autor

.juraj Kušnierik

V .týždni má na starosti kultúru. Objednáva a rediguje články o umení, hudbe, literatúre, filme, divadle a ostatných umeleckých žánroch. Sám najradšej píše o hudbe a o knihách. Predtým, ako sa stal novinárom, bol kníhkupec, pracoval v Artfore, ktorého je stále veľkým priateľom a priaznivcom. Na Rádiu_FM má každú stredu program Slová_FM. Má rád Island a o islandskej hudbe píše knihu. Je ženatý a má jednu dospelú dcéru. Blízky mu je anarchizmus, no keďže miluje slobodu a vie, že ľudia sú aj zlí, ocitá sa v prirodzenej blízkosti liberálne cítiacich konzervatívcov.

.denník Juraja Kušiernika

Drahá Bety!

Už ma nebaví písať samé nekrológy, ale v Tvojom prípade to je iné. Nejako sa mi totiž nedá uveriť, že tu už nie si.

Donna Summer a Robin Gibb

Pár dní po smrti Donny Summer zomrel Robin Gibb. Diskotéky na celom svete by mali vyvesiť čierne zástavy.

Dorotka a Johny

Dorotka Nvotová a Johny Rowett sú od dnešného dňa manželia.

Nech žije pop music!

Klasika je úžasná, džez je fascinujúci, alternatíva je pozoruhodná, ale len keď počúvame dobrý pop, chce sa nám tancovať.

Za Adamom Yauchom, a.k.a. MCA

V piatok, 4. mája zomrel Adam Yauch, známy ako MCA, rapper, producent, filmár, kľúčový člen Beastie Boys. Mal 47 rokov.

Klavíre osameli - zomrel Karol Petr

Od Mária "Geša" Gešvantnera som sa práve dozvedel smutnú správu: zomrel Karol Petr, učiteľ hudby a ladič klavírov. Na Pohode bude veľmi chýbať.

Slnko v sieti svieti

Včerajšie odovzdávanie národných filmových cien bolo celkom sympatickým podujatím.

Rómsky problém, Beautiful People, Phurikane, Šobov

Tak zvaný "rómsky problém" neriešim. Medzi Rómami však mám zopár kamarátov a veľmi by som chcel, aby sa im žilo lepšie.

Dve Agnešky

V priebehu dvanástich hodín som mal tú česť rozprávať sa s dvomi obdivuhodnými ženami: s Agnieszkou Holland a s Agnešou Kalinovou.

Za zosnulým pápežom

17. marca zomrel a 20. marca bol pochovaný Papa Abba Šenudi, alebo El Baba Šenuda, pápež koptskej cirkvi.

články

rss

Eurootázky

Už som na Slovensku skoro 24 hodín a stále sa neprestávam diviť. Mám otázky, nemám odpovede.

.juraj Kušnierik

18. október 2011 | prečítané 8756x | reagovalo 14 ľudí | hodnotené 4.4 | hodnotilo 306

"Vraciaš sa do inej krajiny," napísal mi kolega Martin Hanus v esemeske krátko po tom, ako som po týždni na Islande pristál na viedenskom letisku. Nemýlil sa. Tu je zopár otázok, na ktoré - nech si akokoľvek lámem hlavu - neviem nájsť odpoveď.

Prečo si Európska únia dala do svojich pravidiel to, že v niektorých prípadoch (euroval je jedným z nich) sa musí rozhodovať jednohlasne, no ak niekto vyjadrí iný názor ako ostatní, označia ho za "protieurópskeho" a nútia ho opakovať jeho rozhodnutie, až kým sa nerozhodne "správne"?

Prečo Iveta Radičová spojila s hlasovaním o eurovale hlasovanie o vyslovení dôvery vláde? Ak veľmi chcela, aby Slovensko schválilo euroval, stačilo vystaviť Smer eurosocialistickému tlaku. Ako poznáme EU, hlasovanie by sa opakovalo, až kým by Smer neustúpil. Alebo nie?

Myslela si Iveta Radičová, že v SaS v poslednej chvíli predsa len zmenia názor? A bolo by správne, keby ho zmenili a hlasovali v rozpore so svojím presvedčením? (Voľakedy sa takýmto náhlym zmenám hovorilo "obracanie kabátov".)

Ako je možné, že skoro všetky médiá okamžite obvinili SaS z "povalenia vlády", hoci aj voľným okom (aj ak sa človek díval zo severného Atlantiku) bolo jasné, že kardinálnou chybou bolo spojenie hlasovania o eurovale s vyjadrovaním dôvery vláde?

Prečo sa na druhej strane SaS "zaťali" a neboli schopní dohodnúť akceptovateľný kompromis? 

Je to, že SaS boli a sú proti eurovalu skutočne prejavom neakceptovateľného extrémizmu?

Prečo na druhý deň po neschválení eurovalu a páde vlády viaceré slovenské osobnosti povedali, že to je "hanba" a že sme si urobili "zlé meno" v Európe? Je prejavenie iného názoru na pomerne komplikovaný ekonomický nástroj dôvodom na hanbu či na stratu dobrého mena?

Prečo Rado Procházka vo svojom blogu obviňuje Števa Hríba z toho, že sa "pridáva k davu, lynčujúcemu dedičstvo Ivety Radičovej", hoci obsahom jeho editorialu je pravý opak a veľmi dobre vie, že v skutočnosti najviac trápenia premiérke spôsobili jej kolegovia z SDKU, menovite páni Dzurinda a Mikloš, zatiaľ čo Sulíkova družina ju podporovala (na čo Števo vo svojom článku poukazuje)?

Prečo vyhlásený euroskeptik Fero Šebej nielen, že podporil euroval (čo mu v žiadnom prípade nemožno vyčítať), ale kvôli nemu aj demonštratívne opustil OKS?

Prečo to tu vyzerá, ako keby sa (skoro) všetci zbláznili?

priemerné hodnotenie: 4.4  ~  hodnotilo: 306
 
1 2 3 4 5

ohodnoťte článok od 1 do 5

Diskusia (14)

  1. .žiadam o rozhovor s pánom Šebejom od .gregorovic | 20. október 2011 18:48

    v najbližšom čísle časopisu .týždeň. Zdá sa mi, že by viacerí z redakcie (ale aj čitatelia) potrebovali počuť niekoľko relevantných argumentov o postavení Slovenska vo svete (a v Európe). PG

  2. .konečne a vdaka od .jt | 20. október 2011 11:55

    ze sa .tyzden postavil na stranu "rozumu". Drzim palce ... Vase argumenty su ovela "uprimnejsie" ako opakovanie klamstiev "podplatenych" politikov z eurovalovu. Az cas ukaze, kto mal pravdu a az potom sa uvidi, kto je schopny sebareflexie. Tak na strane politikov ako aj novinarov a volicov. Ale ak niekto zo "suputnikov" dokazal zabudnut, ako sa citil za Fica a co este stale znamena Harabin, tak sa obavam, ze na Slovensko prisiel s Eurovalom aj dajaky zvlasnty "neuro" virus.

  3. .nikde sa nepiseo FERNETe v NRSR od .abstinent | 19. október 2011 21:54

    kto , kedy a komu ho nalieval. a kto ma hlas a kto chcem tlmocit a bolo to az nedostojne ja to volam 11.10.2011 uz len pracovne "FERNETOVA NOC v PARLAMENTE". a vsetkym musim byt jasne

  4. .pán Kušnierik, ja by som rád vedel odpovede aj na tieto otázky od .zangief | 19. október 2011 17:42

    Ako mala podľa Vás hlasovať SAS, keď vedela, že jediné, o čom v hlasovaní rozhodne je, či položí alebo nepoloží vládu? Mala Iveta Radičová svoju ďalšiu stratégiu vladnutia opierať o eurosocialistický tlak na SMER? Prečo .týždeň šíri demagógiu, že Sulík ponúkal v čase schvaľovania eurovalu nejaké reálne alternatívne riešenie? Len rekapitalizácia bánk, teda príprava bánk na budúce straty, by v žiadnom prípade nemohla zabrániť recesii v prípade bankrotu väčšej krajiny ako Španielsko alebo Taliansko. Je jednoznačné, že sa treba snažiť, aby Taliansko alebo Španielsko neskrachovali, pretože ich problém je v súčasnosti v likvidite a nie v solventnosti (na rozdiel od Grécka, ale bankrot Grécka sa už pravdepodobne pripravuje a rozšírený euroval bude práve nástrojom, aby bankrot Grécka nevyvolal aj bankrot iných krájín). Je podľa Vás správne, keď sa 16 zo 17 štátov v menovej únii dohodne na nejakom riešení na pokuse zachrániť spoločnú menu a zabrániť recesii v celej Eurozóne, aj na Slovensku, povedať, že mi sa na tom riešení nezúčastníme, lebo nás to bude niečo stáť?

  5. .otázky od .anna334 | 19. október 2011 16:19

    Ja, ako čitateľ .týždňa si otázky položiť viem. Od redaktora čakám odpoveď. Týždeň reprezentuje isté názorové soektrum a tako, o čom som mala možnosť čítať posledne bolo dokonca podpásové. Vlastne všetci sme na webe, načo utrácať 1,50€, čo som pravidelne každý týždeň od prvého vydania časopisu do dnes robila a to mám aj Piano. Dúfam, že chápete, jedna vec je názorové spektrum a druhá vec sú podpásovky.

  6. .prečo sa novinár, Juraj Kušnierik, svojich čitateľov pýta to, čo by im mal sám vysvetliť? od .w | 19. október 2011 10:46

    Prečo sa nás p. Kušnierik pýta "Prečo vyhlásený euroskeptik Fero Šebej nielen, že podporil euroval (čo mu v žiadnom prípade nemožno vyčítať), ale kvôli nemu aj demonštratívne opustil OKS?", keď sa ho to môže sám priamo opýtať - číslo má v mobile, dokonca donedávna boli kolegovia v tej istej redakcii? A prečo túto existenciálnu relevantnú otázku, ktorá BTW povalila vládu, týždeň nepoložil svojmu kolegovi p. Šebejovi a prečo táto odpoveď nesvieti v titulkoch týždňa?

  7. .pán Kušnierik, otázky sú jednoduché od .xidex | 19. október 2011 10:14

    ale v .týždni sa na ne odpovede nedozviete.

  8. .otázka: od .papanek | 19. október 2011 09:35

    Aj ja sa pýtam. Prečo pre ľudí z Týždňa, ktorých si inak vážim, je zrazu hrdinom mulica a nie trebárs Galileo? Kto urobil pre ľudstvo viac? Prečo zmenu názoru považujú za hriech, za "obracanie kabátov"? Prečo zabúdajú, že základom skutočného poznania je pochybovanie? A predpokladom úspešnej komunikácie je ochota počúvať? A prečo zrazu taký obdiv k jednodimenzionálnemu posudzovaniu komplikovaných vecí? K nezodpovednosti? K nedostatku pokory? Odvážim sa povedať, že JA NEVIEM.

  9. ."Ako keby sa (skoro) všetci zbláznili?" Game is over od .w | 19. október 2011 08:55

    Nevyzerá. Je to tak. Treba odlíšiť, kto absurdné neznesiteľné dusno úmyselne vyrábal, kto hral vabank s osudom krajiny, a kto robil chyby pod neznesiteľným tlakom. ... Je to strašné, pán Kušnierik, že vaše otázky prišli tak neskoro. Kde ste boli doteraz? Idioti, ktorí nielen povalili pravicovú vládu, ale podľa všetkého zlikvidovali šancu pravice ovplyvňovať chod krajiny naveky, tu boli a prejavovali sa aj predtým. Euroval sa stal katalyzátorom udalostí, charakterov, externým faktorom, ktorý nestabilnú stavbičku iba naťukol. .......... Váš časopis, v ktorom sa angažujete, sa stal hrobárom slušnej pravice, demokratického vývoja a nádeje lepšej časti Slovákov, že tu zavládne slušnosť a serióznosť. Už nie. Game is over.

  10. .nedá mi od .acd | 19. október 2011 08:10

    nedá mi nevyjadriť svoj názor na na Vaše otázky: ----- rovnako sa pýtam, podľa mňa EU v odborných hlasovaniach ako toto má chcieť súhlas vlád a nie parlamentov, mimochodom, do takejto EU sme vstúpili hádam s vedomím pravidiel......................... je nad slnko jasnejšie, že Radičová si to myslela ,vzhťadom na jej hodnotu predsedníčky oprávnene. Nebolo by to bývalo obracanie kabátov. prijať iný názor v koalícii je normálne, inak by žiadna koalícia na svete nemohla fungovať. ............spájanie hlasovania v danej chvíli nebolo chybou, vláda by padla i bez toho, bolo to čestnejšie a tak to vnímali tí, ktorý sa osopili na Sulíka...........SaS za zaťal, mali pocit, že ich nik neberie vážne.......byť proti eurovalu ni je extrémizmus, prvky extrémizmu sú al v konaní SaS......prejavenie iného názoru nie je hanba, to čo bolo v parlamente je hanba.......Súhlasím s Procházkom i Šebejom

  11. .lebo ! od .jsimko | 19. október 2011 07:24

    Vase otazky pan Kusnierik nesuvisia s logikou, su zalezitostou politiky. Pytate sa spravne, no nespravni ludia odpovedaju.

  12. .hlavne od .utv | 19. október 2011 06:54

    A hlavne pán Kušnierik, vrátili ste sa do tej istej krajiny. Zdá sa mi ale do úplne zmenenej redakcie

  13. .dokonca stačí od .xyz | 19. október 2011 06:51

    dokonca stačí pozorne si vypočiť Dzurindov prejav v parlament, ale skutočne veľmi pozorne a nezaujato a Martina Šimečku pod lampou. ............ Hríb a váš časopis vytvorili také dusno, ktoré je aj na dobré žalúdky príliš

  14. .mozno sa staci ... od .mk | 18. október 2011 23:02

    porozpravat s panom poslancom Šebejom...

Komentáre do diskusie môžu pridávať len predplatitelia Piana. Zaregistrovať sa môžete tu.


Redakcia si vyhradzuje právo vymazať príspevky, ktoré obsahujú vulgárne či rasistické výrazy, a tiež tie, ktoré sú osobným útokom na redaktorov a spolupracovníkov .týždňa.

Inzercia  Newsletter  RSS  Predplatné  Články z tlačených vydaní  Kontakty

Copyright © 2009 - 2012 Vydavateľstvo W Press a.s., Partizánska 2, 811 03 Bratislava, Slovensko / ISSN: 1336-653X

Design and Technology by MONOGRAM