autor
.juraj Kušnierik
V .týždni má na starosti kultúru. Objednáva a rediguje články o umení, hudbe, literatúre, filme, divadle a ostatných umeleckých žánroch. Sám najradšej píše o hudbe a o knihách. Predtým, ako sa stal novinárom, bol kníhkupec, pracoval v Artfore, ktorého je stále veľkým priateľom a priaznivcom. Na Rádiu_FM má každú stredu program Slová_FM. Má rád Island a o islandskej hudbe píše knihu. Je ženatý a má jednu dospelú dcéru. Blízky mu je anarchizmus, no keďže miluje slobodu a vie, že ľudia sú aj zlí, ocitá sa v prirodzenej blízkosti liberálne cítiacich konzervatívcov.
.denník Juraja Kušiernika
Drahá Bety!
Už ma nebaví písať samé nekrológy, ale v Tvojom prípade to je iné. Nejako sa mi totiž nedá uveriť, že tu už nie si.
Donna Summer a Robin Gibb
Pár dní po smrti Donny Summer zomrel Robin Gibb. Diskotéky na celom svete by mali vyvesiť čierne zástavy.
Dorotka a Johny
Dorotka Nvotová a Johny Rowett sú od dnešného dňa manželia.
Nech žije pop music!
Klasika je úžasná, džez je fascinujúci, alternatíva je pozoruhodná, ale len keď počúvame dobrý pop, chce sa nám tancovať.
Za Adamom Yauchom, a.k.a. MCA
V piatok, 4. mája zomrel Adam Yauch, známy ako MCA, rapper, producent, filmár, kľúčový člen Beastie Boys. Mal 47 rokov.
Klavíre osameli - zomrel Karol Petr
Od Mária "Geša" Gešvantnera som sa práve dozvedel smutnú správu: zomrel Karol Petr, učiteľ hudby a ladič klavírov. Na Pohode bude veľmi chýbať.
Slnko v sieti svieti
Včerajšie odovzdávanie národných filmových cien bolo celkom sympatickým podujatím.
Rómsky problém, Beautiful People, Phurikane, Šobov
Tak zvaný "rómsky problém" neriešim. Medzi Rómami však mám zopár kamarátov a veľmi by som chcel, aby sa im žilo lepšie.
Dve Agnešky
V priebehu dvanástich hodín som mal tú česť rozprávať sa s dvomi obdivuhodnými ženami: s Agnieszkou Holland a s Agnešou Kalinovou.
Za zosnulým pápežom
17. marca zomrel a 20. marca bol pochovaný Papa Abba Šenudi, alebo El Baba Šenuda, pápež koptskej cirkvi.
články
rssPrečo Most-Híd
Moje štyri dôvody.
.juraj Kušnierik11. jún 2010 | prečítané 6698x | reagovalo 29 ľudí | hodnotené 4.5 | hodnotilo 175
Kolega Martin Hanus napísal vynikajúci manuál krúžkovania kandidátov politických strán. On sa v politike vyzná, tak sa mu ľahko píše!
Ja počúvam hudbu, čítam romány a chodím do divadla, z čoho jasne vyplýva, že politike neveľmi rozumiem. Ale zajtra sú veľmi dôležité voľby a tak vám - hoci ma k tomu nič neoprávňuje - len prezradím, koho budem voliť a prečo.
Voliť budem stranu Most-Híd.
Z týchto dôvodov:
- Páči sa mi pokus o premostenie slovenského a maďarského politického sveta. Hoci maďarskí politici stáli za posledných 20 rokov takmer vždy na správnej strane (podľa mňa), vnímali sme ich síce ako sympatických ľudí, no z trochu iného sveta. Idea maďarsko-slovenskej strany sa mi preto zapáčila hneď, keď s ňou Béla Bugár prišiel. A keďže toto je blog a nie vážny článok (a ja som rocker a nie politický analytik), dovoľujem si dodať: Most-Híd a jeho eventuály úspech (v ktorý pevne verím) vnímam ako vystretý prostredník rovno do tváre opitého tupca Slotu a hysterickej hlupáčky Belousovovej.
- Béla Bugár a pár ďalších ľudí z prostredia Most-Híd, ktorých mám česť poznať mi boli vždy sympatickí. Páči sa mi Bélov nadhľad a zmysel pre humor, jeho politický kumšt a aj to, že nie je nacionalista.
- Na kandidátke Mostu sa nachádzajú ľudia z OKS, ktorých v slovenskom politickom svete uznávam zo všetkých najviac. Peter Zajac, ktorý rozumie literatúre a v politike aj v živote kráča rovno a poctivo. Ondro Dostál, neformálny líder slovenského občianskeho aktivizmu, ktorý sa za svoje presvedčenie bez problémov nechá spútať a zadržať Kaliňákovou políciou. Môj drahý priateľ a kolega Fero Šebej (kým si nepresadne do parlamentu, budeme sedieť v tej istej kancelárii), človek, ktorý rozumie psychológii, politike, biochémii, psom, vie všetky sprosté vtipy na svete a má hrozivo čierny pás v karate. A Peter Osuský, prorektor Univerzity Komenského, lekár, filatelista, nekompromisný milovník slobody a spravodlivosti, ktorý tiež vie veľa takých vtipov ako Fero. Ak ste ich minulý týždeň niekde stretli s tromi sviňami (Robo, Jano a Vlado) a zastavili ste sa na kus reči, tak viete presne o čom hovorím.
- Voliť Most-Híd je aj racionálne rozhodnutie. Vyzerá to totiž tak, že práve úspech či neúspech tejto strany bude úspechom či neúspechom Slovenska. Ak sa dostanú do parlamentu, tak je šanca, že Fico nebude zostavovať vládu. Ak sa do parlamentu nedostanú, tak ju zostavovať zrejme bude. A ja nechcem, aby ju zostavoval.
Tak preto Most-Híd.
Diskusia (29)
-
.pre RMVN od .lubosmoravcik | 15. jún 2010 08:06
a o dejinách mi nerozprávaj... študoval som ich 8 rokov.... a práve amatérske dezinterpretácie dávajú priestor aby sa dejiny vykladali ako dôvod nie na nápravu vzťahov ale na udržiavanie nenávisti.... rovnako na Maďarskej a Slovenskej strane.... naše deti dostávajú do vienka nenávisť k Maďarom ešte skôr ako vôbec nejakého spoznajú... ešte skôr ako poznajú históriu... a tak sa táto krásna a dôležitá veda stáva nástrojom pre udržiavanie národnej neznášanlivosti a šovinizmu v celej Európe....
-
.pre RMVN od .lubosmoravcik | 15. jún 2010 08:01
akože Drawinova teória je sprisahanie?!?!?!?.... dobre dohodnime sa na jednej veci prosím... ja nebudem reagovať na tvoje príspevky a ty nebudeš na moje hej.... ??? bude to tak lepšie..nechcem sa s tebou rozprávať ... nebudem rozvádzať svoje dôvody... proste ty si človek ktorý je podľa mňa svojimi postojmi to najväčšie zlo aké v tejto spoločnosti existuje...ten najväčší extrémista!!! a ty tu budeš rozprávať o Bugárovi a o Maďaroch a Slovákoch a neviem čo.... neviem či si katolík, moslim alebo z nejakej sekty alebo čo ale poviem ti úprimne že mi pri tom ako rozprávaš a jednáš behá mráz po chrbte.... takže sa dohodnime že nebudeme na seba reagovať lebo takúto komunikáciu fakt nezvládam.... pekný de prajem
-
.pre LUBO M. od .rmvn | 14. jún 2010 17:32
Drahý braček .. Pokoj s tebou. Dakujem za tvoj názor a za to, že si mal dobrý úmysel, ked si nechcel,aby vo vláde (resp.v koalicii) bola doterajšia zostava. Nechcem Ti brať na silu, že o tejto zmene nakoniec aj tak nerozhodujú hlasy voličov, predsa však oceňujem, že volíš menšie zlo. Ja osobne nechcem voliť menšie zlo, ale to ma neopravnuje ťa odsudzovať a tak sa s Tebou podelím o zaujímavé info: nevolím extremistov ani slovenských ani madarských, lebo o to sa snažia vyššie záujmy a ľudia im len nahrávajú do kariet, ked volia takéto strany. / Aj ked Bugár vyzerá sympaticky-ohľaduplný, predsa on nedokáže zabrániť konfliktu, ktorý vznikne až sa jeho strana dostane do koalicii a začne presadzovať zákony podporujúce rozdbroje medzi madarmi a slovákmi. Spomen si na to, ked ho z najvyššej funkcie zhodili a nič stým nenarobil. Myslíš si, že toznova neurobia ? Dosadia tam horšieho a potom uvidíme, čo je to extremizmus a nacionalizmus. / Ešte, čo sa týka jeho slov, že nesklame svojich voličov, ked povedal že nepôjde do koalicii so SMEROm, tak uvidíme, či to aj splní. / Prepáč,ak sa ti zdá, že preháňam. Možno to su len teorie sprisahnia pod.ako Darwinova teoria, ale dejiny našich národov tomu nasvedčujú a oni sa často opakujú... God bless you +
-
.volby od .empe | 14. jún 2010 15:22
...strana MOST krasne vyuzila napatie medzi Slovakmi a Madarmi. Ludia uz toho mali dost a tak zalozili nieco, co muselo mat uspech. Krasny marketingov tah!!! Neviem preco do toho sli slovenski politici, ale ak si niekto mysli, ze B.Bugar a spol. su tam len preto, aby zlepsili vztahy medi Slovakmi a Madarmi, tak to asi nie:) Su to predstavitelia inej narodnosti a tak sa budu aj chovat... je to proste politika - budu hajit zaujmy svojej mensiny - takym, alebo inym sposobom... to bol a je ich prvotnym cielom... a ziadne krasne reci o spojitosti narodov na tom nic nezmenia! jedna sa len a len o vytvorenia vyhod pre jednu, alebo druhu stranu....
-
.aNO od .peter Borszek | 14. jún 2010 14:12
ANO preto, lebo BB je asi jediny clovek s dostojnym a slusnym vystupovanim a jednanim. ANO preto, lebo je to jediny politik bez skandalov, pruserov a preslapov. ANO preto, lebo pre Slovensko urobil viac ako cela byvala koalicia dokopy, ktora by sa kludne dala oznacit ako tlupa vlastizradcov. Vdaka BB.
-
.pre RMVN od .lubosmoravcik | 14. jún 2010 11:03
... no braček presvedčil si ma že nie si len zaslepený náboženský fanatik ale aj "pravý Slovák so srdcom tlčúcim za správnu vec"...volil som Most -Híd práve preto aby nevládli na slovensku podobní tebe zaslepení nacionalisti, ktorí si vravia Slováci..... a tvoj odhad vývoja na Slovensku je skutočne brilantný.. podložený rokmi štúdia histórie a maďarsko-slovenských vzťahov..... ďakujem ti že si... vždy ma donútiš zareagovať....
-
.mosty spájajú od .jana.v. | 14. jún 2010 08:25
...volila som hid, som slovenka a som milo prekvapená koľko získali hlasov, uvidím ako bude ďalej, držím nám palce...a súhlasím s jobom!
-
.prečo MOST nespája, ale oddeľuje od .rmvn | 14. jún 2010 01:01
Drahí bratia a sestry ... Pokoj s Vami / k článku reagujem, že stranu MOST by som nevolil ani počas volieb a ani teraz by som nechcel, aby bola v koalicii. Ludia si myslia, že svojimi hlasmi prispeli k tomu, že MOST postúpil, a aj ked je za tým väčší dôvod, ktorý si nechcú pripustiť, predsa teraz už volebné hlasy neovplyvnia, či MOST bude v koalicii alebo nebude, pretože za to sa už nehlasuje. / Ale prečo MOST nie ? pretože to vidím za dôvod ako na Slovensku rozvíriť hladinu Pokoja . Presne to chcú neprajníci a to tak ako pred 2sv.vojnou : najprv občianska vojna a potom je tu možná hrozba totality. Dúfam, že táto koalicia nevyjde.
-
.preto Most-Híd od .katka85 | 13. jún 2010 23:46
Preto, aby sa podarilo zhlúpnuť a využiť istých naivných a vykorenených Slovákov z Bratislavy na účely veľkomaďarskej fašistickej a revanšistickej kamarily, ktorá sa momentálne tvári umiernene, asi ako vlk v rúne baránčom. Viac k tomu niet čo dodať.
-
.uspech od .oksanka | 13. jún 2010 22:00
volby ukazali, ze OKS sa uz v mandatoch postupne dotahuje aj na stranu ako KDH.
-
.x od .x | 13. jún 2010 20:29
x
-
.cca 8% od .gret | 13. jún 2010 08:37
volila som most-hid a velmi sa tesim z ich (velmi doleziteho) vysledku
-
.volby od .valky | 12. jún 2010 21:01
som Slovak a volil som Most-Hid, na cele tejto strany stoji sympaticky politik a ja mu verim, volil som ich aj preto, lebo si myslim, ze by bola skoda aby sa tato strana do parlamentu nedostala (pohybuje sa na hranici zvolitelnosti), lebo jej politika posobi ukludnujuco na madarsko-slovenske vztahy a taktiez verim ze pomoze zostavit novu vladu, v ktorej uz nebudu ludia, ktori tam boli doteraz
-
.... od .ivko | 12. jún 2010 15:19
Je mi smutno keď počúvam, že Bugár nie, lebo je Maďar. Maďar, ale Človek. Bolo by zaujímavé vedieť aký postoj by mali ľudia keby jeho národnosť bola iná. Mne osobne by bolo úplne jedno či nám budú vládnuť trebárs i mimozemšťania, podstatné je aby kvalita života bola hodná životu človeka v 21. storočí. Zatiaľ to boli len vlády za ktorých tu vznikala dynamicky sa rozvíjajúca otrokárska spoločnosť. Ale je to vývoj. Máme a budeme mať takú vládu, akú si zaslúžime.
-
.preco nebudem volit Most Hid od .seso | 12. jún 2010 14:57
Bugar je mi sympaticky, ale Most nebudem volit, lebo su na jeho kandidatke ludia z OKS. Precital som si knihu od V.Ondrusa o Neznej revolucii. Je tam popisane vtedajsie spravanie niektorych politikov z dnesnej OKS a je to smutne citanie... Za tie dlhe roky v politike sa dopracovali k podpore okolo 0 percent, co hovori za vsetko.
-
.rE: faithHealer- Mikloskove hlasy mozu chybat od .kofola | 11. jún 2010 23:33
RE: faithHealer- je naozaj skoda, ze tam nie su ludia z KDS, napr. F. Miklosko, hlasy pre neho mozno budu chybat..
-
.bugár od .yobo | 11. jún 2010 23:00
Tento človek keby nebol maďar tak je podľa mňa už dávno premiérom Slovenska.
-
.volím 130 od .nechvidia | 11. jún 2010 21:20
A prečo? Pretože verím v slušnosť a zásadovosť v politike a ľudí, ktorí hovoria jazykom, ktorý je ich srdcu najbližší kdekoľvek a kedykoľvek. 18 + 13 + 23 + 33 + 43
-
.vada na kráse od .richi | 11. jún 2010 20:28
Jediný problém na tejto strane ktorý vyčnieva je osoba Zsolta Simona a časť ľudí MOSTu ktorých predstavuje. V jednej z diskusií sa vyjadril že s SMK sa nerozišli len boli vytlačení a chcú s nimi plnohodnotne spolupracovať. Nehnevajte sa ale nechcem aby jedem madarský štváč bol za Dunajom (Orbán) druhý v našom parlmente (Csaky). O odbornosti Simona sa takisto dá polemizovať, nie sú sním dobré skúsenosti. To je jediný dôvod prečo váham dať svoj hlas tejto strane a z môjho okolia viem že nie som sám. MOST by mohol získať omnoho viac keby rezolútne odmietol spoluprácu s SMK.
-
.kotleba v STV2 od .ena | 11. jún 2010 15:25
Kotleba na STV2 Dnes o 17:00 bude na STV2 diskusia s Marianom Kotlebom , LSNS , na temu riesenia ciganskeho problemu .
-
.adresované DianeS od .student86 | 11. jún 2010 15:25
Čistý naivný idealista zrejme nie. Ale konzervatívny politik veriaci určitým hodnotám, ktoré sú stále a nemenné ( odtiaľ to slovo konzervatívny ) pričom motorom jeho konania sú ideály, ktoré sa snaží dosiahnuť každopádne do politiky patrí. A ak by tam takýto ľudia neboli tak to by sme ešte len videli tú reality šou v priamom prenose, v ktorej by sa jednotliví súťažiaci iba predbiehali kto viac zaujme nenáročných divákov. Treba si tiež uvedomiť, že vplyv niektorých ľudí ďaleko presahuje počet získaných mandátov, pretože ako autority vplývajú aj na tých, ktorí sú preferenčne úspešnejší.
-
.preco nie Most-Hid... od .samus | 11. jún 2010 15:13
Lebo v SR nezije 40-50 percent obcanov madarskej narodnosti, agenda jednej strany nemoze byt stavana na takom uzkom profie. Ja sam mam madarske povod, ale nejdem hned volit inak dost sympatickeho Bugara len preto, zeby som mal mat pocit nejakej krivdy, ktoru majorita pacha na mensine. Tolerancia druheho nie je pre mna to, ze budem tancovat podla jeho melodie.
-
.to tomáš Horváth od .faithHealer | 11. jún 2010 12:40
ja viem :) preto som napísal: škoda, že sa nedal, a nie škoda, že si nepridal. inak keď čítam "(a ja som rocker a nie politický analytik)" nedá mi sa nesmiať :D
-
.kventin od .dianaS | 11. jún 2010 12:19
súhlasím s tebou. Ale čistý idealista do politiky nepatrí. Politika totiž nie je vecou rozhodovania jedného človeka ale viacerých. A idealista má tú smolu, že sa obklopí parazitmi, lebo je dobromyseľný a uverí hocijakému hajzľovi ktorý to vie dobre zahrať. A s tým Fraňom Kráľom a Mor ho! trošku viac opráš vedomosti... :(
-
.re: dianaS od .kventin | 11. jún 2010 12:05
nemôžem súhlasiť. po prvé: komár je len prostý tvor, zviera, neoplýva fantáziou ako človek a k spokojnosti mu stačí plný bachor. taký človek s plným bachorom začne vymýšľať, poškuľovať po domoch, autách, jachtách a tryskových lietadlách. jedným slovom, malá kopa pýta viac, a viac nie je nikdy dosť. po druhé: zdá sa mi, že predsa len prílišne zovšeobecňujete. isteže sa v politike vyskytujú Vami spomínané potvory, okrem nich však aj idealisti, veční optimisti, či novoprichodivšie virtuálne celebrity, nové tváre neskazené mocou doposiaľ stále naivne veriace v slušnosť, pravdu, spravodlivosť... možno ich čaká tvrdý pád na hubu, určite si však nezaslúžia byť hádzaní do jedného vreca s „krvežíznivcami s večnou záhou žhavou“, ako by povedal autor našej hymny Fraňo Kráľ. p.s. dúfam, že som ten citát neskomolil, je to už dávno, čo som sa učil Mor ho.
-
.re:Faithhealer od .tomáš Horváth | 11. jún 2010 12:00
Zial, Most sa s KDS nedohodlo takze Mikosko na ich kandidatke nie je ...
-
.zastupca sefredaktora od .easy | 11. jún 2010 11:22
No to je ale divne ze sa zastupca sefredaktora posuva sa do roviny ze sa nevyzna v politike. Juraj, uz to vyzera, ze Vy kopirujete Stevove nazory. Sorry, ale robi to na mna taky dojem.
-
.... od .faithHealer | 11. jún 2010 11:05
mmm, to musí byť ťažké žiť vo svete, kde sa nedá nikomu veriť - dúfam, že si taký v živote nevytvorím. tí, čo tvrdia, že všetci politici sú rovnakí, by sa mali zamyslieť, či to nieje len akási utkvelá prestava zapríčinená ich povrchnosťou. inak škoda, že sa nedal pridať bod č. 5: majú na kandidátke Františka Mikloška
-
.komáre môžu byť nacicané a nenacicané od .dianaS | 11. jún 2010 10:53
Juraj, čo myslíš ktoré komáre sú schopné človeka ešte viac doštípať? Zamysli sa. Aj ja som často naivná, ale som staršia a pár rôčkov asi ako Ty a už som medzičasom zistila že v politike sú V Š E T C I ako tie komáre.
Komentáre do diskusie môžu pridávať len predplatitelia Piana. Zaregistrovať sa môžete tu.
Redakcia si vyhradzuje právo vymazať príspevky, ktoré obsahujú vulgárne či rasistické výrazy, a tiež tie, ktoré sú osobným útokom na redaktorov a spolupracovníkov .týždňa.
Copyright © 2009 - 2012 Vydavateľstvo W Press a.s., Partizánska 2, 811 03 Bratislava, Slovensko / ISSN: 1336-653X
Design and Technology by MONOGRAM