autor

.jaroslav Daniška

Píše najmä o spoločenských, politických a náboženských témach. Študoval politické vedy v Trnave, Prahe a Varšave. V minulosti pracoval ako asistent poslancov NR SR a poradca ministra vnútra. Patrí k zakladateľom a redaktorom katolíckej revue Impulz. Je ženatý, otec dvoch detí, žije v Pustých Úľanoch.

.denník Jaroslav Daniška

Bozk Ivety Radičovej

Daniel Lipšic chcel založiť novú stranu. Svoju úvahu predstavil niektorým pravicovým politikom, v jednom z nich sa však katastrofálne „sekol“. Iveta Radičová ho totiž verejne ponížila.

Politický závet Mikuláša Dzurindu

Ak si myslíte, že Dzurindov závet zaznie až na sneme SDKÚ v Banskej Bystrici, mýlite sa. V strane sa s ním zoznamujú už dnes.

Vladimír Jukl, R.I.P.

V utorok prvého mája zomrel vo veku 87 rokov Vladimír Jukl.

Prečo kresťania volia Fica?

Tento text je pozvánkou na týždeň diskusii o stvorení sveta, rozumnosti viery v Boha, o tom, čo sa deje v rakúskej katolíckej cirkvi alebo v slovenskej politike.

Čakanie na Orbánovu provokáciu

Na starej téze Jána Čarnogurského, že najdôležitejšie sú pre Slovensko vzťahy s Maďarskom, sa nič nemení. Nezmenilo sa to vstupom do Únie, do NATO, ani vytvorením rôznych pridružených telies, ako je Visegradská štvorka.

Politická bublina menom Lucia

SDKÚ má novú hymnu. Je to pesnička od Beatles Lucy in the Sky with Diamonds.

Mráz na chrbte

Viete, čo robia mŕtvi ľudia, keď ich zapálite?

Nespôsobilá

Iveta Radičová nemôže byť prezidentkou, nerozumie totiž zahraničnej politike.

Na kolená!

84 poslancov poslancov Smeru a totálna porážka pravice. Čo tým chce Slovensko povedať?

Zrod novej SDKÚ

V noci zo soboty na nedeľu 11. marca sa narodí nová SDKÚ. Aká bude?

články

rss

Kedy bude mať Fico 50 percent?

Tá otázka už neznie tak absurdne, však?

.jaroslav Daniška

29. marec 2011 | prečítané 13048x | reagovalo 77 ľudí | hodnotené 4.3 | hodnotilo 175

A nejde len o posledný prieskum Focusu.

Napokon, príklady okolitých krajín to potvrdzujú. Vyše 50 percentnej podpore v prieskumoch verejnej mienky sa tešil v Poľsku Donald Tusk a jeho Občianska platforma, v Maďarsku Viktor Orbán s Fideszom. Podobných príkladov by sme našli v Európe viac, dokonca aj bez väčšinového volebného systému.

Takže možné to je. Stačí, keď si nasliníte prst a zdvihnete ho, ten trend je už cítiť.

Otázka číslo dva znie, prečo je to tak.

Čo také reprezentuje Robert Fico, že by si ho mal v prieskumoch vybrať každý druhý Slovák, ktorý chce voliť? Alebo inak, čo chýba súčasnej vláde, že nedokáže Ficovi percentá brať ale skôr pridávať?

Je to jednoduchá matematika.

Ešte pred voľbami 2006 Štatistický úrad zistil, že najviac ľudí, ktorí chodia pravidelne do kostola každú nedeľu, nevolí KDH, ale Smer. Necelých 20 rokov po Novembri 1989 už kresťania necítili dôvod voliť KDH a mali dôvod hľadať si cestu k ľavici.

Ako na to reagovalo KDH?

V podstate sa rozštiepilo na dve skupiny. Tá väčšia sa chcela objímať s Ficom, tá menšia chcela nový program.

Výsledok? Vyhrali tí väčší. Začali sa zbavovať nielen tých menších, čo presadzovali nový program, ale aj svojho „káčka“.

Pavol Hrušovský mi cez volebnú noc 2006 sklamane povedal: „To máme za ten váš fundamentalizmus“. Mýlil sa. KDH stálo za reč len ak malo to „K“ zmysel. A tiež ak vedelo k tomu pridať niečo navyše. Napríklad sociálnu politiku.

A to dlhodobo nevedelo. KDH je nezaujímavé, ak nedokáže byť treťou silou. Ak nevie byť antikomunistické a pritom sociálne, kresťanské a pritom odborne kompetentné. A samozrejme neskorumpované.

Skráťme to. Dnes má KDH problém s vlastnými bytmi a nekompetentnosťou svojich ministrov. A keď ide o Orbánove Maďarsko alebo rodinnú politiku, tak dokáže neuveriteľne pokojne mlčať. KDH dnes nie je treťou silou slovenskej politiky, ale frakciou na okraji liberálnej koalície. Kto už má voliť takú stranu?

Problém číslo dva sa volá Most-Híd.

Béla Bugár založil stranu, ktorá má pre Slovensko obrovský zmysel. Ak by sa Bugárovi podarilo poraziť maďarský nacionalizmus a zapojiť našich Maďarov do budovania slovenského štátu, bude mať miesto v učebniciach.

Lenže Bugár rád preskakuje po kameňoch. Rád sa usmieva na cudzích a kričí na vlastných. Odmieta Orbána a jeho dvojaké občianstvo a pritom nedokáže odmietnuť jeho zákony. Odmieta nacionalizmus a pritom mu ustupuje. Ak v tom bude pokračovať, môže dopadnúť iba ako Tolkienov Glum.

A napokon problém číslo tri, slovenskí liberáli.

Takú dominanciu liberálov, akú máme po voľbách 2010 sme na Slovensku ešte nemali. Radičová, Mikloš, Sulík.. a ďalší, menoslov je dlhý a nezastavil by sa ani pred Mostom či KDH.

Ako je možné, že tu máme toľko liberálov a de facto žiadny liberalizmus?

Radičovej ľavicový liberalizmus sa chce kamarátiť s odborármi aj s Angelou Merkelovou. Sulíkov liberalizmus chce hlasy v Brezne aj v bratislavskom homosexuálnom klube. Dzurinda mal byť najsilnejším ministrom zahraničných vecí po Benešovi a pritom si pri Orbánových excesoch nedokáže predvolať ani maďarského veľvyslanca.

A tak sa slovenský liberalizmus čoraz viac podobá na sedemhlavého draka, ktorého každá hlava má svoj rozum a navzájom sa zamestnávajú viac, než to dokáže kto iný.

Tak si to zhrňme.

Vláda Ivety Radičovej nedokázala vyliať „všetku špinu,“ ktorú našla na Roberta Fica a jeho ministrov. Nedokázal to Lipšic, Mihál, Figeľ, ani nikto ďalší. Po roku tak v pamäti zostala nástenka, pár káuz ministerstva obrany a nič viac.

Vládnutie navyše prináša nové problémy.

Ivan Mikloš po voľbách v eufórii povedal, že sa rodí koalícia väčšej názorovej zhody, ako bola druhá Dzurindova vláda. Mal aj nemal pravdu. Vláda Ivety Radičovej je naozaj názorovo užšou, chýbajú v nej konzervatívci či vlastenci a umiernení nacionalisti. Maďarskí aj slovenskí. Hovoriť však o „názorovej zhode“ dosť dobre nemožno. Na to sa priveľmi prekrikujú.

A Robert Fico nemusí robiť nič. Stačí kritizovať.

Vlastne niečo môže: Fico môže prekvapiť. Keby napríklad rezolúciu o prenasledovaných kresťanoch predložil namiesto liknavého KDH on, celkom by sa mu to podarilo.

Keď prekvapí, bude mať 50 percent.

 

 

 

priemerné hodnotenie: 4.3  ~  hodnotilo: 175
 
1 2 3 4 5

ohodnoťte článok od 1 do 5

Diskusia (77)

  1. .všetko a nič od .mierne_pásmo | 15. apríl 2011 11:36

    Nemôžem si pomôcť, ale ten článok hovorí všetko a nič, teda nič. Jednoducho nedáva odpoveď na to, prečo rastú Ficove preferencie. Dôvodom určite nie sú abstraktné, pseudointelektuálske, politologické a výlučne záporné súdy o súčasnej vláde uvedené v článku. Vinou vlády to nebude, pretože takú jasnú víziu nemala a toľko pozitívnych opatrení neurobila, či neplánovala urobiť, nijaká vláda. Takisto nijaká vláda nebola taká korektná k médiám, aj keď samozrejme nič nie je dokonalé (napríklad posledná kauza SDKÚ). Problém stojí skôr takto: prečo vynikajúce kroky súčasnej vlády nedokáže spoločnosť oceniť. Článok, ktorý by analyzoval takto postavený problém by sa dopracoval bližšie k pravde.

  2. .@Jozef Nasaly od .kritik | 13. apríl 2011 23:41

    "... a posledná vec, torá ma uráža je to , že porovnávač Fica s Orbánom. Nechápem. Orbán je politik , ktorý už niečo dokázal..." MAS PRAVDU, DOKAZAL, ZE JE UPLNY CHUJ A DOKAZUJE TO KAZDY DEN "Kde v akej vyspelej a slobodnej spoločnosti má IDIOT 50% alebo 80%? Nikde." AJ TU MAS SVATU PRAVDU, KEDZE TVOJ IDOL ORGAN MA USTAVNU VACSINU A FASISTOV V HUNGARSKOM PARLAMENTE SPOMINAT UZ ANI NETREBA, VSAKZE? TI FASISTI PRIAMO UKAZUJU, KDE SA MADARSKO V SUCASNOSTI NACHADZA - V R. 1920 (HORTHY)!!!!

  3. .dakujem! od .j-JJJ-Jan | 11. apríl 2011 11:14

    Velmi presny clanok, dakujem! A nejde ani tak o Fica. Je to o nas. Problemom je sucasnost a buducnost existencie a vplyvu konzervativneho (krestanskeho) pohladu na to, ako spravovat spolocnost.

  4. .kedy bude mať Fico... od .radovan | 10. apríl 2011 21:41

    Jozef Nasaly! Pre slovíčko "blb", ktorým označuješ každého človeka, ktorý by volil Ficu, by som našiel lepšie a výstižnejšie umiestnenie. Predstav si, ako nádherne by sa vynímalo ako titul pred menom Jozef Nasaly. Na Tvojej vizitke by to vyzeralo asi takto: BLB Jozef Nasaly. No povedz, nebolo by to výstižné?

  5. .velavazeny 'bezmocny Bratislavo'- ak si so svojimi kontra-argumentmi spokojny Ty od .osgood | 7. apríl 2011 13:01

    ...nepovazuj to za moju zakernost, ak s nimi budem spokojny aj ja (i ked z celkom inych dôvodov ako ty) ╠═ ale sam zistis -hoci sa tomu tak dojemne vzpieraš- ze idey, zasady a aspon ake-take presvedcenie, to je to posledne co modrymi politickymi eskamotermi lomcuje...

  6. .ďakujem, že si mi to vysvetlil, Williboysk od .niečo od veci | 7. apríl 2011 11:00

    Ja som si myslel, že keď niekto v svatej vizionárskej snahe maximalizovať svoj zisk postaví River Park s bytmi za 40.000.000 Sk, ktoré nikto nechce, a utopí peniaze svojich investorov, ktoré už dávno mali byť reinvestované (a vytvárať pracovné miesta), spôsobuje realitnú a následne finančnú krízu, obmedzenie rastu a nezamestnanosť. Ešte som si myslel aj to, že keby bankári neinvestovali peniaze svojich vkladateľov do projektov typu "lietadlo", keby bankové poplatky, neprimerané ceny hypoték a celková nedôveryhodnosť fiannčného sektora neodrádzali ľudí od investovania, nebola by finančná kríza a nezamestnanosť. Myslel som si, že žijeme v trhovom systéme, kde producenti (podniky, živnostníci, robotníci) ponúkajú svoj produkt na trhu, a ak sú vo svojej špecializácii dobrí, na trhu uspejú a zarobia. Ďakujem, že si my vysvetlil, že namiesto trhového mechanizmu, ktorý spojí ponuku producenta s dopytom odberateľa, tu máme takých dobrých podnikateľov - sprostredkovateľov, ktorí sami vedia určiť ceny, určiť, kto smie alebo nesmie vstúpiť na "slobodný" trh. Totiž - presne tak ako komunisti - robotníkom robia tú milosť, že im dávajú prácu, zákazníkom milostivo dávajú tovar, štátu svoje ťažko zarobené peniaze, sami nesú všetko riziko, a ešte si musia aj platiť hrubokrkých, aby ich chránili pred šialenými "obetavcami", ktorí si naivne myslia, že by sa na tomto riziku a obeti mali tiež podieľať. Veľmi správne si upozornil, že 80% netúži po ničom inom, len si váľať šunky v podjazde, cucať okenu a pýtať od štátu každý mesiac svojich 120€ podpory. ..... Mne vychádza, že jediný problém už ostal volebný systém. Lebo ako týchto 80% lenivcov prinútime, aby volili OKS?

  7. .svatý pravda, vazeny osgood od .bezmocny Bratislavo | 7. apríl 2011 10:12

    Trafil si po hlave nie len klinec, ale aj všetkých neuvedomelých zadubencov. Jasne sa ukazuje, ze blbych je nie len 50% ficovoličov, ale aj zvyšných 49,5%, ktorí nechápu správne konzervatívne hodnoty, a namiesto situácie v Bielorusku, Strednom východe (to je tam, kde normálne leží Blízky východ) a 143% potratovosťou v N.Y. sa zaoberajú špinou, nepoctivosťou a blbosťou, ktorá vyrastá z asfaltu v hlavnom meste Slovenska (čítaj Ľubľana). Ak to pojde takto dalej, najbližších voľbách Fico dostane vo voľbách 128%. Keby vsak Fico začal bojovať za kresťanov v Egypte (stredný východ), v tom prípade by bolo treba začať uvažovať o zlúčení kade-Há? so Smerom, pretože všetky iideologické problémy by boli defacto odstránené. Dúfam, že si spokojný s mojim originálnym príspevkom k jedine správnemu konzervatívnemu mysleniu.Žiadne Ctrl-C-V.

  8. .a ty zas, "bezmocný Bratislavo"... od .osgood | 6. apríl 2011 23:52

    skus napisat čosi aj z vlastnej hlavy ╠═ metodu copy-paste onedlho zvladnu aj tie nížinné gorily v ZOO, nedávno obdarovane i-padom (zatial v nom -a velmi starostlivo- si vyťukavajúl en obrazky, no z toho ich nečakaneho drajvu na vec, da sa očakavať, že onedlho zvladnu aj ten zmieneny dvojťah)

  9. .niečo k veci od .willyboysk | 6. apríl 2011 22:18

    Asi sa celý problém nedá obsiahnuť v tak stručnom komentári a sú tu iní odborníci ( Waldi ), ktorí v tom majú jasno. Mojou troškou do mlyna sú však dva postrehy. Prvým je neustála kriminalizácia podnikateľského stavu. Od rok 1990 sa vo všeobecnej verejnosti , a to za masívneho prispievania hlúpej väčšiny novinárov, že podnikateľ je v podstate podvodník. To, že existujú desaťtisíce podnikateľov, ktorý sa snažia prežiť zo dňa na deň a mali tú odvahu, aby riskovali všetko pre svoju víziu , sen, je absolútne neznámi pojem. Ak by sa vo verejnosti začal presadzovať názor, že každý živnostník vlastne prispieva štátu tým, že sa stará sám o seba, že sa o neho nemusí starať štát a tým ostatní ľudia ( cez dane ), vytvorila by sa oveľa lepšia klíma pre podnikanie. Ak by všetci malý živnostníci ( kaderníčky, pedikérky, servisáci kotlov, automechanici atď. prihlásili na úrade práce, tak tento štát skrachuje do dvoch mesiacov. To súvisí so širším problémom že ľuďom by mal niekto vysvetliť, že ak nebudú podnikatelia, vrátane zlých a škaredých korporácií , bánk, Pent, JTčok, tak tu máme 80% nezamestnanosť. Pravda je taká, že podnikatelia budú vždy ( a veľmi správne ) konať tak, aby mali čo najväčší zisk a tak budú upredňostňovať zamestnancov, ktorí im prinesú čo najväčšiu hodnotu a nahradzovať nimi tých, ktorý túto hodnotu neprinesú. Nie je žiadna iná alternatíva, len , ak to pojmem pejoratívne, sa čo najlepšie učiť a byť čo najlepší. Druhou vecou je systém vtláčania hodnôt do obyvateľstva - ten začína na školách. Školstvo u nás vychováva ľudí tak ako to potrebovali za Márie Terézie Habsburgovci. Tí potrebovali školy najmä na výchovu úradníkov, ktorí držia hubu a plnia príkazy. Tento systém je u nás doteraz. Ak by ste očakávali, že škola Vaše dieťa naučí kritickému mysleniu , analýza a správnemu váženiu hodnôt - ste na omyle. Najlepší je ten žiak, čo sa nič nepýta, sedí, zdraví, nevymýšľa a slušne sa správa. Potom sa netreba čudovať, keď Fico má 50 %. Pretože ľudia ktorí nenávidia podnikateľov a nie sú schopné analyzovať a kriticky sa postaviť k Ficovim kecom, mu jednoducho naletia. Pri tom nechápu, že Ficova poplitika a nenávisť k podnikaniu ich nakoniec úpFicov úplne ožobráči. Lebo Ficov sen je všetko ľuďom zobrať a prerozdeliť to svojim. Prostredníctvom štátu samozrejme.

  10. .o zátoku bojujú už tisíce ľudí od .kde zabili Oskara Fegyveresa | 5. apríl 2011 09:16

    O zátoku bojujú už tisíce ľudí J&T Real Estate obchádza premenovaním projektu zákon, tvrdia signatári petície. Petíciu proti výstavbe v karloveskej zátoke podpísala aj starostka, ktorá si ju ani neprevzala, a primátor, ktorý vyčkáva. KARLOVA VES. Viac než päťtisíc ľudí bojuje petíciou proti výstavbe polyfunkčného domu na mieste určenom územným plánom na šport a rekreáciu. Odmietajú výstavbu osempodlažného domu a výrub asi stovky stromov v lokalite, ktorá susedí s chráneným územím. Včera odovzdali druhú časť petície na karloveský miestny úrad. Polyfunkčný dom s bytmi a apartmánmi chce v dunajskej zátoke bratislavskej Karlovej Vsi postaviť developerská firma J&T Real Estate. Hoci si byt v dome nazvanom Karloveské rameno III bude môcť kúpiť hocikto, firma tvrdí, že ide o ubytovacie zariadenie pre športovcov. Signatári hovoria, že ide len o premenovanie bytového domu na ubytovňu pre športovcov. „Je to arogantný prostriedok na obídenie zákona."

  11. .pán Daniška, skúste si konečne popri písaní si aj niečo prečítať od .bezmocná Bratislava v pazúroch developerov | 4. apríl 2011 15:00

    Karhavé sonety (dva) Bratislava, mesto krásne nastokrát: historické ako hrom korza trošku, hrad, aj Dóm a rozloha – tak akurát. Kto tu žil, ten ťa má rád hoc’ na turistov si jak bróm a bárs je z teba autodróm. Len rád ťa nemá magistrát. Stále horší angažmán blbo míňal, blbo šetril zlý sluha, ale zlý aj pán. Potom ľahko prúser zvetríš keď územný furt nebol plán A začal sa bratislavský tetris. Sklo a betón na kvadrát. A aktuálne v tejto chvíli sochy sa tu rozchodili súknom z PVC potiahol sa hrad a na nábreží bude padať vodopád. Isto mať tej sily všetkých by nás okrášlili lebo za ich „dal“ je vždy len „brať“. Chytré majú hlavy skrášľovači z Ja a Ty rovnako tak Váhajúce stavy len kto ten tetris zaplatí; a to, čo bude z Bratislavy? My, občania nasratí. Čítajte viac: tv.sme.sk

  12. .kTO JE KTO v tomto absurdistane od .waldi | 4. apríl 2011 11:39

    (pravičiar) Ďurskovský zadlžil Bratislavu vo výške 100.000.000 € (3 miliardy korún), ale napriek blížiacim sa MS je BA špinavá, rozbitá, zanedbaná a rozkradnutá. !Ľavičiar !Ftáčnik! vyhlasuje: "V prvom rade je rozpočet navrhnutý ako šetriaci, resp. konsolidačný v tom zmysle, že prináša výrazne šetrenie. Výdavky oproti minulému roku klesnú o 22 percenta, bežné výdavky o 4,6 percenta. Reakcia predchádzajúceho primátora pána Ďurkovského na krízu bola tak, že plošne skrátil prostriedky o 3,5 percenta. My sme išli ďalej a nerobili sme to plošne. Prechádzali sme jednotlivé organizácie a snažili sme sa byť veľmi konkrétni. To šetrenie je také, že ako jedná z mála samospráv na Slovensku sme zostavili prebytkový bežný rozpočet. To je základ zdravého fungovania mesta." Zdá sa, že všetci budeme musieť od základu revidovať zaužívané názory, kto rozkráda a zadlžuje, a kto šetrí.

  13. .fico od .tonko | 4. apríl 2011 04:59

    villi KE, vštko čo si vymenoval, je akurat na smiech a ked su toto najväčšie kauzy ficovaj strany po 4 ročnom vládnutí tak to je velký úspech, preto mu to aj dali voliči vo voľbých patrične najavo. Neviem o strane ktorá by si počas krízy takto nyvýšila volebý výsledok. Vinica nie je skoro žiadna kauza fico to elegantne vysvetlich, Tomanový vykopol, potiústavné konania vidíš akurát teraz u tejto vlády. Napriek tomu že ficiak bol nútený zobrať do vlády totálne neserioznych a zdiskreditovaných partnerov, jeho vláda bola zaital najlepšia v historií ktorý zatial Slovensko malo od roku 89. A najväčšiu zásluhu na tom mal práve hranolec a jeho strana, pretože kvele funguje má dokonalý prehľad a kopec odborníkov ktorý vedia viesť svoje rezorty profesionále a nie amatersky ako títo hochštatpleri.

  14. .dufam ze cim skorej od .leon S | 3. apríl 2011 11:14

    Dufam ze to bude cim skorej , nie preto ze by som ficka miloval ale tito modri sionisticki hlupaci su nebezpecnejsi ako komunisti . Hlupost kombinovana s neschopnostou je to najhorsie co sa moze Slovensku prihodit .

  15. .fico a jeho volici od .vili KE | 3. apríl 2011 11:06

    Zdravim. Mily pan autor. Zabudli ste ku "zopar" kauzam pripisat kauzy priamo s nim spojene ako pozemky, vinice protiustavne zakony..., ale aj vsetky Tomanovej socialne rozkradnute podniky, policajne "uspesne" setrenie Malinovej a inych poskodenych, naopak mlatenie cinskej novinarky nasou "nestrannou" policiou. Iba sprosty, hluchy, slepy narod ho bude volit. Ja mu hlas rozhodne nedam, radsej mu nakopem rit!

  16. .pRISLUHOVACI ZAPADNYCH OLIGARCHOV od .rablovic | 3. apríl 2011 10:58

    Ked Fico dosiahne 50percent bude to len a len vdaka politike sucasnej vlády.Politiku typu vsetko nech zaplatia ludia vie robit hocikto uz na ludí je zvalená takmer vsetka tarcha ale nad bankovou danou sa este stale len uvazuje,no nie je to fantasticke??Tam kde je najviac penazí o tých sa uvazuje naposledy a to som este nespomenul multinacionálne spolocnosti ktorych zisk ani trochu neciti stát...Tato vlada je len prisluhovacom zapadnej penaznej a korporacnej oligarchie.(vid teplarne,vid 600mil. do eurovalu ...)

  17. .súhlasím s p. Krasny od .aladar piťuka | 3. apríl 2011 08:58

    súhlasím s pánom s nickom Krasny. toľko špiny, častokrát neopodstatnenej, čo sa nalialo na Smer a Fica, proste už vyvolalo v ľudoch otravu. hlavne, keď zistili, že častokrát to nie je pravda, čo píšu novinári a ked po voľbách polovica novinárov skončila vo vláde, alebo pri štátnych korytách... proste reverzný efekt, čím viac kydajú na fica, tým má viac hlasov. ale dobre im tak.

  18. .s názormi pána Danišku súhlasím,ale pridal od .krasny | 3. apríl 2011 06:57

    by som ten najrozhodujúcejší.Silu mediii a ich politickú jednostrannosť.Ich srpávaniesa-všetko proti Smeru,prakticky ako pravé ruky koalície prináša body u obyvatelsva v prospech Fica.A Týždeň nie je výnimka.Daniškov rozbor je vari prvý,ktorý ukazuje,že koalícia robí hrubé politické/aj iné chyby/ v riadení štátu a v zahraničnej politike.Výborný je ten náhľad na vyjatanie KDH pri obhajobe národnoštátných záujmov Slovenska-ani ryba,ani rak voči plazivej velkomadarskej politike,zámerov/ napr,dvojité občianstvo,znižovanie kňkvora na 15%,atď.Škoda,že nie sú všetci poslancii KDH a jeho vedenie s uvažovaním pána poslanca Procházku

  19. .ano, ano, no, o od .obcan uhorska | 2. apríl 2011 20:50

    pan jaroslav, je to tak ako pisete. pan fico je Pan politik, ktory sice utrpel vitazstvo, pretoze mal asi 0,25% smoly, resp. sa v 2006 zle rozhodol vo volbe koalicnych partnerov. ale otazka neznie co ma on take, co nemaju ostatní? zbytocne je to zvalovat na ostatnych, to je akoby som z toho, ze karel gott je zlaty slavik obvinoval tych, ktori skoncili za nim. nie, karel gott sa paci ludom, lebo je to Pan spevak. robert fico sa paci ludom, lebo je to Pan politik. robert fico je Pan politik preto, lebo ostatní mu nesiahaju ani po clenky a oproti nemu su to len 10% prckovia. my ostatni mame radsej 60% silu vonavej slivovice.

  20. .preslapy koalicie v komunikacii od .peterpe | 2. apríl 2011 17:07

    Zakladom je dlhodoba neschopnost retoricky pracovat a odkomunikovat "pospolitemu "ľudu": 1. Ze Smer nie je lavicova strana zaujimajuca sa o potreby ludi ani omylom ale konglomerat pofidernych podnikatelov, privatizerov, obchodnikov a priekupnikov, ktorym ide o moc t.j. politicke a legislativne krytie kseftov. 2. Ze DPH sa zvysila kvoli Ficovi, ze na zdravotnictvo nie je kvoli Ficovi, skolstvo atd atd atd... Ved je X faktov a argumentov ako nehorazne sa tu kradlo a kto sa na tom nabalil. 3. Koalicia a najma premierka sa viac zaujima o volicov Smeru (ktori ju aj tak volit nikdy nebudu) a volici koalicie su na druhej kolaji, pricom za hlupost a naivitu tych co volili Fica musia platit nakoniec oni. Toto je asi najvaznejsi dovod, ktory treba riesit lebo tu fakt bude vladnut slovensky Orban. 3.

  21. .čo sa divíte od .grcator | 2. apríl 2011 16:29

    kým generácia pomotaných sociek nevymrie budeme sa potácať s komunistickým dedičstvom, krčmovej sedľače po dedinách sa tak ľahko tiež nezbavíme, cigočvarga asi pravicu tiež voliť nebude, takže dlhodobá tendencia naletieť populistom všetkého druhu sa u nás nutne prejaví ďaleko viac než je nielen Európsky priemer - k tomu nacionalistická struna a nečudo že mufti začal s obrovskou podporou a keby slokot s ančou neboli takí vymetení, mohli mať s frcom doživotnú pohodlnú väčšinu... ja by som povedal že ono je to ešte dobré, občas zázrak ako druhá mikivláda prípadne súčasné odstavenie frca, čo by sme viac chceli

  22. .. od .mk | 2. apríl 2011 13:36

    chapem, že potrebujete zarábať, ale agrsívna reklama cez celú obrazovku je fakt otravná....

  23. .co vedie ludi k podpore fica? od .ibrahim | 2. apríl 2011 12:47

    1.) Media su take zaujate a pravicovo - friendly, ze obycajny clovek v tom vidi konspiraciu 2.) Medzi pravicou a lavicou nie je ziadny rozdiel (v principe)... su to len dve ruky jedneho a - toho isteho tela 3.) Ak kradne aj pravica aj lavica, u lavice aspon vieme kto konkretne to je 4.) Lavica aj pravica su dost populisticke, ale lavica neznizuje socialny standard 5.) Obe su malomestiacke, takze je zbytocne pripojit sa k jednej alebo druhej.... intelektual ani mestiak zo mna nebude 6.) Obe popieraju zakladne principy demokracie na ktorych vyrastla cela zapadna Europa. .... uprimne dnes uz nema vyznam delit spektrum na pravicu a lavicu.. smer ako "lavicova" strana je ovela viac pravicovejsi ako si mysli... uprimne socialna politika bez progresivnej dane? utoky na mensiny? spolcenie s cirkovou? ... neni si z coho vybrat

  24. .smiesny clanok od .analytik | 2. apríl 2011 12:35

    SDKU volili ludia, ktori chceli nizsie dane, zivnostnici, ti, ktori chceli novu politicku kulturu. Kto moze byt z tych ludi spokojny s cinnostou vlady ? KDH volili ludia, ktori verili, ze krestianske principy umoznia cistejsiu a cestnejsiu politiku. Kto moze byt z tychto ludi spokojny s cinnostou vlady ? SaS volili liberali, homosexuali, mladi ludia, ktori sympatizovali s myslienkou legalizacie marihuany. Kto moze byt z tychto ludi spokojny s cinnostou vlady ? Most volili vacsinou madari. Kto moze byt z tychto ludi spokojny s cinnostou vlady ? Strany "zlepenca" oklamali svojich volicov. Pravica nie je lepsia ako koalicia Smer-SNS-HZDS. Su ti ficisti s ludskou tvarou.

  25. .sLOBODA od .jazzus | 2. apríl 2011 08:55

    ... to co som napisal plati aj pre SMER a sice ak chce smer cez 50% musi propagovat veci z programov inych stran, resp musi propagovat bud nacionalizmus, legalizaciu, vesanie krizov, to ktorym smerom sa vybral smer je jasne, presadzuje nacionalizmis po vzore sns. ale keby prevzal smer agendu byvalej SDL ohladne legalizacie tak ma 60% hned na druhy den a fico moze zacat rovno na hlave nosit baretku ako Che :) .... pekny weekend zelam

  26. .sLOBODA od .jazzus | 2. apríl 2011 08:45

    opakujem, treba ludom dat vacsiu slobodu, lebo ked maju zit v biede a este aj v policajnom state tak to je dost sklucujuce. Slobodu vieroviznania uz mame, slobodu slova mame, ale potrebujeme slobodu v drzbe marihuany pre vlastnu potrebu(tak ako v cechach), potrebuje mat moznost si doma palit alkohol(tak ako v madarsku). 60% volicov SAS ju podporilo prave kvoli legalizacii, cize ak nejaka strana chce nahanat percenta moze ich ukrojit nielen SMERu ale aj SASke tym ze bude presadzovat legalizaciu po vzore ceska. Zivot , preferencie sa odohrava v mestach a dedinach na uliciach vo fabrikach a nie doma za kompom v papucach a v kaviarniach pri intelektualnych reciach, ktore si so zaujmom precita maximalne 10% populacie. Je mi jasne ze farmaceuiticka lobby je tak silna a navyse ked minister zdravotnictva vysiel z tejto sferi ze nehrozi nejaka legalizacia pretoze by farm. firmy prisli o zisky, skor sa uvazuje ze zakazu uz aj predaj sypanych cajov pretoze niesu certifikovane a neobsahuju presne ucinne latky, takze casom tu budeme mat boj o legalizaciu domaceho pestovania matoveho caju ak to takto pojde dalej. Politika je humus a kto ju chce robit musi byt aj populista pretoze 50% volicov funguje len na prvu signalnu, takze to treba robit na viacerych prontoch a nielen sa tvarit ako intelektual ktory meni rozhodnutia podla pocasia. Dalsia vec je ze sucastna koalicia sa hasteri ze ci navrh prejde a ktora modifikacia navrhu prejde, ale neuvedomuju si taku vec ze 50% volicov nesleduje ci ten a ten navrh isiel z kdh alebo z sdku, ale ci ten navrh a zmena prinesie lahsi zivot.

  27. .to sa teším od .saasdasdasdasd | 1. apríl 2011 23:02

    Keď bude 50 percent.

  28. .bude aj viac než 50 % od .lower | 1. apríl 2011 22:18

    Pokial táto vláda bude naďalej bičovať nezamestnaných, a neurobý nič preto, aby ľudia neživorili, tak do konca roka padne. Fico to viužije, ľudia nie su spokojný. Chudoba sa prehlbuje.

  29. .aaaa ... zabudol som? od .nanit2 | 1. apríl 2011 17:48

    Aaaa ... zabudol som tie kroky??? 1. zosmiešniť Fica, 2. písať "zrozumiteľne" cieľovej skupine (bez papuľovania, či sa k tomu "znížite"!!) 3. založiť politickú stranu na ľavom krídle pre odber hriešnikov (SDĽ sa zatiaľ málo snaží) ... zosmiešnenie Fica ... básničky, pesničky, prerepované pesničky (ala Mečiarov odchod remix) .. myslím to vážne ... ak sa má niečo vmasírovať do hlavy, musí to robiť tralala (viď reklama T-Mobilu predošlé vianoce !!) a musí to byť dostatočné stupídne aby sa to 1. ľuďom páčilo, 2. sa to samo šírilo ďalej ... zle posolstvo z toho o Ficovi si už potom nájde cestu ako ho pochovať v ľuďoch, vždy stačí k požiaru malá iskrička zapálena na suchom mieste. Písať zrozumiteľne pre cieľovku ... krátke, trochu bulvárne, jedna myšlienka na jeden článok (Fico vie, prečo na jednej tlačovke preberá vždy len zásadne jednu jedinú vec !!! naučte sa to !) ... ak píšete, že Ficov návrh je zlý, pridajte do článku nakoniec kľudne poriadne ľudové prirovnanie, s ktorým sa tí obyčajní ľudia ztorožnia .. napr: "Ani Oňur zo Šeherezády by tak nezadĺžil svoju frajerku, lebo by za týždeň zomreli" .. je to bulvárne, ale ľahke na pochopenie, ľahko sa s tým da stotožniť !!! a to sú najpodstatnejšie veci ... že sa vám to nepáči, ako prízemné??? Zabudnite, o to nejde !!! No a 3. vás voliť nebudú, vy musíte dať alternatívu pre tých, korých chcete odobrať týmto šarlatánom .... no a pridal by som 4. Ficov trik .. vlastné noviny ... pravidelná masáž mozgu robí svoje, vedia o tom všetci, čo robia reklamu a Fico, od Flašíka samozrejme, vám modráci to ešte nikto nepovedal, bohužiaľ nám všetkým na škodu ... takže, čo polopatickejšie ešte potrebujete napísať, aby ste sa už konečne pohli niekam???

  30. .problém od .nanit | 1. apríl 2011 17:34

    Problém tejto vlády a tých ľudí ako Mikloš, Radičová atď je, že nevedia komunikovať. Môžu sa hrať na intelektuálov, ale čo chcú presviedčať presvedčených??? Rado Baťo nestačí na komunikáciu, už si dávno nemôže dovoliť to, čo mohol, je už len príjemnou atrapou na úrade vlády a ak nikto iný, kto by mal aspoň kúsoček toho potrebného "populizmu" tam už nie je. Tým 40% ľudí lezú "intelektuáli" na nervy a intelektuáli to riešia masírovaním intelektuálnymi rečami??? Neznie vám to už pri čítaní nejako pomýlené? Fica sa dá v pohode zbaviť, len to chce presne 3 kroky...

  31. .sorry / to bolo ku jozef Nasaly od .michalXX | 1. apríl 2011 15:40

    ...

  32. .ku 44 od .michalXX | 1. apríl 2011 15:33

    ...Ficových 40 či 50 FAKTICKÝM DOKAZOM nekompetentnosti a blbosti či rovno hluposti tohto národa. ... Aleba. Mne sa to tiež nepáči, ale tvrdiť toto je nezmysel. Politici sú obchodníci a remeselníci a vyrábajú a ptredíávajú svoju agendu. Ak je agenda kvalitná a nevedia ju predať - sú neschopní. ak je agenda nekvalitná - potom nemajú opodstatnenie na existenciu. Národ nemožno vymeniť, politikov bez problémov.

  33. .smieeeech od .publikum | 1. apríl 2011 10:12

    vsetci ste smiesni. Fico ma tych 45%, ale treba brat do uvahy, ze je necely rok po volbach a zrazu akosi vysledky nekoresponduju s prejavenou volou ludu vo volbach. Jasny signal, ze tato vlada sa od ludi vzdialuje a je dost mozne, ze ani nikdy sa k ludom nemala... Takze nie je chyba u Fica, ale na tej druehj strane. Prestava nas bavit stahovat si opasky. Uz narazili na kost. MY NECHCEME TEN ZIVOT PREZIVAT. MY HO CHCEME ZIT!!!!

  34. .liberalny zasah do cierneho od .liberal | 1. apríl 2011 10:10

    Povazujem Daniskov text za liberalny zurnalisticky zasah do cierneho, o pomeroch vo vladnej koalicii, /ktorej som volicom/. Soda, ze takychto realistickych liebralnych textov je v slovenskej zurnalistike ako safranu. Napr. v mne blizkom Sme uz komantare dlhsiu dobu dosahuju uz len uroven glos a denneho postreharstva.

  35. .je to úbohé od .mike | 1. apríl 2011 01:35

    Tento komentár je úbohým výkrikom na okraj vytlačených klerikálov a podobných indivíduí.

  36. .pravdu hovori:)) od .veritas2 | 1. apríl 2011 00:47

    A to keby este vedel, kolko kňazov nevoli KDH...zial, ale je to tak...:))....je to zbytocny omyl , mysliet si, ze vsetci knazi volia KDH...nie, nevolia..

  37. .@autorovi>čitateľný Palkov rukopis... od .kapi | 31. marec 2011 21:10

    Pán Daniška bol poradcom ministra vnútra...Palkov rukopis je zreteľný...Áno, súhlasím! Najnovšie prírastky pre Fica prišli od KDH! KDH páda strmhlav nadol...Kauza "Ďurkovský" ho poznačila zreteľne! A to na jeho návrat netrpezlivo čaká jeho predseda J. Figeľ...Áno, je možné, že vedenie KDH sa postará o ďaľší nový rekord Ficovho stáda...V nedeľu - katolík, v pondelok komunista, áno aj tak vyzerá dnes krutá realita fun-clubu KDH...Pán Daniška, aby Vám po týchto slovách príliš nestúplo sebavedomie, dovolím si Vám pripomenúť jeden vzťah z oných čias: V.Palko - A.Ďurkovský. dnes.atlas.sk

  38. .jaro len v jednom máš pravdu. od .ján Hombré | 31. marec 2011 21:09

    A je to to čo si vyčítal KDH. Tý sa ozaj nesprávajú socialne. Hlavne ten ich Fígeľ čo si pomýlil ministersvo a preto je aj najhorším ministrom tejto vlády. KDH sa Fígeľovým nástupom odkolonilo od kresťanstva na míle a míle. Začalo to tým bytom a potom tie jeho príjmy z odlučného a bývalého eurokomisára a pokračuje to tým nesocialným prístupom k železniciam. Fica kritizoval za outsourcing na železniciach ale ho nerieši ba ešte dopúšťa a vedome prehliada nový outsourcing čo sa chystá na železnici. A to ostatné čo si písal o ostatných je neobhájiteľné !

  39. .etnická strana od .tonko | 31. marec 2011 20:06

    To čo drží sovenskú pravicu nad vodou, je vždy jedna neštandardná etnická strana. Dnes je to Híd. Problém je že maďari v drvivej väčšine na juhu Slovenska nemajú výber medzi ľavicovo a pravicovou stranou. Oni majú len jednu alebo viac pravicových strán. Samozrejme volia väčšinou na etnickom princípe. Nemožno im to však zazlievať. Zazlievať treba to prečo nemajú ľavicovú etnickú stranu ? Lenže v tom prípade by sa prehodila celá politická scéna a Mikloš a Sulík, b boli nútený zobrať najväčších zlodejov Mečiara a Slopaja do vlády. V čom by nemal byť problém, lebo okrem toho že sú všetci zlodeji, sú to aj pravicové strany

  40. .pre f. od .mattie | 31. marec 2011 19:56

    myslim, ze Belovi Bugarovi nejake extra miesto v ucebnici nehrozi.. teda nie lepsie ako pre Dzurindu, Miklosa, Radicovu, Gasparovica, Keltosovu ci Sulika... co take spravil ? je kulturnejsi ako Csaky, ale madarsky nacionalizmus porazi tazko.. navyse stale hra madarskou kartou , hoci inym stylom ako Orban.

  41. .hlúpy clánok od .f. | 31. marec 2011 18:42

    Béla Bugár založil stranu, ktorá má pre Slovensko obrovský zmysel. Ak by sa Bugárovi podarilo poraziť maďarský nacionalizmus a zapojiť našich Maďarov do budovania slovenského štátu, bude mať miesto v učebniciach. XD kde zijete pán redaktor? to je obrovsky debilizmus.

  42. .si zabavny od .vyryvac | 31. marec 2011 16:08

    ak je na sk dominancia liberalizmu, tak asi liberali vedia volicovi ponuknut alternativu voci ficovi; a ak tvoji konzervativni fundamentalisti sa stratili v mikloskovom inom svete, tak to asi nebude vinou stran ktore su v parlamente, ale mozno tych z "ineho hodnotoveho sveta" :-))

  43. .camo2 ... clovece nestastny... sústred sa !! od .osgood | 31. marec 2011 12:26

    z tej TVOJEJ vety, skutocne hodnej roztraseného šaška, sa da stvorit tolko politických 'názorov' , ze by to vystacilo aj na postavičky camo3 až camo9... ═ radsej sa sustred, aby ti skúšky na strednú školu dopadli aspon o chlp za pozadovane minimum...

  44. .ak Hrušovský toto v 2006 povedal od .camo2 | 31. marec 2011 12:07

    tak potom je to naozajstný primitív. Od toho roztraseného šaška, ktorý ledva zlepí dohromady súvislú vetu to tak sedí. To že si neuvedomuje že to K je tam to najpodstatnejšie, to už je pre mňa a na odchod zo strany, tak ako to urobili aj Palko s Mikloškom(ešteže som v nej ani neni). On je fakt chudáčik, ale treba mu to jasne povedať ak na neho máte dosah...

  45. .co na tom, ze SMER robi programovu politiku od .hu | 31. marec 2011 10:43

    za vladnutia tejto strany v rokoch 2006-2010 tu boli sice neprijemne afery, ale tieto neboli systemove, vyplyvali z ludskych zlyhani a vseobecnej mizerie a chasu, v ktorom sa nachadzame a ktory nezavinila strana SMER, ale niekto iny. KDH je stranou, ktora ma sice dve tri oblubene temy v ktorych prezentuje tvrdy postoj, ale viac menej sa neustale nachadza v jednom pytli s liberalmi, cize s tymi, ktori by mali byt ich programovymi nepriatelmi. asi preto velka cast krestanov voli SMER, lebo aj ked je to paradoxne, tak SMER je krestanskejsia strana ako KDH, ktora to ma dokonca v nazve... ale inak dobry clanok, viacero zaujimavych postrehov s ktorymi by sa dalo nielen nesuhlasit, ale aj suhlasit...

  46. .hmmmmmm od .vw | 31. marec 2011 10:16

    Fico nie je laviciar, a SMER !!!!!!NIE JE!!!!!! lavicova strana, konecne si pisalkovia dajte namahu a volajte veci pravym menom: zlodej Fico a politicka odnoz slovenskej mafie SMER.

  47. .za chvilku! od .t | 31. marec 2011 09:18

    www.sme.sk

  48. .rE waldi: k realite od ..Schone Naci | 30. marec 2011 21:59

    RE waldi: Pises pekne ale prd vies o realite. V Pressburgskych kaviarenskych kruhoch je vseobecne zname, ze platove pomery v .tyzdni su pomerne hlboko pod novinarsky priemer. Cez to vsetko osadka .tyzdna zbiera medzinarodne novinarske ceny. Takto podobne fungovala partia ludi za Karola Jezika po zalozeni SME, ked este entuziazmus prevazoval nad sucasnou zotrvacnostou kombinovanou s lahtikarstvom.

  49. .@ waldi od .questio | 30. marec 2011 21:33

    Je exaktne preukazane, ze ludia su sebci? V tom pripade stoji za uvahu postavenie Cirkvi v roli moralneho arbitra spolocnosti... Uvazujes a pises ako jeden teolog politickej lavice z www.jetotak.sk. Na Slovensku je nas zopar, skoda mrhat casom a talentom pod anonym-nickmi. Navrhujem - zacnime viest teologicky dialog. Ja sa napriklad plne stotoznujem s Tvojou kritikou plutokracie. Preco by vsak hodnotove temy konzervativneho tyzdennika mali byt irrelevantne? Nevidite ziaden suvis medzi zapasom proti potratom a tym za slusny zivot v rodinach? Ziaden prienik medzi snahou o vacsiu vymahatelnost prava a snahou o obmedzenie korupcie? Medzi pravom zalozenym na transendentnych hodnotach a usilim o viacej solidaritu s bezbrannymi a chudobnymi? Tvrdim, ze v usilie o spolocensku transformaciu sa musi zacat navratom k Cirkvi. Ona je jedina realna platforma pre moralny vplyv na spolocnost. Vy teologovia oslobodenia to nechtiac potvrdzujete tiez, ked gravitujete ku kritike Cirkvi ako institucie a naivne sa domnievate, ze jej odstranenim sa dostavi rajsky stav prirodzeneho nabozenstva. Hbsia percepcia reality tu zjavne absentuje ludom ako Ty.

  50. .v tomto volebnom obdobi Fico dosiahne päťdesiat percent vtedy... od .osgood | 30. marec 2011 20:32

    ak sa sucasna vladna "koalicia" predčasne nerozpadne aspon o pol- až 3/4 roka skôr. ako sa predpokladalo že sa tento vzacny sesťspolok predčasne rozpadne... (i keď tieto prognozy boli oznacovane ako márne dúfanie ficoidov) ═ ulahcuje mu to aj ten fakt, ze kdejaky blbecek ktory si nahovara, ze nie je blbecek, ale oponent, sa považuje za člena inteligentnejsej casti spoločnosti - či "naroda" obyvajuceho krajinu, ktora sa - teraz citujem Stefana Hriba- "nazýva Slovensko" ...╠ ten jeho uskrn v jeho video-kazni skutocne "citovat" nedokážem...

  51. .máte absolútnu pravdu, p.Daniška, ibaže vaše argumenty sú irelevantné od .waldi | 30. marec 2011 17:19

    IRELEVANTNOSŤ VAŠICH TÉM A NERIEŠENIE PODSTATY JE ZÁKLADOM PROBLÉMU UZURPOVANÉHO KONZERVATIVIZMU NA SLOVENSKU. Také alebo opačné stanovisko KDH k vami spomínaným hodnotovým a filozofickým témam (rešpektujem, že je to Vaša profesionálne kvalifikácia), ovplyvní výsledok konezrvatívnych strán o 0 - 2%. Lenže reč je o kritickej, nadpolovičnej časti spoločnosti, ktorú vaša partia nevie a asi ani nechce osloviť. ....................... Ak si niekto nárokuje poučovať a vystupovať v roli arbitra celoslovenskej morálky, nemá právo ignorovať už akumulovanú komplexnú náuku o spoločnosti, ktorá zahŕňa objektívne ekonomické (matematické aj finančnícke), sociologické a psychologické, geopolitické, historické a dnes už aj marketingové a PR údaje a súvsťažnosti. Sú to predsa americký korporátni (GM, GE etc.) sociológovia a psychológovia, ktorí (na objedávku marketingových a strategických divízií korporácií) exaktnými štatistickými metódami zmerali faktory, ktoré určujú postoje a rozhodnutia ľudí (nákupné aj volebné preferencie, štruktúra rozhodovania má tie isté zákonitosti.) Je exaktne preukázané, že motivačné faktory sú usporiadané herarchicky: Najvyššiu prioritu majú potreby sebazáchovy (nasýtenia, bezpečnosti, tepla, domova pre seba a svojich potomkov), až potom nastupujú dlhodobejšie a vyššie hodnoty: spravodlivosť, súcit voči slabším a vzdialeným (kresťanom v Egypte), nadčasové a transcendentné hodnoty ... Druhou stranou tej istej mince je maniacke nutkanie miliardárov, čo sú za vodou - pozrite, čo vystrájajú .týždenícky chlebodarcovia - každý svoj s prepáčením prd prezentovať ako charitu a lásku k ľuďom ........................... Pán Daniška, vy ste ukotvený v transcendnentných kresťanských hodnotách, reprezentujetete cca 5% okraj Gaussovej krivky spoločnosti, pre ktorú je hodnotový systém prioritiou bez ohľadu na externé okolnosti. Avšak pre zvyšných 95% spoločnosti platia exaktné sociologické zákonitosti, najprv saturujú svoj pud sebazáchovy (jedlo, teplo, fyzická a ekonomická bezpečnosť, strecha), až potom budú riešiť hierarchicky vyššie hodnoty (spravodlivosť, kresťanov v Ázii, potraty etc.). Hierarchiu motivačných faktorov 90-percentná Gaussovská väčšina nikdy neprelomí. Aj keď vy a vaši kamaráti – rovnako ako ja a moji kamaráti – vždy uprednostníme hodnotový systém pred zákonmi džungle, to nás neoprávňuje naivne veriť, že keď budeme o tom dostatočne dlho a veľa rozprávať, relevantná (nadpolovičná) časť voličov začne rozmýšľať rovnako. Nezačne, a každý, kto to tvrdí, šíry naivné bludy. Po 20 rokov naivných politických chýb, tragických hlúpostí, neprofesionálneho komentovania a neznalej spupnosti, SME UŽ POVINNÍ ZAČAŤ VNÍMAŤ SPäTNÚ VäZBU (feedback). Tvrdím, že práve to sa nedarí kvázikonzervatívnej skupinke .týždenníkov, ktorí akosi získali monopol na kvázikonzervatívnu interpretáciu našej reality. ............................ Vidíme, že v USA, Nemecku, GB, Švédsku, Rakúsku, Švajčiarsku .. etc .. funguje kresťanský hodnotový systém, ľudia sa realizujú v kresťanských spločenstvách a obrovské prostriedky aj čas venujú na misijné a charitatívne účely, svoj hodnotový systém neustále kultivujú. Ale musíme vnímať aj to, že títo ľudia sa už necítia neustále existenciálne ohrození, preto majú priestor realizovať vyššie motívy a hodnoty. ................... Naši zaťatí fundamentalisti nechcú vnímať , že ďaleko viac ako 50% slovenských rodín prežíva neustále, dlhoročné existenciálne ohrozenie. Ak chceme, aby naše deti vyrastali v úplnej rodine, nemôžeme ochádať na polročné „týždňovky“ do zahraničia, preto žijeme pod neustálym Damoklovým mečom kreténskych, arogantných podnikateľov a zaslepených hejpravičiarov, kde každá choroba, nehoda, rapel mafinánskeho podnikateľa alebo pubertálneho „manažéra“, kvalifikovaných v ríši džungle, znamená ohrozenie existencie, bezpečnosti, prežitia našej rodiny; neustály Damoklov meč splátok, hypoték, školských a iných neoprávnených poplatkov, ktoré však idú do vreciek podvodníkov... Agresívna a mafiánska spoločenská atmosféra, ktorá je šitá na mieru mladým single žralokom (tí budú vždy voliť liberálov, tolerantným k marihuane, nutnej podmienke prežitia v intrigánskej džungli), dlhodobo ohrozuje bezpečnosť a zdravie viac ako 50% našich rodín, pre ktoré jedinou vyčerpávajúcou témou je prežitie do najbližšej výplaty, splatenie všetkých účtov a splátok bez straty strechy nad hlavou. Filozofovanie o problémoch triedy situácia kresťanov v Ázii – ako kľúčový faktor volebných preferencií – je dôkazom narušenej percepcie, schopnosti vnímať realitu tu a teraz ........................... Hodnotový systém p.Danišku je krásny a dobrý. Ak však súčasne nedokážeme vnímať realitu, v ktorej žijeme, ostentatívne ju ignorujeme, ako je to typické pre kamarátov z .týždňa – táto diagnóza sa volá GROUPTHINK. ... Soudruzi z NDR někde udělali chybu.

  52. .hranolovi prajem 99% od .dany | 30. marec 2011 16:35

    Po 20 tich rokoch nebudem mať koho voliť. KDH navrhujem zmenu značky na kade-há? Hnevá ma,že pravica sa správa ľavicovejšie ako hranol.

  53. .rE: david Werner -cudujem sa co tu hladas na .tyzdni od .jfk | 30. marec 2011 15:16

    RE: david Werner -cudujem sa, co tu hladas na .tyzdni s takouto tazkou paranojou.

  54. .martin Holč: Fundamentalisticky nazor od .forint | 30. marec 2011 15:13

    martin Holč: Fundamentalistickym nazorom je to, ak nejaku konkretnu aktivitu nazves fundamentalizmom. Napriklad ak Greenpeace niekto vycita, ze sa nezaujimaju aj o vcelie paseky a zaharadkarske dane. Ze Amnesty international robi len ludske prava, ale nechrani zvierata v ZOO a nezaujima sa o korupciu vo verejnej sprave. Ze Csemadok riesi len problem Madarov ale nezaujima ich problem cernochov ci eskimakov. Podobne vycitat Daniskovi, ze riesi pre Teba len "parcialne veci" a hned to onalepkovat fundamentalizmom, je z Tvojej strany fundamentalisticky postoj. Aj mne moze prekazat, ze Daniska v .tyzdni neriesi problem Kamzikov v Tatrach, ale to este neznamena, ze sa z toho da vyvodit priklon k fundamentalizmu. Jedine, ze by Martin Holic mal fundamentalne osobny problem s autorom.

  55. .zakaz nedelneho predaja. od .m. Stefanovic | 30. marec 2011 15:08

    mozno raz pride, cas ked bude opat nastolena agenda, ktora by mohla preklenut obluk nad soc. demokraciou a krestanskou demokraciou a tou by bol zakaz nedelneho predaja. samozrejme, zatial je to len teoreticka uvaha, lebo obchodnicka lobby je velmi silna. fakt, ze KDH od tejto temy uplne upustilo je vsak dost velavravny. na tejto agende, rsp. na zakaze nedel. predaja sa dohodli politicke strany napr. v SRN. u nas je tato tema stale tabu. hoci by to mnohym spociatku prekazalo, nedelny pokoj v supermarketoch by mal svoj zmysel.

  56. .drahota+nezametnanost+nizke platy od .jazzus | 30. marec 2011 14:51

    necudujme sa, ved mnoho ludi co volili sucastnu pravicu prislo o pracu, maju nizke platy a pocituju drahotu a zvysovanie cien. dalej statna sprava+socialne odkazani nykdy nepojdu proti sebe a nebudu volit pravicu. Dalej ta nas apravica nerobi pravicovu politiku. Navrhujem v tomto stave marazmu dat ludom aspom dobry pocit ked maju hovno a sice, povolit tak ako Orban ludom doma palit alkohol, povolit ludom doma pestovat marihualnu do 4 rastlin a povolit ju ludom beztrestne fajcit aspom tak legislativne podkut ako je to v cechach.

  57. .kto je v uzadi aj na Slovensku ? od .david Werner | 30. marec 2011 13:45

    To co plati pre Libyu plati aj pre Slovensko. Myslim si ze utok na Libyu je len pokracovanie v planoch Izraela a svetoveho zidovstva vyvolat konflikt medzi bielou krestanskou Europou a moslimskym svetom. Je to dlhodoba snaha , ktora v poslednom case sa ukazala utokom na Irak, na Afganistan, teraz Libya a dlhodobym cielom je Iran . Aby USA a Europa bojovali za zaujmy Izralela a zidovstva . Vyvrazdite sa navzajom. Zidia opat robia len to iste co robia v celej ich historii.

  58. .a este nieco od .martin Holč | 30. marec 2011 13:05

    Ak by Dzurinda tvrdo vystupoval proti madarsku a tvrdo vystupoval proti zabyjaniu krestanov v zahranici (co nehovorim ze by nemal) ale nemusel by robit vobec nic ine stacilo by len toto a pan Daniška by bol totalne spokojny pre mna je autor Krestansky fundamentalista a to je podla mna ideologia taka ista ako ine len v inom sate....a to s KDH uplne nesedi odysli na krestanskej teme z vlady a aj tak slaby výsledok vo volbach nemyslim si ze smer je vo veci krestanstva niaky tvrdy a aj tak berie KDH volicov...Myslim ze cele je to o tom ze prave volici KDH ty umiernenejsi skor zaujima socialny stat ako krestanstvo....KDH sa v ekonomickom programe nevie odlisit od SDKU kt. vedsina volicou KDH neznasa...preto volia Smer....

  59. .odpoved od .martin holič | 30. marec 2011 12:58

    Najprv si musis vybudovat silnu a dovernu diplomaciu v Europe a vo svete a potom mozes si vynucovat niake poziadavky....A samozrejme ked nieco dobre spravi tato vlada je to samozrejmost a hlavne Dzurinda ale ked to tak nebolo po cele minule roky nikto sa neozýval...v tom clanku je aj spomenute ze na Visegrade presadili vyjadrenie voci Bielorusko tim padom sa Slovensko stava lidrom v tomto smere v boji proti porusovaniu ludskych prav a to moze len a len posilnit nasu Diplomaciu...

  60. .rE:martin holič. Ved to je minimum od .forint | 30. marec 2011 12:30

    RE:martin holič. Ved to je minimum, co mohol zacat Dzurinda robit. Ceskoslovenska zahranicna ponovembrova tradicia bola vzdy senzibilna k teme demokracie a ochrany ludskych prav. Dzurinda sa len vratil k tomu, co tu malo byt davno, ale za Fica to zial nebolo. Dzurinda vsak tazko zlyhava v diplomatickej agende Visegradu. Co je pre SR kluc k nasim statnym zaujmom.

  61. .k tomu Dzurindovi od .martin holič | 30. marec 2011 12:06

    slaby minister??? Pochybujem len netreba kecat a naozaj si to prestudovat nielen to co pisu nase media aj ked SME urobili vinimku a dali clanok z Economist: Pridavam link.... www.sme.sk

  62. .konečne od .ondro66 | 30. marec 2011 12:04

    niekto, kto dokáže otvoriť oči a napíše to, čo vidí.

  63. .z od .z | 30. marec 2011 11:54

    z

  64. .solidarita podla Figela od .hlas s Lendaku | 30. marec 2011 11:32

    Ako moze KDH hovorit vazne o principe solidarity, ked si necha Jan Figel protekcne pridelit velkometrazny byt v starom meste v Bratislave?

  65. .sulikova programova bezradnost od .kofola | 30. marec 2011 11:09

    Do oci zacina udierat hlavne Sulikova programova bezradnost. Napriklad navrh na zrusenie pausalnych vydavkov pre zivnostnikov a SZCO je do neba volajuca bezradnost nad bezradnostou.

  66. .najvacsim sklamanim je KDH od .felicia | 30. marec 2011 11:03

    Najvacsim sklamanim je KDH. Okrem Lipsica ma najnekompetentnejsich ministrov, plus nedokazalo presadit ani vyhradu vo svedomi, pricom tuto agendu mala v programe aj liberalna SaS.

  67. .dalo by sa pridat este k SDKU od .konvalinka | 30. marec 2011 10:43

    Dalo by sa pridat este k SDKU, ze Ivata Radicova by bola velmi dobra premierka, resp. predsednicka nejakej socialnodemokratickej strany, ako strany pravicovej, akou je SDKU.

  68. .navacsie ponovembrove zlyhanie SDKU. od .sergejovichovih | 30. marec 2011 10:39

    1. Dzurindove oklamanie meterskych stran SDK. 2. Dzurindove cachre s odposluchmi v SIS. 3. Dzurindove kupovanie hlasov poslancov. 4. Dzurindove cierne financovanie strany.

  69. .najvacsie ponovembrove zlyhanie KDH od .jfk | 30. marec 2011 10:28

    Mozno pokracovat v odpocte KDH. Najvacsim ponovembrovym zlyhanim KDH boli tri veci. -1. Rozhodnutie KDH obcovat po volbach 2006 s postkomunistickym Smerom. Toto rozhodnutie ich prenasleduje ako zly tien dodnes. -2. Stranicke vystrnadenie odporcov tejto cesty /Mikloska, Palka, Minarika, Bauera/. KDH tym stratilo v podstate vlastnu dusu. -3. Volba sasankoveho Jana Figela za predsedu KDH, ktory v tazkych casoch a krizovatkach KDH vzdy mlcal, alebo sedel pri Dzurindovom zakladani SDKU v pritmi na Urade vlady. No a teraz sa ukazuje, ze je pre KDH prinosny ako mrtvemu zimnik.

  70. .jarna unava, od .peto | 30. marec 2011 10:23

    sklamanie z neschopnosti presadit sa,depresia zo zbytocnosti vlastneho konania...pan zurnalista,dajte nejaku ocistnu kuru,dbajte na pitny rezim,vyvazenu stravu,pohyb na cerstvom vzduchu...to,co predvadzate v ostatnom case,nemoze nikoho nechat na pochybach,ze potrebujete malicko vypnut a vydychat sa...

  71. ..Jozef Nasaly od ..HeadAroundU | 30. marec 2011 10:10

    Si idiot.

  72. .dakapitalizacia ponovembroveho kreditu Ivana Miklosa od .lord Acton | 30. marec 2011 10:07

    V pripade blaznivych navrhov s odvodovou reformou sme svedkami najvacsej dakapitalizacie ponovembroveho kreditu Ivana Miklosa.

  73. .podrezavanie zivnostnikov a SZCO od .praviciar | 30. marec 2011 10:02

    Podrezavanie zivnostnikov a SZCO a teda vlastnych volicov zo strany Sulika a Miklosa ma len jedno vyysvetlenie. Stalli sa clenmi volebneho stabu Smeru na Summracnej ullici a robia vsetko preto, aby Smer mal v buducich volbach 50%.

  74. .reakcia 3 od .jozef Nasaly | 30. marec 2011 08:44

    ... a posledná vec, torá ma uráža je to , že porovnávač Fica s Orbánom. Nechápem. Orbán je politik , ktorý už niečo dokázal a dôkazom je aj to, že kedykoľvek ho prijme ktorýkoľvek líder západnej Európy a majú sa o čom baviť. Orbán je v otátke svetovej politiky vzdelaný a správny človek. Takže bolševika Fica, ktorý si stále myslí, že slnko pochádza z Moskvy a že komunizmus bol super systém nemôžeš porovnávať s Orbánom. Nikdy!

  75. .reakcia 2 od .jozef Násaly | 30. marec 2011 08:33

    ...a Fico bude mať aj 80%, lebo jednoducho pravdu neoklameš. Kde v akej vyspelej a slobodnej spoločnosti má IDIOT 50% alebo 80%? Nikde . Slovenská realita: je nevzdelaná spoločnosť, zlodejina, 30% cigánov, bežný človek je v otázke slobody, skúseností a znalosti sveta nehoráznym blbom. Neznalosť svetových pomerov a neznalosť svedomia znamená každodenný dokaz a skúsenosť celého sveta , že do tohto územia jednoducho nemá význam investovať ani peniaze a ani iné zdroje - ľudské či duchovné. Veriť v Boha neznamená patent na rozum ale veriť v Boha by malo znamenaťvážiť si slobodu, pretože tú si treba vybojovať a nieje zadarmo. Tejto tlupe idiotov, ktorá sama seba označuje ako Slováci či Slovensko netreba slobodu treba im komunizmus , mlieko za 2 koruny , učebnice s ruskou zástavou a výlety do Moskvy do mauzólea k Leninovi. Takto to platí a ružové okuliare dole ! Okamžite!

  76. .reakcia od .jozef Nasaly | 30. marec 2011 08:22

    ...ja si nemyslím, že je to tak ako píšeš v komentári. Podľa môjho názoru je Ficových 40 či 50 FAKTICKÝM DOKAZOM nekompetentnosti a blbosti či rovno hluposti tohto národa. Jednoducho dajme = medzi 50% Ficových voličov a medzi označenie blb. Je podľa mňa faktom, že tento národ si nezaslúži existenciu a ani označenie národ, lebo skupina cigáňov a Slovákov žijúca na tomto území namá žiadne vychovanie, žiadme skúsenosti so slobodou. Je to kppa zlodejov a klamárov, ktorí dúfam splynú s ostatnou zberbou z východnej Európy a celý svet bude vedieť to, že východná Európa = humus a sprostosť, lebo takto to je!

  77. .pinochet od .raz poviem | 30. marec 2011 02:43

    Smútne je to, že sa verí bez znalosti problematiky. Ešte stále dúfam, že Slovensko vystriezvie z tej prospechárskej politiky jednej aj druhej strany. Ďakujeme, že sa neviete dohodnúť na spoločnej myšlienke, že tvoríme Slovensko. Ešte raz ďakujeme.

Komentáre do diskusie môžu pridávať len predplatitelia Piana. Zaregistrovať sa môžete tu.


Redakcia si vyhradzuje právo vymazať príspevky, ktoré obsahujú vulgárne či rasistické výrazy, a tiež tie, ktoré sú osobným útokom na redaktorov a spolupracovníkov .týždňa.

Inzercia  Newsletter  RSS  Predplatné  Články z tlačených vydaní  Kontakty

Copyright © 2009 - 2012 Vydavateľstvo W Press a.s., Partizánska 2, 811 03 Bratislava, Slovensko / ISSN: 1336-653X

Design and Technology by MONOGRAM