autor

.juraj Kušnierik

V .týždni má na starosti kultúru. Objednáva a rediguje články o umení, hudbe, literatúre, filme, divadle a ostatných umeleckých žánroch. Sám najradšej píše o hudbe a o knihách. Predtým, ako sa stal novinárom, bol kníhkupec, pracoval v Artfore, ktorého je stále veľkým priateľom a priaznivcom. Na Rádiu_FM má každú stredu program Slová_FM. Má rád Island a o islandskej hudbe píše knihu. Je ženatý a má jednu dospelú dcéru. Blízky mu je anarchizmus, no keďže miluje slobodu a vie, že ľudia sú aj zlí, ocitá sa v prirodzenej blízkosti liberálne cítiacich konzervatívcov.

.denník Juraja Kušiernika

Drahá Bety!

Už ma nebaví písať samé nekrológy, ale v Tvojom prípade to je iné. Nejako sa mi totiž nedá uveriť, že tu už nie si.

Donna Summer a Robin Gibb

Pár dní po smrti Donny Summer zomrel Robin Gibb. Diskotéky na celom svete by mali vyvesiť čierne zástavy.

Dorotka a Johny

Dorotka Nvotová a Johny Rowett sú od dnešného dňa manželia.

Nech žije pop music!

Klasika je úžasná, džez je fascinujúci, alternatíva je pozoruhodná, ale len keď počúvame dobrý pop, chce sa nám tancovať.

Za Adamom Yauchom, a.k.a. MCA

V piatok, 4. mája zomrel Adam Yauch, známy ako MCA, rapper, producent, filmár, kľúčový člen Beastie Boys. Mal 47 rokov.

Klavíre osameli - zomrel Karol Petr

Od Mária "Geša" Gešvantnera som sa práve dozvedel smutnú správu: zomrel Karol Petr, učiteľ hudby a ladič klavírov. Na Pohode bude veľmi chýbať.

Slnko v sieti svieti

Včerajšie odovzdávanie národných filmových cien bolo celkom sympatickým podujatím.

Rómsky problém, Beautiful People, Phurikane, Šobov

Tak zvaný "rómsky problém" neriešim. Medzi Rómami však mám zopár kamarátov a veľmi by som chcel, aby sa im žilo lepšie.

Dve Agnešky

V priebehu dvanástich hodín som mal tú česť rozprávať sa s dvomi obdivuhodnými ženami: s Agnieszkou Holland a s Agnešou Kalinovou.

Za zosnulým pápežom

17. marca zomrel a 20. marca bol pochovaný Papa Abba Šenudi, alebo El Baba Šenuda, pápež koptskej cirkvi.

články

rss

Chorí lekári. Chorí a zbabelí.

Lekári, ktorí sa "dali na péenku", hoci by sa mali starať o vážne choré deti si nezaslúžia nič iné než pohŕdanie.

.juraj Kušnierik

2. december 2011 | prečítané 15936x | reagovalo 37 ľudí | hodnotené 4.4 | hodnotilo 926

Keď sa protestujúci zbabelci vedení neokrôchaným doktorom Kollárom začali dávať na PN, nahnevalo ma to a mal som chuť svoj hnev okamžite pretaviť do blogu. Napriek tomu som pár dní váhal. Snažil som sa sám sebe vsugerovať, že to je celé zložitejšie a že tí náhle práceneschopní lekári predsa len majú v niečom pravdu.

Ďalej však mlčať nedokážem.

V tejto chvíli ležia v Detskej fakultnej nemocnici na bratislavských Kramároch ťažko choré deti a čakajú na operácie. Ďalším deťom, tým s onkologickými ochoreniami hrozí prerušenie život zachraňujúcej liečby. Lekári, slušne zaplatení lekári, by v čase, keď sa všetci obávame ekonomickej krízy, chceli mesačne o 600 až 1000 euro viac. Preto hrozili výpoveďami. No keď výpovede nadobudli platnosť, z bojovníkov sa stali zbabelci. Hádam sa nenecháme vyhodiť zo zamestnania! A že sme dali výpovede? No a čo! Tak išli za neštrajkujúcimi kolegami a nahovorili ich na podvod, ktorý lekárov ešte viac strápňuje: nechali sa vypísať na PN, prípadne na OČR.

A čo tie deti v nemocnici? Hádam zopár dní vydržia. A čo ich rodičia? Tí si budú musieť zvyknúť. A čo kolegovia, ktorí nemali to srdce nechať chorých pacientov samých? No, čo s nimi, keď sú hlúpi a neštrajkujú. 

Lekári, ktorí ste na PN a pritom nie ste chorí, lekári, ktorí ste kvôli 300 eurám opustili svojich pacientov (deti!) hanbite sa! 

Lekári, ktorí neberiete úplatky a leží vám na srdci zdravie vašich pacientov, vy, ktorých je určite viac než členov Kollárovej kohorty, prečo mlčíte? Prečo sa od Kollára nedištancujete? Prečo svojich kolegov nevyzvete, aby sa vrátili k pacientom?

Lekári, ktorí ste svojich zbabelých kolegov vypísali na PN (ak teda nie sú naozaj chorí, čo vy viete najlepšie), dokážete sa ešte pozrieť do zrkadla? Ak ste potvrdili chorobu kolegom, ktorí v skutočnosti nie sú chorí a predĺžili im tým výpovednú lehotu (sami posúďte, či to tak bolo), tak ste podvodníci.

Celé je to smutné, trápne a tragické.

PS: viem, že je to celé zložité, viem, že zdravotníctvo je podfinancované, viem, že to je nakoniec chyba politikov. Ale tie deti na Kramároch nemá kto operovať a to sa nedá ospravedlniť ničím.

priemerné hodnotenie: 4.4  ~  hodnotilo: 926
 
1 2 3 4 5

ohodnoťte článok od 1 do 5

Diskusia (37)

  1. .súkromní lekári by na PN ísť nemohli od .mUDr.Peter Lauko | 21. december 2011 21:08

    1..nemocnice nie sú celé zdravotnícto od .mUDr,Peter Lauko | 21. december 2011 21:05 1..širšie súvislosti protestu lekárov a LOZ od .MUDr. Peter Lauko | 4. december 2011 18:06 Na Slovensku je veľká skupina súkromných ambulancii, ktorá neštrajkovala okrem možno pána Kolára a tiež tvoria zdravotníctvo a nemajú dostatočne zaplatené za svoju prácu. Na rozdiel od LOZ a pána Kolára títo museli pracovať, lebo by inak mohli svoje ambulancie zatvoriť, alebo by skrachovali. Protesty lekárov mali skončiť pádom vlády, inak je v tom politika, za ktorou stojí strana SMER-SD. Prečo sa pán Kolár a LOZ nezaujímali o tzv zákonom odstavené záchranky , keď bol Smer pri moci. Koľkí lekári prišli vtedy o mioliony. Prečo LOZ nerieši sociálne problémy súkromných lekárov- nemôžu íst na PN, cez dovolenku nemajú garantovaný príjem do ambulancie a podobne. Je smiešne, keď pán Fico a Raši nechcú akciové spoločnosti, keď ich sponzori sú najväčší podnikatelia, v niekoľkých nemocniciach boli a sú ich nominanti riaditelia, nebol len pán Raši v Bratislave z Košíc aj v iných boli slangovo nemocnice Smer sro Títo manažeri boli a sú náhodou? Som lekár pred dôchodkom, robil som za podstatne menej , ale nikdy som neprestal pracovať pre malý plat. Myslím, že pacienti nám to právom spočítajú všetkým, nielen protestujúcim lekárom Písané pre iný člínok, ale má to zmysel

  2. .reakcia od .richwald | 13. december 2011 20:50

    doteraz som vám fandil ako málokto,odteraz vami pohrdam,ako málokto

  3. .p.Kusnierik od .akyna | 11. december 2011 15:26

    A po zidovi, kulakovi tu mame konecne dalsieho nepriatela ludu - lekara. Hura. Kedze .tyzden ako jediny stoji za reakciu a precitanie, tak reagujem v tejto diskusii. Zijem 10 rokov mimo SR a dakujem Vam ( ak ostatnym investigativcom zo SME a inych periodik), ze ma opatovne uistujete o spravnosti mojho rozhodnutia. Ano, slovensky lekar - terorista, hlupy zbabelec, chory clovek je vsetkemu na vine. Slovensky politik a pacient je zase bytost anjelska ( pacient len nedopatrenim nevystudoval medicinu, ale v pripade krizy je schopny po 2 tyzdnovom kurze katetrizovat srdce, sudiac podla reci pred ordinaciami). P.Kusnierik, napadlo Vas opytat sa, kolki slovenski lekari ziadaju na min. skolstva o uznanie vzdelania? A kolki su prec ( mladi ludia s rodinami)? V CR 1200, v zapadnej Europe okolo 1000 ( a cuduj sa svete, dokonca su uspesni). Kde su Vasi Rumuni, Bulhari, Ukrajinci ( z Rumunska odislo po vstupe do EU 9 000 lekarov, kolko ich prislo pracovat do nasej krasnej slnieckovej krajiny? Ci Vy takych, co sa vykaslu na svojich pacientov nechcete, preto tu nie su, aha). Na celom svete chybaju lekari, ale kludne kopte do tych nasich, nadavajte im, nech este aj ti, ktori robia bez dodrziavania zakonnika prace za 700 Eur odidu. Nie je problem, v Afrike je lekarov dost, s radostou pridu, bude ich sice treba 3 roky integrovat, ale radsej takych, ako nasich nezodpovednych drzych zbabelcov, vsak? Viem, ze na Slovensku sa neodpusta uspech a peniaze ( narod by mudroval aj keby lekari ziadali o 3 Eura mesacne viac ), tak si to uzivajte, nadavajte. Az kym naozaj neodidu ( garantujem Vam, ze 5 000 lekarov sa v Europe strati ). Pekny den.

  4. .sadistický zbabelec? od .jojuro | 10. december 2011 18:00

    Ako nazvať toho, kto je proti stabilizácii zdravotníctva? Alebo toho, komu nevadí postupný odchod kvalitných lekárov, lebo nemajú podmienky pre slušný život v krajine kde pomáhajú ľudom. Ten komu takto nevadí, že postupne sa dopracujeme aj bez protestov lekárov k vymiznutiu kvality v nemocniciach. Ten kto si neuvedomuje že čo i len niekoľkohodinový výpadok služieb v zdravotníctve je sadizmus. Ten komu nevadí, že namiesto toho aby zdravotné odvody slúžili na liečbu pacienta ale radšej aby tiekli do peňaženiek nadnárodných spoločností. Ten kto je zbabelý pomenovať skutočné príčiny problému. Ten si tiež zaslúži tiež nejaké označenie.

  5. .300 €? od .mordechaj | 9. december 2011 10:04

    Kedy už prestanete neustále opakovať tú smiešnu mantru, že lekári sa nechceli vrátiť kvôli 300 €, čo sa im málilo, k pacientom. V skutočnosti podľa zmlúv dostali 20 € - slovom dvadsať - tak dokázala pred kamerami klamať Radičová a Uhliarik. Takže mladý neatestovaný lekár, ktorý študoval 6 rokov, má rok praxe na chirurgii a má povinosť zachraňovať život - dostáva teraz základný plat 550 € + 20 €. Napriek tomu by som išiel k nemu v núdzi na operácie slepáka skôr ako ku Kušnierikovi na debatu o prínose novembra 1989. Určite by to bolo užitočnejšie.

  6. .názor od .richardus | 8. december 2011 12:45

    Nepovažujem za korektné posudzovať akciu lekárov, v ktorej išlo v prvom rade o systémovú zmenu v zdravotnictve a týkala sa všetkých občanov (t.j. aj tých odsudzujúcich), podla toho, aký to má dopad na konkrétneho jednotlivca. To ako keby sme stavbu Oravskej priehrady posudzovali podla osudov ľudí, ktorých sa to týkalo a určite to boli aj smutné príbehy alebo neoperovali, lebo štatisticky 1 z 10000 pacientov ná komplikácie z anestézy. Žiadna historicky pozitívna udalosť (a táto akcia ňou pravdepodobne bola), ktorá sa týkala národa alebo väčšej skupina ľudí, sa určite neobišla bez individuálnych postihnutí alebo až tragédií. Ale to predsa nie je dôvodom na jej odsúdenie alebo znevažovanie. Vaše názory v médiách sú mi často blízke, ale v tomto prípade nemôžem s Vami súhlasiť. Slová ako zbabelci, neokrôchaní, kohorta atď patria do umeleckého opisu alebo bulváru a v tomto kontexte ich považujem za príliš znevažujúce,zavádzajúce až manipulatívne, ako aj za prejav Vášho nepochopenia hlbších súvislostí tohto protestu.

  7. .naozaj hrozné. od .naivka | 7. december 2011 21:57

    Úplne s s tým stotožňujem. Pre mňa je sklamanie so správania sa tých asi piatich percent lekárov najväčším šokom po Novembri 89. Dosiaľ som neveril, že by sa našlo vôbec zopár ľudí schopných opustiť malé choré deti. Toto by neurobila žiadna osoba bohom obdarená tým, čo sa volá svedomie. Ani za všetky peniaze na svete. Toľko k mentálnej vybavenosti týchto "lekárov". A to som roky všetkých okolo seba presviedčal, že si lekári v nemocniciach zaslúžia dvojnásobné platy.

  8. .odpoved od .vleks | 7. december 2011 20:39

    www.changenet.sk

  9. .aký podvod? od .znechutená | 7. december 2011 14:52

    Pán Kušnierik, výpovedná doba sa o trvanie PN predlžuje len ak výpoveď dostal zamestnanec od zamestnávateľa (tzv. ochranná doba). Ak dal výpoveď zamestnanec, čo je prípad našich lekárov, trvanie PN ani OČR mu výpovednú dobu nepredĺži. To len na margo toho, ako si tí zlí, zbabelí a nezodpovední lekári zrazu zľakli a predĺžili si PN-kami a OČR-kami výpovednú dobu. A o akom štrajku tu hovoríte, lekári predsa legálne podali výpovede, tak ako to denne robia možno stovky iných zamestnancov. Riaditelia nemocníc a minister mali dva mesiace na to, aby situáciu riešili. Na zhodnotenie článku použijem slová autora: smutný, trápny a tragický je tento a všetky štvavé články proti lekárom. Len ma mrzí a prekvapuje, že sa k tejto štvavej kampani pridal aj .týždeň. Vôbec sa nebudem čudovať, ak sa po tejto vládou nezvládnutej a novinármi zmanipulovanej kauze časť lekárov rozhodne odísť z tejto prehnitej skorumpovanej krajiny. www.changenet.sk

  10. .r od .ast | 7. december 2011 09:47

    Ale ved to zdravotníctvo je zabetonované od komunizmu,tam sa ešte november neprejavil ,všetko je tam po starom.A tá arogancia niektorých lekárov ,nadalej liečía podľa politickej príslušnosti ,robia medzi ľudmi rozdiely,nechcú dať ani dobré lieky.Ked sa dostane do nemocnice starší človek ,tak ho nadávkuju liekmi ,robia nepísanú eutanáziu ako za komunizmu.Ved za komunizmu mohol ísť za lekára,podobne ako za učiteľa ,len z komunistickej rodiny,takže sa od nich nedá veľa čakať.

  11. .chorí?! od .jak | 6. december 2011 22:37

    Choré sú zdravotné poisťovne a všetci tí, ktorí sú nimi podplácaní, ako je známe - všetky médiá - so svojou štvavou kampaňou voči lekárom. Hlúpi sú všetci tí pacienti a tí, ktorí sa dali nimi zmanipulovať. Prečo nekričia, aj Vy pán redaktor, kde sú milióny eur, o ktoré nás na odvodoch pripravujú, zdierajú a obohacujú sa na našom zdraví a zdraví našich detí . F U J!

  12. .lekári od .brel | 6. december 2011 16:18

    Hm,som trochu prekvapený že i tu sa stretávam so zlobou voči lekárom.Do roku 1989 sme budovali - voľky-nevoľky socializmus.Potom sme sa dozvedeli že sa máme starať každý o seba.Prečo potom toľké pobúrenie?

  13. .pán Kušnierik! od .janette S. | 6. december 2011 12:14

    Dobre ste sa rozhodli, že ste svoj názor nakoniec napísali. Vyjadrili ste presne aj moje myšlienky, pocity!!!

  14. .r od .wele | 6. december 2011 10:05

    Ty musíš byť nejaký zdravý,ked sa nebojíš do lekárov

  15. .1200 od .peter B | 5. december 2011 23:14

    Skoda ze niekde nieje dostupny zoznam tychto sikovnych, sucitiacich, obetujucich sa atd.. lekarov. Velmi by mi nieco take pomohlo. Cisto aby som vedel komu sa v nemocnici vyhnut, eh teda komu sa podakovat za ich neunavnu pracu (tlstejsou obalkou ako je obvykle...)

  16. .kUSNIERIKOVI od .kAPUSTA | 5. december 2011 19:42

    Pan Kusnierik,mam take nemile podozrenie,ze takyto clanok v tomto case je prihrievanie si polievocky. dovolte pripomienku vo forme otazky: ako by ste vy predlozili poziadavky,keby ste boli lekar? ak dobre viete,ze bez konkretnej akcie ( v tomto pripade opustenie pacienta) si Vas nikto ani nevsimne?? a mohli by ste rozpravat co by ste chceli..STRAJK je o tom,aby KAZDY pocitil dolezitost toho, co sa nim ma dosiahnut. STRAJK je na to,aby ukazal nepostradatelnost profesie lekara. Keby lekari ostali len pri reciach, ako X krat v minulosti, nic by sa neriesilo.To uz dufam vsetci dobre vieme. Takze tu laskavo neutocte na city tazko chorymi detmi. ANO, aj mne ich je luto,ako vsetkych chorych, no nezatvaram oci ani pred poziadavkami z opacneho brehu. Jednoducho lekari by mali byt plateny podla miery zodpovednosti pri vykone povolania, a tak to nie je. UVEDOMTE SI VSETCI,ze oni riesia to, co vam ziaden farar,ktoremu sypete do kesene neprinavrati jednoduchym taranim- ZDRAVIE. Nesu zodpovednost na svojich chrbtoch a preto si plne zasluzia, aby to bolo primerane platene. Odchod z prace, docasny a ucelovy, povazujem za spravny. LEbo len tak si kompetentni uvedomia zavaznost situacie a budu konat. aj ked uhliarikovym garanciam neverim, pretoze ten clovek je totalne neschopny a mal byt davno odvolany.Pan kollar vo mne sympatie nevzbudzuje a nehovorim,ze bol pripraveny na vedenie celej akcie,boli tam nedomyslene kroky. LEKAROM fandim,lebo svoju pracu odvadzaju vacsinou vyborne a vacsinou za mizeracke ohodnotenia.

  17. .nepostrádateľnosť od .fpetras | 5. december 2011 11:27

    Dovolili si len naznačiť, že každá minúta bez nich je pre ľudí NEPREDSTAVITEĽNÁ. - ja chcem upozorniť, že lekári nie sú jediné povolanie, bez ktorého tu nemôžeme vydržať ani minútu. Čo keby si teraz postavili podmienky a odišli na PN-ky vychovávatelia v detských domovoch, opatrovníci nevládnych dôchodcov, strážcovia vo vezniciach, policajti alebo hasiči atď. - treba ustúpiť požiadavkám každej skupiny, ktorá si myslí že má dostať viac a sme na nej nonstop závislí?

  18. .lekari od .viera2 | 5. december 2011 08:56

    "Pre mňa sú zbabelci skorumpovaní novinári prepojení s politikmi a fin. skupinami píšuci na objednávku! Vzdávam hold lekárom, že sa im úspešne podarilo postaviť tejto mediálnopolitickofinančnej mafii. Verím, že to nie je posledný výkrik, ľuďom sa začínajú otvárať oči. Pán Kušnierik, za tento prízemný paškvil vami opovrhujem!" toto je komentar od sssss a je tak presny, ze som si ho dovolila znovu pouzit.

  19. .len pre info od .homca | 5. december 2011 08:08

    Velky rozhovor s lekarom, co podal vypoved uz v .tyzdni vysiel...

  20. .re: šok od .maros1974 | 5. december 2011 00:46

    happy now ???

  21. .kušnierik od .jozef bandzak | 4. december 2011 21:53

    dnes som už odpovedal na vašu až hysterickú reakciu na lekárov - vymazané. pán Kušnierik,skúste si to nájsť... nechce sa mi opakovať -ale ak chcete,ozvite sa...

  22. .šok od .jojuro | 4. december 2011 18:11

    Reakcie verejnosti typu ako píše autor sú pochopiteľné. Áno. Zabralo to. Po desiatkach rokov - vrátane rokov socialistických je verejnosť zdesená. Kydá na lekárov, lebo si dovolili naozaj niečo neslýchané. Dovolili si len naznačiť, že každá minúta bez nich je pre ľudí NEPREDSTAVITEĽNÁ.

  23. .nazor od .kotipelto | 4. december 2011 17:10

    Len par postrehov k tomu co ste tu popisali. Tiez som za to aby sme sa uz konecne zobudili a urobili poriadok na SK. Ale ide o viac rezortov ako len zdravotnictvo. Preco ste sa aj vy co tu pisete nepridali k doktorom a nesli ich podporit do ulic,mozno by to malo vacsiu vahu ako z tepla domuvu pisat svoje nazory. Ak sa niekomu nepaci jeho plat tak nech si pobali kufre a nech ide niekde inde ved ak si tak veri ze ma na viac tak nech to dokaze niekde inde. Ale nie ty zbabelci miesto toho aby odisli zo ctou tak sa dali na PN-ku lebo si nevedia predstavit co by robili bez svojej prace,bez svojho tepleho miestecka na ktorom hniju desiatky rokov a hlavne bez svojich bocnych peniazkov ktore im zabezpecuju ich blahobit. Pani doktori a este jedna vec stoji za povsimnutie,dufam ze nechcete od nas danovych poplatnikov aby sme vam platili viac penazi za nadcasy cez ktore sa po vacsine premilujete zo sestrickami??? cest vynimkam!!!!

  24. .zbabelí? od .jojuro | 4. december 2011 15:33

    Autor reaguje emocionálne. Neuvedomuje si, že reaguje podobne ako PN- koví doktori. Bezmocnosť ktorú cíti, že sa mu nemusí dostať lekárska starostlivosť - lebo nie sú lekári - je pochopiteľná. Ale reagoval na nesprávnu stranu. Doktori reagovali, keď vláda pošliapala ich právo slobodne ukončiť pracovný vzťah. Ale páči sa mi slovko ZBABELÍ. Keby bol autor počkal kým opadnú jeho vnútorné emócie a strach o seba samého. Tak by si bol uvedomill, že chcel napísať- ZBABELÍ POLITICI. Politické strany, plné zbabelcov už 22 rokov devastujú náš štát. 22 rokov kašlú na to, že pacient je na poslednom mieste v zdravotníckom systéme. A pritom im nevadí, že ich politické strany financujú skupiny, ktoré parazitujú na financiách určených pre pacienta.

  25. .pre "balkanca" ... od .dušan Mihálik | 4. december 2011 15:24

    Problém PN-iek je len typickým prejavom korupcie a podvodov lekárov ku ktorému sa hrdo prihlásili .... Je len neschopnosťou tejto vlády a polície, že si lekári môžu takéto podvody dovoliť a ešte sa tým na internetových fórach chvastajú, že im aj tak nikdo nič nedokáže ... I takáto korupcia je príčinou, prečo majú také nízke platy ... stačilo by len zlegalizovať korupciu a myslím, že minimálne 100 eúr by mal každý lekár .... A prečo máte malý plat ? Nuž, keď lekári propagujú socialistické rovnostártvo, tak ani veľmi vyšší nikdy nebude .... Bez zmeny systému - ktorí lekári odmietajú - ani poriadne platy mať nebudú ..... samozrejme tí dobrí Takže sa môžte poďakovať len a len sebe ....

  26. .chori a zbabeli, ano ale kdo??? od .balkanec | 4. december 2011 09:42

    Autorovi len malu poznamku- 20 rokov pracujem cca 280hodin mesačne, to je priemerne 8.5hodin kazdy den v mesiaci, takze otazka znie, preco nicim svoje zdravie, preco moje deti a moja zena maju byt rukojemnik, preco Vas vsetkych je mile zdravie malych deti, chorych ale nase zdravie nie, nie je to trosku zvratene???

  27. .násilie? od .ev | 4. december 2011 09:25

    mám priateľov -blízkych -lekárov. Ano,aj oni majú pocit,že pán Uhliarik nie je vhodná osoba,najma preto,že -podľa ich info-nepracuje nepracoval ako lekár. Niektoré veci vraj ani nechápe. Dobre ,to sme schopní pochopiť. Ale zároven mám priateľov v Británii,pracujú tam celé roky. Takže počujem,aké majú pravidlá.Predovšetkým pracovný čas je rozhodne iný ako u našich. Ak sa voči pacientovi lekár nespráva tak,ako on očakáva,hned sú problémy. To,čo znechutilo a postavilo pacientov k odporu,bola arogancia.,pretože ju poznajú aj zo života. Používanie zákona nie je násilie,podľa mna

  28. .odišli od pacientov? od .polobesný netopier | 4. december 2011 00:18

    Lekári vzniesli svoje požiadavky dostatočne dlhý čas predtým ako neschopný minister priviedol túto krajinu pred krízu. Lekári dali výpovede a NEODIŠLI od svojich pacientov po dobu výpovednej lehoty (2 mesiacov). Čo robil minister tie dva mesiace? Nič!!! Nakoniec keď nastal deň výpovedí, tak im nariadi ísť pracovať násilím... neuveriteľné! ... ako vo feudalizme "na panské"... Nečudo, že sa lekári naštvali naa takýto arogantný prístup. Súhlasím, je veľmi smutné, že deti nemal kto operovať ale zodpovedný za túto situáciu je Pentliarik, ktorý nimi opovrhoval po celé 2 mesiace a neurobil nič na odvrátenie takejto hrozby a nie lekári.

  29. .pN a vypoved od .rabbi Loew | 3. december 2011 23:09

    ako si som nepochopil ten logicky zvrat s tou vypovedou a PNkou... "No keď výpovede nadobudli platnosť, z bojovníkov sa stali zbabelci. Hádam sa nenecháme vyhodiť zo zamestnania! A že sme dali výpovede? No a čo! Tak išli za neštrajkujúcimi kolegami a nahovorili ich na podvod, ktorý lekárov ešte viac strápňuje: nechali sa vypísať na PN, prípadne na OČR. " Pan Kusnierik, na to aby vam TO DAVALO ZMYSEL, tak tam vypadol taky detailicek s NASILNIM NUTENIM DO PRACE, ze ale to sa do vasej ruzovej, pardon modrej reality asi nehodi, ze... lekari su moralni vitazi, lebo vlada ich zacala nasilim nutit pracovat!!!! halooooo!!! rozumiete slovensky, v 21. storoci v EU mozno skupinu ludi nasilim prinutit pracovat zadarmou pre financne skupiny (poistovne) - neuveritelne? ale hej... a este to budu vselijake taketo individua obhajovat... vo vasej logickej uvahe akosi nesedi to, ze naco by sa asi tak lekar, ktory je NEZAMESTNANY DAVAL NA PN-ku:))) proti protipravnemu nudzovemu stavu a NASILIU ZO STRANY STATU je zneuzitie PN a OCR plne moralne!!!! a mozno este bude stat dakovat tym co do nutenych prac nenastupili, ked bude platit ODSKODNE...

  30. .to "ev" od .markus | 3. december 2011 22:06

    mozno to je tym ze za Fica sa s lekarmi komunikovalo, preto mozno aspon mali pocit ze niekoho z kompetentnych situacia zaujimala. Treba sa opytat ako p. Pentliarik komunikoval s lekarmi a potom sa mozno na cely problem uvali viac svetla. Ako som napisal - z moralneho hladiska to urcite nebolo spravne ale to uz bola tak vyhrotena situacia kedy sa hralo hop alebo trop. A jedine co chcem povedat je ze si myslim ze sa tomu dalo predist min. konstruktivnesjim pristupom zo strany ministerstva, to sa dalo kludne riesit ovela skor. Btw, nie som Fico-volic, vzdy som volil pravicu ale tato to teda pos...a riadne :-(

  31. .názor od .ev | 3. december 2011 21:47

    keby sme my všetci boli zažili aj iných lekárov,ako hovoria o problémoch ,ktoré iste majú,asi by sme my občania ,aj pán Kušnierik boli chápali vec aj z inej strany. Ale ked sa tam postaví arogantný a povýšenecký Mudr Kollár a spôsob ,ako sa vyjadruje nám asi viacerým aj pripomenul správanie niektorého iného lekára ,ťažko nájsť pochopenie pre ich postoje. No a ešte okrem toho je známe verejnosti,že za Fica boli ticho,teraz na premierku si trúfajú. Nech sa nečudujú,že verejnosť sa na nich díva s nechuťou-nielen pán Kušnierik

  32. .to čo je toto za uľavenie ? od .markus | 3. december 2011 21:34

    p. Kušnierik, tento článok je veľmi plytký, až sa čudujem že ste sa nechali takto tendenčne uniesť a síce píšete o veľmi citlivej veci ale ako keby ste vôbec nepochopili podstatu. Konečne sa našiel niekto, kto svojou jednotou sa dokázal postaviť prosti tomuto skorumpovanému modro-červenému a ešte ani neviem ako farebnemu bahnu. Aj keď sa na strane LOZ určite nájde tá hlavná radikálna skupina, nemyslím si nechať trpieť ľudí a zvlásť deti bolo záujmom lekárov. Kto už konečne na plné ústa povie že ONI vlastne ani nemali inú šancu ? Pevne verím že necháte priestor vo Vašom periodiku aj niekomu s lekárov a prestane podliehať tento mediálnej špine čo sa tlačí na ľudí bez názoru s každej strany

  33. .nič nového pod slnkom od .daniel Jankech | 3. december 2011 19:16

    Je dobré, ak sa aj seriózni ľudia priamo vyjadrili k medicínskemu násiliu. Avšak dovolím si konštatovať, že lekári nerobia nič nového pod slnkom. Takto sa správali vždy. blog.etrend.sk

  34. .hnus od .uhliarik Ivan | 3. december 2011 17:49

    Dalsi odporny tendecny clanok. Hnus. Dostane niekedy v nejakom mediu priestor aj lekar , co dal vypoved. Co tak uverejnit kolko hodin robi do mesiaca, aku narocnu pracu ,ake su jeho finacne pomery ???O to asi nie je zaujem , vsak , vy pani objektivni novinari ? Peniaze nie su , je kriza vsak ?Ale na vysluhove dochodky 35 rocnym ludom mame , ze ?????? Pekny hnus ...fuj.

  35. .zbabelí???? od .sssss | 3. december 2011 17:06

    Pre mňa sú zbabelci skurumpovaní novinári prepojení s politikmi a fin. skupinami píšuci na objednávku! Vzdávam hold lekárom, že sa im úspešne podarilo postaviť tejto mediálnopolitickofinančnej mafii. Verím, že to nie je posledný výkrik, ľuďom sa začínajú otvárať oči. Pán Kušnierik, za tento prízemný paškvil vami opovrhujem!

  36. .opustili pacientov kvôli 300 eurám od .michal211 | 3. december 2011 13:57

    Trosku zavádzajúca formulácia, keďže sa nejedná o jednorázový príplatok, ale často 30 a viac percent k trvalému platu. Odsudzujem ich tých, čo ohrozujú akútne prípady pacientov, no zároveň všeobecne súhlasím s konaním lekárov, keďže spoločnosť je tak prehnitá a ignorantská, že ináč nie je vôľa zamedzovať rozkrádaniu verejných zdrojov iba ak po takýchto rukojemníckych protestoch.

  37. .vyhlásenie predsedu Konferencie biskupov Slovenska od .copy | 2. december 2011 22:19

    Vyhlásenie predsedu Konferencie biskupov Slovenska P:3, 30. 11. 2011 20:28, PRE Konferencia biskupov Slovenska s pozornosťou sleduje dianie v spoločnosti. Situácia v zdravotníctve odráža pretrvávajúcu morálnu krízu. Oceňujeme každé úsilie pri hľadaní riešenia vzniknutých problémov. Uvedomujeme si, že aj služba lekárov a ostatných zdravotníckych pracovníkov nie je v našej spoločnosti dostatočne ohodnotená. Chceme však pripomenúť, že ochrana zdravia a životov osobitne detí a starších ľudí musí zostať nepodmienenou hodnotou a povinnosťou jednotlivca a spoločnosti. Morálnu krízu nie je možné prekonať aktivitami, ktoré prinášajú nespravodlivosť. Modlíme sa za všetkých vedúcich predstaviteľov, aby vytvorili zdravotnícky systém morálny, solidárny a primeraný dôstojnosti ľudskej osoby. V tomto adventnom období pozývame všetkých ľudí dobrej vôle k vzájomnej úcte a hľadaniu spoločného dobra. ( TK KBS, KBS; pz ) 20111130034

Komentáre do diskusie môžu pridávať len predplatitelia Piana. Zaregistrovať sa môžete tu.


Redakcia si vyhradzuje právo vymazať príspevky, ktoré obsahujú vulgárne či rasistické výrazy, a tiež tie, ktoré sú osobným útokom na redaktorov a spolupracovníkov .týždňa.

Inzercia  Newsletter  RSS  Predplatné  Články z tlačených vydaní  Kontakty

Copyright © 2009 - 2012 Vydavateľstvo W Press a.s., Partizánska 2, 811 03 Bratislava, Slovensko / ISSN: 1336-653X

Design and Technology by MONOGRAM