autor
.juraj Kušnierik
V .týždni má na starosti kultúru. Objednáva a rediguje články o umení, hudbe, literatúre, filme, divadle a ostatných umeleckých žánroch. Sám najradšej píše o hudbe a o knihách. Predtým, ako sa stal novinárom, bol kníhkupec, pracoval v Artfore, ktorého je stále veľkým priateľom a priaznivcom. Na Rádiu_FM má každú stredu program Slová_FM. Má rád Island a o islandskej hudbe píše knihu. Je ženatý a má jednu dospelú dcéru. Blízky mu je anarchizmus, no keďže miluje slobodu a vie, že ľudia sú aj zlí, ocitá sa v prirodzenej blízkosti liberálne cítiacich konzervatívcov.
.denník Juraja Kušiernika
Drahá Bety!
Už ma nebaví písať samé nekrológy, ale v Tvojom prípade to je iné. Nejako sa mi totiž nedá uveriť, že tu už nie si.
Donna Summer a Robin Gibb
Pár dní po smrti Donny Summer zomrel Robin Gibb. Diskotéky na celom svete by mali vyvesiť čierne zástavy.
Dorotka a Johny
Dorotka Nvotová a Johny Rowett sú od dnešného dňa manželia.
Nech žije pop music!
Klasika je úžasná, džez je fascinujúci, alternatíva je pozoruhodná, ale len keď počúvame dobrý pop, chce sa nám tancovať.
Za Adamom Yauchom, a.k.a. MCA
V piatok, 4. mája zomrel Adam Yauch, známy ako MCA, rapper, producent, filmár, kľúčový člen Beastie Boys. Mal 47 rokov.
Klavíre osameli - zomrel Karol Petr
Od Mária "Geša" Gešvantnera som sa práve dozvedel smutnú správu: zomrel Karol Petr, učiteľ hudby a ladič klavírov. Na Pohode bude veľmi chýbať.
Slnko v sieti svieti
Včerajšie odovzdávanie národných filmových cien bolo celkom sympatickým podujatím.
Rómsky problém, Beautiful People, Phurikane, Šobov
Tak zvaný "rómsky problém" neriešim. Medzi Rómami však mám zopár kamarátov a veľmi by som chcel, aby sa im žilo lepšie.
Dve Agnešky
V priebehu dvanástich hodín som mal tú česť rozprávať sa s dvomi obdivuhodnými ženami: s Agnieszkou Holland a s Agnešou Kalinovou.
Za zosnulým pápežom
17. marca zomrel a 20. marca bol pochovaný Papa Abba Šenudi, alebo El Baba Šenuda, pápež koptskej cirkvi.
články
rssĎakovný list prezidentovi, starostovi a policajtom
Milý pán Gašparovič, vážený pán Petrek, veľavážení policajti, Dovoľte, aby som vám poďakoval za skvelú akciu, ktorou ste nám pripomenuli 20 rokov od akcie na námestí Tienan Men a 20 rokov od posledných protikomunistických demonštrácií.
.juraj Kušnierik18. jún 2009 | prečítané 8228x | reagovalo 34 ľudí | hodnotené 4.9 | hodnotilo 385
Zorganizovali ste to takmer dokonale. A dosť ste nás tým prekvapili.
Spolu s kolegom Braňom Závodským (ktorý kým ja píšem strihá video z vašej akcie), sme svojou účasťou na privítaní čínskeho prezidenta v Bratislave chceli vyjadriť podporu ľuďom, ktorí na rozdiel od nás trpia v čínskych väzniciach a žijú v neslobodnej krajine. Išli sme tam preto, lebo Čínu a Číňanov máme veľmi radi.
Starosta bratislavského Starého mesta však všetko vopred pripravil. Naše Hodžovo námestie odovzdal do rúk Číňanom. Dokonca - zrejme aby ušetril peniaze z mestského a štátneho rozpočtu - čínskych organizátorov (alebo policajtov?) - poveril aj "udržiavaním poriadku". Tí nám najprv na našom námestí bránili v pohybe, potom našim kamarátom strhávali transparenty, ktorými dávali najavo, že dianie v Číne im nie je ľahostajné a nakoniec ich priamo fyzicky napádali. Vy ste sa na to dívali.
My sme si stále mysleli, že ide o vážnu akciu a nie o spomienkový happening a tak sme sa dovolávali zásahu našich urastených mužov zákona. Oni však vedeli o čo ide a tak nám s trápnym úsmevom na tvárach hovorili niečo v tom zmysle, že ich sa to netýka a oni za to nemôžu. Potom - zrejme v duchu scenára, ktorý napísal pán prezident s pánom starostom - bránili agresívnych čínskych demonštrantov pred pasívnou prítomnosťou našich spoluobčanov. Vtedy nám to malo dôjsť, ale nedošlo.
Veď za normálnych okolností by ste predsa nemohli v putách odviesť Ondra Dostála a Miša Havrana len za to, že si bránili svoje mini-transparenty a Číňanmi sa nechali zhodiť na zem. Veď naši policajti by predsa nedokázali nevypočuť zúfalý krik "Polícia! Pomóc!" mladého dievčaťa, ktoré bijú dvaja urastení Číňania. Nedokázali by len tak sa na to prizerať. Ale vy - dobrí herci - ste hrali svoje role dokonale. Roztrhané transparenty po zemi, krv na schodoch do podchodu (nepohodlnú Číňanku tam dole schodmi zhodili uvedomelí Číňania), to všetko ste prešli bez mihnutia oka, alebo ste zasiahli až keď bolo po všetkom.
Bravúrne svoju rolu zvládol pán starosta Petrek, keď mi povedal, že ako občan mesta nemám právo pohybovať sa po svojom námestí, lebo som súčasťou "nepovolenej demonštrácie" a vzápätí nariadil našim policajtom všetkých ľudí z námestia jednoducho vytlačiť. Číňanov, ktorí chceli pozdraviť svojho prezidenta, aj nás, ktorí sme mu chceli pripomenúť Tienan Men, Falun Gong, Tibet, práva kresťanov, moslimov, homosexuálov a politických väzňov.
Prepáčte, pán prezident, ospravedlňujem sa, pán starosta a páni policiajti, ja som si do poslednej chvíle myslel, že to je naozaj, že to myslíte vážne. Že ste sa skutočne z akéhosi trápneho dôvodu rozhodli nebrániť svojich občanov a že ste sa rozhodli použiť proti ním, proti nám hrubú silu. Dvadsať rokov po Tienan Men, dvadsať rokov po Novembri. dvadsať rokov po páde policajného štátu, dvadsať rokov od víťazstva demokracie.
Nechal som sa uniesť a chvíľu sa mi zdalo, že ste trápni boľševici, že neviete čo je to sloboda a nerozumiete pojmom právo a spravodlivosť. Aj som vás, policajti, volal k bitému dievčaťu a veru som aj zakričal "hanbite sa!" keď ste v putách odvádzali dobitého Ondra a Michala a keď ste nechali Číňanom roztrhnúť košeľu prorektorovi Osuskému.
Teraz s chladnou hlavou mi už je jasné, že ste nám len chceli pripomenúť, čo to bol komunistický režim a aké to bolo, keď nás nechránili, ale ohrozovali policajti.
Vidíte, ako ste nás dostali: my robíme besedy, píšeme články, nakrúcame dokumenty, organizujeme koncerty a vy ste nám to ukázali in natura.
Ste majstri!
S vďakou, naivný občan Juraj Kušnierik.
PS: Alebo ste to predsa len mysleli vážne a fakt ste takí zlí a hlúpi?
Diskusia (34)
-
.nUZ...... od .palo.s | 21. jún 2009 06:48
Normalne je z toho vsetkeho cloveku na grc.Ale zvolili sme si,teraz si zvykajume
-
."tákí nás nemusia zaujímať" od .peter G. | 21. jún 2009 01:02
Všetko začal už "prezident" svojím arogantným výrokom z balkóna: "takí ( protestujúci občania) nás nezaujímajú ! " A kto vás teda zaujíma , "pán prezident " ?? Ponížili a urazili ste tým všetkých občanov, hanbím sa dnes za to, že som občanom krajiny, na ktorej stojí človek s takýmto charakterom, pohŕdajúcim vlastnými občanmi a neschopným aspoň trochu kultúrne a diplomaticky sa vyjadriť aj na adresu protestujúcich, bez urážok a posmechu.
-
.kopa hnoja! od .camo | 20. jún 2009 23:38
Čo by sa dalo urobiť? Som veriaci človek a teda rozbíjanie okien a vôbec poškodzovanie cudzieho majetku je pre mňa neprípustné. No ale pravda je aj to, že závažnosť hriechu sa odvíja aj od úmyslu a predmetu. Tak si myslím, že vykydať pred Kaliňákovu reštiku kopu hnoja, by v kontexte toho nebol až taký vážny hriech.
-
.vLASTIZRADA od .danubit8 | 20. jún 2009 19:17
Môže znieť ako silné slovo, ale kto dal policajtom príkaz nezasahovať, keď bijú nevinných občanov? Kto klamal, že námestie majú vyhradené Číňania a Slováci tam nemôžu? Ten náš AKOŽE NÁRODNÝ PREZIDENT (Myslím národne, cítim sociálne) si zaslúži PĽUVANEC DO TVÁRE. A Kaliňák či Packa svinským krokom k lopate.
-
.úSTAVA!!! od .camo | 19. jún 2009 20:05
Som presvedčený, že na uliciach BA došlo k porušovaniu zákona pred zrakmi polície(Kaliňák zmizni). Boli tam napádaní ľudia SR a došlo aj k ublíženiu na zdraví. Polícia nezasahovala pri volaní o pomoc!!!!! Polícia má predsa zabezpečovať ochranu občanov. To v najprimitívnejšom zmysle slova znamená zabrániť násiliu. Vráťte mi dane.
-
.nemôžem tomu uveriť od .annaEN | 19. jún 2009 17:00
asi tomu nerozumiem...to akože bola nepovolená demonštrácia pre Slovákov a povolená pre Číňanov? A to kde vlastne žijem???
-
.dnes 17.00 Župné námestie, BA od .fn. | 19. jún 2009 14:17
Vidíme sa tam!
-
.dnes sa ukáže, koľko nás je. od .peter Hajdin | 19. jún 2009 11:56
O 17:00 pred MS SR. Ja tam budem.
-
.petrek od .palo222 | 19. jún 2009 11:39
Pána Petreka som volil za starostu hlavne preto, lebo bol kandidát SDKU a OKS (aj pár ostatných stran). Paradoxne, tej OKS kde je Dostál podpredsedom. Bola to chyba. Môj hlas už nedostane.
-
.falun Gong od .petrus | 19. jún 2009 10:48
www.party.underoid.sk/cd01/03.mp3
-
.prezident šašo od .stano pantok | 19. jún 2009 10:45
je to predca len par hodín čo náš šašo bol slávnostne vyhlásený za prezidenta na dalšých dlhých x rokou pre mna to bude cela večnosť ale vidržím to s nádejou na to že snád sa ras so šaša stane Pán Prezident a zastane sa slabšieho ,utláčaného a bude to pre neho normálne v ten den si urobím sviatok s celu rodinoua doma po obede poumývam riad aj ked to robim nerád rad by som sa toho dožil stano
-
.neodpustim si od .krovak | 19. jún 2009 10:28
clanok je podla mna napisany znacne tendencne, pretoze aj ked policia zjavne akciu nezvladla, tak treba povedat aj B: po zakazani protestneho zhromazdenia jeho organizatori vlastne spravili to, ze ludi napadali aby tam prisli samostatne (cize vlastne chceli obchadzat zakon - ono nie je to nic vazne, ale z mojho pohladu to spini "cisty stit" bojovnikov za ludske prava) a navyse k dostalovi zacitujem z rozhovoru na sme: "Zrazu som videl, ako slovenskí policajti dosť surovým spôsobom vliekli mladého aktivistu preč. Vznikla tam tlačenica a ja som sa pripojil k ľuďom, ktorí sa im v tom pokúsili zabrániť. Potom som už len ležal na zemi a na rukách mal putá." takze Dostal akosi iba nebranil svoje letaky a transparenty, ale v podstate utocil na policajtov - potom nech sa nedivi. Na druhej strane musim povedat: to co robili na tom namesti cinania je skandal a policia bola zjavne priposr.ta zasiahnut proti nim (alebo to bolo prikazane, ktohovie). Rozhodne by za toto u nich mali "padat hlavy". a navyse - ako som OKS povazoval za slusnych a rozumnych ludi, teraz mam chut sa spytat otazku z niekolkych inych diskusii: kde bolo OKS, ked tu bol Bush? Guantanamo im nevadi?
-
.slovenska povaha od .dalibor_ | 19. jún 2009 10:18
ako dlho este potrva kym si slovak uvedomi, ze jediny kto sa o mna postara som ja sam? prec su tie casy ked stacilo sediet na zadku a stat vsetko vybavil a zariadil. o slovenskej povahe: je jednoduche navazat sa do madarov, ciganov, cechov a inych. hlasno vykrikovat po krcmach ako celemu svetu ukazeme. je jednoduche byt hrdinom skryty v dave kde viem ze su vsetci so mnou. kolko ludi bolo na tom namesti? aky bol pomer "NASICH" a "ZLYCH CINANOV"? a kolko z "NASICH" sa postavilo proti tym smejdom co mlatili NASICH SLOVAKOV za to ze vyjadrili vlastny nazor? deje na nablizku nejake svinstvo? sklopme vsetci oci a dufajme ze bude dobre. a ak nebude dobre tomu mlatenemu, bude dobre aspon mne. a to je podstatne. jemu sa tie vybite zuby zahoja a nakoniec este bude rad ze tu bitku dostal. svet je take krasne miesto.
-
.do ulic od .siska | 19. jún 2009 10:02
Mily Juraj, ked ste vcera vecer v Lampe hovorili o tom, co sa stalo na namesti nechcelo sa mi verit, ze je nieco take mozne. Pozrela som si videa a hroza. Ukazme dnes o 17,00, ze sa nedame zastrasit, a ze sa nebojime. Pridte a vytiahnite kluce.
-
.ropucha z ciny od .janoeozse | 19. jún 2009 09:43
Je zaujimave sledovat oddanost nasich najvyssich voci "superslobodnym" statnym zriadeniam- ako napr. Bielorusko ci Cina...vlastne ma zaraza, ze neprisiel aj niekto rovno zo Severnej Korei s transparentom typu: "Balisticka strela, Tys zivitelka krajsich zajtrajskov" Maly problem je vsak vtom, ze bozkavat za kazdu cenu ropuchu sa nevyplati, pretoze namiesto toho, aby sa v rukach nacionalistickeho socialistu premenila na princa ci princeznu, je z nej stale iba ropucha a socialistovi sa kazdy smeje
-
.ano od .marek vanek | 19. jún 2009 09:20
ano, s článkom úplne súhlasím, ale pripomenul by som ešte jedno: Kým svet prijal dalajlámu na najvyššej úrovni, naša krajina nie. Návštevu ignoroval prezident Rudolf Schuster, premiér Mikuláš Dzurinda, predseda parlamentu Jozef Migaš, minister zahraničných vecí Eduard Kukan a iní. Aspoň čiastočne sa snažili napraviť reputáciu vlády jej podpredsedovia – najmä Pál Csáky, ako aj niektorí poslanci.
-
.doriti, od .kikili kokolo | 19. jún 2009 09:02
dufam, ze sa ma raz moje deti neopytaju "oci, a kde si bol Ty, ked sa toto stalo?" ...lebo ja som sedel v klimatizovanej kancelarii... a netusil som, ze 20rokov "po" je potrebné znovu ist do ulic ...
-
.neuveritelne sa sa stalo skutocnostou od .dios | 19. jún 2009 08:52
Vyborny postreh Juraj, skvely clanok. Ja som zvedavy ako dopadne dnesna demonstracia proti Mr. Harabinovi. Nemozem sa jej sice zucastnit osobne, kvoli chorobe, ale dufam, ze tam bude velmi vela ludi. Dufam aj, ze to nedopadne podobne ako demonstracia za ludske prava vcera.
-
.!!! od .kovdaparma | 19. jún 2009 08:03
juraj, tak toto kľudne podpíšem. malo by sa to publikovať niečo ako manifest a mementu!
-
.smutne... od .juraj cagan | 19. jún 2009 07:37
Mne je k tomu vsetkemu navyse este smutno, ze na Hodzove nam. za ludske prava prislo demonstrovat tak malo ludi...Velka ucta k tym, ktori prisli! Kde boli ostatni ludia? Kde boli zastupcovia nasich demokratickych stran? To ozaj je vsetkym vsetko jedno?
-
.... od .... | 19. jún 2009 02:03
pohrdam vami, sudruh gasparovic, pohrdam vami, sudruh fico pohrdam vami natolko ze mi nestojite ani za to aby som napisal vase mena s velkym pismenom na zaciatku som zvedavy na vase hrdinske reci o uzasnom uspechu a nesmiernej pocte ktoru nam prejavil sam velky sudruh hu (huhu!) svojou navstevou nejako mi neda nespomenut si na vase silacke reci, sudruh fico, o Dzurindovej servilnosti ked podal ruku Bushovi, ktory sa neunuval dat si dolu rukavice... mozete mi prosim pomoct pomenovat to co ste nam tu teraz predviedli vy? nechat si doma komandovat policajne zlozky proti vlastnym obcanom je prejav skutocne nevidanej neschopnosti a ubohosti... smelo vpred sudruhovia, budovat svetlejsie vcerajsky! spolu to urcite dokazete...
-
.navrh od .oliver | 19. jún 2009 01:54
navrhujem aby si tieto zabery dali opozicne strany ako predvolebny shot na buducorocne volby...www.sme.sk
-
.to je sila! od .tibor Gajan | 19. jún 2009 01:32
pamatam na Prahu "89 sice som tam nebol, ale dostali sa k nam zaznamy z mierovej demonstracie, kde policia - vtedy este verejna bezpecnost zasiahla podobne...neda sa to celkom porovnat, skor ten pocit, ktory tato akcia vyvolala, mi pripomenula one casy. Udalosti sledujem z UK z Oxfordu a veru sa mi to nepaci, ba az hnusi. Toto smeruje k obnove otroctva modernym sposobom po "uniovsky"! Najprv nam zobrali vsetky moznosti zarobit si poctivo obzivu, postupne vymyvaju vsetkym ludom mozgy, lesy nam odvazaju za hranice, zaplavuju nas smetami z Ciny, otravenymi a umelymi potravinami, nahradzaju nam nasu bohatu kulturu pocitacmi a internetom, huckaju nas proti sebe medzi narodnostnymi mensinami... to chce revoluciu!!!dost bolo komedie!
-
.??? od .sonapo | 18. jún 2009 21:53
dnes rano v praci pri kave moji kolegovia -vacsina- okomentovali moje rozhorcenie nad stupidnou navstevou cinskeho prezidenta asi ze "je potrebne vztahy utuzovat, nevieme co by si mala na sebe dnes oblecene, ked vsetko sa vyraba v Cine..atd." Husia koza a zimomriavky nielen z toho co sa dnes pred palacom stalo, ale aj z vymetenej, neslobodnej, hlupej mysle ludi.....ktorych mam rada. Nemam slov.
-
.bojkot dní polície od .matusurban | 18. jún 2009 21:43
Videoreportáž aj list sú silným svedectvom o stave, zložiek výkonnej moci v našej krajine. Kde sú tí spravodliví policajti z ulice, ktorí sa postavia proti zjavnej neprávosti? Ostali tu ešte vôbec takí? Zdá sa, že slovensko-čínske (mám už písať čínsko-slovenské?) vzťahy sú oveľa "vrúcnejšie", ako som si bol ochotný pripustiť. Keby tak na dni polície nikto neprišel... Á, nie. To by nepomohlo. Páni, ktorí to tu u nás majú celé na starosti, by si to aj tak isto nevšimli.
-
.suhlas od .libor | 18. jún 2009 21:03
Uz posledného pol roka sledujem to že u nás je to zleee Prvá vec čo ma dostala ked obvinili reportérku z prenasledovania vládneho vozidla ( kauza Kalinák a jeho prekročená rýchlosť o 50 v BA ) ale toto je uz moc, Onedlho zrejme začnem uvažovať o zmene štátnej príslušnosti ak my to ovšem Slovenský NEW režim povoli Smutne to je s pozdravom a veľkým uznaním Slowo
-
.dakovny list prezidentovi,starostovi a policajtom od .lester | 18. jún 2009 20:56
Co robi SIS, nema ziadne informacie o agentoch Cinskej republiky na uzemi SR ? Alebo to bolo pekne vsetko so sudruhom prezidentom a sudruhom gen,Packom dopredu dohodnute? Jasne, MUSELO to byt dohodnute. Nie ste ini ako Jakes, Husak a dalsi. O demokracii, sudruhovia nemate ani SAJNU! Hanbite sa! Toto by sa nemalo nechat len tak, vsak ste sa nebali vyjst do ulic ani v novembri 89. Je nacase aby sa zorganizoavla masivny protest pred Prezidentskym palacom.
-
.poslanci NR SR od .peeter | 18. jún 2009 20:40
prečo neprišiel aspoň 1 poslanec NR SR (opozície) ? ako by zasahovala polícia, keby číňania napadli poslanca..., tiež by ho (poslanca) predviedli na políciu ??? Toto považujem za zlyhanie opozície a ak je to dokonca zámerné, potom opozícia nie je parlamentná o nič lepšia a nemá právo kritizovať, keď sa nezastane základných ľudských práv vlastných občanov PS Napriek schvaľovaniu zákona o ŠS bolo v moci opozície poslať 1-2 poslancov... (119/135)
-
.aha.. od .naciniak | 18. jún 2009 20:25
Tak tuto cast som sa dozvedel az teraz.. Doteraz som bol, ako nepoucitelny utopista, v tom, ze islo iba o neschopnost.. Tu vsak zacinam vidiet zamer.. Chyba mi tam iba hlas z vysielacky, ktory krici "tu gama2, tu gama2!"..
-
.spolu proti chobotom od .martin Slyško | 18. jún 2009 19:47
Juro máš odo mňa bodík za to, že si v konzervatívnom týždenníku spomenul práva homosexuálov. Vy asi len nechcete aby mali registrované partnerstvá ale inak všetko v pohode, že? A tiež sa mi páči, že ste tam boli aj s "bojovníkmi proti západnej civilizácii" Chmelárom a Havranom. Pripomína mi to situáciu spred roka 1998 kedy tiež bolo irelevantné, či bol niekto na ľavici či na pravici, išlo o liberálno-demokratické princípy. Tak ako aj teraz.
-
.výborné od .prešovčan | 18. jún 2009 19:34
Juraj. Kam to treba preposlať? No, myslím, že prišiel čas vyjsť do ulíc... tu už nič iné nepomôže !!!!
-
.:( od .juroH | 18. jún 2009 19:28
smutne je ze ksefty su viac ako ludske prava :(
-
.omg od .sontag | 18. jún 2009 19:27
zacinam sa bat tejto krajiny... som netusil ze je to az take zle :( ja som komunizmus nezazil, takze o tom co sa dialo vtedy viem len z pocutia... ale po dnesku uz aj na vlastne oci :((( stale tomu nemozem uverit, ze toto je u nas mozne????
-
.ako zlý sen! od .vladovolcko | 18. jún 2009 19:05
Juraj, absolútny súhlas. Zle sa to už číta ale ešte oveľa horšie sa to žije...
Komentáre do diskusie môžu pridávať len predplatitelia Piana. Zaregistrovať sa môžete tu.
Redakcia si vyhradzuje právo vymazať príspevky, ktoré obsahujú vulgárne či rasistické výrazy, a tiež tie, ktoré sú osobným útokom na redaktorov a spolupracovníkov .týždňa.
Copyright © 2009 - 2012 Vydavateľstvo W Press a.s., Partizánska 2, 811 03 Bratislava, Slovensko / ISSN: 1336-653X
Design and Technology by MONOGRAM