autor
.jaroslav Daniška
Píše najmä o spoločenských, politických a náboženských témach. Študoval politické vedy v Trnave, Prahe a Varšave. V minulosti pracoval ako asistent poslancov NR SR a poradca ministra vnútra. Patrí k zakladateľom a redaktorom katolíckej revue Impulz. Je ženatý, otec dvoch detí, žije v Pustých Úľanoch.
.denník Jaroslav Daniška
O čo ide Igorovi Matovičovi?
Túto otázku mi položila jedna moja známa a odvtedy nad ňou premýšľam. Nič iné nemieri na podstatu veci tak, ako táto otázka.
Osamelý Lipšic
Gorila mení politickú mapu Slovenska. Táto kauza bude mať dva priame výsledky. Tým prvým bude zloženie novej vlády, tým druhým nová podoba slovenskej pravice.
Rating Ivana Mikloša
Ivan Mikloš má za sebou v politike svoj najhorší rok. A bude to už iba horšie. Mikloš totiž práve zažil palackovský obrat.
Prvé pozitíva Gorily
Cteného čitateľa upozorňujem, že toto bude prudko zaujatý blog. Politicky, národne, aj ideologicky.
Prekvapenie roka: SaS nebude v parlamente
Viete si to predstaviť? A čo by to znamenalo pre slovenskú politiku?
Komu patrí tento štát?
Pôvodne som na tomto mieste chcel napísať niečo o Vianociach. Text je hotový, ale musel som ho odložiť. Nedá sa inak.
Lipšicova koža
Posledný týždeň nám Daniel Lipšic o sebe povedal veľa. Azda až príliš.
Generálov deň
Generál sa zobudil skoro ráno, ešte za tmy. Má síce 72 a niekto iný v jeho veku by si ešte poleňošil, ale Alojz Lorenc je iný prípad.
Vnútorná dráma voliča SDKÚ
Dzurindova strana má zaujímavých voličov. Kritických a verných zároveň.
Kádehácke dušičky
Figeľova strana je v smrteľnom zovretí.
články
rssKubánsky hrdina a Slovensko
.jaroslav Daniška10. august 2010 | prečítané 1716x | reagovalo 16 ľudí | hodnotené 3.7 | hodnotilo 36
Volá sa Oscar Elias Biscet, má 39 rokov, je lekár a politický väzeň na Fidelovom "ostrove slobody". Príbeh dr. Bisceta je príbehom ktorý si zaslúži pozornosť. A tiež našu solidaritu a podporu.
Dr. Biscet je osobitne zaujímavý pre dve veci.
Po prvé preto, že bol uväznený za svoj nesúhlas s potratmi. Dr. Biscet nesúhlasil so zabíjaním nenarodených detí v kubánskych nemocniciach, verejne proti tomu protestoval a dnes za svoj zápas za ľudské práva sedí vo väzení. Za svoje „kontra-revolučné aktivity“ - po slovensky „výhradu vo svedomí“ - dostal od Fidela 25 rokov. Keď bol v roku 2003 uväznený, na Slovensku na jeho prípad upozornil František Mikloško. Mikloškova solidarita s týmto kresťanským disidentom sa vtedy dostala aj do zahraničných médií, vrátane tých kubánskych na Floride.
Dr. Biscet je však zaujímavý nielen preto, že miluje slobodu a právo. Ale aj preto, že je vlastenec.
Preukázal to v posledných týždňoch, potom ako katolícka Cirkev a španielska vláda vyjednali prepustenie časti politických väzňov a ich odchod do exilu v Španielsku. Dr. Biscet ako jeden zo siedmich väzňov politický exil odmietol a domáha sa slobody doma, na Kube.
Týmto svojím odvážnym postojom sa pre komunistickú Kubu stal ešte nebezpečnejším a pre slobodnú Kubu ešte dôležitejším. Ľudia ako on by raz mali určovať vývoj v tejto krajine a Slovensko by im v tom malo pomôcť.
Napokon, na Slovensku by sme tomu mali rozumieť. Niečo veľmi podobné dokázal kedysi Silvester Krčméry, keď odmietol amnestiu prezidenta a žiadal zrušiť celý svoj nespravodlivý trest. Presne to ukázali všetci disidenti, ktorí neodišli do cudziny, ale zostali doma a pokračovali v zápase za slobodu. Ich príklad motivoval ďalších a otvoril cestu k slobode.
Slovensko by tomu malo nielen rozumieť, mali by sme to podporiť.
Dr. Biscet a jeho rodina si zaslúžia, aby dostali od nás materiálnu pomoc. Dr. Biscet by však mal dostať aj slovenské štátne ocenenie, prípadne by sme mohli podporiť jeho nomináciu na medzinárodné ľudsko-právne ceny. A samozrejme žiadať jeho okamžité prepustenie.
Mám však pochybnosť, či máme na Slovensku vládu, ktorá by toho bola schopná. Po prvé preto, že aj naša slobodná vláda nechce ratifikovať zmluvu o výhrade vo svedomí a po druhé preto, že máme premiérku, ktorá dr. Biscetovi nemôže rozumieť. Sama kedysi povedala, že „nerozumie voľbe lekárov stať sa gynekológmi, ak majú problém vykonávať interrupcie.“ A presne za to dr. Biscet sedí vo väzbe.
Diskusia (16)
-
.pre Fakjubic od .rmvn | 17. august 2010 22:23
Drahe Bozie Dieťa...Pokoj s Tebou. Dakujem za Tvoj zaujem vylepšiť pohľad na situaciu okolo Dr.Biscet. Máš pravdu, že DIKTATORSKY REŽIM nepozera ani tak na to, či je interupcia niečim zlým, ved pocas KOMUNIZMU boli jeden cas inetrupcie povolene a inokedy zakazane, ale ide im skôr upevnenie moci. Lenže tu treba mať na mysli aj to, že tento režim a štat nevedie jeden diktator, či prezdent,leboje len "babkou-figurkou" iných .... ide ešte o väčšie záujmy, ktoré ak človek nepríjma za skutočné, potom má tendenciu vidieť za každým zlom len človeka (v tomto pr.diktatora) a jeho zlé zmýšľanie. ------------------------ Čo ešte na prvý pohľad nemusí byť nesprávne, ale ak by sme ostali len pritom, potom by sme sa sami SPRÁVALI DIKTATORSKY, pretože tento tzv. režim nie je len o jednotlivcovi, ktorý takýto režím vedie, ale aj o spoločenskom zmýšľaní všetkých, ktorí nechcú pripustiť Jediného Vládcu svojho Stvoriteľa a potom aj to, že ten, ktorý proti Nemu bojuje, tak nie je ani tak človek ako sámotní padlí anjeli, ktorí zlo prejavujú skrze nás. ------------------------------------ Človek pokiaľ bude hladať zlo len v človeku bude sa mu stavať, že nebude bojovať za MILOSRDENSTVO (v tomto pr. pre nenarodených ako aj aktivistov proti interucpii), tak sám sa bude staviať do pozície "SPRAVODLIVÉHO DIKTÁTORA" a tým sa stáva aj človek, ktorý diktuje svetu ateizmus, či liberalizmus, komunizmus, socializmus, ideologie....ako aj tí , ktorí bojuju proti aktivistomPROlife ------------------- Čosa týka POTRATOV, tak každý človek, ktorý "nebojuje" aspoň slovne proti interupcii, tak sa ich zastáva,aj ked nepriamo. Bezohladu na to, či tomu verí alebo nie. Ináč povedané: "Kto nie je za nás, je proti nám!" Nemusíš sa báť, že by týmito slovami chcel Ježiš vyvolať vojnu, ale skôr aby sme si uvedomili, že človek nestojí na mieste, ale bud ide do Neba alebo do pekla. ------------------------------ Nemylme si naboženstvo v Stvoriteľa - Ježiša krista a učenie Kat.Cirkvi s IDEOLOGIAMI tohto sveta, pretože pojem ideologie sa vzťahuje na tých, ktorí presadzujú dokonalu vládu na zemi ako ciel svojho šťastia. Kdežto Božie Slová a Cirkvi poukazujú na konečný cieľ v Nebi (po smrti) a tak nijako ich nemôžeme nazývať ideologiou. To, že tak veriacich nazývajú v TV alebo verejna mienka, to neznamená, že na to majú právo a ani pravdu. --------------------------------- Kedysi som aj ja tak zmýšľal, ale osobne stretnutie s Ježišom mi dalo väčšie poznanie ako len Internet, Tv, ... či osobné skusenosti . Preto pozývam spolu s Ježišom a Máriou do Dechtíc pri Trnave alebo doMedjugoria. Dakujem, že si ... prijal toto pozvanie. God bless you with Virgin Maria
-
.pre JaroD. od .rmvn | 17. august 2010 21:41
Drahé Bžie Dieťa ... Pokoj s Tebou. Dakujem za zaujimavý článok. Až teraz som sa dozvedl o Dr.Biscet ale ešte si to pozriem. Zatial by som chcel povedať, že pokiaľ je pravdou, čo si napísal a za čo je uväznený, tak naozaj yyasluhuje našu pozornosť. V modlitbe a pôste zostáva Rmvn. God bless you with Virgin Maria
-
.rE:fakjubic - ideologia neznasanliveho liberalizmu od .golem | 13. august 2010 21:24
Treba hlavne skoncovat s ideologiou sucasneho neznasanliveho liberalizmu a jeho talibanskych odnozi.
-
.ad od .fakjubic | 13. august 2010 18:53
RIP Dr Tiller -- skutocny hrdina ktory bol zavrazdeny za svoju vieru ... dalsia obet konzervativneho fanatizmu...a ake vidim riesenie?..skoncovat so vsetkymi ideologiami , jedine vtedy mozeme zit v slobodnej spolocnosti...ach, ja beznadejny utopista
-
.to peter2 od .fakjubic | 13. august 2010 18:42
nikdy by som nenutil zenu aby isla na potrat. je to proti mojmu svedomiu. je to proti mojmu kodexu ktorym sa riadim cely zivot ,a tj sloboda jednotlivca dokym nezasahuje do slobod druheho,.. len mam obavy ze mozem skoncit takto, hoci niesom ziadny lekar, ale mam kus iny nazor ako fanatici -- aktualne.centrum.sk
-
.ad ...f..bic od .peter2 | 13. august 2010 16:20
Sudiac podla tvojho mena si poriadna "bitch" a preto sa necudujem tej reakcii. kolko zien si ty prinutil na potraty?
-
.ad joker od .peter2 | 13. august 2010 16:17
umele spajanie veci. Daniska spravne poukazal na nedostatok slobody zo stranky nasilnych interupcii. Netreba preskakovat z jednej veci do druhej, ale drzat "focus"
-
.ad z od .peter2 | 13. august 2010 16:13
sudiac z Vasej reakcie,kolko potratov ste Vy zapricinili?
-
.podakovanie Daniskovi od .kofola | 13. august 2010 13:35
Dakujem p. Daniska, ocakavam viac takychto clankov v .tyzdni. Dr. Biscet ako kubansky disident a bojovnik za ludske prava si zasluzi nasu uctu a povzbudenie. Nebrete vazne obcasne stekanie liberalnomarxistyckych odchovancov.
-
.amateri Tyzden production od .fakjubič | 13. august 2010 00:21
keby v Chile zatkli gynekologa zato ze potajomky vykonava potraty pan Daniska by tento cin urcite s radostou podporil..... dvojaky meter pan pisalek, dvojaky meter ...a to si hovorite profesionali?
-
.co je toto za clanok?! od .z | 12. august 2010 22:50
Co je toto za clonok preboha? Katastrofa. Odpad. Uprimne ... je mi z toho na grc.
-
.boj proti potratom je ludske pravo dokonca prvej Generacie od .felicia | 12. august 2010 19:14
Zapas dr. Bisceta za ludske prava je pozoruhodny, lebo potrat je nevratnym zabitim a posliapanim zakladnych ludskych prav. Len v urcitu kratku etapu zapadnej civilizacie je nateraz tento ohavny cin dekriminalizovany. Za 30 az 50 rokov sa budu deti raz pytat svojich rodicov ako vtomto obdobi dovolili vrazdit nenarodene deti.
-
.dodatok od .joker | 11. august 2010 16:12
Nenarodene deti zabijaju rodicia, ktori sa rozhodnu pre potrat. Kubansky rezim im to neprikazuje. Preto Biscetov protest sa neda nazvat zapasom za ludske prava, ako to napisal Daniska. To by bolo jedine v pripade, ze by priamo vlada ludi nutila na interupcie ist pod hrozbou nasilia.
-
.pre burski od .joker | 11. august 2010 15:37
Tak este raz. Ditatura sa obvykle vyznacuje tym, ze potlaca zakladne ludske slobody, ako je napr. sloboda slova, zhromazdovania sa a pod. Koli tomu bol ten spominany Kubanec zavrety. Vobec pri tom nezalezalo proti comu ten clovek protestoval. Stacilo len to, ze daval nahlas najavo svoj nazor, ktory bol v rozpore s rezimom. Nech uz je Radicova akakolvek, som presvedceny ze si cti zakladne demokraticke principy, akou je sloboda slova, takze by asi nemala problem odsudit uvaznenie cloveka len za to, ze vyslovil svoj nazor. A o to v tomto pripade ide. Nie o interupcie, ako sa nam to tu snazi Daniska nasugerovat. Ved napriklad v komunistickom Rumunsku boli interupcie zakazane a aky to bol neludsky rezim. Stavat preto svoj nazor na cloveka len na zaklade toho aky ma postoj k interupciam je len dogmaticky nezmysel.
-
.ad joker od .burski | 11. august 2010 14:32
...lenze prave o to ide, ze tento diktatorsky rezim, povazuje za prejav obcianskej neposlusnosti byt proti potratom...
-
.reakcia od .joker | 11. august 2010 13:21
Daniska vam uz uplne preskocilo. Ta vasa vyhrada vo svedomi vam asi dokonale zatemnuje mozog. Biscet sedi vo vazeni, lebo na Kube je diktatorsky rezim, ktory akykolvek prejav obcianskej neposlusnosti tresta vazenim. Ak by nahodou na Kube boli potraty zakazane a on by protestoval za pravo zeny slobodne sa rozhodnut pre potrat, takisto by ho uvaznili. A som presvedceny, ze nech ma Radicova na interupcie, ci vyhradu vo svedomi akykolvek nazor, urcite by nikdy nesuhlasila s uvaznenim cloveka len za jeho nazor.
Komentáre do diskusie môžu pridávať len predplatitelia Piana. Zaregistrovať sa môžete tu.
Redakcia si vyhradzuje právo vymazať príspevky, ktoré obsahujú vulgárne či rasistické výrazy, a tiež tie, ktoré sú osobným útokom na redaktorov a spolupracovníkov .týždňa.
Copyright © 2009 - 2012 Vydavateľstvo W Press a.s., Partizánska 2, 811 03 Bratislava, Slovensko / ISSN: 1336-653X
Design and Technology by MONOGRAM