. Fakt dobry napad.
-
.tesim sa od .rOCKY | 13. jún 2010 14:47
Pre man super zostava...len skoda ze nastupuju vzdy len na hasenie. Opat nebudu popularni kedze budu nutne opatrenia na konsolidaciu krajiny. Ale inak super super super. Orban pomohol len slotovi lebo nebyt jeho asi by tych 0.7 SNS navyse ani nemala a mohla skoncit mimo, teda tesnotka... Mna ale najviac prekvapilo ze KANIK sa prekruzkoval...to uz akoze co ma znamenat??????!!! :-O
-
.a nezabúdajte na ešte jedno prekvapenie od .kamča | 13. jún 2010 14:42
No a ešte Shootyho akcia! Myslím, že sa na výsledku podpísala. Bol to čin! A k pánom z OKS: konečne pochopili, že treba vyraziť z kaviarní medzi ľudí a tie prasiatka bol výborný doprovod, ktorému všetci rozumeli!
-
.pk=hlupost? od .charonme | 13. jún 2010 14:27
Pan Kusnierik, zijete v republike, kde dostatocne bohata skupina obcanov smie vyjadrit svoju volu zalozenim politickej strany. V takejto situacii sa mi nepozdava nazyvat niektoru jednu zo stran "hlupostou" (hlavne ked mnohe ine strany maju ovela nebezpecnejsi program). Oznacujete tym zaroven za "hlupost" legitimnu aktivitu a volu niektorych obcanov. Viem, ze pre mnoho vzdelanych a dobrych ludi je tazke sa zmierit so skutocnostou, ze niektori ini ludia maju iny rebricek hodnot a odlisne moralne zasady. Dokonca mnohi v inych situaciach tolerantni nie su casto schopni tolerovat odlisne moralne zasady principialnych nevolicov. Ak P.K. povazujete za hlupost, potom pre vas ostava otazka, aku lepsiu alternativu malo tychto 14576 ludi? Vyvinuli ste vari dostatocnu taku aktivitu, aby si tito ludia mohli vybrat nejaku (pre nich) lepsiu moznost? Bolo by lepsie keby nesli volit vobec? Alebo co keby radsej volili "vacsie zlo" ako milion inych? A preco sa nepozastavujete nad 37394 neuznanymi odovzdanymi hlasmi? Tak teda ked uz nelutujete, ze si tito ludia nemali z coho vybrat, tak aspon lutujte, ze PK neslo volit aspon o 41000 viac nevolicov. Pravicova koalicia by totiz ziskala o dajake mizerne cca 4 mandaty viac.
-
.vladnut s tesnou vacsinou po takej spusti, od .mammamia | 13. jún 2010 14:07
aka zostala po Ficovi, moze byt aj Pyrhovo vitazstvo. Smeru sa momentalne celkom hodi ist do opozicie, kedze si tym akoby umyje ruky nad sucasnym stavom verejnych financii, nezamestnanosti atd. Navyse Smer sice nema odborny potencial na vladnutie, ale ako opozicna strana vyuzije vsetky moznosti na provokacie a sabotaz prace parlamentu. V tom su estebacky profesionalni a aj vzhladom na sposob volby Ficovej manzelky je mimo kazdu pochybnost, ze sa uchylia ku kazdej, aj tej najubohejsej spinavosti. Tym nechcem odhovarat od pravicovej vlady a nahovarat na zistne taktizovanie, of course. Ale ja budem mat urcity pocit zadostucinenia a ozajstnej zmeny k lepsiemu az vtedy, ked sa doriesia kauzy nezakonneho financovania, sprenevery a danovych unikov, o ktorych sa hovorilo v predvolebnej kampani, ked sa schvalia zakony o zodpovednosti verejnych cinitelov za skody sposobene na verejnych prostriedkoch pri vykone funkcie, o obmedzeni poslaneckej imunity, ked sa obmedzi vplyv predsedu Najvyssieho sudu na Sudnu radu atd.
-
.fIco prebral voličov SNS od .peFu | 13. jún 2010 13:36
Juraj, nie je čo oslavovať, celý elektorát mečiara a SNS krásne prebral naozaj šikovný fico - to je jeho 35%, ktoré čoskoro vzrastú aj na takmer 50%, ktoré v preferenciách už takmer mali. A SDĽ a myšlienky - aký je rozdiel v myšlienkách SDĽ a SMER? žiadny
-
..OKS (Most-Híd) 18 / 13, 23, 33, 43 od .nechvidia | 13. jún 2010 13:01
Som naozaj veľmi spokojný s výsledkom volieb, pretože pravica zostaví vládu a hlavne, že opätovná voľba predstaviteľov OKS (kedy vo voľbách 2006 nás bolo 6 226) je aj priznám sa takým mojím malinkatým zadosťučinením. Keď som sa so svojimi priateľmi delil o tom, že som volil Most-Híd (OKS), pozerali na mňa slovami koho??? (OKS?) a preboha most (jednalo sa o voličom SDKÚ-DS) Dnes resp. včera sme dokázali OKSákov na kandidátke Most-Híd prekrúžkovať a tým de-iure ich dostať do NR SR a nateraz de-facto ako predstaviteľov prípadného parlamentného kľubu OKS . Peter Zajac (z 13. na 6. mieste), František Šebej (z 33. na 7. mieste), Ondrej Dostál (z 23. na 11. mieste) a Peter Osuský (zo 43. miesta na 13. mieste). Ešte raz gratulujem týmto štyrom mušketierom - páni užite si todnes poriadne, pretože bude treba makať a vyviesť túto krajinu s marazmu a nadstaviť ju opäť na správnu cestu. To sú moji ľudia héééj :o)))
-
.takmer dokonale od .xorxee | 13. jún 2010 12:51
pravicova vlada, meciar odchadza do zabudnutia, csaky a duray detto, bela ja spat a moji kruzkovani su v parlamente. vynikajuce, tesim sa a gratulujem. mozno sa obcas aj pozriem na prenosy z parlamentu - pri panoch z OKS tam konecne bude pocut aj nieco inteligentne a inspirativne. jedine dve chybicky - sns mohla skoncit, stacilo (ak dobre pocitam) o 5000 viac voliacich ludi. a fakt, ze takmer 900 000 ludi nereflektuje skorumpovanost smeru a nechaju sa opit rozkom - to je obrovska masa zle mentalne nastavenych ludi. ale vseobecne velmi dobry vysledok, zase zacinam byt hrdy na svoju krajinu.
-
.konecne od .vivien | 13. jún 2010 12:44
sme sa prebudili :) madari uprednostnili umiernenejsi most, my sme vyhodili hzds a skoro aj sns, zeby konecne zivot v akom takom mieri? Plus novi ludia, tak dufam, ze sa aspon par osvedci. A "pletenca" sa zatial nebojim, lepsie je, ak su strany rovnocennejsie a navzajom sa mozu postrazit, len aby sa teraz co najskor dohodli.
-
.:-) od .karpati_farkas | 13. jún 2010 12:35
Ciesze sie z wynikow wyborow na Slowacji. Pozdrowienia z Polski.
-
.juraj od .osem Konzervativnych Slovakov | 13. jún 2010 12:00
za zmienku urcite stoji aj to, ze meciar skoncil na smetisku dejin. mozno to nie je take prekvapenie, ale rozhodne je to obrovsky dovod na radost. som velmi rad, ze sa moji 4 poslanci prekruzkovali, pevne som v takyto vysledok veril, ale uprimne, 8 % mostu som nepredpovedal ani nahodou. rozhodne treba pochvalit aj volicov SaS, ktori prisli volit a maju obrovsky podiel na vysledku pravice. vdaka vsetkym volicom pravice.
-
.otázka pre redakciu od .tomasSooky | 13. jún 2010 11:51
Znamená úspech p. Šebeja vo voľbách to, že opúšťa redakciu .týždňa?
-
.ešte jedno prekvapenie od .johanna | 13. jún 2010 11:48
A ešte jedno prekvapenie: príjemne ma prekvapila volebná účasť mladých ľudí, ktorí majú tendenciu prepadať do volebného nihilizmu a ktorí išli voliť, lebo sa na to všetko už nemohli pozerať. Záujem o veci verejné u mladých ma prekvapil. Super, teším sa.
Komentáre do diskusie môžu pridávať len predplatitelia Piana. Zaregistrovať sa môžete tu.
Redakcia si vyhradzuje právo vymazať príspevky, ktoré obsahujú vulgárne či rasistické výrazy, a tiež tie, ktoré sú osobným útokom na redaktorov a spolupracovníkov .týždňa.
Copyright © 2009 - 2012 Vydavateľstvo W Press a.s., Partizánska 2, 811 03 Bratislava, Slovensko / ISSN: 1336-653X
Design and Technology by MONOGRAM