autor

.jaroslav Daniška

Píše najmä o spoločenských, politických a náboženských témach. Študoval politické vedy v Trnave, Prahe a Varšave. V minulosti pracoval ako asistent poslancov NR SR a poradca ministra vnútra. Patrí k zakladateľom a redaktorom katolíckej revue Impulz. Je ženatý, otec dvoch detí, žije v Pustých Úľanoch.

.denník Jaroslav Daniška

Bozk Ivety Radičovej

Daniel Lipšic chcel založiť novú stranu. Svoju úvahu predstavil niektorým pravicovým politikom, v jednom z nich sa však katastrofálne „sekol“. Iveta Radičová ho totiž verejne ponížila.

Politický závet Mikuláša Dzurindu

Ak si myslíte, že Dzurindov závet zaznie až na sneme SDKÚ v Banskej Bystrici, mýlite sa. V strane sa s ním zoznamujú už dnes.

Vladimír Jukl, R.I.P.

V utorok prvého mája zomrel vo veku 87 rokov Vladimír Jukl.

Prečo kresťania volia Fica?

Tento text je pozvánkou na týždeň diskusii o stvorení sveta, rozumnosti viery v Boha, o tom, čo sa deje v rakúskej katolíckej cirkvi alebo v slovenskej politike.

Čakanie na Orbánovu provokáciu

Na starej téze Jána Čarnogurského, že najdôležitejšie sú pre Slovensko vzťahy s Maďarskom, sa nič nemení. Nezmenilo sa to vstupom do Únie, do NATO, ani vytvorením rôznych pridružených telies, ako je Visegradská štvorka.

Politická bublina menom Lucia

SDKÚ má novú hymnu. Je to pesnička od Beatles Lucy in the Sky with Diamonds.

Mráz na chrbte

Viete, čo robia mŕtvi ľudia, keď ich zapálite?

Nespôsobilá

Iveta Radičová nemôže byť prezidentkou, nerozumie totiž zahraničnej politike.

Na kolená!

84 poslancov poslancov Smeru a totálna porážka pravice. Čo tým chce Slovensko povedať?

Zrod novej SDKÚ

V noci zo soboty na nedeľu 11. marca sa narodí nová SDKÚ. Aká bude?

články

rss

Najnebezpečnejšie miesto pre život

Budete šokovaní. Nie je to ani Bagdad, ani Chartúm, ani Mogadišu.

.jaroslav Daniška

12. január 2011 | prečítané 12010x | reagovalo 76 ľudí | hodnotené 3.7 | hodnotilo 347

Dajme bokom prírodné katastrofy a rátajme iba násilie páchané ľuďmi.

Hoci je Rusko na tom zle, hoci tam minulý rok podľa štatistík v dôsledku drog zahynulo hrozivých 100 000 ľudí, Rusko to nie je.

Nie je to ani Čína, ktorá má najvyšší počet popráv na svete. Amnesty International  uvádza, že v roku 2008 bolo určite popravených 1 718 ľudí. Peking žiadne údaje neuvádza, isté je, že skutočné číslo je omnoho vyššie. Odhaduje sa, že to bude viac ako 5 000. Koľko je z nich nevinných, možno len hádať. Nie je to ani Pakistan, ani Irán, kde je počet popráv na 1 000 obyvateľov údajne ešte vyšší ako v Číne a kde sú tiež popravovaní nevinní ľudia.


A napokon, nie je to ani Irak či Afganistan so všetkými hrôzami vojny a tisíckami mŕtvych civilistov či prenasledovaných a zabíjaných kresťanov.


Je to New York.


Mesto New York má síce v prepočte na počet obyvateľov nižšiu kriminalitu ako Bratislava, problém je však inde. V New Yorku, jednom z najkrajších a najvyspelejších sídiel našej civilizácie je problém sa narodiť.


Neuveriteľných 41 percent počatých detí je potratených.


To číslo vyráža dych.


Pri pohľade na jednotlivé časti mesta vyplýva, že najvyššia potratovosť je v Bronxe. Až 48 percent počatých detí končí v tejto černošskej časti mesta usmrtených. V Brooklyne a Queense je to 39 percent, na Manhattane 38 percent a na Staten Islande 32 percent. Viac sa možno dočítať na stránke NYC41percent.com.


Ako je možné, že tak vyspelé mesto, Mekka toľkých slobodne zmýšľajúcich ľudí, je takým surovým a nehostinným miestom pre život, že je tam problém sa vôbec narodiť? „Newyorské ženy majú zákonné právo voľby. A na tom sa skoro nič nezmení. Ale čo hovorí číslo  41 percent o našich voľbách?“ pýtajú sa autori webstránky NYC41percent.com.


Nuž, niečo tragicky smutné.

Nad toľkou hrôzou však nemožno mlčať.

Aký je odkaz pre Slovensko?

Niekoľko jednoduchých právd. Nedostatkom kondomov to nebude. Ani chýbajúcou sexuálnou náukou na školách. Ani osvetou, nedostatkom kampaní ba ani nedostatočným blahobytom či slabou sieťou mimovládnych organizácii.
Všetkého z toho je tam dosť.

Skôr je to celé naopak.


Náboženskí a občianski lídri, ktorí zahájili kampaň za zníženie počtu potratov v meste totiž upozorňujú, že problémom sú práve zdarma distribuované kondomy a sexuálne programy na štátnych školách. To, čo u nás liberálni aktivisti vzývajú ako progresívne a moderné návrhy je v skutočnosti cesta.. k 41 percentám potratených detí.


Nebohý pápež Ján Pavol II. tomu hovoril kultúra smrti. Ťažko nájsť vhodnejšie slová.

 

priemerné hodnotenie: 3.7  ~  hodnotilo: 347
 
1 2 3 4 5

ohodnoťte článok od 1 do 5

Diskusia (76)

  1. .tu sa nebojuje o právo na život, ale o právo živoriť od .wald | 21. február 2011 12:03

    "Obhajovať a brániť podľa mňa netreba právo na zabitie počatého dieťaťa, ale jeho právo na život. A obhajovať právo slabého a nevinného dieťaťa je podľa mňa (aj) liberálna cnosť." Súhlasím a podpisujem sa pod to. Ale ... diskusia .týždňa neobhaujuje právo na život, ale iba právo narodiť sa, v polovici prípadov do neznesiteľných pomerov, feťákom, opilcom, kriminálnikom ... Pre mňa je symptomatické, že .týždeň nekompromisne bojuje o právo plodu narodiť sa, ale rovanko nekompromisne ignoruje jeho právo žiť v dôstojných podmienkach, ktoré nie sú urážkou ľudského života. Nechápem, prečo táto téma, ktorá je s problematikou spojená tak, ako dieťa pupočnou šňúrou s matkou, sa ani len nespomína ... Alebo chápem? že .týždeníkom nejde o dôstojný život, ale príležitosť vytiahnuť kladivo na čarodejnice?

  2. .parkovanie v Petržalke - neriešený problém od .ing. Tomáš Fabor | 17. február 2011 11:10

    www.tomasfabor.com

  3. .zdevastovaný amfiteáter už načali bagre pondelok 2. 3. 2009 od .sME | 17. február 2011 11:07

    V areáli bývalého kultúrneho stánku sa pohybujú ťažké mechanizmy. Búracie povolenie ešte nie je právoplatné. Amfiteáter získala minulý rok súkromná spoločnosť. Staré Mesto chce tento týždeň overiť, čo sa búra, a teda či je to legálne. STARÉ MESTO. V areáli amfiteátra sa búra. Na Drotárskej ceste sú stavebné mechanizmy, zničený kultúrny priestor už poznačil aj ich zásah. O tom, že amfiteáter končí, sa vie približne tri roky, keď sa menil územný plán zóny. Spustnúť ho nechali správcovia, ktorí tvrdili, že o jeho využitie nie je záujem. V areáli vlani horelo. Polícia aj na základe výsledkov analýzy vzoriek z miesta požiaru potvrdila, že amfiteáter niekto podpálil. Zapálil horľavé predmety. Polícia zisťovala, či v tom bol úmysel. Čítajte viac: bratislava.sme.sk

  4. .bA: Predaj Lesíka na Krasovského - prepis poslaneckej rozpravy od .pravá sdku bratislava | 17. február 2011 11:04

    Boj o lesík na Krasovského má za sebou ďalšie kolo. V rozprave o bode 22, na konci ktorého poslanci Metského zastupiteľstva odhlasovali predaj lesíka, vystúpilo viacero poslancov. Schôdzu viedol primátor Ďurkovský. Nakoľko TV Bratislava nie je schopná zaznamenať celé zastupiteľstvo a uverejniť ho vo svojom archíve na www, prinášame vám prepis rokovania: Čítajte viac: petras.blog.sme.sk Čítajte viac: petras.blog.sme.sk

  5. .kde sú tie peniaze od .ivan miklos | 17. február 2011 10:58

    Hokejový štadión. Kde sú tie peniaze? 50157660 Minulý týždeň sme sa mali s premiérkou a ministrom školstva zúčastniť návštevy na dokončovanom zimnom štadióne Ondreja Nepelu v Bratislave. Majstrovstvá sveta sa blížia, práce finišujú a peniaze chýbajú. Akcia sa nakoniec nekonala, pretože zasadala mimoriadna koaličná rada, ale aj neuskutočnená návšteva bola užitočná. Z podkladov, ktoré som si dal pripraviť, som sa totiž dozvedel veľmi zaujímavé veci. Napríklad to, že celkové náklady na rekonštrukciu štadióna budú 95 miliónov eur. Hrôzostrašná suma, aj keď od nej odpočítame vyvolané investície, stále je to 86 miliónov eur za halu s kapacitou 10 000 sedadiel. Aj tak sa mi to zdalo neskutočne veľa, požiadal som o príklady iných porovnateľných hokejových hál. Nech sa páči, Riga Arena v Lotyšsku, s kapacitou 10 300, dokončená v roku 2008, stála 28 miliónov eur, Siemens Arena vo Vilniuse s kapacitou 8750 taktiež 28 miliónov eur a Steel Arena v Košiciach, kapacita 8437, dokončená v roku 2006, stála 22,2 milióna eur. Takže cena za jedno sedadlo kapacity je v Bratislave 8600 eur, v Rige 2718 eur, vo Wilniuse 3200 eur a v Košiciach 2660 eur. Veľmi podobný bol prípad Ficovou vládou plánovanej výstavby národného futbalového štadióna na Tehelnom poli. Vláda vyčlenila na jeho výstavbu 70 miliónov eur a asi nikto nepochybuje, že ak by bola výstavba aj zahájená, tak by to určite nebola konečná suma. Podobné štadióny boli postavené v iných krajinách, ako inak, za výrazne nižšie sumy. Napríklad štadión Eden v Prahe za 40 miliónov eur, , alebo Liberty stadium vo Walese za 31 miliónov eur. Takže, podčiarknuté, spočítané - ak by sa bývalé vedenie mesta a bývalé vedenie krajiny správali zodpovedne a konali vo verejnom záujme, tak sme za peniaze, ktoré sa minuli a minú na rekonštrukciu zimného štadióna, mohli dnes mať v Petržalke na zelenej lúke spoločný komplex národného futbalového a národného hokejového štadióna. Ušetrilo by sa spoločnou infraštruktúrou (pakrovanie, služby), nezapchávalo by sa centrum mesta, mestský rozpočet by nebol na hunte a mali by sme dôstojné stánky pre reprezentačné, ale aj extraligové zápasy. Keby... Autor je minister financií

  6. .odporucane citanie od .erazmus | 5. február 2011 17:29

    pre vsetkych clenov katolickej uderky, priamo na tejto webstranke. autor je veriaci katolik. blog.tyzden.sk mimochodom, hned druha veta Daniskovho clanku je loz - v Rusku pripada na 100 narodenych 170 potratov. Je mi to luto, ale tym sa stava cely clanok uplne nezmyselny.

  7. .borisko od .marylyn | 3. február 2011 11:02

    skor si myslim, myslim, ze pan Hanus kvalitne zotrel pana Breinera..

  8. .breiner od .borisko | 2. február 2011 12:26

    Myslim si pan Daniska ze Breiner Vas adekvatne zotrel!

  9. .pp od .malySuvi | 29. január 2011 18:26

    "Ako je možné, že tak vyspelé mesto, Mekka toľkých slobodne zmýšľajúcich ľudí, je takým surovým a nehostinným miestom pre život, že je tam problém sa vôbec narodiť?" autor článku si myslím odpovedal sám keď píše o mekke slobodne zmýšľajúcich ľudí; koniec koncov zamerať sa na potratovosť je iné ako hovoriť o ľudských právach ktoré sú potláčané násilnosťami, alebo ako prvá veta článku vraví "Dajme bokom prírodné katastrofy a rátajme iba násilie páchané ľuďmi." článok je podlľa mňa brak keď porovnáva neporovnateľné. možno by bolo vhodné napísať dva články:´o kultúre smrti´ a ´o zločinoch proti ľudskosti´, pán Daniška..

  10. .,,,, od .cap1492 | 18. január 2011 13:19

    Nový farár bol pri svojej prvej kázni tak nervózny, že takmer ani nedokázal prehovoriť. Ďalšiu nedeľu, pred druhou kázňou, sa spýtal prítomného arcibiskupa, že čo by mal urobiť, aby sa uvoľnil. Ten mu poradil: "Kvapnite si do vody trochu vodky, uvidíte, že po niekoľkých hltoch budete trochu kľudnejší." Farár poslúchol radu a sk...utočne, cítil sa tak výborne, že by dokázal rečniť aj vo víchrici, úplne kľudne. Po bohoslužbe sa vrátil do sakristie, kde našiel lístok od arcibiskupa, ktorý mu odkazoval: Vážený Otče: Nabudúce si nalejte vodku do vody, nie vodu do vodky. V ďalšom pripájam niekoľko poznámok, aby sa už neopakovalo to, čo som videl na dnešnej omši: - Na okraj kalicha nie je nutné dávať koliesko citróna. - Tie kabínky v bočnej lodi sú spovednice, nie toalety. - Snažte sa neopierať o obraz Panny Márie, a už vôbec ju nemusíte objímať a bozkávať. - Máme 10 prikázaní, nie 12. - Apoštolov bolo 12, nie 7, a žiadny z nich nebol trpaslík. - Nášho Pána Ježiša Krista a Jeho Apoštolov nenazývame "JC & His Boys". - Dávid porazil Goliáša prakom a kameňom, nie je pravda, že by ho "doje**l". - Judáša neoznačujeme za "zkurveného zmrda". - Svätého Otca sa nepatrí prezývať "Papa Ratzi". - Bin Ládin nemal nič dočinenia s Ježíšovou smrťou. - Svätená voda je na požehnanie, nie na osviežovanie zátylku. - Nikdy sa nemodlite sediac na schodíkoch pred oltárom. - Hostie sa majú rozdať veriacim, nemajú sa prikusávať k vínu. - Veriaci hádžu príspevky do pokladničky dobrovoľne; odstráňte nápis: "Vaše sprepitné je môj plat". - Hriešnici pôjdu do pekla, nie "do piče". - Pri otčenáši je možné dvíhať ruky k nebesiam, ale nie sa kývať do vlny. - Vašu iniciatívu, aby si všetci prítomní zatancovali, hodnotím kladne, ale robiť vláčik po celom kostole, to NIE! DôLEŽITé: Ten, čo sedel v kúte pri oltári, a o ktorom ste tvrdili, že to je "buzík v sukni" a "transvestita bez make-upu", to som bol ja. Dúfam, že do budúcej nedele tieto nedostatky napravíte. Inak, na prvú kázeň to bolo celkom dobré. S pozdravom, Arcibiskup

  11. .bronx versus Lunik9 od .z Brusselu | 18. január 2011 12:10

    1) ano taketo vysoke cislo je smutne. 2) Ale myslim, ze sa toto cislo vytrhava zo socialneho kontextu, kedze z clanku vyplyva, ze najvacsia potratovost je v najchudobnejsich stvrtiach NY. V tychto stvrtiach je gramotnost a uroven vzdelania obyvatelstva nizsia a ak hovorime, ze vychovne programy nefunguju, naopak povzbudzuju k sex. aktivite, tak by ma zaujimala ci existuje korelacia medzi potratovostou, gralotnostou, soc. statutom a dostupnostou k informaciach a dostupnost kondomov v tychto stvrtiach v roznych stvrtiach NY. Potom mozno vynasat nejake sudy. Ak by sa spravila takato analyza, stavim sa ze by vysvitlo, ze je to prave naopak. Polozte si otazku, co vedia u nas ROmsky obyvatelia na Luniku 9 a ci sa vobec o nieco take staraju ako sex. zdrzanlivost, prevencia, kondomy????? Absolutne neprofesionalne. 4) V USA nie je ziaden socialny system, takze ak by sme u nas nepodporovali mnoziacich sa Romskych obyvatelov socialnymi davkami a prispevkami na deti, tak aj v tejto nasej komunite, na Luniku 9, by bola potratovost 50%. 5) Naozaj porovnavat cislo potratov s cislom vrazd a poprav je uplne sialene.

  12. .americania sa premnozili od .palkog | 17. január 2011 11:59

    Paci sa mi myslienka ze Americania sa premnozili /ako kobylky/ Teda problem ma USA a nie Rusko ci Cina !!!

  13. .kondómy?... Ftw? od .tomáš R. | 17. január 2011 09:53

    Ako pán redaktor? Ak tomu správne chápem tak používanie kondómov pre Vás znamená zvýšenie rizika tehotenstva? Rozmýšľa tu ešte vôbec niekto? A čo tak keď k tým potrateným deťom ešte pridáme aj epidémiu kvapavky, HPV vírusu či rovno HIV? Prosím vysvetlite akým mechanizmom účinku pôsobia kondómy na rozhodnutie matky podstúpiť aborciu?

  14. .??? od .? | 16. január 2011 20:14

    IMHO, slobodna volba matky. Co tak spomenut kolko deti denne na svete zomrie od hladu a na trivialne choroby? Okolo 20000! Mozeme sa zacat bavit o potratoch ked to cislo bude porovnatelne s poctom potratov.

  15. .podla mna je to Irak s demokratickou vladou. od .lololo | 16. január 2011 19:57

    A Lunik 9 ak sa nic nezmeni.

  16. .lono ako popravisko od .hana | 16. január 2011 19:54

    Na Slovemsku je pre ludskeho jedinca najnebezpecnejsim miestom maternica jeho matky. Ked prezije prve tri mesiace je viac menej za vodou. Cisla nepustia. Narodenych deti v roku 2009 cca 60.000, interupcii cca 15.000, umrtnost deti od 1-5 rokov 0,69 %. vyratajte si o kolko je vyssia pravdepodobnost, ze bude ludsky jedinec potrateny alebo ze zomrie do ť rokov na chorobu. Smutne, ze miesto, ktore by malo byt pre cloveka najbezpecnejsie je vysoko rizikovym a casto je zneho popravisko. Naco tych reci dookola, co je na tom tazke pochopit

  17. .podla mnohych statistik od .erazmus | 16. január 2011 17:16

    je velmi nebezpecnym miestom pre deti sakristia katolickeho kostola. ale tieto statistiky nam buduci blahoslaveny uspesne zatajoval a odmietal sa co len stretnut s obetami svojich podriadenych.

  18. .potratovy Brooklyn od .aeon | 16. január 2011 16:54

    Nuz, nechcem si ani predstavovat, co by to spravilo s New Yorkom, keby prave tam nejakym zazrakom, alebo nebodaj socialnou politikou na sposob slovenskych pomerov a jeho "cernochov" zrazu klesla potratovost a stupla porodnost nam dobre znamym sposobom ... tusim tam platia tvrde zakony prezitia, nepochybne blizsie prirode, nez nas socialny paskvil (alias genocida povodneho obyvatelstva financovanim porodnosti cudzieho etnika ...)

  19. .obecná škola od .a.g. | 16. január 2011 15:33

    Olizovanie zábradlia

  20. .omg od .double K | 16. január 2011 14:32

    ...opat raz iba nepodlozene kecy... autor odvolavajuc sa na nabozenskych a obcianskych lidrov pise, ze "problémom sú práve zdarma distribuované kondomy a sexuálne programy na štátnych školách"... Chcela by som vediet na zaklade akeho sociologickeho alebo ineho vyskumu dosli k tomuto zaveru... Bullshit!

  21. .bTW od .perun | 16. január 2011 11:58

    Ako autor vie, že v Číne popravujú nevinných ľudí, ako sa nám snaží vnútiť? "Nie je to ani Pakistan, ani Irán, kde je počet popráv na 1 000 obyvateľov údajne ešte vyšší ako v Číne a kde sú tiež popravovaní nevinní ľudia. " Pakistan je vážne problém, vláda tam pomaly nevládne a moslimskí extrémisti áno, ale tá Čína? na rozdiel od predstáv šialených neokonzervatívcov tam je systém.

  22. .ja poznám iné najnebezpečnejšie miesto, od .jozef Mikloško | 16. január 2011 10:33

    je to maternica. Nezáleží, v ktorom je meste. 40 miliónom detí ročne na svete nie je bránou do života.

  23. .aaaa od .bing | 15. január 2011 22:56

    Myslel som, ze to bude nieco zaujimave. New York ma prekvapil a zdalo sa mi to divne, az kym som neprisiel k potratom. Ide LEN o potraty. Skoda casu. Tych 10 sekund co som tomu venoval.

  24. .michalko: mas fanaticke nazory od .goldman | 15. január 2011 21:55

    "fanatik, ktorý by bol rád, keby boli potraty zakázané. Zakazuj si v kostole, ale normálnym ľuďom daj pokoj". Tak len fanatik vydava kantrenie nenarodenych ludskych bytosti za nieco danne normalnym ludom. Interrupcia je socialna vrazda. Ako liberal som zasadne proti interrupciam!

  25. .diskusia od .cert rohaty | 15. január 2011 21:43

    diskusia je hlavne na hounou, lebo ujo bigotny autor diskutovat nikdy nemienil a svoje fanaticke dristy tu bude prezentovat znova uz o par dni.. :[

  26. .keďže nepoznajú antikoncepciu, tak potom to tak dopadá. od .michalko | 15. január 2011 18:40

    Autor článku je katolícky beňovec - fanatik, ktorý by bol rád, keby boli potraty zakázané. Zakazuj si v kostole, ale normálnym ľuďom daj pokoj.

  27. .eugenika v praxi od .karol205IQ | 15. január 2011 15:54

    eugenika v praxi. a tak to ma byt :P

  28. .od od .veve | 15. január 2011 13:12

    Pekný príspevok Danka.

  29. .kryvda! od .defendor Max | 15. január 2011 12:54

    Krivdite mu bojz, vy miesate dve veci, jedna vec su bezne statisticke metody (pocita sa na tisicku zien) a druha PR spracovanie temy, tam si vytvori kazdy taku statistiku, aka viac udiera do oci.. preto 41 zo 100 (co je - zda sa - pravdivy udaj). Vid: "A new report has found that 41% of babies in the womb were aborted in New York City in 2009 – a finding that has spurred local pro-lifers to redouble their efforts to lower the city’s abortion rate." Zdroj: www.lifesitenews.com Namietka voci Daniskovi by mohla vyzerat skor takto: A co Cina s politikou jedneho dietata? Nie je tam nahodou viac potratov? Alebo vsetky zeny hned sterilizuju? Btw Bart, o ten sok s Bagdadom mu preds ide, nie? Alebo mas pocit, ze z nakupu sa v Iraku domov vrati iba 59 Iracanov, ha?

  30. .dezinformacia od .lukas Kudlac | 15. január 2011 12:28

    Pan Daniska tu otrcil ukazkovu dezinformaciu, nie je to 41 na 100 ale na 1000 zien (Guttmacher Abortion Ratio) takze o ziadnych percentach v nasom zmysle nemoze byt ani reci, ale to by uz nebol taky "sokujuci" a efektny clanok, vsakze? O tom postaveni clanku a porovnavani s popravenymi v Cine tak to uz je naozaj silne fundamentalisticke kafe...

  31. .dobre zavadzanie od .bart | 15. január 2011 12:17

    Autor by mal skusit ist do Bagdadu a skusit tam prezit . Myslim ze s tymito dristami by to ratal na sekundy. Zavadzanie a pokrytectvo.

  32. .svet je naruby od .danka | 15. január 2011 12:13

    Väčšina ľudí je prinútená "vládami sveta"rozmýšľať úplne pomýlene. Tým,že sme bombardovaní informáciami a presviedčaním čo je "in"a čo je moderné a pokrokové a vyspelé a neviemaké....že silnejší a bohatší je automaticky hodnotnejší....Samé nezmysly. Je to pritom jednoduché. Keby človek si našiel chvíľu rozmýšľať, čo naozaj v živote potrebuje, zistil by, že je to láska a mať niekoho,s kým sa môže o ňu deliť - a podľa toho si môžme život zariadiť.Najhorší pocit,ktorý som pár krát v živote zažila,je bezmocnosť - a to dieťa v lone ženy je bezmocné, kde sú jeho práva sa rozhodnúť,či chce žiť alebo nie? Ak niekto rozlišuje medzi vraždou dospelého a vraždou nenarodeného človeka!?!? kde zobral ten názor alebo právo súdiť,ktorý z tých dvoch ľudí je hodnotnejší a má právo žiť? Dospelý sa môže brániť aspoň prosebným pohľadom ale ten drobný človiečik je bezmocný.Ako vieme posúdiť,či by bol šťastný alebo nie a jednoducho vynesieme nad ním rozsudok smrti.Nie je to právo ženy,nehádžme na ňu tú ťarchu - je to zodpovednosť nás všetkých - ako si môžeme vážiť svoj život a druhému ho uprieť? Sme schopní ako ľudstvo ešte lásky?

  33. .to: jozefno1 od .kohut1 | 15. január 2011 11:30

    ee...zle si si to precital....pouzivaju sa tri metody...podla jednej z nich je to naozaj 41 % (tak tora dava podla mna najvacsi zmysel)...to co ty uvadzas...si si zle vysvetlil...jedna metoda pocita kolko je potratov na 1000 zien v reproduktivnom veku (15-44)...to ale zahrna vsetky zeny v meste nie len tehotne...takze 41 % z tehotnych zien ktore nepotratia "prirodzene" idu na potrat...toto cislo sedi...kazdopadne co sa tyka clanku...silne kafe...prial by som autorovi taky tyzden v Bagdade...ako civilista na ulici...alebo ako obcan v Cine ktory sa snazi presadzovat ludske prava...by ma zaujimalo ci by prezil pol roka...

  34. .napr. od .asf5g | 15. január 2011 11:07

    Môže sa stať napríklad aj toto : www.youtube.com

  35. .a to tvrdi kto? od .jozefyes | 15. január 2011 09:56

    Citat: In 2009, 41% of all viable pregnancies in New York City ended in abortion. This is nearly twice the national rate. Takze?

  36. .percentualna potratovost od .jozefno1 | 15. január 2011 02:06

    toto je naozaj silna kava je to 41 z 1000, pan autor absolutne tipicke

  37. .not a difficult concept od .mh | 14. január 2011 23:36

    i.imgur.com

  38. .no holt.. od .qwe | 14. január 2011 22:11

    Puste Ulany uz asi davno opustila inteligencia a cakaju na prichod civilizacie.. a co ostalo? len stredoveky klerochumajizmus..

  39. ..... od .a.g. | 14. január 2011 21:30

    www.rollingstone.com

  40. .huhla od .fdasf | 14. január 2011 21:04

    Ked KaDeHaci prestanu kradnut a rozdavat si statny majetok medzi sebou, tak si aj ludia budu moct dovolit deti..dnes na to jednoducho nemaju..autor je pokrytec

  41. .to brajeriga od .ccc | 14. január 2011 20:56

    aha, zvierata nezabijaju pre zabavu ... hmm .. niekedy si pozri v lete male maca ako nahana motyla a trapi ho na zemi, ako sa s nim "hra" a ked sa uz nehybe tak ide hladat dalsieho co sa hybe lebo s takym je vacsia sranda .... pekne pozorovanie ...

  42. .wtf??? od .kamil contofalsky | 14. január 2011 20:49

    A ak nie je taky problem v LA, washingtone alebo Dallase stale je to problem liberalov, dostatku kondomov a sexualnej vychovy, alebo proste je len NYC vynimka?

  43. .dakujem autorovi od .aladar Miazga | 14. január 2011 20:41

    Vdaka za tento clanok. Konecne som pochopil, ako to katolicky fundamentalisti okolo Mikloska mysleli v druhom kole ostatnych prezidentskych volieb, ked vraveli, ze medzi Gasparovicom a Radicovou nie je ziadny rozdiel. :-D

  44. .isteze od .sano | 14. január 2011 19:19

    41 percent tehotenstiev konciacich interupciou je skarede cislo a niet logickych argumentov proti tomu,aby tento stav bol povazovany za zlo...len zasnem nad tym somarskym mostikom od vzdelavacich programov k 41 percentam potratov...

  45. .pokus o univerzálnu odpoveď od .matheus | 14. január 2011 17:05

    Ak by sme chceli dať akúsi univerzálnu odpoveď na otázku interupcií, ťažko by sa nám to podarilo. Existujú totižto okolnosti a stavy rôzne - v ktorých sa človek nachádza a žije... Inak sa správa človek v ohrození vlastnej existencie a inak človek žijúci v bezpečí. Inak rozmýšľa sýty a inak hladný. To sú prirodzené zákony ľudského žitia. Zodpovedné vedome riadené správne správanie je možné len v prípade ak dodržiavame určité etické pravidlá a zásady. To však znamená, že sa musíme učiť riadiť svoj život. Musíme sa podriadiť životu. Tak ako nemáme právo vziať si svoj vlastný život nemáme právo vziať život alebo právo na život ani iným. Ak sa žena vzdá svojho dieťaťa neoslobodí sa ale odníme právo na život dieťaťu. Sama sa dobrovoľne vzdá výsady priviesť a na svet život - dieťa a učiť ho žiť. Dieťa je do tej doby dokedy nie je schopné samostatného života súčasťou matky (aj otca samozrejme). Silné slová ale pravdivé. Tu nejde o právo slobodného rozhodnutia ale o otázku slobodnej voľby života. Treba si teda v prvom rade jasne definovať čo je slobodná voľba. Je to slobodná voľba dobra a nie voľba medzi dobrom a zlom...Ešte pár slov k etickým a morálnym zásadám sex je síce príjemný ale musí byť aj bezpečný v každom slova zmysle...manželstvo ale aj kondóm v tomto zmysle nie sú zlé ale prinajmenšom rozumné...

  46. .súlad. od .kiddo | 14. január 2011 16:06

    Diskusia na túto tému zjavne nie je možná, pretože ľudia sú spravidla príliš zaslepení subjektívnymi hodnotami a svojím videním sveta. Nechápem, prečo by mala prevencia pred tehotenstvom evokovať nadmernú sexuálnu aktivitu a zmýšľanie tohto typu mi nie je vlastné. A ešte jedna vec, matky čakajúce neželané dieťa sa rozhodujú podľa vlastných hodnôt, do ktorých Vás absolútne nič a kritika ktorých je irelevantná, pretože "osveta" nebude logicky kontraproduktívna jedine vtedy, ak sa ľudia budú chcieť zmeniť. Každý koná podľa vlastného vedomia a svedomia, preto nevidím problém v rozhodnutí sa pre interrupciu, pretože tým človek neubližuje Vám, môže ublížiť iba sám sebe. Či už morálne, alebo fyzicky. Rovnako si však ublížiť nemusí.

  47. .odpoveď analogikovi: od .miloš | 14. január 2011 15:02

    Duša nepokrsteného človeka , a teda aj nenarodeného dieťaťa ,nejde do neba, pretože človek nie je hriešny len tým,že pácha hriech, ale je hriešny vo svojej prirodzenosti Aj keď nezhrešil, vedome ,či nevedome, jeho dedičný hriech nebol zmytý krstom ( pozri Katech.kat.cirkvi), a teda nemôže vsúpiť do Božej prítomnosti. Ak niekto hovorí o slobode rozhodnúť sa prijať ,či neprijať neželané dieťa, tá sloboda končí rozhodnutím mať pohlavný styk s partnerom a zároveň sa tým aktom preberá zodpovednosť za tehotenstvo.

  48. .americania od .exit | 14. január 2011 14:23

    Bronx je cernosska stvrt , N.Y. je zidovske mesto, Americanov je prilis mnoho ,a tak by mali zaviest nieco podobne ako Cinania. Americania sa premnozili.

  49. .kretania nedokazu uvazovat logicky od .analogik | 14. január 2011 13:30

    moze mi nejaky krestan povedat kde ide dusa nenarodenenoho a nepokrsteneho dietata?..do pekla?do neba?..do ocistca?..co by nato povedala Tutkova?...spravne si prosim v tom nejaky poriadok vazeni krestania..pretoze ak ide dusa dietata do neba tak v com je problem???

  50. .právo od .fJ | 14. január 2011 12:57

    Ja nerozumiem tejto debate o interupciách. Pokiaľ má niekto vnútorný problém a nesúhlasí s tým, tak nech to nepodstúpi a bodka. Niektorí ľudia budú argumentovať demografiou a poklesom pôrodnosti. No to je pekné, takže riešením je prinútiť matky porodiť nechcené deti a zničiť život dieťaťu aj matke. Skutočne kresťanské riešenie... Ak by sa zakázali interupcie, k zvýšeniu pôrodnosti to rozhodne nepovedie. Ľudia budú menej súložiť, alebo si dávať obzvlášť pozor a tak miesto toho aby žena šla na interupciu jednoducho neotehotnie. A tie čo by otehotneli aj tak, podstúpia interupciu na čierno niekde v šope a hrdzavými nástrojmi. A argumentovať iracionálnou vierou v dušu, to síce môžete pri pive, ale zakladať na tom zákony...

  51. .reakcia na zasnem!!! od .brajeriga od .klinec | 14. január 2011 08:23

    Trochu zvlastne uvazovanie nemyslis? pises: "Tie tisíce zavraždených detí mohli byť skvelí lekári, vedci, umelci. Možno práve niekomu z vás mohli pomôcť pri autonehode /taká banalita,však.../,alebo vynájsť liek na chorobu, ktorú nikomu neprajem." ...alebo aj nemuseli. Mohli to byt tiez vrahovia a zlocinci, ktory by nejak ublizili tebe alebo rodine, co ti samozrejme tiez neprajem.

  52. .pouta od .durex | 13. január 2011 23:22

    Veve www.intimnosti.cz ;o)

  53. .a co mrtvi moslimovia pocas "misii" v Irakua a Afganistane? od .samus | 13. január 2011 22:54

    aelbo to je pre vas "deratizacia"?

  54. .na ČO je to teda najhoršie miesto? od .quia absurdum? | 13. január 2011 15:45

    NY je zjavne najlepšie miesto na nezáväzný sex. To z článku vyplýva. Prečo by to malo byť najhoršie miesto na svete na život už ale z neho nie je zrejmé. Máte pocit, že by Vás tam niekto nútil ísť na potrat? Máte pocit, že by Vám niekto bral Váš postoj k veci? Kto ste, dráhi dogmatici, že svetlo svojho rozumu chcete prenášať na iných? Nad vlastnou hlavou si posvietiť je niekedy najťažšie. kameň.

  55. ."sexualna osveta" od .osvietit | 13. január 2011 14:52

    cim viac "pomocok" a "osvety" pri sexe , tym menej zodpovednosti za nezelany nasledok.

  56. .asi preto... od .veve | 13. január 2011 12:48

    Možno je to tým, že voľná distribúcia kondómov robí z aktu plodenia niečo obyčajné, konzumné, zábavné, sebecké, spotrebné, neosobné, prístupné namiesto neobyčajného, tajomného, bytostného, sebadarujúceho, vážneho, krásneho, jedinečného...

  57. .hm od .osem Konzervativnych Slovakov | 13. január 2011 11:23

    "..že problémom sú práve zdarma distribuované kondomy a sexuálne programy na štátnych školách." cislo potratovosti je alarmujuce, az neuveritelne a kazdopadne hrozive. ale nerozumiem, ako sposobuje volne distribuovanie kondomov zvysovanie potratovosti? v ostatnych mestach USA nie su kondomy volne pristupne, pripadne rozdavane? neexistuju tam podobne, ci dokonca rovnake programy na statnych skolach? preco prave new york? v com je new york tak specificky, co do kondomov a sexualnych programov?

  58. .čím to je? od .pmin | 13. január 2011 10:55

    Všetkého je dostatok. Kondómov, "osvety", tabletiek, peňazí, roskoše. Matéria teda nechýba a predsa sa to deje. Kde soudruzi (liberáli) z NYC udelali chybu? Chýba viera, zodpovednosť, láska, tieto tri, ale najväčšmi z nich Láska (parafr. 1 Kor 13, 13).

  59. .zlo nemôže byť dobrom od .veve | 13. január 2011 10:52

    Interupcia je jedno obrovské zlo, ktoré otravuje a zamoruje ducha celej spoločnosti, nehovoriac o osobných drámach jednotlivcov. Nikto sa tým nechváli, nikto to nemá napísané na čele, ale vnútorná radosť, pokoj a vyrovnanosť nie sú zrovna vlastnosťami vyznavačov kultúry smrti. Aký je rozdiel medzi tým - nemôcť sa narodiť ( nespoznať rodičov, nezažiť bytie, netešiť sa z existencie, neuskutočniť sa) alebo po čase prísť o život ? Nie je to rovnako kruté?

  60. .pacia sa mi prispevky schizyfos_-a od .juraj Kascak | 13. január 2011 08:39

    Nie je mi uplne jasne, co chcel autor clankom povedat (okrem "sokovania" hrozivymi cislami), pripadne ake riesenie navrhuje. Ono totiz plosne riesenie aj tak neexistuje, ci sa nam to paci alebo nie, napokon je to vzdy matka, ktora sa musi rozhodnut. Podla mna jedinym ucinnym sposobom, ako znizit pocet interrupcii, je vnutorne rozhodnutie matky, jej vychova k ucte k zivotu, jej vola brat svoje nenarodene dieta ako pozehnanie, namiesto toho, aby ho brala ako "problem", ktoreho sa treba zbavit. Dostupnost kondomov nema na interrupcie ziaden vztah, korelacia nie je kauzalita. Hlavne tazisko vychovy k ucte k zivotu, je v rodine, nie vo vonkajsich instituciach. Ak sa co len jedna matka rozhodne spravne a svoje dieta bude milovat este predtym, ako sa narodi, je to velke vitazstvo. More sa sklada z malych kvapiek vody. Trubit na poplach a chciet plosne menit svet, nie je spravna cesta. Spravna cesta je osobny pristup a blizkost srdca.

  61. .spojitost s dostatkom kondomov a interupciou? od .zbabely anonym | 13. január 2011 07:26

    > Aka je spojitost s dostatkom kondomov a interupciou? Jednoducha. Ked naucite ludi v skorej mladosti sulozit ako kraliky bez naslednej zodpovednosti o potomstvo, tak sa podla toho budu spravat aj ako dospeli.... aj ked obcas nebude kondom zrovna po ruke.

  62. .veľmi povrchné od .pohan | 13. január 2011 05:11

    Takéto prostoduché články veľmi prznia povesť inak zaujímavého týždenníka. Tu sa bohorovne tvrdí, že jedenie zeleniny spôsobuje masívnu obezitu.

  63. .ak je pravda... od .ivan Pribičko | 13. január 2011 00:47

    čo pán redaktor píše (41% počatých detí je v NYC potratených), stále to nemení na fakte, že by som si tam veľmi rád predstavil svoje budúce bydlisko; NYC je mulitkulturálnym mestom a Bronx už nie je Bronxom spred dvadsiatich rokov, Brooklyn a Queens rozkvitajú, Manhattan je stále hlavnou spoločenskou tepnou východného pobrežia a na Staten Island človek ani nedovidí; ale neodvážil by som sa ho porovnávať s krajinami ako Irán, Pakistan či Afganistan

  64. .reakcia na žasnem !!! Maska ktora ukazuje sama na seba od .schizyfos_ | 12. január 2011 23:00

    Na uvod chcem vysvetlit, ze tymto prispevkom neutocim, a ak ano, utocim tym iba na svoju Masku, ktora ukazuje na seba samu: Kedy zacnem zasnut ? Ked prestanem produkovat boj za Spravodlivost v style Wrestlingu, ked prestanem na druheho efektne utocit v mene prirodzenych pravd a stereotypov, ked si uvedomim, ze takto menim pravdu na banalitu povrchovych teatralnych scen, ked uznam druheho za legitimneho ucastnika diskusie, atd.

  65. .žasnem !!! od .brajeriga | 12. január 2011 22:26

    Zamyslel sa vôbec niekto z vás-kritikov nad tým čo napísal ? Kto z vás je otcom alebo matkou ? Mali ste niekedy niekoho radii ? Bol niekto z vašich blízkych nevyliečiteľne chorý?... Tie tisíce zavraždených detí mohli byť skvelí lekári, vedci, umelci. Možno práve niekomu z vás mohli pomôcť pri autonehode /taká banalita,však.../,alebo vynájsť liek na chorobu, ktorú nikomu neprajem. Zvieratá sú oveľa ušľachtilejšie ako ľudia. Nezabíjajú pre zábavu. Hanbím sa za niektorých "ľudí" !

  66. .super od .rOCKY | 12. január 2011 21:44

    Very good clanok!! uprimne suhlas. Ta arogancia k zivotu sa prejavuje rozne toto je jedna rafinovana forma.

  67. .kritici chodte do riti! od .peter2 | 12. január 2011 20:27

    Vsetcia co kritizujete autora tohto clanku ste namysleni pokrytci. Je to nahodou velmi pekny a pravdivy clanok. Az na jednu vec. New York vobec nie je krasne mesto, vlastne by bolo krasne, keby americania neboli strasni lajdaci a nemali ten hnusny kseftarsky a otrokarsky kapitalizmus. New York je smradlave, spinave mesto plne potkanov. New York je brana do noveho sveta. Je to vsak spinava sodoma gomora. Je to aj moj akoze domov.

  68. .nie je lepsia diskusia a empiricky dokaz ako synteticke apriori? od .schizyfos_ | 12. január 2011 20:14

    Nebolo by lepsie namiesto syntetickeho apriori, ktore vylucuje diskusiu, postavit vsetky relevantne analyticke hypotezy, odborne aj laicky ich prediskutovat, empiricky overit, aby sa mohli stat dobrovolne zavaznymi?

  69. .nabozensky fanatizmus nepozna hranic. od .joker | 12. január 2011 18:55

    Pan Daniska, ako krestan by ste mali tento fakt skor oslavovat, ved ak niekto veri v zivot po smrti, tak musi logicky smrt dietata pri narodeni povazovat za to najvacsie dobro, ake sa len cloveku moze prihodit. Clovek sa vyhne trapeniu na Zemi a ide rovno do neba, de facto sa narodi priamo v nebi. Ved nenarodene dieta urcite nemalo cas spachat ziaden hriech pocas svojho zivota na Zemi, takze nikam inam ako do neba sa ani dostat nemoze. Davat rovnitko medzi takouto pohodlnou smrtou a smrtou vo vojne alebo bolestivym zomieranim choreho, ci drogovo zavisleho cloveka je uplne sialene.

  70. .nehovorim primarne o kondomoch ale o interrupciach od .lord Acton | 12. január 2011 18:44

    Nehovorim primarne o kondomoch, ale o interrupciach. Je irelevantne, ci mas penis v kondome, alebo zabaleny v kuchynskej zastere. Relevantny je ukon interrupcie a tento akt je nereverzibilnym rozhodnutim vo vztahu k plodu. A preto je takyto cin filozoficky hlboko neliberanym rozhodnutim. To, ze existuje statisticka korelacia medzi poctom pouzivanych kondomov na urcitu vzorku populacie a poctom interrupcii, je dovod "pouzit" skor tu kuchynsku zasteru ako kondom, alebo jednoducho namiesto lahkovazneho pohlavneho aktu radsej gurmancit.

  71. ..Nazov clanku je zakerne zavadzajuci. od ..HeadAroundU | 12. január 2011 18:26

    Porovnavat to s vrazdami dospelych ludi, vojnami a umrtiami na drogove zavislosti je ubohe. Pojdete do pekla pan Daniska a ani krizik vam nepomoze.

  72. .????? od ..HeadAroundU | 12. január 2011 18:17

    Aka je spojitost s dostatkom kondomov a interupciou? ----- Lord Acton, pozor na slova, nemoze to byt kvalifikovane ako zabitie.

  73. .je neliberalne zabijat pocate ludske bytosti od .lord Acton | 12. január 2011 17:54

    je neliberalne zabijat pocate ludske bytosti. Interrupcia je totiz nereverzibilne rozhodnutie a preto je hlboko neliberalne.

  74. .????? od ..HeadAroundU | 12. január 2011 17:34

    Nepochopil som, ze kde je problem. Vysvetli mi to niekto? Ci to je len nejaka reklama na kondomy?

Komentáre do diskusie môžu pridávať len predplatitelia Piana. Zaregistrovať sa môžete tu.


Redakcia si vyhradzuje právo vymazať príspevky, ktoré obsahujú vulgárne či rasistické výrazy, a tiež tie, ktoré sú osobným útokom na redaktorov a spolupracovníkov .týždňa.

Inzercia  Newsletter  RSS  Predplatné  Články z tlačených vydaní  Kontakty

Copyright © 2009 - 2012 Vydavateľstvo W Press a.s., Partizánska 2, 811 03 Bratislava, Slovensko / ISSN: 1336-653X

Design and Technology by MONOGRAM