autor
.elena Akácsová
Pre .týždeň písala Mediár, dnes má pod palcom rubriku Lifestyle, ktorá chce byť oázou oddychu, humoru a nadhľadu pre ubolenú dušu čitateľa, keď sa prehryzie všetkými kauzami a tragédiami v prvej polovici časopisu a v kultúrnej rubrike zistí, čo všetko ešte nečítal, nepočul a nevidel. Jej autori, respondenti v rozhovoroch i ona sama riešia len samé príjemné stránky života. Občas píše do iných rubrík o kultúre a médiách. Do .týždňa prišla po desiatich rokoch práce v internetových magazínov inZine, T-Station a Inland. Vyštudovala Ekonomickú štatistiku. Miluje originálne náušnice, knihy, nezaprdených folkloristov, svoj iPhone, slovenské víno a bulharské paradajky.
.denník Elena Akácsová
Zlaté rybky a demokracia
Ľudia bez názoru, ktorí nie sú schopní domyslieť dopady rôznych rozhodnutí, sa vždy prikláňajú skôr k väčšine ako k extrémistom. Zistili to vedci z Princetonskej univerzity.
Máme fotografa roka!
Môj kolega Boris Németh si v piatok v SEDF prevezme ocenenie Fotograf roka 2011. Tušila som, že pracujem s dobrým fotografom, ale nevedela som, že robím s niekým, kto získa najvyššie slovenské ocenenie roka. Aj v mene kolegov gratulujem!
Na čo je dobrý štrajk
Nezamýšľaným dôsledkom štrajku môže byť zistenie, o ktoré štrajkujúci príliš nestoja.
Nová generácia a Fico
Facebook je miesto, kde to žije. Riešia sa tam otázky budúcnosti ľudstva, koľko generácií ešte musí vymrieť, aby ľudia zmúdreli a prestali voliť Fica a tiež tam koluje neanonymný prieskum volebných preferencií.
Spišiak, Harabin a odvážne ženy
Policajný prezident Jaroslav Spišiak si to minulý týždeň zase raz zavaril, keď úprimne vyslovil politicky nekorektný názor na policajtky v uliciach.
Landovský a neetický novinár
Denník MF Dnes uverejnil rozhovor s hercom Pavlom Landovským. Nemal to urobiť.
Metalista – invalid
Moja mama usilovne zavára uhorky a na internete kolujú správy, ktoré nie sú ani nové, ani zaručené, zato určite pobavia a ľudia si ich budú preposielať. Napríklad túto o švédskom metalistovi, ktorý dostal na svoju záľubu invalidný dôchodok.
Pripravte sa na apokalypsu zombíkov!
Viete, čo treba robiť v prípade, že zombie povyliezajú z hrobov a zaútočia na ľudí? Tak si prečítajte text kontraadmirála Ali S. Khana, šéfa amerického úradu CDC pre zdravie a bezpečnosť!
Načim si zakrepčiť a zanôtiť!
Už je to tu zas. S letným počasím sa Slovensko opäť mení na jeden veľký skanzen, kde sa to krojovanými postavami len tak hemží. Nastal čas letných festivalov, tých folklórnych obzvlášť.
AntiPiano
Ešte nezačala poriadne fungovať služba Piano, ktorá od 2. mája spoplatní cenou 2,9 eura na mesiac prístup k prémiovému obsahu na najvýznamnejších slovenských weboch (SME, Hospodárske noviny, Pravda, JOJ, Medialne.sk, Šport, PC Revue, MeToo.sk a samozrejme .týždeň) a už stihla vzniknúť na Facebooku antiskupina: Sme proti spoplatneniu obsahu slovenských internetových denníkov.
články
rssAntiPiano
Ešte nezačala poriadne fungovať služba Piano, ktorá od 2. mája spoplatní cenou 2,9 eura na mesiac prístup k prémiovému obsahu na najvýznamnejších slovenských weboch (SME, Hospodárske noviny, Pravda, JOJ, Medialne.sk, Šport, PC Revue, MeToo.sk a samozrejme .týždeň) a už stihla vzniknúť na Facebooku antiskupina: Sme proti spoplatneniu obsahu slovenských internetových denníkov.
.elena Akácsová18. apríl 2011 | prečítané 5857x | reagovalo 42 ľudí | hodnotené 3.5 | hodnotilo 75
Ich prvotná výzva znie: „Ak ste presvedčení rovnako ako my, že informácie by mali byť slobodne prístupné každému, pomôžte na tento problém upozorniť tým, že sem zavoláte svojich priateľov. Dajme im najavo, že s nimi nesúhlasíme!“
Len pre poriadok, ak ste si nevšimli hornú lištu na našej stránke informujúcej o Piane, prípadne ste nečítali rozhovor s Tomášom Bellom v najnovšom vydaní .týždňa, za cenu 2,90 eura za mesiac nájdete v balíku Piano 34 služieb.
Z . týždňa konkrétne toto:
- Všetky texty z papierového .týždňa už vo štvrtok o 12.00 h.
- Možnosť prispievať do diskusií k článkom a videám.
- Možnosť sledovať všetky videá.
- Verzia stránky bez reklamy.
Denníky spoplatnia najmä prístup ku komentárom a prispievanie do diskusií.
Nech sa zamýšľam, ako sa zamýšľam, neviem prísť na to, ako je toto v rozpore s antiPianistami požadovaným právom na slobodný prístup k informáciám. Teda odhliadnuc od toho, že sa mi zdá čudné, že zabezpečovať verejnosti slobodný prístup k informáciám by malo byť povinnosťou komerčných subjektov a ešte k tomu na vlastné náklady.
Komentáre predsa nie sú informácie ale redakčné názory na dianie. No a prispievanie do diskusií je celkom opačný proces prúdenia informácií, ak vôbec to, čo sa objavuje v diskusiách možno ako informácie definovať.
Diskusia (42)
-
.odhlasenie sa z piana od .peter.sveter | 29. júl 2011 15:32
dobry den, v dobrej viere, ze to bude mat nejaky zmysel, som si predplatil piano na cely rok. 30 eurokorun nie je vela a kedze mam takto predplatene aj zahranicne periodika, tak som siel do toho. mno, po par mesiacoch a vzhladom na to, aky obsah maju weby, ktore su clenom piana, by som rad predplatne zrusil. nejde o 30 eur. je to jedna lepsia vecera vo dvojici. ide o princip. kvoli jednemu, dvom clankom, ktore maju uroven, resp. ktore ma o nieco obohatia, to nestoji ... dakujem
-
.aktivity - ANTIPIANO od .annnka | 27. apríl 2011 14:49
Názov projektu "piano" - v sebe skrýva čaro (ne/chceného). Mediálni šachisti sa však môžu dočkať prekvapenia. Zatiaľ občania, nespokojní s vývojom, či interpretáciou reality "ventilujú" v rámci diskusií. Očakávam, že sa budú radikalizovať. A už v realite. Načase.
-
.take jednoduche to nebude od .snooogy | 27. apríl 2011 12:53
uz aj SME prehodnotilo svoj pristup. tv.sme sa uz piano netyka(hoci malo), diskusie su spoplatnene len tusim nad 4 prispevky denne...z ostatnych menovanych sledujem len medialne a tyzden. aj to len omrknem a co ma zaujima sa precitam. bez medialne aj tyzdna prezijem. najdem si ine weby. takto ste mali kliknutia na stranku a teraz bude tych kliknuti podstatne menej. vypustate z web projektu uplne reklamu? lebo pianisti budu bez reklamy a nepianisti sa k vam nedostanu. nemyslim, ze ze to dobry napad, ale je to vase slobodne podnikatelske rozhodnutie. aj tak si myslim, ze internetovy obsah je len vycucom z papierovych obsahov novin. obsah je zaplateny papierovou verziou. naklady na web sa platia z reklamy. nehovoriac o tom, co bolo pisane nizsie - spatna vazba pre vas a zvysovanie hodnoty znacky vysokou navstevnostou webu.
-
.re: jussike od .martin trso | 27. apríl 2011 12:04
presne ak Vy. Vynikajuci napad. Po prvych skusenostiach mam z neho aj radost a aj osoh. Dakujem PIANO bude pre mna nakoniec vyborny projekt, pretoze mi otvori nepoznane mopznosti:)))
-
.aby som nezabudol od .real name | 26. apríl 2011 14:13
ako pridavok k strohemu "komentaru" by sa v tejto diskusii ako "celkom opačný proces" mohol objavit napriklad aj odkaz na spominany rozhovor dalsi mesiac by som to uz robil "na vlastne najklady", co "sa mi zda cudne"
-
.zE simbolicka?? od .peter12347 | 25. apríl 2011 08:03
2,90 je simbolická cena? Čo sa tu snaží niekto natlačiť ľudom do hlavy? Si to vynásobte počtom ľudí ktorí budú zato platiť a vyjde vám docela pekná sumička. Samozrejme delí sa to medzi niekoľko médií. Veľa asi natom nezarobia... a možno áno. Ja osobne si to nepredplatím už len z princípu lebo v článkoch sú stále chyby, stále sa striihá aby bolo všetko autentické pritom už som bol svedkom reportáže ktorá po zostrihaní bola úúúplne inak odprezentovaná. Proste za toto mám platiť? Nevravím že to robíte vždy, ale kým médiá nebudú fair .. tak za ne platiť nebudem.
-
.p. kakacsova od .strasny picus | 23. apríl 2011 19:53
pani kakacsova, ak je prispievanie do diskusii opacnym procesom prudenia informacii, vyvstava logicka otazka, preco subjekty zucastnujuce sa projektu piano neplatia diskuterom za tento priemovy obsah. snad si nemyslite, ze existuje nieco zadarmo. kazdeho jedneho diskutujuceho to stoji cas a minimalne popolatok za internet.
-
.nie-PIANO od .jono | 23. apríl 2011 18:17
Moj nazor aj na vase presviedxanie v clanku: NIE PIANU...moje rozhodnutie...tak ako vstupit do projektu je vase...
-
.takze sme docitali od .miroslav77 | 22. apríl 2011 11:43
Takze sme docitali. Ak, tak za 1€, inak to odmietam. Budeme teda bez ako kedysi, len oficialne informacie, bez nazorov v komentaroch a tiez stazovat sa budeme len na lamparni. Alebo? Príde niekto s konkurenciou?
-
.poslený zdarma príspevok :) od .jussike | 21. apríl 2011 10:40
Ja osobne tento "prémiový" obsah substituujem kvalitnými blogmi, zahraničnými zdrojmi, think tankmi a inými voľne dostupnými informáciami. Predpokladám aj väčší priestor pre vznik konkurencie v daných uzamknutých oblastiach. Omyl uzavretia takéhoto kartelu bude v tom, že nedostatočne uvažuje s liberálnosťou, flexibilitou a priepustnosťou internetového trhu.
-
.pijan se stal pianinem od .vleks | 20. apríl 2011 15:35
super, tesim sa na spoplatnenie, mozno zostane aj na honorare.
-
.pijan se stal pianinem od .vleks | 20. apríl 2011 15:34
super, tesim sa na spoplatnenie, mozno zostane aj na honarare.
-
.nazor od .equinoxe | 20. apríl 2011 14:19
Piano, rovnako ako vsetky ostatne velkolepe projekty tohoto typu skapu do roka alebo budu zivorit, kym si niekto neuvedomi, ze na podobne experimenty tu nie je trh. Ale ved kym je to platene zo sukromnych penazi, je mi to u prdele. Rovnako ako cely dalsi velky Bella.
-
.pre p. Gincaia od .m. stefanovic | 20. apríl 2011 14:02
pisete, ze ta cena za pristup k diskusiam na webe je 29 eur za rok? dakujem pekne. tolko stoji clenstvo v lepsom zaujmovom zdruzeni ci spolku.. to je podla vas o.k. ?! ja beriem vsetky tieto diskusie na webe, resp. videonahravky, pri vsetkej ucte ako mentolove ci cokoladove bonboniky pre klientov banky ci cestov. kancelarie, aby mali lepsi pocit, ked cakaju. je to len doplnenie pisaneho casopisu. proste internetove stranky ako tato nie su rovnocenne s textovym casopisom. mate iny nazor?
-
.pani Elena od .drobčiatko | 20. apríl 2011 13:12
MÁTE PRAVDU. Pre pokoj môj a blaho mojej rodiny mi stačia informácie. Vďaka spoplatneniu sa aspoň vyhnem redakčným komentárom (výlevom) a prekrúcaniu už aj tak pochybných základných informácií. BRAVÓ
-
.ta suma 2,90€ je symbolicka od .real name | 20. apríl 2011 10:17
nie, ta suma je uvadzacia - vid rozhovory s bellom
-
.nesuhlasim od .real name | 20. apríl 2011 10:13
"ak vôbec to, čo sa objavuje v diskusiách možno ako informácie definovať" vacsinou sa tam dozviem ovela viac ako zo samotnych casto zmatocnych clankov
-
.4x zaplatené média ??? od .ivusisko | 20. apríl 2011 00:10
Reklama , Piano , Soros , CIA a ešte sa čudujete , že sa vám na to ludia vys..... ????
-
.tomas od .gincai.p | 19. apríl 2011 23:58
ja by som skor prijal moznost pre predplatitelov printu ziskaz zlavu na webove sluzby ci mat web zadara pre stranku predplateneho printu.
-
.kvalita obsahu od .tomáš | 19. apríl 2011 23:34
Ak by existovalo spoplatnené Google Books a boli by mi k dispozícii všetky knihy v ich katalógu za, povedzme, 20 EUR mesačne, príp. určitá podmnožina za menšiu sumu, bola by to bomba. Piano ako také považujem za dobrý nápad, v prípade, že umožní skvalitnenie obsahu a prehliadanie webov bez reklám (keď už za to platím, nechcem byť otravovaný). Obávam sa však, že obsah zostane na rovnakej úrovni (gramatické aj faktické chyby sa občas vyskytnú aj v článkoch na SME) a reklama zmizne len z niektorých webov. Sprístupnenie sekcie komentárov len pre platiacich užívateľov mi pripadá ako bizarný krok najmä preto, že z pohľadu vyhľadávačov Vám (novinám) komentáre zvyšujú ranking a môžete z nich vydolovať zaujímavé dáta o demografií Vašich čitateľov (zaujímavé pri poskytovaní reklamy). Vy sa teda tvárite, že nám poskytnete kvalitnú diskusnú platformu, vlastne ale žiadate, aby čitatelia platili za možnosť rozširovať Vašu databázu, čo je, prinajmenšom, zvláštne. Ďalšia vec, ktorú by som rád videl, je viac verzií Piana: 3 EUR za 9 webov nie je zlé, ale ak čítam len tri z nich, chcem platiť len 1 EUR.
-
.martin trso od .gincai.p | 19. apríl 2011 23:02
bod č.3 - stacilo mi trikrat kliknut a informacia je tu 1. Za jedinú platbu získavate okamžite prístup k prémiovému obsahu na najvýznamnejších slovenských weboch - kdekoľvek zaplatíte, k ostatným stránkam máte automaticky aktivovaný prístup. Nemusíte už znova nikde inde platiť ani sa znova prihlasovať. 2. Cena je 2,90 eura za mesiac alebo 29 eur za rok. Vyskúšať si môžete aj týždenné predplatné len za 0,9 eura. 3. Vaše peniaze sa rozdelia len medzi tie weby, ktoré skutočne navštevujete - sami tak rozhodujete, ktoré médiá chcete podporiť a ktoré získajú viac peňazí na zlepšovanie svojho obsahu.
-
.pani autorke od .martin Tršo | 19. apríl 2011 20:47
Vazena pani, ani omylom ma nenapadne spochybnovat Vase(medium .tyzden) rozhodnutie. Chcem Vam len, ako Vas citatel (od dnes uz ex-citatel), oznamit moju reakciu na Vas nazor: piano si nekupim, pretoze nemienim platit za amaterizmus novinarov zo SME, Pravda a pod. Bohuzial, uz niekolko tyzdnov rozmyslam aj nad tym, ze prestanem kupovat tlacene vydanie .tyzdna. Tento Vas clanok ma o tom len presviedca. Mam pocit, ze inak nepochopite, ze pokial chcete nieco predavat, musi byt po tom dopyt. Web stranky a portaly by mali byt schopne svoju cinnost financovat z reklamy... Vo svojom clanku tvrdite, ze velakrat sa v diskusiach neda hovorit o informacnej hodnote (teda chapem to tak, ze sa neda hovorit o ziadnej hodnote). V tom pripade ale potom nerozumiem, preco by som mal za ne platit. Piano mi diktuje 34 sluzieb bez toho, aby som si ich objednal, alebo si aspon mohol vybrat len tie o ktore mam zaujem.
-
.k spoplatneniu a k clanku od .m. stefanovic | 19. apríl 2011 14:05
p. Akacsova, internet a media vacsina z nas vyuziva, hoci nam boli viac alebo menej vnutene, t.j. proste internet priniesla doba a kedze je tam cast medialneho diania tak ho mnohi sledujeme. spoplatnenie diskusii by obmedzilo alebo znechutilo cast uzivatelov internetu a obmedzilo by slobodny pristup k informaciam. podotykam , ze pristup ku vsetkym informaciam nebude nikdy... okrem toho, mozno bez sirsich diskusii a kritiky by niektori bloggeri a najma novinari napr. aj na tomto webe mohli mat pocit, ze su polobohovia a to by nebolo dobre. diskusie su zrkadlom a sem tam su v nich aj uzitocne informacie.
-
.duri z Kosic-na tebe je sympaticke aspon to.. od .osgood | 19. apríl 2011 13:28
ze si na rozdiel od slovenskych "medialnych expertov" a "slovenskych opinionmakerov" aspon vies priznat, ze tomu vôbec nerozumies!
-
.ano spoplatneniu od .dafyduck | 19. apríl 2011 13:26
jednoznacny suhlas so spoplatnenim diskusii. clovek moze napisat seriozny clanok, ale ked pod clankom diskusia typu 'kokot, pica u holica', tak to nema uroven. tyzden je dobry priklad, anonymni sebaukajaci ako hu a antipravica degraduju cely obsah. tym proste nestaci zmazat prispevok, ty ludia nemaju nic ine na praci, len nas tu obstastnovat svojimi mudrostami.
-
.platit, ale za co? od .flamesInMyBlood | 19. apríl 2011 13:22
OK dusevna praca ma svoju hodnotu, v poriadku. Horsie na tom je, ze na slovenskom internete sa oplati pravidelne citat (tj predplacat si) akurat komentare Hriba a Schutza, obcas Lukasa Filu zo sme. Inak je to bud bieda (pravda a im podobne platky ktore sa nedaju citat), slabota (sme: prevzate clanky, clanky kde autor netusi o com pise pretoze ma v novinach na starosti X oblasti a diskusie su po odfiltrovani botov zo sumracnej na 5x vyssej urovni ako samotny clanok) alebo hit or miss clanky kde sa striedaju vyborne veci s vatou (tyzden). Suma sumarum, platit za obsah je fajn, problem je ze slovensky internet ponuka plateniahodneho obsahu pramalo.
-
.ja tomu uz vobec nerozumiem od .duri z KE | 19. apríl 2011 13:02
Osobne sa mi sice to spoplatnenie velmi nepaci, ALE: nechapavo krutim hlavou nad tym "pravom na informacie" a vsetkym "diskutujucimi" co sa automaticky zacali navazat do novinarov. Tito ludia nieco vytvaraju, pracuju na tom, vynakladaju na clanky svoje sily a cas. Ako moze niekto spochybnit, ze maju uplne pravo to spoplatnit? Aj ja by som chcel najradsej vsetko zadarmo. Ale idem zakladat protestnu skupinu, ked odo mna v potravinach pytaju peniaze za maslo?
-
.pIANO od .dyingsoul | 19. apríl 2011 12:51
ja s tym aj celkom suhlasim. suhlaism aj s obmedzenim diskusii, ved to co su diskusie na sme.sk je hanba...ale neviem ci to prida na kvalite nekvalitnych medii:P
-
.keď si niekto myslí, že urobí biznys na tých "info-dezinfo" od .stanoKE | 19. apríl 2011 12:14
mixovaných polopravdivých a domýšľavých taľafatkách súčasných redaktorov s výplodmi plnými nedopovedaných myšlienok, kompilátov a politicky jednostranne vyhranených otáznikov, je na krutom omyle. .............Očakávaná skupina (vrstva) obyvateľov neskonale prahnúca aj za peniaza po informáciách typu "čo vŕta redaktorovi v hlave" sa na Slovensku nekoná. S najväčšou pravdepodobnosťou sú zamýšľanou cieľovou (platiacou) skupinou bohatí a úspešní slovenskí emigranti vo svete a niekoľko zbohatlíkov doma, ktorí si popri zarábaní peňazí nájdu čas zapnúť príslušné médium a pustiť sa do jalovej výmeny názorov hluchého so slepým. .............................blahoželám veve k "nápadu"
-
.moj nazor od .roman11 | 19. apríl 2011 10:35
samozrejme FB skupina je hlupost, takto pochopeny slobodny pristup k informaciam by mohlo znamenat, ze sused by mi musel ukazovat svoje smsky, hlupost. PIANO: moj nazor, ok, ked to bude rentabilne nech to je, ale co neviem prekusnut(viem, ale nemyslim si ze je to dobre) je obmedzenie diskusii. ved to je obohacujuce a myslim si ze ti tym ten, kto obmedzi diskusie pili konar pod svojim zadkom. ale ako liberal to respektujem ze slobodne medium sa slobodne rozhodlo. to, ze v konecnom dosledku to moze byt strela do vlastneho brucha, to pochopite mozno neskor
-
.ved je to OK zarabat na niecom, za co su ludia ochotni zaplatit od .osgood | 19. apríl 2011 10:14
Lenze ci to tito nasi "medialni magovia" maju zratane dobre... ╠═ Uz v susednom Cesku odzneli komentare, ze spoplatnenie informacii ide zaviest Murdoch a podobni zraloci, no cudujuce sa , ze si na cosi take truflo male Slovensko ╠═ no ale to nepoznaju sk-press-furiantov, ti uz TERAZ maju pripravene vyhovorky pre pravdepodobny krach akcie ╠═ percentualne nam stupli pozitivne reakcie od citatelov, inzerenti nam platia podla sledovanosti, ludia budu citat, no a nadavat zmozu aj z okna - no tak co?? ╠═ take "mienkotvorne SME" diskusiu aj doteraz riadilo "slovensko-demokraticky": diskuterov, ktori reagovali na vulgarne protinabozenske alebo hungaroidne prispevky, ci nedajboze prispevky s udajmi o politickych stranach, ktorych tutori zabezpecovali financne aj "nazorovu nezavislost SME" - proste vyhodili natotata ═ a ako pekne sa im to tam utriaslo ╠═ Ciel kampane: mat prevazne pozitivne ohlasy ═ vysledok : uprimne čudovanie sa po volbach, že to dopadlo inak a "opäť boli prehlasovani tupou zadubenou slovenskou vacsinou"
-
.vsetci vieme od .hu | 19. apríl 2011 09:43
ze zakladnou povinnostou a poslanim komernych subjektov je zarabat, zarabat, zarabat... ti ktori v 1989 strngali klucikmi na namesti sice chceli slobodu a rovnost, ale ved vsetci by sme chceli byt mladi, krasni a bohati, ze Elenka...
-
.suhlas od .evka18 | 19. apríl 2011 09:36
"... sa mi zdá čudné, že zabezpečovať verejnosti slobodný prístup k informáciám by malo byť povinnosťou komerčných subjektov a ešte k tomu na vlastné náklady." - sama by som to nepovedala lepsie :) Ja osobne si budem platit piano, ale obavam sa, ze samotny system spoplatnenia velky uspech a dlhu zivotnost mat nebude. V kazdom pripade drzim palce pri avizovanom rozsirovani a zlepsovani obsahu vsetkych zucastnenych, mozno to nakoniec predsa len prilaka dostatocny pocet citatelov...
-
.pre Eelena Akácsová od .richi | 19. apríl 2011 07:44
pani Akácsová, ďakujem Vám za vyjadrenie Vášho stanoviska - teraz všetci vieme, že o komentáre svojich čitateľov NESTOJÍTE, ide Vám len o čísielko čitatelnosti Vášho časopisu. Navyše tieto príspevky ani nepovažujete za informáciu, akoby informácie dokázali prinášať len vyvolený novinári Vášho typu. Mám pre Vás novinku - diskusia často prinesie viac informácií ako samotný článok. A čo sa týka videjí - rád som si chodil pozrieť Lampu a podeliť sa o dojmy s ostatnými ale kedže tu nie som vítaný samozrejme týždeň.sk po zavedení poplatku už nikdy neotvorím. A keď vidím tento Váš prístup, zrejme prestaňem aj s nákupom tlačenej verzie.
-
.? od .hugo von Bahnhof | 19. apríl 2011 06:40
Pani Akacsova, je mi jasne, ze lavicove media nesledujete. Ale dosledky Piana si mozete pozriet na webe Denik Referendum. Sterilne prispevky pritakavacov, "diskusia" bez diskusie. Pretoze diskusia je o tom, ze sa stretavaju rozne nazory. Pri vsetkych vyhradach, ktore k anonymnym diskusiam mozno mat (od slusnosti cez gramatiku po myslienky), predstavuju pre medialnych profesionalov odozvu na ich pracu vo verejnosti. Zda sa, ze novinari tuto spatnu vazbu nepotrebuju. Uz to tu raz bolo. Komentare na SME boli svojho casu spoplatnene. Nezda sa, ze uspesne... Takze nie piano. Panissimo. To je to, co caka slovensku tlac. Neviem, to slovo PLyn, ktore mam dole odpisat, je vybrane naschval? Tam posielate diskuterov?
-
.nezaplatim, od .ez | 18. apríl 2011 23:28
nevidim jediny dovod, preco by som mal platit. Jednoducho ich/vas budem IGNOROVAT.
-
.tí čo chcú nech platia, ale prečo len 2.90€ ? od .nechvidia | 18. apríl 2011 21:52
Nedám ani cent (tých čo dajú neodcudzujem je to ich slobodná voľba). VŠETKO je aj tak na webe takže šíkovní sa aj bez poplatkov vynájdu.
-
.no akí ste len mudrlanti alebo žeby začiatok zlého sna od .pinochet | 18. apríl 2011 20:43
nuž škoda, že z internetového média sa stáva niečo, čím nemal byť, teda biznisom. Všetko to ide naruby proti predsavzatiam otca internetu, zabudli ste. Komunikácia = prenos myšlienok = internet = spájanie ľudí z rôznych kútov sveta = sloboda. Biznisom sa sloboda zabíja, to mi verte. To že dnes niekto povie, že za 9 stránok 2,90 € ( ešte neznamená, že keď sadneme na lep, nebude časom aj 10, 20, 30 €. Toto môže byť len začiatok toho kedy sa už nebude nikto pozastavovať nad tým, že platí daň za vzduch. V takom svete je dobre žiť, však? Nerobme si ho ešte horším než je teraz.
-
.spravne od .thomy.cz | 18. apríl 2011 19:52
suhlasim s p. Akacsovou aj s "jnk"... ved ta suma 2,90€ je symbolicka, navyse, vsetko aktualne je stale bezplatne!!! skupinu na FB preto vnimam ako vystrel do prazdna niekoho, kto ma potrebu sa prezentovat a inak ako takymto pochybnym sposobom to nie je schopny urobit... za clankami na internete je rovnaka praca ako za tymi v printovom vydani a nikomu sa nezda divne, ze za noviny sa plati... co sa mna tyka, kludne by som spoplatnil aj aktualne spravodajstvo... a kludne by som si zaz zaplatil...
-
.banany zadarmo od .jnk | 18. apríl 2011 19:37
neviem ako ostatni, ale suma 3 eura na mesiac za 9 stranok mi nepride nejaka superprestrelena. skor by som povedal skoro symbolicka. nikomu nepride divne platit za tlacene noviny, ale pride uz za internetove vydanie? je to asi tym ze este stale nevieme pochopit ze dusevna praca ma svoju hodnotu, tj., neplatim za papier, material, ale za informacie. to by aj sef v robote mohol povedat ze ti ludia vlastne nemaju narok na vyplatu, ved klient ma pravo na slobodny pristup k informaciam (ktore on vyprodukuje). ak za "slobodne" informacie od TASR sa plati vo forme koncesionarskych poplatkov
-
.nápad od .veve | 18. apríl 2011 18:32
Napadlo ma: Je to pre mňa znamením, že netreba toľko sedieť pri tom internete a zaťažovať si stále hlavu nejakými článkami, či dokonca diskusiami pod nimi. Treba viac premýšľať, študovať, čítať, modliť sa, počúvať hudbu a byť ticho...a bude to zadarmo a možno aj užitočnejšie a duši prospešnšjšie. Ďakujem za nápad.
Komentáre do diskusie môžu pridávať len predplatitelia Piana. Zaregistrovať sa môžete tu.
Redakcia si vyhradzuje právo vymazať príspevky, ktoré obsahujú vulgárne či rasistické výrazy, a tiež tie, ktoré sú osobným útokom na redaktorov a spolupracovníkov .týždňa.
Copyright © 2009 - 2012 Vydavateľstvo W Press a.s., Partizánska 2, 811 03 Bratislava, Slovensko / ISSN: 1336-653X
Design and Technology by MONOGRAM